Voeg je bij 166 andere abonnees
Laatste blogs
- Nieuwjaarswens 2020 voor jullie allemaal
- Nieuwjaarswens 2018 voor jullie allemaal
- Nieuwjaarskaart 2017 voor jullie allemaal
- Als de nood het hoogste is, is de redding nabij
- Fervent Verwend Fietsen in Drenthe
- De sporten die ik nog mis in Rio 2016
- Perplex om dat Solex Complex
- Cursist begrijpend lezen
- Water naar de zee dragen
- Nieuwjaarskaart 2016 voor jullie allemaal
- Reflecties over griepinjecties
- Jazeker. Ook de Mediq apotheker
- Nooit meer douchen
- De grote onafhankelijke Nespresso cups test
- Renault, R-Link en TomTom: StomStom
- Vroeger was alles anders (2/2)
- Vroeger was alles anders (1/2)
- Over fossiele brandstoffen, subsidies en windeieren
- De koninklijke weg: fuck de koningin
- De conclusie: een ontluisterend Godsbeeld
- Van Exodus via Leviticus en Numeri naar Deuteronomium
- Massaslachting door een Gouden Kalf
- God wil ook gaan kamperen
- Topsport, 10 geboden, wetten en straffen
- Volksoproer na de ‘bevrijding’
- Met 600.000 man de woestijn in. Feest!
- De 10 onnodige plagen van Egypte
- Mozes, Gods tovenaarsleerling
- Exodus. Slaven in Egypte
- Jozef, Egypte. De eindbalans van Genesis
- Isaak, Jacob, Israël en GTST
- Gods wrede beproeving van Abraham
- Deugdzaam en Rechtschapen
- God verwoest Sodom en Gomorra
- Gods tweede verbond: de besnijdenis
- Nieuwjaarskaart 2015 voor jullie allemaal
- Loverboy Abram wordt steenrijk door list en bedrog
- God laat een oogje vallen op Abram
- De Babylonische spraakverwarring
- Noach en zijn kwade dronk
- Noach, de veilige landing
- Met Noach het schip in
- Na mij de zondvloed
- Kaïn, Abel en nog wat van die nazaten
- Het Paradijs. De valse start
- Omtrent Het Oude Testament
- Seroquel, Quetiapine en Alzheimer
- Stom, stommer, stoma
- Over zorgkantoren, PGB’s en grove nalatigheden
- Psychologische hersenspinsels
- Gemeentelijke drempelvrees
- Futloos Futselende Fusiepartners
- Over Kniesoor, Oorsmeer en Tinnitus
- De dermate logische dermatoloog
- Feuilleton: anekdotes uit de gezondheidszorg
- Op zoek naar een nieuwe uitdaging?
- Het vurrukkullukku veinzen
- Radicale belastinghervorming: het keukentafelgesprek
- Meer lol met cholesterol
- Over ziekenzorg en zieke zorg
- Ik blijk jaren onder een steen geleefd te hebben
- Nieuwjaarskaart 2014 voor jullie allemaal
- Een waar kerstverhaal
- Tijd nemen voor de wintertijd
- Mark Rutte en zijn “goede hoop”
- Het is allemaal niet meer uit te leggen
- Over kippen en contactlenzen
- Een modderfiguur slaan
- Vrolijk Paaseiland
- Dijsselbloem en het Cyprus precedent
- De Koningsspelen en het YOLO-effect
- Kadootje voor de Koning
- Over Dijsselbloem, wisseltrucs, garanties en stofzuigerzakken
- Commerciële omroepen furieus op staatssecretaris Dekker
- Over Willem Alexander en schaken
- AH introduceert inkomensafhankelijke bonuskaart
- De Mali anomalie
- Martin Van Rijn schoffeert miljoenen mantelzorgers
- Veiling geweldsmonopolie levert staat 2,4 miljard op
- Nieuwjaarskaart 2013 voor jullie allemaal
- Paus doet boekje open over dopinggebruik
- Verkiezing Gouden Kerstbal 2012
- Job Cohen gaat onderzoek leiden naar dood bultrug Johannes
- Walgelijk leedvermaak. We hebben een humorprobleem
- In memoriam Jan Bouma
- Chinese koper-koorts
- Schaduwbankier Dagobert Duck en zijn 65ste verjaardag
- Greatest nation in the World? Bullshit!
- Verscheur je CV en maak flitsend carrière
- Bruggen slaan
- Tour de France kiest voor verwarmd parcours
- Minister Hillen wil JSF laten varen
- Rabobank: de bankwereld is verziekt
- Drommen Drommelse Drones verwoesten Internationale Rechtsorde
- Het Schaliegas Schandaal
- Miljoenennota noopt tot veerkracht
- Het is “houdoe en bedankt” na de verliezingen
- Over de verkiezingen, kleur bekennen en de kiezerskrisis
- Over het CPB en de Pinokkio Partijen
- Wat aan topsport schort
Blogarchief
Categorieën
Mijn avatar
Dit is mijn avatar. Daarachter zit mijn blogwereld waar ik graag vertoef. Begonnen bij de Volkskrant in 2007. Verhuisd naar Wordpress. Sinds 2010.
Omtrent Het Oude Testament
- 000. Introductie: Omtrent Het Oude Testament
- 001. Het Paradijs. De valse start
- 002. Kain, Abel en nog wat van die nazaten
- 003. Na mij de zondvloed
- 004. Met Noach het schip in
- 005. Noach, de veilige landing
- 006. Noach en zijn kwade dronk
- 007. De Babylonische spraakverwarring
- 008. God laat een oogje vallen op Abram
- 009. Loverboy Abram steenrijk door bedrog
- 010. Gods tweede verbond: de besnijdenis
- 011. God verwoest Sodom en Gomorra
- 012. Deugdzaam en Rechtschapen
- 013. Gods wrede beproeving van Abraham
- 014. Isaak, Jacob, Israël en GTST
- 015. Jozef, Egypte. De eindbalans van Genesis
- 016. Exodus. Slaven in Egypte
- 017. Mozes, Gods tovernaarsleerling
- 018. De 10 onnodige plagen van Egypte
- 019. Met 600.000 man de woestijn in. Feest!
- 020. Volksoproer na de 'bevrijding'
- 021. Topsport, 10 geboden, wetten en straffen
- 022. God wil ook gaan kamperen.
- 023. Massaslachting door een Gouden Kalf
- 024. Van Exodus via Leviticus en Numeri naar Deuteronomium
- 025. De conclusie: een ontluisterend Godsbeeld
Anekdotes gezondheidszorg
- Anekdotes uit de gezondheidszorg, introductie
- De dermate logische dermatoloog
- Futloos Futselende Fusiepartners
- Gemeentelijke drempelvrees
- Jazeker. Ook de Mediq apotheker.
- Meer lol met cholesterol
- Over Kniesoor, oorsmeer en tinnitus
- Over zorgkantoren pgb's en grove nalatigheden
- Psychologische-hersenspinsels
- Seroquel, Quetiapine en Alzheimer
- Stom, stommer, stoma
Levenslessen
Mijn gesprek met..
- 2008
- Aad Verbaast
- Aad Verbaast (2)
- Agnes Jongerius
- Agnes Kant
- André Rouvoet
- Ayaan Hirsi Ali
- Balkenende
- Balkenende en Bos
- Barack Obama
- Beatrix
- Beatrix
- Damien Hirst
- Ella Vogelaar
- Erica Terpstra
- Erik van Muiswinkel
- Eveline Herfkens
- Gerdi Verbeet
- Holleeder en Moszkowicz
- Jaap de Hoop Scheffer
- Jacques Rogge
- Jan van Rutte
- Maarten van Rossum
- Mariëtte Hamer
- Maxime Verhagen
- Neelie Smit Kroes
- Nurten Albayrak
- Peter R. de Vries
- Rita Verdonk
- Sinterklaas
- Sonja Bakker
- VKbloggers
- Wilders
- Wouter Bos en Jan Pronk
Statcounter statistieken
Populaire berichten
tag wolk
aad afghanistan amerika arts awbz balkenende beatrix bijbel blog bloggen bos cda china crisis democratie Dijsselbloem dilemma doodziek ernst europa exodus farmacy Genesis gesprek gezondheidszorg god Heer huisarts humor irak iran ironie Israel kafka kamer katholiek kerst kredietcrisis levenslessen marktwerking medicijnen milieu misbruik Mozes muggen nervus OBA obama olie oorlog Oude Testament pgb pillen politiek protestant pvda rutte Samsom satire specialist verhagen verkiezingen VKblog Vkbloggers Volkskrant vvd wilders Willibrordbijbel Willibrordvertaling ziek ziekenhuis zin zorg zorgverlener zorgvragercategoriewolk
bloggers
- 100 woorden
- Annelies Miscelanea
- Annet
- Anouska
- Antoinette Duijsters
- Apiedapie
- Assyke
- Barbara Jansma
- Bart
- Beeldsprekers
- Bert Deben
- Beukmans
- Blewbird
- Blutch1
- Broekstukken
- Burro
- Cees in Cambodja
- Cor Uitham
- Demio
- Draver
- Eilandgek
- George Knight
- Geroma
- Glaswerk
- Grutte Pier
- Henk Daalder
- Hippocampi
- Ina Dijstelberge
- Ingrid van den Bergh
- Ivy
- Ivy
- Jantiena63
- Jeg Synes
- Jeroen de Baaij
- Johan HvD
- Johanna Nouri
- Joostx
- King BIlly
- Kletersteeg (blogspot)
- Kletersteeg (WP)
- Knutselsmurf
- Kokopelli
- Kuifje Simon
- Lebonton
- Marjelle blogt
- Marjelle ontmoet
- Motek from Space
- Nelus
- Nelus from Grins
- Noud Hovius
- Paco Painter
- Peterus
- Pierra
- Ramirezi
- RobertK
- Rokus2000
- Rokus2000
- Satuka
- sLimerick
- Sprakeloos
- Stripman
- Svara gedichten
- Telmiep
- Theo Balvers
- Trektocht
- Triumviraat
- Villa Mithras
- Voorpagina OBA
- Voorpagina Vkbloggers eKudos
- Voorpagina VKbloggers facebook
- Voorpagina Vkbloggers Wordpress
- Watmann
- Wlttr
- Zeeschuim
- Zelfstandig Journalist
En betere adviseur kan hij zich niet wensen.
Barak, neem deze wijze raad aan en zorg voor werkelijke ‘chance’…
Beter advies kan hij niet krijgen
Aad, je geeft prima advies, maar vergeet de vertaling niet:-)
=Ask not what the world can do for you. Ask what you can do for the World!=
Hij is van huis uit een opbouwwerker. Dat komt wel goed! Maar laten we onze verwachtingen niet te hoog groeien.
"..All wasted words van de Motions!", Aad. En je weet waarom…-))
Binnen 6 maanden volgt de deceptie wel; en luistert "men" weer ergens anders naar.
@Theodorus: hij zou zich rotschrikken als ik zijn adviseur zou worden 🙂
@Ina: hij kan toch overmorgen even tekenen. 15 minuten werk?
Wie wordt de nieuwe ambassadeur van de VS in Nederland, die deze opsomming van schurkenstreken naar the Oval Office brengt?
Een goed moment misschien als hij z’n geloofsbrieven bij Bea in het bijzijn van Balkenende aanbiedt.
Of per aangetekende post maar rechtstreeks naar het Witte Huis, c/o Barak Obama?
Eerst zien, dan geloven. Om dit alles in vier jaar tijd, naast een krediet crises, falende gezondheidszorg, falend Irak beleid in vier jaar terug te drasien, lijkt mij een onmogelijke opgave.
Dat wordt nog wat met de olieprijzen en voedselproduktie aan de overkant van de plas met een devaluerende $ versus inflatie.
goed inkopen is de helft van de winst.
ik geloof dus geen barst van dat hele circus daar.Reactie is geredigeerd
@Paco: en dit is nog maar het begin 😉
@Antoinette: vertaling? Hij spreekt toch ieders taal zegt men?
En een Amerikaanse firma heeft translate.google.com toch uitgevonden :-))Reactie is geredigeerd
@Peter Louter: zullen we na 100 dagen èn na een jaar de balans opmaken? Hoeveel handtekeningen schat je?
@Jan: jij schat het aantal handtekeningen (zie Peter) niet hoog in?
Dat zou toch zonde zijn van die mooie vulpen..
@WJ-tje: een email kan ook tegenwoordig.
Deze brief ligt al in Amerika. Dan kan hij het nog even meenemen in zijn speech van vandaag.
Waar ik gisteren van hoorde dat er al drie maanden aan gewerkt wordt.. Maar een paar aanpassingen na deze brief zouden er toch wel gemaakt worden.
Luisteren vanavond! Hij gaat vast zeggen:
"I will listen to you!. This very morning I received an email from Aad Verbaast and…"
"I sent him a clear message and answer: Yes we can!!"
Mischien wordt ik nog wel net zo beroemd als Joe the plumber :-))
Een mooi en duidelijk advies, Aad. Dat moet op een woensdag morgen kunnen. 21/1 Bijvoorbeeld.
@Martin: 21/1?
21/11 bedoel je toch zeker.
Kan hij daarna nog de hele dag de bedden opmaken, het witte huis verkennen en een beetje inrichten.Reactie is geredigeerd
Prachtige tekst.
Aad, heb je geprobeerd dit als artikel in een (papieren) krant geplaatst te krijgen?
Het is weer extra werk, maar het lijkt me niet uitgesloten dat er een krant is die het plaatst…
@Fenny: dank.
Ik heb dat nog niet geprobeerd.
Wat let je om het door te sturen?Reactie is geredigeerd
Aad, ik bedoel dat morgenochtend wel kan. Het voorbereidende werk is wel gedaan. Zie bijvoorbeeld: http://www.newamerica.net/publications/policy/u_s_weapons_war_2008_0
Aad, alle gekheid op een stokje, waarom het advies van Fenny niet opgevolgd. Dat kan je alleen zelf doen.Reactie is geredigeerd
Yes we might….
@Martin: bedankt voor de links. Weer interessante info. De tweede link is overigens dezelfde als de eerste. De titel van de tweede is intrigerender. Nog even er op zetten?
Advies van Fenny: ik blog anoniem. Dat heet voor- en nadelen. Dit is zo’n nadeel..Reactie is geredigeerd
@HJV: zou hij twijfelen? Nu al? 🙂
O, o, wat wordt er veel van die man verwacht! Als ie dat maar waar kan maken en er niet onder bezwijkt. Het lijkt mij een loden last, maar hoop doet leven.
Groet,
Heb dit blog naar Obama gelinkt.
Barak en Aad, yes we can!
Goed stuk!
Ëducation permanente… daar houd ik me mee bezig, Aad. Zoals men weet verdeelt men de wereld in ‘pro’ en ‘contra’ en ook weer de "ikke-nie-weet" partijen. Binnen dat kader zie hierna een comment bij Afshin Ellian, n.a.v. zijn column afgelopen zaterdag in NRC, en waarin hij een uitgesproken "pro-standpunt" verkondigt inzake een andere kwestie die er eigenlijk niet toedoet. Het gaat mij om het principe om wat zuiverder te gaan denken en te analyseren; ook wat betreft Obama en diens ingeschatte kansen. Enfin.. doet u uw voordeel met het volgende: (of niet); u bekijkt het maar. (De definitieve conclusie of ik alleen maar paarlen voor de zwijnen aan het werpen ben heb ik ZONDER uw verhaal en comment tenslotte ook nog niet getrokken!):-)) Hahaha.
jan bouma zegt:
dinsdag 20 januari 2009, 11:19 uur
Het blijkt een niet te weerleggen waarheid te zijn dat men elke bewering, elk betoog, elke bewijsvoering, elke Weltanschauung, elk verhaal kan en moet weerleggen als de waarheid, als het ijkpunt daarvoor niet vooraf door de partijen is overeengekomen.
Als daar geen vooraffe overeenstemming is bereikt spreekt niemand het (onbetwiste) verlossende woord.
Dus het te ijken verhaal van Ellian gaat hier ook mank aan.
Niet de voorgaande stelling; mijn stelling dus. En als u verder geïnteresseerd bent in een afstandelijke analyse, en waarin ik namens de gehele wereldpopulatie spreek, dan verwijs ik u naar de informatie en een samenvatting; zie daartoe: http://www.villamithras.com/Extraatje.htm
Uiteindelijk dienen immers alle beschikbare paradigma in een oordeel te worden meegenomen. Nu preekt men toch teveel voor eigen parochie. Zo ook Afshin Ellian.
Niet ik. Want ik zeg erbij; take it or leave it and pick your choice.
Prachtblog weer!
Vertalen naar het Engels en op een internationaal blog plaatsen. En o ja.. dan The White House even een linkje sturen 😉
@Cat:
"bezwijkt": ach ik denk maar: hij heeft het graag gewild, er heel hard aan gewerkt om het te worden, en wil er wat van maken. Dit soort mensen kunnen wel tegen een stootje toch?:-)Reactie is geredigeerd
@EJW:
"Heb dit blog naar Obama gelinkt."
Hoe heb je dat gedaan?
@Jan Bouma: je kent mijn opinie over ‘de waarheid’ en of er enig waarheidsgehalte in zit.
Ik kies dan ook graag de weg om mensen met hun eigen waarheden te confontreren en vervolgens met hun daden en handelen.
Dan vallen vele toch vele verkondigde waarheden snel door de mand?
@Satuka: dankjewel, ik vond het zelf ook wel een aardige brief 🙂
"Plaatsen": ik begrijp dat onder een van de wetten die Bush heeft geïntroduceerd inmiddels veel internet verkeer met slimme computers worden gescand op allerlei mogelijke tekstcombinaties. Om gescreend te worden. Met weet ik wat voor doel.
Deze brief zal in dat systeem och wel opvallen?
Zo niet dan kunnen ze al die systemen wel naar de prullenbak verwijzen. Dat zou overigens toch moeten :-)Reactie is geredigeerd
@Aad 11:51
Zijn er volgens jou dan geen gemeenschappelijke ijkpunten voor die "waarheidsvinding" die VOORAF moeten worden overeengekomen? Of doet die hele waarheidsvinding er niet toe?
Dat betekent "va banque" spelen voor eenieder en valt er nooit iets te "veroordelen". Zelfs de Nazikampen worden dan "gelegitimeerd". O.
@ Aad, Onovertroffen dit blog op deze historisch memorabele dag!
@Jan: waarheids vinding doet er natuurlijk wel toe. Er zijn echter verschillende manieren/methoden om die te vinden. Althans dichter tot een gemeenschappelijk mening te komen. Meer is niet echt nodig immers.
Ik ben ook voor ‘gemeenschappelijke ijkpunten’die vooraf zouden kunnen worden overeengekomen. Blijkt ook een lange en moeizame weg te zijn. Dat mag wel duidelijk zijn -0
Wel wat prijzig, deze herdenkingsvulpen. Maar hij heeft dan ook een 18 karaats gouden pen. Hopenlijk gaat Obama gouden geschiedenis schrijven. I hope he can!!
Dat van die lange moeizame weg, als dat eens zou kunnen veranderen. Mensen kunnen sneller gezamenlijk met de neuzen dezelfde kant op staan als ze hun ego eens lieten varen. Ego is ondergeschikt aangemeenschappelijk belang…Reactie is geredigeerd
@Summer: ik word er verlegen van…
Een dergelijk lijstje mag toch wel eens aan de muur worden gespijkerd?
Ik kom ze zo weinig tegen, bij ‘de journalistiek’. Waarom toch?
"Prijzig": ik ben wel bereid te investeren in een gouden toekomst :-)Reactie is geredigeerd
@Aad 12:06
Daarom doe ik hierbij een voorspelling. Niet uit negativisme maar vanuit mijn cynisch pragmatisme geredeneerd en geconcludeerd (en op grond waarvan je "vredesduiven" al sneuvelden…). Je zult zien dat we geen snars opschieten met ’n andere en betere wereld ALS men mijn vraagstellingen blijft ontwijken en niet beantwoorden wilt.
Nu wil ik liever niet gaan zitten wachten op mijn gelijk omdat (bijvoorbeeld) Israël een "pre-emptive strike" op Iran in gang zet NADAT Obama zijn steun aan Israël moet intrekken vanwege het financiële failliet van Amerika. Ik noem maar wat.
Dus:
Waarom gewacht op mijn gelijk? Men kieze NU voor die wereldraad en staakt ondertussen alle geraas; de rest zal blijken bullshit en tijdverlies.
Maar ja…, hè? Wie ben ik – after all – nu wel die dat zegt? Amuseer je verder… totdat blijkt mijn gelijk.Reactie is geredigeerd
@Jan: je kon met je voorspellingen zomaar je gelijk krijgen. Behalve dan (cynisch pragmatisch) je voorspelling dat de wereldraad er zal komen. Nogmaals: van mij mag die er komen!
@Aad 12:51… ik vervolg mijn voorspelling. A L S de laffe wetenschappers en de foute belanghebbenden ook niet meer voor het volk hun nederlaag kunnen verbergen omtrent mijn gelijk DAN PAS zal die wereldraad worden geformeerd. Ik zeg dat ook op het einde van mijn boek. Enfin… men ziet ondertussen maar. Of niet!
@Jan: het zou wel veel te laat zijn. Is er dan toch nog wat te redden?
@Aad 13:04
"Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald". Ja, inderdaad!
Maar ik moet ook erkennen dat de mensheid vanaf 1972 (de Club van Rome) al de noodzakelijke bakens had moeten verzetten. Dat gebeurde niet. Met kunst en vliegwerk verborg men tot nog toe de kop in het zand om de conclusies, die toen getrokken werden, niet te hoeven zien. Dus… ja; ’t is eigenlijk te laat; maar wie weet keert nog ergens de wal het schip van de mensheid.
We zien wel; of niet.
@allen
Laten we realistisch blijven en de hoopvolle verwachtingen niet te hoog inschatten.
Het duurt twee jaar voordat de ambtenaren in het bestuurlijk systeem vervangen en ingewerkt zijn.
Halverwege Obama’s ambtstermijn zijn er Congres verkiezingen.
Een Amendment op ‘The Hague Invasion Act’ dat Amerikanen met een dubbel paspoort worden uitgesloten door het Congres krijgen is al heel wat.
Enig sceptimisme dus. Aan de andere kant heeft Obama het voordeel van de twijfel.
Joep Bertrand doorzag het aardig. Een afwas van jewelste
So help me, God! Maar die helpt niet…..Reactie is geredigeerd
@Jan: ergens moet er toch een wal zijn die een schip kan keren.
@WJ-tje: het zal allemaal best wat je zegt. Maar een echte crisimanager (en je mag van Obama wel verwachten dat hij dat is in deze tijd van crises) mag je toch voortvarend optreden verwachten. Hij heeft immers (zonder verantwoordelijheid te hebben) er in alle rust al lang over kunnen nadenken wat hij wil gaan doen..
Ja , Hallo Waar zijn we mee bezig!!
Ben ik dat Liedje: B U S H je komt zo
aan het Repeteren, word ik tot mijn
V E R B H A A S T I N G naar deze Link
Door gestuurd..Het wordt Tijd dat ik
eens Vàls ga Zingen.. Ben niet Verbaast als Aad graag mee doet !!!
@actuality: we zingen gezamenlijk uit volle borsten!
Koorzang:))
@WJ-tje. Er hebben er al teveel de kant van de Duivel gekozen. Daar schijnt nu verandering in te komen, dus kan God weer helpen. Ja.. hij heeft wel medewerkenden nodig, net als op aarde:))
Heb Corinthiërs 1-13-1 er op na geslagen, zoals je eenieder adviseerde. Het draait dus om de Liefde. En dat heeft de duivel in elk geval niet in huis.
Eerst die duivel de deur uit!!!!
@Aad, we zingen uit volle Kippenborsten welteverstaan.:))Reactie is geredigeerd
Bij deze ben jij de rechterhand van Barack!!
Maar luisteren is nog wat anders dan doen!
gr eva
(kan nog steeds niet inloggen)
dat hij nog niet gereageerd heeft!
@Summer: alweer een volgend initiatief en vervolg op je vorige vredesinitiatief: VKBLOG samenzang? We komen er wel :-))
@Eva: ik hoor/ en zi dat meer mensen inlogproblemen hebben, sommige al dagen!!
Ingrid bijvoorbeeld, maar wrs ook Koko. Nog meer??
Ontzettend vervelend.
Had ik Obama een sollicitatiebrief moeten sturen? Hij heeft meer dan 6000 ambtenaren nodig, als vervanging van degene die Bush had aangenomen.. :-))Reactie is geredigeerd
@Lebonton: ik verwacht elk momentje een telefoontje. Misschien wel meerdere :-))Reactie is geredigeerd
Ik hoop van harte aad, dat barack jouw lijstje veilig door de senaat heengeloodst krijgt.
Lets see what he can do for our world.
PS: dank voor je mailtje. Het geeft me hoop, net als jouw blogonderwerp van vandaag.
Heel vervelend vind ik dat ik nu ook geen no-reply-mailtjes meer krijg als er op een blog een nieuwe reactie komt. Nu kan ik ook niet automatisch zien of jij zometeen nog iets bemoedigends tegen me gaat zeggen. Maar ik heb er iets op gevonden: ik mail alle blogs waar ik op reageer naar mezelf toe zodat ik af en toe kan checken!Reactie is geredigeerd
@Ingrid: daar ben ik ook benieuwd naar
Ook (en dat heb ik niet kunnen vinden) hoe Barack zelf heeft gestemd over deze onderwerpen toen hij in de senaat zat. Zou veel zeggen over wat we misschien kunnen verwachten.
Inloggen: wat vervelend dat dat dan ook niet meer werkt.
Ik weet dat Telmiep ook zoiets aan de hand heeft gehad. Daar was ook de hele identiteit van hem/haar gewoon een paar dagen verdwenen…
Maar gelukkig ook weer teruggevonden..
Komt goed. Flink bellen naar de internet redactie!!
@allen
ik heb een voorstel.
De duif moet een naam krijgen, en legendarisch worden.
Het voorstel is "GABRIEL". Een goedverstaander heeft geen half woord meer nodig, anders ff googlen.
Vervolgens koppelen aan de ‘GABRIEL AWARD’ en de ‘Nobel’ prijs of ‘the Golden Globe Award’ voor vrede verbleken van schrik.
Duifje "GABRIEL’ met de ‘GABRIEL AWARD’ als symbool voor drie hele belangrijke religies. Die de bakermat van de Westerse beschaving vormen en ‘Duifje Gabriel’ als vangnet gebruiken voor vrede op aarde.
Terwijl ze tot nu toe elkaar de hersenpan inslaan.
Constructief voorstel, in plaats van overal adelaars en leeuwen op vlaggen?
<<br />
May all other flags burn hellReactie is geredigeerd
Nu je jezelf die vraag stelt (hoe Barack zelf heeft gestemd over deze onderwerpen toen hij in de senaat zat) moet ik denken aan onze eigen PvdA. Er moest en zou een onderzoek komen naar de aanleiding tot de oorlog in Irak. Maar zodra het pluche lonkte was dat niet meer zo nodig.
Nu denkt Bos ons om de tuin te leiden door te stellen dat, met de PvdA in de coalitie, iets dergelijks nooit meer kan gebeuren. Waarmee hij (en dat is nog een understatement) zichzelf overschat en het zelfdenkend vermogen van de kiezer onderschat.
Je ziet dat mijn truc om hie terug te komen werkt. Heb jij het nummer van de internetredactie? Kan nergens contactgegevens vinden (zo slim zijn ze wel).
Ik merk overigens dat ook andere zaken momenteel erg stroperig lopen op het volkskrantblog.Reactie is geredigeerd
@WJ-tje: leuk initiatief, en ik ben een makkelijk mens zoals je weet.
Gabriël komt in allerlei religies wel voor. Dat is wel weer verbindend natuurlijk.
Maar ook wel in een wat vreemde combi begrijp ik. Ik lees net in Wikipedia:
"In de joodse traditie wordt Gabriël niet alleen als boodschapper van God beschouwd, maar ook als de "engel des doods’."
Andere naam?
@WJ’tje 14:47 en daarvoor had je nog iets over de "Bijbelse Liefde"…
Als er nu iets is wat we kunnen missen als kiespijn zijn het wel de Bijbelse verwijzingen. Sinds het verhaal Genesis wordt de mensheid al voorgelogen door de belanghebbenden die zowel "het schuldcompex" introduceerden ten laste van de mensheid; als tegelijkertijd hun ("de") oplossing daarvoor door hun "mediation" presenteerden als "vertegenwoordigers van God/Allah/Vishnu" op Aarde aan u op te dringen…!
Hoe dom bent u nu eigenlijk dat u al die apekool gelooft? Terwijl ze slechts hun eigen zakken aan het vullen zijn. Hou nou toch op, mensen! Wilt u nu werkelijk blind blijven tot aan het Einde der Tijden met alleen maar hun gezever en psalmemgezang?
Zo wordt de domheid van de mens natuurlijk nooit doorbroken. Waarom denkt u eigenlijk dat die landenvertegenwoordigers, in mijn model, geen RELI- noch PARTIJBELANG mogen hebben in hun vertegenwoordiging op het internationale toneel?
Omdat men gemakkelijk "partij" en "religie" in onderlinge uitwisseling benut! Dat is ook een ander feit wat het domme volk niet onderkent.
Éducation permanente! Doet u er iets mee! Of niet… u bekijkt het maar.
@Ingrid: ik denk dat de PvdA nu kansen ruikt om toe te slaan. Na eerst ver weggezakt te zijn in de peilingen, zijn ze terug door Bos zijn optreden ivm met de kredietcrisis.
Natuurlijk doet het ze nog pijn dat ze die veldslag tijdens de onderhandelingen verloren hebben (was immers een hard verkiezingspunt).
Straks zal Bos/PvdA wel weer gaan wegvallen als blijkt dat hij ook niet deze crisis kan bezweren. Dus als ze wat willen (premierschap bv) dan is nu de kans. Anders kon het nog wel eens heel lang gaan duren..
Ik denk dat er zo geredeneerd wordt.
Het is naar mijn gevoel dan ok niet toevallig dat deze brief nu bove water komt.
Allemaal opportunisme van alle kanten.. Maar ja, zo zit helaas de politiek in elkaar.
Ik heb niet het nummer van de internetredactie. Maar als je de VK belt en vraagt om doorverbonden te worden dan doen ze dat, begrijp ik.. Nummers staan op de VK pagina.Reactie is geredigeerd
Je doet mij denken aan een circusbeer,met die duif op jouw blog!
Hypocrieten aller landen verenigt u.
WJ-tje, nou je `t zegt: Allemaal roofdieren( sybool voor "landje-roof"?) in het vaandel en op die vlaggen: een adelaar, een leeuw…is er ook een land met een krokodil op de vlag?
Bij het inauguratieconcert verscheen een man ten tonele met een adelaar op zijn
hand(schoen). Er werd bij verteld dat deze vogel de vrijheid (van Amerika) symboliseerde. Opeens deed die adelaar een poging om op te vliegen, wat niet lukte, omdat hij niet vrij was maar aan een riempje zat. Het beest kreeg me daar toch even de wind van voren van zijn baasje. Symbool voor de vrijheid… Belachelijk!
Het dier kon het ook niet helpen. Zo vrij als een vogel… Beter één in de hand dan tien in de lucht is in deze ook al een raar spreekwoord.
De act met die vogel is al repesentatief voor de vele nonsens die naast de waarheid floreren.
Is die Summer op jouw blog echt Nedloni?
Heeft ze nog steeds een grote mond over andermans grote ego?
Zeg dat ze een spiegel mag aanschaffen,ik tracteer.
@………. (da’s wel nog anoniemer dan anoniem).
Je laat wel heel overtuigend zien dat je niet de intentie hebt om vrede te komen brengen hier. Waarom toch niet?Reactie is geredigeerd
Goed zo Aad, je drukt hem passend met de neus op de feiten, en mij ook overigens, ik wist niet dat Bush zo karig met zijn handtekening was!!
@Amelie: ik vraag me wel eens af of hij wel kan schrijven! 🙂
Wel een triest lijstje met erfenissen zo toch?Reactie is geredigeerd
Aad, ik weet nog wel iemand die hem kan helpen het lijstje af te werken. Even naar Marken op en neer is 20 reacties verder die allemaal beantwoord zijn.
@Martin: hoe was het in Marken (leuk plaatsje!).
Obama mag me ook een volledige volmacht geven om voor hem te tekenen. Dan heeft hij weer wat meer armslag :-))
Straks ook kijken?Reactie is geredigeerd
Zag onderweg een ijsvogeltje. Mijn dag goed. Waterland is altijd mooi en Marken op een door de weekse winterdag (snert in een cafeetje aan de haven) prachtig.
Nee ik denk dat ik dat maar oversla.
@Martin: da’s heel bijzonder, die heb ik in Nederland nog nooit life gezien.
Ik zou toch maar kijken: is altijd een historisch gebeuren.. Ik zit al te kijken (CNN nu)! Boeiend!Reactie is geredigeerd
volgens mijn informatie zijn de VS nog geen eens toegetreden tot het verdrag :
"Convention of the Prohibition of the use, Stockpiling and Transfer of Anti-Personnel Mines".
Turkije is dat wel in 2003. Maar moet het verdrag volgens mij inderdaad nog ondertekenen en ratificeren.
Het zou nog mooier zijn als hier de handtekening van Balkenende onder zou staan, maar verder een geweldige blog.Ben helaas niet ingelogd werk op mijn laptop van mijn zoon.
@Helena: dus we zijn het eens dat Amerika het nog niet heeft ondertekend.
Turkye? Volgens mijn informatie ook nog niet ondertekend (laat staan geratificeerd).
Waar vind je de informatie dat Turkye het wel zou hebben ondertekend?
@Draver: dank! Balkenende heeft overigens de meeste van deze verdragen al wel ondertekend.
Maar waarom dan niet "indringende gesprekken" (zoals hij dat wel bij herhaling noemt) met de Amerikaanse leiders??
Inoggen: dat kan je toch in de hele wereld? 🙂
waar schrijf ik dat Turkije het Verdrag heeft ondertekend? Nee dat hebben ze dus niet. Je moet als land eerst ‘toetreden’ tot een Verdrag voordat je het dus ondertekent en ratificeert en de VS is nog geen eens toegetreden.
Wat dat Arms Trade Treaty (ATT) betreft: er is nog geen Verdrag maar er is wel al door veel landen overeenstemming dat er zo’n Verdrag moet komen. Het Verdrag is nog ‘in de maak’.
En hoe je er aan komt dat de VS het enige land is dat het verdrag nog niet geratificeerd heeft ? Het Verdrag is nog in de maak.
Uit info:
The United States and Zimbabwe united briefly Friday against the world to oppose creating a treaty that would control international sales of arms.
In a United Nations General Assembly vote, 147 of its 192 members voted in favor of creating a global treaty that would impose rules on the import, export and transfer of weapons among nations. Only the U.S., long an opponent of such a treaty, and Zimbabwe voted against the idea. Arms exporters such as China, Russia and Israel showed their reluctance over the regulations by abstaining; other nations were absent.
http://articles.latimes.com/2008/nov/01/world/fg-un1
"On Friday 31st October, 147 states voted overwhelmingly at the United Nations to move forward with work on an Arms Trade Treaty. This is an increase on the 139 states which voted to start the UN process in October 2006, showing increasing global support for the treaty. Support was particularly strong in Africa, South and Central America and Europe indicating high demand for global arms controls, both from countries severely affected by armed violence and from major arms exporters. Only the US and Zimbabwe voted against, ignoring growing global consensus on an ATT".
http://www.controlarms.org/en/media/2008/landslide-un-vote-in-favour-of-arms-trade-treaty
Het is allemaal best ingewikkeld vind ik. Wel goed dat je de onderwerpen behandelt!
@Aad, veelbelovende inauguratierede van Barack
Obama. Mooi gesproken, de toekomst zal het wel leren.
Over de aartsengel Gabriël: hij was inderdaad de engel des doods wat in feite betekende dat hij Mohammed naar de hemel accompagneerde.
Betreffende de "anonymus":
"Die Summer",kan ik je met de hand op m`n hart zweren, is NIET dezelfde persoon als "Nedloni", naar wie zij op zoek schijnt te zijn. Diezelfde anonieme figuur met de turquoise avatar heeft zich ook op mijn weblog diverse malen vervelend gedragen en kwam, evenals nu bij jou, zomaar binnenvallen. Ik heb haar naar waarheid verteld, dat ze mij met een ander verwart, hetgeen ze niet wenst te geloven. Zoals de waard is…
Buitengewoon vervelend als je zoiets zomaar krijgt toegeschoven. Ik heb haar aanvankelijk nauwelijks aandacht geschonken. Toen bleef ze toch doorgaan en zo blijkt nog steeds(!) want ze probeert nu in jouw blog de zaak op stelten te zetten.
Mag hopen dat jouw antwoord aan haar afdoende is geweest. In elk geval mijn excuses aan jou, al kan ik dit echt niet helpen.
@aad dan doen we het niet met Gabriel. Simple as that. Wist niet dat ‘Gabriel’ ook de Aartsengel des Doods was en Aerospatiale zo’n raket op de markt zet. End of story.
Dan maar geen naam.
Ja, CNN, behoorlijk emotioneel die inauguratie.
@bouma. Ik ben geen dominee, integendeel.
het begrip ‘liefde’ is een breed begrip. Gandhi had het in z’n vaandel staan, alhoewel hij daar geen vaandel of vlag voor nodig had
Geef mij een citaat of verwijzing die dat brede begrip beter omschrijft.
En kom niet aan met citaten of verwijzingen uit of naar uw boek.
Ben benieuwd of er ueberhaupt een reaktie komt op mijn vriendelijke verzoek.Reactie is geredigeerd
Zie hier ook een link naar de UN Verdragen en de stand van zaken:
http://treaties.un.org
klikbare link:http://treaties.un.org Je moet dan wel even klikken links op de website op de tekst: status of Treaties: http://treaties.un.org/Pages/ParticipationStatus.aspx
Hier vindt je de stand van zaken mbt het verdrag dat over landmijnen gaat.
http://treaties.un.org/Pages/ViewDetails.aspx?src=TREATY&id=489&chapter=26&lang=en
Klikbare link:http://treaties.un.org/Pages/ViewDetails.aspx?src=TREATY&id=489&chapter=26&lang=en
De VS staan niet in de lijst van deelnemers aan het verdrag.
In de lijst van Verdragen is ook nog niet opgenomen het ATT (Arms Trade Treaty) omdat het nog in de maak is.
Prachtig Aad ! Ik heb net even voor je gegoogled en op http://www.whitehouse.gov/contact/, de officiëele van het Witte Huis, kun je je aanbevelingen aan Obama persoonlijk overbrengen. Niet meer dan 500 woorden ineens, maar dan moet je maar een paar keer terugkomen…;o)
Nadat ik de president mijn felicitaties had overgebracht zag ik dat je hem ook kunt schrijven. Dit is het adres:
The White House
1600 Pennsylvania Avenue NW
Washington, DC 20500
WJ’tje 19:48
Tuurlijk! Reageren we. Voor wat het waard is. Denk ik dat we "de religies" in ieder geval niet nodig hebben om de naastenliefde te bedrijven en al zeker niet andersoortige liefdes. (!)
De vanzelfsprekendheid waarmee dat soms toch verondersteld wordt is bijzonder vreemd. Ook dat agnosten en atheïsten er "minder" van zullen hebben of in de praktijk brengen acht ik geen houdbaar standpunt.
Om te beginnen zou je al heel nuchter kunnen stellen dat "de Goden al heel wat liefde opeisen…" En die liefde verdwijnt allemaal "ins Blaue hinein!"
Moet ook nog even denken in dit verband aan die truc van @Aad die verhaalde over dat in de lucht omhoog gegooide geld en waarvan maar de helft of nog meer… ook verdween bij die opgooierij; ja, ja, ja… er verdwijnt heel wat tussen hemel en aarde; karrevrachten met geld verdampen zomaar of verdwijnen in de ruime soepjurken die tegelijkertijd ook weer goocheljurken zijn, snap je.
Dus: zowel het geld en de liefde verdwijnen in grote mate in het niets…; althans voor de "gelovigen". Die staan er ook rustig bij als ene Knevel druk gesticulerend "het balletje-balletje-spel" speelt met z’n handen op TV; wordt je ook tureluurs van; allemaal trucen, jongen..
Nou dit antwoord lijkt me zeer uitgebreid voor je; de rest kun je beter geadstrueerd in m’n boek lezen. Daar staat het allemaal wat technischer; ik moet hier rekening houden met breed en simpel publiek vanwege… "de gelovigen!"
Tot morgen! BTW: Heb je die Pallieter of Gulden Draak nou al omgebouwd als de nieuwe Ark van Noach…? Er schijnt er eentje bezig te zijn hier in Nederland zo las ik onlangs ergens; misschien weet je ervan? In verband met de nieuwe Zondvloed die eraan komt….
PRACHTIG…
Hij kan niet anders dan je inhuren.
We want Aad for advisor!
Wat heb je alles enorm goed op een rijtje gezet.
Heb ook een witte duif geplaats:
world peace is possible!!
Heb nog maar een flits kunnen zien. Wacht het allemaal met spanning af.
Jij kan wel inloggen he? Ik sinds gisteravond niet meer, weet niet aan wie ik hulp kan vragen, er zijn meer mensen die er last van hebben, raar he, maar ja, daar kan de nieuwe president niks aan doen.
Graag je bijdrage gelezen.
Nu maar hopen dat hij het goed gaat doen en nog milder wordt dan ik hoop dat hij is.
Het wordt pas een brief als je ‘m ook verstuurt , anders blijft het een beetje praatjes voor de vaak.
Wel mee eens trouwens, hoewel ik misschien anders zou denken als ik de leider was van een imperium.
@bouma
Moet wel schaterlachen om je ‘kort door de bocht’ reaktie omdat de beste stuurlui meestal veilig aan de wallekant staan.
Leuk, lees ik tussen de regels door. Een koud kunstje, met de paplepel en levertraan ingegoten. Argwaan, achterdocht en zelfbescherming, afscherming, of het nu een boek is of de Gulden Draak, wat maakt het uit.
Het verschil is dat de Gulden Draak zichzelf verkoopt.
Of laat jij je boeken los op het IJ temidden van een prachtig schouwspel?
Wie de schoen van HKH Assepoester past, trekke hem aan.
Hier zijn weer 20 blz toegevoegd aan dagboeken sinds 1964.
Lang leve de Gulden Draak en Bouma, leuker kan ik het niet maken, accomoderen op andermans’ blog wel.
Dank aan de welwillende gastgever!
allen
ik log vanuit Duitsland zonder problemen in.Reactie is geredigeerd
@Helena, (19:34, 20:05) dank voor de verdere infomatie metlinks etc.
En excuus als er een misverstand was. Het is er dus niet gelukkig.
De ATT: ik begijp uit wat ik in mijn onderzoek vond dat er er een fase is van de opstellen van een verdrag. En dat een verdrag in werking kan treden als er een x aantal landen het verdrag ondertekenen. Dat kunnen ook tussenverdragen zijn om te kmen tot een uiteindelijk verdrag.
Na ondertekening moet de ondertekening dan nog geratificeerd worden door een land om het echt hard te maken.
Hier begrijp ik Amerika en Zimbabwe de enige landen zijn die wat er te tekenen was niet getekend hebben. Kunnen we het daar over eens zijn?
Met dat kyoto verdrag in Kopenhagen zal het wel goed komen.
De vraag is eerder houdt de VS de huidige snelheid vast.
In 2008 zijn ze Duitsland als grootste Windenergie producent gepasseerd.
De VS zal nu waarschijnlijk door China worden ingehaald, tenzij ze de plannen om de VS in 10 jaar zelfvoorzienend te maken, echt gaan waar maken
@Stripman: dank:
Consider it done!
@Afi:
Duif: erg leuk dat je mee doet met Summer’s actie. Het gaat als een inktvlek over het VKblog!
"adviseur"? Alleen als hij luistert, voor minder doe ik et niet :-)Reactie is geredigeerd
@Zilver: kan jij ook al niet meer inloggen??
Er zijn er nog meer, o.a. Ingrid, Eva, Koko.
Wat is er toch aan de hand???
@Iris: zie de tip van Stripman en mijn reaktie er op.. 🙂
@Henk: je klinkt erg optimistisch. Ik zal het met grote interesse gaan volgen!
@Aad, wat betreft he ATT zijn de landen overeengekomen dat er een Verdrag moet komen. Dus er is nog geen Verdrag. De VS heeft inderdaad tegengestemd en ook Zimbabwe is tegen het maken van zo’n Verdrag.
In ieder geval komt het Verdrag er wel. Gezien de meerderheid.
Inderdaad, er moeten eerst een x aantal landen ondertekend hebben voordat een Verdrag in werking treedt.
Ik ben het met je eens dat Zimbabwe en de VS tegen hebben gestemd (en een x aantal landen zich van stemming hebben onthouden). Maar het gaat hier dus echt over het maken van zo’n Verdrag. Er is een commissie aangesteld die voorstellen doet volgens mij over de inhoud van het Verdrag waar vervolgens onderhandeld over zal gaan worden en uiteindelijk komt er dan een Verdrag tot stand. Wat vervolgens ondertekend kan gaan worden en geratificeerd door de diverse landen.
Hoe vertaal je ook al weer geen woorden maar daden in het engels ?
@Helena: ik ga het exact voor je (en mij ook) uitzoeken.
We kunnen het denk ik al wel eens zijn dat het eigenlijk nog erger is (als je helemaal gelijk in de status) dat Amerika (en Zimbabwe – al geen combinatie om trots op te zijn) niet eens willen beginnen aan het opstellen van een verdrag om de wapenhandel te reguleren, controleren en reduceren!!
Meer dan een half miljoen doden per jaar door lichte wapens. Meer dan 600 miljoen lichte wapens in de wereld (1 op 10) en meer dan 2 kogels per hoofd van de bevolking van de aarde per jaar worden er geproduceerd en verhandeld.
In Congo schieten ze elkaar alweer de oren van het hoofd. En Sudan? Gaat ook gewoon door daar.
Alle details:http://www.volkskrantblog.nl/bericht/236372Reactie is geredigeerd
@Ramirezi: vertalers zat daar denk ik 🙂
@Aad
Uit een bericht van Trouw (31 oktober 2008):VN voor wereldwijde regulering wapenhandel
VN voor wereldwijde regulering wapenhandel
(Novum/AP) – Een voorstel van Groot-Brittannië en zes andere landen om tot wereldwijde regulatie van de wapenhandel te komen heeft vrijdag overweldigende steun gekregen in de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties. Alleen de Verenigde Staten en Zimbabwe stemden tegen.
Van de 192 lidstaten stemden er 147 voor het voorstel. De meeste landen andere onthielden zich van stemming. Voorstanders hopen binnen vijf jaar een verdrag te kunnen presenteren waarin de internationale wapenhandel aan banden wordt gelegd.
@Helena: 5 november 2008:
bron: http://www.amnesty.nl/goednieuws_artikel/40014
Daarin:
==== 5 november 2008 Tijdens de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties hebben 147 van de 192 lidstaten voor het plan gestemd om tot wereldwijde regulatie van de wapenhandel te komen. Alleen de VS en Zimbabwe hebben tegen gestemd. De rest onthield zich van stemmen. De uitslag werd verwelkomd door de actievoerders van de Control Arms campagne, maar tegelijkertijd riepen zij op tot het versnellen van het proces om een goed verdrag veilig te stellen waarin mensenrechten en ontwikkeling centraal staan.
De Arms Trade Treaty is een wettelijk bindende overeenkomst waarin regels over de regulering van internationale overdracht van conventionele wapens vastgelegd staan. Het verdrag is gebaseerd op het simpele principe dat wapenexporteurs en importeurs een verantwoordelijkheid hebben en geen wapens verhandelen die gebruikt kunnen worden bij serieuze schendingen van het internationaal recht. ====
Amerika stemt tegen….
Maar ik ben er nog (wat je aangaf) niet helemaal uit of het een stemming was om te komen tot een ATT verdrag, of dat het (voorlopig verdrag) al ter stemmng kwam.. Ik zoek nog verder.
Verder gezocht: in 2006 was er ook een stemming (veruit meerderheid voor) om te komen tot een ATT.
Amerika was toen de enige (!!) die tegenstemde.
=== U.S. President George W. Bush’s administration, a close ally of the U.S. gun lobby, has said it was willing to endorse a set of voluntary principles guiding arms deals but would not back binding controls on transfers across national boundaries. === !!!!!!!
Bron: http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/N06439629.htmReactie is geredigeerd
@Helena: ik zie net je laatste reaktie. Ik ga er maar vanuit dat het een verdrag is om te komen tot een verdrag. Dus eens met je. De pers is wat verwarrend.
Ik hou het er dan op dat in 2006 Amerika en Zimbabwe de enige echte tegenstemmers waren.
In 2008 (volgende stap in het proces) is Amerika nog de enige!!!
Ik vind dat schandalig.
Ik zal de tekst in de blog confom aanpassen.
Dank voor de correctie. :-))
Nog even een text die mij verdere duidelijkheid gaf:
== The Resolution builds on the outcome of the previous UN work in 2007 and 2008 towards an ATT. That work culminated with a report by the Chair of the 28 member UN Group of Governmental Experts (GGE), which was in August 2008. ==
== The Resolution allows for the whole UN membership to work up those elements of the GGE report where consensus could bedeveloped for inclusion into an eventual legally-binding treaty.==
dit was in 2008, waar ten gevolge van de resolutie in 2006 een rapport werd uitgebracht aan de UN.
Het waren dus twee resoluties..
Eens?Reactie is geredigeerd
@ramirezi
In het Amerikaans vertaald:
‘Get the job done’
Geen woorden verspillen, verspilde tijd.
@Helena: ik leer ook elke dag (mede dankzij jou nu weer 🙂
De procedures om te komen tot een verdrag:
1. There are six committees of the UN General Assembly. The First Committee deals with disarmament and international security, and meets annually at UN Headquarters in New York (US) during October.
2. After approval in the First Committee, these resolutions will be transmitted to the General Assembly for a final vote.
de hele text van de laatste resolutie:http://www.iansa.org/un/documents/ATT_1com08.pdf van de first committee dus..
Planning voor een uiteindelijk verdrag: 2010-2011..
P.S.: tekst in de blog inmiddels conform aangepast..Reactie is geredigeerd
WJ-tje: als ik jou niet had als tolk- vertaler :-))
YES HE CAN!
Meneer , goeden Morgen !
Hij zal U zeker niet af-schrijven..
En wat Quantanamo Bay betreft
Mag ik met U ‘achter-aan-sluiten?!’.
en nummer 100
zegt
het wordt donder
@Aad 1:06
@Allen
De discussie zou niet moeten gaan in de richting van een aangepaste, veronderstelde, betere wetgeving, want de kern van de zaak is immers het gebrek aan rechtshandhaving van de wet. Ook die van de bestaande wetgevingen.
Immers: de mensheid beschikt nu over twee Handvesten. Dat uit 1948 van het Westen en de afgeleide daarvan, het Islamitische uit 1981. Beide Handvesten voldoen aan te stellen eisen m.b.t. de humanitaire waarden en de onderlinge verhoudingen van de volken. Niemand houdt zich eraan en de later geformeerde "Veiligheidsraad", (die zou moeten worden opgeheven), verziekt nog meer. Zo zal Amerika elk op zich te respecteren resolutie inzake Israël blijven vetoën idem andere landen dat ook in hun (vermeende) belang dat weer zullen doen.
Het is dan ook een uitzichtsloze situatie om met de foute machthebbers te trachten de oplossing te bewerkstelligen. Overwegingen van: je moet roeien met de riemen die je hebt gaan hier niet op. Aangezien de aanbeveling nu toch luidt, en bekend is, dat er andere "riemen" voorhanden zijn, die andere "riemen" bestaan dan door dat inmiddels verbeterde inzicht bij circa 2 miljard kiezers om nu eindelijk zèlf eens orde op zaken te gaan stellen door die wereldraad te verordonneren.
Je moet ook, zo zei Einstein, niet verwachten dat je met de oude veroorzakers van de fouten die door de veroorzakers kunt laten oplossen.
Een REVOLUTIE is derhalve noodzakelijk.
Derhalve is nu het wachten op pers en media om dit verhaal nu eindelijk eens op de opiniepagina’s te gaan zetten. Zie verder m’n boek voor talloze adstructies en een samenvatting: http://www.villamithras.com/Extraatje.htm
Aad, Quantanamo staat al gelijk hoog op de agenda dat heb je goed geregeld.
Als je toch puntjes op de i gaat zetten. Het buitenwerking stellen van het ABM verdrag heeft niet direct iets te maken met de oorlog tegen het terrorisme (net zo min als de ‘Oorlog tegen het Terrorisme’ zelf). De aankondiging was in mei 2001. Vier maanden voor de aanslagen op WTC en Pentagon.
men zette wel de puntjes op de juiste "i"!
@Martin:
ABM: de bron (zie gegeven link) stelt:
== On December 13, 2001, George W. Bush gave Russia notice of the United States’ withdrawal from the treaty, in accordance with the clause that requires six months notice before terminating the pact. ==
== Supporters of the withdrawal argued that it was a necessity in order to test and build a limited National Missile Defense to protect the United States from nuclear blackmail by a rogue state. ==
Terminologie (en gewekte angst) gebruikt door de Bush doctrine na 9/11.
Ik zie nog geen reden de brief aan te passen.
"Quantanamo": dat was al een belofte van hem in de vekiezingen. Maar na de verkiezingen heeft hij gezegd dat hij er de eerste 100 dagen wel niet aan toekomen om het te sluiten… De keutels worden gedeeltelijk weer teruggetrokken (zie onder ‘bronnen’ nrc artikel). Daarom heb ik het er nog even bij gezet in de brief..
Puntjes op de i :-))Reactie is geredigeerd
@Spuitelf: ik hoorde "yes we can" niet mee tijdens zijn inauguratie speech. Zou hij al tot inkeer gekomen zijn?
Het was nu meer: samen de schouders eronder..
@Actuality: zie wat ik net hierboven schreef naar @Martin over Quantanamo Bay: vertraging..
En de brief had wat dat betreft nog wel wat langer kunnen zijn: er zijn nog wat martelpraktijken waar Amerika afstand van moet nemen, en niet doet.. (zie Amnesty International voor details)..
@Jan: je hebt helemaal gelijk dat uiteraard het tekeken van een verdrag één is, maar het dan nog handhaven heel wat anders is.
Wat dat betreft heeft Amerika (net als veel landen) nog heel wat werk te verzetten.
Maar eerst maar eens wat gaan ondertekenen (de brief zou anders veel en veel te lang worden..
Ik durf rustig te stellen dat als Amerika het Statuut van Rome had getekend de oorlogen in Irak en Afghanistan niet waren begonnen!!
En dat er ook geen oorlog in de Gaza was geweest!!
Dus als hij zes maanden voor de opzegging zegt dat het opgezegd gaat worden dan is de feitelijke daad toch na de aanslagen, omdat de juridische opzegging dan plaats vindt en moet die opzegging in verband worden gebracht met de aanslagen. Een wonderlijke logica of een supercomplot?
@Aad 10;35… en als je dan je betoog afmaakt kom je uit bij "de nieuwe riemen van en voor de mensheid" (zie mijn comment 9:38 uur)!
(Aardigheidje voor jou om te weten, en als insider, ik trachtte het comment van 9:38 ook te plaatsen bij Elsbeth Etty (nrc) en ze blijkt de enige aldaar, onder columnisten die al fungeren als éénoog is koning, is zij de enige die me helemaal niet ziet staan en mij kennelijk geboycot heeft door een IP-ban.
Hoe zal dat nou komen? Haar "recensie" over mijn boek zie pg. 148 t/m 166 wellicht? Kijk! Zo wreekt zo’n boycot of vermeende "monddoodmaking" zich altijd gruwelijk terug. Boycotten heeft geen zin. Dat is de les die eruit getrokken kan worden. Er zijn nu talloze lezers die precies willen weten wat er op die pg. 148/166 staat. Je kunt net zo goed proberen ‘Mein Kampf’ te verbieden…-:))
@allen: ik word af en toe een beetje moe van het cynisme dat ook hier op het blog heerst.
Ik heb gisteren prachtige televisie gezien. Op CNN. En ik heb gezien hoeveel hoop de Amerikanen weer hebben op een nieuwe toekomst. Met alle ellende die daaraan vastzit. Want dat die eraan vastzit, daar heeft Obama geen doekjes om gewonden.
Ik heb gehoord wat hij wil. Voor iedereen die zijn vuist wil openen. Geen alleen heerser maar leider in een veranderende wereld. Waarin we niet kunnen zonder elkaar en met respect voor elkaar. Ik weet niet of de cynici dit ook gehoord hebben. Maar zit nou toch niet zo te zeuren over wel of niet 100 dagen Guantanobay. Natuurlijk is het verschrikkelijk wat deze mensen al is aangedaan. Onherstelbare schade is er aangericht. Dat hij het wil sluiten is voor mij al genoeg. We gedragen ons hier als echte Nederlanders, die het allemaal erg goed weten, die overal een mening over hebben, die nooit iets goed genoeg vinden (zie ook Maarten van Rossum gisteravond= beschamend vond ik het) en die het niet eens kunnen waarderen die iemand de voorzet doet om de wereld er anders uit te laten zien. Alleen de intentie hiertoe is al de moeite waard om het een kans te geven.
Wat er allemaal niet gebeurd zou zijn als….. wie zal het zeggen, de betweters onder ons misschien.
@aad
tolk-vertaler? Dan nog wel een paar in m’n achterzak.
Het positieve is natuurlijk dat er een nieuwe wind waait, but ‘Yes we can, we need your shoulders’, but where, when and how?
You’v got a pr’blm, boy, or run the next ‘round the corner. g’yr fee moving’
‘Government screws you six days around from Sunday’.
American slang, right from Washington, D.C.
Nog iets. Die historische treinreis van Wilmington naar Washington, waar Lincoln ook tufte.
Wilmington, Sunny Point, Delaware Bay is een van de grootste ondergrondse opslagplaatsen voor wapens ter wereld.
Zo groot als de provincie Utrecht. Alles disproportioneel?
Ik was daar, met een bootje van 150 mtr. De originele stuwplannen liggen in een kluis bij mijn notaris.
Dus eerst maar eens zien met Obama, misschien wordt ‘Oval Office’ wel disproportioneel.
@Nelus 11:16
Je verwart met je comment hier heel duidelijk "cynisch nihilisme" met "realisme" en met mijn "cynisch pragmatisme".
Ik heb andere ijkpunten dan Obama. Obama is en zal blijken een noodgedwongen product als president van Amerika en van zijn Amerika. Uiteraard zou hij geen president geworden zijn als hij de werkelijke internationale ijkpunten – en waaraan Aad refereert met zijn "brief" – aan zijn volk, de Amerikanen had moeten verkopen. That’s a bridge too far!
Ik heb een voorspelling gedaan omtrent de uitkomst van zijn presidentschap; na 6 maanden is het verhaal uit, en hebben we met z’n allen het wereldwijd wel gehad met de sjoemelaars, zoals Obama die The Haque Invasion Act niet wil afschaffen!!!
De REVOLUTIE komt dan altijd als ongewenst maar wel als onvermijdelijk. Opdat het dan toch geen totale chaos en troosteloze puinhoop zal worden is mijn wens. Dan dient wel mijn verhaal serieus te worden genomen van 9:38 uur.
@Aad
@Allen
Inzake mijn toevoeging "Aardigheidje" (10:59 uur) bemerk ik thans dat mijn comment van 9:38 uur inmiddels WEL staat, tweemaal zelfs, onder de column van Elsbeth Etty.
Inmiddels… Dus hierbij een correctie. En mijn excuses aan mogelijk een te late verwerking of onjuiste (technische) verwerking van comments.
@Martin: goed lezen: hij zegt het 31 december 2001 op. Dan is het verdrag niet meer in werking 6 maanden later! Dus juli 2002.
(en dus niet 6 juli 2001..)
Eens?Reactie is geredigeerd
@Jan: strooi het maar rond, en dat doe e ook.
Ik blijf maar zeggen tegen je dat je toch echt moet leren linkjes aan te leggen. Dan wordt je boodschap 10 keer krachtiger!!
Of ben je daar (net als je verwijt dat iedereen dom is) ook te dom voor? :-))
@nelus
met twee duitse kennissen ook CNN gekekem.
Alle drie in tranen, omdat dit geen ‘change’ meer was, maar transformatie. Misschien wel heel dicht bij een vreedzame revolutie. Die nog zelden voorkomt.
De grote vraag is:
– Redt hij het?
– De kop niet te hoog boven het maaiveld uitgestoken?
Deden andere presidenten ook. Persoonlijk gun ik hem van harte het voordeel van de twijfel.
Zijn ‘hardliners’ tegenstanders doen dat ongetwijfeld ook. Dus hij, en zijn familie zijn kwetsbaar.
De erfenis en inboedel is geen sinecure.
Dit is geen cynisme, maar een feitelijke constatering indachtig aan vier voorgangers.
Je bijdrage op je eigen blog ben ik niet vergetenReactie is geredigeerd
@Nelus: ik weet dat Obama bij jou niet kapot kan. Gelukkig maar.
En natuulijk is het geweldig dat de intentie er is.
Laat het vooral niet bij intentie blijven. Dat hebben we toch al genoeg meegemaakt?
Even de dingen tekenen op dit briefje en hij is helemaal mijn man!! :-))
Na 100 dagen of na een jaar gaan we samen kijken, hoeveel er teruggedraaid van de ellende die is opgebouwd door zijn voorganger.
Dan maken we samen de balans op :-)Reactie is geredigeerd
@Nelus, gezien: Wat kwam Van Rossum opeens merkwaardig uit de hoek. Van peanuts maakte hij hoofdzaak: Een president of staatshoofd kon het beste single wezen, dus zonder gezin als "storend element"… vreemd. Misschien had ie z`n dag niet.
P.s. Ik zag nog een vredesduif van Aad, die bij je wilde landen, maar er is geen duivenplatje..Reactie is geredigeerd
@Wj-tje: weer nieuwe kennis opgedaan door je info, dank.
Waar kwam het gezegde vandaan "met dubbele tong spreken". Van de indianen toch? Die bijna zijn uitgeroeid.
Laten we maar hopen, met Obama, dat hij dat niet heeft overgenomen van hun, waar zijn illustere voorgangers (je verwijst er terecht naar) dat wel deden..
@Aad 12:04
Of-ie werkt of niet je ziet maar. Hierbij voldaan aan je verzoek tot linken:
http://weblogs3.nrc.nl/etty/2009/01/14/explosief-importproduct/
…de democratie mag wat kosten maar jij vergt iedere keer maar linkjes; die kosten soms de democratie wat teveel! Je moet er namelijk zelf wat voor doen… -:))
@Summer: van Rossum is een cynicus. Dat is een bepaalde vorm van humor.
Ik vond dat hij wel een punt had als hij zegt dat in de grondwet nu eenmaal stat dat je voor één pesoon kiest. En niet voor een hele familie.
Dat vergeten de mensen wel eens. De families ook.. 🙂
Laten we puntjes maar niet op de i zetten.
@Jan: ik bedoel dat je het eens probeert als volgt te doen:http://weblogs3.nrc.nl/etty/2009/01/14/explosief-importproduct/
Of (algemene verwijzingen):http://www.villamithras.com/main.htmlhttp://www.volkskrantblog.nl/blog/35408
Helemaal rechts onder in het vak waar je reacties achterlaat staat precies hoe de je dat moet doen..
Oefenen vandaag!! Wat kunnen mensen soms hardleers zijn :-))Reactie is geredigeerd
@Aad, Ben ik met je eens( en zo bedoelde ik het ook niet), dat men niet voor een familie kiest en ook dat dat weleens wordt vergeten, maar dit is een open deur. Je kunt niet verachten dat, als iemand president wordt, hij’zij opeens van zijn/haar familie moet scheiden. Ondanks de humor van Van Rossum gebeurt het wel dat het hele gezin ten tonele wordt gevoerd. En dat is altijd zo geweest, waarom haalt Van Rossum dat er nu dan bij?
Ik schaar me overigens niet tot degenen die het met V. R. niet eens zijn, maar waarom maakte hij er een issue van terwijl er belangrijker antwoorden van hem verwacht werden? Dat is de vraag.
P.s. de vrouw van de anoniem avatar heeft overigens zojuist een anti-blog op de duif geplaatst. Destructief gedrag. het gaat niet om Obama maar om de Vrede nota bene.
@Aad: dat vind ik flauw. Alsof ik kritiekloos achter iemand aan zou lopen. En alleen maar idolaat kan zijn. Nee Aad, zo zit het niet.
Maar wel zo: deze man heeft het in zich om een andere wereldorde te scheppen. En hij weet mensen te inspireren. En je kunt mij niet kwalijk nemen dat ik daar blij mee ben.
En ook ik zal het kritisch volgen. Of hij waarmaakt waar hij zegt voor te staan. Maar voorlopig ben ik om. En die dingen tekenen die voor jou voorwaarde zijn: of die doelen nou linksom of rechtsom gehaald worden, dat maakt niet uit. Met zijn visie op de wereld komen ook deze onderwerpen weer langs. Kan niet missen.
Gisteren – voorafgaand aan CNN – een herhaling van VPRO’s Tegenlicht gezien. Een bijzonder interessante documentaire. Met o.a. een interview met Dominique Moisi, specialist internationale betrekkingen. Over zijn visie op de toekomstige wereldorde. Als je Obama hoort spreken hoor je onderdelen terug van deze Moisi. Tenminste, zo hoor ik het.
@Summer: mijn observatie was dat van Rossum juist in opstand kwam tegen de ook daar weer gevoerde discussie over de vrouw van de president, kleren, activiteiten, en hoe belangrijk ze wel of niet kon zijn etc..
Terwijl hij juist zei dat het om de president gaat, en niet daarom. Belangijker dingen dus om over te praten.
Hij heeft overigens niet gezegd dat hij maar moest scheiden.. (dacht ik).
Ach, het is een cabaretier. Maar ik vind (net als sommige andere cabaretiers) dat hij wel gelijk heeft.
Ik ga zo even die antiblog opzoeken..
Sommige mensen zoeken geen vrede.. :-0
@summer: ik laat die duif graag binnen. Weet alleen niet hoe dat moet.
Het plankje kan ik zo spijkeren. Zorg jij dan dat de duif erop gaat zitten ?
@wj-tje: blij om te horen dat er nog meer mensen dan ik ontroerd zijn geweest gisteren. En meer dan om de 1e zwarte president.
Want dat is niet wat je hier hoort op dit blog.
Dat er ook sprake van ontroering is geweest.
Gene ?
Dank je wel, Aad..(12:27)… zo kom ik er ook wel. Wat zal ik me verder druk maken? Je hebt nu eenmaal "waterdragers" en de echte filosofen die dat water voor hen laten dragen. Kijk maar naar Summer die het ook nog niet snapt! -:))
@Nelus… gaat nu met zichzelf in conclaaf om vast te stellen of zij gaat reageren wel/niet op mijn comment van 11:30 uur. Geen antwoord is altijd weer wel een antwoord. Zoals men weet.
Ondertussen even recapituleren waarover het gaat.
Het gaat over een nieuwe wereldorde waarin de mensheid zich opnieuw gerepresenteerd weet. Niet door de simpele domeinjagers van hun individuele naties (en die er een puinhoop bvan maken) maar door representanten die het eigenbelang van de natie in samenhang willen zien met het belang – tegelijkertijd – van de rest van de wereld(bevolking).
Obama blijkt daarvoor te dom. Idem elke andere representant op het wereldtoneel waaronder onze premier. Nu u weer..
@Aad, fundamenteel zijn we het ook eens. Eigenlijk hoef ik niet eens zonodig… maar het verbaasde mij gewoon dat V.R. in die context dat naar voren aalde. Het was overigens geen cabaretprogramma, al lijkt het er soms op als V.R. aan het woord is.
Ook heb ik niet beweerd dat hij gezegd had dat Obama moest gaan scheiden. Ik opperde in z`n algemeenheid dat… enz. ach . Het sop is de kool niet waard maar het gaat erom dat het zo door mij niet bedoeld was.
Wat betreft die duiven: gelukkig sypathiseert de meerderheid. Een enkeling kraakt af of verwart de bedoeling met de ware intentie.
Nu, ik hoop dat jouw duif heengaat en zich blijft vermenigvuldigen. Ik trek me weer terug in mijn betrekkelijke anonimiteit want zoveel aandacht naar mijn blog was niet de bedoeling.
Ik heb weer eens geleerd dat,als men zich inspant voor een goed doel, je welwillende mensen mee kunt krijgen.
@Jan: en dat is nou precies wat Obama uitdraagt. En kijk ook even naar uitzending gemist, tegenlicht, van maandagavond j.l.
Dan heb je mijn antwoord.
@ Nelus, fijn dat je ook een duif onderdak wilt geven! Plankje spijkeren gaat in dit geval niet want het is een virtuele duif. Ik had ergens een gebruiksaanwijzing in mijn eerste "duifblog" gezet. Als het niet lukt: WJ-tje heeft goede hulp van Aad gehad en `t is gelukt. Ik wil ook best helpen maar Aad is technisch veel bedrevener..Reactie is geredigeerd
@summer: hahahahahaha, wat ben je toch een lieve schat. Dat plankje was ook virtueel natuurlijk, domoor. Of dacht je dat ik dat niet snapte ?
@Nelus, hahaha! Dat lijkt nou "cynische" humor, net als die van V.R. "Domoor" dat lijkt wel een aanstekelijke variant op "dombo". Het is inderdaad waar dat Aad WJ-tje aan een vredesduif heeft geholpen. Staat hier ergens geschreven. Ik geloof best dat jij dat zelf kunt, maar nu nog de woorden omzetten in daden. Succes!Reactie is geredigeerd
@summer: het begin is er "Aads vredesduif" nou het plaatje nog.
@Nelus: flauw? Excuus, als dat zo is ovegekomen, dat was niet de bedoeling.
Ik had (als ik in Amerika gewoond had) ook met verve voor Obama gekozen, en ook op hem als democratisch kandidaat (toen er nog wat meer te kiezen was). Hij stak er immers met kop en schouders bovenuit. Dus ook hij krijgt van mij alle voordeel van de twijfel.
Maar dat betekent voor mij niet dat hij boven alle twijfel verheven is.
Ik heb recent nog even wat inauguratiespeeches nagekeken (youtube) in voorbereiding voor een eventuele blog..
Maar er is daar zoveel beloofd en aan verwachting gewekt bij al die speeches, dat het niet handzaam in een blog te persen is. Het kan zomaar een boek worden, en zie er dus maar van af.
De meerderheid van al die beloften is helemaal niet uitgekomen. Integendeel..
Ik ben dus ook nu huiverig. Toch niet vreemd?
Amerika is niet veranderd. De president wel. En met dat laatste ben ik wel heel gelukkig mee!!
Dat eerste niet.Reactie is geredigeerd
…en waarmee het doek viel. (re: 13:33)
Het lijkt Shakespeares drama wel; to be or not to be!Reactie is geredigeerd
Goed dat je het zelf ook nader hebt uitgezocht Aad!
Ik heb zelf in het verleden ook wel eens over die wapens geschreven. Vind het soms ook leuk om nader uit te zoeken hoe het echt in elkaar zit.
Zelf maak ik ook best fouten overigens! Maar ik leer daar ook alleen maar van, ben nu ook wel wat voorzichtiger geworden als ik over meer ingewikkelde onderwerpen schrijf.
@Aad: 13.33
"Amerika is niet veranderd. De president wel. En met dat laatste ben ik wel heel gelukkig mee!!"
Ik waag het te betwijfelen of Amerika niet is veranderd. Dat moet bijna wel als de uitkomst van de verkiezingen deze is. Of het moet zo zijn dat alles beter is dan Bush. Maar dan had Hillary moeten winnen.
Hoe dan ook : het land was en is eraan toe om een nieuwe koers in te slaan. En laten we de feiten vanaf nu maar laten passeren. Dan zien we wat er van de beloften uitkomt.
@Nelus 15:08
De feiten en de realiteit ziet men veelal slechts dan weer wanneer de kop uit het zand getrokken wordt. Obama doet dat niet, z’n kop uit het zand trekken.
Dus kun je de uitkomst voorspellen van zijn gedrag. Jij en ik maken na 100 dagen, of wat mij betreft 6 maanden, de balans op inzake diens presidentsschap. Niet eerder.
Er moet evenwel een wonder gebeuren om je gelijk te geven. Maar het kan; soms gebeuren er wonderen die niemand verklaren kan.
@Helena.
"uitzoeken hoe het echt in elkaar zit".
Ik ben bang dat (met name op dit vlak, maar ok bijvoorbeeld menserechten en de schendingen er van) we zelden zullen weten hoe het echt in elkaar zit.
Ik vind het ook een boeiende bezigheid uit te zoeken hoe dicht je daarbij kan komen. Dankzij internet lukt dat veel beter. Als je op berichten in de (papieren) krant moet afgaan kan je het helemaal wel schudden immers :-0Reactie is geredigeerd
@Nelus: we hadden het er al eerder over. De stemming in Amerika was ongeveer 50/50.
Dat is al tientallen jaren zo. En ondanks dat Bush er zo’n puinhoop van gemaakt had. Als Hillary kandidaat was geweest had ze ook ongtjfeld gewonnen..
Maar je het gelijk. Laten we de feiten maar afwachten.
Ik kom nog wel even een dezer dagen terug op zijn speech in een blog denk ik.
Het zijn per slot van rekening historische woorden!!
@Jan: laten we dat dan maar afspreken: 100 dagen en na een jaar het evalutiegesprek.
In de kroeg lijkt me een prima lokatie!!.. :-)Reactie is geredigeerd
@Aad: prima idee. Over 1 jaar in de kroeg een evaluatie van dat afgelopen jaar.
Is wel handig om van te voren af te spreken waarop we het gaan beoordelen natuurlijk.
Dus een checklistje zou niet weg zijn. Gebaseerd op wat hij heeft verkondigd uiteraard. En niet op individuele verwachtingen. Want dat die te hoog zijn gespannen dat is me ook wel duidelijk.
@Jan, wat zou ik het een zegen vinden als ik een cynisch pragmaticus als jij zou horen erkennen dat de wonderen de wereld inderdaad nog niet uit zijn. Over 100 dagen of 6 maanden, ook goed, maken we de tussenbalans op.Reactie is geredigeerd
@Aad: dit is het laatste dat ik erover zeg. Anders wek ik misschien de indruk een drammer te zijn en dat wil ik absoluut niet.
Die 50/50 is wel van een andere samenstelling dan ooit tevoren. Veel meer mensen die nooit iets van zich lieten horen bij verkiezingen hebben nu meegedaan. Zoals je weet veel jongeren en zwarte mensen. Dat zet die 50/50 wel een ander perspectief.
@Nelus: 16:30
Ik vind deze blog al wel een aardig checklistje:-)
Maar feel free om het aan te vullen met van alles en nog wat. Vast een aanzetje?
– troepen weg uit Irak.
– troepen weg uit Afganistan? Barack wil die verdubbelen trouwens, meer oorlog dus.
– Vrede in het Midden-Oosten?
– Of (bescheidener) direkte vredesbesprekingen met alle partijen in het Midden-Oosten, inclusief Syrië, en Iran. Maar ook met Hamas. ‘reach out with een open hand and no fist’?
Binnenland:
– een betaalbare ziektekostenverzekering voor iedereen (25% is niet verzekerd: kan niet en/of is onbetaalbaar).
– betaalbare opleidingen voor iedereen
– betere ontslagbescherming voor iedereen.
– toegankelijke en betaalbare rechtsgang voor iedereen.
– minder dan 5 miljoen werkelozen?
– reductie van 25% daklozen, na 4 jaar 50%
Nog meer?
Helena en Aad, aan die ziekte lijd ik ook een beetje, daarom kom ik toch even terug op het ABM verdrag. Ik vertrouwde op mijn geheugen, maar Aad had gelijk. Echter alleen de jure. In mei 2001 vrijwel meteen na zijn eerste 100 dagen kondigde Bush aan het ABM verdrag op te zeggen (dat was al verwacht n.a.v. van de verkiezingsperiode). In die zin klopt mijn commentaar wel. Alles mooi op een rijtje, zie http://www.bits.de/NRANEU/BMD/ABM.htm.
@Allen: yes I can, yea I will. Met hulp van Summer en Aad heb ik die prachtige vredesduif nu ook op mijn blog. Ik heb er gelijk maar een tweeling van gemaakt. De kracht zit m per slot in de herhaling.
Maar WJ-tje: ik heb het wel z e l f gedaan.
Nu jij nog. Je kunt digibeet-af worden.
@aad: helemaal mee eens. Over deze onderwerpen heeft hij zich ook uitgesproken. Daar kunnen we hem dus op toetsen tussen nu en een jaar. Ik durf er niks meer aan toe te voegen. Laten we het eerst maar eens doen met dit. Lijkt me al meer dan een klus voor een heel mensenleven.
@Martin: dan is dat misverstand gelukkig ook weer uit de wereld geholpen!
Waar ik me trouwens meer en meer aan erger is dat je van alles kunt inden op interent, maar dat zovaak de datum waarop het gepubliceerd is gewoon nergens op de website is weergegeven.
Dan kan je dus ook niet uitzoeken van waneer die informatie is. k liep daar vaak weer tegen aan bij het uitzoeken hoe het nu precies zat met die ABM.. Ook weer met de link die je gaf.
Frustrerend toch?
Zal alleen maar erger worden met de tijd ben ik bang.
Waarom niet een automatische tekst die de publicatie datum weergeeft?Reactie is geredigeerd
Aad, ik kan me nauwelijks voorstellen dat bij BITS die beginners fout wordt gemaakt. De persoon die daar het werk doet, doet het al een jaar of veertig. Bovendien denk ik dat je naar de stukken van het Congres moet kijken en die zijn altijd gedateerd.
@Nelus: ik zag de duif inmiddels staan.
Twee keer nog wel :-))
Hulde!!
17:18: dan leggen we dat lijstje nu vast.
In de tussentijd ben ik bezig de speech te fileren op de werkelijke inhoud en niet de euforie.
Ik kom toch weer tot wonderlijke ‘ontdekkingen.’Reactie is geredigeerd
@Martin:
Ik lees bij BITS (om mee te beginnen):
"On December 13, President George W. Bush announced that the United States will withdraw from the Anti-Ballistic Missile (ABM) Treaty…"
Waarom niet:
"On december 13 2001, President…"
Dat bedoel ik.
Ik moet nu maar gaan uitzoeken immers in welk jaar dat was.. :-(Reactie is geredigeerd
Vertalen en naar het witte huis sturen.
Over een half jaar kotsen ze hem weer uit; het is even leuk een halfbloed (mulat) aan het roer te krijgen, maar langer dan een half jaar kan hij niet toneel spelen voordat hij door de mand valt.
USA is Nederland niet (bakelende)!!!!!!!!
@Kletersteeg: is reeds gebeurd. En vertalen kunnen ze daar toch wel? Het pentagon luistert de hele wereld af immers.
De rest van de uitspraken is aan jou. Ik kan me daar niet in vinden. Behalve je allerlaatste zin. Afgezien een dat je een spellingsfout hebt gemaakt :-)Reactie is geredigeerd
@wat een een heisa.
Toen ik de Missippie opvoer in 1969 met 150 mtr onder m’n kont naar New Orleans, de zwarten (toen nog) als vee in de ruimen werden gedreven om koffiebonen uit Columbia te lossen, mijn scheepshond aan dek, en zonder gene nu een traantje laat omdat een Mulatto met een zwarte vrouw hun intrek nemen in het Witte Huis.
Destijds kon ik mijn ogen niet geloven, nu ook niet.
Blijkbaar is het onmogelijke mogelijk. Er was zelfs een havenarbeider, die z’n eigen saxofoon meenam in het onderruim. Een verboden instrument in de symphonie orkesten.
Nu nog een psycholoog om de boel te verklaren voor 40 verloren jaren.
Dat lukt Balkenende, PWA, de hele reute-me-teut en de rest in de afgelopen 40 jaren niet.
Lekker doormodderen, zet ook zoden aan de dijk.
Een voorschotje: Welk toekomstig regeringsvliegtuig vervangt de PH-PBX. Ga nu maar eens nadenken wat die ‘PBX’ representeert.
De PH-PWM misschien als vervanger?
Nog iets, op Google Earth zag ik dat er druk wordt gebouwd aan een villa om de a.s. PWM in de buurt te hebben in Machangulo. Daar kan geen nikker tegen op.
Gezellige avond, nacht, of ochtend nogReactie is geredigeerd
@Wj-tje: je hebt nogal wat meegemaakt lees ik zo links en rechts van je in je reakties. NU ok weer.
Tijd om je memoires eens te gaan schrijven?
Tegenwoordig kan dat ook als je nog midden in de samenleving staat immers.
Het kon zomaar eens een hogere oplage krijgen dan het boek van ene Bouma :-))Reactie is geredigeerd
@Rubio en @Cathy en @Cats..
Rubio: de hele tijd aan het borrelen bij de buurvrouwen om deze dagen feestelijk door te komen?
@Cathy: de hele tijd aan het sauna-en om uit de hitte van de strijd te blijven?
Cats: het zal toch niet waar zijn dat je niet iets te redigeren hebt?Reactie is geredigeerd
@WJ-tje, ik wil dat ook wellens zien de bouw van die residentie in Machangula. Later dus… Mijn vraag: Hoe kan Google Earth zo actueel aanpassen? Voor de rest zet je daar meer nieuwsgierig makende items neer…Je zit dichtbij `t vuur of de bron, lijkt `t. Lakei??? :)))
@Aad, ik heb m`n duivenmissie volbracht en zag dat de "pijp naar Maarten is gegaan". Ik heb de diertjes weer laten vliegen en ze zijn u bij Afi neergestrekn. Zoals een tupperware partij…nou ja.. overal zijn weer nieuwe gezichten die kennis nemen van de boodschap. Het publieke gehiem van goede verkoopakties. Balletjes moeten rollen en aan de rol blijven.
Daarom laat ik de duif voorlopig staan. Eveneens heb ik de tekst wat algemener gemaakt om niet op jouw succes onverhoopt mee te liften.
@ Nelus, dierenvriend , je hebt zelfs twee duiven geadopteerd! Mooi hoor.
@Aad… 18:33
…nieuwtje voor je. Morgenmiddag zit ik op een geheim adres, met 2 adviseurs erbij, ergens in Amsterdam om 15.00 uur in vergadering bijeen met H.J.A. Hofland om je kwootje: Het kon zomaar eens een hogere oplage krijgen dan het boek van ene Bouma (:-))-
effe te gaan logenstraffen, jongen… Ja, daar kijk jij van op en nog menigeen die mij het "allerbeste" wenst… Sic!
Heb begrepen dat er er zelfs inmiddels een paar uitgevers interesse hebben om het boek van de eeuw opnieuw te gaan uitgeven waarbij – zoals ik al schreef.. maar toen je het las geloofde je het niet..- de oplagecijfers van de Bijbel en de Koran zullen gaan verbleken bij die van mij!
Zo dadelijk loopt dus elke wereldbewoner – net als destijds in China elke Chinees met Mao’s boekje… dan rond met mijn boek.
Maar ja… die ongelovigen altijd, hè… ze gooien soms roet in het eten net zoals bij Obama – een bijna naamgenoot – wiens toespraak ik beluisterde dat zal ondervinden.
Herlees de pagina 24 uit mijn meesterwerk. Daar staat alles al beschreven! Maar je hebt nu de primeur van dit wereldnieuws…
’t is woensdagavond. De dames komen zo… ik moet nog wat doen; tot later!
(Nelus.. het spamgetal blijkt ook nog 14!)
@Summer: helemaal mee eens, dat je de tekst hebt aangepast bij je blog.Het is nu veel universeler en tijdlozer.Iets wat naadloos bij vrede past :-))Reactie is geredigeerd
@Jan: mooi te horen dat je inmiddels ook helemaal de ‘spirit of hope’ hebt opgepikt en overgenomen :-))
Aad, Nelus, eigenlijk allen; Ach, geen (ècht leuk) geborrel bij de buufs, integendeel. We houden ons ook zeer bezig met alle gebeurtenissen maar heb het advies van ze gekregen (en ben het met ze eens) om me op je laatste 3 blogs maar afzijdig te houden. Immers, alles is/wordt er al over gezegd op blogs, (andere!) media en in kroegen. Kortom, ’t kost een hoop energie, onenigheid en ergernis. Bovendien, ’t leidt vooralsnog nergens toe.. Ik/we moeten het allemaal nog zien of Obama ”t eea’ weer behoorlijk op de rails kan zetten. Maar goed, Nelus liet binnen een andere context het woord ‘kroeg’ vallen.. Dus wie weet, ben ik weer snel van de partij…Reactie is geredigeerd
@Rubio: ik ben blij dat je weer en nog bij de levenden bent! Even een geluid van je.
Ik hoop dat Obama zich ook aan (deze) adviezen kan houden, net zoals jij daar een voorbeeld van gaf (aan adviezen houden).
Maar natuurlijk niet dat hij zich afzijdig houdt.. :-))
Aad; Idd, ‘afzijdig’ iets te dik aangezet maar kon er emotioneel gezien ff nix mee….(Hamas-Israel). Ben daardoor aanvankelijk bij Jim in 1e instantie in de fout gegaan..Reactie is geredigeerd
@Rubio: ik zag het daar ja.
Ik kon er (Gaza) ook niet veel mee. Maar wees eerlijk. Wie wel?
Test. Ik krijg geen meldingen meer binnen. Tot mijn Verbaasting zie ik dat er hier na 22.16 niets meer is binnengekomen.
@Martin: maar het werkt wel 🙂
Alhoewel meerdere mensen ineens sinds een paar dagen problemen hebben om in te loggen.Reactie is geredigeerd
vanuit DLD geen problemen van DIEN aard.
@groningen-calling: ook van hieruit geen problemen.
2 x 7
Hij doet ’t weer.
WT-tje ja waarom niet? Iedere dag een stukje memoires met een paar filosofische of overpeizingen van praktische aard erin verwerkt. Er zijn meer bloggers die dat doen.
@jan: 19:54: en je zult zien dat het je geluk brengt. Geef je het ook toe als het zo is ?
wederom 7.Nou dit komt helemaal goed met jouw boek. Open maar vast een banrekening. De tonnen stromen binnen.
@martin.
Nou, voor deze dag dan een Joods spreekwoord:
qte
‘Bijvoorbeeld’ is geen bewijs
unqte
Verder veel te druk met de VSp. Het zorgvuldige, half affe uitgewerkte partij programma op EXCEL, is naar de maan. Was vergeten een back-up te maken voor de .
Was vergeten dat een nieuwe ‘router’ en ‘splitter’ ge-installeerd zou worden, zodat HKH draadloos op haar eigen toegangsnuummer als belasting adviseuse de laptop mee kan nemen naar het Feuerlager in de Umbau, onderin de tuin.
Dat alles i.h.k.v. "privacy".
Er wordt hier wel eens een vuurtje gestookt voor de gezelligheid. Met uiticht op Mercurius, Orion, de Grote Beer en last but not least de ‘W’ van Cassiopeia.
Loopt ook nog een verwarmingsleiding door om geen koude voeten te krijgen in deze barre tijden. Hout genoeg hier, maar moet wel aangesleept worden.
Over Rome zullen we maar even niet hebben.
Ik bedoel maar, dit is een voorbeeld dat ik voorbij laat komen hoe druk het hier is.
Genoeg te doen, dus!Reactie is geredigeerd
U vraagt… wij draaien!
===================
Inzake Obama. Tenslotte gaat dit blog over hem. Heb nu nog meer toespraken van hem gehoord waaronder zijn inauguratie. De man is een begenadigd spreker. Maar er moet een wonder gebeuren als hij de VS uit het moeras weet te trekken. En tegelijkertijd dan ook de rest van de wereld, zo wordt verondersteld, terwijl die wereld ZICHZELF uit het moeras moet trekken.
Ik denk dat bij dat proces er geen (noodzakelijke) REVOLUTIE wordt ingezet als oplossing en dat dus – helaas – de missie zal mislukken. Nu hoeft men geen doemscenarist te zijn voor dit negatieve verhaal want dat acht ik mij niet. De noodzakelijke schokgolf die over de wereld zou moeten gaan wordt echter niet bewerkstelligd. Er worden geen knopen doorgehakt evenmin de juiste keuzes worden gemaakt bij de selectie van de landenvertegenwoordigers. De VN blijven zoals die nu functioneren. De "Veiligheidsraad" wordt niet afgeschaft. De nonproliferatie van de atoombewapening wordt niet universeel voor alle landen verklaard. Etc. Een massa te nemen besluiten wordt niet genomen en waardoor er niets zal gebeuren dan een verder afglijden van de mensheid en verzuipen in het moeras.
Op basis nog steeds van een verkeerd gebleken sociaaldarwinisme dat "de sterkste" de winnaar zal zijn wordt de oplossing voor de mensheid niet bewerkstelligd. Een juiste conclusie zoals is gebleken. Men hale de koppen uit het zand!
ps
Ben inderdaad vanmiddag naar Amsterdam voor een bespreking met Hofland. Wellicht kan ik morgen iets erover melden. Tot grote vreugde natuurlijk ook van al die mensen die mij al succes hebben gewenst met mijn oplossingen..:-))Reactie is geredigeerd
WT-tje je hebt gelijk ik had die laatste zin niet toe hoeven voegen.
@aad: ik zat de tekst nog eens door te lezen en kwam jouw PS 2 weer tegen. Schattig eigenlijk, dat je hem dat zo maar aanbiedt.
Heb je al bericht gehad dat hij jouw aanbod in nederigheid aanvaardt ? Hij doet vanaf nu natuurlijk niets meer zonder jou te raadplegen. Zoveel moge duidelijk zijn.
Hoe je toch groot kunt worden door klein te blijven. Mooi he ?
Ik bedoel maar
‘bijvoorbeeld’
@Aad, content met je instemming 19.58. De tekst was tijdelijk maar welgemeend.
Ik heb de draad van het "neutrale" bloggen weer opgepakt. Desondanks zit die vrouw van de zeegroene avatar nog steeds te stalken. Ik word nota bene aangezien voor een vrouw die samen met een man haar naar de "afgrond hielp"! Dit verhaal zet zij zowaar neer(bij het duivenblogje) in naam van de vrede!!… Ik snap dit niet en
weet nergens van. Wie wel? Komt dat vaker voor op het blog?
@summer: ze vraagt je of ze het hele verhaal zal publiceren. Ik zou haar uitnodigen dat te doen. Zo kom je erachter waar ze het over heeft. Waarschijnlijk is ze zo gestoord als een deur.
@summer. Geen lakei. Integendeel!
Heel simpel trucje dat geduld vergt en wat inside info.
Twee luchtopnames van Google Earth afdrukken op een plastic sheetje met een tussentijd van een half jaar en je ziet het bewijs dat er driftig gebouwd wordt als je die twee op elkaar legt.
Nix bijvoorbeeld in dit geval. Kost even tijd.
@Summr: ik heb die tegenblog waar je t over hebt niet gezien, of niet als zodanig herkend dat kan ook natuurlijk. Welke blog is het?
En ja, er schrijft van alles rond hier en elders :-)Reactie is geredigeerd
@Nelus: 11:08.
Ik zit de inauguratie speech nog eens een paar keer goed door te lezen. Ik zie wel dat ij mijn brief gelezen heeft. Dat is het goede nieuws natuurlijk :-))
Verder weet ik niet helemaal wat ik er mee moet. Ik kan er alle kanten mee op. Hij wrs ook. Mar ik moet u weer deksels snel aan de gang. Ik heb geruchten gehoord dat hij in de kroeg komt.
En dan moet ik natuurlijk goed voorbereid zijn :-)))
@WJ-tje: zonder back up en lectoraat (ongeveer hetzelfde) geen partij en zeker geen beweging.
Laat de externe harde schijf stevig en lustig doorzoemen!Reactie is geredigeerd
@Jan: veel plezier met Hofland, en doe hem de groeten van me :-)Reactie is geredigeerd
@Aad: dus de kroeg gaat weer open ? Met Obama als gast ? Nou dat kan leuk worden.
Ik weet in elk geval dat er eentje is die dan weer aanwezig zal zijn: RUBIO.
En misschien wel 2: Cathy.
@Nelus: het wordt weer tijd voor wat knuppels in dat hoenderhok :-)Reactie is geredigeerd
@nelus een ‘3’
Obama als gast in cafe ‘Oranjeboom’ in Velp waar ook de ‘Gele Strijders’ en Bronbeek huisvesting houden.
Dat wordt nog wat met Rubio als ie voor de bitterballen en drankjes zorgt.
Zet ik een wandeling in op de "Posbank", want in het kader van controle is niets leuker dan de heleboel het bos in te sturen.
Meer ik de ‘Gulden Draak’ in Oosterbeek af en bezoek ‘Musis Sacrum’ in Arnhem wel, en ga op de Laag-Soerense Heide Nozem uitlaten en daarna in het Oosterkwartier een gesubsidieerd B&B opzoeken.
Dat wordt feest in Velp, tenzij Aad van kroeg wisselt, want de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Of naar cafe ‘De Maan’?
Cathy ook uitgenodigd, by the way. Je m’excuse, sonst wirdt ueberall wieder gekwatscht.Reactie is geredigeerd
@WJ-tje: ik mag dan voor "Change" zijn. Maar sommige oude waarden, zal ik niet verlaten.
Obama ook niet kwam ik achter..
Meer daarover later 🙂
@aad
message taken, mijn ijkpunt en toetsingsnorm is en blijft sinds 1964 wat ik sindsdien tussen mijn oren gegrift heb. Mijn dagboeken, teruglezend sindsdien, bevestigen dat.
Binnen deze uitgangspunten, af en toe tamelijk heftig, deze grenswaarden nimmer overschreden, tenzij nodig.Reactie is geredigeerd
@Nelus, wat jij oppert, had ik ook overwogen. Dan maakt ze zichzelf belachelijk. Mijn probleem niet. Maar stel dat ze die andere persoon waar ze op doelt, in opspraak brengt. Gisteren had ze een blog gemaakt over "De doif" waarmee ze zowel Aad als mij trachtte te schofferen. Aad zal daar, evenals ik, immuun voor zijn maar ze gaat stug door en zal voorts iemand anders schade berokkenen. Wat is wijsheid? Ze profileert zich onder diverse namen en een anoniem. Kijk even hierboven op 20-1 om 15.16 en 15.18, anoniem…
Dacht ik dat "doodzwijgen" de beste optie was en opeens reageerde ze bij Aad.
"Zo gek als een deur", zeg je :))Ha!
@Aad, 12.23, Het tegenblog n.a.v. de vredesduif staat bij het blog genaamd: "Comme ci comme ca". Inmiddels heeft ze er al een derde blog aan gewijd met uitweiding naar de persoon Nedlon, van wie ze denkt dat ik die ben. Absoluut niet dus!! Dat kan ik bewijzen maar dat zou niet nodig moeten zijn terwille van een paranoïde lijkende vrouw. Ze is echt van god los en al haar remmen ook.
@WT-tje. Met alle respect en dank. Het is voor mij te technisch met die sheets en jij bent blijkbaar beter in dit soort techniek. Ik kan nog net een duif neersetten en dan houdt `t wel op:)
Ik volg "Blauw Bloed" niet op de voet maar vind het wel sneu dat de mensen in het land waar de residentie in aanbouw is, met lede ogen van armoe mogen toekijken.Reactie is geredigeerd
@summer: het is wel vermakelijk met dit type. Hoe gek kan een mens zijn en hoe lang mag die buiten de muren verblijven ? Mijn advies: nodig haar uit haar verhaal te vertellen. Ze kan niemand schade berokkenen want daarvoor is ze te klein. In elk geval van geest. Laat haar verder lekker overal oreren. Niet op reageren is mijn idee. Doodzwijgen is het beste voor grote ego’s.
Waar kan ik trouwens dat blog met de doif vinden. Wil ik ook wel eventjes lezen.
Soms hoef je namelijk niet eens naar een cabaretier om je kostelijk te vermaken.
@summer: ik heb het gevonden. En mijn idee is alleen maar bevestigd. Deze vrouw is zo gek als een deur.
@He verbaast, komen we vanavond nog in de kroeg ? Met andere woorden : wordt het nog wat daar ? Of moeten we wat hulptroepen sturen.
Kunnen we de Grand Cru 1926 alvast klaarzetten ? En de friteuse opstomen naar grote hoogten voor de bitterballen ?
U zegt het maar hoor.
@wj-tje: 13:29 mooi gebied dat posbank.
Wil ik ook wel even in een benb zitten en bij Aad in de kroeg zwaar de nacht ingaan. In de tijd dan gezien he ?
Kan ik ook eens kennismaken met Nozemien.
Qsummer
1. plastic sheets kopen
2. om en om met b.v.k witte A-4 tjes in de drukker
3. tekening of tekst selecteren
4. drukker opdracht geven per printje 2 kopien te drukken. 1x plastic sheet, 1x wit A-4tje
Dat doet de drukker automatisch.
Et voila!
Met Power Point Presensation gaat het ook en wordt het een gelikte presentatie, die goed zijn voor overtuigende carrieres in de dop.
Dan wel dat programma op je computer. Kan tekst/beelden links/rechts/boven/beneden gemanipuleerrd worden.
Maar zorg voor die ‘overhead projector’
En die verdomde VK computer accepteert alleen maar pixels, waar je knettergek van wordt.
Stuur maar een mailtje naar mijn weblogje, zend ik een voorbeeldje.
privacy persoonlijk gegarandeerd. 23 getuigen weten dat.
5 misbruikers kwamen van een koude kermis bijna niet meer thuis. Althans op hun computer.
1Cor.13 komt niet van een kant…..Reactie is geredigeerd
@allen: nog even geduld?
Ik kom net terug van een stormachtige wandeling.
Nog wat bijschaven, en dat geht’s los!! 🙂
@maar natuurlijk Aad. Doe vooral rustig aan.
Lekker weertje voor een stevige wandeling. Lekker om nu op een waddeneiland te zitten.
@nelus ik mis terschelling. met de kop in de wind lopen.
@wj-tje : kan ik me goed voorstellen. Is het allerlekkerste, met dit weer op het strand en dan een lekkere bb
Was jij dat niet die zei dat je van elke dag een feest moet maken ? Dan ga (met de nadruk op ga) je toch naar Terschelling ? Er komen nog een paar van dit soort dagen aan.
7-tien
@allen: de kroeg is weer open, Obama is weer vertrokken na "the talk of the day" :-))http://www.volkskrantblog.nl/bericht/242519
@ WJ-tje, genereus aanbod. Ga ik zeker nog eens gebruik van maken. "Koude kermis op de computer"… 🙂 als titel van een boek.
@ Nelus, "Zo gek als een deur" dus. "Gekker kan ze het niet maken, leuker wel"…
De kroeg is open. Als ze weer haar entree maakt is een optie "Malle Babbe" te zingen.
Beste Aad,
Ik ben er laat mee maar ja, je weet wel: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Ik heb je waslijst niet helemaal gelezen maar genoeg om je de complimenten te maken met je brief.
Ik heb wel eens te maken gehad met de conventies van de ILO die door veel minder landen worden geratificeerd dan wenselijk zou zijn omdat ze niet zoveel publieke belangstelling trekken. Bovendien stelt ratificatie van die conventies zoals bv. over kinderarbeid niet veel voor. De meeste zondaars ontbreekt het aan politieke wil, gebrek aan middelen, gebrek aan organisaties en structuren om de conventies te doen naleven. Ratificatie is meestal een show voor het publiek en niet meer.
In de VS daarentegen staan meteen tientallen advocaten klaar om op basis van een geratificeerde conventie de overheid, de werkgever, de stad enz. een flinke poot als het kan van miljoenen dollars uit te draaien. Dat wil men ook niet dus gebeurt er niks.
We zijn nog heel ver verwijderd van een internationale rechtsgemeenschap maar er moet natuurlijk wel aan gewerkt worden.
internationaalrechtgroetenReactie is geredigeerd
@Petrus: Dank!
Je hebt gelijk dat ondertekenen en ratificeren nog weer wat anders is dan het nakomen er van.
Maar het het is ook weer heel wat anders, dan gewoonweg botweg te weigeren!
Daarmee geven ze toch wel een heel sterk negatief signaal af. Met enorme consequenties voor de hele wereld. En vele slachtoffers..
Onacceptabel, en dus ben ik in opstand :-0Reactie is geredigeerd
Fantastisch advies! Misschien kan hij (samen met H.Clinton) als hij toch bezig is eens kijken of hij "de universele verklaring van de rechten van de mens" een belangrijkere positie kan geven in zijn diplomatieke pogingen internationale problemen aan te pakken. Dit zou een sterker middel kunnen vormen dan slechts te streven naar het stichten van democratie.Reactie is geredigeerd
@Melmee: dank, en helemaal eens met je. Als ze zich gewoon eens strikt zouden houden aan de UVRM dan zou de wereld er anders uitzien!!
Met veel meer kansen op overleving.
Pingback:Greatest nation in the World? Bullshit! « Aad Verbaast
‘Met een paar pennenstreken kunt u de wereld voorgoed veranderen’. Idd, Aad!
Weer gelezen, Aad, nog steeds een interessant blog en ik zie nu dat de laatste reactie toen ook van mij was. 😉
@marjelle: time flies.. 🙂
Bijna precies twee jaar later. 😉