Aad Verbaast

te gek voor woorden eigenlijk

Mijn gesprek met Nurten Albayrak..

Zit ik aan mijn stamtafel te lezen komt Nurten Albayrak non-actief tegenover me zitten.

Goh, zeg ik, dat ik jou hier tref..
Het is niet zó mijn ding, thuis zitten. Samen sta je sterk, samen bereik je meer.

Waar gaan we het “samen” over hebben dan?
Met mij is veel bespreekbaar. Alles is bespreekbaar.

Maar we gaan het toch niet hebben over “zonne-koningin”, despotisme, graaien, angstcultuur en zo?
Nee, de frustratie jegens mij kwam als absolute verrassing.

Geen klap voor je ego om zo weggezet te worden?
Ik geloof niet in ego. Ik ben iemand die lezingen mag geven over dienend leiderschap.

Dienend leiderschap? Maar je bent er uitgezet!
Als mensen moeten vertrekken begrijpen ze dat wel.

En dus toch maar een kort gedingetje?
Natuurlijk, ik ben daadkrachtig. Ik ben geslachtofferd.

Wel verloren.
Stoere uitspraken, ik kan er niets anders van maken.

Gerd (met button: stagair) komt schichtig vragen wat ze wil drinken of eten. Op het bord voor zijn kop staat: “onze dagspecial: schorseneren”.
Neerbuigend omhoogkijkend: Ik ben moeilijke, ingrijpende besluiten nooit uit de weg gegaan.

Tja, en dan zit je geschorst thuis, wat nu?
Er zit geen spijker in mijn kamer die door mezelf is aangeschaft. Ik hecht daar helemaal niet aan. Who cares.

Splinter door de winter. Goed te horen dat je genoeg hulp krijgt. Hoe verder?
Ik wil nu gewoon autonoom en onafhankelijk zijn. Mijn motto is: snel aan de slag.

“Autonoom en onafhankelijk”. Over dienend leiderschap gesproken. Hoe ga je “snel aan de slag” nu weer aanpakken?
Ik geloof in de zelfredzaamheid van mensen. Ieder individu moet zijn eigen boterham verdienen.

Volgende stap?
Als mensen het moeilijk hebben weten ze heus de weg naar de sociale wetgeving zelf wel te vinden. Dat zou als hard kunnen worden ervaren maar dat is onvermijdelijk.

Ik wens je veel succes bij die opvang.  En dat hele gedoe rond die SOA van je maar beschouwen als een slippertje van je, een stevige uitglijder?
Ik ben een dienend lijder. Het is gewoon vrij schieten. Ik heb fatsoensnormen in acht genomen, dat kun je niet van iedereen zeggen.

En weg was ze weer. Gauw lees ik verder in De zeven ondeugden van de vrouwelijke manager van Ellen Soentken.

Bron:
Allemaal letterlijke citaten uit een interview met Nurten Albayrak in de Volkskrant van 22 oktober 2011, en een eerder interview in Elsevier van 8 juni 2005, een half jaar na haar benoeming als algemeen directeur van Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers (COA)

Noot:
Dit gesprek is onderdeel van de feuilleton: “mijn gesprek met…….”
Alle vorige afleveringen van “mijn gesprek met…….” staan in het infoblok rechts

Plaatje: Tom Ordelman, ‘Oranjeboom café’, Velp, 360 graden.

90 Reacties op “Mijn gesprek met Nurten Albayrak..

  1. Zilvertje 23 oktober 2011 om 17:20

    Lachen, al is het allemaal wel een pijnlijke vertoning!

  2. Aad Verbaast 23 oktober 2011 om 17:27

    @Zilvertje: met 280K inkomen kan je wel een potje breken. Dat is dan ook gebeurd.
    Ze was een “dienend lijder” 😉

  3. Reine jRagolo 23 oktober 2011 om 18:05

    Ik ben vrijwel gestopt met mijn vrijwilligersactiviteiten voor het COA hier ter plaatse.
    Des te meer ik me inzet des temeer de graaiers opstrijken.

  4. Aad Verbaast 23 oktober 2011 om 18:08

    @Reine: “vrijwel”?
    Het interview doorlezend zou je haast de indruk krijgen dat Nurten zichzelf ook als vrijwilliger beschouwd..
    Met een riante ‘vrijwillige’ vergoeding natuurlijk. Dat dan weer wel.

  5. Fleur 23 oktober 2011 om 18:11

    Helemaal gelezen.
    Is zij familie van Nebahat?
    Weet jij dat?
    Nebahat is wel mooier.

  6. Aad Verbaast 23 oktober 2011 om 18:12

    @Fleur: == Is zij familie van Nebahat? ==
    Aangetrouwde nicht heb ik ergens gelezen.

  7. Fleur 23 oktober 2011 om 18:14

    Tzzz Nebahat is al 43 en primo partus.

  8. Fleur 23 oktober 2011 om 18:16

    De nichtjes zijn ongeveer even oud.
    De een in de rechtervleugel en de andere links.
    Komt zelfs in huwelijken voor.

    Hangt er een verkiezingspamflet van de tegenstanders op je eigen raam,
    zou jij dat billijken van je eega?

  9. Aad Verbaast 23 oktober 2011 om 18:24

    @Fleur: Beide omhooggevallen en over het paard getild. Dat hebben ze dan gemeen. Hoe en waarom daarover kan slechts gegist worden.
    == zou jij dat billijken van je eega? ==
    Vorig boek wat ik las: “Trouw nooit een vrouw met grote voeten.”

  10. zelfstandigjournalistantwerpen 23 oktober 2011 om 18:54

    Lang geleden dat je nog eens op café bent geweest volgens mij :-). Heb het verder allemaal niet zo gevolgd. Dacht eerst dat het haar, naar nu blijkt, nicht betrof.

  11. Aad Verbaast 23 oktober 2011 om 19:43

    @Johan, klopt allemaal. Kon een tijdje rustig lezen daar. Maar ja, komt zij ineens binnen.
    Schept een band natuurlijk. Beiden niets te doen 😉

  12. VSp 23 oktober 2011 om 20:04

    In welke hoek moeten de klokkenluiders gezocht worden? Hier zijn een paar ministeries plus ongetwijfeld Rutte himself bij betrokken (geweest), allen deel van een regering die bestaat bij de gratie van gedoog manoeuvres.

  13. Aad Verbaast 23 oktober 2011 om 20:24

    @VSp: als het woord “dienend leiderschap” meerdere malen valt, dan valt toch meteen de naam van Geert Wilders? Zeker als het over het COA gaat. Daar mag een Turkse wel voor vallen. Er zijn grenzen! 😉

  14. Pierre Van de Kletersteeg 23 oktober 2011 om 20:25

    Eens deed ik jongerenwerk; opzetten en uitvoeren, gebouw aanpassen, zorgen dat een een super geluidsinstallatie kwam; opzetten van eenvoudige hulpverlening daarbinnen; alles binnen een jaar.
    ik werd er niet voor betaald.
    Een beroepskracht dus wel.
    Zijn belangrijkste bezigheid was op de loonlijst staan.
    Ik denk dat hij minder dan 3 uur per week wat aan zijn werk deed.
    Maar hij wist precies bij wie hij moest slijmen.

    Mijn devies: doe nooit onbetaald vrijwilligers werk; of het moet zijn een oude vrouw helpen oversteken, en haar dan op het midden van de weg achterlaten…

    Werk wat de moeite waard is gedaan te worden is de moeite waard betaald te worden.

  15. Aad Verbaast 23 oktober 2011 om 20:37

    @Kletersteeg: Albayrak deed het ook vrijwillig. Het gedwongen vertrekken doet ze niet vrijwillig. Verschil moet er zijn volgens haar!

    @Martien: Juist!

  16. Glaswerk 23 oktober 2011 om 21:39

    Juist!

    Voor je het weet is het een hype.<

  17. VSp 23 oktober 2011 om 21:39

    Dan heeft Geertje ( http://m.loonwijzer.nl/home/Vippaysalarissen/salarissen-koninklijk-huis-1/salarissen-koninklijk-huis?wi_skin=mobile&switch_skin=mobile ) voorlopig nog veel te doen. Zou Maxima ook zo bevlogen zijn van dienend leiderschap?

  18. jan bouma 23 oktober 2011 om 22:11

    @Aad
    Ik kom er nog wel op terug maar ik heb nog meer interesse in haar nicht de voormalige staatssecretaris van Justitie en haar rol in de Demmink-zaak die door Turkije gechanteerd zou worden in relatie weer met Baybasin… Zie @Klokkenluideronline.
    In ieder geval zouden we mogen spreken van “succes-Turken” die uitstekend zijn “ingeburgerd”…; precies zoals @Kletersteeg het graag ziet.. :))
    Tot morgen!

  19. Pierre Van de Kletersteeg 23 oktober 2011 om 22:20

    Ik zie Turken graag goed ingeburgerd in Turkije.

    Als je door de woonwijken in Amsterdam loopt, is het tegenkomen van een nederlander een uitzondering.
    Is dat normaal?

    Wat betreft Albayrak; ik zou haar echies niet verbieden naar turkijen te gaan; permanent

    Noem eens een turkse of marokkaanse organisatie die NIET corrupt is en NIET fraudeert?

    Juist.

  20. Aad Verbaast 23 oktober 2011 om 22:34

    @Glaswerk == voor je het weet is het een hype ==
    Juist!

  21. Aad Verbaast 23 oktober 2011 om 22:36

    @VSp: je kent onderhand mijn mening over Maxima. Die dient enkel haar eigen leiderschap. In die zin is er zeker sprake van dienend leiderschap. WA voelt dat aan zijn water.

  22. Aad Verbaast 23 oktober 2011 om 22:40

    @Jan: Niet geïnteresseerd? “Incidenten” (politici spreken graag in die termen) zijn veelal anecdotes rond de ware problemen, die worden verdoezeld en begraven.
    Vanavond nog gaan de leiders (laat ik niet weer over dienen beginnen) na het dineren uiteen, met de afspraak dat iedereen zijn mond moet houden.
    Lijkt me een uitstekende oplossing voor de politieke crisis waar we inzitten. 😉

  23. Pierre Van de Kletersteeg 23 oktober 2011 om 22:41

    Juist!

    Maar dat loon van berlosconi; 23 millioen….
    Daar kan je wel een feestje van bouwen…

  24. Pierre Van de Kletersteeg 23 oktober 2011 om 22:45

    47 jaar geleden reed de Turkse ambassade met Masarati met airco en de Italiaanse met een Fiat 600..
    Wie het breed heeft laat het breed hangen…
    enne…natuurlijk kan ze hier en daar eens een asylvragertje naar voren schuiven? Uiteraard niet gratis.leiding geven is niet lijding nemen….

  25. Aad Verbaast 23 oktober 2011 om 22:46

    @Kletersteeg: Ze is Nurten Albayrak Kletersteeg. Nu ga je juist proberen aan te tonen dat ze er daardoor niets aan kan doen. Niet juist!

  26. Pierre Van de Kletersteeg 23 oktober 2011 om 22:51

    Nou wordt het te moeilijk voor een simpele ziel als ik…ik ga slapen..

  27. Aad Verbaast 24 oktober 2011 om 00:18

    @Kletersteeg: een goede nachtrust.

    @allen: voor de wat minder simpele zielen hier een fraai overzicht over de Europese crisis en de verwevenheid van de financiële schulden. Interessant!
    http://www.nytimes.com/interactive/2011/10/23/sunday-review/an-overview-of-the-euro-crisis.html

    Kan Albayrak thuis nog een puntje aan zuigen (op maar even een bruggetje terug te maken)

  28. jan bouma 24 oktober 2011 om 06:28

    @Aad
    @Kletersteeg
    ter kennisneming:
    ==
    —– Original Message —–
    From: villamithras@planet.nl
    To: redactie@buitenhoftv.nl
    Sent: Monday, October 24, 2011 6:23 AM
    Subject: Einstein

    LS

    t.a.v. Clairy Polak.

    Re.: Bolkestein/Timmermans.

    Einstein vond al dat

    “We can’t solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.”

    ..en dus raad ik de redactie aan om in het vervolg nog slechts visionairs uit te nodigen die met out of the box thinking oplossingen komen. Premisse is dan de redactie in staat zou zijn om dat onderscheid in te zien hetgeen natuurlijk weer een bekende contradictio oplevert want de redactie is dom en uiteraard niet visionair want anders zagen we wel wat anders op het scherm.

    Hoe en welke? Zie: http://www.villamithras.com/Extraatje.htm

    Daarbij komen dan de navolgende voorstellen:

    1. Invoering van één internationale munt; afschaffing van alle andere dus ook van de dollar en de euro.
    2. Afrekening van activa en passiva tegen die ene internationale munt volgens het Lieftinck-model waarbij dus de crimineel verkregen assets kunnen worden gezuiverd en terugvloeien in de respectieve nationale economieën. Bijv. de miljarden van Gadaffi komen dan ten goede aan de staat Libië; idem die van alle andere dictators en rovers.
    3. Een wereldraad met bevoegdheden voor de belangrijkste zaken en om uitwassen tegen te gaan.
    4. Zie verder m’n boek; er ligt vast wel ergens een exemplaar – gratis verkregen!
    5. Zal over deze mail wel niks meer horen want redacties van de MSM weten zich gevangenen van de “met zwaarwichtige tred veurtschrijdende “Mr. Toads” die het volk al 3000 jaar lang graag dom willen houden…
    6. De groeten aan Polak die wel graag aan bronvermelding zal willen doen nu haar wijsheid weer is toegenomen…

    Jan Bouma
    Villa Mithras
    0346-573455

  29. Fleur 24 oktober 2011 om 08:12

    Deze vrouw had maat 36 van schoen.

  30. VSp 24 oktober 2011 om 08:15

    Met al dat onderlinge gedonder is het beste tussen het vasteland van Europa en de rest waarschijnlijk nog het Engels Kanaal en de Bosporus. Dat houdt de boel tenminste nog een beetje overzichtelijk. Men moet toch niet aan de consequenties denken, indien de bazooka’s als afleidingsmanoevre ook nog eens naar de overkant worden afgeschoten.
    Dat ‘Bazooka’ verhaal, waaraan Nederlandse deskundigen op R1 refereren, is gejat uit de FAZ zondagseditie, met als niet ondenkbare eindconclusie een hyperinflatie indien de bazooka’s geld gaan spuwen. Noui ja, de Duitsers trokken eerder om de Maginot linie heen. Dankzij Siemens, die hadden namelijk de logistieke infrastructuur aangelegd.

  31. Redstar 24 oktober 2011 om 08:40

    Was de werkelijkheid maar zo grappig.
    Ze behoord tot de 1% Geld terug lijkt me beste optie

  32. Aad Verbaast 24 oktober 2011 om 09:50

    @Jan: als de redactie slim zou zijn dan zouden ze je natuurlijk meteen uitnodigen. Gezien je stelling dat de redactie dom is heb je je wel in een lastig parket gemanoeuvreerd. De kans is dan nihil dat het zal gebeuren.

    Hier nog een lijstje met quotes van Einstein.
    http://www.alberteinsteinsite.com/quotes/einsteinquotes.html
    Waarbij natuurlijk meteen bedacht moet worden: als je veel van een ander overneemt, dan blijft er weinig van jezelf over.

  33. Aad Verbaast 24 oktober 2011 om 09:51

    @Fleur: dan zal ze misschien wel een te grote broek hebben aangetrokken.

    @Redstar: het is om te janken natuurlijk.

  34. Aad Verbaast 24 oktober 2011 om 09:56

    @VSp: Opvallend stil vanuit die andere kant van de Noordzee plas waar dat grote eiland ligt. Zouden ze zich daar verkneukelen dat ze de euro niet omarmd hebben?
    Ik mag toch aannemen dat de banken daar ook wel wat pegels in Griekenland hebben geïnvesteerd.
    Waarom is het dan zo stil?

    Albayrak heeft zo weer een baantje als straks de gierende inflatie losbarst. Die weet immers alles van opvang.

  35. VSp 24 oktober 2011 om 10:35

    Even terug naar Nurten. Misschien kan Maxima namens de Oranje’s aan Nurten de http://nl.wikipedia.org/wiki/Eremedaille_voor_Voortvarendheid_en_Vernuft uitreiken. Den Uyl kreeg ‘m ook. Waarschijnlijk omdat hij bekostoofde dat Bernhard slechts zijn funktie moest inleveren.

  36. jan bouma 24 oktober 2011 om 10:41

    @Aad…9:50
    Dat was natuurlijk een bewuste provocatie mijnerzijds die geheel was afgestemd op de domheid van – in het algemeen – redacties van de MSM. Ze willen daar bij BUITENHOF-TV nu ook weer niet het risico lopen dat ze inderdaad en terecht voor dom worden versleten als andere, meer progressievere media en wetenschappers (als ze er zijn…) mij gelijk geven. Ze kunnen dus zich revancheren en mij snel uitnodigen voordat anderen dat doen…

    Overigens.
    In het belang van de kruisbestuiving staat m’n comment van 6:28 uur, behalve op mijn blog, ook bij @Klokkenluideronline met een link naar dit blog.

    Amuseer je verder.

  37. Aad Verbaast 24 oktober 2011 om 11:15

    @VSp:
    Ik lees in de gegeven link: == Deze onderscheiding is geen Nederlandse Koninklijke onderscheiding en wordt buiten de Ministeriële verantwoordelijkheid of bemoeienis van de Ministerraad door de Koningin als hoofd van haar Huis verleend. ==
    Bea is niet zo scheutig met het verlenen van deze prijs zie ik ook. Ze blijft liever bovenop haar eigen goud zitten. Zeker in deze barre tijden. Vernuftig is ze. Voortvarendheid kan haar niet verweten worden.
    Albayrak als zelfbenoemd “dienend leider” is ook geen blik waard lijkt me.

  38. jan bouma 24 oktober 2011 om 11:19

    Gadaffi noemde zich ook “dienend leider” en beroofde ondertussen zijn land voor ca. 100 miljard!

  39. Aad Verbaast 24 oktober 2011 om 11:29

    @Jan: dat je niet wordt uitgenodigd kan er natuurlijk mee te maken hebben dat als je zou worden uitgenodigd in een klap alle problemen in de wereld zouden zijn opgelost. Ze zijn nog wel zo slim dat in te zien. Probleem is dan dat al die programma’s (buitenhof, nieuws, nieuwsuur, dwdd, P&W etc) niets meer te doen hebben. En moeten al die redacties (en graaiende en zakkenvullende presentatoren) op zoek naar een ander baantje. Kortom eigenbelang om de rotzooi en verwarring zo groot mogelijk te houden. Dat verklaart de keuze van de gasten.

    Opstekertje voor je Jan 😉

  40. jan bouma 24 oktober 2011 om 11:47

    @Aad..11:29
    Ik heb je plausibele verklaring zojuist, ter aanvulling van mijn eerdere comment aan Buitenhoftv.nl, doorgezonden aan de redactie@buitenhoftv.nl

    Nu maar afwachten. Op @Klokkenluideronline inmiddels een eerste ondersteuning van @Fruitariër.

    ps
    Ik ga even wat anders doen. Tot later.

  41. Aad Verbaast 24 oktober 2011 om 13:08

    @Jan: 🙂
    De uitnodigingen stromen zo dadelijk binnen natuurlijk!

  42. jeetjemina 24 oktober 2011 om 13:37

    Het is een treurige zaak dat iemand die zich zo dienend inzet voor de vluchtende medemens voor een hongerloontje, op deze manier aan de kant wordt gezet!!
    :00

    Man man wat ben je weer scherp!

    gr eva

  43. Motek from Spacefrom Space 24 oktober 2011 om 13:41

    jan bouma 24 oktober 2011 om 06:28

    Zover als ik me kan herinneren, heeft de elite nooit voor het volk gekozen.
    Het is nu al moeilijk om je recht te gaan halen in Brussel, straks is het onmogelijk.

    Als ik onderstaande lees:

    1. Invoering van één internationale munt; afschaffing van alle andere dus ook van de dollar en de euro.
    2. Afrekening van activa en passiva tegen die ene internationale munt volgens het Lieftinck-model waarbij dus de crimineel verkregen assets kunnen worden gezuiverd en terugvloeien in de respectieve nationale economieën. Bijv. de miljarden van Gadaffi komen dan ten goede aan de staat Libië; idem die van alle andere dictators en rovers.
    3. Een wereldraad met bevoegdheden voor de belangrijkste zaken en om uitwassen tegen te gaan.

  44. Aad Verbaast 24 oktober 2011 om 13:59

    @Jeetjemina: je zou er haast mede-lijden van en mee krijgen. All animals are equal, some animals are more equal than others. Misschien begint ze daar haar “lezing” wel mee. 😉

  45. jan bouma 24 oktober 2011 om 15:06

    @Motek… 13:41
    Als je bij voorbaat aanneemt dat niet de wereldburger, het individu, de macht grijpt i.p.v. de foute belanghebbenden – politici – bankiers – multinationals – intelligentsia – pers en media en tenslotte de reli’s – tsja… dan kun je mijn voorstellen wel vergeten. De voorwaarde is een intellectuele r e v o l u t i e; ofwel de bevrijding van die nog steeds domme stemmer.

    Het kan!

    Tot later.

  46. Motek from Spacefrom Space 24 oktober 2011 om 15:35

    jan bouma 24 oktober 2011 om 15:06

    Kijk, dát had ik even nodig! Niet dat ik bij voorbaat aanneem 😉 echter dat dweilen met de kraan open mij ook wel eens de strot uitkomt. De procedures steeds meer dichtgetimmerd worden, de rechten steeds meer weggeknabbeld worden en de doden uit de achterban van de Stichting niet eens meer wil tellen.
    Terugslag ondanks dat de zon in een chemtrail-vrije lucht schijnt.
    Occupy krijgt intussen meeliftende bestaande politieke sekten.
    Vanaf de Heerenveense afvalberg desondanks WE GAAN DOOR!!
    Eerst even een bakkie troost nu.

  47. VSp 24 oktober 2011 om 15:51

    @Bouma. Re die 100 miljard. Dat is niet juist. 200 miljard volgens vrijgegeven informatie van het BKA. En die weten het bewezen beter. Mede dankzij de erfenis van Rommel. Juist daarom kwam Westerwelle met de boodschap dat ze niet mee wilden doen. Geen zin in herstelbetalingen voor de collateral NATO damage vanuit de bevroren weggesluisde Libische oliedollars. Die hebben de Duitsers namelijk nauwelijks. De meeste van deze wegsluisvehikels zijn gehuisvest in… Je raad het al….. Juist! Zo niet, kwestie van doorgraven bij TAMOIL.

  48. Motek from Spacefrom Space 24 oktober 2011 om 16:21

    jan bouma 24 oktober 2011 om 15:06
    Universele menselijke waarde en normen, opgedragen door de VN aan alle landen?

    Als de wortel ziek is ziet de plant er ook niet best uit 😉

    In mijn optiek ligt de wortel van “gezond” bij de signalen uit de grond; de onderlaag dus.
    ( die heeft al bewezen goed met geld om te kunnen gaan zij dat het nu afgestraft gaat worden)

  49. Pierre Van de Kletersteeg 24 oktober 2011 om 17:06

    R E V O L U T I E !!!!!
    Haal de guillotine weer tevoorschijn; alle Bouma’s opstellen.
    geeft niks hoor Jan, –je voelt er niks van……

    Even kijken wat ik schreef als 15 jarige–en de krant mee haalde.
    Wereld federatie is onzin.

    zelfs in europa geven de culturele verschillen al onoverkoombare hindernissen an.
    parlement van 750 idiote graaiers…en nog niks goeds.

  50. VSp 24 oktober 2011 om 21:23

    Hoe zit dat, iedereen aan de buis gekluisterd waarmee De Jager teruggekomen is uit Brussel? Of het wel en wee omtrent de hoge nood van Plasterk? Merkels voorstellen zijn inmiddels al zo’n twee uur geleden breed uitgemeten in de Duitse MsM, alsook het knuffeldiertje, een Teddybeer, die Merkel cadeau gaf aan Sarkozy met de fijne opmerking dat de tweede plaats in het WK-rugby aan de andere kant van de wereld geen reden is om zich te moeten schamen. LOL. Dat gaat weer lekker tussen de Duitsers en Franzosen.

  51. peterus 24 oktober 2011 om 21:28

    Hé, je oude stiel weer opgenomen? Goed interview. Het is duidelijk waarom ze geschorst is. Jij natuurlijk ondertussen op weg naar de Pullitzer.

  52. P.H.M van de Kletersteeg 24 oktober 2011 om 21:30

    Het irriteert de rest van europa dat de helft van de fransozen nog steeds op 62 met veel te hoog pensioen gaat….
    De fransen hebben qua mensen die voor de staat werken, een systeem tussen oostblok en normaal in.

  53. Aad Verbaast 24 oktober 2011 om 21:41

    @VSp: in Nederland vandaag rustig op het front. Weinig media aandacht. Zeker sinds de leiders hebben afgesproken hun mond te houden.
    Hadden ze dat vanaf 2008 maar gedaan en de oplossing aan anderen overgelaten. Dan zaten we nu niet zo in de ellende.
    Ook het gezegde “eigen schuld, dikke bult” wordt uit de van Dale geschrapt.

  54. Aad Verbaast 24 oktober 2011 om 21:44

    @Peterus: het werd weer eens hoog tijd voor een gesprekje met een BN-er.
    Ik was weer niet genomineerd voor de Pulitzer. Nog steeds hoop. Als VI de Televizier ring kan winnen is alles nog mogelijk 😉

  55. Marleen 24 oktober 2011 om 21:45

    Dit nieuws is me helemaal ontgaan en ik ken het mens helaas niet. Wat verbazend is is dat er meer asielzoekers nodig zijn om meer werk te creeeren.

  56. P.H.M van de Kletersteeg 24 oktober 2011 om 21:53

    @Ad: moet je mij samen met die eikel van de VK uitnodigen….

    Ja, en dan komen straks de KLM vluchten afgeladen met afghanen Libiers irakezen iranezen Somaliers hier om een luxe leventje te zoeken bij de varkens en hoeren……..Leven is hard…

  57. Aad Verbaast 24 oktober 2011 om 22:58

    @Marleen: Dat “helaas” kan je weg weglaten hoor. Zo iemand zou je niet eens willen kennen. En degenen die haar kennen wensen (zo blijkt) dat dat nooit was gebeurd!

  58. Aad Verbaast 24 oktober 2011 om 23:00

    @Kletersteeg: “Ad”? En wie bedoel je in het bijzonder met “die eikel van de VK”. Er zijn er zoveel daar.

  59. P.H.M van de Kletersteeg 25 oktober 2011 om 07:18

    Die over het paard getilde gestoorde randdebiel met scherpe bek Bogaerts

  60. jan bouma 25 oktober 2011 om 07:24

    @Kletersteeg…17:06 (gisteren)
    Er zit geen bewijsvoering in je opmerkingen (gebral). Kijk! Nu heb je ooit zelf eens opgemerkt: “Ga nooi met die Bouma in debat want dat verlies je altijd!” En dat vond ik wel ’n goeie opmerking van je. Je joudt je er alleen niet aan.
    Wat betreft de “culturele veschillen en de verschillende inkomensposities van wereldburgers”; tsja… daar doet de wereldraad in directe zin niets aan. Het gaat om de hoofdzaken. Enfin. Lees maar opnieuw een kernachtige samenvatting op http://www.villamithras.com/Extraatje.htm
    plus m’n boek uiteraard plus wat hierboven staat.
    Een goeie dag verder.
    In samenhang op @Klokkenluideronline is van mijn hand navolgend comment te lezen.
    ==
    In 1972 was de Club van Rome bijeen en Willem Oltmans schreef zijn boek “grenzen aan de groei” en nam daarin op vele interviews. De wereldbevolking bedroeg toen ca. 3,8 miljard individuen. Thans is dat aantal bijna 7 miljard en een kind kan uitrekenen dat als eenieder aanspraken maakt op bijv. ‘the American way of life’ we 3 planeten tekort komen om aan de an sich legitieme wensen tegemoet te komen.

    Het “wij-tegen-het-zij” denken blijkt nog steeds de basis voor al het handelen. Daarom wens ik Maud (7:41 uur) alle succes van de wereld toe want er is geen tegenstelling aan dat van mij. Immers ik denk dat: als nu eenieder succes heeft is ook mijn succes verzekerd. E.e.a. zeg ik dit m.b.t. de opmerking van @Fruitariër van 10:39 uur. Waarvoor overigens dank.

    Ondertussen is nog steeds mijn posting van 6:49 uur niet goedgekeurd en/of toegelaten door de moderatie. Het zal toch niet zo zijn dat de redactie van deze site aanhanger is van het “wij-tegen-zij” denken?

    Enfin. Ik zie morgen wel verder; of niet.
    ==
    Die posting van 6:49 uur is inmiddels veel te laat “goedgekeurd” en het Klokkenluideronline-site is dan 3 items verder. De “goedkeuring” komt als mosterd na de maaltijd. Voorts heb ik te maken op die site met een aantal verbeten domme tegenstanders die in blinde woede alles wegdrukken met hun min-duimpjes. Ik lig er niet wakker van maar signaleer het slechts.

    @Allen een goeie dag.

  61. P.H.M van de Kletersteeg 25 oktober 2011 om 07:29

    Nee hoor, dat heb ik nooit gezegd in die context.
    Het tegendeel is waar

    Jij doet net als sommige politci die niks te melden hebben en geen echt argument hebben: een stortvloed van woorden; vaak gespeend van argumentatie.

    Mensen hebben daar geen zin in en taaien af.
    Dat noem jij winnen…..

    Je boek lezen: helaas–hangen nog maa een paar pagina’s op dat kleine kamertje….

  62. VSp 25 oktober 2011 om 08:10

    @Aad verbaast. re ‘iedereen de mond houden’. Natuurlijk zijn de fractievoorzitters ingelicht en is het machtswoord ‘fractiediscipline’ afgedwongen. Nederlandse MsM werken daar braaf aan mee. Dat alles in het kader van de angst voor ‘shoot the messenger’. De Nederlandse Leeuw in z’n werkelijke gedaante.

  63. Motek from SpaceMotek from Space 25 oktober 2011 om 08:16

    Motek from Spacefrom Space 24 oktober 2011 om 16:21
    jan bouma 24 oktober 2011 om 15:06

    ?

  64. Aad Verbaast 25 oktober 2011 om 09:52

    @Kletersteeg: Bogaerts was adviseur van weblog.nl bij de grote remake. Nou we hebben inmiddels gezien wat dat heeft opgeleverd. Al 8 weken ellende daar. En nog steeds niet draaiend.
    Dezelfde ervaring als toen de VK overging naar de upgrade.
    Blijft modderen in ICT land.

    N.B. in welk ‘land’ niet eigenlijk..

  65. Aad Verbaast 25 oktober 2011 om 09:56

    @VSp: ik bedoelde eigenlijk met “mond houden”, dat ze echt hun mond gaan houden. Blijvend achter de geraniums zitten en zo, je weet wel. Elke keer als ze immers hun mond wel weer opendoen gaat het weer helemaal mis.

  66. Aad Verbaast 25 oktober 2011 om 10:01

    @Jan: ik blijf het bijzonder vinden dat er op de klokkenluider site op deze wijze wordt gemodereerd.
    De site neemt zelf immers ook geen enkel blad voor de mond.

  67. johanhvd 25 oktober 2011 om 10:24

    Tja, mijnheer Aad, wat er met die mevrouw Nurten aan de hand is dat weet ik niet. Zij kan maar beter op non-actief blijven staan.
    Nu weet ik uit eigen ervaring dat het COA ook in het verleden een niet al te beste naam had. Het leek er meer op dat COA een soort van “laatste redmiddel” was, waar de asielzoeker niets althans niet veel aan had.
    Ik weet echter niet meer of mevrouw Nurten toen al de scepter zwaaide, maar ik dacht het niet. Het is meer dan vijftien jaar geleden.

  68. Aad Verbaast 25 oktober 2011 om 11:21

    @Johanhvd: als “capo di tutti capi” zit ze er sinds eind 2004. Nou dat hebben ze daar geweten.

  69. jan bouma 25 oktober 2011 om 11:38

    @Motek…8:16
    Je vraagteken ? . Ik dacht dat ik duidelijk genoeg was geweest in m’n antwoord aan je. Binnen ons parlementaire stelsel en staatsinrichting is het parlement in hoogste instantie de bepalende factor voor de van belang zijnde zaken, die als zodanig door het parlement worden onderkend, en die beantwoord moeten worden. Heb je geen vrede, net zoals ik, dat dat parlement niet goed functioneert dan moet je vanaf de basis, de kiezer – nu nog domme stemmer, daarbij involveren om een nieuwere legitieme basis te verkrijgen voor een nieuw functioneren van dat parlement. Eenzelfde discussie doet zich nu voor op @Klokkenluideronline zie: http://www.klokkenluideronline.nl/artikel/10087/rvd-paniek-over-beatrix-demmink.html#comments
    alwaar Micha Kat zich beklaagt dat de RVD, en/of het secretariaat van Beatrix, zijn vragen niet wil beantwoorden. Zie aldaar dus mijn antwoord/reactie aan @Micha Kat.

    @Aad…10:01
    Ook de @Klokkenluiders-site wordt gedomineerd. Mijn vaste bashers, met daarnaast de webmaster Micha Kat himself, manifesteren zich in “de gewenste opvattingen”. Een nieuwlichter heeft het volgens Machiavelli altijd moeilijk. Zie hierboven ergens.

    @Kletersteeg…7:29
    Ik heb wel degelijk iets nieuws te melden maar als men er geen kennis van wilt nemen dan houdt het eenvoudig op.

  70. P.H.M van de Kletersteeg 25 oktober 2011 om 13:31

    Nee hoor; wat jij meldt heb ik al gemeld 50 jaar terug toen in 15–16 was.Wat zegt dat van het peil?

  71. jan bouma 25 oktober 2011 om 15:06

    @Kletersteeg… 13:31
    Niets. Omdat ik dat niet ken. I.t.t. mijn voorstellen die in concreto geformuleerd zijn.
    Ik laat het hierbij. Dit schiet niet op….

  72. jeetjemina 25 oktober 2011 om 15:39

    @Aad, je bent vast helderziend!

  73. P.H.M van de Kletersteeg 25 oktober 2011 om 16:28

    Duik in de duistere archieven van de Amersfoortse Courant en vind subliem superieur interlect, inzicht en logica. Alles natuurlijk in uiterste bescheidenheid….

  74. Aad Verbaast 25 oktober 2011 om 18:31

    @allen: deze bijzonder foto van Merkel en Sarkozy wil ik jullie toch niet onthouden:

  75. jan bouma 25 oktober 2011 om 20:20

    @Aad… 18:31
    Ja mooie foto en die Fransen zijn al woest op Merkel…

    Morgen dan de grote dag om de eurocrisis op te lossen. “Onder druk wordt alles vloeibaar” zo hoorde ik Plassterk zeggen. Er zal wel een of andere pseudo-oplossing gevonden worden waarmee de politici naar buiten komen.
    Dit schiet zo niet op.
    Vertrouwen, moed en hoop verloren is echter al verloren en “men” zal zich er wel in schikken.. in de pseudo-oplossing.”Komt tijd, komt raad” is ook een goed gezegde.

    Anderzijds: we wonen hier nog niet in Thailand waar 3/4 van het land onder water staat.
    Tot morgen.

  76. VSp 25 oktober 2011 om 22:19

    Geen illusies, De Jager doet wel stoer over deelname van de banken, maar vergeet te melden dat ze ook nog hun balansen moeten oppimpen in combi met afschrijving van de schulden. Onder het motto van ‘een bankbalans is geen recessie’ gaan ze via de achterdeur geld ophalen en de garantie voor geld.
    Deze laatste komt dan weer van de staat, die inmiddels eveneens klem zit en bij de burger gaat, moet aankloppen voor meer geld, zoals de banken nu al doen en geld willen zien voor overgewaardeerd vastgoed dat niet wordt afgelost. Geld bijdrukken mag niet van Mamma Merkel. Dat wordt dus meer werken voor minder netto, hoge inflatiecijfers, minder export omdat de Chinezen langzaam hun munt aanpassen en de binnenlandse vraag terugdringen, loonmatiging, hogere belastingen, lagere pensioenen en uitkeringen, eindelijk morrelen aan de HRA, meer huisuitzettingen, meer sociale onrust en oplopende overheidstekorten.
    De Berlijnse divisie van de Boston Consulting Group heeft het allemaal alvast op een
    rijtje gezet onder ‘Back to Mesopotamia’.
    DieDe Jager en Plasterk toch…………. Soms is de waarheid verzwijgen nog groffer dan liegen. De FAZ opperde n.a.v. dit rapport politici aan te klagen.’Das alles wirdt kommen’, schreven stond in een commentaar. En de Nederlandse MsM? Braaf, braaf, braaf.

  77. Pierre Van de Kletersteeg 25 oktober 2011 om 22:29

    …oplopende overheidstekorten.
    Zal ik het maar aanvullen; zakkende overheidsinkomsten, maar ook: doordat de huisprijzen als een baksteen naar beneden donderen (werd tijd) meer werkgelegenheid, meer huizenbouw, huizen voor de lagere inkomenscategorie.
    En daardor weer minder inflatie, meer overheids inkomsten.

    Maarre: de banken zitten er in voor 84 milliard.Waarvan een 40 milliard griekse banken
    Blijft over een slordige 44 milliard.
    valt nog wel mee….(op het geheel)

  78. VSp 25 oktober 2011 om 22:42

    @AAd verbaast. Re Thailand. Vorig jaar was het Pakistan. Waarschijnlijk inmiddels verzopen onder ander nieuws.
    Wel vreemd, dat niet meer gebeurt dan wat precies op één voorpagina past.

  79. jan bouma 26 oktober 2011 om 09:20

    De webmaster van dit blog, @Aad, ligt er nog niet wakker van..; hij slaapt nog… :))

    Alle gekheid daargelaten; we zien vandaag mijn voorspelling uitkomen (zie: 20:20).

    Daaruit kan geconcludeerd worden dat de mensen het allerlaatste zullen opgeven dat heet: ‘hoop en vertrouwen’ want wie dat verliest alles en dat wil ook weer niemand.

    Nu doet zich de krankzinnige situatie voor dat de FED net zoveel geld bijdrukt als dat de Amerikanen nodig hebben. Ook is herhaaldelijk gesteld dat de Europese banken bij de ECB net zoveel “gedrukt geld” kunnen opnemen als ze willen. Ik denk dat dan ook zal gebeuren. Er bestaat sowieso discussie over de wel of niet toegevoegde waarde van de zgn. tertiaire sector aan de economie. Vooralsnog tellen we dan de productiecapaciteit daarvan gewoon op bij ons BNP. Ook die van ambtenaren bijvoorbeeld.

    Ingewikkeld?

    Ja! Maar dan had u maar internationale economie hebben moeten gestudeerd om dit allemaal te begrijpen.

  80. VSp 26 oktober 2011 om 09:58

    @Bouma. Vroeger waren het de ambtenaren, nu de politici, die bewijzen dat de mens zich ongeslachtelijk kan vermeerderen en grote schade aan gezonde samenlevingen veroorzaken. Dat gaat zelfs zover dat ze eigenlijk geen volk meer nodig hebben om lekker hun gangetje te kunnen gaan.

  81. Pierre H.M. Van de Kletersteeg 26 oktober 2011 om 10:31

    @bouma: ingewikkeld:ja!
    nee hoor stront simpel, maar dan had je sociologie moeten studeren.Economie is maar een klein onderdeel ervan.

    daarnaast; hoe vaak zitten economen er niet kilometers naast?
    Samen met de “millieu’ deskundigen zijn het het slechtste pseudo wetenschappers die op de aardkloot rondhobbelen, en er zijn nog maar weinig mensen die ze serieus nemen…..

  82. jan bouma 26 oktober 2011 om 10:51

    @VSp
    @Kletersteeg
    “De ingewikkeldheid” van een probleem relateert zich per definitie aan een verondersteld aantal beperkte oplossingen die door veronderstelde moeizame studies en vergelijkingen tot oplossing kunnen komen. Dat de sociologie en alle andere menswetenschappen daarbij een rol spelen is ook al weer per definitie inherent aan het probleem. De Filosofie, ofwel de wetenschap die de wereldbeschouwingen centraal stelt, speelt daarbij als “de Moeder van alle wetenschappen” de hoofdrol. Kiest u voor een Platoonse oplossing of die van Socrates bijvoorbeeld is dan de vraag die beantwoord moet worden.

    Ik ga nog even wat anders doen… Tot later.

    ps
    Die Verbaast ligt nog steeds op één oor… :))

  83. Pierre H.M. Van de Kletersteeg 26 oktober 2011 om 10:58

    en je zit er alweer naast. filosofie is niet de moeder van de wetenschap, maar is alleen dienstbaar in een ondergeschikte rol.
    Sociologie is niet een menswetenschap.
    Voor sociologie is het indiviidu alleen van belang als deel van een groep.
    Sociologie is een empirische wetenschap; waarvan economie slechts een heel klein deel is.
    Menswetenschappen als psychologie, e.d. worden niet als wetenschappelijk beschouwd, en zijn nooit emperisch.

    Je bent gewend met termen te smijten; nou nog de juiste betekenis en doel er aan hangen.

  84. jan bouma 26 oktober 2011 om 11:44

    @Kletersteeg… 10:58…Het is maar wat je geloven wilt. Ik verkies de basis van de Filosofie als: http://nl.wikipedia.org/wiki/Filosofie en van daaruit worden alle andere zgn. empirische wetenschappen afgeleid.

    Opmerking. De zgn. empirische wetenschappen (volgens jou) hebben nou bepaald niet bijgedragen aan het oplossen van de hedendaagse universele problemen als bijv. de ongebreidelde groei van de wereldbevolking en de aanspraken van die wereldbevolking op de resources van de planeet en de gevolgen daarvan. Ik noem maar wat….

    Wie er dus hier met “termen smijt” acht ik dus op z’n minst discutabel.

  85. Pierre H.M. Van de Kletersteeg 26 oktober 2011 om 13:33

    Empirische wetenschappen worden nergens vanaf geleid.Je maakt alweer structurele blunders.
    Emperie wil zeggen de werkelijk.
    Empirische wetenschappen kunnen zich bezighouden met het beschrijven van de werkelijkheid en het uitleggen/toetsen van de werkelijkheid.

    En nog meer onwetenschappelijke blunders van jantje.
    Het is niet het doel van de empirische wetenschappen om oplossingen te bieden voor wereld of andere problemen.

    jan, je moet wat aan je kennisniveau doen.Je kwekt volkomen onwetenschappelijk en stapelt de ene blunder op de ander.

    Nou weet ik wel, dat economie niks met wetenschap te doen heeft, maar niet meer is dan een geglorified rekenmodelletje, dat aan alle kanten rammelt, en bedoeld is voor hen die geen echte opleiding aan kunnen, maar toch….

  86. Aad Verbaast 6 november 2011 om 17:51

    ter aanvulling nog een actueel bericht. 6/11/2011
    Ze was niet de enige die zo veel verdiende. Ze gunde anderen ook een en ander:
    http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/%29/components/actueel/rtlnieuws/2011/11_november/06/binnenland/COA_gaf_miljoenen_uit_aan_managers.xml

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: