Aad Verbaast

te gek voor woorden eigenlijk

Mijn gesprek met Maxime Verhagen..

Zit ik aan mijn stamtafel te lezen komt  maxime verhagen, nog na-kwetterend, binnenlopen en gaat naast me zitten.  

Goh, zeg ik, dat ik jou hier tref..
Wij sluiten geen enkele andere partij uit. We kunnen niet doen alsof de boze buitenwereld niet bestaat.  

Al een beetje bekomen van die crisis met die andere partij?
Het was misschien naïef om te denken dat als je serieus met elkaar praat, dat dan de uitkomst niet vaststaat.
 
Die uitkomst (niet naar Uruzgan te gaan) stond toch al kamerbreed vast? Hoezo naïef?
Ik ben niet naïef in de zin dat ik geen verschillen van opvatting zag.

Jullie veranderde opvatting, ja. Afspraak is toch afspraak?
Afspraken waren afspraken.
 
“Waren”? Zijn dat de nieuwe normen en waarden van het CDA? Met een kabinetscrisis tot gevolg?
Met alle respect, maar u kunt dit niet wijten aan Balkenende. Bij wie ontbrak de wil?

CDA lijkt me, en bij jou. De wil ontbrak toch om kamerbrede afspraken na te komen?
Wij van het CDA zijn niet bang voor hervormingen, de PvdA loopt daar voor weg.

“Afspraak is afspraak” overboord gooien heet tegenwoordig ook al “hervormingen”?
Ik sta toch niet voor de kat zijn viool wekenlang met Bos en Koenders over een nieuwe missie in Oeroezgan te onderhandelen?
 
Blijkbaar wel. Was immers niet nodig als jullie je gewoon aan de afspraak hadden gehouden.
Het is allemaal geen fraai beeld, maar ik loop niet weg voor mijn verantwoordelijkheid.
 
Wat is je verantwoordelijkheid dan?
Als minister zet ik me in voor de belangen van Nederland.
 
Gelukt?
Nederland is beschadigd.

Moet je je dan niet afvragen wat je verkeerd hebt gedaan?
Natuurlijk heb ik me wel eens afgevraagd: wat heb ik verkeerd gedaan?
 
En? Heb je iets verkeerds gedaan?
Ja, maar dat zal mij eigenlijk een redelijke zorg wezen.
 
Maak je je daar populair mee?
Als je voor de populariteitsprijs gaat, moet je met Idols meedoen.
 
Wat is dan je ambitie?
Ik ga wel graag door in de politiek.

Wouter (met button: Crisis? Hoezo Crisis?) biedt Maxime een Premier Grand Cru  aan.
Nee, absoluut niet!  .. ik zie dat het potverteren weer hoogtij viert bij de PvdA.

Balkenende behoort niet echt meer tot de Idols in Nederland. Geen X-factor van belang. Jij als premier? Je wordt genoemd. Ook tegen de afspraak, maar het president is al geschapen?
Ik heb die ambitie niet.

En als je gevraagd zou worden?
U kunt veel van mij vragen, maar niet om te voorspellen.

Zijn Blackberry begon te snateren, en weg was hij. Binnenlandse zaken te doen dacht ik nog.
Ik bepaal hoe het hier toegaat is ook zo’n citaat van hem. Onvoorstelbaar en onvoorspelbaar

En las snel door in Hoe word ik een rat van Joep Schrijvers.

Bron:
Allemaal letterlijke citaten uit een interview met Maxime Verhagen in de Telegraaf van 2 maart 2010.

 
Noot:
Dit gesprek is onderdeel van de feuilleton: “mijn gesprek met…….”
Alle vorige afleveringen van “mijn gesprek met…….” staan in het infoblok rechts
Plaatje: Tom Ordelman, ‘Oranjeboom café’, Velp, 360 graden.
 
 

141 Reacties op “Mijn gesprek met Maxime Verhagen..

  1. nelus 6 maart 2010 om 17:24

    Even heel kort door de bocht Aad, Die Maxime, ik vertrouw hem voor geen cent.

  2. Smokey 6 maart 2010 om 17:28

    = Wat is dan je ambitie?
    Ik ga wel graag door in de politiek=. ……….
    @Aad Balkenende gaat ook zo verschrikkelijk( neem dit woord letterlijk:) graag door.
    Van mij mogen ze gerust Agnes navolgen.
    Is dat een goed boek : "Hoe wordt ik een rat"? Ik moet aan Ciske denken en zing; "Krijg toch allemaal de klere,,,,"♫♫♫

  3. Aad Verbaast 6 maart 2010 om 17:31

    @Nelus: minder kort door je de bocht dan je zou denken.
    Daar weet hij alles van 😉
    @Smokey: wat bezielt die mensen toch?
    == Is dat een goed boek : "Hoe wordt ik een rat"? ==
    Als je een rat wilt worden, en dat je ambitie is, staan er waardvolle tips in. Het was zelfs een zeer populait managementboek. Zegt weer genoeg, over vele werelden.

  4. nelus 6 maart 2010 om 17:32

    Moet je de brief van Manon Kusters uit Nijmegen vandaag in De Volkskrant maar eens lezen.
    "Dat Balkenende na vier crashes nou eens in mag zien dat de fout niet bij de ander maar bij hemzelf ligt "
    En nou nog de conclusies daaruit trekken. Misschien kan Maxime dan toch nog iets goed doen.
    Een spiegeltje voor Balkenende’s gezichtje houden.

  5. K.Reintje 6 maart 2010 om 17:35

    ==Maxime sluit niemand uit==
    En, Geert ook niet?

  6. Aad Verbaast 6 maart 2010 om 17:36

    @Nelus: de Volkskrant ligt hier voor me. Ik moet het nog lezen.
    Over die crashes heeft hij zich al meerder malen uitgelaten. Natuurlijk ligt dat niet aan hem. 😉
    Mea culpa, mea Maxima culpa: daar hebben ze nog nooit van gehoord!

  7. Aad Verbaast 6 maart 2010 om 17:39

    @k. Reintje: nee dus, meerdere malen bevestigd.. Het zla niet makkelijk zijn zeggen ze. Maar dat zal het met de PvdA ook niet zijn hebben ze al gezegd.
    Moeilijk vak, de politiek. "Hard" ook mocht ik lezen van diverse twitterende politici.. 😉
    Ook de Maxime sluit niets uit.. Behalve anderen..

  8. nelus 6 maart 2010 om 17:40

    @K.Reintje: ik geloof dat we hier te maken hebben met twee soorten uitsluitingen.

  9. Smokey 6 maart 2010 om 17:44

    @Aad:)) O nee, geen ambitie om een rat te worden. Stel dat de kat mij vangt en opeet.
    Was benieuwd wat de strekking van zo`n rattenboek is, maar doet me al vermoeden dat het halve kabinet het boek gelezen heeft;-)
    Mea culpa, zelfs mea minima culpa, komt ze niet uit de strot. Liever wordt er een draai aan gegeven. Handen in onschuld wassen wordt nog eens een Olympische sport..
    Maar zeg dat wel: "Wat bezielt die mensen toch"? Misschien hebben ze van de verkeerde boom der Kennis gegeten?

  10. Aad Verbaast 6 maart 2010 om 17:49

    @Smokey: ik had al ergens een vermoeden dat dat boek niet aan jou besteed zou zijn. Laat het links liggen, of rechts. Er zijn grenzen!
    Kamerleden, raadsleden krijgen het als vast voer op hun zaterdagse klasjes om jezelf overeinde te houden in het politiek krachtenveld.
    Maxime Verhagen heeft het niet alleen gelzen, hij is er het het grote brein er achter als je het mij vraagt.
    Niet het enige waar hij achter zit.
    Minster van buitenlandse zaken? Alien zaken..

  11. K.Reintje 6 maart 2010 om 17:52

    Sorry Aad maar ik zit al helemaal in de komende verkiezingen en gezien de huidige prognoses kan het CDA niet om de PVV heen. De PvdA kan geen optie zijn. Bos is te onhandig en wordt geen geloofwaardig onderhandelaar.
    Wat heeft Maxime te melden zonder al dat storende getwitter?

  12. Aad Verbaast 6 maart 2010 om 18:04

    @k. Reintje:
    == gezien de huidige prognoses kan het CDA niet om de PVV heen. ==
    De bal is rond. Er kan nog van alles gebeuren. Wel eens van machtspolitiek gehoord? Vast wel.
    Wat de kiezer ook stemt, die zal verrast zijn wat er allemaal mogelijk is.
    "Afspraak waren afspraken".. Knoop het in de oren..http://www.vkblog.nl/bericht/303754/De_weggegooide_stemmer
    == Wat heeft Maxime te melden zonder al dat storende getwitter? ==
    Dat merken we dagelijks. Maar je hoort er weinig van. Net als ratten.

  13. De Stripman 6 maart 2010 om 18:14

    Persoonlijk vind ik het een nare man. Maar als politicus maakt hij een mooie carrière…;o)

  14. Aad Verbaast 6 maart 2010 om 18:19

    @Stripman:
    == Persoonlijk vind ik het een nare man. ==
    Hij bevindt zich in goed gezelschap. Wat is ‘goed’ en wat is ‘mooi’?
    Persoonlijk vind ik er niet zoveel moois en goeds aan.
    Wie kan een frisse wind laten? 😉
    P.S. kom jij met je bezem aanzetten natuurlijk 😉

  15. K.Reintje 6 maart 2010 om 18:21

    Aad, we staan voor een ramp
    1: CDA wil niet meer over links en dat zal stemmen opleveren.
    2. VVD wordt geleid door populistische uitspraken waardaar veel kiezers een steunstem uitbrengen op het CDA
    3. D66 kan niet mee in een rechts kabinet. De historie spreekt boekdelen.
    4. PvdA heeft te weinig kader op niveau en kalft verder af.
    5. Groenlinks is ongeschikt voor landelijke politiek. Een linkse intelectuelen-groep die het vaak aan pragmatisme ontbreekt. Veel te star (Rechts) om moeilijke vraagstukken doortastend aan te pakken. Te weinig affiniteit met buitenlandse samenwerking.
    6. SP kan zich enigszins herstellen.
    7. P.V.V. iedere rel rond Marokkaanse jongeren levert een zetel op.
    Aad, jij hebt de contacten met Maxime. Ik kan helemaal niet zien dat die bal nog hard is.

  16. Aad Verbaast 6 maart 2010 om 18:26

    @k. Reintje:
    == Aad, we staan voor een ramp ==
    Staan en stonden.
    Grotendeels eens met je analyse.
    Nu de oplossingen na deze chaos gecreëerd door de politici.
    Kan jij ze bedenken?
    == Aad, jij hebt de contacten met Maxime. Ik kan helemaal niet zien dat die bal nog hard is. ==
    Ik kan dat pas bepalen als ik zijn bal heb uitgedraaid. De behoefte daaraan wordt steeds groter. 😉

  17. martin 6 maart 2010 om 18:38

    Gelukkig zijn er ook rattenvallen.

  18. A C T U A L I T Y 6 maart 2010 om 18:41

    Waxine Verhagen
    Het Eeuwige Licht
    In G * D S
    Welbehagen………
    En ik hoor zo vaak
    écht het woord T A R
    Het t o -gestelde van
    dat Woord is niet waar.
    Het is erger dan dat
    Woord..
    Hij is een Onvervalste
    Jézuït!!..Jézuiet !!
    En dan wordt het
    Op passen geblazen.
    Maxime Synoniem
    voor
    Minime of het
    Maxiimale…………
    Maar niemand komt
    ongeschonden door
    de Draaideur ………..
    En zal Électoraal
    verdraaid veel in de
    onderhandelingen..
    Met Zilverlingen
    moeten betalen……

  19. K.Reintje 6 maart 2010 om 18:54

    Ja, de oplossing na deze chaos is een demissionair kabinet met de vermijding van controversiële onderwerpen. Met een beetje mazzel is dan ook alles controversieel zodat we een paar maanden muggenzifterij krijgen in de kamer dat het stemgedrag alleen nog maar naar beneden kan bijstellen.
    Zoals gezegd, het wachten is op de verkiezingen, vervolgens kun je een informateur vanuit de raad van state verwachten en dan kan het allemaal nog wel eens heel lang gaan duren.
    Ik verwacht overigens dat Wilders zijn uiterste best zal doen om uit het spel gewerkt te worden. Als hij al echt ooit serieus is geweest zal hij de komende 4 jaar wellicht werken aan een kader op niveau.
    Vanuit zijn bunker zal hij treuren dat de vrijheid, gepropageerd door de partij van de vrijheid in ieder geval niet voor hem is weggelegd.

  20. Aad Verbaast 6 maart 2010 om 19:00

    @Martin:
    == Gelukkig zijn er ook rattenvallen. ==
    Ken jij ze? Hij gaat maar door, en door. Van de ratten besnuffeld inmiddels in het politiek krachtenveld.
    Zou jij durven voorspellen wat er in zijn agenda staat?
    @actuality: dank voor je scherpe analyse.
    Kon ik wel gebruiken.
    De man is niet vatbaar. Noch grijpbaar. Noch voorspelbaar.
    En we willen allemaal duidelijkheid?

  21. Aad Verbaast 6 maart 2010 om 19:14

    @k. Reintje:
    == demissionair kabinet met de vermijding van controversiële onderwerpen. ==
    Pwer definitie tot er een nieuw kabinet is. Daarna (als er weer een kabinet is) zegt men dat het niet controversieel is omdat het is dichtgetimmerd in een regerakkord en da colaitie per definitie voor stemt, en de oppositie tegen.
    Heeft weinig relatie nog met het volk die er mogelijk anders over denkt.
    == naar beneden kan bijstellen ==
    Neerwaarts nivelleren, noem ik dat. Alles op het niveau van het moeras, en niet van de berg en de toppers.
    Eens met je analyse:
    het gaat heel lang duren.
    wilders wil niet regeren, slechts reageren.
    P.S. Wilders heeft net weer een strafbaar feit gepleegd. Erdogan noemde hij (in Engeland op een persconferentie) een "total freak" http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/468084/2010/03/05/Wilders-gaat-los-in-Londen.dhtml
    Beledigen van een bevriend staatshoofd is volgens artikel 267 strafbaar. http://wetboek.net/Sr/267.html
    OM ligt ook al te slapen. Wie niet?

  22. K.Reintje 6 maart 2010 om 19:44

    Ok Verhagen uit de picture. Wilders er al weer in.
    Dat gaat een warm voorjaar worden.

  23. zelfstandig_journalist 6 maart 2010 om 19:51

    Verhagen speelt vreemde spelletjes. Moet je niet doen als premier. Daarom is hij ongeschikt voor dat ambt.

  24. Aad Verbaast 6 maart 2010 om 20:01

    @K.Reintje:
    Wilders in the picture?
    Een man die zichzelf al premier waant een strafbare feiten pleegt in zijn aanloop daar naar toe?
    Kan het nog gekker worden in Nederland?
    @Zelfstandif journalist: hele vreemde spelletjes inderdaad. Gaat wel ook over leven en dood.
    Eens: mag zeker geen premier worden.
    Rat draaien?

  25. K.Reintje 6 maart 2010 om 20:03

    Neen, neen, Verhagen heeft slecht gevolg gegeven aan het verzoek van Bos c.s.

  26. Aad Verbaast 6 maart 2010 om 20:04

    @allen: Twitter ligt er uit!!
    Zit Verhagen daar ook al achter? ;-))
    @k. Reintje:
    == Neen, neen, Verhagen heeft slecht gevolg gegeven aan het verzoek van Bos c.s. ==
    Slecht? Of slechts?

  27. K.Reintje 6 maart 2010 om 20:20

    slecht (waarom ook niet) Bos is onhandig geweest om Verhagen een vinger te geven en nu is hij zijn hand kwijt
    (Lijkt me erg lastig met pissen).

  28. Aad Verbaast 6 maart 2010 om 20:39

    @k. Reintje: vraAg is wie wiens hand heeft overspeeld en wiens hand de andere hand in onschuld aan het wassen is.
    Ik heb zelf wel een vermoeden. Als ik zou moeten kiezen.
    Maar een bende blijft het!

  29. iris kijkt 6 maart 2010 om 20:54

    De PvdA wilde geen verlenging van de missie in Afghanistan, maar over andere taken in Afghanistan was te praten toch ? Dat verbaasde me zo dat het CDA ook zonodig verlenging van de Uruzganmissie wilde openhouden.

  30. Aad Verbaast 6 maart 2010 om 21:00

    @Iris:
    == Dat verbaasde me zo dat het CDA ook zonodig verlenging van de Uruzganmissie wilde openhouden. ==
    Is ook voor mij onbegrijpelijk.
    Voor mij nog onbegrijpelijker dat als je zegt dat je alle opties open wilt houden, dat dat in die logica betekent dat een optie die er al niet meer was terug op tafel wilt leggen. En als dat niet gebeurt je er een kabinet op laat vallen.
    Waar gaaat dat in vredesnaam over.. Riekt meer naar een eis toch?

  31. coby 6 maart 2010 om 21:10

    Verhagen komt op mij over als en geeft mij het gevoel van een paling in een emmer snot.
    Brrrrr. Zulke antwoorden geeft hij ook en die grijns…bah.
    Hartelijke groet, Coby

  32. martin 6 maart 2010 om 21:23

    Aad vergeet niet hij is een paar weken geleden gevangen en
    het deed hem pijn. Soms kon ik er ook wel van genieten van zijn
    spitsvondigheden. Hij beheerst het vak, maar hij beschadigt ook
    mensen opzettelijk en goed voorbereid. Hij maakt daarmee volgens
    mij teveel echte vijanden om het lang vol te kunnen houden op een
    nog hogere positie.

  33. K.Reintje 6 maart 2010 om 21:30

    ==Iris-CDA-openhouden-Uruzgan==
    Hebben de Amerikanen binnenkort nog hoge posten te vergeven aan vriendjes, vazallen en meelopers????
    Coby, paling is best lekker hoor maar je moet hem eerst uit die emmer zien te krijgen.

  34. Aad Verbaast 6 maart 2010 om 22:51

    @Coby:
    Als ik hem zie moet ik altijd aan smeagel denken van in de ban van de ring. Merkwaardig toch? 😉
    @Martin: ik kan me niet voorstellen dat er slechts sprake zou kunnen zijn van een misverstand. Daar is hij te leep voor. Zou het al zo zijn dan heeft hij Nedrland geen dienst bewezen. Is het niet zo, ook niet, want dan is zijn spelletje mislukt en probert die hete aardappel in iemands anders strot te duwen.. Ook niet fraai..

  35. Aad Verbaast 6 maart 2010 om 22:57

    @k.Reintje:
    == Hebben de Amerikanen binnenkort nog hoge posten te vergeven aan vriendjes, vazallen en meelopers??? ==
    Nog een paar citaten uit het interview.
    "de G20 is enorm balangrijk, met het oog op onze belangen, onze werkgelegenheid. Premier Balkenende en Ik hebben de afgelopen jaren enorm ons best gedaan….
    Tot nu toe zijn we er met de hakken over de sloot in geslaagd steeds uitgenodigd te worden. Dankzij de Amerikaanse president Obama. De kans is klein dat hij nu weer zijn nek voor ons zal uitsteken"
    Met ons/onze bedoelde hij vast Balkenende en hemzelf natuurlijk. Vat je hem?
    Ik benoemde al eerde de overmatige Atlantische reflex van het CDA.
    Eerlijk is eerlijk. Davids ging me voor..

  36. jeetjemina 6 maart 2010 om 23:44

    Tsja…….wat moet ik er van zeggen?
    Dat ik het niks vind, (die Verhagen dan)
    maar ja dat zeg ik al zo vaak en ze luisteren niet!
    gr eva

  37. Aad Verbaast 6 maart 2010 om 23:57

    @Eva: en hij zeker niet. Hij twittert maar raak en denkt omdat hij zoveel volgers heeft, dat hij ook populair is.
    Hij vergist zich wel vaker 🙂
    Hij kan overigens wel uitstekend naar zichzelf luisteren..

  38. ceesincambodja 7 maart 2010 om 07:41

    Met de kennis van nu, Aad, lijkt mij dit een leuk blog die de gang van zaken goed weergeeft.
    Ceesgegroetje

  39. Aad Verbaast 7 maart 2010 om 09:11

    @Cees: met die kennis van nu heeft hij vele vrienden en kennissen verloren. Zal toch wel niet allemaal door misverstanden komen lijkt me.
    Wie zou die kennis toch zijn waar ze het allemaal over hebben? 😉

  40. Theo 7 maart 2010 om 09:17

    Ik heb tegenwoordig een blogloze zaterdag (afgedwongen door mijn lieve vriendin).
    Lees nu pas tekst en reacties.
    Die Verhagen intrigeert.
    Kon zo uit de machtspolitieke KVP-school komen, zal wachten tot JPB nog een paar blunders begaat en is dan geheel bereid om diens positie over tenemen, omdat hij er voor gevraagd is en zijn partij een dienst wil bewijzen . Kortom: het scenario is bekend en het interview had door elke CDA-watcher geschreven kunnen worden. Toch?

  41. Aad Verbaast 7 maart 2010 om 10:18

    @Theo:
    == er voor gevraagd is en zijn partij een dienst wil bewijzen . ==
    Zo werkt het inderdaad in de politiek.. Alsof je een offer brengt. Wat natuurlijk weer geheel in die christelijke traditie past.
    Hij kan er niet op wachten dat offer te brengen. Werkt al jaren aan die slachtbank volgens mij.
    CDA kent al geen ander de kneepjes van het machtspolitieke denken. Verhagen heeft de intrigantenrol naar zich toe getrokken. Al langer.
    En natuurlijk had iedereen dit kunnen schrijven, maar dan anders 😉

  42. K.Reintje 7 maart 2010 om 10:18

    22.57
    De atlantisch-twitteriaanse uitstraling van Verhagen is gekoppeld aan de handelsbetrekkingen.
    Bos is psychotich uit het kabinet weggelopen om een gebaar te maken naar het volk dat het nu echt afgelopen moet zijn met het gezeik over voortzetting in Uruzgan om daarmee een paar weggelopen kiezers terug te halen. Hij heeft daarmee tevens zijn hand overspeelt omdat hij (ongewild) zelf ook vuile handen had aan het opvragen van een brief bij de Navo. Hij had moeten beseffen dat hij een vinger weggaf aan Verhagen en aangezien je mag inschatten dat Bos een bloedhekel had van Verhagen worden dit soort rare zaken naar het persoonlijke vlak toegetrokken en kom je aan regeren toch niet meer toe.

  43. 100_woorden 7 maart 2010 om 10:23

    Verhagen is evolutionair gezien het logische gevolg van de omstandigheden. Slimme ratten hebben de toekomst, het is helaas niet anders.

  44. Theo 7 maart 2010 om 10:27

    @ Aad, je hebt mijn understatement goed opgevat.

  45. Aad Verbaast 7 maart 2010 om 10:35

    @k.Reintje:
    Een aardige samenvatting van het politieke gebeuren. Iets om te beschouwen, maar niet iets om ons als burger bij neer te leggen. Het politiek krachtenveld is verziekt door non-issues. Dan krijgt iedereen de klappen, althans dat zou moeten. En nog steeds hebben ze het daar niet in de gaten. Lopen slechts achter hun eigen waarheid aan..
    Triest toch?

  46. Aad Verbaast 7 maart 2010 om 10:38

    @100_woorden:
    Ratten vermenigvuldigen zich razendsnel in een een voor hun ideale biotoop. Als er te veel rondlopen dan gaan ze onderling op de vuist (eufemistisch gezegd). De tekenen zijn er al. De politici hebben het dan over (ook eufemistisch) verharding van het debat..
    Komt tijd komt rat.
    @Theo: ik lees je al wat langer 😉

  47. 100_woorden 7 maart 2010 om 10:54

    Van al die onderlinge gevechten worden de sterkste ratten alleen maar sterker.
    Kijk maar naar die met waterstofperoxide geblondeerde rat die bij elke confrontatie aan kracht wint.
    We schijnen maar niet uit het verleden te kunnen leren dat we het met sterke ratten aan de macht alleen maar slechter krijgen. Het is maar goed dat ik een optimist ben, anders zag de toekomst er wel erg somber uit.

  48. paco painter 7 maart 2010 om 11:05

    Als minister zet ik me in voor de belangen van Nederland. "
    Een gedurfde uitspraak voor iemand die maar één belang heeft, namelijk het eigen belang

  49. cor verhoef 7 maart 2010 om 11:27

    Typisch een politicus, die Verhagen. Er komt een lunch naar boven…
    groet,
    cor

  50. Smokey 7 maart 2010 om 11:40

    @"Rattengate"…..:)))

  51. jan bouma 7 maart 2010 om 11:41

    @Aad
    In je blog schrijf je volgens mij een niet goed weergegeven citaat in je gesprek met M.V.
    Men zegt altijd: "dat zal me een rotzorg wezen!" En jij schrijft:
    ==
    En? Heb je iets verkeerds gedaan?
    Ja, maar dat zal mij eigenlijk een redelijke zorg wezen.
    ==
    …ik denk dat hij gezegd heeft: "een redelijke rotzorg" maar ik kan me vergissen. Wat is het?
    In de praktijk was het hem in ieder geval "een rotzorg!"
    (Die taal toch….; ik doe niks anders dan ze eraan opknopen!)
    Amuseer je. Heb nog niet alles gelezen maar ik kom later er wel op terug.

  52. Smokey 7 maart 2010 om 11:48

    @ Aad 10.38, Jij schreef zo treffend:
    =Ratten vermenigvuldigen zich razendsnel in een een voor hun ideale biotoop. Als er te veel rondlopen dan gaan ze onderling op de vuist (eufemistisch gezegd). De tekenen zijn er al. De politici hebben het dan over (ook eufemistisch) verharding van het debat..
    Komt tijd komt rat.=:)))))
    Mooi gezegde Aad 🙂
    Op jouw visie voortbordurende: De oplossing ligt aldus in het feit de ideale biotop voor de politieke ratten te wijzigen. Je stelt dat dit al gaande is. Aldus lossen deproblemen zichzelf op.
    Wie weet werpen die ratten zichzelf massaal als lemmingen over de afgrond. Wij zijn de toeschouwers van het politiek toneel.

  53. Aad Verbaast 7 maart 2010 om 11:52

    @100_woorden.
    Het zijn natuurlijk niet alleen ratten daar. Het is een hele beestenbende, waar een dorpsdierentuin bijzonder trots op zou zijn om een dergelijke collectie in huis te hebben.
    Zou wel eens aardig zijn om poltici te koppelen met het dierenrijk in een blog. Of een blogquiz van te maken. Wie weet.
    Een beestenbende is het. Dat is een ding wat zeker is.

  54. Aad Verbaast 7 maart 2010 om 11:54

    @allen: net via twitter de laatste Maurice de Hond binnen:
    Bericht: http://twitter.com/mauricedehond : CDA en Balkenende op dieptepunt. PVV 27. CDA PvdA 24. D66 VVD 19. GrLinks 13. SP 12. Gematigd Pos. over Roemer. http://www.peil.nl
    Roerige tijden..

  55. Aad Verbaast 7 maart 2010 om 11:59

    @Paco: net als de media, moeten we natuurlijk niet alles geloven wat er gezegd en gedrukt staat.
    Zeker bij Verhagen moet je enkel luisteren naar wat hij niet zegt. Hij probeert dat tot kunst te verheffen. Let op de lichaamstaal. Paat ook bij dit dier.
    ook zo’n vreenmde uitdrukking overigens: een politiek dier.. Meestal gebruikt als een positief punt.. Omgekeerde wereld..
    @Cor Verhoef:
    Hou het binnen, hou het binnen!! Zal niet mee vallen, geef ik onmiddellijk toe. Ikzelf moet ook meteen naar die familieverpakking maagzuurremmers grijpen als ik hem weer voorbij zie komen..

  56. Aad Verbaast 7 maart 2010 om 12:03

    @Jan: nee hoor. De citaten stonden echt zo in die krant..
    Vreemde uitdrukking overigens daar heb je gelijk in. Niet gebruikelijk ook.
    Als je het letterlijk leest is het eigenlijk mooi dat het hem nog een redelijke zorg is. Maar dat is niet wat hij bedoeld denk ik. Eeen typische uitdrukking ‘ratwise’ gezien: je kan er alle kanten mee op.,
    Het citaat in het begin van de blog, daar kon ik ook helemaal geen wijs uit:
    == Het was misschien naïef om te denken dat als je serieus met elkaar praat, dat dan de uitkomst niet vaststaat. ==
    Merkwaardig taalgebruik. Geen wonder dat dat tot misverstanden leidt.. Dat hoopt hij wrs ook.

  57. Aad Verbaast 7 maart 2010 om 12:06

    @Smokey:
    == De oplossing ligt aldus in het feit de ideale biotop voor de politieke ratten te wijzigen. Je stelt dat dit al gaande is. Aldus lossen deproblemen zichzelf op. Wie weet werpen die ratten zichzelf massaal als lemmingen over de afgrond. Wij zijn de toeschouwers van het politiek toneel. ==
    Eens! Maar dat zal te lang duren om daar echt op te wachten. Veel kiezers lopen blindelings achter de rattenvanger uit Venlo aan die zich opwerpt als degene die stelt ‘ratten’ te kunnen verdelgen. Zelf ook een roofdier.
    Mensen geloven in sprookjes.

  58. Aad Verbaast 7 maart 2010 om 12:17

    @allen: Wilders reageert direct op Twitter op de peiling:http://twitter.com/geertwilderspvv
    "Laatste peiling de Hond bewijst: tweestrijd met Wouter Bos. Verkiezingen gaan tussen hem en mij, tussen PVV en PvdA. Ik ben er klaar voor! "
    Hij twittert niet zo veel. Zijn vorige bericht was van 26 februari:
    "Ben zestien kilo afgevallen sinds 1 januari. Goed gevoel. Wel dure grap zo’n dieet: moet nu ook nieuwe pakken, overhemden kopen etc. 🙂 "
    Had hij ook niet hoeven doen. Voor mij was hij al lang afgevallen..

  59. nelus 7 maart 2010 om 13:03

    Laat maar gaan allemaal. Het wordt voor ons nog een heel mooi en interessant schouwspel. Ga vanaf nu alle debatten zien. Vooraan in de arena.
    Een goed idee @AAd, om politici aan dieren te koppelen.
    Maxime Verhagen: een wolf in schaapskleren.
    He, die blik van hem, die heeft wel wat wolverigs.
    Maar ik vind de wolf wel een mooi dier en Verhagen absoluut niet. De opportunist.

  60. Aad Verbaast 7 maart 2010 om 13:17

    @Nelus: ik kan wel wat dieren bedenken met de nodige associaties bij verscheidene politici..
    Slang, Zwaan, Uil, Raaf, Ekster, Tyrannosaurus Rex, Wildebeest, Luiaard, Orka, Spin, Kakkerlak, Mot, Haan..
    Ach te veel om op te noemen. De rat hadden we al gehad 😉
    Een beestenbende blijft het!

  61. jan bouma 7 maart 2010 om 13:57

    @Aad…12:03
    Het is triest maar waar. We kunnen – al zouden we het anders willen – niet anders concluderen dan dat het bijelkaar geraapte zooitje politici een opportunistische platvloerse beestenbende is dat liegt en bedriegt waar het ze het beste past en uitkomt.
    Ik zag zojuist op NOVA in een herhaling een interview met een topman van CDV; ofwel het studiecentrum van het CDA over de snelle "uitverkiezing" van Balkenende als nieuwe voorman na een reeks van laffe disasters en een spoor van ellende die de man trok. Tsja… de omgeving van Balkenende blijkt net zo corrupt en opportunistisch en daarom wordt Balkenende weer de nieuwe uitgekozen voorman en lijsttrekker van het CDA. Ook hoorde ik de oud CDA’er Aantjes en voormalig SS’er zeggen dat het CDA een "autocratische partij" is… Kijk… toen hij er zelf baat bij had hoorde je hem niet. Idem Van Agt. Dit soort overlopers en verraders zie ik ook niet als integer. Het zijn dezelfde platte opportunisten als toen ze nog regeringsverantwoordelijkheid droegen.
    Wat een zooitje! Amuseer je verder ermee.

  62. K.Reintje 7 maart 2010 om 14:35

    13.57 Wat draagt het bij aan dit blog om te melden dat Aantjes een oud SS’r was?
    Wat is de relevantie, Jan Bouma?

  63. ria de witte 7 maart 2010 om 14:44

    aad verbaast,
    als de PVV aan de macht komt, bij jij de eerste die het land wordt uitgetyft

  64. zilver 7 maart 2010 om 14:44

    Hij heeft een zalvend stemgeluid, maar zijn adem ruikt naar kruit!

  65. Smokey 7 maart 2010 om 14:50

    @Aad, "Een beestenbende blijft het". De Fabeltjeskrant in het grote dierenbos blijft aktueel.
    By the way: ratten zijn toch geen roofdieren? Wel knaagdieren. Ze komen af op allerlei vervuilde "biotopen". Als ieder z`n eigen straatje schoonveegt en -houdt (…) dan heeft geen rat meer vat.
    GEEF DE RAT GEEN HANDVAT, nieuw slogan:))
    Ik zag ook dat diezelfde auteur een boek schreef met de titel: "Hoe vang je een rat".
    Waar de zon schijnt groeit geen mos….
    @Zilver, je hebt toch niet met die man gezoend? !!!! :))))

  66. zilver 7 maart 2010 om 14:59

    Smokey, ik lig dubbel!

  67. ramirezi 7 maart 2010 om 15:15

    Prachtig geherverbouwd – al die citaten. Ik vind hem ook nogal eigengereid, het zou me niks verbazen als hij straks het stokje van JP overneemt…

  68. nelus 7 maart 2010 om 17:11

    ria de witte 07-03-2010 14:44
    aad verbaast,
    als de PVV aan de macht komt, bij jij de eerste die het land wordt uitgetyft
    Kijk eens aan. We krijgen het zomaar tentoongespreid. Meer open en bloot kan het niet.
    De haat, de haat van mensen van de PVV. Te beginnen met allochtonen en als die zijn vernietigd volgen de autochtonen.
    Wilders weet het nog wat de verbloemen. Maar deze mevrouw (?) heeft die intelligentie niet.

  69. öszibarack 7 maart 2010 om 17:14

    Ik sluit me aan bij ramirezi: prachtig geherverbouwd.

  70. Aad Verbaast 7 maart 2010 om 17:21

    @Jan:
    Het CDA heeft zo zijn eigen normen en waarden. Vanuit de roots natuurlijk, en dan ook nog een mix van vele gezinten. De vraag is natuurlijk of een mix in deze additief of deductief is. Dat bepaald de uiteindelijk klankleur immers. Duidelijk autocratisch, ook dat is geen verrassing gezien waar ze vandaan komen.
    Jezuite invloeden ook her en der merkbaar.
    Jezus zou zich omdraaien in zijn graf. Had het al lang in de gaten waar het allemaal op zou uitdraaien en nam heel tijdig de benen! 😉
    Kortom: een zooitje.

  71. Aad Verbaast 7 maart 2010 om 17:22

    @Ria: deze keer laat ik je reactie staan. Aardige schandpaal voor je, waar je zelf in gaat staan.

  72. Aad Verbaast 7 maart 2010 om 17:25

    @Zilver: nu wordt het natuurlijk link om te stellen dat ik me bij Smokey’s commentaar aansluit 😉
    Volgende keer als je bij hem in de buurt komt, een mondkapje, ipv een hoofddoek!
    @Smokey: == hoe vang je een rat ==
    Toch wel interessant om te duiden waarom dat boek geen bestseller is geworden en het boek "hoe word ik een rat" wel..
    Heb jij daar een passende verklaring voor?

  73. Aad Verbaast 7 maart 2010 om 17:29

    @Ramirezi : zou me ook niets verbazen. Hij werkt er hard aan. "Ook gij Brutus?".
    Zo’n typ is het wel volgens mij..
    @öszibarack: dank..
    @Nelus: deze ‘Ria’ waart rond op het VKblog. Zielig type..
    Heeft ook dringend therapie nodig. Maar dat vind Wilders ook allemaal weggegooid geld..

  74. jan bouma 7 maart 2010 om 17:51

    @K.Reintje…14;35
    De relevantie is hier dat ik me erger aan al die oud-diplomaten en politici die zelf fout waren en nu ineens het "heilige ware licht zien" (als ze gepensioneerd zijn en 10 keer hebben gekeken of hun pensioen geen gevaar loopt) en dan nu de bestaande – ook foute – kaste durven te kritiseren.
    Zo weet Van Agt bijvoorbeeld nu precies wat eraan het Isr.-Palestijnse conflict fout zit maar niet toen hij minister was. Wat Aantjes betreft zou ik zwijgen op grond van "de eigen verdienste" uit het verleden. Voorts wordt iemand terecht benoemd en herkend op grond van zijn daden uit het verleden. Zo kleeft er aan elke politicus wel een verhaal of typering dat hij tot aan zijn dood met zich meedraagt. Politici zitten ook niet voor niets in een glazen kast. Compris?

  75. Smokey 7 maart 2010 om 17:58

    @Aad 17.25, of mijn verklaring passend zou zijn weet ik niet. Goed voorbeeld doet volgen. Tegenwoordig wordt het goede voorbeeld niet door alle hoogwaardigheidsbekleders gegeven. Maar zij vullen wel hun zakken met hun " voorbeeldige" gedrag. Zou de verleiding van de gevulde zakken in die kringen aanstekelijk zijn ?
    @Zilver…nooit een inkoppertje weggeven:)
    @Ria heb ik twee weken geleden in de ban gedaan met de suggestie erbij een valiumpje te nemen. Ze kwam zomaar binnenstuiven met een reactie die nergens op sloeg.
    Misschien is ze inderdaad zielig en heeft ze behoefte aan ( negatieve)aandacht.

  76. Aad Verbaast 7 maart 2010 om 18:03

    @Smokey:
    == goede voorbeeld ==
    Ik denk dat het naast de inburgeringsscursus (waar naar mijn verrassing kamerbrede ondersteuning voor is) het hoog tijd wordt vooor een inkameringscursus.
    Ze mogen mij inhuren die cursus te geven. Ik zal ze hard aanpakken.
    Ik kan nog wel meer cursussen bedenken overigens. Hard nodig. Aanpakken die zooi 😉
    == behoefte aan ( negatieve) aandacht. ==
    Dat zal het zijn.

  77. Annet 7 maart 2010 om 20:00

    …..er zit een kusje in z’n naam…..x
    🙂

  78. Aad Verbaast 7 maart 2010 om 20:24

    @Annet: een echte of judaskus.. ?

  79. Jan Bouma 7 maart 2010 om 20:25

    @Aad…17:21
    De zaak zit redelijk ingewikkeld in elkaar (althans dat wil men ons doen geloven) wanneer het gaat waarom een politicus nu iets doet of juist niet of het verkeerde doet. Kijk! Zo’n Agnes Kant werd door haar achterban SP aan de kant gezet vanwege het feit dat ze weer teveel het hart op de tong droeg en te fel debatteerde want ze riep daarmee – zo las ik ergens – "tenenkrommende reacties op" bij zelfs SP-leden. Je hebt nu die Roemer. Dat is een gewiekste dealer. Een gladde politicus à la Beun de Haas – type die ook overal een antwoord op weet want je moet kunnen whealen&dealen in de politiek; compromissen moeten er altijd gesloten kunnen worden, zo zegt men dan. Geen enkele partij heeft het voor het zeggen.
    De "compromis-partij bij uitstek het CDA", maar ook alle andere partijen, zouden zich toch eens de vraag moeten stellen over de prioriteiten die gesteld moeten worden en die door elke partij moeten worden erkend. Ofwel de hoofd- van de bijzaken proberen te onderscheiden. Dan ben je al veel gedraai en gezwets kwijt als daarop het antwoord komt.
    Dat antwoord zal ooit wel door de kiezer gegeven moeten worden want de partijen durven deze excercitie niet aan. De partijen kunnen zichzelf – na de beantwoording door de kiezer – dan opheffen uit goed begrepen landsbelang.
    Zeg tot morgen. Belangrijke dag morgen. Ik ga op het Provinciehuis te Utrecht onderzoeken of botte milieucriminaliteit door en van en wegens de overheid ook getolereerd wordt…:))
    Amuseer je!

  80. Aad Verbaast 7 maart 2010 om 20:35

    @Jan:
    == compromis-partij bij uitstek het CDA ==
    Comprimis-partij? Hoe kom je daar nou weer bij. Niks compromis. Nieuwe ideën, buiten alle afspraken om, en als iemand dat niet pikt leggen ze een bermbom onder het kabinet.
    == Roemer == Is dat net zoiets als "adequater".
    Ik doe een voorspelling: die stropdas doet hem de das om om.
    == Hoofd en bijzaken. == Hou je hoofd er bij morgen. Altijd belangrijker dan bijzaken. Ik wens je veel succes, en zal aan je denken. Hoe laat gaat het allemaal gebeuren, en zijn zij aan de beurt om een stevige beurt te krijgen van de beroemde en beruchte enige echte Jan Bouma?

  81. chimor 7 maart 2010 om 21:01

    Die Verhagen lijkt me een rasechte CDA-er van de oude stempel (ondanks zijn leeftijd). Opportunistisch, onbetrouwbaar, link. Doet me denken aan de dagen dat Van Agt premier was.

  82. Aad Verbaast 7 maart 2010 om 21:11

    @Chimor:
    == Opportunistisch, onbetrouwbaar, link. == Vind ik wel bij hem passen. Van Agt fietste ook overal tussendoor.
    Nu met geheel andere tong dan voorheen. En zal inmiddels een geheel andere mening hebben (Palestina – Israël) dan Verhagen. De laatste verdedigt die laatste door dik en dun.. Weer zo’n Atlantische reflex…

  83. VSp 8 maart 2010 om 07:36

    Verhagen? Deksels, nog aan toe!
    Ach, op ieder potje past een deksel. Ondertussen verwijt de pot de ketel dat ie zwart ziet.
    Een koud kunstje, een eeuwenoud gebruik uit de as herrezen en verheven tot nieuwe, nationale waarden en normen.
    Oude wijn in nieuwe zakken. Of begrijpt de VSp er geen klóót van? Zou zomaar ook nog eens kunnen.
    Nou ja, laten die ratten maar zelf de pest krijgen.
    Goede maandagmorgen! Prettige week toegewenst!
    De prille lente ontwaakt uit een celibataire winterslaap.
    Het kan niet anders dan dat het een verrassend voorjaar wordt, met als apotheose Vesta dag op 9 juni.
    Of een apocalyps? Wie het weet mag het zeggen!
    Werk aan de winkel!
    Alles staat op uitbotten.

  84. jan bouma 8 maart 2010 om 08:04

    @Aad…20:35
    Mijn betoog van 20:25 gaat in op de premisse "dat de partijen de hoofd van de bijzaken gaan scheiden" en daarna blijkt er vrijwel geen legitimatie meer voor elk van die partijen. Al vaker is hier opgemerkt dat "het einde van de partijendemocratie" in zicht is. Daar doelde ik op. Men houdt nu nog krampachtig in stand "de onderscheidelijke identiteit" en daarop voert men campagne en daarop worden de coalitiebesprekingen gevoerd. Het is allemaal fake. Allemaal gebakken lucht a l s de keizer hierover kan oordelen. En je weet hoe. Dan beantwoordt die kiezer die VRAGENLIJSTEN van ons en voert over die hoofd en bijzaken nu eindelijk eens een fundamentele discussie ofwel de BMD.
    Anders gezegd: "die compromissen die gesloten zouden moeten worden zijn dus ook fake!"
    Wat is het volk toch dom. Enfin… ik ga me nog even wat prepareren op mijn performance ten Provinciehuize te Utrecht. Dank voor je ondersteuning.
    Wat een zooitje.

  85. Aad Verbaast 8 maart 2010 om 08:38

    @VSp:
    Je hebt de ….. lente al in je hoofd! Uitbotten tot op de bodem.
    Ook jij weet natuurlijk daar achter elke actie ergens een brein schuilt. Niet allleen de pot kan onder een deksel passen of omgekeerd. Maar kan de ketel nog verwijten maken. Uiterlijke schijn.
    Wie weet wie er achter zit? Deksels nog aan toe!
    Succes met het zomerklaar maken van je landerijen. Hier is alles weer bedekt onder een laagje sneeuw. Heel wat anders dan eeen mantel der liefde. Koude rillingen. Trek wat warms aan!

  86. Aad Verbaast 8 maart 2010 om 08:46

    @Jan:
    we hebben weer mogen zien tijdens de verkiezingen dat het niet eenvoudig was de multiple choice vragenlijst in te vullen. Een lijst zo groot dat dat je welhaast zou denken dat die overeenkomsten vertoond met het complete OM dossier van gezochte criminelen.
    De vragenlijst zou veel korter zijn om in te vullen, en met een grotere impact oook nog eens. Grijp je kans voor 9 juni deze in elk stemhokje te krijgen.
    Veel succes vandaag op deze historische dag.
    Breng ze in alle Staten! Met weliswaar nog een provinciaals tintje. Maar het is een begin, een opstapje naar de totale overwinning.
    Wat een vuiligheid, wat een bende.
    Kleur van de stropdas al uitgezocht?

  87. Aad Verbaast 8 maart 2010 om 08:58

    @allen:
    ter lezinng, lering en vermaak de volgende twitter van Diederik Samson:
    "Dit weekend begint eerherstel van het ‘politieke compromis’ (Halsema, vdLaan) Mooi. Had ooit de moed al bijna opgegeven http://bit.ly/cCLC7H "
    Met daarin zijn column ("Een open brief aan de kiezer"), met weer daarin enkele bijzondere opmerkingen 😉
    Ook Diederik snap nog niet wat het probleem is rond kiezersbedrog.

  88. jan bouma 8 maart 2010 om 09:57

    Aad…8:46
    Ik ben nog niet weg. ’t Is goed dat ik m’n weerzin tegen die rapporten (op grond van de WOB door m’n advocaat opgevraagd) nog eens overwon vanochtend want ik kwam nog meer "onopgeloste en duistere zaken tegen" die totaal onverklaarbaar zijn. Maar goed! Het OM kan gaan rechercheren hoe dat nou weer mogelijk is. Ik kan er niet teveel ov er zeggen maar… "de rapen zijn hier gaar!’
    Om 14.00 uur begint de vergadering. Ik hoop dat die TELEGRAAFVERSLAGGEVER er meteen bij is. De VK laat het afweten. Ik zeg het ze nog maar ‘ns.
    Tot later… En ja.. je kunt gelijk krijgen met een totale doorbraak van ons gedachtegoed en een heroriëntatie van de kiezer op de politiek en tegelijkertijd mijn boek eens gaat lezen.
    Wat een zooitje zolang dat niet het geval is!

  89. Aad Verbaast 8 maart 2010 om 10:52

    @Jan:
    == onopgeloste en duistere zaken tegen ==
    Als je een beerput opentrekt zul je elke keer weer nieuwe shit tegenkomen, zo blijkt weer.
    Veel succes vanmiddag Jan. Is het te volgen op politiek24.nl?
    Morgen een katern over deze zaak in de Telegraaf?
    Mischien een idee om kotszakjes uit te delen aan de Statenleden. Het is immers om van te braken 😉
    Wat een rotzooi, en wat een bende!

  90. jan bouma 8 maart 2010 om 11:26

    @Aad.. 10:52
    We schrijven hoe dan ook geschiedenis. Ik heb de Statenleden slechts persoonlijk verantwoordelijk gesteld voor de vraag dat of en indien: "bij justitiëel onderzoek zal blijken dat ik te maken heb met een "cover up" vanwege het zgn. "staatsbelang" om dit milieuschandaal niet als zodanig te erkennen dat zij zich net zo schuldig maken als die corrupte gemeenteraad hier te Maarssen die mij namens de politiek liet weten: "geen belang noch interesse te hebben in mijn aanklachten". Daarmee wordt mijn aantijging "te maken te hebben met een criminele organisatie ex Art. 140 WvSr actueel". De cover up van ontoelaatbare milieudelicten wordt dan verheven tot "algemeen geldend staatsbelang". "Prima!" Zeg ik. Maar verander dan wel op legitieme wijze je definities omtrent de milieucriminaliteit en je milieurapportages.
    Het volk mag erop vertrouwen dat er enige zekerheid en waarheid moet worden verbonden en toegekend aan "de milieurapportages van de overheid".
    Welnu!
    Dat is niet het geval. Werp daarom vanaf nu dus maar elke milieurapportage van de overheid bij voorbaat in de prullenbak. En in principe dus elke rapportage. Ik ben een testcase. Ze, de overheid, hebben heel wat uit te leggen naar de kiezer. Maar ach.. misschien wil die kiezer gewoon belazerd worden.

  91. peterus 8 maart 2010 om 12:21

    Ik blijf met een ontevreden gevoel zitten.
    Het afspraak is afspraak argument is mij te simpel. De politiek hebben we nu net om steeds te reageren op veranderde omstandigheden en die waren er.
    Aan de andere kant heb ik ook het idee dat Verhagen een sluipweg zocht om zijn politieke gelijk alsnog binnen te halen.
    Bij Bos en Koenders heb ik de indruk dat ze uit onzekerheid te lang mee hebben zitten lullen over de mogelijkheden.
    Het adagio van mijn moeder "waar twee vechten hebben twee schuld" lijkt me daarom op dit accident nog wel het beste van toepassing.
    praatjesvullengeengaatjsesgroeten

  92. Aad Verbaast 8 maart 2010 om 12:36

    @Jan:
    Een cover toepassen on het mom van staatsbelang is natuurlijk een cover up/doofpot van het burgerbelang.
    Daarmee is de cirkel weer rond. Niet van de crikelredenering maar van de opeenstapeling van voorbeelden waarbij gedrag van het verleden maar al te vaak weer een garantie is voor de toekomst in de politiek.
    Ik zou er niet in willen beleggen.
    == Maar ach.. misschien wil die kiezer gewoon belazerd worden. == Je zou het welhaast gaan denken. De systemen houden elkaar zo in stand. Benden elke stand. En verheven kan je dat natuurlijk al helemaal niet noemen.
    Succes nogmaals vanmiddag. Ik wacht op je verslag. En duim mee voor goed resultaat.

  93. Aad Verbaast 8 maart 2010 om 12:50

    @Peterus:
    == waar twee vechten hebben twee schuld == daar kan ik het helemaal mee eens zijn. Toont in ieder geval aan dat er schuldigen zijn. En dat we niemand hoeven te ontzien. Vandaag is Maxime Verhagen aan de beurt.
    == De politiek hebben we nu net om steeds te reageren op veranderde omstandigheden en die waren er. ==
    Welke dan? De enige die ik me voor de geest kan halen is een gewijzigde strategie van Obama (meer donder en geweld: 30.000 man extra), zonder rekning te houden met het feit dat al bekend was dat de Nedrlandse missie zou beëindigen. Hij heild geen rekening met ons dus. Om vervolgens (na bekend maken van zijn beslissing) druk uit te oefenen ook op ons, langer te blijven. Ik vind dat uiterst merkwaardig en eigenlijk onbeschoft.
    De Nederlandse regering had eenvoudig als volgt kunnen reageren:
    "Wij nemen kennis van de nieuwe strategie van Amerika. Wij gaan er van uit dat met de bepaling van deze nieuwe strategie Amerika zorgvuldig rekening heeft gehouden met alle bekende factoren. Een van die bekende factoren is dat Nederland zijn troepen zal terugtrekken beginnend augustus 2010, eindigend eind 2010. We zien dan ook geen reden dit besluit te veranderen".
    Wat is daar mis mee?? Wat had Amerika dan kunnen antwoorden? Toegeven dat ze er geen rekening mee hebben gehouden, is niet mogelijk. Dan zouden ze beticht kunnen worden van onzorgvuldigheid. Accepteren dat ze er wel rekening mee hebben gehouden, maakt hun verzoek overbodig.
    Maxime moet dus een andere agenda hebben gehad, toen hij afgelopen jaar al begon te roepen dat alle opties open moeten liggen..
    Te gek voor woorden dat zij geen rekening met ons houden, maar er wel door hun verwacht wordt dat we rekening met hun houden, als ze unilateraal een ander besluit nemen? En ze rekenen op onze "Atlantische reflex"?
    En ook nog ons democratisch genomen besluit terzijde willen schuiven?
    Merkwaardig te noemen, op zijn minst..

  94. VSp 8 maart 2010 om 14:43

    @aad
    De hele zaak stinkt van hier via Brussel tot in Washington.
    Ga op de ‘Pentagon stoel’ zitten. Er moeten een paar ándere klusjes geklaard worden.
    Een commitment van 6.3 milard € (dat geheid gaat oplopen naar de 10 miljard €) voor de JSF is veel belangrijker. Uruzqhan nemen de Amerikanen er in een handomdraai bij met 30.000 man extra.
    Die goedgekeurde budgetten liggen er wel.
    Over Iran en de logistieke rol die Nederland daarin gaat spelen zullen we het nog maar niet hebben.
    De Amerikanen wél. Helemaal naief zijn ze ook niet.
    Daar kan je het gemierenneuk van de PvdA & Co niet bij gebruiken.
    Bij voorbaat buitenspel zetten en met andere, de juiste, poppetjes op de juiste plaatsen wordt het wat makkelijker manoeuvreren.
    Maar ja, met de beperkte kennis van nu is het slechts een complottheorie………..

  95. Aad Verbaast 8 maart 2010 om 15:17

    @VSp: eens met je dat we natuurlijk geen idee hebben wat er allemaal wel en niet speelt.
    Over Iran schreef ik al eens. De grote omsingeling. Dat spel gaat ook gewoon door. Amerika is hard aan het lobbyen om zwaardere sancties op het moment. China sputtert nog wat tegen (haalt daar veel olie vandaan).
    Amerika zet ze met een offensief onder druk om toch maar mee te doen, of op zijn minst een neutrale stem te geven aan een resolutie. Was de arms deal met Taiwan dan toeval? Ook dikke 6 miljard. Of het drukken van wisselgeld..
    Natuurlijk zijn we slechts stofjes in dat hele machtsspel op het wereldtoneel. Wat onze eigen politici ook zeggen.
    Ik zou zeggen: als we dan toch stofjes zijn, betekent dat nog niet dat je accepteert opgezogen moet worden door ’s werelds grootste stofzuiger.. : de VS.
    Als we het dan toch over VS hebben. Durf je nog wel die twee letters zo prominent in je naam te hebben? 😉

  96. Aad Verbaast 8 maart 2010 om 15:34

    @VSp: (nabericht)
    hier even een recente extra link voor je over die UN resolutie over Iran ter aanvulling:http://www.reuters.com/article/idUSTRE6215BX20100303

  97. Smokey 8 maart 2010 om 16:05

    Interessante discussie tussen Aad en VSp. Als we allemaal (!dus ook zij) stofjes zijn dan is het zaak om partij te kiezen. Andere partij dan " onze "afgevaardigden" hielenlikkend en konten draaiend in the States op handjesschudbijeenkomsten hebben gedaan. "
    Wiens brood men eet, diens woord men spreekt", aldus gebrainwashed kwamen zij terug. Niet opkomend voor ons kleine lands belang maar voor degenen bij wie zij zojuist de hielen hadden gelikt. Als onderdanige hondjes…. Heb me weleens afgevraagd of er een stofje in hun drankjes daar is gedaan, of dat ze stiekempjes een shotje of vaccin met andersdenkenwaarheisdsserum ingespoten hadden gekregen.
    Dit is natuurlijk fictie maar `t zou zomaar kunnen. We staan er immers met (bijna) z`n allen met stijgende verbazing naar te kijken?

  98. VSp 8 maart 2010 om 16:23

    @aad. re 15.17 en 15.34
    Allemaal bekend. Daarom moeten op voorhand de juiste poppetjes op de juiste plaatsen neergezet worden.
    Ach, de VS staat voor de Verenigde Stofzuiger partij met de fiere kleuren van de Nederlandse tricolore, waarvan het rood al ver voor de Amerikanen de Amsterdammers in hun wapen, vaandels en vlaggen hadden staan om dat ze niets van de kleur oranje moesten hebben.
    Bovendien is een Virtuele Stofzuiger een prima speeltje om de splinters van de politieke rotzooi te vergaren.
    U ziet, met zowel het logo als met de letters VSp kan men alle kanten op.
    Nu nog maar afwachten of er nog een trol langskomt, die de VSp overigens in een persoonlijk bericht meldde dat de ‘Vuile Stink partij binnenkort tot gruis vermorzeld wordt’.
    Het bijbehorende mail adres voor een passend antwoord gaf herhaaldelijk reject adressen.
    Dat gebeurde overigens al drie dagen geleden.

  99. jan bouma 8 maart 2010 om 17:20

    @Aad… na de vergadering. Een voorlopige teleurstellende reactie die ik nog niet overzet naar mijn blog want ik heb morgen eerst wat te bellen met de criminelen…
    Ik licht je even in vanaf het micro-front alhier en je wordt er niet vrolijk van. Ik beraad me nog wat over hoe nu verder. Enfin hierbij een verslag over en van een laf zooitje dat wellicht ook hun moeder met het grootste gemak verkoopt in ruil voor het niet afvallen van een corrupt College van G.S. dat blijkbaar ook niets wil weten van milieucriminaliteit van hun voorgangers noch hun verantwoordelijkheid willen nemen.
    ==
    —– Original Message —–
    From: villamithras@planet.nl
    To: abreitbarth@telegraaf.nl
    Sent: Monday, March 08, 2010 4:38 PM
    Subject: Fw: verantwoordelijkheid waterschap
    Beste heer Arnoud,
    Wilt u onderstaand bericht doorsturen aan correspondent Chris Ververs want die is er van op de hoogte. (Als het goed is…)
    Ik had een teleurstellende vergadering vanmiddag met het Prov. Bestuur van Utrecht dat, laf als het is, een milieuschandaal wil gedogen dan wel accepteert zonder een adequate reactie.
    Het is niet te filmen.
    Enfin… dank voor doorzending aan Chris Ververs.
    Groet! Jan Bouma
    —– Original Message —–
    From: villamithras@planet.nl
    To: Wanda Bodewitz
    Sent: Monday, March 08, 2010 4:31 PM
    Subject: Fw: verantwoordelijkheid waterschap
    Beste Wanda Bodewitz,
    c.c. abreitbarth@telegraaf.nl
    Ik heb zojuist het secretariaat van milieugedeputeerde De Jong gebeld (030-2583151) van de Prov. Utrecht waar een secretaresse mij even aanhoorde met de mededeling tot slot: "dat meneer De Jong niets kon doen noch betekenen".
    Dank je de koekoek. Ik wijs de Provincie op het falen en de corruptie van vervalste rapporten namens de overheid. En dat de Provincie sinds 4 okt. 1989 op de hoogte is van een "cover up" van ongekende omvang over een milieuschandaal.
    De volstrekt a p a t h i s c h e reactie vanuit de commissie (vrijwel geen enkele vraag) doet het ergste vrezen.
    Nu heb ik – dacht ik – ALLE commissieleden wel duidelijk genoeg aansprakelijk gesteld als ze voor hun rekening willen nemen hun laffe houding m.b.t. dit milieuschandaal en geen enkele actie m.b.t. die vaten en de overige fake-rapporten willen ondernemen die liggen in het natuurgebied het Slijk halverwege Maarssen / Breukelen en dat in open verbinding staat met de Vecht die ze voor 100 miljoen willen gaan saneren. Sic!
    Het is uitstel van executie voor Ged. Staten, de Prov. Commissie RGW, de gemeente Maarssen en de Milieudienst NW Utrecht en het waterschap AGV als er geen inhoudelijke reactie komt die recht doet aan het milieu en mijn belang. Gebeurt dat niet, dan loopt het traject wel via Justitie. En is het laffe zooitje er weliswaar (voorlopig) vanaf. Want dan is de kwestie zogenaamd "onder de rechter" en ben je vele jaren verder voordat je je gelijk krijgt.
    Laten we even overleg plegen hoe nu verder.
    Morgen bel ik ook Robbertsen, de CdK, en Sietsma de Alg. Directeur van de Provincie om van hen te vernemen in hoeverre er fake-rapporten namens de Provincie kunnen en mogen worden uitgebracht en in hoeverre de provincie het acceptabel acht dat er hier een partij vaten in de plassen van het Slijk ligt ter grootte van een half voetbalveld.
    De hele "affaire" staat en valt doodeenvoudig met wel of geen publiciteit. Ik ben in afwachting van wat DE TELEGRAAF doet; of niet.
    Tot later voor overleg…
    Groet! JB
    (dit comment zet ik ook op mijn Volkskrantblog).
    —– Original Message —–
    From: villamithras@planet.nl
    To: Wanda Bodewitz
    Sent: Saturday, March 06, 2010 10:55 PM
    Subject: Re: verantwoordelijkheid waterschap
    Beste Wanda Bodewitz,
    Nee! Die vaten liggen immers onder water en zijn slechts massaal zichtbaar "bij mooi weer" ; en dat staat ook in een "vergeten" oud rapport.
    Het criterium is: "bij geen visuele hinder" bestaat er ook geen milieuprobleem. Sic!
    Dat persbericht uit 1989 spreekt boekdelen! G.S. werden toen op de hoogte gesteld. Maar deden niks en ook de gemeente Maarssen niet die het feit rapporteerde.
    De bittere grap is dat ik in 1989 verzocht had om dat onderzoek MET VERWIJZING NAAR DIE PARTIJ VATEN! Een half voetbalveld groot maar ik weet niet of ze gestapeld liggen… Ik ben geen helderziende! In het rapport van de Grontmij wordt letterlijk opgemerkt: wij hebben geen vaten aangetroffen (n.a.v. mijn vraag) maar toen was het misschien geen "mooi weer!" Sic!
    Met vriendelijke groet idem!
    JB

  100. Aad Verbaast 8 maart 2010 om 17:22

    @Smokey: het is allemaal dweilen met de kraan open. Ik kijk (en lees) met stijgende verbazing over de arrogantie van de macht. Met name die van Amerika. Ik kom er elke keer weer op uit:
    Net weer een interessante column tegengekomen van Bart Tromp:http://www.denhaag.pvda.nl/oud/tromp/2005/eindpro.htm
    Met daarin weer een voor mij nieuwe invalshoek.
    "De lering die veel landen in de wereld hebben getrokken uit de oorlog van Bush tegen Irak is immers deze: de VS hebben Irak niet aangevallen omdat het over kernwapens beschikte, maar juist omdat dit niet het geval was. In dit opzicht is deze oorlog een sterke stimulans voor het streven naar een eigen kernwapen geweest."
    En de rest van zijn verhaal. Ook boeiend en beangstigend.
    Met zijn opmerking in het achterhoofd kan ik me als omsingeld land (Iran) voorstellen dat als Tromp het kan bedenken, zij dat ook kunnen bedenken.
    Waar zijn die yankees toch mee bezig..
    Obama doet er nog flink over mee ook nog…
    Je kan wel bedenken waar een van de volgende blogs over zal gaan..

  101. Aad Verbaast 8 maart 2010 om 17:28

    @VSp:
    Het zal toch niet waar zijn dat je een partij opricht, om vervolgens te stellen dat je er alle kanten mee uit kan.
    Moet ik bezorgd raken?
    Ik leefde nog in de illusie dat die partij er een punt van maakte alle rotzooi en bendes der aarde op zou zuigen en die ergens op een veilige plek neer te dumpen. Nu wek je de schijn die in een enorme zak te absorberen.
    Dat kan toch niet waar zijn?
    Trol: gezien de inhoud van de mail, kan ik me wel voorstellen waar die vandaan komt.
    Lekker makkelijk die functie in mailprogramma’s: "verwijderen".

  102. Aad Verbaast 8 maart 2010 om 17:35

    @Jan:
    Te triest voor woorden natuurlijk maar ook weer niet geheel als een verrassing.
    Immers in ons staatsrecht hebben partijen het recht te zwijgen, en zullen dat altijd doen als hun iets te verwijten valt.
    Een bewijs uit het ongerijmde? Misschien. Dat het ongerijmd is staat immers al vast.
    Ipv van een taart, had je hen boter op het hoofd kunnen smeren. Het zou niet opgevallen zijn. Die koppen zijn al dik besmeerd daarmee.
    == dat meneer De Jong niets kon doen noch betekenen ==
    Een veelbetekende opmerking. Inlijsten.
    Nee, die ‘volksvertegenwoordigers kunnen ook daadwerkelijk niets doen en al helemaal niets betekenen.
    Nu moet dat nog aan het volk worden duidelijk gemaakt. Die kunnen hun oren nog steeds niet geloven.
    En lopen met de kop in het zand de uitgekraamde onzin aan te horen. Als er al wat gezegd wordt.
    Wat een bende, en wat een rotzooi.

  103. VSp 8 maart 2010 om 18:39

    @aad re 17.28
    Re VSp. Geen zorgen. Prima instrument, maar waar is nog een veilige plek om de rotzooi te dumpen?
    Re haatmail. Kijk, het is toch naief van de verzender(s) om te verwachten dat de VSp dergelijke pulp niet tot stof vermaalt en niet op de virtuele vuinishoop dumpt? Dat bedoelde de VSp. Maak u dus geen zorgen en ga gerust slapen. Wie zei dat ook alweer en wanneer: Colijn of zo? in 1940?
    Lukt dat niet stel u dan de volgende vraag:Wat tellen de schaapjes als ze niet kunnen slapen?
    De VSp wordt al die mierenneukers een beetje zat. In Duitsland noemen ze dat pedantische, bornierte ‘Korinthenkackers’.
    Nooit geweten dat de Korinthiers zulke krententelers waren. Nu begrijp ik langzamerhand dat Paulus in één van zijn brieven hen aanspoorde tot een beetje ‘Orde in de Gemeente’. Letterlijk: Laat alles betamelijk en in goede orde geschieden’.
    Misschien óók iets voor die eigenwijze, verwaande en bekrompen krentenkakkers van het CDA?
    Zo ziet u maar, de VSp schroomt niet op vele kermissen of kloosters nog een belangrijke rol op te eisen.

  104. Aad Verbaast 8 maart 2010 om 19:16

    @VSp:
    == Zo ziet u maar, de VSp schroomt niet op vele kermissen of kloosters nog een belangrijke rol op te eisen. ==
    Ik begin toch zo langzamerhand (ik ben een geduldig iemand) echt nieuwsgierig te worden naar een allesomvattend verkiezingsprogramma van de VSp.
    Mag een A4-tje zijn natuurlijk, in een niet al te groot lettertype.
    Beloften dat het allemaal beter wordt, die kennen we. Maar hoe? Dat is de hamvraag.
    Met de kennis van toen, gecombineerd met de kennis van nu, moet er toch wat te verhapstukken zijn?

  105. peterus 8 maart 2010 om 19:23

    Natuurlijk had Verhagen jouw verhaal tegen Obama kunnen afsteken maar als Obama laat weten dat hij op Nederland rekent om de boel daar af te bouwen dan is zo’n antwoord wel kort door de bocht tegen een bondgenoot.
    De Duitsers hebben dat in ieder geval zo begrepen en bouwen nu samen met de VS af.
    Ik vind het niet gek als Obma rekening houdt met het feit dat we bondgenoot zijn. Ik begrijp dat Atlantische refelex intussen bijna een scheldwoord is geworden. Dan geldt dat niet voor Verhagen want in de affaire Guantanamo gaf hij een duidelijk nee aan Obama.
    refleksiegroeten

  106. Smokey 8 maart 2010 om 19:45

    @Aad 17:22 Dank voor column Bart Tromp. Zoveelste illustratie dat er ongeneerd wordt gelogen hetgeen "wij, de stofjes" voor zoete koek dienen te slikken. Het stadium verbazing kun je nu gerust overslaan. Na het zoveelste bewijs dan.
    Er zijn argumenten verzonnen om oorlog te kunnen voeren. Achteraf wordt er gepraat en "onderzocht"en het levert niks op. Men weet -zo lijkt het- vooraf dat e.e.a. ongestraft mogelijk is. Doodgewoon als je je ziel aan de duvel verkoopt en bij "de club" wilt horen.
    Wat Tromp schrijft over een beloning in de vorm van alternatieve toepassing van de nucleaire privileges, ik weet niet wat er erger is. Volgens mij lood om oud ijzer. Kernreactoren blijven kernreactoren en je kunt er naar believen fabriceren.
    "Vechten met kernwapens, het complete einde. "Het bezit van kernwapens garandeert m.i. geen enkel zicht op VREDE. Laat staan een prettig vredig leven.
    Vermomde monsters aan het bewind.
    =En de rest van zijn verhaal. Ook boeiend en beangstigend= schrijf je. Er is een angst, die geen echte angst is, namelijk de dood.De scheidslijn tussen leven en dood is flinterdun. Erger is, na een nucleaire oorlog of ramp, om verminkt verder te moeten leven.
    =Je kan wel bedenken waar een van de volgende blogs over zal gaan.. = Ja, dat is te bedenken Aad.
    De foto van die mensen aan het strand erbij…?

  107. Aad Verbaast 8 maart 2010 om 19:57

    @Peterus:
    == wel kort door de bocht tegen een bondgenoot. ==
    Ook kort door de bocht is toch ook om helemaal geen rekening te houden met een bekend standpunt van een bondgenoot, en min of meer te eisen dat dat veranderd wordt, als er unilateraal een ander besluit wordt genomen?
    == Ik vind het niet gek als Obama rekening houdt met het feit dat we bondgenoot zijn ==
    Ik ook niet. Ik constaeer slechts dat hij dat niet gedaan heeft. Net het probleem.
    == Duitsland == stuurt vooralsnog meer soldaten. Hoe lang? Inmiddels al meer dan 5000. Relatief vel minder dan Nederland jaren heeft gedaan. Terugtrekken vanaf 2011? Geloof jij het?
    == Dan geldt dat niet voor Verhagen want in de affaire Guantanamo gaf hij een duidelijk nee aan Obama. ==
    Obama heeft alemaal ‘schone’ beloften over quantanamo gedaan. En vervolgens allemaal niet nagekomen.
    Is het al dicht ruim een jaar na zijn verkiezing? Het zou meteen gesloten worden.
    Ik schreef het (geloof ik) al eerder bij jou in een blog.
    Zou ik net zo’n rat zijn geweest als Verhagen dan had ik het oude besluit gehandhaafd, en ‘plots’ in augustus tot de ontdekking zijn gekomen dat opvolging nog niet voor elkaar is, het allemaal wat langer duurt dan verwacht, dat niet aan ons ligt, we niet dat vacuuum kunnen laren ontstaan… etc..
    Dan is het zomaar 2011, 2012, 2013….

  108. VSp 8 maart 2010 om 21:33

    @aad e.a. re 19u en nog wat.
    De VSp heeft een geheim wapen. Het ringbandje van Boudewijn in handig A6 formaat.
    Een overzichtelijk BP van de VSp, dat snel aangepast kan worden aan de actuele gebeurtenissen en ontwikkelingen.
    Een soort ‘SUCCES’ agenda dus. Ook te downloaden op bijv. Blackberries m.b.v. een USB stick.
    Toch maar eens een paar blogjes aan wagen. Op één A4-tje lukt dat niet. De hoofdlijnen misschien, maar bijlagen zijn onvermijdelijk.
    Kan nog leuk worden.
    Eerst maar eens enkele kansberekeningen op loslaten.
    Als inkopper:
    Overheid als vriend, niet als vijand
    de VSp neemt u bij de hand
    Sschuif de rest aan de kant
    Op 9/6 is dat het best.
    Misschien kan SlimmeJuf daar nog iets moois van maken?

  109. Aad Verbaast 8 maart 2010 om 23:02

    @VSp:
    ==
    Overheid als vriend, niet als vijand
    de VSp neemt u bij de hand
    Sschuif de rest aan de kant
    Op 9/6 is dat het best.
    ==
    Ik moet nu toch meteen denken aan mijn motto blog.. Zoek de verschillen.
    Nog niet zo’n duidelijk antwoord van je. Moet ik je blogjes afwachten over je verkiezingsprogramma?
    Wordt wel hoog tijd. Al die partijen hullen zich nog in stilzwijgen.. Ook de VSp?

  110. jan bouma 9 maart 2010 om 00:20

    één grote prullenbak is genoeg…

  111. rosa 9 maart 2010 om 07:56

    Vandaag spreekt Maxime Verhagen de aanwezigen van het groot CIDI congres toe. Een veilig Israel binnen een vreedzaam MO.
    Toch vreemd dat dit in het Vredes paleis plaats vindt en zonder de aanwezigheid van de omringende landen.
    Wat zou Maxime gaan vertellen aan de aanwezigen ,welke toezeggingen of standjes gaat hij uitdelen en in hoeverre refereert hij aan het internationaal recht ?
    Hoe kan een lid van de VVD een bestuursvoorzitter bij het CIDI accepteren en in hoeverrre heeft dit invloed op de onafhankelijkheid van de besluitvorming bij de behandeling van het Goldstone rapport of andere zaken.
    Iran wordt hard aangepakt,men wil de multinationals die Iran olie leveren gaan beboete en hebben hen opgeroepen geen olie meer te leveren. Hebben wij dit niet eerder meegemaakt in Irak,hoeveel doden zijn er gevallen door de boycot van Irak?
    Gisteren zat ik in de trein en hoorde een jonge man zeggen dat hij het rapport van het WWR had gelezen.
    Iedereen zou het zelfde percentage belasting moeten gaan betalen ,meer marktwerking en ga maar zo door. Hij was zeer blij want er moet toch bezuinigd worden? Zijn collega zei dat dit niet op onderwijs zou moeten ,nee zei hij,niet op onderwijs maar op de studenten. Als dit ons voorland is dan maak ik mij ernstig zorgen.

  112. Aad Verbaast 9 maart 2010 om 08:51

    @Smokey:
    Ik vond het wel een interessant verhaal van hem. Bart Tromp was ook de man overigens die het eerst (naar mijn weten) de stelling poneerde dat het terrorisme (war on terror) niet zozeer gericht was tegen het Westen maar zich concentreerde met name binnen de islamitische gemeenschappen. Da was ook een geldige stelling. En nog.
    Ik ben nog aan het zoeken om over naar aanleiding van zijn verhaal hierover te schrijven. Kom weer veel nieuwe dingen tegen, die me de wenkbrauwen weer doen fronsen. Zij stelling intrigeert me wel.
    De grootste worsteling bij dit soort blogs is altijd om het in een handbaar formaat te gieten. Er is te veel informatie eigenlijk voor een A4-tje..
    En ja, de foto van het strand zal er bij gezet worden. 😉
    @Jan: volgens mij is jouw reaktie, de korste die ik ooit van je gezien heb hier.
    Met stomheid geslagen? 😉

  113. Aad Verbaast 9 maart 2010 om 09:19

    @Rosa:
    == Vandaag spreekt Verhagen op CIDI congres ==
    Life te volgen op hun site lees ik daar http://www.cidi.nl/
    Terechte vragen die je stelt. Grote vriend (marionet?) van Israël, dus hij zal niet kritisch zijn.
    Er is een diplomatiek offensief aan de gang om steun voor een nieuwe UN resolutie voor nog strengere sancties tegen Iran. Richting China met name die niet enthousiast is daarover.
    En Biden (hoor je nooit wat van eigenlijk) is in Israël.http://www.reuters.com/article/idUSTRE6271YE20100308
    In dit artikel:
    == assuring Israelis in a newspaper interview that Washington would close ranks with them against any threat from a nuclear-armed Iran. ==
    == Asked about the prospect of an Israeli attack, he said:
    "Though I cannot answer the hypothetical questions you raised about Iran, I can promise the Israeli people that we will confront, as allies, any security challenge it will face. A nuclear-armed Iran would constitute a threat not only to Israel — it would also constitute a threat to the United States."
    The Obama administration, Biden said, "gives Israel annual military aid worth $3 billion. We revived defense consultations between the two countries, doubled our efforts to ensure Israel preserves its qualitative military edge in the region, expanded our joint exercises and cooperation on missile-defense systems."
    Israel, which is believed to have the region’s only atomic arsenal, bombed Iraq’s nuclear reactor in 1981 and, in 2007, launched a similar sortie against Syria. But many analysts believe its forces are too small to deliver more than disruptive strikes against Iran’s distant, numerous and fortified sites.
    Those tactical challenges, and U.S. reluctance to see a new regional war, has led some analysts to predict Israel will eventually come round to a strategy of "containing" Iran — which denies its controversial uranium enrichment is for bombs. ==
    Ik moet inderdaad aan Bart Tromps opmerkingen denken in zijn artikel. In hoeverre is Amerika zelf verantwoordelijk door al dit soort acties dat er proliferatie optreedt van kernwapens, door te laten zien dat als je geen afdoende WMD’s hebt (waaronder de bom) je een reëel risico loopt (IRAK Afghanistan etc) aangevallen te worden door Amerika en haar bondgenoten..
    De "bom" is er dan niet om te aan te vallen, maar om te voorkomen aangevallen te worden. De koude oorlog strategie..
    Als de UN reslutie er komt ga ik er over schrijven. Als die niet komt ook, maar dan iets anders.
    Het wachten is dus op dat besluit. Kan snel komen.http://www.reuters.com/article/idUSTRE6215BX20100303 (3 maart: UN Council redy to tackle Irak nucleair issue)
    Als voorloper eerst een blog (nu matariaal aan het verzamelen) over uranium en de diverse manieren hoe dat nu al wordt ingezet op de slagvelden. En dat wordt het. Op grote schaal.
    Door wie laat zich raden.

  114. VSp 9 maart 2010 om 09:39

    @aad re 23.02
    mottovlag dekt de lading niet.
    eerst maar eens de contouren van een goed doortimmerd BP op een paar A4-tjes zetten.
    Overigens gaat de VSp mikken op tussentijdse verkiezingen in de loop van 2012.
    9/6 wordt sowieso een ramp, waar de VSp wel bij kan varen. Maar da’s natuurlijk de geheime agenda.
    @bouma
    Mag de VSp die prullenbak even van je lenen om die andere bak van prullen daarin te deponeren?
    Tsja, Verhagen in het Vredespaleis, Verbeet in Jeruzalem, waar ze refereert aan onze aardse tegenvoeters met hun kernkabinet. Hebben ze in Israel ook al niet zoiets?

  115. jan bouma 9 maart 2010 om 09:49

    @Aad
    @Allen
    @VSp…je mag alles van me lenen maar misschien is het navolgende ook interessant om niet met de virtuele wereld bezig te zijn maar "real life!" Wanneer het gaat om overheidscriminelen. Ik kan wel wat steun gebruiken nu… Enfin. Een verslag uit de praktijk:
    ==
    09-03-2010 09:45
    Update vanaf mijn jur. blog:
    ==
    09-03-2010 09:37
    update ten behoeve van:
    1. de Commissie RGW
    2. het OM
    Gehoord en gesproken hebbende de heer Jorie den Otter namens Ged. Staten van Utrecht die mij plompverloren zojuist telefonisch mededeelde "dat ik heb de vergunning inzake het bovenstaande plan goedgekeurd". Duidelijk werd dat hij dat gedaan had namens G.S. (uiteraard). Ik heb de heer den Otter gewezen op mijn fax van gisterenavond no. 030-2582990 waarlangs bovenvermeld bezwaar TIJDIG is verzonden en binnengekomen bij Ged. Staten van Utrecht. "Hij zou de zaak met zijn superieuren gaan bespreken!" Ik heb hem gewezen op het OM onderzoek waarin onvermijdelijk de leugens en bedrog en de vervalsingen van onderzoeksrapporten van het HB-adviesbureau te Alkmaar aan de orde zijn. Idem die van de heer Hans de Waal namens de provincie. U kunt nota bvene die leugens hier gewoon lezen in dit blog! Voorts heb ik hem gemeld dat in de toegezonden rapporten er gewoon bladzijden ontbreken die kennelijk te belastende informatie bevatten. De recherche mag het uitzoeken want ik heb toestemming van de Hoofdofficier van Justitie tot het doen van aangifte en dat gaat ook gebeuren.
    "U hoort nader!" Zei de heer Jorie den Otter. Oh ja… "het AGV doet niets met het Slijk!" Zo zei de heer den Otter ook nog tegen me. Weten we dat ook vast wat de… hahahaha "de waterkwaliteitsbeheerder" doet (niks) om de waterkwaliteit te beschermen ten behoeve van mens, plant en dier…." Het AGV beticht ik nogmaals van verzaking van hun wettelijke plichten. Zie de aanklachten.
    U dus ook…
    ==

  116. Smokey 9 maart 2010 om 12:09

    @Aad, 0.8.51. Dank voor je antwoord. Kan je volgen, c.q. mee eens. De manier van onderhandelen lijkt over de hele linie ingewikkelder en grimmiger te worden door alle gedraai om het kleinste stukje waarheid uit de leugen te persen, inplaats van andersom. Verontrustende ontwikkeling. Je ziet de tendens al verschuiven naar:
    Alle leugens in de openbaarheid, sans gêne zowaar!!
    De aanleiding voor je blog over dit soort kwesties dient zich aan( zodra de tijd er rijp voor is….) let maar op, want zo gaat `t altijd, alleen zagen we dat op dat moment nog niet. Denk hierbij aan Victor Hugo.
    Alles inzake dezes kristalliseert zich uit en de legpuzzel completeert zich. Daarop onmiddellijk volgt jouw blog. Mèt die mooie plaat, waarvoor de tijd misschien nu rijp is..?:)

  117. Aad Verbaast 9 maart 2010 om 12:26

    @Smokey:
    == Alle leugens in de openbaarheid, sans gêne zowaar!! ==
    Heet van de pers vanmorgen:http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/article3009583.ece/Nucleair_akkoord_met_VS_eindelijk_toegegeven_door_Japan.html
    "Nuclair akkoord met VS eindelijk toegegeven door Japan"
    Wat een rotzooi, wat een bende.
    En we stonden er bij en keken er naar..
    En Amerika maar roepen dat die andere "schurkenstaten" allemaal niet te vertrouwen zijn..

  118. Aad Verbaast 9 maart 2010 om 12:29

    @Jan Bouma:
    "Het slijk der aarde" het zou zomaar de titel van een nieuw boek van je kunnen zijn.
    Al het materiaal (voor het boek) ligt al op tafel. Kwestie van knippen en plakken.
    De rest van het materiaal ligt te rotten, te stinken, in de belt achter in je tuin, en in de bankjes van onze ‘volksvertegenwoordigers’ en aanpalende instituten.
    Wat een bende, wat een rotzooi.
    Ruimen en opruimen!!

  119. peterus 9 maart 2010 om 14:48

    Obama heeft niks geëist maar gevraagd. Gezien zijn pogingen om het anders aan te pakken in de wereld dan zijn voorganger B. was en is een kleine of symbolische handreiking op zijn plaats.
    Duitsland heeft wel op het goeie moment het goeie signaal gegeven.
    Obama tracht zijn gelofte over Guantanamo gestand te doen maar stuit op praktische bezwaren om het met de gewenste snelheid uit te voeren. Het gaat me te ver om dat een breuk van zijn belofte te noemen.
    rattekruidgroeten

  120. Aad Verbaast 9 maart 2010 om 17:31

    @Peterus:
    == Obama heeft niks geëist maar gevraagd. ==
    Als het slechts een vraag is waarom roept Verhagen dan dan onze kansen om op de twee rij te zitten bij de G20 verkeken zijn?
    Navo brief ook slechs een vraag. Waarom dan al die ophef?
    == Obama tracht zijn gelofte over Guantanamo gestand te doen maar stuit op praktische bezwaren om het met de gewenste snelheid uit te voeren ==
    De machtigste man op aarde kan wel (binnen een jaar) 60.000 man extra troepen naar Afghanistan sturen, maar niet een eigen gevangenisje sluiten, en de ‘inmates’ verhuizen?
    valtallemaalnietmeegroeten.

  121. Aad Verbaast 9 maart 2010 om 18:41

    @Rosa:
    lees ik net een verse twitter/tweet van Maxime Verhagen:
    "Nuance debat conflict israel palestijnen soms ver te zoeken. Volg mijn toespraak voor afscheid voorzitter cidi op http://tinyurl.com/ycwzkmq "
    "Nuance ver te zoeken"??
    Kan het nog gekker? Ja, blijkbaar..

  122. Aad Verbaast 9 maart 2010 om 19:09

    @allen:
    Open ik de kroeg, en is Rubio in geen velden of wegen te vinden. En we bevonden ons in nog wel zo’n goed gezelschap. Ook Cathy nog niet langs zien komen.
    Het is crisis! 😉
    Even (ik kan het niet laten de boel wat op te fleuren in al deze treurnis) mijn laatste drie tweets:
    on topic:
    == AadVerbaast @MaximeVerhagen "Nuance debat conflict israel palestijnen soms ver te zoeken." Is dat een poging tot enige zelfreflectie? ==
    off topic:
    == Aad Verbaast "President Zuma wil voor wk begint miljard condooms verspreiden" http://bit.ly/91toJm Paus zal het afdoen als "allemaal geleuter".
    On-topic:
    Aad Verbaast: "Israël kondigt aan 1600 nieuwe huizen te bouwen in westbank". @MaximeVerhagen : "Samen bouwen, samen leven?" Jouw "nuance"?
    Ernst. luim en ernst

  123. Smokey 9 maart 2010 om 21:29

    @Aad, twee dingen:
    1. Dank voor de link. We raken al aardig gewend aan de shockeffecten, al went het natuurlijk nooit. Japan, dat zo`n aversie tegen nucleaire wapens had vanwege Hiroshima en Nagasaki, biecht nu op dat ze terwille van gevulde, inplaats van windeieren, ook allang in `t geniep overstag zijn gegaan…
    Jij zult wel terug hebben gekeken wat je er vorig jaar of eerder over blogde. De leugens stapelen zich op totdat de leugen tot de norm der waarheid is verheven. Brainwash ten top.
    Waar blijft de gerechtigheid? Onmiddellijk hoor ik het antwoord op tv ( De Moraalridders) waarin ene Thijs opmerkt: "als ze straks voor Petrus moeten verschijnen"…:) Wederom denk ik aan de apocalyptische afbeelding van jou waar mensen ( met kennelijk een zuiverder geweten) rustig afwachten op het einde der tijden of voor hen juist het nieuwe begin. Ik fabriceer even een fictief verhaal dat best waar zou kunnen wezen. Een ding staat:
    Integriteit sterft uit.
    2. Aangaande Rubio. Morgenvroeg ( 10 maart) moet hij nuchter( met lege maag) in het AMC verschijnen voor een operatie van ruim vier uren. Laten we duimen voor Rubio. Het zou me verbazen als hij vanavond in de kroeg zou komen. Je weet nooit. Ik denk dat hij vroeg naar bed gaat.

  124. jan bouma 9 maart 2010 om 21:43

    @Aad… 19:09
    Dat is toch een aardig gebaar van die Israëliërs om voor die Palestijnen 1600 nieuwe huizen te gaan bouwen! De verbroedering is gaande!:))
    Ik las hierboven iets van @Rosa over het misbruik van het Vredespaleis door Verhagen. Ook een doortrapte stunt plus provocatie.
    ps
    Inzake mijn strijd alhier. Wellicht heb ik morgen meer info. Het enige wat ik nog vermelden moet op mijn blog is dat dhr. W.F. de Haan van het DB van het AGV (het waterschap) tot praten bereid blijkt. Nou vroeg hij weer erg veel bedenktijd en ik heb hem gezegd dat ik die niet heb… Dus we zien wel. Idem ik in afwachting ben van het antwoord van Ged. Staten van Utrecht. Er staan aardige details op mijn beide blogs. Maar men kan ook hier bij jou terecht voor het profiel van "de politicus". Je herinnert je misschien dat ik in het hfdst. Goed en Kwaad had bepleit een voor elke politicus verplichte opleidingstijd in een humanistisch klooster voor de duur van tenminste 6 maanden. Dan gaat die gladde Beun-de-Haas-praat er wat af..; snap je?
    Tot morgen. En @Rubio: sterkte!

  125. Rubio 9 maart 2010 om 21:51

    Dank Smokey, maar neem er toch nog eentje om het (voorlopig) even af te leren…
    Aad; Smokey vertelde het al; ik ben er effe voor een paar dagen tussenuit en zullen zien hoe het afloopt.
    Zal eea niet te licht opvatten maar met de nodige humor en wilskracht komen we een end.
    Allen groet and w’ll see again…don’t know when…
    Jan ook dank, en succes met de ‘strijd’.

  126. Aad Verbaast 9 maart 2010 om 22:11

    @Rubio:
    Sterkte ouwe dibbus. 4 ur onder zeil. Niet niks.
    Niet vergeten die fles jonge in je koffertje mee te nemen natuurlijk. Er zijn grenzen tenslotte! Je kan daarna wel een opkikkertje gebruiken. En beginnen ze te mopperen dat het niet mag dan kom ik die fles met twee glazen persoonlijk brengen!
    En ik reken er op je binnenkort na de grote beurt hier weer snel terug te zien natuurlijk!
    Als ervaringsdeskundige: verwijderde onderdelen gewoon achterlaten.

  127. Aad Verbaast 9 maart 2010 om 22:16

    @Jan:
    Ík ben uiterst verbaasd. Krijg nou wat Zit ik naar die rode loper naar je uit te kijken, zie ik je niet voorbij komen!
    Het is boekenbal!
    Of kom je wat later, en gaat ook weer wat later weg?
    Wel je tuinman even goed inseinen 😉
    == tot praten bereid blijkt == van CDA huize?
    Helemaal eens met je opleidingsplan. Ik ben ook helemaal voor een strak examen en daarna een nog zwaardere en verplichte inkameringscursus.

  128. Aad Verbaast 9 maart 2010 om 22:20

    @Smokey:
    = 2 dingen == Je lijkt de Uyl wel. Dei zei altijd: "twee dingen goed onthouden".
    Zal ook wel zijn grens geweest zijn (denk ik dan).
    Dank voor de tip. Natuurlijk wensen we hem alle goeds toe. Toppertje!
    Moraalridders: is je opgevallen dat Knevel het over "herstemmen" had ipv "hertellen".
    Tja.. zo kan je als duurbetaalde presentator nog wel een dom foutje maken..
    Je moet ook alles zelf doen 😉

  129. Rubio 9 maart 2010 om 22:27

    Haha Aad, bedankt voor de suggestie maar da’s al geregeld.
    De Bokma wordt vermengd met cola light IN de colafles uiteraard…een spel kaarten in de tas dus creeer daar m’n eigen kroeg…
    Enfin, we zien wel en groeten aan Verhagen als ie nog durft te komen…

  130. jan bouma 9 maart 2010 om 22:33

    @Aad…zoals gewoonlijk zijn we het eens. Dat mag misschien menigeen verbazen. Mij niet. Het boekenbal? Eerst de overwinning daarna bal. Er staan me nog zware tijden te wachten. Of die meneer De Haan van CDA-huize is weet ik niet. Het is een algemeen politiek verschijnsel om "as ’t effe kan" zolang mogelijk te dralen of te wachten. Er is tenslotte theoretisch altijd een kans dat ik het loodje leg. Dan vervallen ook de claims.
    Inzake Knevel en zijn driftige handgebaren daarover heb ik ook geschreven. Hij is een "balletje-balletje speler"; heb je hem een hand gegeven moet je je vingers natellen. Zoiets! Amuseer je. Nu echt tot morgen.

  131. Aad Verbaast 10 maart 2010 om 00:04

    @Rubio:
    Ik lees dat je goed bent voorbereid. Dan zal die pot sambal ook wel ergens tussenzitten om de boel een beetje op te spicen.
    AMC niet verkeerd overigens. Al weer lang geleden heb ik er eens 7 weken mogen logeren. En veel bijzondere dingen meegemaakt. Misschien kennen ze me daar nog wel ;-))
    Succes!

  132. Aad Verbaast 10 maart 2010 om 00:07

    @Jan: wat lees ik nou?
    == Dan vervallen ook de claims. ==
    Onzin natuurlijk. De notaris zal die vuiligheid netjes moeten verdelen onder de nabestanden. Net als de opbrengsten natuurlijk. Je hebt al heel wat nagelaten. Bij leven al!!
    Tot morgen. Eeerst maar eens slapen en dan kijken of ik morgen weer wat orde in de chaos kan scheppen.

  133. jan bouma 10 maart 2010 om 07:58

    @Aad…00:07
    Over die nabestaanden (de erven) die zouden zitten tot in eeuwigheid met onverkoopbare locaties waar wel normale marktprijzen voor betaald zijn het volgende:
    In de Wbb (Wetbodembescherming) staat een logisch verhaal dat als je voor een prikkie zo’n te saneren locatie aankoopt (door de overheid) dat je dan terecht beticht kunt worden van "ongerechtvaardigde verrijking". Logisch.
    Ik heb dit punt net uitgelegd op mijn jur. blog dat die gedwongen aankopen door mij tegen reguliere en marktconforme prijzen zijn geschied. Maar mijn erven (en ik nu) moeten dan ook weer niet benadeeld worden door een criminele overheid die die marktconforme waarde teniet doet! Het overheidstuig wenst voorlopig nog niet zo ver door te denken dat ik hierin gelijk heb.
    Enfin. We zien wel even wat er vandaag weer gebeurt. Werk ze!

  134. Aad Verbaast 10 maart 2010 om 09:15

    @Jan:
    Ik liet net even het volgende commentaar achter op jou juridische blog (moge het recht nimmer in het geding zijn):
    ==
    Natuurlijk is er hier geen enkele sprake van zelfverrijking. Althans niet van jou.
    Zoals je aangeeft: de aankoop is tegen een marktconforme prijs aangekocht. In ontwetendheid (je geeft aan waarom in je stukken) over de werkelijkee waarde ervan.
    Inmiddels is daardoor aan potentiële gegadigden (zie je stukken) duidelijk dat de marktwaarde enorm is gedaald.
    Niet veroorzaakt door jou, Dat mag duidelijk zijn.
    Van zelfverrijking is natuurlijk wel sprake. Namelijk door de overheden. Volhouden dat er een hoge WOZ waarde op ligt, in de wetendheid dat dat niet zo is, leidt tot hogere inkomsten immers voor die overheden.
    Onterecht: dus zelfverrijking.
    En als je het loodje zou leggen dan komt de Jager er nog eens overheen met een flinke belastingaanslag voor de nabestaanden. Kijk zou vullen ze onterecht hun zakken, door illegaal jouw sloot vol te plempen met rotzooi.
    Wat een bende, wat een rotzooi!
    ==
    Opruimen die rotzooi en die bende!

  135. VSp 10 maart 2010 om 09:44

    @rubio
    Mocht je op de valreep nog achter de computer zitten, denk dan ook aan de andere bezoekers.
    Bijvoorbeeld:
    – Bloody Mary
    – Orange juice met wodka (hoe heet dat ook alweer?)
    – Voor bij de koffie Ontbijtkoek gedrenkt in Cognac. (Wel luchtdicht afsluiten)
    Dit advies, met name de laatste suggestie, uit eigen ervaring.
    Make your days, man!!!!

  136. jan bouma 10 maart 2010 om 10:23

    @Aad… Thx. again. Ik heb ook nieuws dat de zaak nu inmiddels op NATIONAAL NIVEAU ligt want ik kreeg vanochtend het Ministerie van VROM aan de lijn… Zie voor details m’n blogs.
    @Rubio… sterkte!
    @VSp…….. die adviezen van jou… in alcohol gedrenkt! Maar ze zullen wel werken. :))

  137. Smokey 10 maart 2010 om 11:38

    Aad, ik heb niet naar Moraalridders gekeken. De tv stond op de achtergrond aan als schemerlamp:)
    Ik ving wat op. Over hertellen/ "herstemmen" had ik niets meegekregen.
    Foute boel als je middels één woordje massa`s mensen de verkeerde kant op kunt sturen.
    In deze geldt: "Wat niet weet wat niet deert".
    Mooi dat Rubio nog even langs kwam, dat zie ik ook nu pas. Ik vermoed dat hij nog onder zeil is op dit moment. Van acht uur tot twaalf als alles meezit. `t Is wel een hele operatie als dat uren duurt.

  138. Smokey 10 maart 2010 om 11:48

    Hm.. @ Aad, je maakt er weer een grap van: Ik dacht dat ik de roemruchte auteur @jan bouma wel op de rode loper bij het boekenbal zal binnenschrijden, of- schreien. Als ik me niet vergis droeg hij een rode avondjapon en liet zich accompagneren door een krokodil:))
    Ik las hierboven iets over een milieuschandaal. Het fijne daarvan niet wetend maar over de evidente reputatie van overheden inmiddels wel, zeg ik:
    sterkte daarmee jan bouma!
    Recht moet zegevieren!

  139. VSp 10 maart 2010 om 15:15

    @smokey
    persoonlijk bericht ontvangen re Rubio?
    @allen
    Ja, nog een hot issue. Balkenende moet opdraven voor de glanzende rol die ‘GERDA’ als narciste zichzelf heeft aangemeten in een glossy dat als inlay in de Margriet, de Libelle en ‘Flair’ is bijgevoegd.
    Héérlijk….. héérlijk. Waar een klein land niet groot in kan zijn.
    Alléén de foto’s al. De NOS heeft ze op hun site staan.
    Lachen geblazen
    @bouma Wat is er nou mis met ontbijtkoek gedrenkt in cognac bij de koffie? De ziekenhuizen staan bol van zulk soort geurtjes.

  140. koen 4 april 2010 om 11:45

    ijzersterk je bijdrage!
    toonbeeld van De gladjanus in de politiek..ïk bepaal hoe het hier aan toegaat.."..jezusnogaantoe kan je rustig zeggen…

  141. Aad Verbaast 4 april 2010 om 12:35

    @Koen:
    dankjewel.. Hij heeft het echt allemaal zelf gezegd 😉

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: