Voeg je bij 165 andere abonnees
Laatste blogs
- Nieuwjaarswens 2020 voor jullie allemaal
- Nieuwjaarswens 2018 voor jullie allemaal
- Nieuwjaarskaart 2017 voor jullie allemaal
- Als de nood het hoogste is, is de redding nabij
- Fervent Verwend Fietsen in Drenthe
- De sporten die ik nog mis in Rio 2016
- Perplex om dat Solex Complex
- Cursist begrijpend lezen
- Water naar de zee dragen
- Nieuwjaarskaart 2016 voor jullie allemaal
- Reflecties over griepinjecties
- Jazeker. Ook de Mediq apotheker
- Nooit meer douchen
- De grote onafhankelijke Nespresso cups test
- Renault, R-Link en TomTom: StomStom
- Vroeger was alles anders (2/2)
- Vroeger was alles anders (1/2)
- Over fossiele brandstoffen, subsidies en windeieren
- De koninklijke weg: fuck de koningin
- De conclusie: een ontluisterend Godsbeeld
- Van Exodus via Leviticus en Numeri naar Deuteronomium
- Massaslachting door een Gouden Kalf
- God wil ook gaan kamperen
- Topsport, 10 geboden, wetten en straffen
- Volksoproer na de ‘bevrijding’
- Met 600.000 man de woestijn in. Feest!
- De 10 onnodige plagen van Egypte
- Mozes, Gods tovenaarsleerling
- Exodus. Slaven in Egypte
- Jozef, Egypte. De eindbalans van Genesis
- Isaak, Jacob, Israël en GTST
- Gods wrede beproeving van Abraham
- Deugdzaam en Rechtschapen
- God verwoest Sodom en Gomorra
- Gods tweede verbond: de besnijdenis
- Nieuwjaarskaart 2015 voor jullie allemaal
- Loverboy Abram wordt steenrijk door list en bedrog
- God laat een oogje vallen op Abram
- De Babylonische spraakverwarring
- Noach en zijn kwade dronk
- Noach, de veilige landing
- Met Noach het schip in
- Na mij de zondvloed
- Kaïn, Abel en nog wat van die nazaten
- Het Paradijs. De valse start
- Omtrent Het Oude Testament
- Seroquel, Quetiapine en Alzheimer
- Stom, stommer, stoma
- Over zorgkantoren, PGB’s en grove nalatigheden
- Psychologische hersenspinsels
- Gemeentelijke drempelvrees
- Futloos Futselende Fusiepartners
- Over Kniesoor, Oorsmeer en Tinnitus
- De dermate logische dermatoloog
- Feuilleton: anekdotes uit de gezondheidszorg
- Op zoek naar een nieuwe uitdaging?
- Het vurrukkullukku veinzen
- Radicale belastinghervorming: het keukentafelgesprek
- Meer lol met cholesterol
- Over ziekenzorg en zieke zorg
- Ik blijk jaren onder een steen geleefd te hebben
- Nieuwjaarskaart 2014 voor jullie allemaal
- Een waar kerstverhaal
- Tijd nemen voor de wintertijd
- Mark Rutte en zijn “goede hoop”
- Het is allemaal niet meer uit te leggen
- Over kippen en contactlenzen
- Een modderfiguur slaan
- Vrolijk Paaseiland
- Dijsselbloem en het Cyprus precedent
- De Koningsspelen en het YOLO-effect
- Kadootje voor de Koning
- Over Dijsselbloem, wisseltrucs, garanties en stofzuigerzakken
- Commerciële omroepen furieus op staatssecretaris Dekker
- Over Willem Alexander en schaken
- AH introduceert inkomensafhankelijke bonuskaart
- De Mali anomalie
- Martin Van Rijn schoffeert miljoenen mantelzorgers
- Veiling geweldsmonopolie levert staat 2,4 miljard op
- Nieuwjaarskaart 2013 voor jullie allemaal
- Paus doet boekje open over dopinggebruik
- Verkiezing Gouden Kerstbal 2012
- Job Cohen gaat onderzoek leiden naar dood bultrug Johannes
- Walgelijk leedvermaak. We hebben een humorprobleem
- In memoriam Jan Bouma
- Chinese koper-koorts
- Schaduwbankier Dagobert Duck en zijn 65ste verjaardag
- Greatest nation in the World? Bullshit!
- Verscheur je CV en maak flitsend carrière
- Bruggen slaan
- Tour de France kiest voor verwarmd parcours
- Minister Hillen wil JSF laten varen
- Rabobank: de bankwereld is verziekt
- Drommen Drommelse Drones verwoesten Internationale Rechtsorde
- Het Schaliegas Schandaal
- Miljoenennota noopt tot veerkracht
- Het is “houdoe en bedankt” na de verliezingen
- Over de verkiezingen, kleur bekennen en de kiezerskrisis
- Over het CPB en de Pinokkio Partijen
- Wat aan topsport schort
Blogarchief
Categorieën
Mijn avatar
Dit is mijn avatar. Daarachter zit mijn blogwereld waar ik graag vertoef. Begonnen bij de Volkskrant in 2007. Verhuisd naar Wordpress. Sinds 2010.
Omtrent Het Oude Testament
- 000. Introductie: Omtrent Het Oude Testament
- 001. Het Paradijs. De valse start
- 002. Kain, Abel en nog wat van die nazaten
- 003. Na mij de zondvloed
- 004. Met Noach het schip in
- 005. Noach, de veilige landing
- 006. Noach en zijn kwade dronk
- 007. De Babylonische spraakverwarring
- 008. God laat een oogje vallen op Abram
- 009. Loverboy Abram steenrijk door bedrog
- 010. Gods tweede verbond: de besnijdenis
- 011. God verwoest Sodom en Gomorra
- 012. Deugdzaam en Rechtschapen
- 013. Gods wrede beproeving van Abraham
- 014. Isaak, Jacob, Israël en GTST
- 015. Jozef, Egypte. De eindbalans van Genesis
- 016. Exodus. Slaven in Egypte
- 017. Mozes, Gods tovernaarsleerling
- 018. De 10 onnodige plagen van Egypte
- 019. Met 600.000 man de woestijn in. Feest!
- 020. Volksoproer na de 'bevrijding'
- 021. Topsport, 10 geboden, wetten en straffen
- 022. God wil ook gaan kamperen.
- 023. Massaslachting door een Gouden Kalf
- 024. Van Exodus via Leviticus en Numeri naar Deuteronomium
- 025. De conclusie: een ontluisterend Godsbeeld
Anekdotes gezondheidszorg
- Anekdotes uit de gezondheidszorg, introductie
- De dermate logische dermatoloog
- Futloos Futselende Fusiepartners
- Gemeentelijke drempelvrees
- Jazeker. Ook de Mediq apotheker.
- Meer lol met cholesterol
- Over Kniesoor, oorsmeer en tinnitus
- Over zorgkantoren pgb's en grove nalatigheden
- Psychologische-hersenspinsels
- Seroquel, Quetiapine en Alzheimer
- Stom, stommer, stoma
Levenslessen
Mijn gesprek met..
- 2008
- Aad Verbaast
- Aad Verbaast (2)
- Agnes Jongerius
- Agnes Kant
- André Rouvoet
- Ayaan Hirsi Ali
- Balkenende
- Balkenende en Bos
- Barack Obama
- Beatrix
- Beatrix
- Damien Hirst
- Ella Vogelaar
- Erica Terpstra
- Erik van Muiswinkel
- Eveline Herfkens
- Gerdi Verbeet
- Holleeder en Moszkowicz
- Jaap de Hoop Scheffer
- Jacques Rogge
- Jan van Rutte
- Maarten van Rossum
- Mariëtte Hamer
- Maxime Verhagen
- Neelie Smit Kroes
- Nurten Albayrak
- Peter R. de Vries
- Rita Verdonk
- Sinterklaas
- Sonja Bakker
- VKbloggers
- Wilders
- Wouter Bos en Jan Pronk
Statcounter statistieken
Populaire berichten
tag wolk
aad afghanistan amerika arts awbz balkenende beatrix bijbel blog bloggen bos cda china crisis democratie Dijsselbloem dilemma doodziek ernst europa exodus farmacy Genesis gesprek gezondheidszorg god Heer huisarts humor irak iran ironie Israel kafka kamer katholiek kerst kredietcrisis levenslessen marktwerking medicijnen milieu misbruik Mozes muggen nervus OBA obama olie oorlog Oude Testament pgb pillen politiek protestant pvda rutte Samsom satire specialist verhagen verkiezingen VKblog Vkbloggers Volkskrant vvd wilders Willibrordbijbel Willibrordvertaling ziek ziekenhuis zin zorg zorgverlener zorgvragercategoriewolk
bloggers
- 100 woorden
- Annelies Miscelanea
- Annet
- Anouska
- Antoinette Duijsters
- Apiedapie
- Assyke
- Barbara Jansma
- Bart
- Beeldsprekers
- Bert Deben
- Beukmans
- Blewbird
- Blutch1
- Broekstukken
- Burro
- Cees in Cambodja
- Cor Uitham
- Demio
- Draver
- Eilandgek
- George Knight
- Geroma
- Glaswerk
- Grutte Pier
- Henk Daalder
- Hippocampi
- Ina Dijstelberge
- Ingrid van den Bergh
- Ivy
- Ivy
- Jantiena63
- Jeg Synes
- Jeroen de Baaij
- Johan HvD
- Johanna Nouri
- Joostx
- King BIlly
- Kletersteeg (blogspot)
- Kletersteeg (WP)
- Knutselsmurf
- Kokopelli
- Kuifje Simon
- Lebonton
- Marjelle blogt
- Marjelle ontmoet
- Motek from Space
- Nelus
- Nelus from Grins
- Noud Hovius
- Paco Painter
- Peterus
- Pierra
- Ramirezi
- RobertK
- Rokus2000
- Rokus2000
- Satuka
- sLimerick
- Sprakeloos
- Stripman
- Svara gedichten
- Telmiep
- Theo Balvers
- Trektocht
- Triumviraat
- Villa Mithras
- Voorpagina OBA
- Voorpagina Vkbloggers eKudos
- Voorpagina VKbloggers facebook
- Voorpagina Vkbloggers Wordpress
- Watmann
- Wlttr
- Zeeschuim
- Zelfstandig Journalist
Zo ziet u maar weer meneer Aa(r)d(t), dat uw afwezigheid een groot hiaat is… 😉
met 1112 schuddende handen (waarna ik u een mitella zal aanreiken),
JHvD
@Johan: ach, men kan de stelling of dat een hiaat zeker betwisten. Men keuvelde op de vorige blog immers gewoon door (twee maanden lang).. Of ik er nu was of niet 🙂
De mitella wordt in dank aanvaard..
Welkom terug en maar hopen dat de druk niet al te snel oploopt.
@aad: goedemorgen Aad, fijn dat je erweer bent. En je ziet: meteen een 1e reactie van Johan Hvd: lang niet gezien. Ben benieuwd wie er vandaag allemaal nog meer in de kroeg komen om jou te verwelkomen.
Back in town! Plezierig! Uitgerust en wel? Veel inspiratie? Het begin ofwel het vervolg is er weer.
@Ina: druk? Inmiddels al weer het een en ander ‘opgeruimd’ zodat ik weer opgeruimd de zomer in kan als de gemiddelde Nederlander op overvolle plekken elders zitten. 🙂
@Nelus: weer helemaal terug inderdaad… Nou ja, helemaal.. Ik moet nog wel op stoom komen merk ik..
@Klaverblad.
Inspiratie? Niet eenvoudig als je zo lang onthaast bent en zonder kranten (en blogs) hebt geleefd.
Maar links en rechts nog wel enige verbazingen opgelopen.
Verder: hier rondlezend komt dat ongetwijfeld snel weer op ‘hoog peil’ 🙂
Ook namens de bemanningsleden van de Gulden Draak een hartelijk welkom in het waterrijke servetlandje.
Dank voor je gastvrijheid. Wellicht kan het een keer gereciproceerd worden met een tochtje op de Zaan. De eau de vie is dan op rekening van de Pallieter. Naar ik vernam, vaart ie weer uit. Goed geravitailleerd. Mijn bootsmaat gaat nu met vakantie.
hier een abonnement op de grasmaaier en heggenschaar. sterkte met de blauwe enveloppen.
Van Nozemien een poot.
@WJvdW: je hebt je goed kunnen vermaken begreep ik uit ‘het boek’ wat is geschreven mede door jou..
Verder nog een extra blog er bij begreep ik.. dubbel zo veel plezier. Pas maar op: je kon het nog wel eens druk krijgen. Of was je al druk?
Weer helemaal terug!
@Paco: en niet eens van weggeweest.. slechts ergens anders vertoefd 🙂
Nog wel wat in te halen, waaronder jouw verhalen! 🙂
@Aad, je bent weer heelhuids terug! Fijn! Hartelijk welkom!
Hoop voor je dat je er nog enkele rustige dagen aan kunt plakken om te acclimatiseren en niet direct met allerlei corvee wordt belast…
Neem gerust je tijd.
Maar, ik heb je wel gemist met je wijsheid en kundige arbitrage
Hartelijke groeten van
Cats( voorheen K3).Reactie is geredigeerd
@Aad
@K3
"..Kom ik m’n kerk binnen voor preek en wat dies meer zij…, is de preekstoel al bezet.. en kan ik met vakantie..! Welkom thuis, Aad.
Het heeft er wel om gespannen zo nu en dan of de kerk en kroeg het zouden hebben overleefd de voorbije 2 maanden; maar, zoals je ziet: je kunt ermee verder; we hebben overleefd. Net als alle volken. Maar…
K3 moet niet zo overdrijven…
Zo! Kunnen we weer verder kijven!
Maar liever niet!
@Cats: geweldig je weer te ‘zien’. Onder een andere naam (hoe is dat zo gekomen?) weliswaar.
Het zal aan de stamgasten ongewijfeld duidelijk zijn (kan aan hun ook iets duidelijk zijn?), maar voor mij is het nog een dicht boek, wat mooi zijn als het open was. 🙂
@Jan: Ik begreep inderdaad dat het in de kroeg somtijds het net zo spannend was als in het echte leven. Maar dankzij de stamina van de bezoekers is er overleefd, waarvoor complimenten (aan allen uiteraard).
Overigens: ik bezet de preekstoel niet. Die is voor jou gereserveerd. Dus: allez votre passage (zoals je ziet is mijn frans er duidelijk op vooruitgegaan, sinds ik daar ook heb mogen vertoeven).
@ Aad : Dit weekend zag ik de volgeladen wagens uit mijn hofje vertrekken. Als de bouwvak start volgt de rest…
Ik hoop in het najaar even wat buitenlandse sferen op te snuiven.
@ Jan : Bedien ik je op je wenken en kom je niet eens even kijken? ;-)Reactie is geredigeerd
@Ina: heel verstandig om dat buiten het seizoen te doen. Want wees eerlijk.. welke een vreemd verschijnsel als mensen willen bijkomen van de drukte na een jaar hard werken, en dan de file weer opzoeken, de overvolle campings gaan bezetten, respectievelijk hun comfortable huis verlaten om in een benauwd piepklein appartementje te gaan zitten aan een zwembad waar in de vroegte alle stoelen alvast bezet worden door je buren etc etc.. ik zal er nog een blogje aan wagen aan dit vreemde verschijnsel..
Dus: wat is er heerlijker dan nu (met dit heerlijke weer) gewoon thuis te zijn en in de onmiddellijke omgeving een mooie wandeling te maken door de natuur waar normaliter niemand komt, en nu al helemal niemand meer (ja, ik zag je wandelfoto’s alweer, mooi!). Alles onder handbereik..
Aad? Benieuwd naar jouw komende blogje over "het vreemde verschijnsel"van die vakantiegangers in hun piepkleine appartementje met dagelijks gevecht om de stoelen bij het zwembad en het overige mijn en dijn..
Hoeveel relaxter is het dan in `t hoogseizoen thuis te zijn. Jij was verstandig. `t Verbaast mij niets. Oost West, Thuis Best dan maar?
Wat naamsverandering betreft, nu je er naar vraagt, dat was achteraf bezien een voorbarige doch meest voor de hand liggende keuze. Ik wist toen nog niet dat ik als een barbertje "bleef hangen" inplaats van even -op invitatie- te komen kijken.
Grappige binnenkomer in jouw verhaal hier boven: Komt Aad binnen, net zo BRUIN als deze kroeg… haha! Dan ben je wel erg bruin!!Reactie is geredigeerd
Ha, die Aad ! Leuk dat je er weer bent en je ziet er goed uit, jongen. Alle vakantieverhalen en de dia’s hoor en zie ik later nog wel eens…;o)
@Ina
Zie hierna. Van je weblog gehaald ‘ANDER BEN IK’. Het volgende:
jan bouma / 29-06-2008 12:01
@Ina… lieve Ina..
Gode zij dank zag je terecht al veel eerder mijn smeekbede voor de mus..; ons kwetterend gezelschap in stof en plas en ons allen welgedaan..! Dank voor je bijdrage!
En.. wat ik je nog melden wil..: ik zag hedenochtend de eerste witte knoppen in de catalpa dus…, wat mij betreft… volgende week een ontmoeting met een natuurtuin. Zal dit ook plaatsen bij @Aad die is teruggekeerd op z’n preekstoel hedenochtend. Maar dat had jij ook al eerder opgemerkt dan ik.. Love you!
———————————————-
Kijk beste mensen ondertussen past de natuur zich aan; maar tot op zekere hoogte. Als de mens meent de natuur te beheersen volgen er onaangename consequenties die men wel eens wil typeren als een "unconvenient thruth" maar dan van mij en niet van Al Gore. Zo mijn preek zit er weer op. Prettige dag verder en groet.
@Cats: ook onder deze naam, ben ik zeer content dat je bent blijven hangen (ipv even te kijken). En welkome aanwinst!
Laten we het inderdaad maar houden op OWTB.. Dat blijkt toch altijd maar weer. Verandering van spijs, doet dat maar weer beseffen..
Bruin: Ook een merkwaardige gewoonte.. waarom wordt er zo veel van de spaarse vrije tijd opgeofferd om, onder de olie, bruin te worden?
Konden mensen maar eens echt van kleur veranderen…
@Stripman: ik zal je de eindeloze dia-avondjes (jeugdtrauma)besparen. Vakantieverhalen: die komen nog 🙂
@Jan: alles willen beheersen inclusief de natuur zit in onze natuur (helaas) Jan. En dan ook nog op tegennatuurlijke wijze.
Maar de natuur is uiteindelijk sterker zoals je in je boek hebt aangetoond overigens.
Als wij ons niet kunnen beheersen op dat vlak zal de natuur uiteindelijk overheersen.
Ach, ook zo maar even een preekje, en niet vanaf de preekstoel.. Die is immers voor jou gereserveerd.
P.S.: een catalpa in de tuin houdt in de directe omgeving de muggen weg.. wist je dat?
Fijn dat je weer terug bent!
@EJW: vind ik ook; kan ik je weer lezen en daardoor ontmoeten!
Wat een reis, geweldig. Maar fijn dat je weer op je weblog zit, ik wacht op wat je uit gaat broeden.
@Zilvertje, met de afstand (het nemen van.. althans) was heerlijk!
Nu weer op het honk. Ook weer helemaal prima 🙂
@Aad 12:24
Dat wist ik; maar de catalpa staat te ver af van mijn bed dus bedien ik me van ’n klamboe. (Als cynische pragmaticus…)
Voor het overige: dank voor je commentaar.
Ik was slechts verrast door Ina’s commentaar dat ik nog niet gelezen had. Het gaat soms snel in een mensenleven inclusief vakanties van 2 maanden…
@Jan: muggen (het ene geslacht daarvan althans) komt af op zoet bloed zegt men. Als slechts een klamboe je kan verweren tegen dergelijke steekgrage wezens, dan het hebben van deze bloedsoort toch ook weer iets om trots op te zijn.
En inderdaad: een catalpa in de slaapkamer lijkt me geen optie. Een citroenplant onder je kussen?
@Aad 12:51
Toch maar even vanwege de samenhang een antwoord op je reactie hierboven van 12:51.
Eens… ’n tijd geleden sloeg ik 4 muggen dood in één klap op het einde van het seizoen, zo tegen eind november, en die muggen hadden zich toch binnen mijn klamboe kennelijk gevestigd en met eitjes en al om af te zetten in het water. Ik sloeg ze dood; en had daar achteraf spijt om want ik zie ook graag de zwaluwen in het zwerk des zomers muggen vangen; en zonder muggen: geen zwaluwen! Schreef daar ’n stukje over. Het is vergleden in de vergetelheid. Maar inderdaad: de natuur is oneindig veel sterker dan de mensen wel denken. Niet de mens zal overleven maar de natuur. Wat we ook van die natuur gemaakt hebben: de natuur is sterker!
Tot zover maar weer.. (ga nu wat anders doen en zie vanavond wel weer hoe dit blog zich ontwikkelt).Reactie is geredigeerd
@Jan: aan het eind van het seizoen zijn de muggen ook aan het eind van hun latijn. Had Baron van M ook niet een uitspraak overigens dat hij er in één klap vier had gedood?
Zwaluwen.. en uiteraard de vleermuizen die zo rond de schemering ongetwijfeld ook bij jou rond je huis aan het verzamelen zijn..
Veel plezier vanmiddag nog.
@Aad!
Hoi, daar ben je weer! En wat een thuiskomst zeg! Je ziet, al jouw vaste gasten hebben zich al gemeld, dat moet een goed gevoel zijn.
Ik heb sinds 10 minuten weer verbinding met internet dus ik kan alles weer lezen wat jij allemaal te vertellen hebt. Welkom "thuis" Aad.
@ Aad. "Konden mensen maar eens echt van kleur veranderen"..verzuchtte je in je commentaar van 12.18. Je bedoelt een permanente kleurverandering? Want, zoals bekend worden mensen weleens groen en geel en jaloezie, grijs van de zorgen, blauw en paars bij zuurstoftekort en rood van woede, schaamte of verlegenheid …en niet te vergeten wit, van "hitte", koude, schrik of angst en dat meestal om de neus.
Ja, `t is raar dat mensen, glibberglad onder de olie en wel, bruin willen worden. Een heel gedoe. Maar altijd nog beter dan in de olie bruin worden…
Alcohol in de zonneschijn is niet fijn
en als een bakvis in de pan ook niet.
Maar een klamboe om de ‘klamme lappen’ lijkt ook een klamme bedoening.
@cats een advies: ga eens mandi-en op de indonesische wijze. dat werkt heerlijk ontspannend. de temperaturen die er aan komen rechtvaardigen dat.
overigens heb ik geen klamboe nodig. er staan hier van die blauwe dingen, waartegen de muggen zich te pletter vliegen. zo’n klamboe is inderdaad veel te klam.
het is wat met een beek in de tuin waar dat muggen- en paardevliegen gebroed welig tiert op 53 meter boven de zeespiegel.
en mijn neus ruikt nu al een kasteel-briand.
wat een voorpret.
@K3
Je kunt het niet laten, hè? Om even wat te stoken. Maar ik neem liever een klamboe dan me verrot te laten steken hoewel ik de muggen een warm hart toedraag vanwege de zwaluwen..; dus niks "klamme bedoening" maar heldere taal. En als je verder de confrontatie met mij wilt zoeken ga je gang..
@wjvdw
Hou jij er effe buiten..; ja. Wat klets je nou? "Te klam?" Een klamboe? Misschien jouw soort "klamboe" van dichte breistof geweven en of van dicht plastic… maar niet zoals de mijne. (De stemming zit er alweer in…)
@bouma
ja, baas!
maar cats of k3 beschuldigde mij van concentratiekamppraktijken en dat gaat mij ff te ver.
Ha die Wtje! Goede tip van je: muggen hebben een hekel aan blauw. In o.a. de mediterrane landen is dan ook veel in huis blauw geverfd.
Mandi-en ken ik niet, klinkt als een orientaalse delicatesse…? Ontspannen ben ik al, zeg maar té. Maar deze tips stonden nog niet bij de handige lijst die je me stuurde. Klamboe heb ik eveneens niet nodig, want hier zijn geen muggen. Bovendien heb ik op alle slaapkamers ingebouwde airco. Dus temperatuur ook onder contrôle.
Chateau briand vond ik vroeger een niet te versmaden klassieke delicatesse. Ik wens je smakelijke eten.
Nou nou, Willem Jan. Nooit heb ik jou van concentratiekamppraktijken "beschuldigd". Het spijt mij dat je dit zo geinterpreteerd en ook nog sterk uitvergroot hebt. Er staat dus iets anders. Het is trouwens alweer een tijdje geleden en nu kom je er mee. Maar voor de goede orde: lees toch maar even na. Of is het een grapje van je? Nee toch? Want dit vind ik echt vervelend. En gênant als je zo over mij zou denken.Laten we dit tot op de bodem uitzoeken, waar de Heineken bierdopjes liggen en de aaneengeklonterde olie. :)))
WJvdW Ik zag dat mandie-en niet iets eetbaars is maar het betekent ìn marinetermen op z`n Indsich: douchen met een kannetje water en een stortbad…. beetje primitief als je een lekkere luxe badkamer hebt. Hoebedoelu?
Frisse groet!
Cats
Nog maar net terug of ik schiet meteen in de moderator mode..
Jan: het zal allemaal wel iets met historisch perspectief te maken hebben (die ik niet ken uiteraard) maar vanuit ook een historisch perspectief kan je lange tenen ook wat korten zonder dat dat beperkt is tot het knippen van de nagels. Ik verwijs hier naar de cattige reactie naar cats.. Ze heeft immers een uitstekende redigeer taak uitgevoerd.. Een taak die voor zover ik dat kan inschatten geen eenvoudige was..
Verder: Cats beschrijft kleurrijk hoe je van kleur kan veranderen. Op wijzen waar ik nog niet aan gedacht heb.. maar uiteraard aan had moeten denken: dank Cats (ik had direct weer een grote glimlach op het gezicht.
WjvdW: ook een beetje dimmen lijkt me.. concentreren op de positieve zaken ipv van verwijzen naar concentratiekampen..
Ik wil graag iedereen er bij houden.. Verschillende smaken maken de pot eetbaar (alweer een oud fries spreekwoord..).
@Cathy: wat heerlijk je weer te spreken, dat is te lang niet gebeurd..
Uiteraard wel wat onrustig toen ik toch tussen de regels las dat je imiddels achter in de tuin een tuinhuis hebt betrokken bij een zekere Jan (die je ook nog eens bij verrassing af en toe met een bezoek vereert..).
Ja, ja, er gebeurd van alles als ik er even niet ben..
Ik hoop dat je gekneusde rib inmiddels wat is opgeknapt.. Je voelt je anders zo’n kneus.. en lachen is uiterst pijnlijk met een dergelijke rib: en dat beperkt de levenslust immers.
@allen: ik begin me alweer helemaal thuis te voelen hier 🙂
Aad Verbaast. Zucht van verlichting. Jij begrijpt, momenteel overigens als enkeling, de juiste en ware waarde( of niet- waarde) van mijn woorden. Ik had voor je vertrok al een en ander aan bijschaving van jou geleerd en wil de eventueel pijnlijke lessen voor gevorderden dan ook maar manhaftig volgen.
Inderdaad had ik alleen op jouw reactie 12.18 naar mij toe ingespeeld,met de eerder en ooit genoemde klamboe en lappen erin verweven, maar, of de duvel er mee speelt, zijn er vreemd genoeg telkens anderen die zich, zonder dat het de bedoeling was, aangesproken voelen. Als men GOED leest kunnen er geen misverstanden ( de pan uit) rijzen.
Nu wil ik graag leren dat als iemand een reactie weer uit z`n verband haalt, hoe eventueel wel of niet te reageren.
Ik moest erg lachen om dat nagels knippen! Hoe verzin je `t?
Tenslotte: een goede feed back ontwapent toch iedereen. Onbegrip leidt tot Babylonische verwarring.
Over Cats, daar kun je alle kanten mee op, behalve de verkeerde:
Vadertje Cats,
Ma Cats,
Jacob Cats
The Cats( Volendam)
The Cats, musical
@cats..
Ach het verzuchten is mij door schade en schande een standaard ritueel geworden.
95% van ontstane ruzies gaat over het elkaar verkeerd verstaan (misverstanden), niet omdat er een wezenlijk (principieel) verschil van mening is (of ‘onrecht aangedaan’).
Zou, als die 95% gereduceerd kon worden tot 50% de wereld er niet geheel anders uitzien??
Veel mooier??
Ik beschouw dat maar als een retorische vraag.
Laat daarover geen misverstand bestaan 🙂
Dat gezegd hebbende.. het schijnt (actueel) dat "voetbal is oorlog".. Mag dus ook worden afgeschaft.. :-)Reactie is geredigeerd
hier is de letterlijke tekst van cats.
quote
moet je dan een hek om je vijver onder stroom zetten of van je tuin een concentratiekamp maken
unquote
a. ik heb geen vijver
b. mijn tuin is geen concentratiekamp.
de co-incidentie dat ik in dld woon, speelt vast geen rol.
de hele handel is na te lezen op mijn weblog onder nozemien en fikkie.
verder raad ik mevr. cats aan op yad vashem mijn achternaam eens te gaan googlen. het woord ‘concentratiekamp’ was net een brug te ver.
ik opereer niet anoniem. ik eletrocuteer niet, dat was gewoonweg een bliksem inslag tijdens het noodweer dat ook nederland trof en alleen daar al minstens 10 miljoen schade veroorzaakte.
hier was de schade veel groter, maar dat haalt de nederlandse pers niet.
maar ik heb tenminste weer nieuwe tuimelramen, na die enorme donderklap en nieuwe grasrollen.
merknaam van dat gras; ‘Berliner Tiergarten’
Nu zand erover, pardon ik bedoel gras.
b.
WJvdW: ik las inderdaad de perikelen rond de inslagen bij je, geen pretje.. Ook niet voor de beesten die met hoogspanning (vergeten uit te zetten..) uit hun veilige holletjes werden verdreven.
Hoogmoed in de val. Ik moest er wel (zwarte humor?) om lachen, waarvoor dank.
Goed dat er gras erover ligt. Je laat er geen gras over groeien, gezien de snelle reactie 🙂
That’s life (een oud Keltisch spreekwoord..)
P.S. veel groeten en alle goeds ook aan Nozemien en fikkie (naamsverandering vooor de laatste nodig sinds de inslag??)Reactie is geredigeerd
@Aad
De oplossing. Als volgt:
De interviewer:
"…En meneer Verbaast, vertelt u
eens wat was nou uw meest
schokkende ervaring de afgelopen
2 maanden? Ik bedoel wat ging er
toen door u heen toen u dat meemaakte..?"
——–
en voor het antwoorden en
de discussies daarover kijk
ik over een uur of zo
wel weer ik moet nu naar buiten…
(want er komen weer dames aan…)
tot later.
oh ja, wel ophouden met dat
gez**k..; we zijn hier niet alleen!
Dus..: Aad..; graag even een bloedstollende
ervaring..; je bent overvallen in Calabrië
of nog erger…
@aad
inderdaad gras erover. ja voetbal is oorlog. kreeg net het boek van jan binnen, ga daar maar eens in bladeren
@jan de bank heeft een fout gemaakt. verkeerde counterpas voor internationale betalingen. morgenochtend (=maandag) wordt de zaak geregeld.
hier rijdt ook een pakketbusje op zondag en werd dus op zondagochtend om 09.35 (omstreeks) aangenaam verrast.
nou ja, pakketbusje? die leverenop zondag ook Ikea spullen af, dus zal er wel een hoop afgevloekt worden op deze historische zondag.
– Aad weer terug
– Jouw boek binnen
– Een pablo picasso voetbal oorlog. Guernica?
– muisstil op straat. er rijdt geen auto meer door de dorfstrasse. en dat zegt heel wat. duitsers en auto’s……….
@Jan: als je het me zo op de man af vraagt..
Vooruit dan..
Ga ik ’s morgens om 8 uur naar een internet gelegenheid.. eigenlijk om even ‘te spieken’op het blog na weken.
Lees ik een bericht van de advocaat.. "ik wil je vakantie niet bederven maar.."
Ik ga je niet vermoeien met de details, maar het bloed stolde, en ik was extra illusies armer:
1. rechtszaken zijn loterijen.
2. de rechtstaat (waar ik nog vertrouwen in had) verdient geen vertrouwen. Waar moet datheen?
3. Door misleiding van de rechtbank kunnen rechtszaken worden gewonnen.
Dat terwijl ik in Assissi was.. de man (Fransiscus), die er voor koos zijn weelde te delen.
Ik kies daar ook voor.. Maar als het op onterechte gronden wordt afgedwongen is dat wat anders dan het vrijwillig te doen.
Ik was , in deze, niet verbaasd, maar ontzet..En het was dagen bloedstollend!!
Een tevredenstellend antwoord?Reactie is geredigeerd
@WJvdW: na deze ‘eventfull day" kan de dag al niet meer stuk lees ik.
Ik hoop dat de Duitsers vanavond zich geen kuil graven in de grasmat vanavond. Een hobby die met name in de zomermaanden vaste prik is bij onze naaste buren, en nog op onze stranden ook nog.. 🙂
Ik kijk wel even.. ach anders kun je er niet over meepraten..
Maar het moest allemaal maar afgeschaft worden, blijf ik roepen..
Nu is Duitsland uiteraard wel op zijn mooist: als alle Duitsers binnen zitten te kijken naar die wedstrijd in Wenen..
@Aad 20:00
Ja, daar weet ik alles van! Maar misschien heb je iets – of had je kunnen hebben – aan die pg. 350 – 352 uit m’n boek. Daar staat beschreven "hoe het werkt met de advocatuur" en met de rechtspraak. @wjvdw is wel tevree over zijn advocaten Blackstone&Huppelepup..; zie eerder bericht van hem. Snap overigens niet dat je de mogelijkheid van "verliezen" niet ingecalculeerd had; die juristerij is soms net een loterij.. met meestal nieten erin behalve voor de organisatoren! Ik denk nu even aan ene mr. De W. te A. (en mevr. Q. bij het Ned. Juristen Blad weet er ook meer van). Zie pg. 350/352. Enfin.. ik ken je zaak niet anders kon ik misschien er wat aan doen. Bijvoorbeeld: "De Italianen er langs sturen en m’n Joego’s staan ook paraat met betonmixer en bazooka’s! Je zegt het maar…: een vriendendienstje! Graag gedaan!")))))
@wjvdw
Thanks voor de info! Ik hou
bovengenoemde manschappen
– die ook voor incasso’s
langs de weg zitten – voorlopig
dus nog even thuis!)))))))
– wordt het hier toch nog gezellig! –
@Jan: ik had en heb het gelezen Jan.. Maar het heeft niet mogen baten..
Conclusie: zoals de Belgen zeggen: draag uw kruis gelaten…
Waar halen ze het vandaan.. 🙂
@aad: nou ik kom net thuis en tot mijn verrassing zie ik dat je de vaart er weer lekker in hebt. Je bent sinds vanochtend al weer een beetje op stoom gekomen.
Aad sorry, ik vraag eerst permissie om wjvdw te mogen zeggen wat hij niet juist heeft geinterpreteerd. Hij mist dat inschattingsvermogen hierin daar waar jij wat luchtiger door de zaak wel heenprikt. Zolang er
iets niet is opgelost blijft de zaak voortsudderen. WJ verkiest het `t geheel in het verkeerde daglicht te zien en heeft bovendien dat c. woord, wat ik eenmaal heb gebruikt, niet eens wetende dat je dit in sommige situaties nooit mag zeggen, zelf al diverse malen gebruikt. Doet hem dàt dan geen pijn? En als ik het heb over dat men tegenwoordig van z`n tuin een c.. moet maken wil het pas veilig zijn, dan betrekt hij dit totaal op zichzelf, terwijl het illustratief bedoeld is. Je i si in dit geval MEN. Lees maar. Ik krabbel niet terug, maar vind het ondanks alles wel vervelend om nu pas te vernemen dat ik iemand onbedoeld gekwetst heb.
En hoe heeft JW dan dan "Stasi"conflict met een andere blogger, die er in dezes meer van kan dan ik ooit zal kunnen… opgelost.
Ik zeg: sorry Jan Willem, maar hij wil blijven mokken en mij als een slecht persoon zien. Goed, geen man overboord, maar we zijn toch geen kinderen? ‘Gras erover" okee, als e.e.a. naar behoren is uitgepraat graag. Ik wìst dit tot vanmiddag niet eens!
Ik snap niet wat een ivriete benaming(ben de naam kwijt, moeilijk) ermee te maken heeft in dit geval en waarom ik dat moet googelen. Het ging over het tuinfik incident dat jij niet met spijt maar nogal jolig op je weblog zette. WJ Niks geen gevoel van : wat vreselijk voor die dieren. Gewoon: wat was dat lollig. That`s the point.
Aad, vervelend dat ik dit moest schrijven, maar hoe moet het dan? Is anders wel eenrichtingverkeer. Zucht..waar ligt het compromis?Reactie is geredigeerd
@Nelus: ja hoor het gaat hierweer als vanouds.. Denk je lang genoeg weggeweest te zijn om patronen te kunnen doorbreken voor jezelf en dan merk dat het nog geen dag bezig bent, en er gewoon weer in zit.. Maar wel weer helemaal tevreden daarover overigens..
@Cats..
Ik heb ook heel vaak dat ik bedoel "men" en schrijf "je".. Alhowel ik dat probeer te voorkomen om vooral maar geen misverstanden te kreëren (en vooral geen onnodige), lukt dat lang niet altijd. Blijkbaar is dat hier gebeurd en ik vraag dan ook bij deze aan JWvdW dat dan ook maar aan te nemen. Want waarom niet, JW?
Iedereen met de beste bedoelingen is een fraai uitgangspunt.. JW schreef ovrigens ook al: gras erover.
Mijn persoonlijke oplossing voor dit soort konflikten als ik daar in de terechtkom is: zolang ik een schoon geweten heb, laat ik het langs me heen glijden..
Eerder was ik, soms tot het uiterste, geneigd om ‘mijn gelijk’ te halen..
Nu denk ik (zie ook mijn verhaal aan Jan hierboven) denk ik steeds vaker: weer een ‘les’ in nederigheid.
Mijn geweten is het enige dat echt telt. Ik doe er alles voor dat dat schoon is..
Het leven is vol verrassingen.. Als we er zelf niet voor kunnen zorgen dan wordt er wel voor gezorgd.
Compromis?
Laten rusten (geldt uiteraard ook voor JWvdW)en gewoon doorgaan met een meer positieve opdracht (ook bij elkaar): proberen te binden en te boeien.
Kan je/kunnen jullie daar wat mee?
Ik hoop het van harte, mocht het niet zo zijn dan hoor ik het graag.
@Aad: sorry Aad, je bent weggeweest maar er is wel heel veel gebeurd.
@wjvdw: 19.11 Trek het je niet aan; het broddelwerkje van God is weer actief. Ze heeft weer een andere naam maar het blijft natuurlijk een gifkikker. Ik voorspel je dat ze straks haar excuses aan zal bieden. Advies: niet accepteren. En we nemen er nog een op Spanje.
@Cats: je schreef (18:21) "Over Cats, daar kun je alle kanten mee op, behalve de verkeerde"
Catswijm? ;-)Reactie is geredigeerd
@Nelus.. aan het barbecuen geweest en nog in het patroon (zie boven) om olie op het vuur te gooien..??
Dames en heren.. Laten we het gezellig houden in de kroeg.. Het is hier geen voetbal, sorry, oorlog, en die willen we al helemaal niet creëren..
Iemand nog een lekker rokertje hier, nu het nog kan?
Vredespijpje misschien?Reactie is geredigeerd
ja, hoor, zaak is geregeld, wat mij betreft.
wat dat rokertje betreft:
mijn overbuurman, de eigenaar van de dorfskrug heeft een oud barrel van een stacaravan opgekocht van een nederlander op de camping en pal naast de overkapte zij-ingang van zijn kroeg neergezet.
de rokers hebben het onooglijke interieur er uit gesloopt, de plaatselijke schilder heeft van binnen en buiten de boel in passende kleuren geschilderd, er staat een tap in, een afzuig installatie, een airco, een barretje en twee gezellige zithoekjes. met terrasje en zijn biergarten. de gekozen burgermeester, een kerkganger, kon slechts tandendknarsend toekijken.
dat ding zit nu al vol.
brussel doet zijn best maar. In BRB doen we het anders. ik heb het idee gelanceerd en de caravan stond al maanden te koop op e-bay.
gratis afhalen was de eindprijs met de nederlander die ergens in de 1011 regio woont.
hij sleepte wel zijn oranje prullaria en halve huishouden er uit. had al wel een nieuwe besteld, maar moest nog prijsvergelijken, want overal is het hier gezellig.
@cats, ik hoop dat de vrede weer een beetje getekend is. schrijf je niet meer in de 2e persoons enkelvoud? doe ik ook niet
Gelukkig heeft hij eigen parkeerplaatsen voor dertig auto’s, de kroegbaas dan. probeer dat in nl.
Een storm in/over een mollengang?..nooit van gehoord..
Aad, kennelijk Franciscus nog ontmoet daar in Assisi..?
@Aad 23:26 en ook goeiemorgen.. Maar let op!
Vanaf morgen of vandaag al… MAG ER IN DE KROEG NIET MEER GEROOKT WORDEN!!!! Ook geen vredespijp… En dat was en is mijn bezwaar tegen dat verbod van overheidswege; hoe zit dat in Duitsland @wjvdw..; ook daar bemoeizucht? Trouwens die stacaravan bij die kroeg daar.. is die wel op brandveiligheid en uitgangen gecontroleerd vanwege "overheidswege"; denk aan Volendam! Wij kunnen er hier wat van! Groet! Vrienden van het dispuut; ik ga eens bedenken waarmee ik het vuur kan laten slaan in de pan.. Ja, ja, ik kan er wat van! Tot dan! En goeie dag verder vandaag idem alle dagen erna.
@WJvdW:
Een bijzondere caravan moet dat zijn: met alle nieuwe inventaris erin, lijkt me dat dat ding gauw overvol raakt, tenzij het een sleurhut is met giga afmetingen. Misschien een idee om een fotootje op je weblog te zetten? Ik ben wel benieuwd..
Mooi dat de vrede is getekend!
@Rubio: ik begreep zoiets uit het verhaal van van WJvdW op zijn blog over hoogspanning in de grond, die niet was afgezet toen het begon te onweren, iets met plus zoekt min etc..
En ja, Fransiscus kom je in Assisi overal tegen. Ook daar is de katholieke kerk (toen hij wat bekendheid begon te krijgen al honderden jaren terug) er uiteraard commercieel ingesprongen en uitgesprongen.
Er zijn tientallen kerken ook in de omgeving die allemaal wel iets van hem hebben om pelgrims te lokken.
– een steen waar hij heeft opgestaan om te prediken voor delen van rijkdom
– een hut (nagebouwd in de kerk) waar hij in sliep met zijn eerste volgelingen
– een grot in de bergen waar hij in sliep
– relikwieën
– een grote kathedraal om een kappelletje waar hij in bad.
– een grote kerk met daarin de kerker waar zijn rijke vader hem opsloot omdat hij de zaak van zijn vader niet wilde overnemen.
etc. etc.
Wel boeiend om te zien hoe toen al een man die koos voor armoede werd vercommercialiseert opdat Rome er geld aan kon verdienen..
We praten dan over de middeleeuwen. Is er veel veranderd?Reactie is geredigeerd
@Cats: de vrede is weer getekend (lees ik hierboven gelukkig van WJ), ik zie je graag weer terug hoor!! Ik geniet wel van je commentaren en reacties!! Dus??Reactie is geredigeerd
@Aad. Bedankt voor je wijsheid in deze. Het gaat mij er dus niet om mij GELIJK te halen. Indachtig het boek van WF Hermans. Vergewis je hier s.t.p. van. Het gaat om wie zwijgt stemt toe. Niemand die je(men) `s naam zuivert. Dat moet jezelf doen. En helaas moet dat als "wederpartij" van alles in de groep gooit waar jij dan geen weerwoord dient te geven. Mijn geweten is overigens zuiver. Hoe zit het dan met de algemen opinie die jou als de boosdoener ziet? Als je (alles) terugleest, zie je het gebeuren.
Ik wil graag weten hoe men daarmee dient om te gaan, als een ander je goede naam te grabbel gooit en jij hebt geen verweer… Pff, echt moeilijk, want de opinie is kennelijk al gevormd. Wat vind je dan van Nelus om 23.11. Wordt wel getolereerd. Waarom doet hij dat? Snap ik gewoon niet. Het glijdt langs mij af maar wat moet een ander daar nu van denken? En hoe gezellig is dan de conversatie nog met zo`n basis? Doen of je neus bloedt? Ik wil het echt graag begrijpen.Bij de volgende catastrofe, Aad, mag jij even mijn "spreekbuis" zijn. "Catswijm" vind ik overigens een goeie vondst. :))).Franciscus, de grote dierenbeschermer.
Fijne dag allemaal.
Zal ik maar een poosje wegblijven? Is (bijna) iedereen tevreden. Zucht, drie mannen tegen één vrouw: helden zijn het wel…
Lieve Cats..
Even over de stelling: "wie zwijgt stemt toe".
Dei stelling onderschreef ik ook lange tijd. Maar al lang niet meer.. Want de stelling klopt niet.
Niet zwijgen (verweren dus) wordt gevoed door het innerlijke gevoel: onrecht wordt mij aangedaan. Een sprekende emotie. Maar dat kan ook anders worden benaderd.
Ik denk steeds vaker.. Laat maar, ieder zijn meug immers (vandaar mijn referentie naar schoon geweten…). Geeft weer ruimte om andere (leuke) dingen te doen..
Ik zou zeker niet een poosje wegblijven (hierdoor). Ik zou dat zeer betreuren als vaste gast..
Laat je niet kennen.. Je hoeft overigens niet op alle ‘uit de tent lokkerijen’ te reageren.
En ach, "drie mannen tegen één vrouw"..
Hoe was dat gezegde in het Duits (WJvdW help me even): wie man liebt, neckt mann (of zoiets….)Reactie is geredigeerd
Keine blasse Ahnung. Meine Liebster isst verschwunden mit einer Jugendliebe. Veel verder gaat mijn koeterwaalse duits niet.
Wel nog even gebladerd in ‘Aldus sprak Zarathoestra onder ‘Lezen en Schrijven’.
quote
Gij ziet naar boven wanneer Gij naar verheffing verlangt. En ik kijk naar beneden omdat ik verheven ben
unqoute
next one
‘ik wil kabouters om mij heen hebben, want ik ben moedig. De moed wil lachen’
e.e.a. een beetje uit zijn verband gerukt, maar heb niet de moed te verdwijnen, assepoester.
anders leg ik nozemientje op de deurmat van de kroeg en dan kom je er echt niet meer langa als je weg wilt lopen uit de kroeg.
@aad
bedoel je misschien niet gewoonweg ‘Liefde verblindt’?
Dat heeft mij in ieder geval WEL mijn nek gekost. Wat een gesodemieter…..
WJvdW: over je Duits.. Hebben ze/hadden ze in Duitsland geen "verdonk"? Geen verplichte taalcursus en inburgeringscursussen én examens uiteraard…
Goed, om ook dit mysterie weer op te lossen, even goegelen, de echte uitdrukking is:
Was sich liebt das neckt sich (Wie van elkaar houdt, die plaagt elkaar.)
@Aad 11:34
Neem het maar letterlijk. "Das neck sich" betekent letterlijk "de nek omdraaien"; zoveel verschilt het Duits nu ook weer niet van het Nederlands. De bron ervan (de uitspraak) ligt bij Nietzsche dacht ik…
Maar ondertussen ben ik op ’n ander plan bezig, en wel met inspanningen om de wereldtuin te etaleren in al haar facetten aan ’n groter en breder publiek dat niet op voorhand uit is om te zeggen: "das neck sich!"
@Jan: (09:29): waar rook is is vuur, ook daar weet jij alles van uiteraard.
Virtueel roken mag altjd nog uiteraard..
Maar wat lees ik nu: "ik ga eens bedenken waarmee ik het vuur kan laten slaan in de pan.. Ja, ja, ik kan er wat van! Tot dan! En goeie dag verder vandaag idem alle dagen erna."
Beste Jan.. heb je daar dagen voor nodig?? Om die volle (overvolle) hersenen van jou te laten kraken over dit voornemen?
Ik kan het haast niet geloven.. Verklaar u nader..
@Jan: (12:42 en Aad 12:42): wel heel bijzonder dat deze berichten elkaar op dezelfde minuut kruisten, en je nog antwoord geeft op de door mijn gestelde vraag..
Ik ben uiteraard zeer benieuwd naar je plannen om de wereldtuin aan een groter publiek te etaleren.. De boodschap is het zeker waard, een van de sterkste passages in je boek, moet ik zeggen..
@Aad 12:46
Zoëven wisselde ik terzake ’n belangrijke email met de lieve Ina Dijstelberge (zie haar weblog onder ‘!ANDER BEN IK!’). Zij zal met haar fotografische talenten de wereldtuin bij mij komen vastleggen; zo mogelijk al volgende week. Mogelijk – en tegelijkertijd maar misschien ook later – spelen zich af de verbeelding, op andere wijze maar misschien toch hetzelfde de vertolkingen van @Maria Trepp die onder de catalpaboom (de trompetboom) met mij muzikaal wenst te interveniëren. Mogelijk daarbij nog gevoegd ene lieve dame, met haar tong op het hart, en dat is @An van den Burg – maar zij mag mij ook eeuwig wraken -.
Nog niet ten einde nu. Ook de lieve @Joke Mizée wil ik wel opnieuw ontmoeten omdat zij het nut van de "follies" wenste vast te stellen. En dat is ook groot; zo verzeker ik je. Kortom: er wachten mij bijzondere tijden. Die tegelijkertijd ook voor de mensheid zullen gelden. Blijft men geloven in de waan van alledag of wisselt men die in voor "de verbeelding?" That’s the question!
Tot later voor een antwoord… Groet! JB
@Jan, ik zie volgend uit de beschrijving van de plannen dat je de dames behoorlijk het kunnen in-palmen vanaf het samenzijn in de wereldtuin.
Gefeliciteerd!!
Over verbeelding: wacht dacht je van schoolklassen die voor hun ogen in de wereldtuin kunnen worden voorbereid op de werkelijkheid van de harde wereld.. Inclusief actuele thema’s (als pesten.. etc..).
Vast wel iemand te vinden die voor hen een programma wil samenstellen en wil uitvoeren ook nog.. (Terwijl jij aan het wieden bent….)..
@Aad 13:40
Laten wij eerst afwachten wat de dames er zelf over wensen op te merken. Het is wat prematuur om de kinderen al wereldwijs te willen maken als hun moeders nog niet zo ver zijn. Laten wij afwachten, wat zij te zeggen hebben.
@Jan: de jeugd heeft de toekomst zeggen ze.. de ‘ouderlingen’zijn immers al getekend door ‘levenswijsheden’..
Maar, inderdaad, laten we afwachten.. Ik ben benieuwd. Wanneer weten we meer??Reactie is geredigeerd
@Aad 17:55
Ik laat aan @Ina de regie en de coördinatie; je hoort dus nader.
Ben overigens van mening, dat als "de ouderen" het verkeerd doen je nimmer kunt rekenen dat "de jongeren" dat verkeerde gedrag kunnen verbeteren. Per definitie kan dat niet (meer)!
(ik ga nu naar buiten, tot later; misschien is @Cathy er dan ook…)
@Jan: interresssante stelling, waar ik wel vraagtekens bij heb overigens ("Per definitie kan dat niet (meer)!").
Per definitie kunnen alleen nieuwe generaties echt iets veranderen.. Ben je de jaren 60-70 vergeten?
Blijft uiteraard wel de vraag, of dat dan "altijd" ten goede is..
@Aad 18:28
zomaar wat en tussendoor keek ik..
Nee, ik doel op de "voorbeeldfunctie" die ouderen zouden moeten hebben. Kijk! In mijn ogen doen die ouderen het (bijvoorbeeld) nog steeds verkeerd om de jongeren niet te wijzen op de totale samenhang waarin mens, dier en plant op deze planeet willen overleven. Dat als je die samenhang wel ziet je moet erkennen dat dan (bijvoorbeeld) blijkt dat "het private persoonlijke belang altijd tegelijkertijd dat algemene belang moet dienen". Dat het dan (bijvoorbeeld) absolute waanzin is om 1300 miljard dollars per jaar en wereldwijd voor defensie te blijven besteden terwijl er dwingende alternatieven voor dat geld zijn. Dat (bijvoorbeeld) de ouderen de jongeren er niet van weten te overtuigen dat die wereldraad er moet komen; en… als we moeten wachten op de jongeren, die dat via de stembus moeten gaan regelen net zoals de ouderen dat zouden kunnen, dat het dan wel eens te laat zal zijn..
Alles binnen de context dus van "de voorbeeldfunctie" die er zou moeten zijn van de ouderen. Ja, je hebt gelijk dat die inzichten ook pas veel later kunnen doorbreken maar ik vrees dat het dan te laat is om nog "even wat te gaan bijstellen." Men ziet maar. (Aardigheidje)
H.J.A. Hofland schreef afgelopen zaterdag als Montag een column No. 1453 in NRC. Het blijkt vrijwel een regelrechte bevestiging van wat hij en ik in m’n boek opmerkten. De titel van de column luidt: "CRISIS".
Maar we houden liever de koppen in het zand om de crisis niet te hoeven zien…
(By the way)
Hoe was tijdens jouw reis ("als de nieuwe Geert Mak") Europa gestemd…? Joschka Fischer mag dan wel teleurgesteld zijn over Ierse "Nee"; maar je weet dat daar ook een bepaalde analyse aan ten grondslag ligt die men niet wil onderkennen: zie mijn boek!
Ga je nog een verslag maken van je reis?
@aad: nou moet je toch eens kijken wat voor bericht ik net kreeg op mijn blog over de eva / 30-06-2008 20:09
"In Noordwijk, bij restaurant de Lamme Goedzak
hangt ook zo’n maf weerstation!
gr evagouden kerstbalverkiezing "
Je hebt even moeten wachten maar het succes begint te komen. Nou ? Leuk of leuk ?
@aad: even een klein correctietje natuurlijk.
Van mijn blog : De gouden Kerstbal verkiezing, het vervolg……
Hoe maak ik nou toch een link ?
@jan:
1. ik kan het met je analyse niet anders dan eens zijn.. (over ouderen en jongeren en de taken en verantwoordlijkheden van beiden). Jammer dat scheelt weer een hoop discussie.. 🙂
2. Ik heb ng wel wat blogjes over vakanties en de bijbehorende perikelen in het vooruitschiet.. ook hier geldt: afwachten.
Maar kern is wel: vreemde gewoonte om op vakantie te gaan..
@Nelus: snel even gekeken op je blog (de laatste over de gouden kerstbal prijs.. wel apart hoor dat je daarna niets meer hebt geblogd overigens..
Ook apart dat de reacties ineens (na januari) in mei/juni ineens weer een vlucht nemen..
Nog aparter is dat Eva ineens nog een reactie achterlaat (en niet hier overigens) over het weerstation in den Nederlanden..
Misschien moet ik nog eens een update maken over de laatste ontwikkelingen.. er is vooruitgang geboekt, ze zijn nog beter geworden..
Kun je eva verleiden een fotoootje te sturen??
Over die link maken: staat onder in dat grote blauwe vlak.. Even in word het geheel opmaken en dan ineen keer inplakken in het reactievlak.. Eitje.. 🙂
Naar jou linken hoeft niet, als je naar de laatste blog van je verwijst.. als je ingelogd reageerd, kom iedereen uiteraard daar meteen terecht (en dat heb je gedaan)..
P.S. Heeeft Nelus de koffer al volgeperst?? En waar mag de reis dan wel naar toe gaan, en wanneer??
@Aad: mijn antwoord aan Eva
nelus / 30-06-2008 20:43
@eva: nou wat leuk dat je me dat even laat weten. Ik laat het ook de producent zien, kan die alvast de productielijn (zijn zij ook) uitbreiden.Dat is Aad Verbaast. Een link kan ik niet maken dus je zult even moeten zoeken in het overzicht.
@Aad: Nelus gaat donderdag rijden. Richting ???????? Je raadt het nooit. Italie, Assissi. Onder andere. Een rondreisje o.m. ook Toscane waarschijnlijk. En de koffer ?
Wat nemen we mee:
– een goed humeur
– veel boeken
– pijn in het hart omdat we onze 3 lievelingen
aan de oppas moeten achterlaten
– maar ik gan ervan genieten, zoveel is zeker.
Zal ik ze de groeten doen van Aad Verbaast ? Toch ook al een bekendheid inmiddels ?
@Nelus: Assissi, wat een bijzondere coincidentie.. Ik zal alle bekenden daar inmiddels even op je komst voorbereiden, zodat je kunt rekenen op een koninklijke ontvangst aldaar. De temperaturen zullen inmiddels behoorlijk zijn opgelopen, dus luchtige kleding meenemen 🙂
Ik zal de link hier even plaatsen.. kun je die ook even kopiëren en even daar alsnog plaatsen..http://www.volkskrantblog.nl/bericht/180050
Nou mannen, de vaart zat er goed in vandaag zo te zien. Weer helemaal als vanouds. Gezellig hoor! En ik maar werken.
Slaap lekker en morgen gezond weer op!
@Cathy.. ook goeiemorgen! En ja.. we gaan onversaagd door en wel met wat hieronder weer staat van mij. Vroeg in het veld:
jan bouma / 01-07-2008 07:12
@Alib… 1:51
@ROB
Alib: Dan wel even consequent zijn. Als ik inderdaad alles beter doe, lijkt het me verstandig dat je stopt met het verzet tegen de oplossingen uit m’n boek.
Idem ik kan zeggen tegen @ROB:
Vanaf de rand van zijn Europa dat het ook niet redden zal omdat:
July 1, 2008 at 2:45 am
Do some writing with a book instead! And stop complaining about the Internet. You are all going down the tube because you are not dealing with my book Dag Rob!
Opmerking:
In dat versmade boek van mij voer ik hele discussies met The Journalist of The Century en DE columnist van Nederland: H.J.A. Hofland. Hij is daardoor haast een co-auteur alhoewel hij dat zal ontkennen. Dat neemt allemaal niet weg dat mijn Stellingen inzake de verantwoordelijkheid van "DE PERS" w e l overeenkomen met die van Alib. En wel dan in de zin van de vraag: "WAAR STAAT U VOOR?" En die beantwoording gaat men steevast uit de weg. Maar laten we dat gedrag maar beschouwen als representatief voor de gehele Pers en Media. Vandaar dat mijn boek wordt doodgezwegen. Quote van Hofland: "Ik sta om ’n hoekje te kijken wat er gebeurt en schrijf dat op!" Kijk! Dat is de verslaggeversrol maar niet die van een "opiniërend columnist". Men leze voor de aardigheid zijn column, als Montag No. 1453, van afgelopen zaterdag in NRC – bijlage. De titel luidt: "CRISIS" en het is vrijwel een verslag uit "ons" boek. Prettige dag verder op weg naar uw afgrond!
———————————————–
"..Kijk ‘ns hier beste mensen, en ja jij ook Aad..; er is misschien wel sprake van een echte doorbraak nu @Bondon en consorten hun verzet gaan staken tegen mijn oplossingen.."
(nee, ik maak geen grapje; maar u mag er natuurlijk wel om lachen; dan hou ik me even dom). Ook een prettige dag verder zonder dan.."
oeps, bouma vroeg erbij.
heb ik mijn weblog ook even verzorgd en een groot geheim verklapt wat er in mijn zandloper zit en ben vervolgens gevlucht naar zzzzzz
en wwoud blogt ook af en toe wat.
s.v.p. niet de redactie waarschuwen
@catwoman, spring nu niet in de gordijnen, alsjeblieft. mijn opa zei soms, ‘zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens’.
@Jan.
Jij deelt een nekele eigenschap met Bondon, merk ik.
Ook jij gaat uit van het oude maar volstrekt verkeerde gezegde: wie zwijgt stemt toe.. Hierboven al uitgelegd (aan Cats) dat dat een onwaarheid is als een koe. En al eerder aan jou.
Waarom de overeenkomst?
Bondon (in zijn laatste stuk) stelt te bliven schrijven om weerwoord aan columnisten te bijven geven, anders is er te weinig weerwoord. Hij wil niet (gaan) zwijgen.
Jan blijft roepen want wil zich niet neerleggen bij het doodzwijgen.
Nog een: beiden overschatten links en rechts behaalde "resultaten":
Bondon denkt dat zijn geschriften een "belangrijk" tegenwicht vormen als stem uit de niet zwijgende meerderheid. Een ernstige overschatting van zichzelf.
Jan denkt een "doorbraak" bereikt te hebben bij Bondon. Bij Bondon haal je geen doorbraken.
Hij braakt criticasters van zijn ideeën gewooon door.
Want Jan: who the @#$&%$ is Bondon nou helemaal?
Er is echter ook een belangrijk verschil: Bondon luistert aleen naar zichzelf (ik ga al lang niet meer met hem in discussie zoals je weet, en je weet ook waarom).
Met jou wel, en je weet ook waarom.
Kijk dat is nu weer een boeiende persoonsanalyse zo op de vroege ochtend.
WJvdW:
twee tips:
1. Log nou eens in.. dan is het makkelijker om je blog te vinden.. schreef Jan ook al..
2. Als je twee verhalen binnen 24 uur publiceert dan verdwijnt de eerste uit de 24 uurs colom rechts op de voorpagina.. jeetje wat had ik een moeite om je verhaal over de zandloper te vinden… Wel gevonden overigens..
Ach,zoals ik daar al schreef: zand erover.Reactie is geredigeerd
@Cathy, slechts de minderheid van het Nederlandse volk is het gegeven om te mogen werken. En de regering, begrijp ik, wil er alles aan doen om die minderheid een grotere groep te laten worden.. En daar hoor jij ook bij!
Pluk die dag! 🙂
@Aad 9:36
Mijn "doorbraak" bij @Bondon en consorten was louter ironisch bedoeld, Aad. Ik zeg toch tegen jullie – hier de incrowd – "dat ik me van de domme zou houden". Dus helaas – pindakaas voor jou: maar voor mij geen eyeopener met je relaas… want daarvoor ben ik teveel een cynische maar pragmatische realist. We vechten door…
"..Goeie dag verder en de dagen erna!" (zeg ik tegenwoordig!)
@Aad
en in aansluiting overigens:
"..wie zwijgt stemt toe..?"
Tegendeel! En dat beweer ik nou uitgerekend ook niet in dat comment bij @Bondon en… in m’n boek. Nota bene! Want zonder te zeggen ‘WAAR U VOOR STAAT’ zul je dat dus… i n d e r d a a d ook moeten doen en je moeten laten horen; en dat is dus alles behalve dan zwijgen. (Kleine correctie op je vroege ochtend analyse!)))
@Jan: uiteraard is het belangrijk te zeggen waar je voor staat.. Maar dat is vanuit je zelf en voor je zelf en toch wat minder voor de ander.
Wie zwijgt stemt toe, is een redenering die door anderen (de spreker) vaak wordt misbruikt.. en (en dat is verkeerd) dan ook nog ‘vaak’ wordt overgenomen door degene die zwijgt.. verkeerd vind ik.. Ik zwijg veel (praat ook veel overigens), maar dat zwijgen betekent echt niet dat ik toestem!! Maar we zijn het wel eens verder hoor op dt punt.
Toch nog even bij Bondon gekeken..
Het laatste commentaar:
"Rob / 01-07-2008 09:13
Kan iemand niet bij de redactie klagen over die man die hier steeds zijn boekverkooppraatje komt houden? Flikker op met je boek! Ik mot het niet! Jehova!"
Ach Jan, ik moet er wel om lachen, ik heb er geen commentaar bij gezet (gezwegen, en met reden..).
En: ik heb reeds lang geleerd geen energie te steken in de moeilijkst te overtuigen doelgroep als ik mijn ideeën op produkten wilde verkopen.
Het is veel efficiënter je juist te concentreren op de beter toegankelijke doelgroepen.
De marketing heeft daar een mooi woord voor bedacht: accessible market… Die is altijd veel kleiner dan de hele markt…
Idee voor een kleine koerswijziging in de vermarkting in deze?Reactie is geredigeerd
Aanvulling van "consorten" hieronder:
ROB… ten einde raad over zoveel onwrikbaar juist gedachtegoed wil nu gaan klagen bij de redactie.. hahaha.. hij zegt:
Kan iemand niet bij de redactie klagen over die man die hier steeds zijn boekverkooppraatje komt houden? Flikker op met je boek! Ik mot het niet! Jehova!
en dan zeg ik in alle bedaardheid en meester van de situatie:
jan bouma / 01-07-2008 10:27
@ROB 9:13
Debatteer ‘ns wat over inhoudelijke zaken..; en.. ik moet zeggen.. het doet me deugd dat ik je irriteer want jij weet voor jezelf wel dat jij nietszeggende, inhoudsloze domme praat "verkopen wil" waar ze ook aan de rand van Europa geen flikker mee kunnen. Kijk! En nou mag jij weer met je lege hoofd!
———————————————
"Zonder rel: geen debat!" Eén van de weinige uitspraken van Bolkestein waar ik het mee eens ben…!"
@Jan Bouma.. je kan het niet laten zie ik (weer gekruist..).
Bolkestein heeft gelijk..
Maar denk ook even aan het oude friese spreekwoord: zonder inhoud geen debat.
Voor inhoud dienen er wel debaterenden te zijn die op inhoud kunnen debateren..
Je weet welke discussies er zijn rond de debatstijl van bv Bondon zijn geweest en nog. Rob (niet zo bekend bij me) lijkt me daar ook at van weg te hebben (eufemistisch)..
Kijk: ik hou me dan maar aan dat friese spreekwoord: ik ga niet in debat meer aldaar. Geen inhoud en geen effect.
Het blijft/stopt dan immers bij "rel"..
@Aad .. we scheelden slechts 1 minuut in comment maar ook in een opvatting. De mijne is dat ik NOOIT een weerwoord niet zal zeggen, uitspreken dus (ja, laten horen waar je voor staat) als dat gewenst is. Dergelijke blaaskaken moeten direct lik op stuk krijgen en liefst zo vernietigend mogelijk. En als men vindt dat ik ook "een blaaskaak" ben; "kom met de kritieken" zeg ik dan.
(toch weer aardige discussie hier..)
Amazing! Alweer 1 minuut verschil; maar vanaf nu ben ik voorlopig uit de lucht..
@Jan.
Ik zie dat gebeuren inderdaad (dat je dat weerwoord geeft).
Wel interessant dat je de zin (met je motivatie waarom je dat doet) eindigt met "….. als dat gewenst is."
Om even bij dat voorbeeld te blijven (Bondon):
Het is niet gewenst door Bondon.. hij hoort slechts de meepraters, en spreekt vanuit minachting over criticasters zelfs over vermeende criticasters.
Blijft dus over: dat jij het wenst.. En dan uiteraard: ga je gang. Ik denk alleen dat je er niets mee bereikt hebt, en ooit zult bereiken. Enkel wellicht vanuit jezelf: ‘ik heb me laten horen, en dat voelt voor mezelf goed’ of zoiets..
@Aad 11:34
Nee! Loochenstraf je eigen woorden op grond van de logica. (En die is je niet vreemd!) Kijk! Op het moment dat jij zegt "de inhoud voldoet niet (qua kwaliteitseisen) om een debat te voeren" – en dan blijft slechts over "de rel"…; is dat een misvatting van je.
Waarom? Omdat.. en let nou op… ALVORENS men kan zeggen "hier is geen inhoudsvol debat mogelijk vanwege het gebrek aan inhoud.."..; ja, snap je.. DAT JE DAN EERST HET DEBAT DAAROVER WEL MOET WILLEN VOEREN!
Dit is misschien hogeschooldebattechniek voor je..; maar.. ik ben geïllumineerd door een glas wijn benevens MITHRAS mij altijd terzijde staat. Tegen wiens verweer eenieder bij voorbaat kansloos is..; dat had je kunnen weten als je mijn boek goed gelezen had…))))
Dus: mijn waarde: "Ja! Het is altijd gewenst om de domheid te bestrijden."
"..Snelle geesten repliceren binnen 10 minuten als het erop aankomt.." ’t Is nu op mijn computer 12:13 uur.."
aad,
wel eens van een digibeet gehoord, met ook nog duitse prögrämma’s.
@bouma. debatteren zet ik meestal om in onderhandelen of anders de boel in eigen sop gaar laten koken.
een soort stofzuiger die zo creatief is zichzelf op te zuigen. mijn ‘Dirt Devil’ valt van ellende uit elkaar en de filters wervelen in de rondte in de opvangbak.
ik was ook dom. aanbieding van Schlecker.
@jan:
"ja, snap je.. DAT JE DAN EERST HET DEBAT DAAROVER WEL MOET WILLEN VOEREN!"
Klopt.. en dat debat (althans van mij uit) heb ik al reeds lang geleden (met B in deze) gevoerd.. Althans geprobeerd te voeren.
Het bleek echter dat B in deze enkel voeding gaf aan het vermeerderen van het relgehalte, om elk debat daarmee te vermijden (ik zie dat ook nu wederom gebeuren, met jou en anderen)..
Kortom: in die zin is er geen sprake van debat.. Dus ook nutteloos om daar in debat proberen te komen..
Maar laat maar zitten, ik besteed mijn tijd graag aan andere verchijnselen in de maatschappij.. en niet aan randverschijnselen 🙂
@WJvdW: maak je geen zorgen.. Ik ‘hoor’ regelmatig van digibeten 🙂
En klopt: sommigen (zie hierboven, Bondon bv) laat ik ook gaarne in eigen sop gaarkoken.. Ze mogen ook zichzelf, na goed gegaard te zijn, opeten..Reactie is geredigeerd
@Aad 13:18
Goed!
Wil niet zeuren… doch constateer slechts dat je éénzijdig "het debat" als volvoerd aanmerkt.
Maar ik snap je anderzijds wel.., hoor. Laten we daarom deze oeverloze discussie maar smoren indachtig de overweging: "dat indien eenieder het met de ander altijd eens zou zijn.." er ook veel meningsverschil gaat verloren…
(en denk daar maar eens over na!)
Groet! Ga nu wat anders doen. JB
@Jan: de wereld zou het inderdaad niet kunnen stellen zonder meningsverschillen..
De wereld zou er ook niet uitzien als men het nooit eens zou kunnen worden.
De wereld ziet er al niet uit omdat men het veelal niet eens kan worden.
De wereld ziet er ook niet uit omdat dan veelal één de partijen probeert zijn wil aan de ander op te dringen, door bijvoorbeeld een oorlogje/oorlog te beginnen..
Kortom: kom er nog maar eens om.. een inhoudenlijk debat aan de dag.., een schaars goed?
:-)…. 😦
@Aad 15:02
quote:
Kortom: kom er nog maar eens om.. een inhoudenlijk debat aan de dag.., een schaars goed?
:-)…. 😦
Je laatste opmerking hierboven krijgt inhoud door ons debat dat het schaarse goed inhoud geeft. Gelukkig bestaan er nog "Aad verbazen" die het debat niet uit de weg gaan of anders, op z’n minst, inhoud proberen te geven. We worstelen verder om degenen, die de kop in het zand wensen te steken, eruit te trekken."
Bedenk mijn quote: "als je veel van ’n ander overneemt blijft er weinig van jezelf over.." ; ik denk dat dit "probleem" hier ook speelt voor Rob en Alib en zoveel anderen…
(Ja, ja, schoffelt u mij maar onderuit door deze provocatie te ontkrachten als u kunt..)
Jan: de quote: "als je veel van ’n ander overneemt blijft er weinig van jezelf over.." heb ik inderdaad van jou overgenomen inmiddels en pas het zelfs in gesprekken/debatten regelmatig toe..
Met enige reserve uiteraard.. per slot van rekening heb ik het overgenomen. Om inhoud te geven aan de quote, troost ik me met de gedachte dat ik niet al te veel zal overnemen (van je en anderen).. anders blijft er immers niets (te weinig) van mezelf over.. 🙂
@Aad
@Allen
De discussie zet hier en daar voort.. zie ook bij @Bondon alwaar ik repliceerde simpele ROB als volgt:
jan bouma / 01-07-2008 17:24
@ROB 16:08
Nog daargelaten dat ik het met Zweistra eens ben hierboven dat de pseudoniemen teveel verhullen en vrijheid geven terzake de vraag: WAAR STAAT U VOOR? Is je antwoord volstrekt ook beneden de maat omdat je het principe miskent dat: "Die Welt mein Feld ist!" Ook wat schrijvers of nieuwe ideeën aangaan. Je bent een bekrompen iemand met een beperkte intellectuele radius als je dit principe niet als juist ziet en erkennen wil. Jij bent iemand van het smoren van de vrije meningsuiting; "Bek Houden!" is je credo omdat ‘the unconvenient thruth’ je irriteert en je er geen verweer tegen hebt. Gelijk @Bondon. ’n Grote bek opzetten tegen mensen met ideeën zonder die ideeën inhoudelijk te weerleggen. Dat is jouw verhaal. Zwak en simpel.
Hadden we het hier niet over de verantwoordelijkheid van een "aanspreekbare Pers en Media inclusief de columnisten?"
———————————————–
"..Kijk eens hier, dames en heren, nimmer zal er gezegd moeten kunnen worden: "Bek Houden!" Want ik heb het hier voor het zeggen.. Bij mij kan altijd en eenieder rekenen op de volledige vrijheid van meningsuiting en – als er geen wartaal wordt gesproken – ook nog rekenen op aandacht..!"
@Jan.. je weet inderdaad van geen ‘ophouden’.
Gelijk zul je nooit krijgen (ben hen)..
Vrienden zullen het nooit worden 🙂
"WAAR STAAT U VOOR?"
Energie en aandacht zijn beide schaarse goederen..
En ik maar blijven recommenderen (aan je) deze schaarse energie nuttig in te zetten gezien je belangwekkende missie..
Krijg ik gelijk (van je?)..
correctie.. (zie ik net..): "(ben hen)" dient te zijn: (van hen).
@Aad
Men kan slechts zijn energie nuttig besteden aan diegenen die het niet met je eens zijn; dus je krijgt gelijk van me maar ook weer niet! En om vriendschap bekommer ik me nog het minst als cynische pragmaticus. Het gaat erom of mijn tegenstanders dit begrijpen. Ik zoek hun vriendschap niet doch slechts hun (en mijn) goed begrepen eigenbelang. Was het niet Don Quichot die opmerkte in m’n boek: "Sancho! De waanzin raast over de wereld maar ik zal ‘m bestrijden!" Welnu: mijn tegenstanders zorgen voor de blijvende waanzin en de eeuwigdurende domheid waardoor ik mij als een Don Quichot moet laten horen. In hun ogen dan…; voel mezelf allerminst een Don Q.
Jan: ik begrijp je drang om te prediken.
Maar een kerk vol met ‘zwevenden’ blijft voor mij de voorkeur genieten boven binnendringen in een kerk vol met volhardenden die al van zich zelf overtuigd te zijn van een tegendeel.
Dat is mijn les van het leven (ik was anders zeg ik je)..Reactie is geredigeerd
@Aad 19:00
en het tijdstip nu rond 23:15
– zonder tussentijdse instemming
van wie ook – zegt genoeg; maar
een prediker ben ik niet. Zie jij ze
nu ook nog allemaal "zweven" in je kerk?
Tot morgen! Groet! JB
Ach Jan, ik weet niet of ze zweven, of dat ze (bezoedelt inmiddels?) op een terrasje de zwoele avond doorbrengen. Ik hou het maar op het laatste.
och toch, ben ik warempel in slaap gevallen op mijn eigen terrasje toen ik onderuit hangende keek naar een na-gesynchroniseerde 007 film -zonder reklame!- ‘You only live twice’.
Die had ik nog nooit gezien en nu was het weer raak.
Ik houd het er maar op dat je niet alles in het leven kunt hebben.
Mag er nog gerookt worden in jouw kroeg, Aad? op de Gulden Draak nog wel. The Rising Hope staat hoog in het vaandel.
We hebben zelfs een geusje (zo’n 3-hoekig vlaggetje op de voorplecht) met de oranje letters ‘Van Nelle’ aan boord.
Dat is dan ook de enige concessie aan oranje aan boord.
Dit vernam ik van mijn bootsmaat die aan de voet van de Drommedaris ligt, terwijl Nozemientje snurkt aan mijn voeten.
Het bewijs dat je niet alles in het leven kan hebben. Zo simpel kan het -helaas- zijn.
@Aad
Ach.. tot veler vreugde van eenieder ga ik gewoon even door. Links en rechts zo mogelijk verpletterend uithalend waardoor the unconvenient thruth niet langer te ontwijken is. Die "ontwijking" wordt ook teniet gedaan door… – ik noem maar wat -:
1. een aanval van de VS op Iran en het begin van de 3e en laatste WO.
2. nog hogere prijzen van het laatste vat olie.
3. alom burgeroorlog vanwege stopzetting van de bevoorrading en het tot stilstand komen van de economieën.
4. onbetaalbare prijzen voor alle andere grondstoffen inclusief die voor de voedingsmiddelenindustrie. Etc.
Maar men neme gerust vandaag nog even ‘een terrasje’, hoor.
———————————————–
Zie hierna hoe het de tegenstanders vergaat die zich in nihilisme hullen. (vanaf @Bondons blog gekopiëerd):
jan bouma / 02-07-2008 07:31
@Ely 20:22
Meneer of mevrouw "Ely" wilt u gewoon m’n naam goed schrijven? Ja!? Dank u! En als u die naam even googelt krijgt u m’n adres erbij plus ook nog foto hoe ik eruit zie.
Daarentegen:
Dat avatar van u lijkt me een soort laken waarin een spook zit; kan dat kloppen? Bent u ook in werkelijk een achterbakse pseudonieme nihilist met alleen maar loze praatjes? Het lijkt erop. Want wat voor inhoudelijke zaken hebt u eigenlijk de mensheid te bieden of te melden? Ik las nog niets belangwekkends van u!
En… – hoewel ik ’n hekel heb aan generalisaties – geldt voorenstaand betoog voor alle schijterds die hier onder pseudoniem "werken". Het zou verboden moeten worden! Ach ja! Ik snap het wel… Men meent al gauw een "Rushdie" te zijn die gevaar loopt vanwege fatwa’s en zo. Tegen wie moest hij beschermd worden?
De stakkerds blijken tegelijkertijd voor mij de lafbekken maar.. la-me-verder-nie-lachen om zoveel "moed" en gluiperigheid.
———————————————–
"..Een ieder een prettige dag verder, vandaag en morgen..!" Groet! JB
@WJvdW:
Ik dacht dat je Duits niet zo sterk was schreef je eerder. Maar een nagesynchroniseerde film van Bond kijken dat durf je nog wel aan? "James, gib mir dein gun".. Ja, ja.
Roken: in de virtuele wereld kan alles..
Als ludieke actie is de het raam geopend in de kroeg, en het personeel (om zich te beschermen tegen de rook – want daarom is de wet immers opgesteld) bediend de rokende klanten vanaf buiten door het raam… Geen probleem zo groot of er is een oplossing voor.
@Jan:
Ja, ik las de kranten ook bij thuiskomst.. Ik kan me niet even terugtrekken uit de wereld of het begint volstrekt uit de hand te lopen.. Zeer ernstig allemaal!
Je bent je gram behoorlijk aan het spuien, lees ik..
Die stelling die je inneemt tegen de onder pseudoniem schrijvende bloggers… Moet ik me daar door aangesproken voelen..? Of mag ik me ‘optrekken’ aan het argument (wat je tevens gebruikt): "ik heb een hekel aan generalisaties"…….Reactie is geredigeerd
no worry, omdat nancy sinatra in het engels ‘You only live twice’ spitste ik mijn oren tijdens de aftiteling, als door een wesp gestoken in mijn gemiste REM-slaap van de vorige nacht op mijn terrasje.
En dat zonder Eau de Vie.
Guten Morgen, Freunden, waß ich zu sagen hätte, dauert maintenant eine capuccino.
Buen dia.
boqer tov
Georges Bizet met zijn Carmen gooide roet in het eten. een mislukte barbecue.
De hond blaft, die wil het bos in. Dreckie doen
Kosachta. vertaal dat maar niet. Dan heb je een fatwa op je dak
@Aad 9:48
We maakten talloze blogs samen waarin wel duidelijk was waar je voor stond; dus voel je absoluut niet aangesproken op het feit dat je gebruik maakt van een pseudoniem. Inderdaad ligt voor mij de scheiding bij de nihilisten die – lekker veilig en anoniem vanachter hun computertje – hun waardeloosheid en soms ergerlijke aantijgingen aan mijn adres denken te kunnen ventileren! Met dat soort lieden veeg ik de vloer aan. Maar ik ga eens kijken wat ze me nog meer te vertellen zouden hebben zonder te zeggen: "HIER STA IK (zelf) VOOR!"
De wereld gaat namelijk aan dit soort lafbekken ten onder. En ja.. ik ben op het oorlogspad om ze op te zoeken. groet! tot later..Reactie is geredigeerd
@WJvd: hè gelukkig, dat lucht weer op..
@Jan: hè gelukkig, dat lucht weer op..
@Nelus: mag ik jullie bij deze een geweldige vakantie wensen, en doe zeker Fransiscus de hartelijke groeten van mij!! En wees voorzichtig..
Cathy en Cats: waar zijn jullie? Ook al op vakantie?
BBQ, ik weet het wel, maar……….
‘cue’…..
Met l’Amour op de achtergrond.
Is het bizet, of bizar.
Heb ik veel gemist met ‘You only live twice’?
These boots are made for walking, daar weten ze hier wel weg mee.
De naam ‘Nancy’ heb ik hier nog nooit gehoord, wel ‘Mercedes’. Dan komt de echte l’Amour boven.
Nu echt Nozemientje uitla(a)ten.
@bouma, ga je mee, hier het bos in? Lekker cool, veel schaduw, en met je blote voeten een beetje afkoelen in een stromende beek?
Ga ik je verklappen wat ik met een ander maatje, een advocaat, heb be- en af(ge)sproken aan de rand van die beek, terwijl een nanny de rotzooi thuis een luchtig geurtje gaf.
@aad.
mag ik dan ‘buiten’ tot rookvrij gebied verklaren en de kroeg tot een afgeschermde ruimte.
die aftandse, opgeknapte, nederlandse caravan op oplegger doet wonderen. Een fiets heb ik al buitgemaakt. Echt waar, ik lieg niet. Staat nu in de kelder met boodschappenmandje, voor en achter. Ik gier me innerlijk wild, het is een damesfiets met 20 versnellingen. de boeren gieren zich hier ook wild.
Wiedergutmachung. Nee toch, heb ik´weer. regel een gratis caravan en houd er een damesfiets aan over.
Lieve mensen, hier is geen woord van gelogen
want hier is een rookverbod in de bossen.
vanavond onweer. nu echt er van door voordat de bliksemschichten (van OBB?) weer alle kanten opschieten.
@bouma. kom nu eens met een vrolijk verhaal. het leven is al serieus genoeg.
Ik smeek u. Wie zei dat ook alweer?
@wjvdw 11:09
Zou dat graag willen maar ik kan niet van m’n barricaden af..; ben uiteraard wel benieuwd naar je wedervaren met Nanny en een advocaat.. Verneem dat nog wel eens: als ik de slag gewonnen heb. Erna dus. En niet ervoor. groet! jb
@Aad. 10.52 uur.
Nee hoor Aad, ik ben er nog steeds. Eind augustus heb ik nog wat tegoed. Ik houd me alleen heel rustig met die hitte en wacht die heerlijke regenbui af. Fijne dag verder!
@Cathy 13:13… tweemaal dertien!!!! Je vergeet mij te snel.. maar kijk hierna – als je wilt, hoor! – hoe het verder gaat met mijn strijd op dit Vkblog..
Overigens: de tuin hier bij mij snakt naar die regenbui van morgen. 90% kans volgens Aads weerblog; er sterven anders massaal planten als er geen regen komt.. Groet! JB (En laat datgene wat hierna volgt maar aan je voorbij gaan als je wilt…)
jan bouma / 02-07-2008 13:13
@Rob 12:17
Nee, alweer fout.. de beantwoording (en de oplossing) van mijn vraag begint – zij het schoorvoetend – gehoor te krijgen bij een voorlopig beperkt aantal intellectuelen zoals bijvoorbeeld Karel Knip, wetenschapsredactie NRC Handelsblad, en waarmee ik ’n hele middag heb zitten confereren over de stellingen in m’n boek. Daarnaast is er de cynische columnist Hofland waarmee ik jarenlang contact onderhield en houd. Ook hij is het met me eens. Waar ik tegen op loop zijn lieden zoals jij. Laf, en niet bereid (maar kunnen dat ook niet vanwege ’n eigen gebrek aan kwaliteit) om mijn voorstellen te willen aanvaarden dan wel te beoordelen. Daarom zeg ik: die voorstellen (voordat ze als ‘geaccepteerd’ zullen worden er- en herkend) zullen wel TE LAAT als relevant worden aangemerkt als ik constateer HOE er mee omgegaan wordt!
Ziedaar mijn al 30-jarige strijd om met woord en beeld mijn verhaal te vertolken.
Dus: Ja! Eindelijk heb ik na 3000 jaar geschiedschrijving HET antwoord dan geformuleerd. Niemand deed dat eerder voor mij.
Tenslotte:
Als jij je wilt blijven herkennen en erkennen in mijn omschrijving van je (zoals je dat hierboven aangaf) moet je dat natuurlijk zelf weten. Ik had anderzijds verwacht iets anders. Maar je bevestigt mijn en jouw gelijk dat: ‘de eeuwigdurende domheid’, ook wat jou betreft, zal mogen prevaleren tot in eeuwigheid.
@Bondon !
Zonodig zoek ik het op waar je stelde dat je me nog wel even INHOUDELIJK repliceren zal met je badinerende omschrijving van: ‘het wereldraadideetje’.
De premature classificatie is alweer bij voorbaat gegeven dan wel gesuggereerd. Ik kots zo langzamerhand, al decennia lang, van het intellectuele niveau dat ik ontmoet.
En dit Vkblog met ‘de intellectuelen, zoals zij zich afficheren’ doet aan dat oordeel weinig af.
———————————————-
"..Kijk! Beste mensen, zo gaat het nu.. in alle talen. De gemeenschappelijke, en wel die taal waarin men elkaar verstaan wil, zit er nog niet bij.. Tot later dus!"Reactie is geredigeerd
@Jan.
Ik laat niets voorbij gaan Jan. Weliswaar houd ik me rustig maar er ontgaat mij niets hoor!. Ik ben echt helemaal "bij". Fijne dag verder en ik dacht trouwens dat wij vanmiddag al behoorlijke buien kunnen verwachten. Daar hopen wij dan maar op. De planten hebben het inderdaad heel hard nodig.
Moet jij je trouwens niet een beetje rustig houden met die hitte?
@Cathy.. 13:41
Nee.., naarmate de hitte van het debat toeneemt zal ik er niet om weglopen… maar dank dat je alles volgt. Hoop inderdaad op die regen want hoewelk ik een Spartaanse wijze van niet beregenen toepas als die niet valt – op tijd en genoeg – zie ik dan toch met lede ogen planten afsterven. In de vergelijking met de volken zie ik dan ook "volken" afsterven omdat die volken de basiswaarden niet weten te incorporeren in een overlevingsmodel. Klinkt ingewikkeld maar is het niet. Wil je je erin verdiepen kijk dan bij Pierre Hassner en Ulrich Beck. Ook John Rawls doet mee.. en andere filosofen… maar ja, dan ben je 30 jaar verder met je leven met een ‘verspild gevoel’ achterlatend. Doe dat dus maar niet.
Tot later! Groet! JBReactie is geredigeerd
@Aad;@wjvdw;@cathy: dank jullie wel voor de goede wensen voor de reis. We gaan morgenochtend weg. En naar ik begreep worden we koninklijk onthaald. Dat heeft Aad geregeld.
De mooiste jurk zit in de koffer. De naaldhakken idem dito. De schoonheidsspecialiste is ook bezocht en de kapper, het kan dus niet meer stuk. Ik zal me op mijn best presenteren. Ach ook het aardse is ons niet vreemd, toch Jan ? En Aad, misschien heb ik wel zoveel inspiratie opgedaan dat er een nieuwe blog komt bij Nelus. Het vervolg op de gouden kerstbal.
Spamgetal 14 = 7*7
"@Nelus.
Ja hoor, "als je haar maar goed zit", dan pas kan de vakantie pas echt goed beginnen. Helemaal "top". Wij vrouwen zijn toch allemaal hetzelfde, toch?
Nogmaals veel plezier en het zal hier toch een stuk stiller zijn zo zonder jou.
Na de vakantie nieuw blog van jou? Ik ben benieuwd!
@Nelus
Goeie vakantie gewenst daar niet van…, maar voor de rest.. dat hele hebben en houwen wat je mee wilt slepen waaronder naaldhakken en jurken doet verdomme nu veronderstellen dat ik te maken heb met een travestiet! Je commentaren waren daarvoor mij toch te mannelijk.. dus ik zie hier een antropologisch en morfologisch probleem in het verschiet!
Desalniettemin.. "op hoop van zegen dan maar!"
en behouden terugkeer van dat front.
@Nelus: geniet er maar van met volle teugen..
Nog een tip, gezien ook daar inmiddels tropische temperaturen worden gemeten: losse kleding met veel zakken.. Veel zakken? Ja, want daar kun je dan van die blauwe koeldingen in doen die je net van tevoren uit de vrieskast hebt gehaald (en onder de pet eentje natuurlijk..
Naaldhakken: handig als je de berg opgaat (want die zijn er in die steden), want dan loop je immers vrijwel horizontaal..
Tip: als je de berg afgaat met naaldhakken, achterstevoren (ook weer horizontaal), of ze uit doen..
Nooit te beroerd om iemand te helpen..
Bon Voyage!!
De volgende blog staat er weer op:http://www.volkskrantblog.nl/bericht/209322Reactie is geredigeerd
@Aad
Wat mij betreft is er niets nieuws, want kijk.. hierna nog even een afsluitinkje waaruit blijkt dat alle gevechten gewoon doorgaan; ook in miniatuur en in het groot. Ik probeer er niet aan mee te doen maar soms loopt het gierend uit de hand. Zie hierna:
jan bouma / 02-07-2008 18:35
@Bondon 18:14
Quatsch! Ik ben aardig uit principe tegen eenieder behalve wanneer ik kleinzielige idioten tegenkom die uit gefrustreerdheid niet weten hoe ze "m’n kop eraf zullen maaien!"
Veronderstelde jezelf onlangs ook al niet zo iets? "Kop eraf man!" Maar inhoudelijk reageren op helder geformuleerde voorstellen is er niet bij. Daar raak ik geïrriteerd door.
En wat @Helena betreft. Zij zal zich heus wel herinneren dat ze wat wrok heeft toen ik opmerkte dat Hofland mij als zijn opvolger zag en dat Hofland geen "columnwedstrijd" nodig had…(waar zij aan meegedaan heeft net zoals nog wat hijgerige schrijvertjes hier van kleine en geringe signatuur! Sic!) Dus ik begrijp haar frustraties wel omdat ik toen ook al opmerkte "dat kwaliteit vanzelf komt bovendrijven." Nietwaar Helena?
Dus…, Bondon. Al zou ik mij als een worm gedragen was je nog niet tevreden en je aanhangers hier evenmin. De kop moet eraf man!