Aad Verbaast

te gek voor woorden eigenlijk

Mijn gesprek met Maarten van Rossum..

zit ik in mijn kroeg aan de stamtafel te lezen, komt maarten van rossum gepensioneerd tegenover me zitten.

Goh, zeg ik, dat ik jou hier tref..
Maarten: Ik vind spreken voor mensen zo’n beetje het leukste wat er is.
 
Leuk dat je er bent, in deze toch wel unieke kroeg!
Maarten: Uniek in de verslonzing van de publieke ruimte.

Verslonzing van de publieke ruimte?
Maarten: Het is het volstrekte gebrek aan sociale discipline hier.
 
Veel BN-ers en andere gasten komen in deze kroeg toch graag hier even over hun discipline praten. Maarten: Eerst kreeg je die variétéartiest uit Venlo met oplossingen aan de borreltafel, en daarna nog veel gekker; dat malle mens.
 
Rita (met button: “Ook mijn TON gegarandeerd!” en net terug van de rechtbank) vraagt: Een natje? Maarten: Dan houdt je het niet droog.

Zelfs Balkenende is hier geweest!
Maarten: Waarom zou de minister-president dat niet doen? Dat zou naar mijn smaak de minister-president eens vaker moeten doen.

Politici komen hier wel vaker over de vloer: Bos, Rouvoet, Kroes, Herfkens, Kant, Ali
Maarten: Die opkomst heeft mij op zich enorm verbaasd; er is weinig reden voor populistisch gekanker.

Populistisch gekanker? En verder: jij bent toch ook maar hier naar toe gekomen
Maarten: Dat bedoel ik maar, het viel mij bitter, bitter tegen. En verder vindt ik het wel fijn me te ergeren.

Ergeren?
Maarten: We leven in een wonderlijke cultuur waarin je altijd gelukkig moet zijn op een soort debiel-infantiel niveau.

Niet iedereen van dat niveau is hier al geweest overigens.
Maarten: Dat verklaart de angst van de elite. Dat begrijp ik wel.
 
Uit angst voor tegengas van de vele gasten hier?
Maarten: Het zijn de mopperkonten van het internet. Je schrikt er wel even van maar je weet ook dat het flauwekul is. Maar ondertussen wel met zijn allen een grote mond opzetten.

Grote mond? Laat die gasten maar schuiven in deze ruif. Dat schept duidelijkheid.
Maarten: Oké, de verschuivingen zijn kolossaal, de huidige verwarring is daarvan een gevolg.

En die verwarring kom jij hier even ontknopen?
Maarten: Omdat we te midden van alle onrust en onzekerheid een plechtanker nodig hebben. Je moet je voorstellen: in deze termen heb ik al serieus gedacht.

Serieus? Of maak je een grapje..
Maarten: Veel mensen denken dat ik niet meer ben dan een grappenmaker. Dat is niet zo. Ik meen het serieus met de mensheid.
 
Mag ik dan nog eens uitnodigen voor een vervolggesprek?
Maarten: Sorry, daar ga ik niet voor.

Da’s ongelukkig. Maar heb je dan toch nog een advies voor ons?
Maarten: Onderken eens de enorme aantrekkelijkheid van melancholie en ergernis, van een beetje mopperen. Dat is ook een vorm van geluk, zeker.
 
Laten we dan hier dan maar rustig doorgaan hier met het beproeven van ons geluk, denk ik.
En lees gauw verder in: De herontdekking van het ware zelf.

Bron:
allemaal letterlijke citaten uit het interview met Maarten van Rossum in de volkskrant van 11 oktober 2008: “De vreugde van het mopperen.”

Noot:
Dit gesprek is onderdeel van de feuilleton: “mijn gesprek met…….”
Alle vorige afleveringen van “mijn gesprek met…….” staan in het infoblok rechts
Foto: Tom Ordelman, ‘Oranjeboom café’, Velp, 360 graden.

109 Reacties op “Mijn gesprek met Maarten van Rossum..

  1. nelus 13 oktober 2008 om 17:21

    @aad: heeeeeeeerlijk, de kroeg is weer open. Biedt weer allerlei mogelijkheden. Op rode lakschoenen met naaldhakken lopen in de bediening. Bitterballen uit de vriezer. En Maarten is wel een figuur waar wat over te zeggen valt. Ik ga er eens even voor zitten.

  2. jan bouma 13 oktober 2008 om 17:48

    @ha Aad
    Wil die 6e aanbeveling hierboven niet zonder verklaring laten. Van Rossem beschouwde ik al bij eerste aanvang en confrontatie, al jaren geleden, als enerzijds een ‘zure commentator’ maar anderzijds bracht hij ook dat ontnuchterende en sarcastische commentaar. Van hem, en van de mensen. Die wel wat duidelijkheid verlangden.
    Maar ja…, wie ben ik, noch van Rossem, om dat te onderkennen en bevestigd te krijgen?
    Misschien komt er ’n antwoord op het einde van dit blog?

  3. Ina Dijstelberge 13 oktober 2008 om 18:00

    Heerlijk Maarten…ik moet zeggen dat ik zijn droge met cynisme doorspekt commentaar wel mis.

  4. Aad Verbaast 13 oktober 2008 om 18:13

    @Nelus: het werd tijd inderdaad, na al die stress van de laatste tijd om weer eens even lekker in de kroeg alles op te lossen onder het genot van..
    Naaldhakken kunnen uit.. In de (goed geventileerde kast) staan de sloffen van de stamgasten (op naam).
    Van Rossum: die heeft ook overal zijn oplossingen voor..

  5. Aad Verbaast 13 oktober 2008 om 18:15

    @Jan Bouma: Ik ben een fan van van Rossum. Met de droge humor (hij wilde ook niets drinken zaols je las) en scherpe blik, zegt hij wat sommigen ‘correcten’ denken maar niet durven te zeggen..

  6. peter louter 13 oktober 2008 om 18:17

    wat een spreker is die man,er is geen man die zo goed spreken kan.
    Waarom heb hem niet gefeliciteerd met zijn pensioen?

  7. Aad Verbaast 13 oktober 2008 om 18:18

    @Ina: Je zult het niet hoeven te missen.. In hetzelfde interview stelt hij dat tegen het ‘zwarte gat’ van gepensioneerd zijn, hij zijn agenda al voor maanden heeft ‘dichtgeplamuurd’ met lezingen..
    Ook op de televisie zal hij een regelmatige gast zijn. Als Amerika specialist de komende weken/maanden zeker..
    Gelukkig: altijd dik genieten met hem!!

  8. Aad Verbaast 13 oktober 2008 om 18:20

    @Peter: zie ook Ina.. ik hoef hem niet te feliciteren, behalve dat hij wellicht nu veel meer gaat verdienen in het lezingencircuit.
    Ik kijk ook altijd met bewondering, ook over zijn eigen zelfrelativeringsvrmogen overigens..
    Heb je hem ooit zien lachen? 🙂

  9. wj-tje 13 oktober 2008 om 19:31

    @aad ik vind dit niet eerlijk. gooi je de kroeg weer open en maakt prompt een 1-2`tje met Van Rossum.
    Was het nu echt niet mogelijk om hem uit zijn Vlaamse tent te lokken?

  10. Martin Broek 13 oktober 2008 om 19:54

    Dat je zelf zo vaak aan het woord kwam, dat vind ik wel knap. Van die korte zinnen ook van Van Rossum. Meestal is hij niet stil te krijgen. Ook in die zin valt hij op. Hij neemt de tijd die hij nodig heeft. Hij praat wel in oneliners, maar vaak heel veel achter elkaar. Ook een reden dat ik hem graag hoor, zijn onaangepaste aangepastheid. Of is het aangepast….Reactie is geredigeerd

  11. Rene Scheffer 13 oktober 2008 om 20:09

    Ik heb de krant van zaterdag nog liggen. Ga hem snel lezen. Mooie insteek van het blog.

  12. Aad Verbaast 13 oktober 2008 om 20:19

    @WJ-tje: Maarten van Rossum, zoals je hebt kunnen lezen moet haast wel zeer regelmatig meegelezen hebben.. Of misschien zelfs incognito in de kroeg geweest zijn. Van een 1-2-tje kan dus geen sprake zijn hij is een ervaringsdeskundige.. Zoals over zoveel onderwerpen! 🙂

  13. Aad Verbaast 13 oktober 2008 om 20:21

    @Martin Broek: je hbt helemaal gelijk.. Maar hij is ook vaak niet altijd lang van stof. Ik ben juist onder de indruk waarop hij zovaak in één zin de kern kan aangeven..
    Maar misschien was hij onder de indruk van ‘de kroeg’ en werd er een beetje stil van.. 🙂

  14. Aad Verbaast 13 oktober 2008 om 20:22

    @Rene: Dank. Gauw lezen!! Je zult wel het een en ander herkennen.. wellicht (?) in wat andere verbanden :-0

  15. Coby 13 oktober 2008 om 20:34

    Ik hòòrde zijn stemgeluid en ik zàg zijn gezichtsuitdrukking, zijn ogen zijn spiegels van zijn ware zelf, weet je dat? Ook als hij niet praat. Ik zou zijn hoofd graag eens tekenen. Ik hoop hem vaak te zien en te horen inderdaad de komende tijd, altijd leuk! En hoe je dit voor elkaar gekregen hebt, ook!
    hartelijke groet, Coby

  16. Aad Verbaast 13 oktober 2008 om 20:42

    @Coby: heb jij hem wel eens zien lachen? Ik niet, maar volgens mij moet hij zich kapotlachen in zichzelf.. Bijzondere man!

  17. Rubio 14 oktober 2008 om 01:44

    Aad; Ben geen fan van hem. Met alle respect voor ze uiteraard maar ik vergelijk v. Rossum altijd met die Willem van Hanegem op zìjn terrein. Een raar soort populistisch ingestelde zuurpruimen die immer ‘ongevraagde waarheden’ zitten te melden waar je, het moet idd gezegd, toch om zit te (glim)lachen op een ‘onbewaakt’ moment. Tè relativerend ook wbt v. Rossum, wanneer zijn mening wordt gevraagd over 9/11 of de dood van v. Gogh….Maar goed, mopperen zal best een vorm van geluk kunnen zijn voor sommige mensen..

  18. ceesincambodja 14 oktober 2008 om 06:36

    Als Van Rossum zijn licht weer eens laat schijnen over het perfide albion, het vermaledijde Noordamerika, geniet ik. Echt waar. Zijn heerlijk pessimistische en (vooral) duidelijke zinnen strelen mijn vooroordeel.
    Ik ben een grage gast van dit bruine café, Aad. Hier kan ik tenminste nog eens opsteken.

  19. jan bouma 14 oktober 2008 om 06:36

    @Aad
    Het komt zo uit dat de Amerikadeskundige Van Rossem zich van harte in het onderstaande kan vinden. Heb hem ook vaak genoeg soortgelijke kritiek horen uiten op Bush en c.s. Dus hierna een stukje proza dat on topic is.
    jan bouma / 14-10-2008 06:07
    @Mizée
    Je kunt wel eindeloos ook jouw mantra’s blijven herhalen dat ik je niet geantwoord zou hebben terwijl ik dat wel gedaan heb en bij herhaling. Met verwijzingen naar pg. zoveel en zoveel danwel door weer varianten hier neer te zetten zoals die opsomming a t/m h als concreet gedane voorstellen. Maar je weigert die te lezen, en of niet serieus te nemen wat ik ook eindeloos herhaald heb; zie bijvoorbeeld op pg. 135 het antwoord op één van je kritiekpunten: daar staat quote:
    –Althans.., dit is de best denkbare oplossing. Men zou mij overigens van inconsequent denken kunnen betichten omdat ("we zijn allemaal crimineel") ik eerder iedereen dat epitheton toekende… Daar hebt u gelijk in. MAAR WE MOETEN WAT… OMDAT MITHRAS EERDER GECONSYTATEERD HAD DAT DE INTERNAIONALE FORA, ALS DE VN, NIET GOED WERKEN. —
    En vervolgens heb ik ook nog aangegeven dat ik Onze Lieve Heer niet ben of de almachtige God die even "simsalabim" roept, of zoals jij dat omschrijft met "floep" en daar is van de ene op de andere dag een integere en crimineel vrije wereld en zijn alle problemen opgelost!
    Ter illustratie van je onvermogen of onwil, jazelfs KWADE WIL om het boek niet te lezen of ongelooflijk dom niet te begrijpen waarover het gaat nog het volgende saillante voorbeeld van je falen. Je stelt: (quote)
    JM 13-09-2008 21:07:
    Het woord ‘integriteit’ komt ontelbare keren overvliegen – met of zonder hoofdletters – maar over wat het begrip inhoudt weet je niks zinnigers te melden dan 6 pagina’s over een ‘pissende hond’?! (Oftewel de eeuwige negatieve argumentatie – oftewel niet weten te omschrijven wat het dan WEL is.) [..]
    unquote.
    Nou dat heb ik dus wel! Want ik verwijs naar ‘The Haque Invasion Act’ die de Amerikanen het godvergeten recht geven om Nederland militair binnen te vallen om eventuele Amerikaanse oorlogsmisdadigers, die voor het Int. Strafhof in Den Haag zouden kunnen worden voorgeleid, GEWAPENDERHAND te bevrijden. Ondertussen zien we Balkenende en schoothondje De Hoop Scheffer in de Oval Office met Bush staan slijmen! Hou nou toch op, mens! Als dit kleine gegeven voorbeeld, en wat je zogenaamd "gelezen" hebt, je al niet overtuigt wat INTEGRITEIT betekent… wat moet ik dan nog meer? Je leest niet; en als je wel wat leest, gedraag je je als een ANALFABEET die mijn boek wat zit te verkrachten.
    Dat neemt allemaal niet weg dat de voorstellen (a t/m h) zondermeer uitgevoerd kunnen worden waardoor zulke zaken, als voormeld, zich NIET meer zullen kunnen voordoen. En aangezien je je niet verzet tegen die te houden BMD zeg ik: "wat houd je dan tegen?" Dan ga je toch overal onmiddellijk bepleiten dat die BMD er moet komen? Met de genoemde uitgangspunten a t/m h als redegeving. IN IEDER GEVAL zullen er dan pas effectieve en drastische maatregelen genomen worden (lees: Revolutie die noodzakelijk is) waardoor er misschien nog overlevingskansen zijn voor de mensheid. Sowieso zal er een dramatische verbetering uit voortvloeien. Dus: ophouden met zeuren, Mizée! Je ontkent – ten onrechte – op groteske wijze de bewijsbare voordelen die zullen optreden. Ik ga die voordelen hier niet nog eens voor je herhalen. En als jij wilt blijven geloven dat je daarvoor niet de politieke verantwoordelijke top van de huidige 192 naties voor MOET veranderen… dan blijf je toch lekker zitten met de huidige verantwoordelijke top. De 192 egomaniakken die voor de negatieve Balans zorgen. Soit!
    En dan nog even dit van je:
    quote 11:10
    Wie stelt, die bewijst – en in dit geval dan óók nog op andermans blog. Dus ik zou maar niet gaan lopen zeiken als ik jou was. Ik heb wel degelijk aangegeven waarom je spamde – ben je soms analfabeet?! Alsof ik geen basale mensenrechten zou genieten op mijn hoogsteigen blog, zeg!
    unquote
    lijkt me wel dat ik het bewijs over jouw analfabetisme dubbel en dwars hier weer geleverd heb! Dat hele boek heb je volgens mij ook niet gelezen en/of begrepen want een kind had begrepen dat Bush met die dominante hond werd vergeleken en niet Balkenende. Ja, wals er maar overheen; dat maakt jou allemaal niets uit, zeg je. Mij wel.
    Daarom hou ik er mee op. Ik wens wel serieus genomen te worden. En als ik concrete voorstellen heb gedaan is het niet moeilijk om die in de praktijk te prognoticeren wat de uitwerking er van is. Maar alles wordt weggehoond. Zoek een andere pispaal. Mij niet meer. Maar ach, de lezer van dit blog zal zich wel over meer zaken verwonderd hebben. Zoals over Last Summer die ook wat wil zeggen over mijn terechte WOEDE over zoveel tegenwerking en domheid. Ja. Beiden: de groeten! Blijf gewoon de krant lezen. Daarin staat elke dag mijn gelijk!
    ———————————————-
    ps
    had je nog gewaarschuwd.. voor die boleten! En ik blijk tegelijk ook aan de andere kant van de wereld ja zelfs tot in Cambodja gehoord te worden! 6:36 uur. Ha die Cees!!!Reactie is geredigeerd

  20. Aad Verbaast 14 oktober 2008 om 09:01

    @Rubio: ik kan me we voorstellen wat je zegt: ‘zuurpruim’…
    Zo klinkt het wel natuurlijk. Ik vind het echter een verademing om tussen de 100-en ‘specialisten’ die de nieuws- en praatprogamma’s van straat plukken iemand te horen spreken die met kennis van zaken en er een humoristische draai aan kan geven puur door het bijzondere taalgebruik van hem. Geeft wel wat extra’s tussen alle grijze muizen..

  21. Aad Verbaast 14 oktober 2008 om 09:04

    @Cees: je kan het mooi zeggen Cees: ‘strelen mijn vooroordeel’.. zoiets zal het wel zijn ja 🙂
    De meningen zijn verdeeld over hem. Zijn meningen zijn wel duidelijk. Zijn vookeuren ook overigens. McCain gunt hij het licht in de ogen niet bijvoobeeld.Reactie is geredigeerd

  22. Aad Verbaast 14 oktober 2008 om 09:11

    @Jan: "daarmee hou ik er mee op" Ik heb je zoiets eerder horen zeggen.. Is het werkelijk dat je discussie met Joke MIze nu is opgehouden? Het zou tijd worden.. Alle energie is immers verdampt onder je ogen. Geen steek opgeschoten. Ik ben benieuwd. Kan je je aan je eigen woorden houden 🙂
    En ja, het lijkt er wel op dat je enige overeenkomsten hebt met Maarten van Rossum.. Ook hij is een liefhebber van wat jij de ‘hyperbolische overdrijving’ noemt :-))

  23. pacopainter 14 oktober 2008 om 09:55

    Ik heb hem een keer ontmoet bij een radioprogramma waar wij beiden werden uitgenodigd voor een discussie.Waarom ik? Vanwege een column over complottherorien die ik toen schreef.Zeer aardig mens.Met veel humor.
    na de uitzending zei hij.Nu zul je vaker worden uitgenodigd voor tv of radio.Als complotdeskundige zijnde.
    Dat had ik ook toen ik in één keer werd uitgemaakt voor Amerikadeskundige.Maar ik zal je zeggen, PAco.Zelfs als ze willen dat ik over ijsberen kom dicussieren, doe ik dat ook.
    Hij gaf mij een vette knipoog en verdween met zijn loon ad 2000 euro. Wat ik kreeg? een fles wijn.

  24. Serial 14 oktober 2008 om 10:00

    @ Aad
    Prachtig! Ik heb dat interview ook gelezen. Ik snap wel waarom ze Van Rossem niet meer nodig hadden aan de Utrechtse universiteit. Veel te dwars. Mooi stuk van je en ook een mooie man, die zijn naam eer aan doet en er lekker op los Rost.

  25. Aad Verbaast 14 oktober 2008 om 10:17

    @Paco: leuke ervaring! Een mooie uitspraak in het zelfde interview van hem in aansluiting op ouw evaringen: "Ik zeg weleens: maar daar weet ik echt niks van. Weet je wat ze dan zeggen? ‘Ja meneer, dat vinden wij nou juist zo leuk!’"
    Ach, wel herkenbaar ook hier.. Maar hij verdient er 2000 euro mee, zo begrijp ik.. hebben wij nog een lange weg te gaan :-))
    Complottheorieën: leuk!!

  26. Aad Verbaast 14 oktober 2008 om 10:18

    @Serial: of had hij de universiteit niet mee nodig :-))
    Pensioen is binnen, en nu lekker geheel op eigen wijze lezingen geven en uitgenodigd worden bij praatprogramma’s. Veel leuker toch?

  27. eva 14 oktober 2008 om 12:45

    Ik ben een fan van Maarten.
    Heerlijk, dat toontje!
    En hij heeft meestal nog gelijk ook!
    gr eva

  28. Aad Verbaast 14 oktober 2008 om 12:52

    @Eva: ik kan er ook vaak geen speld tussen krijgen. Scherp als een mes. Ik vind dat wel knap.
    "Ga toch fietsen" krjgt een nieuwe lading, zeker bij jou gezien je boeiende feuilleton! :-))

  29. Thera 14 oktober 2008 om 13:24

    Aha, ik snap nu wat je bedoelde. Ja, we zitten even op dezelfde golflengte, Maarten en ik. Hm, klinkt leuk, Maarten en ik. 😉

  30. Aad Verbaast 14 oktober 2008 om 13:45

    @Thera: inderdaad opvallend!! En je had het niets gelezen begijp ik.. Wat ze dan zeggen: "two brilliant minds come together"..
    Dus: mopper maar lekker door.. Maarten zijn theorie is dat het bijdraagt tot zijn geluk.. Misschien wel de reden dat er zoveel gemopperd wordt. Meer mensen denken er misschien ook zo over. :-))
    Zou veel verklaren.. :-0

  31. jan bouma 14 oktober 2008 om 14:41

    @Aad 13:45
    Misschien val ik ook wel in die categorie die je noemt, want het gaat maar door en door en door maar ondertussen staat men in het leven op de barricaden. Daarin blijkt eigenlijk geen verschil. "Het leven" laat zich niet anders verslaan dan "op de barricaden staan!" En binnen deze context plak ik het onderstaande hier maar neer want ik word bedreigd; door ene "off topic" weliswaar maar dat doet er niet toe. Ik zou zelfs niet weten hoe je op dat blog van hem komt. Ik geloof niet dat vrouwen zo kunnen redeneren als die ‘off topic’ daarom zeg ik niet "als bij haar".
    Enfin…; enige reuring is nooit weg. Want je weet dat Bolkestein zei: "zonder rel: geen debat!" Kijk maar of je het wel of niet wilt laten staan. Voor de context van mijn reactie dient men die "off topic" op te zoeken; op het alfabetische lijstje van die 600 Vk-bloggers komt hij, voor zover ik zag, niet voor. Ik kom op zijn blog via het Googlen van mijn eigen naam; nota bene! En wel dankzij zijn inspanningen kan ik me daar – ONGEWENST ! – terugvinden.
    jan bouma / 14-10-2008 14:23
    Re: 13:10; 20;37 uur…
    Ach! Kijk zowaar! De dictator is daar aan het woord: "Ik heb het hier voor het zeggen; en jij houd je bek!" Hem ongewenste informatie blijkt dan de oorzaak voor zijn dictatoriale gedrag. Nee! Men hoort dan niet Voltaire spreken die "tot in de dood het recht van de vrije meningsuiting van eenieder wenste te verdedigen; al was hij het niet eens met die mening!"
    Nee, men hoort slechts de anonieme lafbek die zich "off topic" noemt. Nou "off-topic"; je kunt van mij simpelweg barsten, man. Geef me maar een IP-ban; dan pas ben je van me af. Dat is een soort "uitschakeling" die je dan pleegt, die ten tijde van het Sovjetregiem, vanaf Lenin en Stalin ook al geschiedde. Eerst had je daar dan de NKVD voor, toen de KGB, en in de DDR had men de ‘Stasi’ voor een dergelijk ingrijpen wat de vrije meningsuiting betrof.
    De Russische dissidenten als Solszenitsin, Sacharov, en vooral Andrey AMALRIK, die door de geschiedenis – achteraf – zijn erkend als strijders voor de vrije meningsuiting zeggen jou natuurlijk niks. Jij bent namelijk zo’n achterbakse Stasi-figuur die slechts z’n eigen geluid wil horen! Voor de goede verstaanders wordt echter een andere waarheid gehoord. Je bent een anonieme schijtbak "off topic"; een niemendal voor de mensheid, een niks nul komma nul achter je computertje.
    En weet je wat ik doe?
    Ik kopiëer inderdaad meteen dit stukje en zal dat daar neerzetten waar ik wil, en WANNEER ik dat wil om aan te tonen HOE weer eens ‘de anonieme lafbekken" van het Internet zich willen laten horen. Lazer op, man! Heb je nou werkelijk geen enkel normbesef omtrent je eigen functioneren?
    ———————————————–
    Amuseert u zich er maar mee! of niet..; dat kan ook. Bij mij hoeft en moet niemand iets!

  32. Zilver 14 oktober 2008 om 14:50

    Mooi gedaan, ik hoor hem bijna ademhalen en sputteren, zie zijn ruige gezicht en zijn haar waar een vogeltje in woont.

  33. wj-tje 14 oktober 2008 om 16:08

    nou, nou, het gaat er weer heftig aan toe in de kroeg.
    @bouma. de boel niet opjutten. Ga even een frisse neus halen. Doet mijn a.s. nieuwe ex uit een ver verleden ook met de gulden draak.
    En die heeft verstand van zaken, dat kan ik je verzekeren. die was toen al het 13e wereldwonder.
    Daar komt geen van rossum aan te pas.
    Vraag je arts of apotheker maar om advies.
    Een advocaatje van de swarte haan lust ze rauw.
    nu snel naar mijn eigen blokkie, op of achter de barricaden om erger te voorkomen.
    Slecht opkomend weer is haar hobby en boterham.
    maar niet gaan alimenteren.

  34. Marjelle 14 oktober 2008 om 16:14

    We leven in een wonderlijke cultuur waarin je altijd gelukkig moet zijn op een soort debiel-infantiel niveau.
    Ik hoor het hem idd zeggen, Aad. 🙂 Ik mag hem wel, ik heb de indruk dat hij zegt wat hij vindt en zich daarbij door niemand van de wijs laat brengen. Aan de andere kant is het soms wel heel moeilijk om ertussen te komen als hij eenmaal op gang gekomen is. Ik heb hem weleens zien lachen trouwens. 😉

  35. jan bouma 14 oktober 2008 om 16:40

    @WJ’tje.. was jij het niet die zei: "never a dull moment?" Niet zeuren dus als het er wat heftig aan toegaat. Zal die nieuwe vriendin van je vast met me eens zijn..:))
    Onthouden! Deze opmerking van me; gaat het voor de rest van je leven goed. Zeg dit trouwens tegen eenieder.
    Gelukkig! Blijk ik ook nog spamgetal "13" te hebben! Mijn geluk kan niet meer op vandaag!

  36. EJW 14 oktober 2008 om 17:05

    Leuk dat je weer verder gaat met’de gesprekken’.Ik zit altijd geboeid te kijken als hij op TV is.De humor van die man en dat lijzige stemgeluid.
    Je hebt hem treffend neergezet.

  37. Aad Verbaast 14 oktober 2008 om 17:40

    @Zilver: en altijd een beetje ineengebogen, met een air alsof hij het ergens maar naar vind dat hij er is, of weer wat moet zeggen.. 🙂

  38. Aad Verbaast 14 oktober 2008 om 17:41

    @Marjelle.. ik zal eens beter opletten of ik hem zie lachen. grim- of glimlachen?
    Mooie opmerking van hem inderdaad. De koning van het relativeren ook..
    Maar: mopperen draagt bij tot geluk.. Ik moest aan je laatste blog denken :-0Reactie is geredigeerd

  39. Aad Verbaast 14 oktober 2008 om 17:47

    @EJW: ja die reeks houdt ik erin.. Maar zo in de zomer kwam ik niet zo veel intervieuws tegen van spraak- en smaakmakers om daar dankbaar gebruik te maken van de citaten…
    Tips altijd welkom 🙂
    P.S. : schrijf jij niet meer??Reactie is geredigeerd

  40. Aad Verbaast 14 oktober 2008 om 17:50

    @Jan Bouma: 14:41: zo maak je vrienden en vijanden, maar horen zullen ze je!! Volgens mij begin je toch aardig de grootste mopperaar van het Vblog te worden, en de meest aanhoudende..
    Een klein testje voor je om te kijken of van Rossum gelijk heeft: draagt het bij tot je geluk? :-)Reactie is geredigeerd

  41. Aad Verbaast 14 oktober 2008 om 17:53

    @WJ-tje: als we het toch hebben over ‘de grootste’ (zie hierboven) etc.. Dan ben jij toch in voor de vetleren medaille voor verdiensten in het kader van ‘de dagen van verwarring’.
    Ik kan maar niet ‘on track’ blijven. Geen tomtom is daar tegen opgewassen. Misschien een overzichtsplaatje op het blog van alle relaties die om je heen zweven, en een kaartje van waar je allemaal uithangt. Help, help!! 🙂

  42. Aad Verbaast 14 oktober 2008 om 18:03

    @Allen: borreltijd!! Gratis in ossevet gebakken lucht, herstel, vleugeltjes van onbekende oorsprong. Laat ze maar wapperen!

  43. off-topic 14 oktober 2008 om 18:07

    @ Jan Bouma en Aad Verbaast
    QUOTE:"Misschien val ik ook wel in die categorie die je noemt, want het gaat maar door en door en door maar ondertussen staat men in het leven op de barricaden. Daarin blijkt eigenlijk geen verschil. "Het leven" laat zich niet anders verslaan dan "op de barricaden staan!" En binnen deze context plak ik het onderstaande hier maar neer want ik word bedreigd; door ene "off topic" weliswaar maar dat doet er niet toe. Ik zou zelfs niet weten hoe je op dat blog van hem komt. Ik geloof niet dat vrouwen zo kunnen redeneren als die ‘off topic’ daarom zeg ik niet "als bij haar"."
    Er wordt hier gesproken over bedreigen!
    Geef ik u een voorbeeld:
    "Openbare ruimte, een café zo u wilt.
    U heeft genoeg gedronken, u valt de klanten lastig, ik zet u buiten de deur! (volkomen legitiem)
    Openbare ruimte, een blog zo u wilt.
    U heeft genoeg onzin geschreven, u valt de lezers lastig, ik zet u buiten de deur!
    Doet u dit niet dan zijn de rapen gaar, dan laat ik u verwijderen. (er bestaat zoiets als een redactie, volkomen legitiem)
    Dat ene Jan Bouma meent de hele wereld te kunnen regeren op mijn blog (mijn eigendom) gaat mij iets TE ver, evenals de vergelijking met JODENVERRADERS IN DE TWEEDE WERELDOORLOG!
    Zeg nou zelf…………http://www.volkskrantblog.nl/bericht/222912
    Vriendelijke groet,
    off-topic

  44. Aad Verbaast 14 oktober 2008 om 18:19

    @Off Topic: Afgezien dat je je naam eer aan doet (maar daar heb ik geen problemen mee hier in deze ‘kroeg’ wil ik gaane de volgende reactie geven:
    Je schrijft in je reactie zowel de naam op van @Jan als van bovengetekende.
    De polemiek is echter ontstaan en wordt gevoerd tussen jou en @Jan. Ik sta daar geheel buiten: aan jullie zogezegd en zogedaan (dat laatste is een advies aan je).
    @Jan zijn advies washierboven lezend: als je het te dol wordt met hem, dan geeft je hem een ban in je blog. Overweeg het, zou ik zeggen.
    Hier ben je overigens welkom. Geldt ook voor Jan en alle anderen: het is hier publeke ruimte.
    Dankjewel voor je reactie.. Het is borreltijd schreef ik hierboven.
    Nog een laatste advies. Jan lezend links en rechts, ook hier, is een liefhebber van de ‘hyperbolische overdrijving’.. Neem dat niet té serieus.. De rest (na filtering) wel wellicht, maar je kan met gemak van mening verschillen 🙂
    Nu overiges (weer) je blog gelzen waar je naar verwijst…
    Je schrijft daar:
    "Vandaag ruim aandacht voor de anoniemen onder ons. Wat is er nou nog lekkerder dan overal geheel anoniem en ongezouten je mening te ventileren.
    Ik zou het niet weten, maar vanaf vandaag mag en kan dat gewoon ook hier.
    Schroom niet, inloggen is nutteloos, verzin een identiteit en blog gezellig mee. Het gaat natuurlijk weer nergens over."
    Dit lijkt me toch (en dan ga ik me er persoonlijk mee bemoeien voor het eerst) in schrille tegenspraak met hetgeen je in je reactie schrijft..
    Je opent je blog voor ‘ongezouten’ reacties.. Dan moet je niet verbaast zijn als die er worden geventileerd.. Toch?
    Het gaat toch nergens over, schreef je zelf??Reactie is geredigeerd

  45. jan bouma 14 oktober 2008 om 19:19

    Aad 17:50
    Valt mee, Aad. Bij mij is het wel zo dat ik mezelf – en ja, dat zal jullie verbazen – een vriendelijk persoon acht todat je wordt geprovoceerd. En als dat maar lang genoeg duurt dan wil je wel eens reageren. Dat deed ik bij die Off-topic. Dus: na actie volgt er altijd een reactie. Ook al doe je niks. Ik doe altijd wel wat! Misschien niet verstandig maar dat is nu eenmaal de aard van het beestje. Dat is het verschil. Ik denk dat bij die "off-topic" het zo werkt als in een bekende sketch van Theo Maassen. Dat gaat ongeveer als volgt (zoek het anders op youtube)
    Hij vraagt dan op z’n "Einhovuns…" aan andere "Eind-hovu-naren…" (lees simpele uit de klei getrokken boerenkinkels)
    "P R O B L E M E N…!?"
    En dan hèb je ze…!
    En als je zegt: "LIEFDE…!?"
    Dan hèb je ze ook: problemen.
    Nu is het natuurlijk niet de bedoeling dat ik weer wat mensen in Eindhoven boos heb gemaakt; het gaat mij om het idee. Want eenieder is mij altijd even lief totdat ik geprovoceerd word en niet zo simpel als Maassen bedoelde…
    Meteen nog maar even wat over Van Rossum en die grap van Balkenende toen met De Hoop Scheffer op bezoek was bij pres. Bush; volgens mijn boek heeft Balkenende toen tegen G.W. Bush gezegd: "George…, ’t is dat deze kamer geen hoeken kent (Oval Office) want anders zou ik je die nu even laten zien.." Waarbij ik uitleg geef wat betekent: "iemand alle hoeken van de kamer laten zien..!" Enzovoorts.. enz.
    Now something quite different! Tot morgen..; (moet nog even ergens een bommetje, pardon vredesduif bezorgen…; of heeft M. al geantwoord?)

  46. Aad Verbaast 14 oktober 2008 om 19:42

    @Jan: ik kan me niet voorstellen dat Balkenende dat gezegd heeft, maar ik geef je het voordeel van de twijfel.
    Verder weet ik inmiddels dat als je geprovoceeerd voelt, je eenvoudige reactie is: provoceren. Duidelijkheid kent geen tijd..
    Ik zag overigens (nieuwsgierig) dat tijdens mijn afwezigheid ‘off-topic’ een blog aan jou heeft gewijd. Een hele eer lijkt me.. Uniek in de geschiedenis van het Vblog: het is al de tweede keer in het afgelopen jaar.. Wel uiteraard met enig kwaliteitsverschil.. Zowel in de tekst van de blogs als de inhoud en aantal reacties en aanbevelingen.
    Mag ik je daarmee feliciteren?Reactie is geredigeerd

  47. wj-tje 14 oktober 2008 om 19:48

    @aad en @ de rest.
    de kroeg, je, onze kroeg is leuk, maar met wederzijds repekt, vliegen we elkaar toch niet, ook anoniem, op zo`n manier in de haren.
    Voor zover nog aanwezig. Die haren dan……
    Sommigen naar de kapper?
    Ook nonnen en monniken kunnen niet altijd schier door de bocht.
    Zullen we Aads ´kroeg de ‘Twaalf Magdalene Apostelen’ noemen?
    Afijn, eigenlijk een off-topic.
    Voor morgenochtend heb ik bolletje beschuit met aardbeien op de brunch staan.
    Nu herkauwen op hutspot met rookworst.
    Slaat dus nergens op.
    Overigens heb ik van Rossum een keer kwaad gezien.
    Sloeg ie met z`n handen op tafel om zijn gelijk te krijgen.
    Dat was lachen geblazen.
    Prettige avond nog.
    Ober, nog een rondje, laat de bitterballen maar in de diepvries, net zoals unilever.

  48. Aad Verbaast 14 oktober 2008 om 19:57

    @WJ-tje: Twaalf Magdalene apostelen??
    Vleugeltjes zijn op, nu in de aanbieding de mokerhamers.. Dat kan.. Jan is moegestreden op andere strijdvelden, ondanks invitaties er weer even stevig tegenaan te gaan.
    Oh ja, de eierschillen net als de pindadoppen mogen gewoon op de eikenhoutevloer met drainage systeem.
    Rotte tomaten: daar zit een ban op, sinds daar overmatig mee naar elkaar gegooid werd. Tot twaalf uur in de morgen is taart nog toegestaan. Cathy heeft geheel vrijwillig het recept ingeleverd.
    "Mijn gesprek met off-topic" is bij gebrek aan belangstelling afgeblazen vooralsnog. Ik moet wel een beetje aan de omzet denken hier.Reactie is geredigeerd

  49. de Stripman 14 oktober 2008 om 20:16

    Ja, ja, Aad, je steekt er wel een beetje de draak mee en dat mag natuurlijk, maar ik vond het altijd wel prettig hoe van Rossum de heersende gekte wist te relativeren. Verder hoop ik dat ik hem niet persoonlijk zal ontmoeten, hij schijnt een principieel tegenstander van lichamelijke hygiëne te zijn…;o)

  50. Aad Verbaast 14 oktober 2008 om 20:29

    @Stripman: ergens hierboven noemde ik hem al de koning van het relativeren genoemd, naast wat andere kwaliteiten..
    Het laatste wat je noemt is helemaal nieuw voor me.. Meer details??
    Heeft de ongeschoren kinnebakkis er mee te maken?Reactie is geredigeerd

  51. de Stripman 14 oktober 2008 om 20:32

    Ik zou je geen website kunnen noemen waar je het kunt checken, maar ‘van Rossem en douchen’ levert vast wel iets op bij Google. Ik heb verschillende keren gehoord (of gelezen) dat hij wassen en douchen maar onzin vindt…;o)

  52. wj-tje 14 oktober 2008 om 20:43

    @ aad
    Toch wel leuk. ik huur wel een zeer charmante ZZP`ster flexwerker in om dat recept in elkaar te flansen. En later om de troep op te ruimen.
    Ik hoorde net dat de grootste wergever van NL, defensie, zit te springen om flexibeler
    achterba(a)n(en).
    Ik zal maar niet verklappen waar mijn leasekoeien vanuit Denver naar toe worden gestuurd.
    En wie dat quo patet orbis inkoopt namens INdK door de V&WA, die in Vaderland een rookverbod controleert.
    Mijn vroegere buurmeissie gaat op haar laatste missie naar de Hoorn van Afrika en Den Haag ondertussen meevreet uit de ruif van die door henzelf gesubsidieerde dorpen in de Caribbean.
    Leuker kan je het niet maken,´gekker welReactie is geredigeerd

  53. Aad Verbaast 14 oktober 2008 om 21:06

    @Stripman: douchen en sponzen weet jij toch alles van 🙂
    Zelfreinigend?? Zou zo maar kunnen. Of een inzeper van hem :-0

  54. Aad Verbaast 14 oktober 2008 om 21:09

    @WJ-tj:
    flexibele achterban..
    charmante ZZP-er..
    Lease koeien uit Denver..
    INK door V&WA
    Rookverbod controleren..
    Gesubsidieerde dorpen in de Carbabian.
    Je geeft zomaar stof voor wekenlange blogpret 🙂

  55. de Stripman 14 oktober 2008 om 21:44

    @ Aad: Het zal wel mijn afwijking zijn, maar ik hou van lekker fris en schoon…;o)

  56. wj-tje 14 oktober 2008 om 21:50

    @beste aad. ik kan het zelf niet bijbenen. maar het gebeurt WEL allemaal.
    misschien moet ik mijn hele blokkie maar ombouwen omdat de hele meute
    van mijn dierbaren gekozen heeft voor een diaspora.
    En mijn dierbare Gulden Draakje elders aanleggen.
    Drie mailadressen en weblogs bijhouden, wordt een beetje teveel.
    Een voorstel voor een joint-venture in Washington om de boel te centreren ging de mist in.
    Shit, moet nozemientje ook nog uitlaten.
    Hoe verder ze weg zijn, hoe jonger ze zijn. Ik heb weer vanaf de Brandaris een sterretje geschoten.
    Kon zelfs nog bellen met de gulden draak.
    What a world.

  57. Aad Verbaast 14 oktober 2008 om 21:55

    @Stripman: ieder zo zijn afwijkingen. Wat door de een als een afwijking wordt gezien is doodnormaal voor de andere immers.. Gelukkig maar weer. Soppen en nathouden! 🙂

  58. Aad Verbaast 14 oktober 2008 om 21:58

    @WJ-tje: was het nou Weesp of Brandaris?
    Kijk daar is!! Waar? Daar! Waarom?
    Of de brand daar is!
    Ach, Washinton is ook allang niet meer het licht in de wereld. Zelfs geen knipperlicht, laat staan vuurtoren.Reactie is geredigeerd

  59. Cathy. 14 oktober 2008 om 23:12

    Hoi Aad!
    Ik zie aan alles dat het geweldig met jou gaat.
    Aandacht voor jou en jouw blog in overvloed. En terecht natuurlijk.
    Vond het wel grappig dat de Stripman nog even vertelde over Maarten van Rossum dat hij er een hekel aan heeft om zich te douchen. Dit heb ik hem ook echt horen zeggen en vreemd genoeg moet ik daar telkens aan denken als ik hem zie. Maar ja, ik maak me er verder natuurlijk niet druk over hoor, moet hij allemaal zelf weten. Ik hoef gelukkig niet met hem naar eh … de bios. Ha ha, gelukkig niet.
    Vandaag heb ik weer heerlijk in het Vondelpark gewandeld; het was daar zo mooi. Vlakbij het Vondelpark is de Hollandsche Manege. Echt een aanrader, zelden zo’n mooie manege gezien. Prachtige paarden die door de verzorgers zo liefdevol worden verzorgd.
    Welterusten voor straks.

  60. wj-tje 14 oktober 2008 om 23:13

    @aad geen van beide. zij heeft een Harley gekocht bij HA. ik zit in Formerum op TER.
    Hallo, was ze mee op de Oudezijds, inmiddels.
    Die boot ligt nog steeds ln WSPRTRkVRT met de Vestiaanse maagden.
    Internet doet wonderen.
    Zec heeft een GPS zendertje op dat ding gezet met mini camera en geluidsregistratie.
    Over vier dagen gaat ze verkassen naar Larnaca!!!
    Het is wat met die uniformen. Ik ga in slaaptenue.
    Gute Nacht Freunde, wat een zooitje om miljarden in Ijsland te steken. Nederland is de enige niet……………

  61. Aad Verbaast 15 oktober 2008 om 00:01

    @Cathy, leuk dat je weer ‘langs komt wapperen’ met wilde manen opgedaan in de manege bij het Vondelpark (nooit geweten dat ze daar paarden hielden overigens).
    Tja, hoe langer ik over de woorden van Stripman nadenk, hoe beter ik het kan plaatsen. In die zin is het wel de ‘Swiebertje’ in medialand :-))
    En jawel hoor, het gaat wel goed, met jou ook zo te lezen. Lekkere dag vandaag weer, en dus ook de wandelsloffen aangehad. Ik zie op mijn infoblok dat het morgen minder wordt. Dus morgen zie ik wel weer verder..

  62. Aad Verbaast 15 oktober 2008 om 00:05

    WJ-tje: langzaam wordt me het iets duidelijker waar het allemaal om draait. Controle is er een van. Dat geldt voor de onderwerpen die je aansnijdt, acht dat geldt eigenlijk voor alles..
    Uit NH wegblijven.. die hadden 100 miljoen in die omgevallen bank in de VS gezet.. Tja, nog geen gek idee om de wal te mijden en in de sloot te gaan liggen. Boten dus.Reactie is geredigeerd

  63. Cathy 15 oktober 2008 om 00:49

    Aad, de Hollandsche Manege is niet in het Vondelpark zelf maar de Vondellaan. Tik even in: de Hollandsche Manege en dan zie je hoe prachtig dit is.(zelfs een filmpje valt er te bekijken).

  64. wj-tje 15 oktober 2008 om 02:41

    @cathy is het niet de vondelstraat? wel een leuk uitzicht op die zandbak met ronddravende poepers.
    gelukkig heb ik het niet voor het zeggen. anders had ik er subiet indoor squashbanen neergelegd, tot groot genoegen van de buren.
    Deo is daar in de mode. Ik woonde daar op nr. 122.
    En hebben we het nog niet eens over die paardentrailers die de boel blokkeren.
    En die stallen ombouwen tot een sauna.
    € 100 miljoen zo terugverdiend in plaats van gesubsidieerde stront ruimen.
    Dat loopt storm.
    Desnoods huur ik de Vondelkerk erbij en de panden aan de Overtoom.

  65. wj-tje 15 oktober 2008 om 03:30

    @aad topje van een ijsberg. Of vulkaan. niet navelstaren naar de BV NL.
    cashflow, dat geld is niet verdwenen. verschuift slechts.
    jammer voor dat zwembadje en voor het verleden.
    aanpassingsvermogen wordt een groot roerend goed.
    Onmacht op controle. mondiaal…………

  66. Aad Verbaast 15 oktober 2008 om 09:04

    @Cathy: even gekeken uiteraard. Heel bijzonder, nooit geweten. Komt op het lijstje als ik weer eens in Amsterdam ben!

  67. Aad Verbaast 15 oktober 2008 om 09:06

    WJ-tje: mijn aanpassingsvermogen wordt inmiddels tot grote hoogte opgevoerd. Waaom dacht je dat ik paddesteoelen ging zoeken en kastanjes? Ik eet er al dagen van !!
    AH kan zijn bonuspunten wel schudden.

  68. jan bouma 15 oktober 2008 om 09:53

    EINE SONDERMELDUNG… speciaal voor @WJ’tje
    ===========================================
    (n.a.v. email; het navolgende bericht toegezegd alhier te plaatsen)
    "…zeg maar tegen die zwager van je dat IK de oplossing heb beschreven; als hij gaat doen wat hij kan lezen bij die TANK GIRL ofwel Joke Mizée HERSTEL je het vertrouwen in de mensen maar ook VAN de mensen… doordenkertje. Mensen kunnen namelijk niet verder als er geen HOOP en ’n zekere mate van een alsdan te verwachten TOEKOMST is; zeker voor hun kinderen.
    Dus:
    Laat die topbankman van het IMF mijn verhaal serieus nemen; daar komt het op neer. Ik schreef dat boek trouwens ten behoeve van de gehele wereld. Vandaar de vele internationale toestanden die erin beschreven staan.
    Ik kopïeer dit bericht in op Aads reactieruimte, zoals je vroeg. Groet en amuseer je…; zolang dat nog kan. JB
    ps
    je kunt hem dit ook doormailen…?"
    ===============================================
    Idem: dit bericht voor allen geldig is… JB

  69. Aad Verbaast 15 oktober 2008 om 10:32

    @Jan BOuma: dank voor dit bericht wat hier aan het prikbord in de kroeg hangt.. Ik snap alleen de achtergronden niet, maar er is wel meer dat ik niet snap gelukkig 🙂
    Ga je het nog toelichten?Reactie is geredigeerd

  70. wj-tje 15 oktober 2008 om 10:48

    @aad ik had het niet over AH maar over HA waar je Harley`s inderdaad nog voor een redelijke prijs kan kopen.
    De Bolletje beschuiten met aardbeien van Super de Boer met koffie uit coffeepads van C1000.
    Hier schijnt de zon nog, alhoewel langer in de rij staan bij de kassa`s.
    Teveel toeristen met jengelbengels.
    @Bouma ik zal je wereldverhaal doorgeven.
    ander probleem. Ik moet op afstand regelen dat die gulden draak terugkomt. De cheffin is er vandoor met misschien de zoon van David op een Harley.
    Hellup, de wereld verzuipt.
    Juffrouw, moet ik nog lang wachten voordat ik een ons weeg. ik wil een pondje Leerdammer uit een stuk.
    Wat een ongezellig zooitje bij al die schappen.
    Het is voordringen geblazen, de boel is niet aan te slepen

  71. Rubio 15 oktober 2008 om 10:58

    Cathy, wj-tje, Aad; Niet àl te leuke herinneringen aan de Hollandsche Manege (Overtoom), overigens wel schitterend gerestaureerd. Vanuit de tandartsstoel keek ik er bovenop, dus altijd weer blij als ik er weer een half jaar niet in de buurt hoefde te zijn…..

  72. Aad Verbaast 15 oktober 2008 om 10:58

    @WJ-tje: klopt: jij had het over HA.. Ik over AH..
    Krijf je nu een AHA erlebnis? 🙂
    Ik ben van plan er alleen nog heen te gaan voor de gratis koffie, de gratis krant, een goed gesprek daar aan de leestafel, en tussen de middag, links en rechts wat gratis snacks bij de kaas- en vleesbalie.
    De nieuwe vorm van proletarisch winkelen..Reactie is geredigeerd

  73. Aad Verbaast 15 oktober 2008 om 11:00

    @Rubio: vanuit de tandartsstoel, tja.. Een gegeven paard niet in de bek kijken, of zoiets.
    Breek me de bek niet open over tandartsen!

  74. Cathy 15 oktober 2008 om 11:48

    WJ-tje 02.41.
    Je hebt helemaal gelijk, het is de Vondelstraat nr. 140 en jij hebt dus gewoond op nr. 122. Ik kan me best voorstellen dat jij last had van de paardentrailers die de boel blokkeerden.
    Maar die stallen nu ombouwen tot een sauna zie ik absoluut niet zitten. Dan heb je pas echt een parkeerprobleem.
    Fijne dag verder en de groeten aan Nozemientje.

  75. Aad Verbaast 15 oktober 2008 om 11:55

    @Cathy.. een echte Amsterdam kenner ben je. Ik heb er 17 jaar in de buurt gewoond.. Maar minder dan 17 keer geweest in al die jaren.
    Weet nog niet of nou iets gemist heb of juist niet.
    Maar je zal er maar naast wonen inderdaad. Luchten??

  76. Cathy 15 oktober 2008 om 12:00

    @Rubio. 10.58.
    Dat is ook wel weer toevallig zeg! Maar goed, als je niet in die tandartsstoel hoeft te zitten is het toch prachtig om daar even rond te lopen. En dan die lucht van de paarden, heerlijk.

  77. jan bouma 15 oktober 2008 om 12:01

    Kijk eens hier Verbaast…

  78. jan bouma 15 oktober 2008 om 12:02

    de mens acht ik een manipulatief wezen…

  79. Aad Verbaast 15 oktober 2008 om 12:02

    @Jan: "kijk eens hier".. Dat doe ik!! Verklaar u nader.. :-0

  80. jan bouma 15 oktober 2008 om 12:03

    die tot in finesses inmiddels het vak…

  81. jan bouma 15 oktober 2008 om 12:03

    beheerst om zijn gelijk te…

  82. jan bouma 15 oktober 2008 om 12:04

    bewijzen waar het gaat om het algemene…

  83. jan bouma 15 oktober 2008 om 12:04

    belang maar ook dat van de andere…; de zogenaamde…

  84. jan bouma 15 oktober 2008 om 12:05

    medemens… waar men, met veel poeha en "oprechte verontwaardiging in…"

  85. jan bouma 15 oktober 2008 om 12:07

    maatschappelijke zin de alleenvertegenwoordiging voor opeist! Om, exclusief, serieus te worden genomen.. Niettegenstaande ik..

  86. jan bouma 15 oktober 2008 om 12:12

    aangaf dat die positie op z’n minst de gedeelde communis opinio verdient. Men bediene zich dan val alle terzake doende factoren. Zoals ik wenste even bovenaan te staan met mijn verhaal in dat Vk-discours dat bloggers zich met ranglijsten toeëigenen, danwel claimen maar waarvoor ik slechts – minachtend – mijn neus ophaal. U wordt dus teruggeworpen op uw eigen beoordelingsvermogen. En dat is maar goed ook! Ik bewees u net, via een omweg, mijn gelijk! AAD STAAT NU BOVENAAN!
    (en ja ik ook ’n beetje middels de manipulatie)
    In dit verband preesenteer ik dit slechts als fenomeen omtrent ‘de publieke opinievorming’.
    Groet! Vrienden! Van het dispuut!

  87. Cathy 15 oktober 2008 om 12:12

    @Aad. 11.55.
    Goedemorgen. Nee hoor Aad, ik ben absoluut geen Amsterdam kenner. Ik ben dit jaar pas voor de tweede of derde keer naar het Vondelpark geweest. Dat combineer ik dan natuurlijk met winkelen.Vorige keer onze fietsen meegenomen maar dat is daar echt spelen met je leven als je die drukte niet gewend bent.
    Leuk dat jij 17 jaar in Amsterdam hebt gewoond en maar zelden ik het Vondelpark kwam. Ik woonde vroeger op fietsafstand van Scheveningen en ik kwam daar eigenlijk ook zelden.
    Fijne dag nog Aad.

  88. jan bouma 15 oktober 2008 om 12:21

    re: 12;12
    je snapt, beste Aad, dat ik je lezer, de mens eigenlijk, als zelfstandig oordelend bevoegd acht. Althans in principe. De praktijk blijkt anders. Men kan niet zelfstandig oordelen omdat men daarvoor over- en uitgeleverd blijkt aan de manipulatoren. Als je dit patroon van de.. ‘dit is gemeenschappelijke opvatting’ niet weet te doorbreken blijft het moeizaam gaan met de individuele opinievorming die ten behoeve van zichzelf ook de totale mensheid aangaat. Men is niet zo maar kosmopoliet van de ene op de andere dag. Groet! JB
    en nog dank voor je snelle, begrijpende interventie in die monoloog die ik startte..

  89. Aad Verbaast 15 oktober 2008 om 12:23

    @Jan: mag ik je bij deze ook de vetleren medaille van verdienste toekennen. Je hebt me weer een gote diest bewezen! Want jawel, een oude les uit de marketing: het maakt niet uit hoe je in het nieuws komt, als je maar in het nieuws komt..
    Aangezien mensen zelfs de ‘wildebeesten’ verpleteeren in hun kuddegedrag, is alleen al het bericht dat er veel ‘gelezen/gereageerd’ wordt, een sein dat er gelezen moet worden.
    Je zou het het ICESAVE effect kunnen noemen.. Komt vast in de volgende uitgave van de van Dale (bij deze geïntroduceerd).
    En ja: zo kan er aan opinievoming worden gedaan. Per definitie overigens :-))
    Hulde.

  90. Aad Verbaast 15 oktober 2008 om 12:27

    @Cathy: een iets rechtzetten: ik heb niet in Amsterdam gewoond, maar er vlak bij.. (Naarden om precies te zijn.).
    Inmiddels heb ik mezelf uit het Gooi gegooid.. nu in de rust van het Noorden, Drenthe..
    Bevalt helemaal prima overigens.
    P.S. wel gezellig hier in de kroeg overigens.. Koffie pruttelt, kastanjes poffen en tafeltjes goed bezet 🙂

  91. jan bouma 15 oktober 2008 om 12:31

    Ja, Aad… gooi jouw "hulde" maar in mijn prullenbak zolang… de overige "onwetenden" niet over onze kennis beschikken. Waar jij en ik tegen vechten is eigenlijk de ontkenning van de "common sense". De onderlinge samenhang van eenieders menselijk bestaan op deze planeet. Groet! Ik ga wat mij verpozen nu met de toebereidselen voor de damesstudieclub van Villa Mithras. Zoals je weet; elke woensdagavond bijeen in de catacomben van Villa Mithras ter wraking van… de egomaniakken, veelal ‘de mannetjes’, die nog maar net uit hun primitieve grot blijken te zijn gekropen. Ik bedoel die laatste opmerking in sociaaldarwinistische zin.. Tot later dus.Reactie is geredigeerd

  92. Aad Verbaast 15 oktober 2008 om 12:51

    @Jan: in het kader van ‘boren in harde planke’ etc. was ik even aan het neuzen in de historie van de VN..
    Ik kwam de volgende zin tegen (Wikepedia):
    Alger Hiss was tijdelijk Secretaris-generaal van de Verenigde Naties tijdens de oprichting. Hij moest ervoor zorgen dat elke natie in de conferentie een even zwaar tellende stem had in de besprekingen, zodat het overleg eerlijk zou verlopen."
    Uiteraard moest ik meteen aan jou denken!!
    Dit ‘eerlijker verlopen’ was al overeengekomen in 1945!! Toch wel een aardig agument wat je kan gebruiken in je polemieken links en rechts!!
    Beschouw het als een vriendendienst 🙂
    Succces vanavond.. Wat staat op de agenda??

  93. Rubio 15 oktober 2008 om 13:14

    Aad; Overdag in de kroeg, en alles off-topic.., heeft inderdaad ook wel wat.
    Cathy; Na een bezoek aan de tandarts met nog een flinke dosis ether in de neus, dizzy zoekende naar je auto en dan ook nog eens die paardenlucht erbij..Ik kan je verzekeren da’s ècht geen pretje…

  94. Cathy 15 oktober 2008 om 14:20

    @Rubio.
    Die combinatie lijkt mij ook helemaal niks.
    Ach, ik zie het al voor me, ha ha. Fijne dag hoor!

  95. Aad Verbaast 15 oktober 2008 om 14:31

    @Rubio: alles en niets is on-topic eigenlijk. Er van uitgaande dat ‘alles met alles’ te maken heeft! En als dat al niet zo is, dan vinden we wel een verband. Is toch tot nu toe altijd gelukt?
    Een aardige illustatratie vandaag was je tandartsverhaal 🙂
    @Cathy: jij ook nog een fijne dag.. Vakantie?? :-)Reactie is geredigeerd

  96. wj-tje 15 oktober 2008 om 14:54

    @hallo cathy
    die binnentuinen tussen de overtoom en de overtoom wel eens gezien?
    daar barst het van de katten die allemaal op jacht gaan in het vadertje vondelpark.
    En moeten door de brandweer uit de bomen gehaald worden omdat ze achter de losgelaten parkieten aangaan.
    Duur geintje.
    Ondertussen worden de bomen volgeprikt met A-4`jes omdat `mijn lieve mientje`weer eens spoorloos is.
    Nog een aanrader en uitnodiging.
    Ga daar bij Tennis Vereging `Vondelpark`,een tosti en capu halen, na een partijtje meppen op die gravelbanen.
    Hoef je niet binnenshuis zand te happen als je van die gehuurde schimmels afdondert en met een ti-ta-toe richting VU wordt afgevoerd.
    De brandweer zorgt wel voor de opvang van de vermiste kat.
    En ik lekker slap praten op het terras van gesubsidieerde filmcatacomben
    En flierefluitend weer huiswaarts keerde door Central Park waar de vogels fluiten.
    Moest ik uitwijken voor de Bereden Politie….
    Leuk oefenterrein.
    Nu nog even naar Chez Andre op de Overtoom. Leuk kroegje.
    P.S. ik citeer slechts uit herinneringen, dus voel je niet aangesproken.
    Een van die heriineringen rijdt nu op een Harley en ik bid tot God om mijn hart vast te houden.Reactie is geredigeerd

  97. Aad Verbaast 15 oktober 2008 om 14:59

    @WJ-tje: ik voel me toch behoorlijk aangesproken als je schrijft: "Chez Andre op de Overtoom. Leuk kroegje."
    Er is toch maar één leuk kroegje? :-0Reactie is geredigeerd

  98. wj-tje 15 oktober 2008 om 15:27

    kom eens gezellig langs als heel amsterdan in crashendo gaat. Tramlijn 1 – blauw wit- vanaf het CS indien de boel niet ingestort is op dat plein bij het CS.
    en @aad. nu niet zeuren. Je hebt voldoende gasten om je eigen kroeg in stand te houden met aardig wat in de achterzak of plooirok.

  99. Rubio 15 oktober 2008 om 15:36

    wj-tje; Lijkt me wel wat cryptisch gebracht voor een niet-Mokummer. Moet je er wel effe bij vertellen dat ‘het terras van gesubsidieerde filmcatacomben’ van de toenmalige filmacademie daar ook gelegen was..! Was je overigens ook bekend met de cafe’s Suisse en ‘de Cockpit’ op de Overtoom?
    Aad; Maak je geen zorgen, de jouwe is en blijft de leukste.

  100. Aad Verbaast 15 oktober 2008 om 16:18

    @WJ-tje: je hebt gelijk, ik zal niet zeuren.. Althans.. vanmiddag toch maar weer een nieuw blogje.. toch maar weer even zeuren 🙂

  101. Cathy 15 oktober 2008 om 16:26

    WJ-tje.
    Bedankt voor de tips. Ik heb ze nu in mijn agenda staan en zodra ik daar geweest ben laat ik het jou weten. Zielig verhaal van die katten trouwens. Mijn kat zat al heel lang geleden ook een uurtje of zes in de boom en toen de hulptroepen waren gearriveerd werd hij een beetje bang en zocht snel de weg naar beneden. Ja zo gaat dat.

  102. Cathy 15 oktober 2008 om 16:32

    @Aad.
    Ja, ik ben vrij vandaag. Ik werk eigenlijk maar twee dagen per week, op maandag en donderdag, tenzij ik nog veel te doen heb dan wil ik nog wel eens een dagje extra werken. Maar weet je wat het is? Die vrije dagen daar maak ik dan altijd weer gezellige dagjes uit van. Vrijdag weer naar de sauna en dinsdag volgende week naar Den Haag.
    Dus je ziet het, het valt allemaal wel mee met dat "druk" zijn.
    @Rubio.
    Ik ben het helemaal met jou eens dat de kroeg van Aad de allerleukste kroeg is.Reactie is geredigeerd

  103. Aad Verbaast 15 oktober 2008 om 16:53

    @Rubio: dank voor je hart onder de riem!! Na de crisis kan ik nog wel een opstekertje gebruiken.. zeke in de enige kroeg waar nog gerookt mag worden 🙂
    @Cathy: wat een openbaring.. Ik had echt het idee dat je dag en nacht werkte.. gelukkig maar van niet. Geluksvogel, levensgenieter!
    En mede bedankt voor de kroegpunten die je ook geeft.

  104. Cathy 15 oktober 2008 om 17:26

    @Aad. Het klopt wel dat ik de afgelopen tijd wel heel veel gewerkt heb maar ik krijg daar weer vrije dagen voor terug, ik laat het nooit uitbetalen. Zo ben ik nu de hele maand december ook vrij.
    Je hebt alweer een nieuw blog gemaakt.mooi!
    Kom later bij jouw volgend blog nog even terug.

  105. Aad Verbaast 15 oktober 2008 om 17:34

    @Cathy: en nog een slimmerik ook 🙂
    Inderdaad: de volgende blog staat er weer op:http://www.volkskrantblog.nl/bericht/225939

  106. Ingrid van den Bergh 16 oktober 2008 om 13:27

    Je hebt er weer een soppig en analytisch soepje van gekookt.

  107. Aad Verbaast 16 oktober 2008 om 18:07

    @Ingrid: dank je.. is het wel het type voor 🙂

  108. petrus 19 oktober 2008 om 09:49

    Beste Aad,
    De reacties lees ik maar niet. Maarten van R. is een echte Nederlander: een tevreden mopperaar is toch ene beetje een wereldverbeteraar.
    grijzenzondagochtendgroet

  109. Aad Verbaast 19 oktober 2008 om 15:12

    @Petrus: een kernachtige samenvatting!!
    Hier schijnt de zon 🙂

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: