Aad Verbaast

te gek voor woorden eigenlijk

Energie? Ik word er doodmoe van!

Ik kijk er altijd weer naar uit:de stapel ongelezen tijdschriften. verzameld en meegenomen om tijdens het campingzitten en –gluren door te bladeren. Dit jaar qua gewicht in wedijver met de mud bintjes die een beetje kampeerder meeneemt om bloemrijk hun weken door te brengen. Daaronder een volledige nog niet eens uit het folie gehaalde jaargang van het blad happinez. Daar kun je je hart mee ophalen dacht ik nog. De spiritualiën onder direct handbereik pak ik het eerste exemplaar van de lonkende stapel.

Met een open geest (er is meer tussen hemel en aarde) blader en lees ik rustig diagonaal door.

Een groeiend gevoel van onrust maakt zich al gauw meester van me. Er is iets catastrofaal mis met ons! Het gaat helemaal niet goed met onze energie! Alle zeilen bij voor meer en beter gebalanceerde energie! Het ging nergens (anders meer) over..

Pas halverwege het eerste blad was ik de volgende energieke termen al tegengekomen:

Prettige energie, negatieve energie, energiewegen, energiebanen, energiestraaltjes, groene energie, energieduo, energiepakket, creatieve energie, boordevol energie, scheppende energie, alles is energie, E=MC2 betekent: Energy= Mission X Character X Competences, energiek, low on energy, emotie = energie X informatie, energielekken, bij je energie komen, energietoename,
energie controlevragen, energieuitval, energiediagnose, energieveld, energiesysteem, energiecentra, energetische bloedsomloop, nulpuntenergie, energiefotografie, energiehaartjes, zee van energie, energetische blauwdruk, vloeibare energie, levensenergie, energy healing, opgehoopte energie, hernieuwde energie, seksuele energie, actieve energie, ..

Het advies: energietherapie en –healing onder bezielende leiding van een persoonlijke energiecoach!

Wat is er toch mis met ons?
Waar onze jeugd inmiddels volgestopt wordt met pillen omdat ze massaal lijken te lijden een ADHD, is er ergens blijkbaar een omslagpunt. Op hogere leeftijd moet je alle zeilen bij zetten om meer en betere energie te krijgen…

Inmiddels er doodmoe van geworden, heb ik in alle rust de resterende stapel Happinezz-en naar de papierafvalbak versleept. Met genot verlost van kilo’s papier. Eindelijk rust. Daar ging het me toch om?

Bij thuiskomst hoor ik al jaren de welkomstopmerking van mijn moeder: “nu kun je er zeker voorlopig weer even tegen”.

Al jaren vraag ik me dan af: waar zou ik weer “even” “tegen” moeten kunnen?

Weer thuis. Ik ga er maar weer tegenaan. Het kan weer “even”.

167 Reacties op “Energie? Ik word er doodmoe van!

  1. Jezzebel 29 september 2009 om 20:03

    Je bent er weer! 🙂
    Welkom terug.
    Ik haat Happinez!
    Of nog erger die andere rotzooi Flow!
    Oh mijn God, hoe razend ik op die fuck blaadjes word.
    Jij hebt dus ook genoten. 🙂
    .

  2. Peter 29 september 2009 om 20:09

    Verder alles goed? 😉

  3. nelus 29 september 2009 om 20:29

    even volhouden Aad, er zit vast binnenkort weer een vakantietje of twee aan te komen.
    Je energie dus goed verdelen in de tussenliggende tijd.
    Heelhuis weer terug met Marie. EN; weer veel energie opgedaan ?

  4. Aad Verbaast 29 september 2009 om 20:37

    @Jezzebel: jawel, ik ben er weer. Kilo’s lichter inmiddels, nadat Happinez mij niet gelukkiger kon maken, en ik die pakken duurzaam papier naar de prullenbak kon verwijzen..
    Scheelt weer een hoop energie!
    Las ik niet (bijlezend uiteraard) dat jij op vakantie ging respectievelijk al zou zijn?

  5. Aad Verbaast 29 september 2009 om 20:43

    @Peter: dank, verder hoor je mij nergens over klagen, behalve dat ik weer terug ben, en agenda’s weer ingekeken moeten worden. Meest gelezen boek, maar tevens vergankelijk qua inhoud. Vreemd eigenlijk..
    @Nelus: Dank voor je goede tip. Ik ben inderdaad van plan maar eens mijn restje energie (meer dan genoeg overigens) zeer evenredig te gaan verdelen. Op is op immers.
    "Energe opgedaan?"
    Goede vraag. Aan Sinterklaas ga ik een energiebalansmeter vragen. Die schijnt je dat te kunnen vertellen.
    Ik ben wel flink onthaast. Telt dat ook?

  6. Rene Scheffer 29 september 2009 om 20:46

    Tijdschriften, ik weet er alles van
    De VI maakt me wel weer rustig. Maar van die bladerbladen als Happinez. brrrr
    Deze zomer ben ik een boek gaan lezen en nu op pag 180, het geeft rust.

  7. martin 29 september 2009 om 20:53

    Doe mij maar een doosje: nulpuntenergie,
    lijkt me spannend.

  8. Aad Verbaast 29 september 2009 om 20:55

    @Rene: Ik mis nog wel iets. Tijdschrift "VI"? Of mag ik die ook links laten liggen in het vervolg?
    Je snelheid van boeken lezen is opvallend. Geeft rust inderdaad op deze wijze. Goed boek?
    Ik heb vier boeken gelezen deze vakantie. 50% kon ook zo de prullenbak in. Ik hou wel van opruimen. 🙂
    @Martin: familieverpakking?
    Geen idee wat het inhoud overigens. Nog wel wat meer van die termen waren geheel nieuw voor me. Het zal ongetwijfeld aan mij liggen. Toch zijn lezers blijkbaar benieuwd naar wat hun nulpuntenergie zou kunnen zijn. Heb ik iets gemist? IK zat onderhand vrij dicht tegen mijn kookpunt energie.

  9. Annet 29 september 2009 om 21:06

    Happinez is mijn lievelingsblad:)
    Maar de laatste keer zei ik ‘nu weet ik het wel’
    en dan denk ik zou ik aan het eind van mijn leven
    gekomen zijn….dat ik alles al weet…..van het hoe
    en waarom……van het zijn…..dat ik er al ben…….
    alleen nog maar geest?
    dan voel ik mijn lichaam, ik hoor het praten….
    nee mijn lichaam wil nog, mijn geest ook
    genieten, verliefd zijn, spetteren, van alles!
    en dan weer met een fris gelaat opnieuw genieten
    van Happinez:) waarin niets moet……..

  10. Aad Verbaast 29 september 2009 om 21:11

    @Annet: leuk om te horen dat het je lievelingsblad is. Laat ik nu een verrassing voor je in petto hebben.
    Bij het uitpakken vond ik nog een halve jaargang. Mag je zo van me hebben. Bij het openmaken van de post, tussen de stapel rekeningen, alweer een nieuw nummer.. Wat een energie hebben die mensen! 😉

  11. Jan Bouma 29 september 2009 om 21:13

    @Aad
    Welkom thuis… En nu even rustig aan. Het was @Jezz die me op je terugkomst attendeerde.
    Eén ding is zeker. Ik ben naast vele andere zaken, zoals bijvoorbeeld te worden voorzitter van de wereldraad, ook NIET geschikt voor de veel zwaardere baan van KROEGBAAS.
    Ik heb het wel geprobeerd. Maar met pover resultaat vind ikzelf. Wie zich onderscheiden heeft zijn @Nelus en @WJ’tje en @Rubio en misschien vergeet ik er nog eentje die me nu gaat aanklagen!:))
    Mijn laatste stand alhier en van het front is: ik ben energetisch bezig om "producties" te verzamelen voor de bodemprocedure tegen de gemeente. Dus dan weet je dat ook alvast. En ik ben ook nog steeds niet "uit de ether gehaald". Tot zo ver. Voorlopig.
    Veel succes met dit blog en die nog gaan komen.
    ps
    Toch tevreden over je vakantie?

  12. Kokopelli 29 september 2009 om 21:14

    @Aad: Ha, fijn, je bent weer heelhuids teruggekomen. Goede vakantie gehad?
    Ach, die glossy health & comfort blaadjes moeten toch ergens mee gevuld worden. Ongeveer 99,99999% is allemaal wetenschappelijk onbewezen kul. Door "ons" van alles en nog wat aan te praten – wat we niet hebben – kun je het als gratis reclame beschouwen voor de "energy-coaches en andere aanpalende niet geregistreerde kwakzalvers en goedbetaalde body healers. Yuch!!
    Een lekkere boswandeling en voor het geld van een "happinez" kun je twee lekkere bakkies koffie met een puntje na afloop van de wandeling op een terrasje bestellen. In het herfstzonnetje. Dát noem ik pas happinez…
    Welkom terug,
    Kokopelli

  13. Smokey Robbinson 29 september 2009 om 21:15

    Hallo Aad! Daar ben je weer, alsof je niet weg bent geweest.
    Wees zuinig op je pas opgedane energie
    en verspil `m nie (t)
    aan allerlei kretologie
    over energie.
    Happy dat je er weer bent!
    P.s. de avatar is van de Nederlandse rode tulp nu omgewisseld voor een bakje Spaanse olijfjes:))

  14. Aad Verbaast 29 september 2009 om 21:20

    @Jan: ook goed jou eer terug te zien, zelfs met enkele relativerende woorden over beoepen waar je tot de conclusie van bent gekomen niet geschikt voor te zijn. Ik zal in deze niet met je in discussie gaan. Bij wjze van uitzondering natuurlijk.
    Mocht ik overigens nog een bijdrage kunnen leveren aan het produceren van producties dan laat het me weten.
    Uiteraard ben ik tevreden over de vakantie. Het kon me niet lang genoeg duren!

  15. Aad Verbaast 29 september 2009 om 21:24

    @Koko: ik las met stijgende verbazing de inhoud van dit (zou het een) themanummer (geweest zijn?).
    Toen ik een enthousiast verslag las van een redactrice die een energy-healing lang weekend gevolgd had en enthousiast vertelde dat het druipen van warme olijfolie over haar voorhoofd (met foto) en een klisma (gelukkig zonder foto) haar toch wel hernieuwde energie gegeven had, liep het bij mij inmiddels dun door de pantalon…

  16. Aad Verbaast 29 september 2009 om 21:27

    @Smokey: je avatar past inmidels beter bij je verhalen en blogs en infoblok!
    Ik ga je gauw even bijlezen..
    Wel zag ik toevallig een clip vandaag op youtube, en moest meteen aan je (muziekbijdrages) denken.
    Google (of youtube) ev op Rowan Atkinson + piano player. Virtuoos!!! 🙂

  17. eva 29 september 2009 om 21:28

    Sluit je aan bij de club van saaie mensen
    en rust zal u ten deel vallen!
    gr eva

  18. Smokey Robbinson 29 september 2009 om 21:35

    Aad, die you tube wil ik graag zien, lijkt me komisch.
    Het doet me overigens plezier dat je (meteen:))) aan mij dacht.
    Hoe vind je dit verhaaltje? Zojuist gelezen bij de Voorziener:http://voorzieners.web-log.nl/voorziener/2009/09/loesje-mijn-fan.html
    Heb het gezien. Fantastisch! Rowan speelt als geen ander. Wat een luchtig pianospel. Net zoiets als "luchtgitaar"spelen op het klavier.

  19. Pierra 29 september 2009 om 21:46

    Leuk dat je er weer bent Aad, dat geeft ONS weer energie. En onthaasten, ik kende het begrip, maar heb het pas onlangs meegemaakt. Heel belangrijk, dus kop op en mogelijkerwijs houden zo.
    Groet,

  20. Aad Verbaast 29 september 2009 om 22:00

    @Eva: waar kan ik me opgeven Eva?
    Toch niet met een energiek bestuur hoop ik. Dan moet ik mijn broodnodige rust weer ergens gaan zoeken.
    @Smokey: geweldig pianoconcert toch? Ik zag ook nog een vergelijkbaar fragment waar hij een onzichtbaar drumstel bespeelt. Ook brilliant.
    Geweldig verhaal van ddie parkeerwachter overigens. Creatief ondernemen bij gebrek aan creatieve ondernemers. DIe baas kan wel naar zijn bonus fluiten natuurlijk wegens gemiste inkomsten.

  21. Aad Verbaast 29 september 2009 om 22:02

    @Pierra: pas op dat je er niet te veel energie uit krijgt. Waarbij ook (uit ervaring) gezegd moet worden dat je het met niets doen ook heel druk kan hebben.
    Je laatste blog overigens toont maar weer eens aan dat je over energie op diverse wijzen kan bomen.
    Daar zit zelfs muziek in las ik 🙂

  22. Jeroen de Baaij 29 september 2009 om 22:17

    Hey Aad, lang niet gezien 😉
    Maar je bent terug met een energieke bijdrage, slechts een kwestie van vasthouden nu!

  23. martin 29 september 2009 om 22:50

    Nulpuntenergie dat is toch logisch, als je jing en jang
    volledig in balans zijn dan heb je energie nodig om uit
    je totale evenwicht te komen en de daarvoor noodzakelijke
    kracht heet nulpuntenergie. Of niet?

  24. Aad Verbaast 29 september 2009 om 22:57

    @Jeroen: ik was er inderdaad een tijdje tussenuit.
    Gezien je advies kan ik je het volgende vertellen: Ik zal met gepaste energie me weer aan het bloggen wijden. Zoals je misschien weet raak ik meer geïnspireerd door het besparen van energie, dan het zoeken naar een vergroot gebruik er van.
    Kan je energie trouwens hergebruiken? (bedenk ik me net)

  25. Aad Verbaast 29 september 2009 om 23:04

    @Martin. Ik kan me niet meer herinneren in welke context de nulpuntenergie naar boven kwam in een van de artikelen. Jing en Jang zou er zomaar iets mee te maken kunnen hebben. Wat niet immers.
    Als ik Google (door je opmerking werd natuurlijk mijn nieuwsgierigheid toch weer gewekt) wordt ik ook niet veel wijzer. Het lijkt eerder een gekaapt begrip te zijn uit de fysica.. Maar ook dat is niet duidelijk.
    Beetje frustrerend natuurlijk. Zo ben ik toch wel weer op een nulpunt aangeland.
    Maar je lijkt er toch een beter gevoel voor te hebben dan ik. Had je die uitgave ook in de kast liggen? Of ben je op een van die cursussen geweest?
    Maar zeg nou zelf: wat zouden b.v. energieharen kunnen zijn. Om nog maar iets te noemen..

  26. Islomaan 29 september 2009 om 23:54

    Wat een terugkomst met zo’n titel.
    Het onderwerp boeit, ik heb m’n kennis vermeerderd.

  27. Aad Verbaast 30 september 2009 om 00:10

    @Islomaan: Dank. "Ik heb mijn kennis vermeerderd": dan is het geen verkwiste energie geweest die ik er ingestopt heb. Toch altijd weer leuk om zoiets te horen/lezen.
    Ik ga binnenkort weer even bijlezen of er nog eilanden zijn waar ik eigenlijk de volgende reis naar toe zou moeten. Waarbij ik tevens de kanttekening plaats dat ik heb ontdekt dat er op het vasteland ook plekken zijn waar het eilandgevoel je in de greep kan houden. 🙂

  28. Marjelle 30 september 2009 om 02:21

    Ook van mij ‘welcome back’, Aad. 🙂 Ik hoop dat jullie een fijne vakantie hebben gehad! En ik zal niet zeggen ‘nu kun je er weer even tegen’, want ik begrijp wat je bedoelt. 😉
    Wat betreft Happinez, het heeft vind ik (net als veel dingen en mensen) ook wel weer leuke dingen, al hou ik helemaal niet van het overall happy-toontje, er zijn veel ergere bladen. 😉

  29. ceesincambodja 30 september 2009 om 07:34

    Welkom terug Aad!
    Je kan er weer tegen. Tot je 67ste…
    (Oef, deze opmerking zal voor mijn hekkensluiten -wat IS dat toch tussen ons?- wel erg flauw overkomen.)
    Leuke column, rake analyse. Ik heb nog geen last van energieverlies, integendeel. Zou het vermoeidheidssyndroom onder expats niet voorkomen denk je?
    Ceesgegroetje

  30. Jan Bouma 30 september 2009 om 08:10

    @Aad
    Ook goedemorgen…
    Gelukkig zijn alle oude bekenden weer terug…:))
    Opmerking: (die mij natuurlijk niet in dank zal worden afgenomen:-)) is:
    dat in de titel van het blog geschreven dient te worden "…Energie? Ik word er doodmoe van" dus zonder "dt"; maar ik kan me vergissen. Misschien hebben de taalfreaks weer energie gestoken in het verbeteren van de taal door de grammatica te veranderen… anderzijds herinner ik me ook dat je er nooit zoveel energie instak. Terecht overigens.
    Iets anders: als ook door @Islomaan opgemerkt, dat gaat over de KATALYSERENDE energie. Je stopt er in het begin weinig energie in en dat blijkt die zich te versterken. Zo’n aanzwellende zich versterkende energiegolf wordt genoemd het veroorzaken van het kolibrie-effect. Dacht ik.
    Prettige dag en ik stuur je vandaag nog een mailtje voor de mogelijke geleiding van je overtollige energieën..:))

  31. Aad Verbaast 30 september 2009 om 08:58

    @Marjelle: vakantie, het begint daar zo’n beetje ons tweede ‘thuis’ te worden. Ook weer hele fijne mensen ontmoet, en genoten van de natuur en historie in de buurt. En het mooie weer natuurlijk. Het is daar nu nog zonnig en 26-28 graden. Wel even wennen bij de miezer hier in Nederland.
    En over Happinez: natuurlijk staat er wel eens wat leuks in. Het abonnement gaat er wel uit denk ik.. 😉

  32. Aad Verbaast 30 september 2009 om 09:02

    @Cees: Ik hoop toch wel wat langer dan mijn 67-ste ‘er tegen te kunnen’. Alhoewel er toch al veel dingen zijn waar ik niet meer tegen kan. Zie links en rechts mijn blogs. "Er tegenaan" bevalt me dan beter 🙂
    Als ex-ex-pat zie ik wel dat mijn energieniveau toe veel hoger lag dan nu. Mij is niet duidelijk waarom. Mischien wel omdat de snelheid van het leven (omgeving) daar veel hoger lag. Daar werd je in meegesleurd. Zou dat het kunnen zijn?

  33. Aad Verbaast 30 september 2009 om 09:10

    @Jan:
    – DT is inmiddels gecorrigeerd.. tjonge, het valt niet mee weer in te burgeren hier, dank.
    – "kolibrie effect": ik heb toch maar weer eens even gegoegeld om te weten wat dat dat kolibrie effect nou weer is. Voordat je me meer iets op de mouw spelt natuurlijk. Ik kom enkel een verwijzing tegen van een een reactie van Jan Bouma ergens in een blog van Cees (ja, ja) die dit woord ook gebruikte om zijn opmerking daar kracht bij te zetten. Iets wat je zelf bedacht hebt?
    – je laatste schilderij op je blog vindt ik wel de allermooiste eigenlijk. Komt er nog meer?

  34. Catharina Anna Maria van Vliet 30 september 2009 om 09:18

    Goedemorgen Aad. Happinez heb ik nog niet gelezen. Tijdschriften zijn leuk voor korte momenten die luchtig doorgebracht moeten worden, zeer geschikt bij het gluren. Ik ga af en toe naar de bibliotheek en kijk daar rond. Beetje koppensnellen beetje lekker lezen tot ik weer genoeg gehad heb.
    Geld geef ik er nauwelijks aan uit, alleen de nieuwe Esta van 2/10 daar staat een foto van mij in dus die moet ik hebben.

  35. Catharina Anna Maria van Vliet 30 september 2009 om 09:18

    Jammer twee keer

  36. kuifje simon 30 september 2009 om 09:24

    Een nieuwe dag:
    ik ga maar eens wat kracht verzamelen 😉
    Leuk dat je er weer bent.

  37. Jan Bouma 30 september 2009 om 09:24

    @beste Aad…
    Het is met schroom dat ik je ga vragen misschien alle resterende doeken erop te zetten; in ieder geval nog een stuk of 4 a 5. Al naar gelang de appreciatie zal zijn want ik steek m’n nek uit door het tonen van die werken. Anderzijds is er wellicht de wens voor een volledige (en unieke) documentatie.
    Alvast dank voor het aanbod.
    Ik heb @Jezz in ieder geval beloofd: "de feekiniste". Kon zomaar een nieuw woord worden. Maar ik ga je toch vandaag eerst toezenden het surrealistische werk: "Slagbomen". Alle titels van de resterende nog niet getoonde werken (26) heb ik al wel vermeld. Ik dacht bij "Camp 1 of 2".
    Inzake het kolibrie-effect. nee, dat is al heel oud, hoor. Zal ook wel in Van Dale staan; nooit naar gekeken.
    Tot later.

  38. Peter Louter 30 september 2009 om 09:59

    Hwerkenbaar, met mijn stapel ben ik nog maar net klaar. Daarna vroeg ik me af wat me eigenlijk weerhoud om hem linea recta naar de oud-papiercontainer te brengen. Welkom terug!, het is wel even wennen, hè

  39. Aad Verbaast 30 september 2009 om 10:02

    @Catharina: lijkt me dat je niet zo veel gemist hebt als je Happinez nog niet gelezen hebt. Tenzij je veelop hebt met spiritualiteit op popuaire wijze gebracht en volstrekt kritiekloos. Wel (ook op deze wijze) een miljardenbusiness overigens.
    Esta is nu weer een blad dat ik niet ken. Ook te lezen in de bieb?

  40. Aad Verbaast 30 september 2009 om 10:06

    @Kuifje: krachten verzamelen werkt ij mij het beste door maar niet al te veel te doen. Een terraszit doet al wonderen.
    @Peter: inderdaad stevig wennen.Ik kom nog niet echt op gang. Ook herkenbaar.
    Goede tip van je. Volgende keer geen kilo’s papier naar de vakantiestek meeslepen.

  41. Aad Verbaast 30 september 2009 om 10:10

    @Jan: de volgende reeks er op. Goed plan. Ik zie ze wel weer komen!
    Zou inderdaad een unieke serie worden. Is het al overigens!
    ‘Het uitsteken van de nek’ is overigens geen slechte eigenschap. Zou meer moeten gebeuren.
    Van Dale is onbekend met het "kolibrie-effect".
    Misschien een suggestie voor je om hier eens een nauwkeurige definitie te plaatsen?
    Wie weet komt het er dan nog eens in.

  42. martin 30 september 2009 om 10:14

    Aad je leeft ook totaal niet mee. Energieharen dat je dat niet weet.
    De kranten staan er vol mee of om nauwkeuriger te zijn ze staan
    er vol mee hoe je ze uit het zicht kan houden. Energieharen zijn
    haren die energie uitstralen. Op die energie komen mannen af
    die denken dat alles wat aan die haren vastzit van hen is. Of dit
    fenomeen ook van man naar vrouw werkt daarover studeren de
    geleerden nog.

  43. nelus 30 september 2009 om 10:28

    Zo, de vaart zit er weer behoorlijk in Aad. De energie spat van het scherm.
    Ik heb ook veel energie gekregen door een succesje. Nou, SUCCES kun je wel zeggen.
    Een geheimpje van Nelussie en nou niet hengelen naar het hoe en waarom want dat vertel ik toch niet.

  44. John Wervenbos 30 september 2009 om 10:35

    Als je dan even of langer uitgeteld ligt, sluimert doorgaans nog wel zoiets als woede, waarmee vuisten zich ballen en zo weer opflakkeren kan naar aanleiding van… (divers): "Public Image Ltd – Rise":http://www.youtube.com/watch?v=jPj-8_wOZcA
    Maar er is natuurlijk veel meer dat (menselijke) energie genereert, terwijl het geen doel in zichzelf is of hoeft te zijn, zo ongeveer in de trant van: ‘zie mij eens blaken’ (meer dan jou).

  45. ceesincambodja 30 september 2009 om 10:37

    Ik heb juist de omgekeerde ervaring, Aad. Het leven gaat hier op zijn dooie akkertje. Geen gehaast en gestress, althans niet in de dagelijkse gang.
    Mooi dat je op je eerste dag alweer bovenaan prijkt ip de voorpagina bij de ‘meeste reacties.’ Je bent duidelijk weer terug.
    Ceesgegroetje

  46. Aad Verbaast 30 september 2009 om 10:53

    @Martin: en ik heb me nog wel zo ingespannen om me te proberen in te leven in de wondere wereld die blad na blad daar werd beschreven. En waar ik van mag aannemen dat de lezers en lezeressen (met name denk ik eigenlijk) als geheel natuurlijk ervaren.
    Maar je bent echt een kenner lees ik. Voor jou geen geheimen meer. Zit je in de redactie soms?
    Dat zou nog eens een wapenfeit zijn 😉

  47. Aad Verbaast 30 september 2009 om 10:58

    @Nelus: gefeliciteerd uiteraard. Successen zijn natuurlijk wel om te delen. Dan kan je er meer van genieten namelijk. Is dit hengelen?
    Vertellen dat je eensucces hebt, om er meteen bij te vertellen dat je het niet gaat vertellen is natuurlijk typisch vrouwelijk. Ook typisch vrouwelijk is dat ze geen geheimpjes kunnen bewaren..
    Dat schept kansen…
    @Cees: mijn ervaring was tussen de Chinezen. Zou het daar aan kunnen liggen?
    Je dagelijkse blogs lezend, wek je toch de indruk dat er altijd wat te beleven is. Inclusief gejaagdheid en stress. En af een toe een balletje tennis natuurlijk 🙂

  48. Aad Verbaast 30 september 2009 om 11:06

    @John Wervenbos:
    "terwijl het geen doel in zichzelf is of hoeft te zijn". Precies wat mij zo verbaasde: de vanzelfsprekendheid die van al die artikelen afdroop dat we over heel veel energie zouden moeten beschikken, in combinatie dat blijkbaar wordt aangenomen dat hele volksstammen dat niet zouden hebben. Daarbij ronstrooiend met allerlei termen en oplossingen waar een zinnig mens nog nooit van gehoord heeft..
    Iets om behoorlijk moe van te worden.
    Stel je voor: een hele week een druk programma op een ‘energiefarm’ om energie op te doen?
    Paradox met tot rust komen? Of een echte tegenstelling?

  49. zilver 30 september 2009 om 11:12

    Je bent er weer!

  50. Aad Verbaast 30 september 2009 om 11:30

    @Zilver: dat heb je goed gezien! En ik heb er weer zin in!! :-))

  51. Jan Bouma 30 september 2009 om 11:31

    @Aad…10:10
    Toch belangrijk dat "Kolibrie-effect" en de versterkende energetische werking ervan. Merkwaardig dat dit geen alom bekend "effect" is. Aldus omschreven las ik eens: "een kolibrie wappert met z’n vleugels in het Braziliaanse oerwoud en die daardoor ontstane luchtbeweging versterkt zich tot een orkaan elders op de wereld." Ik meende werkelijk dat dit een bekende metafoor was om iets kleins te duiden met onvoorstelbare gevolgen. Soms kan dat dan leiden tot een wereldrevolutie, ik wil mijn inspanningen wel eens vergelijken met "het kolibrie-effect". Een boek, schilderijen, het gebouw Mithras en de wereldtuin.
    En als dit ‘effect’ nog niet als zodanig bekend is wordt het hoog tijd dat het wel bekend wordt. Dus daarom maar een voortzetting van mijn eenzame strijd door je de volgende werken toe te sturen.
    Waar blijft verdomme die door H.J.A. Hofland mij toegezegde hulp van die (oud) TV-recensent die zich met mijn zaak zou gaan bemoeien? Voorpagina-nieuws is immers het begin van "de orkaan!"
    Tot later…. met het doek "Slagbomen". Via je private mail welteverstaan. Thanks! .

  52. John Wervenbos 30 september 2009 om 11:33

    @ Aad Verbaast
    Het is commercie, business. Opgepimpt in een blad dat ik overigens niet ken, maar daar ook "beter" (financieel) van wordt neem ik aan. Maar ja, je kunt ook te ver gaan met dat soort strapatsen en dan verlies je dus bijvoorbeeld een aantal abonnees.

  53. Aad Verbaast 30 september 2009 om 11:35

    @Jan:
    Nu het zo utlegt, herrinner ik me inderdaad dat je het er eens eerder over gehad hebt. Een mooie metafoor overigens. De eerijkheid gebied me wel te zeggen dat ik tot nu toe weinig heb gemerkt van die kolibries die staan te wapperen in Zuid-Amerika. Maar dat betekent natuurlijk niet dat de stormen die om mijn hoofd waaien daar wel eens zijn oorzaak in zouden kunnen vinden. Niets is onmogelijk!
    Hofland nog niet in actie gekomen? Dat verbaast me ook.
    Ik ga zo mijn mail openen. Ben benieuwd wat ik tegenkom.

  54. Aad Verbaast 30 september 2009 om 11:38

    @John Wervenbos: natuurlijk is het business. Miljardenbusiness overigens.
    Wat me in deze opvalt is de kritiekloosheid waarmee deze business wordt aangeprezen, en de kritiekloosheid waarmee deze business tot stand komt. Zelfkritiek van de ‘kenners’ en propagadisten is ook vrijwel een onbekend gegeven.
    Relativerend moet ik wel weer stellen dat dat voor veel business-en opgaat overigens.
    Geen uitzondering dus.

  55. John Wervenbos 30 september 2009 om 11:49

    @ Aad Verbaast
    Neem bijvoorbeeld de Mexicaanse griep en de affaire Osterhaus. Wat daarvan te denken? Vandaag komt hij met een verklaring/ reactie, volgt ook een kamerdebat over.
    Zie Pauw en Witteman van gisterenavond:http://pauwenwitteman.vara.nl/
    Of zie ook twee eerdere weblogartikelen daaromtrent van Hugo Verbrugh hierover op het VKBlog (voorbeelden van burgerjournalistiek):
    1. "Over de griep is een zinvol debat onmogelijk en Steiner was geen stoethaspel inzake vreemde talen":http://www.vkblog.nl/bericht/274150/Over_de_griep_is_een_zinvol_debat_onmogelijk_en_Steiner_was_geen_stoethaspel_inzake_vreemde_talen
    2. "Wiens medicijn men verkoopt, diens farmacologie leert men. Er kome een nieuwe algemene farmacologie":http://www.vkblog.nl/bericht/277226/Wiens_medicijn_men_verkoopt%2C_diens_farmacologie_leert_men._Er_kome_een_nieuwe_algemene_farmacologie
    Of neem de symtoomreclame (medisch), kritisch aan de orde gesteld in TROS Radar onlangs.
    Onderschat de suggestibiliteit en autoriteitsgevoeligheid van tamelijk veel mensen niet.

  56. Aad Verbaast 30 september 2009 om 12:25

    @John Wervenbos:
    Gisteren (voor het eerst weer) naar P&W gekeken, dus inmiddels weer bekend met de affaire Oosterhuis.
    Het is natuurlijk een publiek geheim dat politiek en business nauw verweven zijn. Ik schreef er al veel over omdat het ook mij een doorn in het oog is.
    Ook de goedgelovigheid overigens, wat volksziekte nummer 1 naar mijn stellige overtuiging.
    In aanvulling overigens op je links ten aanzien van het onderwerp de mexicaanse griep: vogelenwater heeft er veel over geschreven..
    De waarheid zal wel ergens in het midden liggen overigens. Maar niet daar wat de politici en de farmaceutische industrie ons willen doen geloven. Goed dat er flink wat tegengeluiden zijn.

  57. Marjelle 30 september 2009 om 12:39

    *Aad 08:58u
    Klinkt heel lekker, ook die zonnige temperaturen! 🙂
    Word nou toch wel benieuwd waarom je er ooit een abonnement op hebt genomen? 😉

  58. Aad Verbaast 30 september 2009 om 12:48

    @Marjelle: die laatste vraag kan ik eenvoudig beantwoorden. Ik heb er geen abonnement opgenomen. Marie heeft die keuze eens gemaakt.
    Laatonverlet overigens dat spiritualiteit wel een voor mij boeiend onderwerp is en blijft. Niet op deze manier echter. In die wereld zit ook veel kaf onder het koren. Helaas.
    "Lekkere temperaturen": Ik las (bij je) dat we allebei toch wel het gevoel hebben dat (wat betreft klimaat) we allebei vinden dat dat we op de op de verkeerde plek op aarde zijn neergeworpen.
    Voor de rest ben ik toch wel een echte Nederlander geworden.. Inclusief "het mopperen" 😉

  59. Jan Bouma 30 september 2009 om 13:17

    @Aad… 12:48
    Zo tussen de bedrijven door lees ik wat je debiteert. Nu tegen Marjelle.
    Vraag. Zou je dan misschien liever in één van de Sahel-landen je roots gehad willen hebben?
    In Mali bijvoorbeeld? In Nederland woont men, klimatologisch gezien, op een van de meest benedijde plekken op de aarde! Daarom hebben we relatief gezien ook zo’n voorspoedige ontwikkeling kunnen doormaken sinds de Batavieren de Rijn afzakten….:))

  60. Aad Verbaast 30 september 2009 om 13:32

    @Jan:
    de voorbeelden die je voor alternatieve woonplaatsen opsomt,staan uiteraard niet hoog op het verlanglijstje.
    Maar, zoals bekend, zijn er veel meer plaatsen te bedenken die het een met het ander prima kunnen combineren.
    Verder: je criterium "voorspoedige ontwikeling", is niet direct een criterium wat bij mij op nummer 1 staat. Je weet hoe ik daar over denk: het mag wat mij betreft best allemaal wat minder ‘voorspoedig’. Tussen aanhalingstekens omdat over de betekenis van dat woord blijkbaar wereldwijd nogal wat onenigheid bestaat.
    Ik ben inmiddels zover dat ik niet veel eis. Lekker klimaatje (buiten kunnen leven), rustig plekje, dak boven mijn hoofd, genoeg te eten, en een internet aansluiting.
    Met die combinatie kom ik al een heel eind, ik heb niet zo veel nodig. 😉

  61. Jan Bouma 30 september 2009 om 14:04

    @Aad
    Daarvoor moet je dus niet in Mali wezen plus ook niet in China in India in de rest van Afrika noch Zuid Amerika! We leven hier zeer bevoorrecht. Met het minimale wat je noemde. Ik dacht dat ca. maximaal 2 miljard mensen de beschikking hebben over internet en dus ook geregelde electriciteit moeten hebben. Ik noem maar wat…
    Tot later! Vanavond eventueel pas verder. Zond je inmiddels een mooi aansluitend onderwerp – watr mij betreft voor morgen al – dat handelt over "de grenzen en de slagbomen!" Zie je mail.
    Dank alvast voor de plaatsing. jb

  62. Marjelle 30 september 2009 om 14:05

    *Begrijp het, Aad, en ik ben het met je eens dat het op zich een interessant onderwerp is. Waarbij ik het soms wel fijn zou vinden als mensen er niet alleen maar over praatten, maar die mooie gedachten ook eens wat vaker in de praktijk zouden brengen. Want daar gaat het ten slotte toch om.
    Ja, en dat was met een harde klap. 😉
    Ik irriteer me wel soms, vooral aan het gezeik van sommige mensen over trivia. Mopper ik nu ook? 😉
    *Wat een merkwaardige reactie, Bouma, om meteen met extremen als Sahel aan te komen als ik (in m’n eigen blog overigens) zeg dat ik liever een warmer klimaat heb dan het Nederlandse. Verder hou ik van open vragen en niet van suggestieve als ‘zou je dan misschien liever in één van de Sahel-landen je roots gehad willen hebben?’ Doet me denken aan ‘het kan toch niet zo zijn dat…?’ 😉 Er bestaat uiteraard niet zoiets als ‘hét ideale klimaat’, iedereen heeft z’n eigen ideeën over wat voor hem / haar ideaal is.
    Aad zei het ook al duidelijk in z’n reactie van 13:32u en daar sluit ik me verder bij aan.

  63. Jan Bouma 30 september 2009 om 14:49

    @Marjelle 14:05
    Niet eens middels de overdrijving maakt men wat duidelijk. Daarom de wereldwijde vergelijking. Objectief gezien.
    Ik suggereer verder niks. Ik stel simpele waarheden en feiten aan de orde. Als "men" hier klaagt maak ik de vergelijkingen met elders op de wereld. Iets mis mee? Lijkt me niet dat je daar iets op tegen kunt hebben. Ik stel dus vast dat wij, Nederlanders, in een buitengemeen gunstige klimaatzone leven. Niet te droog, niet te warm, gematigde temperaturen. Vruchtbare bodem daardoor. En al dat bijeen leidde tot de succesvolle ontwikkeling van het Ned. volk.
    Lijkt me onweerlegbaar juist. Ik hanteer geen "extremen" maar objectieve feiten.
    Het "ideale klimaat" blijkt dus te gaan over de gematigde klimaatzones. En daarin leven wij. In tegenstelling tot veel streken elders op de wereld.

  64. ceesincambodja 30 september 2009 om 15:09

    Nou sta je verdomme alweer op 63! Hoe doe je dat toch? Wat is je aantrekkingskracht Aad?
    Zuchtgegroetje

  65. John Wervenbos 30 september 2009 om 15:21

    @ Ceesincambodja
    Niet in de laatste plaats omdat hij iedereen terstond, in ieder geval redelijk snel, te woord staat. Dat moet jou toch aanspreken.

  66. Marjelle 30 september 2009 om 15:31

    *Bouma 14:49u
    Niet eens, door overdrijving maak je er een karikatuur van wat echte duidelijkheid niet ten goede komt. ‘Objectief gezien’ in deze context bestaat niet, je kunt er wel zoveel mogelijk naar streven.
    Een open vraag is bv. ‘in welk land zou je liever wonen?’ i.p.v. meteen als eerste optie de Sahel in je vraag te stoppen als iemand gewoon liever een warmer klimaat heeft dan hier. Natuurlijk zou ik niet liever daar willen wonen, en dat weet je zelf ook, daarom is dit ook geen echte vraag.
    Nogmaals, wat mensen ervaren als een gunstig klimaat is subjectief. Sommige mensen houden van kou, anderen van tropische temperaturen, en weer anderen juist van meer gematigde, etc. Als ik het heb over welk klimaat mijn voorkeur heeft, dan heb ik het dus ook daarover en niet over ‘hét ideale klimaat’, de al dan niet vruchtbare bodem of succesvolle ontwikkeling van het Nederlandse volk. 😉

  67. Peter 30 september 2009 om 16:15

    Een opluchting die verlossing van aandachtvragende happinez’en.
    Eindelijk happy!

  68. demio 30 september 2009 om 16:48

    Leuk dat je weer terug bent, Aad.
    Ik word al jaren moe van alle tijdschriften :-))
    Veel te druk, veel te veel hapsnap verhalen. Geef mij maar een boek en de krant.

  69. Jan Bouma 30 september 2009 om 17:15

    @Marjelle…re: 15:31
    Van de 6,7 miljard wereldbewoners zouden tenminste circa 4,5 miljard wereldbewoners graag in onze omstandigheden willen wonen, werken en leven. Mijn vergelijking is juist. Om je de vergelijking duidelijk te maken gaf ik je het voorbeeld van de Sahel-landen maar ook geheel Midden-Afrika en grote delen elders op de wereld zullen de wereldbewoners aldaar graag met ons willen ruilen.
    De migratiestromen zijn daar ook het gevolg van. Zie verder hoe dat uitpakt met "grenzen, slagbomen, en domeinen" morgen of overmorgen op m’n Vkblog… Of niet.
    Vrijheid – blijheid! Ook een verworden goed hier in het Westen.

  70. Marjelle 30 september 2009 om 17:37

    Bouma, je vergelijking is volstrekt irrelevant in dit verband, zoals ik je al een paar keer duidelijk heb gemaakt. Aad refereerde in zijn reactie van 12:48u op mij louter aan zijn en mijn voorkeur voor een land met een warmer klimaat dan hier. That’s it, en die uitspraak heeft niets te maken met welke levensomstandigheden waar ter wereld dan ook, jij haalt er een heel ander onderwerp bij.
    Vrijheid, blijheid indeed! 😉

  71. Jan Bouma 30 september 2009 om 18:11

    @Marjelle 17:37
    @Aad heeft dus bewijsbaar ONGELIJK als hij stelt (quote)
    =="Lekkere temperaturen": Ik las (bij je) dat we allebei toch wel het gevoel hebben dat (wat betreft klimaat) we allebei vinden dat dat we op de op de verkeerde plek op aarde zijn neergeworpen.
    Voor de rest ben ik toch wel een echte Nederlander geworden.. Inclusief "het mopperen" 😉 ==
    Want per saldo blijkt "de verkeerde plek" nu juist de allerbeste plek. Tsja… t is niet anders gelet op de rest van mijn betoog waaruit dat blijkt. Ik ga er verder niet over zeuren hoor… Zuid Frankrijk is misschien nog beter of aantrekkelijker. Soit!

  72. paco painter 30 september 2009 om 18:18

    Goed dat het weer even kan en goed dat je er weer bent

  73. Aad Verbaast 30 september 2009 om 18:39

    @Paco: dankjewel voor de bemoedigende woorden. Dat ‘even’ kon zomaar weer eens ‘te lang’ worden.
    Na dit miezerige weer (sommigen lees ik net noemen het gematigd) is het me gauw te veel. Kachel staat al weer te ronken!
    @Remio: ik voel met je mee. Tijschriften blader je veelal even doorheen en laten enkel het blad achter.
    Jaren geleden al vele abonnementen opgezegd. En niet het gevoel dat ik wat gemist heb. Veel beter zo.

  74. Aad Verbaast 30 september 2009 om 18:40

    @Peter: er wordt denk ik gebruik gemaakt van de nieuwsgierigheid van mensen (of de zucht naar) hoe ze happy kunnen worden. Nergens heb ik daar kunnen lezen: "door dit blad niet te lezen". at zou pas een gezonde portie relaivering zijn, die me wel aan zou spreken.
    Ik kon er niet blij van worden. Temeer omdat mij allemaal problemen werden aangepraat waar ik echt niet het gevoel van had dat ik ze had…. 🙂
    Om deze vervolgens op te moet lossen door coaches, dan wel stromende olijfolie over het voorhoofd e.d.
    Bijzondere wereld waar we in leven.

  75. Aad Verbaast 30 september 2009 om 18:45

    @Cees: "Nou sta je verdomme alweer op 63! Hoe doe je dat toch? Wat is je aantrekkingskracht Aad?
    Zuchtgegroetje"
    Waarom maak je daar zo druk over Cees? Met krachttermen nog wel 😉
    Wat mijn aantrekkingskracht is? Is het aantrekkingskracht, of wat anders?
    @John: zou zomaar één van de redenen kunnen zijn. Ik schreef al eens eerder: mijn plezier aan bloggen zij met name de gesprekken in de reactieruimte. De blog is slechts de aanzet.
    @Cees: jij hebt toch ook niet te klagen? Elke dag een blog krijg ik niet voor elkaar.. Chapeau!!
    De reden (een van de vele wellicht, ik ga ze niet alle aan je verklappen 🙂 die John gaf moet je toch aanspreken. Jij gaat toch ook voor het gesprek?

  76. Aad Verbaast 30 september 2009 om 18:55

    @Jan:
    . ok, morgenvroeg, zelfde plaats zelfde tijd, zal je blog er weer op staan als het me lukt, en het VKblog meewerkt.. Wordt hoog tijd voor een vervolg. Jammer dat je mijn stoomcursus overigens niet hebt doorlopen. Dan had je het wellicht al zelf gekund. Geen nood hoor, ik help graag iemand uit of in de brand.
    @Jan en @Marjelle
    leuke discussie tussen jullie.
    Ik volg Marjelle in haar overwegingen. Natuurlijk verschillen de smaken. Jij (Jan)woont wellicht liever in dit gematigde klimaat, net als de Batavieren die de Rijn afzakten. Jij woont hier wellicht liever vanwege de vruchtbare grond, waardoor het zo’n luxe land is. Fijn voor jou dat je hier bent neergeworpen.
    Wel een verrassend pleidooi overigens voor iemand die in een complex juridisch gevecht verwikkeld is, omdat je enerzijds (zeg je) in een land woont waar je geen beter alternatief voor kunt vinden, en anderzijds per ongeluk op een gifbelt bent komen wonen, en zowat iedereen in je omgeving, naar je zeggen, een crimineel is.
    Ben je dan toch een mild mens geworden inmiddels? :-))
    Marjelle: zoals ik al schreef: geheel eens met je. En laat de Jannen van deze wereld maar vooral denken dat ze hier het allerliefste willen wonen. Stel je voor dat heel Nederland zou willen wonen waar jij zou willen wonen. Dan wil je daar toch ook niet meer wonen? :-)))

  77. Jan Bouma 30 september 2009 om 20:05

    @Aad… Allereerst dank voor die plaatsing maar ik hou het wel bij max. 5 a 6 werken (voorlopig) is dat zeker de grens. Ben wel vergeten in te vullen de maten van het werk maar dat doe ik wel bij 1e reactie.
    Als het zou kunnen lukken inderdaad "de oude tijd" zo ongeveer. Het aardige is dat e.e.a. (SLAGBOMEN)aansluit op mijn discussie met @Marjelle (een beetje) maar veel meer met @Jezzebel op mijn blog. Zij vertrekt naar het warmere Israël voor een dag of wat maar acht Nederland toch haar betere uiteindelijke thuisland. Enfin we hebben het even doorgespit. Wie lezen wil kan op m’n blog "..By..!" terecht voor de laatste wisselingen. Daarvan kopieer ik toch een heel andere opstelling van mij dan je gedacht had. Als je m’n boek nou gelezen zou hebben (….!) dan zat ik al sinds het jaar 1999 elders op de wereld. Niet zozeer vanwege het klimaat maar vanwege de mensen, het gebrek aan response. De goeden niet te na gesproken. Wat een sjagrijnig volkje is het hier geworden de laatste eeuw… We nemen het ruim!
    Kop boven maaiveld? Eraf!
    Enfin lees even een gedeelte als volgt:
    30-09-2009 09:09
    @Jezz
    Op je blog schreef ik een passende aanvulling
    want ik ken bij voorbaat de tegenwerpingen van mijn tegenstanders.
    Als volgt:
    30-09-2009 08:57
    @Jezz
    Over ‘blijven" of "vertrekken" in/uit Nederland. Het beste land ter wereld zo wordt er vaak
    aan toegevoegd, las ik nu toch een gedicht van Kavafis in dat daar ook over gaat en door
    mijn tegenstanders mogelijk in de strijd zal worden geworpen.
    Het is schrijnend. Voor sommigen misschien to the point. Het luidt als volgt:
    ==
    De Stad
    Je zei: ‘Ik ga nu naar een andere zee, een ander land,
    er moet een stad te vinden zijn, beter dan deze.
    Over elk pogen wordt hier vonnis gewezen
    en mijn hart is er begraven – als een dode.
    Hoe lang is mijn verstand hier nog van node:
    waarheen ik kijk, waar ik mij wend of keer,
    geblakerde ruïnes van mijn leven zie ik weer,
    waar ‘k zolang heb gewoond, verspild, verbrand’.
    Je vindt geen nieuwe zeeën en geen nieuwe haard.
    Overal volgt je de stad. Telkens weer dwaal je om
    in dezelfde straten, buurten, tot je hoge ouderdom,
    en in dezelfde huizen worden je haren grijs.
    Altijd wacht deze stad je; geen schip is er, geen reis,
    geen enkele weg voor jou naar elders, hoop dat niet.
    Zoals je hier je leven, in dit klein gebied
    bedierf, heb je ’t bedorven op de hele aard.
    ==
    Met die slotregel ben ik het NIET eens want ik heb NIETS
    bedorven hier. Toch een bijzonder merkwaardig en gevoelig
    gedicht van Kavafis op dit moment in je leven.
    Misschien toch nog een aardig comment. De rest staat op m’n blog.
    Tot morgen!
    ps
    Ik hoor de dames aankomen! Die zijn 4 minuten te laat! Zal ze dat even inpeperen!

  78. wj-tje van de VSp 30 september 2009 om 20:23

    Good to be back home, aad? Schone lakens op bed, gevulde ijskast aangetroffen?
    Van wie kan de VSP nog wat energie lenen?
    Moet twee propvolle huishoudens met hond op gezamenlijk 240 kw.mtr in 140 kw.drt mtr proppen.
    Dat wordt nog wat: groot huisvuil, rommelmarkt tentje, overtollige spullen op E-Bay zetten, tuinhuis met zweedse houtkachel van 80 kg af- & opbouwen, 250 cm hoge gasbetonnen grill van 150 kilo verslepen voor de ‘open air’ vuurtjes, nieuwe keuken uitzoeken want de twee oude keukens met granieten bladen passen natuurlijk net niet, de oude keukens verkopen, ondertussen de bureaucratische rompslomp om paspoort te verlengen vanuit het buitenland, spullen schiften, nog eens schiften, nog meer weg,
    ruzie met voormalige oude liefde die met haar nieuwe a.s. duitse ex voor een niet meer bestaand dubbeltje hier op de eerste rang wil neerploffen. Mooi niet, da’s inmiddels kortgesloten met de eigenaren van dit pand.
    Desalniettemin, happy en geen tijd voor tijdschriften die lezers opzadelen met allerlei minderwaardigheids- & stresssyndromen.

  79. Aad Verbaast 30 september 2009 om 20:33

    @Wj-tje: ik wordt al helemaal uitgeput bij het lezen van alles wat je nog voor de kiezen hebt.
    Nu moet ik zggen dat ik zoiets ook al eens heb meegemaakt, en het desalniettemin heb overleefd.
    Verder als hart onder de riem: ik heb net op 8 m2 geleefd (met de ‘tuin’ eromheen nauurlijk, met minimaal materiaal. En eigenlijk moet ik tot de conclusie komen dat ik niet veel spullen gemist heb.
    Moraal van dit verhaal: je hbt niet veel nodig om happinez te bereiken.
    Weggooien geeft soms meer voldoening dan er boven op blijven zitten.
    Nog hulp daarbij nodig?

  80. wj-tje van de VSp 30 september 2009 om 20:33

    Oeps, een foutje. Niet ingelogd! Dat komt ervan als je tien dingen tegelijk doet

  81. sprakeloos 30 september 2009 om 20:50

    Tjemig, energieverslindend die hoeveelheid reacties, dus doe ik ook mijn plasje maar even. Lekker Happinzez bashen. Hij ligt hier ook in huis en ik lees vaak alles wat los en vast zit, maar de Happinez is aan mij niet besteed.
    ‘Er weer tegen aan kunnen’ dat klinkt inderdaad triest als je erbij nadenkt.
    Hoe moet je het anders formuleren?
    Ik hoop dat je je volgende vakantie eigenlijk niet nodig hebt.

  82. Aad Verbaast 30 september 2009 om 20:51

    @Jan: natuurlijk heb ik niet de hele context van je ingekopieerde reactie gelezen en die is dus niet bekend.
    Ik ben wel wat in verwarring door je betoog. Mopperen ("kop boven het maailveld", niet gehoord worden etc.)) maar eerder een pleidooi dat het eigenlijk het te verkiezen land is naar jouw mening.
    In 1999 wilde je er nog uit vertrekken. Wat is er veranderd?
    P.S. Je opmerking "Als je m’n boek nou gelezen zou hebben (….!)" zal ik maar met een korreltje zout nemen, je weet beter. Als je gezegd zou hebben: "als je alles wat ik mijn boek had geschreven onthouden zou hebben, dan…" dan was dat dichter bij de realiteit geweest 😉

  83. Aad Verbaast 30 september 2009 om 20:55

    @Sprakeloos:
    "Hoe moet je het anders formuleren?". MIsschien moet het maar helemaal niet geformuleerd worden?
    "Ik hoop dat je je volgende vakantie eigenlijk niet nodig hebt."
    Ook een mooie, en met de beste bedoelingen uiteraard. Als vraag/opmerking: zou je alleen iets moeten/willen doen omdat het nodig is?
    Laat ik even afwachten wat jij er van vindt, voordat ik ga zeggen wat ik er van vind 😉
    @Wj-tje: zonder dat je ingelogd was, kon ik je toch wel herkennen aan je zeer persoonlik stijl van schrijven. Knappe jongen/meid die dat kan imiteren 🙂

  84. Jan Bouma 30 september 2009 om 21:06

    @Aad… Ongetwijfeld!
    (tussen haakjes… ik heb een hele geraffineerde en uitgekookte weinig energiekostende truc bedacht. Die truc houdt in dat ik tegenwoordig iedereen gelijk geef als dat me niks kost; dat werkt!):))
    Maar even ter zake. Het is een bloedrode draad door m’n hele boek heen. M’n geplande vertrek al sinds het jaar 1999/2000; ik heb het geregeld met HJA over dat vertrek. En op diverse pagina’s staan de voorwaarden voor dat vertrek uit Nederland. Zie desgewenst de uitleg en mijn m’n verhaal met @Jezzebel op m’n blog. Uit m’n hoofd pg. 130, 205 en 206 plus nog veel meer.
    Uiteraard snap ik dat je niet alles zal onthouden. Kost ook energie. Geheugenopslag.
    Wat er nu extra (negatief) veranderd is dat ik pas kan vertrekken als ik de milieucriminelen verslagen heb en daardoor over een verkoopwaardige locatie kan beschikken. Ik kan niet van de wind leven. Ik ben gevangene van de hele toestand. Nog wat crisistoestanden erbij en je kunt het shaken. Die crisis had ik wereldwijd al lang voorspeld en daarom ook de oplossing er voor gegeven. Die wil men ook niet horen. "Tant pis!" Zeggen dan de Fransen. Dacht ik…; je zat er een maand tussen.
    tot morgen; ik moet naar beneden voor de dames. Allemaal geheimtaal. Behalve als je in mijn boek leest. Pagina 14. :))

  85. Aad Verbaast 30 september 2009 om 21:18

    @Jan:
    1 gelijk geven: inderdaad een uiterst efficiente aanpak.
    2. zie 1: doe je dat bij de dames inmiddels ook?
    3. zie 2: werkt dat?
    4. Je vertrek. Ik zie het dilemma wat je schetst.
    5 ad 4 en de eerdere discussie: wat zou jouw te verkiezen locatie zijn?
    6 ad 5: je hoeft gezien 5 niet het gehele adres in detail op te geven. Grof de regio zou al genoeg zijn voor het moment. Criminelen moet je immers op een dwaalspoor brengen.

  86. sprakeloos 30 september 2009 om 21:33

    Die Aad volgens mij heb jij heel wat meer van die blaadjes opgestoken dan je wil toegeven, wat een prachtige boedhhistische vraag, go with the flow en als de flow de camping is dan is het goed, als het Portugal wordt ook, maar anders net zo tevree met je kop in het blog.

  87. Aad Verbaast 30 september 2009 om 21:43

    @Sprakeloos:
    Dank voor je compliment. Waardeer ik.
    Maar zou ik al wat opgestoken hebben over dit onderwerp, dan is het niet uit dit soort blaadjes. Vandaar mijn grote teleurstelling?
    Omdat ik wel passend vind bij de sfeer waar we het over hebben dan maar een opmerking van een grote wijze man: Lao Tze (waar ik wel iets van probeer op te steken): "vraag me niets, ik weet het antwoord toch niet…"
    Valt niet mee, ik weet het.. Ik vraag immers ook honderduit? 😉

  88. sprakeloos 30 september 2009 om 22:06

    Een mens is erger dan een ezel en blijft maar vragen al weet hij dat hij zijn hoofd zal stoten aan de onmetelijke ruimte van de onbeantwoorde vragen en vooral leugenachtige antwoorden, niet van de grote Lao Tze, maar van de kleine Sprakeloos die op zoek gaat naar een clipje van het liedje elke dag heb ik wel 1000 vragen, maar kom niet verder dan stichtelijke EO liederen.

  89. Jan Bouma 30 september 2009 om 22:16

    @Aad
    De dames zijn weg.
    Het antwoord op je vraag no. 4/5/6 staat in je boek op pg. 205 te lezen. Exact!
    Maar hou het geheim; net wat je zegt. :))
    Misschien dat we morgen meer weten dan vandaag. Lao Tze zou het zomaar gezegd kunnen hebben. :))

  90. Aad Verbaast 30 september 2009 om 22:19

    @Sprakeloos: doe je jezelf niet veel te kort?
    Het leven begint bij verbazing/verwondering over de dingen des levens. Zonder dat geen leven. Want dan is het geleefd worden.
    Met de verbazing/verwondering is het toch minder belangrijk of je alle antwoorden daarop kunt vinden. Dat is schier onmogelijk. Waarom?
    Omdat de meeste antwoorden gegeven worden door de ezel-mensen, die ook nog eens bij jou de verbazing/verwondering eerst hadden opgewekt.
    Daarmee is de cirkel rond.
    Jij kan je toch prima verbazen/verwonderen?

  91. Aad Verbaast 30 september 2009 om 22:21

    @Jan: ik ga het boek er zo even bijpakken.
    BTW: je blog an mogen staat er imiddels op. Ik hoop nog dat je hebt onthouden hoe je die alvast kunt checken of het allemaal goed is overgekomen.

  92. ramirezi 30 september 2009 om 22:37

    Een lekkere mars met een sterke bak koffie helpt denk ik beter…

  93. sprakeloos 30 september 2009 om 22:54

    verbazen en dartelen in een mate van zelfgekozen melancholie, heerlijk. Af en toe ook verschrikkelijke circelredenaties en vechten met jezelf, maar ook dat levert wel eens een stukje op.

  94. Aad Verbaast 30 september 2009 om 22:58

    @Ramirezi: wellicht. Maar dan nog steeds er van uitgaande dat de gebruiker daar van het gevoel heeft meer energie nodig te hebben.
    Maar hoe zit het met de eenvoudige (wellicht klassieke) vakantieganger die juist even wil onthaasten en tot rust wil komen?
    Dubbele bak espresso doe de hartslag overslaan.
    Een slaapmutsje zou dan wellicht een beter alternatief zijn toch?

  95. Aad Verbaast 30 september 2009 om 23:01

    @Sprakeloos:
    "maar ook dat levert wel eens een stukje op."
    En dan is daarmee de cirkel ook weer rond. Ik ga overigens nu naar je laatste stukkie. Ik had het al even gelezen, maar moest er nog even over nadenken..
    Ook weer zo’n onderwerp om me over te vebazen te verwonderen….
    Deed jij ook las ik!

  96. Ina Dijstelberge 1 oktober 2009 om 00:00

    He, je bent weer terug. Ik hoop dat je er weer tegenaan kan.
    Happinez niet echt mijn ideale blad.
    Ik trakteer mijzelf wekelijks op de groene en zo nu en dan het filosofie magazine.
    Welkom terug in ieder geval.

  97. Aad Verbaast 1 oktober 2009 om 00:23

    @Ina: je hebt het goed gezien! Ik ben weer terug.
    Met een soort van reisverslag als startertje natuurlijk 😉
    Weer even op gang komen… En bijlezen nauurlijk. Daar heb ik nu weer de tijd voor, nu de happinezzen de deur uit zijn, en ik inmiddels weer aan het nieuws aan het toekomen ben.
    Never a dull moment!!
    Weer genoeg om me over te verbazen..

  98. Cathy 1 oktober 2009 om 00:37

    Fijn dat je er weer bent Aad.
    Heel tevreden en uitgerust zo te lezen.
    Voor nu tijd om onder de klamme lappen te duiken.
    Trusten voor straks.

  99. Jan Bouma 1 oktober 2009 om 08:06

    @Aad…goedemorgen idem alle anderen.
    Thanks voor het lezen van pg. 205.
    Inderdaad ik heb de nieuwe bijdrage al gezien; en ik weet hoe dat moet.
    Gewoon inloggen en in de widget ruimte aanklikken: SLAGBOMEN.
    Ik ben benieuwd wat men ervan vindt.
    Ik heb wel een technische vraag:
    Als dit nieuwe item geplaatst wordt zakt dan per definitie de laatste
    (nu nog Het vermeende Lot) van het "tableau" af? Ik bedoel is er slechts een
    beperkte ruimte beschikbaar voor het "tableau" als je naar beneden scrollt?
    Ik weet wel je kunt altijd aanklikken in de widget-ruimte maar mooier zou zijn
    dat alles via het scrollen naar beneden te zien zou zijn. Wrs. weer een domme vraag van me;
    alhoewel Lao Tze zei: "Vraag me niets want ik weet niets!" :)) Groet! Prettige dag. jb

  100. wj-tje van de VSp 1 oktober 2009 om 08:10

    @bouma
    kan je niet helpen. wel nr. 100

  101. Aad Verbaast 1 oktober 2009 om 09:55

    @Cathy: fijn om je weer te zien hier!
    Uitgerust? Misschien wel. In ieder geval wel weer geheel tot rust gekomen.
    Dat blijkt echter bij thuiskomst maar van korte duur te zijn. Alse waan van alle dag weer toeslaat en de agenda’s weer op tafel moeten komen. Heeft ook wel weer wat overigens 🙂
    Hoe is het jou vergaan?

  102. Aad Verbaast 1 oktober 2009 om 10:47

    @Jan:
    – pag 205: het geeft inderdaad een antwoord op mijn eerder gestelde vraag. Geen verkeerde plek op aard inderdaad. Ik heb nog levende (en fysieke) herrinneringen aan die plek!
    – Je vraag: om niet meteen het woord dom te gebruiken, moet ik toch wel diep nadenken wat je nou werkelijk vraagt. Eigenlijk snap ik niet wat je bedoelt.
    Ik weet niet wat je bedoelt met het "tableau". Welk tableau?
    Alle schilderijen staan toch in de widget rechts op je blogpagina?
    @Wj-tje: geen wonder dat je hem niet kunt helpen. Zou Lao dat bedoel hebben met zijn opmerking? Eerst wel een duidelijke vraag stellen? 🙂
    Dank voor de honderd. Je houdt wel van ronde getallen!

  103. Ivy (Heyta) 1 oktober 2009 om 12:47

    Spaar je energie, en lees géén tijdschriften.
    Krijg ook de kriebels van happinez (de Schrijfwijze alleen al…) en aanverwante non-new-age-zweverij. Hoewel ik vroeger wel een abonnement had op Bres en Onkruid (bestaan die nog?). Maar op een goed moment had ik het gevoel dat ik alles al wel eens gelezen had, net als Annet.
    Maar dat betekent nog lang niet levensmoe! Ik krijg energie van het jaargetij. Maakt niet uit welk!!

  104. Rubio 1 oktober 2009 om 13:01

    He Aad blij dat je weer terug bent, al is het alleen maar om een lichamelijk ongemakje, vallende blaadjes, prinsjesdagen, algemene beschouwingen, hoofddoekjes, graaiende virologen, en talk’shows’ te kunnen ‘vergeten’..
    Het wordt wederom TIJD VOOR LUIM!
    Nog wat wijzer geworden van de Franse miertjes…?
    Iig lijken ze je wat meer energie te kunnen schenken dan ‘onze’ mieren…die niet meer neuken of eh…..juist wèl..?
    ‘Happy Inez’ een toenmalige vriendin…..moet nog wel eens aan haar denken als ik ‘zwaar’ getafeld heb….

  105. Aad Verbaast 1 oktober 2009 om 13:04

    @Iva: goed advies van je.
    Bres ken ik niet. Onkruid wel, ligt hier ook nog in het folie. Maar zal waarschjnlijk ook niet lang meer duren. Veel artikelen daarin worden van elkaar ovegenomen ook nog.. Dubbel energieverlies
    Je laatste advies zou zomaar in de vorm van eeen artikel in een van de bladen kunnen staan: lekker de natuur in, maakt niet uit in welk jaargetijde, ze hebben allemaal hun eigen charme.
    Dan bewust de natuur op je in laten werken en je voelt de energie naar binnen stromen!
    Daar kan geen energiecoach tegenop. Die kan dan rustig thuisblijven.. 🙂

  106. Aad Verbaast 1 oktober 2009 om 13:15

    @Rubio: je gaat me toch niet vertellen dat je de hele maand het zonder luim hebt moeten stellen omdat je geen blogs hier kon lezen?
    Inmiddels daardoor een lichamelijk ongemak hebt opgelopen, de blaadjes van de weeromstuit zijn gaan vallen, de konegin ook al weinig te vertellen had, hoofdoekjes weer uit de kast zijn gehaald, en virologen met het graaivirus zijn opgezadeld?
    Dan is er weer veel werk aan de winkel!!
    Franse miertjes: in mijn veldwerkgebied liep ik dit jaar voor het eerst tegen een kolonie aan met afmetingen die nauwelijks met het blote oog (niet het enige wat bloot was overigens) waarneembaar waren. Bijzondere exemplaren overigens. Want ze zetten bij herhaling hun kaken in mijn vlees. Een niet prettig samenzijn. Veelal ten nadele van de mier overigens die onmiddellijk werd bestraft met de dood.
    Veel van de energie is er dan ook gaan zitten in het miervrij houden van het bed op wielen, omdat ze wel degeljk met elkaar hadden afgesproken bezit te nemen van dit voor hun potentiële nieuw nest. Dat in het kader: wie het kleine niet eert is het grote niet weerd!
    Ik kan een heugelijke mededeling doen: het is ze niet gelukt. Ze hebben na grote verliezen hunnerzijds een ander pretpark moeten zoeken.

  107. ron 1 oktober 2009 om 13:27

    Welkom terug, Aad.
    Heb je het bloggen gemist?

  108. Aad Verbaast 1 oktober 2009 om 13:31

    @Ron: dankjewel.
    Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat het wel even een paar dagen afkicken was.
    Maar het bleek mee te vallen. Ook heerlijk om een maandje geen internet te hebben, geen kranten te lezen (nou ja, even om de paar dagen even naar de wereldradio te luisteren) en je enkel te hoeven bezighouden met: wat zullen we vandaag gaan doen..?
    Kortom een lege agenda.
    Nu moet ik van dat laatste weer afkicken.. Dat is moeilijker!
    Herkenbaar?

  109. Rubio 1 oktober 2009 om 13:41

    Nee hoor Aad, maak je geen zorgen, heb me prima vermaakt deze zomer.
    Ik ben zeer tevree met dit klimaat….hoewel ik altijd wat moeite heb met ‘die verdomde vallende blaadjes’…..
    Ik bedoel…laten we er maar weer wat van maken de komende winter in je kroeg, relativerende luim…..
    Het is immers altijd ‘so gesellug’ als je uit bed stapt en/om meteen effe Aad te leze bij een bak koffie…?
    En wat die mieren betreft; Geef mij (toch òòk?) maar krekeltjes….
    Jean de La Fontaine’s fabel van de krekel en de mier
    De krekel sjirpte dag en nacht, zo lang het zomer was,
    Wijl buurvrouw mier bedrijvig op en neer kroop door ’t gras
    "Ik vrolijk je wat op," zei hij. "Kom, luister naar mijn lied."
    Zij schudde nijdig met haar kop: "Een mier die luiert niet!"
    Toen na een tijd de vrieswind kwam, hield onze krekel op.
    Geen larfje of geen sprietje meer: droef schudde hij zijn kop.
    Doorkoud en hongerig kroop hij naar ’t warme mierennest.
    "Ach, juffrouw mier, geef alsjeblieft wat eten voor de rest
    Van deze barre winter. Ik betaal met rente terug,
    Nog vóór augustus, krekelwoord en zweren doe ‘k niet vlug!"
    "Je weet dat ik aan niemand leen,"
    Zei buurvrouw mier toen heel gemeen.
    "Wat deed je toen de zon nog straalde
    En ik mijn voorraad binnenhaalde?"
    "Ik zong voor jou," zei zacht de krekel.
    "Daaraan heb ik als mier een hekel!
    Toen zong je en nu ben je arm.
    Dus dans nu maar, dan krijg je ’t warm!"
    De moraal….?
    Wie leeft van kunst gaat door voor gek.
    Vaak lijdt hij honger en gebrek.

  110. Jan Bouma 1 oktober 2009 om 13:51

    @Aad 10:47
    Ik bedoelde als je naar beneden scrollt gewoon alle onderwerpen (en schilderijen) in het vizier krijgt.
    In mijn geval dan een soort ‘slide-show’ – laten we dit vreselijke woord ervoor gebruiken – van
    mijn dan tot op heden 23 getoonde schilderijen.
    Ik bedoel dus met ‘het tableau’ dat wat je direct op je scherm krijgt
    zonder te hoeven aanklikken in de widget-ruimte voor de ook wel genoemde schilderijen.
    Misschien zijn de meeste bezoekers slimmer dan ik en snappen ze dat ze voor de
    niet direct getoonde rest daar dan moeten aanklikken… Snap je? :)) Ik niet!
    Ergo: er is kennelijk een begrenzing van de items die direct getoond
    kunnen worden op "het tableau". Snap je? :))

  111. Aad Verbaast 1 oktober 2009 om 14:12

    @Jan: ah, nu snap ik wat je bedoelt.. Teminste dat denk ik.
    Nee, als je naar beneden scrolled zie je alleen (nogal wat overigens) de laatste blogs.
    Kan ook niet anders, anders zouden mensen (die zijn er) met honderden blogs, wel een hele lange beginpagina krijgen en zou het laden van die pagina veel te lang duren. Tot ergernis van de bezoeker natuurlijk.
    Al je blogs (ook die niet op de algemen pagina – meer – staan, kun men terugvinden op de standaard widget: "archief".
    Een niet erg gebruikersvriendelijke manier overigens.
    Ik heb daarom gekozen voor een apart widget, waar ik omgekeerde chronologische volgorde almijn blogs staan. Vind ik zelf gemakkelijk – kan ik ze ook snel terugvinden en aanklikken) en lijkt me ook makkelijk voor de voorbijkomende lezer..
    Voor zoiets kan je ook kiezen natuurlijk.
    In feite is er al voor gekozen, maar dan beperkt tot de schilderijen blogs van je.
    Als je me aangeeft wat je zou willen, ter verbetering, en het is nog te doen ook, dan kan ik nog wel voor je maken ook nog..
    .

  112. Aad Verbaast 1 oktober 2009 om 14:20

    @Rubio: zoals naar goed gebruik wordt ernst en luim hier afgewisseld, waarbij inmiddels ook een historisch gegeven is dat hoe ‘later de avond’ (blog in dit geval) zelfs bij de ernstige blogs, uiteindelijk de luim weer de overhand krijgt. En zo was het goed, en zo zal het blijven wat mij betreft 🙂
    Een fraai gedicht plaats je hier even op het blog. Waarvoor dank.
    Als kleine tegenprestatie hier een gedichtje uit het boek van Kees Stip: Het grote Beestenfeest:
    Op twee mieren:
    Twee mieren gaarden het hele jaar
    enorm veel voedsel bij elkaar
    Zij onderbraken slechts dit garen
    Om feest te vieren, want dat waren
    de vastgelegde voorwaarden
    waarop die mieren doorgaarden.
    Moraal van dit verhaal: zonder luim geen ernst, zonder ernst geen luim.

  113. Jan Bouma 1 oktober 2009 om 14:33

    @Aad….. kan inzake het voorgaande wel instemmen; re: 14: 20.
    Wat betreft 14:12, denk ik dat het maximale dan al wel bereikt is.
    Ik snap ook wel dat de beschikbare ‘tableau-ruimte’ per definitie beperkt
    moet zijn. Soit!
    Ik weet geen verbeteringen aan te dragen.

  114. Aad Verbaast 1 oktober 2009 om 16:35

    @Jan: is het zo goed dan?
    Of moet er nog een widget bij? Bijvoorbeeld: "mijn andere blogs.".
    @Peter: jij snapt het!

  115. Jan Bouma 1 oktober 2009 om 17:41

    @Aad…16:35
    Ja, natuurlijk is het mij zo goed. Ik meet m’n eigen digibeet zijn soms een beetje
    ten onrechte toe aan m’n medemens en de bezoeker/lezer van de Vkblogs:))
    Zo denk ik bijvoorbeeld weleens dat je erbij moet zetten dat je onder de titel met je cursor
    moet aanklikken om ook de comments te kunnen lezen.
    Maar dat doen de mensen al als vanzelfsprekend. Een wonder!
    Ze snappen dat zo al.
    Dus het is prima zo. Ik dank God wel op m’n blote knieën dat ik het
    overzichtelijk hou door niet meer dan nog een stuk of 5 schilderijen erop te zetten
    want men raast nu al voorbij met betrekking tot de al geplaatste.
    Je kunt ook teveel trachten te communiceren. Wat is veel of weinig?
    Dat zijn relatieve begrippen.
    Toch een buiten verwachting aardige discussie inz. de "slagbomen".

  116. Aad Verbaast 1 oktober 2009 om 17:53

    @Jan: we kunnen met een zekere blijdschap constateren dat er onder de lezers van het VKblog nog wel degelijk een zeker leervermogen bestaat.
    Net zogoed kan men de wenkbrauwen fronsen dat er onder dezelfde lezers dit leervermogen toch een grote bandbreedte kent.
    Zou het een kleinere bandbreedte hebben en de lat wat hoger liggen als mediaan, dan zou er minder geboomd hoeven te worden. En er minder slagbomen zijn die (zoals we op je blog kunnen lezen) altijd tot een zekere (weliswaar) wankele begrenzing leiden. Een feitelijk onnodige ook nog!
    God hoef je overigens nooit op je blote knieën te bedanken. Zeker voor eigen keuzen die in alle vrijheid zijn gemaakt en waar je net zo makkelijk weer op terug kunt komen.
    God heeft nog wat moeite met dat concept overigens…

  117. Jan Bouma 1 oktober 2009 om 18:05

    @Aad… ja, ja, ja, ik pas mij soms wat aan a a n het gangbare spraakgebruik… net zoals je aanzit aan het diner zullen we maar zeggen. Hoeveel energie gaat er nu eigenlijk verloren met dit geklets denk je?
    Ja, als er weer wat mensen om lachen is er sprake van teruggewonnen energie – ik tracht wel on topic te blijven…. hahahahaha
    had zojuist een aardig intermezzo met een makelaar die het "ineens" begrijpt vandaar m’n goede stemming. Hij gaat de zaak hier op 1 miljoen IN DE MIN taxeren… Hahahahah… Zelden zal een eigenaar zo blij zijn geweest met een negatief vermogen! Azzubegrijpwatikbedoel… :))

  118. Aad Verbaast 1 oktober 2009 om 18:12

    @Jan: goede zet van je om een aantal taxatierappporten op te laten stellen, met name als ze niet in de ‘papieren lopen’.
    En miljoen in de min lijkt me een prima uitgangspunt. Ook juridisch.
    Nog een aardige bijkomstigheid. Als een WOZ waarde negatief is, kun je dan ook penningen ontvangen van de gemeente belastingen?
    "Dit geklets": wat klets je nou!! 😉

  119. Jan Bouma 1 oktober 2009 om 18:58

    Gij trekt een juiste conclusie!! Eerst die aanslag vernietigen. M’n schilderijen en m’n vleugel terug plus een schadevergoeding voor het onnoemelijke aangedane leed. Nee, dit is bepaald geen geklets meer. Groet. Ik ga nog wat anders doen. Het lijkt me een goed bestede dag. Een mooi schilderij erbij; leuke reacties, een gemeente half op de knieën – ze zullen wel verzekerd wezen… hoop ik… En ik zie je morgen wel weer. :))

  120. Aad Verbaast 1 oktober 2009 om 19:22

    @Jan: soms valt het tegen, soms valt het mee.
    Recht zal zegevieren, slagbomen geslecht worden.
    Inderdaad een leuke discussie op je blog. Ga zo door zou ik welhaast zeggen.
    Over haast gesproken, vanavond ben ik ook op pad, althans een deel van de avond..
    Tot later, of anders tot morgen!

  121. Jan Bouma 2 oktober 2009 om 09:58

    @Aad
    @Allen
    goedemorgen.
    Ik moet vandaag energie steken in een zgn. WOB. Zie desgewenst m’n blog voor uitleg.
    Prettige dag vandaag. En alle dagen erna.

  122. Aad Verbaast 2 oktober 2009 om 10:57

    @Jan Bouma: ik zag zoiets voorbijkomen op je blog. Ik ga zo daar nog even voorbijkomen.
    Veel succes er mee!
    Het wordt tijd dat ze daar eens diep door het stof gaan,of het gif zo je wilt!

  123. trekmoment 2 oktober 2009 om 12:24

    Ik sta onder hoogspanning, energie zat!

  124. Jan Bouma 2 oktober 2009 om 12:27

    @Aad:…10:57. Thanks. En verder inzake je onderwerp:
    De energiebalans.
    Je hoort er wel eens wat over. Kennelijk worden er tijdschriften vol over geschreven.
    Bestaat er à priori, zo vraag ik me af, een algemene instemming over het idee "de energiebalans"; en wanneer zou die dan in evenwicht zijn? Dit zijn filosofische vragen van het allergrootste belang want
    als men HET antwoord daarop zou kunnen geven kan men natuurlijk veel overbodige en verkwistende
    energieën schrappen. Zomaar weer even een opmerking. In uw allerbelang deed ik dat…::))

  125. Geroma 2 oktober 2009 om 15:28

    Je zou idd gaan denken dat we iets niet goed doen.
    Ik heb het blad ook wel eens gelezen, tis ook nog eens behoorlijk prijzig.
    Klein detail.
    Goed te horen dat je een fijne vakantie hebt gehad, Aad en goed je weer te zien hier!
    Mijn energielevel is wel eens beter geweest, geloof ik.
    Ik ben aan vakantie toe!! zucht.

  126. Aad Verbaast 2 oktober 2009 om 17:16

    @Trekmoment: vertel eens: hoe komt dat? Wil je er over praten? 😉
    @Geroma: iemand een probleem aanpraten en er dan nog de hoofdprijs voor vragen ook nog, het moet toch niet gekker worden?
    Altijd aan te raden: veel op vakantie. Of eigenlijk weg uit het normale patroon, want dat kan slopend zijn.
    Opladen of onthaasten, of allebei. Net wat iemand zelf wil.
    Mijn grootste toegevoegde waarde van er uit? Geen agenda!!

  127. Aad Verbaast 2 oktober 2009 om 17:19

    @Jan:
    ""de energiebalans"; en wanneer zou die dan in evenwicht zijn?"
    Nee natuurlijk is men het daar niet over eens. Niet eens of energie (whatever that may be) wel in balans zou moeten zijn. Waarmee immers?Met de onbalans?
    En dat er veel overbodige energie geschrapt kan worden daar kunnen we het snel over eens worden.
    Wat wordt er veel energie verkwist.. Ik hoef toch niet een lijstje te geven met enkele voorbeelden?

  128. Aad Verbaast 2 oktober 2009 om 17:45

    @allen: zijn tijdens mijn afwezigheid de happy hours en 7/24 hier afgeschaft? Foei!!

  129. Jan Bouma 2 oktober 2009 om 17:48

    @Aad… 17:19
    Goeie vraag. Wat is de preferabele "’energiebalans" en waaraan zou die afgemeten of geijkt moeten worden?
    Nu ken je m’n sardonisch sarcasme (…). Die kost niet veel energie maar levert wat op. Voor mezelf.
    Dus wil ik wel eens joggers, die mij zwetend en hijgend tegemoet komen, toespreken terwijl ik daar kuierend rondloop zonder me veel in te spannen… met de navolgende mededeling:
    "U slijt alleen maar harder, hoor..!"
    En dan hoop ik dat ze deze relativerende en juiste opmerking zich zullen herinneren. Want laten we wel zijn. Een mens gebruikt qua energetische waarden zo tussen de 1500 Kcal. (vrouw) en 2000/2200 kcal (man) per dag… maar… ALS je je te barsten gaat lopen joggen heb je daar natuurlijk niet genoeg aan. Ook niet als je in de sportschool aan de slag gaat!
    Wat wil nou het geval? Men zuivert het dan ontstane "tekort" weer aan bij de FEBO en vreet zich dan weer te barsten aan kroketten en frikadellen… om de energiebalans weer in evenwicht te krijgen.
    Kun je beter dat joggen en die sportschool achterwege laten! Kijk! Dames en heren. Dit is nou filosofie van de hogere orde! :))

  130. Rubio 2 oktober 2009 om 18:44

    Aad 17.45,
    Je hebt gelijk, kan wel wat energie gebruiken en waar kan ik dat beter vandaan halen dan bij een kastelein die net in La Douce…? (ook hoofddoekjes-, werkloosheid- en melkquota-perikelen) France energie heeft opgedaan?
    Doe mij maar een portie Franse maiskipvleugeltjes met sambal + een calvados(je)…..kortom, zonder àl te veel calorieen.
    Cees in C vroeg zich af waarom je meteen alweer op 60 (inmiddels alweer 130) reacties zat…..nou dààrom…!
    Proost Aad!

  131. Aad Verbaast 2 oktober 2009 om 19:21

    @Jan: een gemiddeld mens heeft ongeveer 2000 calorieën nodig. 1500 gaan alleen al op aan het op temperatuur houden van het lichaam. 500 slechts met alle bewegingen etc per dag.
    Bewegen (mits beperkt heeft dus weinig zin.
    Hardlopers zijn doorlopers. Dat bewijst onderzoek en het bovenstaande. Jezelf even uitlaten is echter wel gezond. Maar niet om caloriën te slijten. Inefficiënt.
    Na deze mythe ontzenuwd te hebben pak ik nog maar een borreltje. Scheelt weer een boterham 🙂

  132. Aad Verbaast 2 oktober 2009 om 19:25

    @Rubio: now we are talking!
    Wordt het toch nog gezellig.. Terwijl de vlam hier achter me in de pan slaat (echt waar), strooi ik enthousiast rond met de vlammetjes besprenkeld met een ongezonde dosis sambal (extra strong).
    Of zoals Marie altjd zegt: je moet ergens aan dood gaan.
    Dan maar zo! Ook proost!

  133. Rubio 2 oktober 2009 om 19:44

    Aad;
    Jouw Marie & je ouwe moedertje, heb het hier al eerder geroepen, zijn zeer wijze dames.
    Ergo, overbodig te zeggen: "Doe er je voordeel mee"!, want dat wist je uiteraard allang.
    Kortom, je bevindt je in zèèr goed gezelschap, sprak ik ‘bescheiden’…
    Nog maar een calvadosje….waar blijft de rest? Cathy, Summer, WJ-tje, m’n Nelussie, ‘ons Janneman’ uiteraard e.v.a.?
    Vroeger placht ik op dit tijdstip te zeggen: ‘Thank God it’s friday..!’……niet meer aan de orde gelukkig…..èn ik heb zùlke lieve buufs, yippiee!
    Proost..!

  134. Aad Verbaast 2 oktober 2009 om 20:28

    @Rubio: zat je nu alweer te glur’n naar de bur’n??
    Ik benijd je overigens hoor, zulke buurvouw’n heb ik niet, doe je ze weer eens ze groeten? Hebben z geen internet?
    Het weekend is weer begonnen inderdaad. Maar ja, voor mij is het altijd weekend en door de week.
    Enkel de zondag valt soms op. Alles dicht als je wat nodig hebt. Behalve de kroeg natuurlijk 😉

  135. Rubio 2 oktober 2009 om 21:22

    Ja Aad, ik heb geluk gehad met de dames (‘Vechtse Vrouwen’..zogezegd) maar òòk heren als buren, overigens zonder te gluren..
    We lopen immers op elk moment van de dag bij elkaar naar binnen en hebben elkaars sleutels.
    Als arkbewoners heb je elkaar meer nodig als stedelingen, wonend tussen de soms ‘wrede’ elementen.
    Ja, ’t is begonnen met ‘belang’..als buren maar inmiddels vrienden, bijna familie….
    Gemeleerd gezelschap ook ja, heel leuk wonen als je elkaar respecteert, elkaar nodig hebt en vertrouwt.
    Kortom, het komt hierop neer; Je geeft energie maar je krijgt het ook weer dubbel en dwars terug.
    Tja, wat een mazzelkont…
    Overigens hebben ze wel internet maar hebben weinig tijd en zijn net als Jan semi- e/o intellectuele digibeten….min of meer..
    ‘k Rij zondags wel eens langs Ikea….mij niet gezien….jij?
    Geen zin in e/o te weinig energie voor..

  136. Aad Verbaast 2 oktober 2009 om 21:39

    @Rubio: je bent inderdaad een mazzelkont met zulke buren. Ken het ark gebeuren niet, dus kan niet goed inschatten waarom buren dan belangrijker zijn. We hadden heel goede buren, maar die zijn verhuist naar een flat hier in de buurt. Mis dat ‘binnengeloop’ inderdaad wel.
    Of het typisch Hollands oergebruik: gesprekje ‘over de heg’.
    Je maakt wel gekke sprongen. Hoe kom je nou ineens bij je Ikea vraag??
    Natuurlijk mij niet gezien. Ik hou niet van grote samenscholingen en al helemaal niet van in file door een”winkelstraat’ lopen. Wat daar geforceerd moet totdat je bij de ‘leuke aanbieding’ komt. Dan maar niet.
    Wel altijd onder de indruk geweest van het concept: kijken, kopen en meteen meenemen. En gebruiksaanwijzingen die nog kloppen ook nog. Er staat hier wel het een en ander..

  137. Satuka 2 oktober 2009 om 22:15

    Je hebt het voor elkaar hoor.. ik heb toch weer even een glimlach op mijn gezicht.
    Al zou ik over happinez ook een flink grafblog kunnen schrijven. Wat een pulpblad… (laat ik niet weer beginnen ;)>.

  138. Aad Verbaast 2 oktober 2009 om 22:20

    @Satuka:
    "Je hebt het voor elkaar hoor.. ik heb toch weer even een glimlach op mijn gezicht."
    Dan kan mijn dag al niet meer stuk. Had niet veel gescheeld overiens, dus omgekeerd: dank!
    Dit stuk had zomaar gepast in de VKblogdag vakantieverhalen.
    Maar dat zal wel volgend jaar worden denk ik zo? 😉

  139. Satuka 2 oktober 2009 om 22:29

    Aad: ah.. de humeurspier is weer ontspannen gelukkig, graag gedaan ;).
    En ja inderdaad.. die vakantieblogdag.. om eerlijk te zijn, mijn hoofd staat niet zo naar bloggroepsgebeurens organiseren (zelfs niet voor een herfstbluesblogdag ;), maar als iemand anders de geest krijgt dan doe ik misschien toch nog wel mee.

  140. Aad Verbaast 3 oktober 2009 om 00:01

    @Satuka: goed gedaan.
    En die VKblog dag: zeg daar maar dag tegen. Werkt nog ontspannerer dan je al was 🙂
    Het is al lang goed zo, en zo te lezen is men al lang vergeten dat het vakantie geweest is.
    Dat gevoel (merk ik) ebt ook knap snel weg overigens.
    Het was me het weekje wel in Nederland. Ik ga over dit weekje binnenkort maar eens een blogje schrijven. In het kader: beetje bij de tijd blijven.
    Mijn humeurspier trok af en toe toch even aan. Maar net zo goed de lachspier!

  141. jan bouma 3 oktober 2009 om 09:18

    Mogge @Aad
    Om maar even met de deur in huis te vallen: ik ga zo dadelijk een stuk van je al ooit geleverde energie
    steken in het kopieren van je VRAGENLIJST voor vermelding op het Vkblog van @Joke Mizée. De discussie over de democratie is daar weer flink opgelaaid. Verder nog ’n aardige link te lezen op mijn blog inzake de WOB…
    Alles rijmt weer.
    Enfin… veel energie alvast voor je nieuwe blog en hopelijk ook nog wat
    voor het mijne want ik stuur je vandaag toe – met permissie – het doek: "…SKYLIGHT…".
    Heb een klein verzoek aan je inzake "Slagbomen"; zou je dat ook willen schrijven als alle
    andere blogs en dus… "…Slagbomen…" in beeld gebracht en…
    Hopelijk een kleinigheid die verbetering maar Google noteert dat zo mooi.
    Kijk maar bij: "…Our Lost Ship…" en de andere titels.
    Prettige dag vandaag. JB

  142. Aad Verbaast 3 oktober 2009 om 09:48

    @Jan:
    Ook goedemorgen.
    – vragenlijst: tjonge jonge. Zou dat haar ergens van overtuigen? Ik zal eens kijken daar.
    – zie skylight wel komen..
    – als ik die er voor je opzet, dan pas ik ook wel de titel aan.
    – dat laatste is overigens zo eenvoudig, dat moet je toch zelf ook wel kunnen, maar vooruit..
    – misschien morgen over overmorgen voor mij ook maar weer een nieuw blogje.
    – sluit ergens wel aan bij ‘sklight’.. associatief althans.

  143. jan bouma 3 oktober 2009 om 09:55

    @Aad… Thanks… Ja, ik schaam me idd zo langzamerhand voor m’n nalatigheid. Maar m’n kop loopt om met andere wurgende zaken.
    Inz. Je vragenlijst. Ja, waarom niet? Laat Joke Mizée er maar op bijten; zich stukbijten bedoel ik…
    Alvast veel succes en inspiratie voor je nieuwe blog. Je krijgt de handen wel op elkaar hier…:))

  144. Aad Verbaast 3 oktober 2009 om 11:12

    @Jan:
    "Maar m’n kop loopt om met andere wurgende zaken."
    Knap van je dat je dan toch nog de energie opbrengt om met Joke aan de slag te gaan 😉
    Maar ik accepteer je redenen dat elders je priorieiten liggen..
    Alles sal reg kom!
    Ook je nieuwe blog: "skylight".

  145. jan bouma 3 oktober 2009 om 12:43

    @Aad.. 11:12
    terechte goeie opmerking van je maar de zaken op het lokale, nationale en internationale toneel
    komen op mijn pad. Die veldslagen moeten onmiddellijk worden aangegaan. veronderstel even dat die Joke Mizée bakzeil zou gaan halen… dan wordt mijn strijd weer beter gevoerd.
    Wat betreft de nog resterende schilderijen. Ik ben er al van overtuigd dat men teveel op het bord krijgt van het totale oeuvre dus zal ik dat beperken tot na ‘Skylight’ hooguit nog een stuk of 3 a 4. Knoop me er niet aan op.
    Dan is het wat mij betreft ook genoeg. Want door het teveel aan de (slag)bomen ziet men sowieso het bos niet meer.
    Ik hoop wel dat jij en ik ooit de publieke opinie zullen hebben omgeturnd tot de acceptatie van onze analyses. Totdan worstel ik verder. En gezegend is jouw onbekommerde positie tot nog toe zoals je jezelf omschrijft als: "levensgenieter". Zie je omschrijving.
    Ik wou dat ik dat kon zeggen. Niet dus. Helaas.
    Thanks voor de plaatsing van SKYLIGHT. Zo mogelijk morgen al. Zijn we met het totaal binnen 1 week er vanaf.

  146. Aad Verbaast 3 oktober 2009 om 12:54

    @Jan:
    Nadat morgen de volgende er op staat van je, zou mijn suggestie aan je zijn, de tussentijd tussentijd voor de blogs niet te hoog op te jagen. Neem de tijd er voor. Een dag of drie, vier minstens..
    Tip van een ‘oude rot’. Doe er mee wat je wilt natuurlijk..
    Ik dacht overigens gelezen te hebben dat je nog een ‘special’ zou maken voor Jezz.. Maar die gaat zo op vakantie begrijp ik ook.
    Hoe ga je dat oplossen?
    Verder: "levensgenieter".
    Nadenkertje over de interpretatie daarvan samen met mijn eerder geuite ‘levenswijsheid’: genieten is een keuze.
    Succes maar weer en altijd!

  147. peterus 3 oktober 2009 om 13:27

    Energie zat aan de reacties te zien.
    Allemaal trendy gel…… Overbodige rom…. Weggooien is het beste wat je kunt doen.
    eneregiekegroeten

  148. jan bouma 3 oktober 2009 om 13:44

    @Aad… 12:54
    Prima! Dan pas overmorgen of pas a.s. dinsdag voor m’n volgende blog. Had graag @Jezzebel nog even toegesproken die a.s. de 5e oktober op het vliegtuig stapt.. maar ook zij zal de meest gewenste gang van zaken niet bepalen.
    Ergo: kijk zelf maar. A.s. dinsdag pas is mij ook goed,
    Die "special" voor Jezz IS de ‘feekiniste".
    Opmerking;
    Alvorens men zou kunnen "genieten" wordt die genieting NIET door de persoon in kwestie bepaald – die natuurlijk graag zou willen "genieten" – maar – uiteraard – door de randvoorwaarden die "de genieting" mogelijk moeten maken. Ja toch?

  149. De Stripman 3 oktober 2009 om 16:42

    Ha, Aad is er weer ! Ik kom er maar even tussenin vallen, ook net terug van een kleine vakantie en geen tijd alles te lezen, maar hoewel ik zelf best wat meer energie zou kunnen gebruiken lijkt het me dat de mensheid als geheel juist energie teveel heeft. Waren we wat minder energiek dan zouden we ons automatisch minder druk maken, minder werken, minder vervuiling, minder files, minder ruzie en oorlog, minder geweld, minder seks en dus minder kinderen, minder mensen. Daar zou de aarde wel bij varen…;o)

  150. Aad Verbaast 3 oktober 2009 om 18:00

    @Peterus:
    reacties: dat geeft energie!
    Weggooien: dat is dan ook gebeurd!
    Abonnementen inmiddes ook opgezegd.. Dat geeft ook energie 🙂
    p.s.: ik kwam op vakantie nog een gezamelijke (inmiddels) kennis van je tegen!
    Hele leuke tijd met ze doorgebracht 🙂

  151. Aad Verbaast 3 oktober 2009 om 18:04

    @Jan Bouma:
    Timing: wat je wilt, de volgende blog mag er al wel op zou ik zo zeggen..
    Maar degene daarna: als de vorige is ‘doodgebloed’.. Timing is everything!
    Nu moet wel gezegd worden dat Jezzebel een van je trouwe bezoekers is/was.. Dus als ze er niet is, d zal het wel wat rustiger worden..
    Daar kan je best rekening mee houden..
    "Genieten": dat is geen wetenschap en zit tusen de oren. Waar de een de keuze maakt om er van te genieten,kan de ander onder dezelfde exteren factoren de keuze maken er afkeer van te hebben..
    Neutraal voorbeeld?
    Het weer…. De herfststormen … etc..
    Genieten is dus een keuze!
    Snap je?

  152. Aad Verbaast 3 oktober 2009 om 18:07

    @De stripman: ik las je laatste blog dat je er even tussenuit was..
    Ik hoop voor je dt het de verwachtingen heeft waargemaakt. In de positieve zin natuurlijk!!
    Leuk je weer te zien en te lezen..
    Over energie: ik kan het helemaal met je eens zijn.
    Of in andere woorden: maak er geen probleem van als je niet eerst duidelijk weet dat het een probleem is.
    Het hadden jouw woorden kunnen zijn toch? :-))

  153. Aad Verbaast 3 oktober 2009 om 18:38

    @allen: beetje happy hour op deze regenachtige en herfstige zaterdag?
    Met een zekere weemoed denk ik aan de vakantiestek, waarvan ik net zie dat daar de zon nog schijnt en 25 graden op de kwikbuis staat..

  154. Cathy 3 oktober 2009 om 18:52

    Happy hour?
    Het is meer weer voor erwtensoep Aad!
    Net zo als jij denk ik op dit moment ook even aan Frankrijk
    waar ik een maand geleden nog vakantie aan het vieren was.
    Ja, dat nazomeren daar dat heeft wel wat hoor.

  155. jan bouma 3 oktober 2009 om 18:52

    @Aad…18:04
    1) Dat "timing" alles betekent zal ik niet ontkennen. Een seconde verschil is dood of leven.. als je net op tijd voor de trein wegspringt…-:))
    2) jezzebel neemt vermoedelijk haar laptop mee en zal wel blijven schrijhven! Zij schrijft nu 1 blog per dag… dat wordt anders afkicken voor haar,
    3) over "het genieten"… dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Ik denk toch dat uiteindelijk de omstandigheden waarin je verkeert zullen bepalen of je wel of niet zult "genieten".
    Ergo: als je van die herfststormen houdt zullen ze er wel eerst moeten wezen!!! Ja toch? Derhalve de omstandigheden zijn bepalend. En niet de eigen omstandigheid van het slechts ‘zijn". De "keuze" is er dus niet tenzij de omstandigheden die keuzebepaling mogelijk maken…. Tsja… t is niet anders! :))
    Enfin… hier kun je weer een paar blogs aanwijden desgewenst. Dat is je keuze… a l s er de mogelijkheid is of de omstandigheid dat je überhaupt Vkblogs kunt maken. De omstandigheden…..

  156. Aad Verbaast 3 oktober 2009 om 18:56

    @Cathy: waar zat je ongeveer in Frankrijk? Was dat niet ergens bij de Mont Ventoux. Goede tijd gehad?
    Hoe is het met je dochter overigens?
    Je hebt gelijk, de erwtensoep kan weer op tafel komen. Wel ee groot contrast met nog geen week geleden hoor!

  157. Aad Verbaast 3 oktober 2009 om 19:00

    @Jan:
    "Ergo: als je van die herfststormen houdt zullen ze er wel eerst moeten wezen!!! Ja toch?"
    Nee toch? Zie hierboven de reactie van Cathy.. Ze kan ook verlangen naar het eer van haar vakantiebestemming (net als ik) zonder dat je er bij bent op dit moment..
    Je kan van herfststormen genieten of er een hekel aan hebben. De beleving is natuurlijk afhankeijk van de exacte omstandigheden: ben ik hier of in de sahara. Menig bewoner daar zal wellicht verlangen naar een fikse regenbui..
    Ik blijf erbij: genieten is een keuze.
    Net als: niet genieten ook een keuze is!

  158. jan bouma 3 oktober 2009 om 19:25

    @Aad… wil er niet teveel over gaan bakkeleien maar je vergist je. ALTIJD zullen de omstandigheden bepalen OF je ergens wel of niet kunt "genieten". Idem dat natuurlijk het geval is met "haten". De genieting van de herfststorm of het zonnige mooie weer is afhankelijk van de … omstandigheid dat die herfststorm er is of het mooie weer.
    Nou zou ik graag ook eens willen genieten (bijvoorbeeld) van geen sores meer aan m’n kop. Forget it! Zeggen de omstandigheden! (….!):))
    Ergo: mijn gewenste genietingen kan ik niet genieten vanwege de omstandigheden… ja toch?
    Enfin.. we zien morgen wel verder. Ik ga nog effe wat genieten van een fles jonge klare want die doet mijn andere niet haalbare genietingen weer vergeten waardoor ik dus weer wel geniet…; snap je..?
    Dan heb ik de omstandigheden aangepast.
    Groet! Tot morgen! :))

  159. Cathy 3 oktober 2009 om 19:32

    Dat heb jij goed onthouden Aad.
    Inderdaad aan de voet van de Mont Ventoux.
    Mijn dochter nog steeds niet geopereerd.
    Gaat in Leuven gebeuren overigens.
    Dank je voor de belangstelling.
    Lieve groet Cathy.

  160. Aad Verbaast 3 oktober 2009 om 19:50

    @Cathy: ze ligt toch al in Leuven, begreep ik uit je eerdere reactie?
    Weet je alweer wanneer?
    Als je er overigens niet veel over kwijt wilt, dan is het ook goed overigens. In ieder geval heel veel sterkte er mee. Kaarsje hier aan dat het allmaal goed afloopt.
    Mont-Ventoux: vanuit ‘ons stekkie’ als we ergens boven aan het wandelen waren, konden we met helder weer de MV zie liggen.. Bijzondere berg toch..
    Ook eens bewust naar een camping ‘aan de voet’ van de MV geweest (2008) maar ‘gillend’ meteen weer wegereden naar een andere. Die overigens veel beter beviel!
    Heeft wel betekend dat een van de doelen: bovenop de MV staan, niet is bereikt.

  161. Aad Verbaast 3 oktober 2009 om 19:55

    @Jan:
    === ALTIJD zullen de omstandigheden bepalen OF je ergens wel of niet kunt "genieten". ===
    Eens met je, Jan.
    Maar bepalen dan slechts in de zin: beïnvloeden…
    Tussen de oren zit de grootste factor of je ergens besluit van te genieten of te verafschuwen.
    Kwestie van wat is de grootste beïnvloedingsfactor dus. Ook dat is een persoonlijke keuze.
    Jonge klare.. Groot liefhebber en gebruiker daarvan. Daarom kan ik ook zeggen: er zijn meerdere factoren die de geest kunnen beïnvloeden. Met grote regelmaat geef ik er gewoon aan toe, en geniet er van 😉

  162. Cathy 3 oktober 2009 om 20:29

    Nee Aad, mijn dochter ligt nog niet in Leuven.
    Voorlopig nog niet aan de beurt.
    De gynaecoloog begint met de operatie en zij zal
    worden bijgestaan door een multidisciplinair team.
    Helaas doen zij maar drie van deze operaties per week,
    behoorlijke belasting voor de chirurgen omdat deze operatie
    zo ongeveer negen uur duurt.
    15 oktober toch nog even een gesprek met een professor in
    Amsterdam en gaan wij bespreken of hij dezelfde technieken
    toepast als in Leuven.
    Zij heeft overigens endometriose. (verklevingen in de buik).
    Maar goed Aad, nogmaals dank voor de belangstelling en
    ik blijf hier af en toe wel aanwippen hoor.
    Lezen doe ik je in ieder geval nog elke dag.
    Fijne avond nog.

  163. Aad Verbaast 3 oktober 2009 om 20:50

    @Cathy:
    bedankt dat je dit wilde delen. Natuurlijk hopen we allemaal dat het helemaal goed komt, en denken we aan je dochter en jou!
    Fijn dat je nog steeds even langs komt lezen.. En af en toe reageren natuurlijk!! 🙂

  164. jan bouma 3 oktober 2009 om 21:15

    @Cathy sluit me aan bij Aads woorden;
    hoop dat alles goed zal verlopen.
    —————————————————–
    @Aad: dan zijn we het weer eens.
    inzake de sterke drank.
    (ik word nog eens diplomaat):))

  165. Aad Verbaast 3 oktober 2009 om 21:31

    @Jan:
    diplomaat: je maakt vorderingen Jan, dat moet gezegd worden!
    Morgen 9:09 je volgende blog. Net er op gezet voor je. Dat wordt niet uitslapen dus!
    Ik reken wel op een preek overigens.. Anders moet ik er nog op uit met dit K weer om die ergen anders op te halen..
    Mijn preek komt overigens om 9:10 morgenvroeg.

  166. Aad Verbaast 4 oktober 2009 om 10:29

    @allen:
    de volgende staat er weer op:
    een politiek verslagje van de afgelopen week..
    Is "polderen" bergen verzetten?http://www.vkblog.nl/bericht/280424/Is_%93polderen%94_bergen_verzetten%3F
    Veel plezier, ook daar.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: