Aad Verbaast

te gek voor woorden eigenlijk

Masseren kun je leren

Massage is de praktijk van het toepassen van gestructureerde of ongestructureerde druk, spanning, beweging, of trilling – manueel of met mechanische hulp – op de zachte weefsels van het lichaam, met inbegrip van de spieren, bindweefsel, pezen, ligamenten, gewrichten, lymfatische vaten, organen van het maag-darmstelsel en reproductief systeem om een voordelige reactie te bereiken.

Deze prachtig geknede volzin (uit wikipedia) maakte bij mij al het één en ander los. Vooral die “voordelige reactie” was zeer herkenbaar voor me. Heerlijk zo’n grote beurt.
Ik laat me gaarne behandelen. Al is het maar om af te komen van mijn PHPD, en hardnekkige stijfheden. 

Op zoek naar de diepere betekenis van masseren, sloeg ik er mijn persoonlijk lijfboek (van Dale) weer even op na. En jawel, ze zijn er:

(figuurlijk) door intensief contact proberen te beïnvloeden.
Als in: Eer er een regeer- én gedoogakkoord is dienen de onderhandelaars elkaar nog flink te masseren.

(mbt. gegevens, feiten e.d.) gunstig voorstellen.
Als in: Rutte en Wilders masseerden veel stemmers tot een ongekend hoogtepunt.

(biljartspel) met de keu rechtstandig stoten.
Als in: Als je geen keus meer hebt, hoe ga je dan die bal masseren?

Voor mij werd weer duidelijk dat alles met alles te maken heeft. Wil ik even lekker ontspannen op tafel liggen, wordt me het vel over de oren gehaald. Niks “voordelige reactie”. Ik ben er onderhand helemaal klaar mee.

115 Reacties op “Masseren kun je leren

  1. lebonton 13 augustus 2010 om 17:27

    zowel het vel over de oren (mooi in beeld gebracht) als de link naar phpd geven mij aan dat het een mooi weekend moet worden!

  2. Jan Bouma 13 augustus 2010 om 17:28

    ,,,met gebruik van Haarlemmerolie wordt soms ook resultaat geboekt…
    tot morgen! ik ben het even spuugzat vandaag. Valt niets aan te masseren…:))

  3. Aad Verbaast 13 augustus 2010 om 17:35

    @Lebonton:
    Vel over been ook nog. Hoe moet dat nou verder?? Iets gaat er niet goed, maar wat?
    @Jan: heb jij dat "vrijdag de dertiende" gevoel ook al?
    Rokende puinhopen.
    Ik voel met je mee, mocht ik nog kunnen spugen, na deze beurt.

  4. Theo 13 augustus 2010 om 17:53

    Je was even absent met een blog, maar dit is een heilzame terugkeer. Ik stel mijn massage nog even uit..

  5. De Stripman 13 augustus 2010 om 18:00

    Massage maakt meer kapot dan je lief is ! Ik dacht je nu eindelijk uit ging leggen wat er mis is gegaan met het VK-blog…;o)

  6. Aad Verbaast 13 augustus 2010 om 18:02

    @Theo:
    == Ik stel mijn massage nog even uit.. ==
    Soms heb je geen keus.
    Toch had ik zomaar vermoed dat je wel gecharmeerd kon raken van wat "gestructureerde of ongestructureerde druk" uitoefenen. Of zie ik dat verkeerd..😉
    @De Stripman:
    Helaas. Ik zou graag willen dat ik dat kon uitleggen.
    Die heren van de IT hebben heel wat uit te leggen in deze.
    Van mij gaan ze op voor een flinke beurt. En daarna een enkele reis naar VKverwegistaan.
    Wat een bende!

  7. zelfstandig_journalist 13 augustus 2010 om 18:30

    Ik zie de heren nog geen body to body massage bij elkaar toepassen🙂.

  8. Theo 13 augustus 2010 om 18:34

    " Aad, ik zoek vaak ook wat druk (incl op het VKBlog) als het me allemaal wat te vanzelfsprekend en te simpel wordt. Wat geestelijke massage. Maar ik moet de gevolgen welk kunnen inschatten, overzien.

  9. Aad Verbaast 13 augustus 2010 om 18:37

    @zelfstandig journalist.
    Weet jij veel? Ik vind dat ze nogal verward naar buiten komen als de onderhandelaars, onderling onder handen zijn genomen. Allemaal achter gesloten dueren uiteraard. Vrienden voor het leven😉
    @allen:
    toch wel weer bijzonder.
    Afgelopen 24 uur (volgens Telmiep) heeft IP referentie: 35202.amazonaws.com 131 verschillende blogs van me ‘gelezen’.En was er nog niet klaar mee😉
    Kent iemand die ‘bot’??

  10. peterus 13 augustus 2010 om 18:41

    Ik denk bij jouw plaatsje eerder aan "iemand het vel over de oren halen" dan aan masseren.
    Maar bij sommigen kan dat natuurlijk hetzelfde zijn.
    deverschillenwordenweggemasseerdgroeten

  11. Aad Verbaast 13 augustus 2010 om 18:41

    @Theo:
    == Maar ik moet de gevolgen welk kunnen inschatten, ==
    Ik merk dat deze opmerking van je, op mijn ligamenten en spieren ontspannend werkt omdat ze even de glimlach aanslaan. Dank daarvoor.
    Kan je de gevolgen goed overzien?
    Ik merk wel dat je een stuk milder bent gaan bloggen.
    Zo vaak trek je het vel niet meer over de oren van andere bloggers toch?
    De ene trendbreuk (van je) na de andere😉
    (zeg ik handenwrijvend).

  12. Paul Nijbakker 13 augustus 2010 om 18:49

    Ik heb twee keer een Thaise massage gehad (overigens zonder zgn "happy end"). De eerste keer was geweldig goed, de tweede keer had ik dagenlang spierpijn. Het kan verkeren. Dat plaatje van Serré is geweldig (uit de bundel "Sporthumor").

  13. Aad Verbaast 13 augustus 2010 om 18:55

    @Peterus:
    Soms moet je gewoon iets ondergaan, en niet nadenken over de consequenties er van.
    Een massage geven heeft ook wel wat overigens. Sta je toch ‘aan het roer’!
    Alles is te leren😉
    @Paul Nijbakker:
    Misschien wel door dezelfde. Schoon het schip in gaan? Of schoon schip maken?
    == De eerste keer was geweldig goed, de tweede keer had ik dagenlang spierpijn. ==
    Van te voren afspraken maken?
    == happy end ==
    Ik kreeg de vraag: "do you want good service?".
    Klantvriendelijk als ik was zei ik natuurlijk meteen: "of course!!".
    Ik leer elke dag. Toen ook al.

  14. martin 13 augustus 2010 om 19:38

    "Verboden te masseren en pikeren," is de tekst op een bordje
    boven biljards vaak. Alleen bekenden en geoefende spelers
    mogen het van de kroegbaas/bazin die het laken heel wil
    houden. Welke les hier uit te trekken is, weet ik even niet.
    Maar het beloofd niet veel goeds.

  15. Aad Verbaast 13 augustus 2010 om 19:47

    @Martin:
    Een goede aanvulling, dank.
    Ik kan me er iets bij voorstellen. Je zou er immers behoorlijk van gepikeerd kunnen raken als je met de keus rechts-tandig gestoten wordt.
    Welke les je er uit zou moeten trekken? Ik heb ook geen idee.
    Dat lijkt me toch iets voor degene die de lakens uitdeelt.
    We kunnen nog wel wat lessen gebruiken. Zo is het maar behelpen.

  16. BarbaraJansma 13 augustus 2010 om 19:59

    Smullen dit, reactieruimte ook.
    Ik ben bekeken door 855.amazonaws.com, al twee dagen lang.
    Zal het maar als massage opvatten dan.

  17. Vogel-vrij 13 augustus 2010 om 20:14

    amazonws heeft al m’n blogs bekeken, of in ieder geval aangeklikt.
    Een druk baasje.. als hij of zij dat ook bij jou en Barbara heeft gedaan.
    Het frappante is echter dat de tijd tussen het openen van m’n blogs echt veel te kort is een bijdrijge te kunnen lezen. 1 minuut voor een kort verhaal is wel erg vlot.
    En als het zo oninteressant is dat het gelijk weer wordt gesloten, waarom dan alle bijdragen openen…
    Het lijkt mij meer op een geautomatiseerd bezoek. Wellicht wordt er gekopieerd? geback-upped?
    Wat er namelijk echt vreemd aan is, is dat de delen van m’n korte verhalen in volkomen random volgorde worden ‘gelezen’:-)
    Ik mag toch hopen dat ik er enige lijn in aan had gebracht:-?

  18. jack pastoor 13 augustus 2010 om 20:16

    Leuk zo een blog over masseren en de vele misvattingen die daarbij – vooral bij mannen – een rol blijken te spelen. Ik vind het vooral leuk omdat ik net klaar ben met een totale bodymassage van een vriendin. Het masseren is niet alleen prettig voor degene die wordt gemasseerd, maar als het goed is voelt het ook ontspannend – weliswaar (niet altijd) vermoeiend – voor de masseur. Er bestaan culturen waarin hele families elkaar wekelijks of zo masseren. In onze cultuur – die schijnbaar ‘vrijer’, maar in werkelijkheid steeds lichamelijk geslotener wordt – begint lichamelijk contact ondertussen alleen acceptabel te zijn tussen geliefden. Contactsporters uitgesloten natuurlijk. Daardoor krijgt het natuurlijk ook een wat vreemde lading.
    Wat masseren allemaal claimt te doen zal voor sommigen waar zijn, maar voor 90% is het resultaat alleen maar tijdelijk. Dus helpt masseren niet fundamenteel. Dus politiek masseren kan men beter achterwege laten, of je moet je gewoon even een tijdje goed willen voelen : -)

  19. Aad Verbaast 13 augustus 2010 om 20:29

    @Barbara:
    als je al twee dagen bekeken wordt door een onbekende dan voel je je toch behoorlijk bekeken neem ik aan.
    Geheimzinnig. Nogal bot eigenlijk!😉
    P.S. twee dagen massage is ook een volhoudertje.
    @Vogel-vrij:
    Ik zag ook dat het een nogal haastige lezer is.
    Het zal toch niet zijn dat de VK een externe (nog wel een amazone) heeft ingeroepen om te kijken welke blogs wel aan het ‘reizen’ zijn geslagen en welke blogs niet?
    == random ==
    ".. gestructureerde of ongestructureerde druk, spanning, beweging, of trilling .."
    Ik kan er ook geen lijn in ontdekken.😉

  20. Aad Verbaast 13 augustus 2010 om 20:34

    @Jack Pastoor
    Dan voor je reactie. Je bent een ervaringsdeskundige lees ik.
    Wel wat teleurstellend om te lezen dat 90% van het resultaat kortstondig van aard is.
    Mischien een advies welke massage aan te bevelen is voor een wat langduriger effect?
    Ik som hier wat soorten op:
    1. Cosmetische massage
    2. Erotische massage
    3. Metamorfosemassage
    4. Ontspanningsmassage
    5 Reflexologie
    6 Shiatsu
    7 Sportmassage
    8 Stoelmassage
    9 Sweda-massage
    10 Tantra-massage
    11 Thaise massage
    12 Triggerpointmassage
    13 Zweedse massage
    En dan heb ik het nog niet eens over franse massage gehad.

  21. jack pastoor 13 augustus 2010 om 21:03

    @Aad: :-))))))))))
    Oke, zo je wilt.
    1 Cosmetische massage
    Geen ervarin mee
    .
    2. Erotische massage
    Geen ervaring mee.
    3. Metamorfosemassage
    Geen idee wat het inhoud.
    4. Ontspanningsmassage
    Kortdurend, maar zeer waardevol. Het kan het oplopen van spanningen voorkomen.
    5 Reflexologie.
    Geen idee, wel goede dingen over gehoord.
    6 Shiatsu
    Geen ervaring mee, maar sommigen zweren erbij.
    7 Sportmassage
    Uitstekend en voor sommigen niet te onderscheiden van ontspanningsmassage.
    Een veel uitgevoerde vergelijkbare massage is de klassieke massage.
    8 Stoelmassage.
    Zeer zinvol, maar ook met een kortdurend effect. De masage duurt meestal niet langer dan 20 minuten.
    9 Sweda-massage
    Geen idee. Geen ervaring mee.
    10 Tantra-massage.
    Schijnt geweldig te zijn, maar heb het zelf nooit uitgeprobeerd (gegeven). Wel ontvangen, en dat was heerlijk.
    11 Thaise massage.
    Niets voor mij. Ik heb het wel enkele tientallen keren gekregen. Iedere keer in de hoop dat het goed zou zijn. Nee dus. tenminste, niet voor mij : -(((
    12 Triggerpointmassage.
    Heb ik heel goede dingen over gehoord, maar zelf heb ik er geen ervaring mee.
    13 Zweedse massage.
    Geen idee wat het inhoud. Wel van gehoord.
    Je hebt nog een aantal massages vergeten. Zoals:
    14 Hot Stone massage.
    Heb ik geen ervaring mee.
    15 haptische massage.
    Zeer goed als het zorgvuldig door een zeer ervaren masseur wordt uitgevoerd.
    16 bipolaire massage.
    Meer iets voor de lange adem. Maar geweldig. Maar ook hier geldt dat een ervaren masseur een absolute must is.
    17 integratieve massage.
    Geweldig, maar het effect is net als bij een ontspanningmassage maar tijdelijk.
    18 Holistische massage.
    19………………………………
    Na ja, ga zo maar door. : -)))))
    Ik hou het bij meestal een combinatie van:
    sport; ontspannings; aryurvedisch; integratief; bipolair; haptisch en pulsmasseren.
    Stoelmassages doe ik ook wel eens, maar vind ik zelf eigenlijk niet zo leuk.
    Hetzelfde geldt voor een Thaise massage. Meestal heb ik daarna zelf een massage nodig, alleen …. Je snapt het al, de masseur wordt zelden of nooit zelf gemasseerd : -((((((((((((

  22. Aad Verbaast 13 augustus 2010 om 21:09

    @Jack Pastoor:
    ik zie toch wel erg veel: "geen ervaring mee". Nog veel te leren dus, ok voor jou.
    Aan de andere kant als ik dan lees van je:
    == Ik hou het bij meestal een combinatie van: sport; ontspannings; aryurvedisch; integratief; bipolair; haptisch en pulsmasseren == dan denk: dat is een dagtaak!!
    Wat zal jij losjes in je vel zitten zeg!!
    Kun je bloggen en masseren eigenlijk wel combineren dan? Qua tijd en inzet bedoel ik dan natuurlijk..

  23. martin 13 augustus 2010 om 21:14

    Aad als je tussen het masseren door even rond struint
    op het www en zoekt naar de bots activiteiten van
    amazonaws.com dan vind je binnen de kortste keren
    een zee aan informatie, waar ik heel weinig van begrijp.
    Zinnen als: amazonaws.com plays host to wide variety
    of bad bots’ die snap ik dan nog net een beetje.
    Bij mij zijn er nog maar twee blogs toegankelijk en ook
    daar kwam de bot langs.

  24. Aad Verbaast 13 augustus 2010 om 21:32

    @Martin:
    Ik ben ook even aan het goegelen geslagen. Ook boven mijn pet moet ik zeggen.
    Ik kom wel iets tegen wat met databases te maken heeft.
    Mijn opmerking hierboven:
    == Het zal toch niet zijn dat de VK een externe (nog wel een amazone) heeft ingeroepen om te kijken welke blogs wel aan het ‘reizen’ zijn geslagen en welke blogs niet? == zal toch niet de spijker op zijn kop geslagen zijn?
    Net de blog van grutte pier gezien?
    Daar heb ik de "amazone" ook even achtergelaten (ingemasseerd). Misschien dat hij meer weet. Soms heb ik die indruk wel van hem :-0http://www.vkblog.nl/bericht/341602/Vrijdag
    Ik wist overigens nog niet dat bij jou de ellende ook zo is toegeslagen. Wat een ramp zeg!!
    Maar misschien (deze amazone actie?) gloort er licht in de duisternis.
    Misschien is het wel een ingehuurde actie om de databases te herstellen..
    Wie weet..

  25. Aad Verbaast 13 augustus 2010 om 22:00

    @Vogel-vrij en @Martin (en @allen)
    even een kort stukje uit Telmiep om te laten zie hoe hard er door die amazone gewerkt wordt:
    Aug 13th, 08:54 Afghanistan, de bodemoorlog.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:54 Na 9-11 kent “proportionaliteit” geen grenzen meer.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:53 Pentagon Paranoia. Oorzaak en gevolg.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:53 Is “polderen” bergen verzetten?35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:53 Is “polderen” bergen verzetten?35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:52 Afghanistan, de bodemoorlog.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:52 Pentagon Paranoia. Oorzaak en gevolg.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:52 Kernwapenverdrag goede START?35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:51 Vergrijzing? Meer allochtonen!35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:51 De prins op het witte paard.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:51 Kernwapenverdrag goede START?35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:50 Voltooid leven. Mag ik alsjeblieft dood?35235.access.telenet.be
    Aug 13th, 08:50 Als je je als een oude krant voelt, wat dan?35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:49 Mijn gesprek met Gerdi Verbeet..35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:49 Goede wijn behoeft geen krans35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:49 Mijn gesprek met Gerdi Verbeet..35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:49 Mijn gesprek met Agnes Jongerius..35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:49 Goede wijn behoeft geen krans35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:48 Kan ik af van al die dure software?35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:48 Verkiezing GOUDEN KERSTBAL 2009!35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:48 Mijn gesprek met Agnes Jongerius..35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:48 Vergrijzing? Meer allochtonen!35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:48 Verslag van een geheime ontmoeting.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:48 Als je je als een oude krant voelt, wat dan?35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:48 Megalomane Egomaniakalen en Klokkenluiders.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:48 De prins op het witte paard.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:47 De weggegooide stemmer35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:47 Verslag van een geheime ontmoeting.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:47 Davids en “het rijk der fabelen”35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:47 Het staatsmonopolie op informatie35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:47 De weggegooide stemmer35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:47 Megalomane Egomaniakalen en Klokkenluiders.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:47 Verkiezing GOUDEN KERSTBAL 2009!35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:45 Het staatsmonopolie op informatie35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:45 Oorlog? Het is al lang oorlog, en dat zal alleen maar erger worden..35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:44 Ook Israël kon over het water lopen35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:44 Het gevecht om de vrede.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:43 Oorlog? Het is al lang oorlog, en dat zal alleen maar erger worden..35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:42 Het uranium pandemonium.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:42 Het gevecht om de vrede.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:41 Van Monroe tot Obama. De doctrine routine.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:41 Mijn gesprek met Beatrix..35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:41 Er is meer tussen hemel en aarde.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:41 Oh jee. Diagnose PHPD35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:41 Het uranium pandemonium.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:41 Davids en “het rijk der fabelen”35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:41 Afrika: de volkstuin van China?35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:41 Afscheid nemen is opnieuw beginnen35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:41 13 april 2010. Een dag om nooit te vergeten.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:41 VKblog prijzenfestival!35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:41 De grondstoffenoorlog: het wordt erger en erger..35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:41 De koning te rijk.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:41 Zonder motto geen schijn van kans. Met motto ook niet.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:41Van Monroe tot Obama. De doctrine routine.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:40 Overzicht Aad Verbaast blogs 2009-2008-200735202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:40 13 april 2010. Een dag om nooit te vergeten.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:40 Mijn gesprek met Beatrix..35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:40 15 jaar cel voor één verkeerde e-mail. Kan dat? Ja, dat kan.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:38 Er is meer tussen hemel en aarde.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:38 Er zijn grenzen!!35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:38 Overzicht Aad Verbaast blogs 2009-2008-200735202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:38 15 jaar cel voor één verkeerde e-mail. Kan dat? Ja, dat kan.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:38 Irak, Afghanistan en uiteindelijk: Iran. Olie op het vuur?35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:38 Afscheid nemen is opnieuw beginnen35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:37 Irak, Afghanistan en uiteindelijk: Iran. Olie op het vuur?35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:36 All animals are equal, but some are more equal than others.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:36 PGB en zorgboerderijen. Misbruik van en in de zorg.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:36 De koning te rijk.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:36 PGB en zorgboerderijen. Misbruik van en in de zorg.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:36 Afrika: de volkstuin van China?35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:36 Mijn gesprek met Maxime Verhagen..35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:36 Mijn gesprek met Jaap de Hoop Scheffer..35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:34 All animals are equal, but some are more equal than others.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:33 Zonder motto geen schijn van kans. Met motto ook niet.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:33 Mijn gesprek met Jaap de Hoop Scheffer..35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:32 VKblog prijzenfestival!35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:32 Pluriformiteit versus uniformiteit35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:32 VKbloggers: valt er nog iets te rijmen?35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:32 Rekeningrijden. De gemiste afslag: de lijdensweg.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:32 Er zijn grenzen!!35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:31 Een vrolijk paasfeest? Over mijn lijk!35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:30 Een beetje blogger gaat toch twitteren?35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:30 Een vrolijk paasfeest? Over mijn lijk!35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:28 Pluriformiteit versus uniformiteit35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:28 Een beetje blogger gaat toch twitteren?35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:28 Glimmerveen, Janmaat, Wilders, Beatrix en Sire35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:27 Als het kwartje valt35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:26 Voltooid leven. Mag ik alsjeblieft dood?35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:26 Rekeningrijden. De gemiste afslag: de lijdensweg.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:26 VKbloggers: valt er nog iets te rijmen?35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:25 Gooi ze d’r maar uit!35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:25 Als het kwartje valt35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:25 Voltooid leven. Mag ik alsjeblieft dood?35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:25 Michael Jackson. The Eternal Moonwalk.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:21 Gooi ze d’r maar uit!35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:21 Het monopolie op geweld. De ontsporing.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:21 Mijn brief aan Barack Obama..35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:21 Michael Jackson. The Eternal Moonwalk.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:16 Global Dimming, Global Warming. Geesten in of uit de fles?35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:16 Mijn brief aan Barack Obama..35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:16 Het monopolie op geweld. De ontsporing.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:15 Global Dimming, Global Warming. Geesten in of uit de fles?35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:12 Het syndroom van Blog.35202.amazonaws.com
    Aug 13th, 08:11Het syndroom van Blog.35202.amazonaws.com
    Slechts een gedeelte nog maar….
    Masseren kan je leren. Maar snellezen ook blijkbaar.. ;-)))
    P.S. ik zet dit merkwaardige gedoe hier maar even neer, want morgen is het allemaal uit het lijstje vedwenen natuurlijk…
    P.S 2: reactie van Grutte Pier inmiddels op zijn blog,na mijn vraag/suggestie:
    ===
    @Aad
    Na even geïnspecteerd te hebben: heeft niets van doen met wat ‘hier’ gebeurd.
    Je moet het zien als een Googlebot. Amazon heeft ook ‘crawlers’ ingezet….
    Weinig bezoek alhier. Wellicht bij bloggers die veel gepubliceerd hebben, danwel veel reacties hebben.
    ===
    Een wakker geworden bot van amazone dus..
    Maar wat moeten zij dan met die bot?? Ze verkopen toch boeken?

  26. jack pastoor 13 augustus 2010 om 22:27

    @Aad: =ik zie toch wel erg veel: "geen ervaring mee". Nog veel te leren dus, ook voor jou.=
    Natuurlijk, maar voor wie geldt dat niet : -)/ behalve natuurlijk een vuistvol bloggers.
    Trouwens, bijvoorbeeld alleen al het Aryuvedisch masseren kent verschillende scholen en dus aanpakken. Daarnaast kent elke Aziatische cultuur ook weer haar eigen massage, net als verschillende westerse landen ook weer verschillende massages prevereren.
    En het geen ervaring met… (welk onderwerp dan ook) is zoals we op elk gewenst moment kunnen lezen op het blog geen enkele reden om er geen uitgesproken mening over te hebben.
    Toch : -))
    = Kun je bloggen en masseren eigenlijk wel combineren dan? Qua tijd en inzet bedoel ik dan natuurlijk. =
    Het is meer het masseren en sporten wat elkaar bijt. Mbt bloggen is het gewoon het stellen van prioriteiten en dan is het heel eenvoudig. Bloggen is meestal een sluitpost. Een massage kost ongeveer 1,5 tot 2 uur, sporten 3,5 tot 4 uur. Bloggen is pure spielerei van tien minuten tot een halfuurtje of zo en wat over het algemeen nergens toe leidt, maar wel ontspannend kan zijn. Ik zie het soms een beetje als geestelijk sparren.
    Maar ik zie dat jij met werkelijke serieuze problemen met deze bijdrage bezig bent, dus ik zal je niet langer ophouden. Ieder zo zijn/haar tijdbesteding zou ik zeggen.

  27. Aad Verbaast 13 augustus 2010 om 22:33

    @Jack Pastoor.
    Om met je laatste opmerking te beginnen: laat je niet afleiden door dat andere onderwerp wat ineens naar boven kwam. Speelt hier dwars doorheen, maar bijt elkaar niet.
    Schreef ik immers niet hierboven in de blog al dat alles met alles te maken heeft?
    Goed terug naar massage dus. Je weet r veel van zo te lezen. Hoe komt dat?
    Ook boeiend vind ik dat er zo veel verschollende soorten massage zijn. Dat is toch ook bijzonder?
    Iedere vorm is toch onderscheidenlijk genoeg?

  28. Jan Bouma 13 augustus 2010 om 22:33

    Correct me if I ‘m wrong maar ik denk dat het te maken heeft met "de vrije nieuwsgaring" van voorhanden gepubliceerd materiaal en dat vrij verkrijgbaar is op het Internet*) ; men digitaliseert nu alles hele bibliotheken, en ook De Slegte bijv. is z’n voorraad aan het digitaliseren is (paar miljoen boeken) weer in concurrentie met Bol.com ; Google bezig is… enz. enz.
    Dat wordt later allemaal dik veel geld waard. Want zo dadelijk kun je die content alleen tegen betaling verkrijgen net zoals nu ook het geval bij is sommigen.
    *)
    Verbaast… je hebt je copyright en je rechten weer slecht geregeld; zo dadelijk strijkt die Amazon.com miljoenen en miljoenen op die jij hebt laten liggen…. Zoiets denk ik is het geval…:))

  29. Aad Verbaast 13 augustus 2010 om 22:57

    @Jan: Scherpe gedachtengang van je!
    Zou daar zo maar mee te maken kunnen hebben. Die vrije nieuwsgaring. Voor dat het te laat is, zuigen ze even alle info op die er nog te krijgen is op het web, voordat andere criminelen (ballin bijv.) het hele web afsluiten.
    Nu ik er nog even verder over nadenk, zou het zelfs zo maar kunnen zijn dat de VK juist deze content heeft willen beschermen (die willen ook geld maken uit die stumpers van bloggers die dat allemaal gratis aanleveren).
    En toen ze lucht kregen van de plannen van amazon, ze heeeel snel even zo veel mogelijk blogs ‘beschermt’ heeft door ze te parkeren op "reizen"…. waar ze tevens onleesbaar zijn geworden.
    Quick thinking van ze.. :-0
    Maar ja, net als die tovenaar die de verdwijntruc beheerst. Die zijn er genoeg (ik ben ook altijd alles kwijt). Je wordt pas echt beroemd met die truc (en rijk) als je het dan ook weer kunt terugtoveren!
    Dat geldt natuurlijk ook voor de VK!! Laat ze dat dan nog even zien. ;-))
    === je hebt je copyright en je rechten weer slecht geregeld; zo dadelijk strijkt die Amazon.com miljoenen en miljoenen op die jij hebt laten liggen…. ==
    Je weet niet half hoe ik dit heb geregeld.
    Het goed nieuws is dat jij en ik hier (inclusief reacties) inmiddels hier vele en vele boeken al hebben volgeschreven. Lou de Jong zou er jaloers op zijn (qua hoeveelheid dan).
    En als de miljoenen binnenstromen, dan hebben we heel wat te verdelen samen. :-))
    Laar amazon hun werk maar doen. Komen ze niet over de brug, dan schrijf ik direct naar hun: "I will meet you in court"
    P.S. De Slegte zou haar naam moeten veranderen in de Goede, trouwens.
    Maar dat terzijde.

  30. ZichvanVerre 13 augustus 2010 om 23:17

    Een tijdje lang chakra-massage gehad, waar die dingen verder ook mogen zitten. Was zonder aanraking. Wel verkwikkend. En bedrijfsongevallen als op de tekening komen er niet voor.

  31. Marjelle 13 augustus 2010 om 23:41

    Die AmazonAWS is dus een bot, Aad, ik vroeg me nl. ook al af de afgelopen dagen ‘wat’ m’n blog meer dan 500 keer bekeken had en of het een alien was of een echt mensch. Ik dacht inmiddels toch meer aan de eerste optie.😉
    Massage, heerlijk, ik wil er wel weer een, ik schreef het zelfs nog letterlijk laatst in een blog. Hoewel klankhealing ook erg lekker was die ene keer dat ik dat gedaan heb, en nee, dat is geen massage maar wel oorstrelend.😉

  32. Aad Verbaast 13 augustus 2010 om 23:55

    @Zichvanverre.
    Chakra massage?? Dat is ook al weer nieuw voor me. Zonder aanraking ook nog!
    Een masseur die geen kramp in de vingers wil krijgen?
    Ik ga even goegelen wat dat nou inhoudt. Ik had er nog niet van gehoord. Wel dat chakra’s behoorlijk kunnen opspelen🙂

  33. Aad Verbaast 14 augustus 2010 om 00:02

    @Marjelle:
    500 keer zelfs bij jou. Dan moet er ook wel heel veel te halen zijn gewesst in de ogen van die bot.
    Een beetje bot vangen is er dan niet meer bij. Moet iets aliens zijn. Geen mens die zo snel kan klikken, lezen en opslaan🙂
    Maar goed dat de VK een beetje heeft geholpen door de Vk weer wat sneller te maken.
    Terwijl ik dat zo opschrijf bedenk ik me ineens dat misschien de Vkblog wel zo traag was omdat die bot alle capaciteit wegkaapte van de reguliere bloggers! De boeven!
    "Klankhealing". Heb je daar al eens over geschreven? Moet ik ook even opzoeken. Ik leer elke dag. Geen idee.
    Alhoewel ik wel tijdens mijn vakantie een campinggaste zat te bekijken die door haar man een wokpan op haar hoofd kreeg gezet waar hij daarna op begon te slaan. Daarna werd de schaal nog op andere plekken op haar lichaam gezet, zelfde ritueel. Is dat ‘klankhealing’?
    Ik heb niet goed kunnen zien of na die behandeling de schaal nog werd gebruikt om te gaan barberknoeien en eventueel daarna weer werd ingezet als satellietschotel. Multi purpose en zo.

  34. Marjelle 14 augustus 2010 om 00:07

    Volgens mij heeft een bot geen ogen, Aad, laat staan verstand.😉
    Klankhealing beschrijf ik een van die 20 blogs die nog steeds in de blogrij staan te trappelen, daar heb je dus niet veel aan, maar anders publiceer ik het voor jou wat eerder.
    Dat lijkt me meer een geval van wokhealing, eerlijk gezegd.😉

  35. Pierra 14 augustus 2010 om 00:27

    Bij mij is deze amazonaws ook al twee dagen aan de gang. Inderdaad zo vlug dat er niet gelezen kan worden. Fijn om te weten dat jullie er ook ‘last’ van hebben.
    Mijn hemel wat een hardhandige massage. Dan lijkt me die klankhealing fijner.
    (Dat miste ik dit jaar, je campingverhalen. Volgend jaar beter).

  36. Aad Verbaast 14 augustus 2010 om 00:56

    @Marjelle:
    Geen idee hoe een bot er uit ziet, jij?
    Ik denk wel dat die op punten slimmer is dan wij. Met dat tempo jaag je immers in een kwartiertje door alle blogs van een dag heen.
    Ik ben benieuwd naar dat blog. En flabbergasted dat je blijkbaar een stuk of 20 blogs al in het vooruit hebt. Hoe is het mogelijk. Ik geen een!!
    Maar niet te snel over die klankhealing schrijven. Of het zou komende week moeten zijn. Einde volgend week ben ik voorlopig weer op stap. Een week of 5…
    Daarna?

  37. Aad Verbaast 14 augustus 2010 om 01:00

    @Pierra:
    Jij dus ook al. Toch wel bijzonder dat die bot blijkbaar ineens het VKblog gevonden heeft.
    En ik blijf het bijzonder vinden dat op hetzelfde moment het VKbklog zo traag werd…
    Misschien heeft toch niet alles met alles te maken😉
    Ik (en ik denk andere VKbloggers ook) zou het wel symphatiek hebben gevonden als die gluurder even overal een berichtje had achtergelaten. Dit is zo anoniem, vind je niet?
    Die campingverhalen, komen nog wel. Ik schreef aan Marjelle al dat ik gauw weer een tijd op stap ga. Over een week al weer. Daarna zal ik rapporteren.
    En hopenlijk weer wat meer tijd voor bloggen hebben. Het was deze zomer maar een beetje slecht met me gesteld. Niet veel inspiratie, andere dingen aan het hoofd.
    In de herfst ga ik maar weer eens wat vaker de diepte in. Hard nodig.

  38. Jan Bouma 14 augustus 2010 om 07:30

    @Aad… altijd weer the morning after..
    re: 22:57…Wat je er ook van kunt zeggen: er moet een reden zijn geweest. En het is niet prettig die niet te kennen. Heb ook nog even gedacht aan het "super snelle screenen" op combinaties en/of woorden door Big Brothers… . Tenslotte wel een paar topics van de laatste tijd hier op de blogs.
    Maar goed terug naar je topic over "de massage". Ik ben daar een expert in al zeg ik het zelf… Vandaar ook de dames van de woensdagavondclub. :))
    En om even aan te geven hoe dat dan gaat hierbij een instructief filmpje. Dan weten we het z’n allen weer. http://www.youtube.com/watch?v=cDMneJPkB2g&feature=related
    Men amusere zich. Tot later…
    ps…
    ja, de dames zijn altijd "het slachtoffer…"

  39. paco painter 14 augustus 2010 om 09:21

    Tegenwoodig is het, "elkaars nieren proeven’, in zwang.

  40. Aad Verbaast 14 augustus 2010 om 09:37

    @Jan:
    Goedemorgen. Wat mij er zo aan verbaasde was natuurlijk het plotselinge en hoge binnendring gehalte van die bot. De collega bot (googlebot) is ook actief, maar die komt gewoon even af en toe een kijkje nemen. keertje of 50 per week of zo. Juist dat andere gedrag maakt me opmerkzaam.
    Misschien dat ooit duidelijk wordt wat er is gebeurd.
    Terug naar de massage. Dus nu wordt duidelijk wat daar woensdagavond gebeurt. Lig jij op de tafel, of sta je er naast? In beide gevallen kan je namelijk expert zijn. In beide gevallen kunnen je gasten ‘slachtoffer’ zijn😉

  41. Aad Verbaast 14 augustus 2010 om 09:39

    @Paco: er zijn grenzen. Die worden weer opgezocht. Overal hetzelfde gedonder blijkbaar.

  42. sLIMME JUF en Brilmansje 14 augustus 2010 om 11:28

    Als gewrichten tot de zachte weefsels van het lichaam behoren zou je denken dat de heren politici (ja, weer geen dames) slechts zachtkens behoeven te duwen. Maar de sluwe vos drukt en drukt, met zijn koppie een ietsje scheef.
    "Ons past bescheidenheid" fleemde hij na de verkiezingen. Wát er werd verkozen wist en weet overigens geen hond. Inmiddels preekt de vos de passie door gedoger Wilders, met geheven CDA-vinger, publieklijk terecht te wijzen alvorens deze zijn mond op Ground Zero maar open heeft gedaan.
    Let wel, Wilders mag ook van mij een flink stuk dimmen, al was het maar om om het eigen land, waar hij het naar eigen zeggen allemaal voor doet, niet in gevaar te brengen.
    Maar met het totaal ontbreken van het woorden als groen en duurzaam, in de plannen van de drie partijen, is ons land nu al in gevaar. In groot gevaar.

  43. peterus 14 augustus 2010 om 11:34

    Als amateur geef ik wel eens een massage. Is inderdaad leuk groeten

  44. Aad Verbaast 14 augustus 2010 om 11:37

    @sLimme juf en Brilmansje.
    Ik houdt mijn hart vast. En kan er geen brood meer van bakken wat hier allemaal gebeurt.
    De adem stokt in de keel als ik de heren politici weer roepen dat ze een mandaat van de kiezer hebben om (naar mijn mening) de mening van de kiezer te verkwanselen en te misbruiken.
    Kan het nog gekker? Blijkbaar.
    == In groot gevaar == eens!

  45. Aad Verbaast 14 augustus 2010 om 11:41

    @Peterus:
    Soms is het beter te geven dan te nemen. Soms weer andersom🙂
    Als amateur? In Nederland overigens geen beschermd beroep, daarmee zou je tevens zo maar professional kunnen worden.
    In België is het wel een beschermd beroep. Met behoorlijk zware eisen zelfs.
    == Sinds 2007 is het beroep van (cosmetisch) masseur/masseuse in België gereglementeerd. Enkel mensen met een geldig vestigingsattest kunnen zich onder deze noemer inschrijven als zelfstandig masseur/masseuse. ==
    Wat nou weer een "cosmetisch masseur/masseuse" is?

  46. nelus 14 augustus 2010 om 12:04

    Nee jongens, jullie zitten helemaal aan de verkeerde kant. De achterban van het CDA masseert zich een ongeluk om deze combinatie te voorkomen. Heel voorzichtig komen de eerste berichten nu naar buiten.
    Vanochtend in de Volkskrant: Verhagen eist waarborgen tegen Wilders. Ze zijn ons nu aan het masseren om de boodschap te kunnen brengen dat het mislukt is.
    Ik hoop Aad dat je die booschap nog hoort voordat je vertrekt.
    Dat zou nog eens goed nieuws zijn.
    Massage: turkse massage in een turks badhuis. Lekker met een kussensloop vol met zeepsop "geslagen" worden.

  47. Aad Verbaast 14 augustus 2010 om 12:28

    @Nelus: een hele goedemorgen!!
    Ik zie net een bericht doorkomen over het gerommel in de achterban. Inclusief het manifest. Gisteravond inmiddels 600 ondertekenaars.http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=51273
    == Ze zijn ons nu aan het masseren om de boodschap te kunnen brengen dat het mislukt is. ==
    Zou zomaar kunnen. Als de heren politici ons al niet meer aan de arm kunnen nemen, dan nemen ze wel de benen. Dat kan je zo hebben met massages. Elk deel van het lichaam krijgt wel een beurt.
    Turkse massage. Die heb ik ook wel eens ondergaan. In turkeye nog wal. De masseur was een waar zwaargewicht. Eens maar nooit meer. Ik werd zwaar onder druk gezet, en flink afgerost. Alles deed pijn toen ik de hammam uitkwam. Zal wel een omgeschoolde Turks worstelaar zijn geweest..

  48. Mephisto 14 augustus 2010 om 12:32

    http://vimeo.com/12113203, vanaf 1:48
    Om te laten zien wat "massage" doet met huid en spieren…

  49. Mephisto 14 augustus 2010 om 12:36

    ps.
    Kan Rutte geen éénpartij’s regering vormen/starten?
    Met gedoogsteun van de PVV en Rutte aan het hoofd?
    Met 32 zetels moet dat toch lukken?
    Da’s meer dan 20% van de stemmen!
    Dat moet toch voldoende zijn om te vertellen hoe die andere 80% moet denken?

  50. nelus 14 augustus 2010 om 12:46

    Ik heb het stukje in het Friesch Dagblad gelezen en ik verbaas me erover waarom ze geen niet-CDA-leden de kans geven om te reageren. Als ze dat wel zouden doen dan krijgen ze veel steunbetuiging.
    Dat is één en twee is dat er via een andere kant dan via verkiezingen eens duidelijk wordt gemaakt dat we het helemaal niet eens zijn met deze coalitie in wording.
    En dát zou nog wel eens verrassend kunnen zijn voor heel veel politieke partijen.

  51. Aad Verbaast 14 augustus 2010 om 13:07

    @Mephisto:
    Prachtig filmpje van je. Dank!
    Wat een mens zichzelf allemaal wel niet aandoet😉
    Wel een idee. 1 partij met gedoogsteun van de andere twee/drie/vier..
    Dan is een regeerakkoord zo gemaakt. De gedoogakkoorden wat moeilijker.
    Maar met een mandaat van de kiezer moet dat toch appeltje eitje zijn.
    En als ze dan ook nog even emt gedoogsteun vastleggen dat een regering niet naar huis kan worden gestuurd anders dan eens in de vier jaar, dan is het nog stabiel ook!

  52. Aad Verbaast 14 augustus 2010 om 13:17

    @Nelus:
    ik ben even naar de manifestpagina gegaan. Maar volgens mij kunnen niet CDA-ers ook ondertekenen.http://wijstaanvooronzegrondrechten.org/2010/08/11/voor-de-rechtsstaat/#comments
    Beetje onduidelijk voor me is dan wel wat dat getal van de ondertekenaars voorstelt. Hoe betrouwbaar is het, en hoeveel daarvan zijn echte CDA-ers??
    Maar ze zoeken het maar uit. Ook het congres wordt natuurlijk als klapvee behandeld. Verkiezen ze ook zelf om dat te zijn vermoed ik. Als Verhagen zegt: doorgaan, dan gaat het congres mee. Zegt Verhagen: stoppen, dan is het congres ook akkoord. Blijft een machtspaertij. Wat alleen maar kan als je schapen als volgers hebt die achter de herder aanlopen. Daar zal het iets mee te maken hebben.😉

  53. nelus 14 augustus 2010 om 13:41

    Nou, ik ben het niet helemáál met je eens. Ik vind het wel goed dat de achterban een manifest heeft uitgegeven. Toch een teken dat ze het een beetje afleren: dat schaap-herder gedoe.
    Ze moeten de christelijke waarden beter verdedigen in dit land.
    Niet zozeer omdat ik vind dat we weer allemaal heel christelijk moeten worden, maar er zitten goede elementen in die waarden, de humane zeg maar. En die konden we wel eens een beetje beter onderhouden als het aan mij ligt.
    Die Verhagen vertrouw ik van geen meter. Een dikke opportunist als je het mij vraagt
    Inderdaad in wijstaanvooronzegrondrechten staat in elk geval dat iedereen kan reageren.
    In het Friesch Dagblad niet.

  54. Aad Verbaast 14 augustus 2010 om 14:06

    @Nelus:
    De CDA critici (de schapen/volgers dus) van het manifest geven smalend aan dat het slechts 500/600 ondertekenaars betreft, en dat het CDA 65.000 leden heeft. Een promille dus ongeveer.
    Ook al weer zo’n krom gegoochel met getallen natuurlijk. Ik kan ook stellen dat 600 nog altijd oneindig veel meer is dan de ondertekenaars van het manifest (wat er niet is) waarom CDA aangeven dat ze het wel eens zijn met die Verhagen.
    Over Verhagen zijn we het snel eens. Een veel te hoog rat gehalte.
    "MIjn gesprek met Maxime Verhagen.." toch wel gelezen?😉
    Verder: om humane waarden te verdedigen hoef je toch geen christen te worden?
    Jezukke zou zich voor menig gristen in zijn graf (zou hij daar nog in gelegen hebben) omdraaien als hij zou zien hoe inhumaan ze kunnen zijn.. Niet allemaal overigens. Om maar aan te geven dat ik niet altijd het verband daar tussen zie.
    P.S. Zijn vader kon er ook wat van trouwens. Een bullebak van jewelste.

  55. Jan Bouma 14 augustus 2010 om 14:22

    En zo concluderen we met z’n allen aan de hand van de discussie tussen @Aad en @Nelus… dat de "christenen", ofwel de CDA’ers, het meest bedreven zouden moeten zijn om DE MASSAGE in de praktijk te brengen. Zo de wind waait, zo waait m’n rokje. En er waait nu de wind van de PVVD.
    Geef dan toch de voorkeur – met uw welnemen – aan mijn aanbevolen massage van vanochtend 7:30 uur…
    Men amusere zich verder.

  56. draver 14 augustus 2010 om 14:25

    Helaas na fietstocht geen massage, geen tijd of zou dat een smoes zijn.

  57. Aad Verbaast 14 augustus 2010 om 14:33

    @Jan:
    laatste nieuws: ook Balkenende is er helemaal klaar mee. CDA’s oppermasseur is uitgekneed:http://www.telegraaf.nl/binnenland/7399556/__Balkenende_niet_in_nieuw_kabinet__.html?sn=binnenland,buitenland
    Druk bezig zijn dossiers op te ruimen. En gaat zijn memoires schrijven😉
    Zie je al die stofwolken uit het torentje komen, nu hij druk aan het poetsen is? Niet alleen de plaat natuurlijk.
    Verhagen masseert nog even door, tot er niemand meer overblijft.
    @Draver: jij kan na al die inspanningen natuurlijk wel een massage gebruiken. Staan die je neit op te wachten na die lange fietstochten?

  58. Jan Bouma 14 augustus 2010 om 15:22

    @Aad…14:33
    Premier Balkenende gaat zich natuurlijk revancheren op m’n pagina’s 160 t/m 166 waarin ik beschrijf z’n "roemrucht optreden bij Bush in 2004" toen hij aldaar eerbiedig en knippend als een mes en schoothondje zijn steun kwam betuigen aan Bush terwijl hij WIST dat Den Haag zou kunnen worden binnen gevallen door de Amerikanen op grond van The Haque Invasion Act!
    Kijk! Lafheid en Moed en masseren zijn elkaars tegengestelden. Je kunt namelijk de waarheid niet "weg masseren" anders dan… verbloemen.
    Ik hoop dat dat CDA-congres nog wat weet te corrigeren. De VVD pruttelt wat langs de zijlijn. Winsemius vond "dat er goed moest worden over nagedacht" (in NOVA gisterenavond).
    Ook al weer niks driemaal niks. Gelul voor de Bühne.
    (Ga wat anders doen nu…)

  59. Aad Verbaast 14 augustus 2010 om 15:29

    @Jan:
    dat bezoek aan Bush van Bakellende en Jaap op één grote Hoop Schijter (ik verander de namen even een beetje, je wet maar nooit met die bot, die overigens ook weer een groot masseur was in een van de kabinetten) zal natuurlijk eeuwig op het netvlies blijven staan. Het gaf de verhoudingen prima weer, en deed voor mij voorgoed de deur dicht. We worden geregeerd door schoothonden. Die niet alleen brokken eten, maar ze nog maken ook. Volgens recept van de overburen, dat dan ook weer wel.
    Ik denk dat ik ook maar eens wat anders ga doen. Kijken of er nog wat te pakken valt. Per slot van rekening wil ik natuurlijk wel alles meenemen wat ik nodig heb in die streken. Ik ga Sarkozy niet zitten spekken!

  60. cor verhoef 14 augustus 2010 om 15:51

    Door de titel en eerste alinea helemaal op het verkeerde been gezet.
    Geweldig blog. De tekening is van een Franse cartoonist meen ik van wie ik me nog een tekening van een boksring kan herinneren waarvan het canvas bezaaid was met darmen, organen en ander slachtmateriaal…
    groet,
    cor

  61. nelus 14 augustus 2010 om 15:52

    Nou : Balkenende heeft de buik vol van de politiek. Deze draai geeft hij eraan om toch nog maar een beetje met fatsoen afscheid te kunnen nemen.
    Eén ding is daar positief aan. En dat is dat hij in elk geval de konsekwenties heeft getrokken uit de uitkomst van de verkiezingen. Het ware koninklijker geweest als hij dit in relatie had gebracht met zijn functioneren en zijn impopulariteit
    Mooi gevonden Aad: bakellende en Jaap enzovoort

  62. Aad Verbaast 14 augustus 2010 om 16:10

    @Cor: dank.
    Wel een aardig combinatie lijkt me: massage en iemand op het verkeerde been zetten😉
    De tekening is van serré uit een bundel sporthumor. Hij vond het een inspirerend onderwerp.
    Hier een link naar wat meer tekeningen (inclusief deze):http://www.serre-humour.com/Humour-noir-et-hommes-en-blanc
    Daarin trouwens nog een leuk plaatje van de masseur.
    Nu met een vrouw. Beetje klef plaatje ;-))http://www.serre-humour.com/local/cache-gd2/5c76b341fce601fc3db09e08c2b11974.jpg

  63. nelus 14 augustus 2010 om 16:10

    " Ik denk dat ik ook maar eens wat anders ga doen. Kijken of er nog wat te pakken valt. Per slot van rekening wil ik natuurlijk wel alles meenemen wat ik nodig heb in die streken. Ik ga Sarkozy niet zitten spekken! "
    Nou Aad dat valt me dan weer van je tegen. Ga je al met een sleurhut naar la douce france, neem je ook al je eten en drinken vanuit Nederland mee. Net zoals al die andere Nederlanders met ingeblikt vlees, gehaktballen natuurlijk, aardappelen en groente. Wel een beetje je als een globetrotter gedragen he.
    Je bent het dus gedraag je je er ook naar.
    Zo dit was tante Pollewop met haar vingertje.

  64. Aad Verbaast 14 augustus 2010 om 16:14

    @Nelus:
    Het toont maar weer aan dat je nog best lang zo maar premier kunt zijn van ons schone land, zonder visionair te zijn. Zou hij dat geweest zijn dan had hij niet tot het laatst geroepen dat ‘hij voor goud" ging.
    Je zou natuurlijk verwachten van iemand op zo’n plek dat je toch wel iets van visie moet hebben. Dat komt zelden voor kan ik je vertellen. Ze kunnen het zelf nog niet geloven😉
    Af deur de zijdeur. Er zijn meer kandidaten!!
    == neem je ook al je eten en drinken vanuit Nederland mee ==
    Ik kan je geruststellen Nelus.
    Ik neem niet (zoals de gemiddelde Nederlander) een mud malta’s mee.
    Wel iets, zoals poedermelk voor in de koffie, speculoso, wandelkoekjes, en wat drop en zo.
    Kortom: die dingen die daar uiterst zeldzaam zijn. Sarkozy heeft daar ook al niet voor gezorgd!😉
    Ik had het meer over de niet-eetbare dingen die we mee moeten nemen. Potten en pannen en zo. Boeken, etc.
    Je moet jou ook alles uitleggen!!

  65. ghijsa 14 augustus 2010 om 16:25

    Sorry Aad, ik heb het niet gelezen.
    Ben allergisch voor ‘massa’.

  66. Aad Verbaast 14 augustus 2010 om 16:33

    @Ghijsa:
    Ik kan me er iets bij voorstellen. En masse eren, kan mij ook niet charmeren.
    Echter: soms moet je iets gewoon ondergaan. Dan kom je er mischien wel overheen.

  67. Johan HvD 14 augustus 2010 om 17:26

    Brrr, Heer Aad…!
    De directe confrontatie met uw afbeelding deed mij iets rillen. De prent hangt ook in de praktijk van mijn (ex)masseur… Ik ken het ding al jarenlang maar vind het nog steeds ‘huiveringwekkend’.
    Misschien kunt ge eens een aantal perfecte masseurs ter hand nemen en meenemen naar de persgroep.be, om aldaar de leden ervan flink onder te nemen…
    Daarna gezamenlijk een Stella ter hand nemen en een gesprek beginnen over de diverse reisdoelen…😉
    Ge hebt een fraaie verhandeling neergezet, maar het is toch niet meer aan mij om aan dergelijke oefeningen deel te nemen.
    Ik ben uit-getherapeutet en zal niet snel meer een stap in een dergelijke inrichting zetten…😦
    Overigens hebt ge zo te zien geen last van reisperikelen, dat de oudere bijdragen op de reisafdeling terecht komen?

  68. Aad Verbaast 14 augustus 2010 om 17:34

    @JHvD:
    als je deze plaat al huiverignwekkend vindt, dan heb je deze van dezelfde maker nog niet gezien.:http://www.serre-humour.com/local/cache-gd2/5c76b341fce601fc3db09e08c2b11974.jpg
    Die kan er zo naast hangen in de kneedkamer van je ex-masseur
    Laten we nog even wachten tot maandag, misschien dinsdag om te kijken of de persgroep in België inmiddels weer aan het werk is gegaan om de bende en rotzooi op te ruimen.
    Zo niet, dan zie ik wel wat in je voorstel. Ik ga er toch vanuit dat het allemaal goed komt. Kan even duren, maar dan heb je ook wat.
    Mijn gedachte voor de dag:
    soms moet je iets gewoon ondergaan om er overheen te komenhttp://twitter.com/AadVerbaast/status/21153813838

  69. Jan Bouma 14 augustus 2010 om 22:40

    Context: @Fred van der Wal
    Massage van de publieke opinie; ook die tussen Vkbloggers. (1)
    En massage van de verhouding kunstenaar/individu vs "de overheid". (2)
    (met enige overdrijving)
    ==
    14-08-2010 22:35
    Context: @Fred van der Wal en @Isis Nedloni
    ==
    14-08-2010 22:28
    @Fred en @Isis
    Het heeft zo moeten zijn. Op het vorige blog werd mij nog voorgehouden dat ik mij prijzen mocht met de aanhang… die er was, en dat was niet veel slechts twee paladijnen, zo werd mij gezegd dus…. count your blessings!
    Uiteraard ben ik daarmee ingenomen maar anderzijds heb ik ook zoiets dat ik daar nimmer de huig naar heb laten hangen. Ik bedoel om instemming te verkrijgen; om te komen in het gevlij bij deze of gene… en dat vrienden.. dat breekt u op! Zo’n opstelling wordt in z’n algemeenheid niet op prijs gesteld. En met name niet door diegenen die er prijs op stellen natuurlijk dat u van uw dankbaarheid getuigt en wel bij diegenen die zich onnoemelijk veel meer wanen in het grote belang van staatswege en of in de Kunsten dan wel in andere gewichtige posities verkeren…
    Maar…Daar hebben die van der Wallens schijt aan, en ik ook.
    De gewichtige man zegt dan: "Tsja… als u dan geen enkel teken toont van enige nederigheid voor mijn autoriteit… dan loopt het slecht met u af. Want wij, gezagsdragers en autoriteiten, hebben namelijk de macht om het voor u slecht te laten aflopen tenzij u alsnog besluit uw toon te matigen en te komen bij ons in gevlij…
    Doet u dat niet dan bent u een onbeschaamde vlegel. U buigt ook niet eens naar links of rechts. U gaat uw gang maar met uw bespottingen…."
    Dat is zo vrienden.
    Men doolt maar wat rond op dit ondermaanse en we nemen de tijd voor de bespottingen.
    ==
    tot morgen… miksschien ga ik hier nog over preken…:))

  70. Jan Bouma 15 augustus 2010 om 09:29

    Allen goeiemorgen. Ik hoef me in ieder geval niet te verontschuldigen (en uw mening te masseren) dat ik "wat verlaat ben" hier in deze kerk want er is volgens mij geen hond te bekennen…; maar dit terzijde.
    Nu ik er dan toch ben vermeld ik maar een ultrakort commentaar dat ik schreef n.a.v. een comment bij @Fred van der Wal; zojuist hedenochtend:
    ==
    15-08-2010 09:13
    Thanks… @Fred en @Isis.
    (@Allen verder een goed weekend).
    Terzake de quote:
    =
    wie niets verwacht van de medemens
    kan nooit teleurgesteld raken
    en wat is me dat toch een fijn gevoel
    =
    zeg ik dat we, misschien als onverbeterlijke en tegen beter weten in zijnde optimisten, niet "elk medemens" bij voorbaat in de prullenbak zouden moeten dumpen.
    Maar ik begrijp wat @Fred bedoelt. Er zijn gelukkig altijd uitzonderingen. Het leven zou anders niet waard geleefd te worden.
    =
    …en hier laat ik het bij beste gelovigen. Kerkgangers hebben hedentendage ook maar weinig tijd om preken aan te horen en preken van slechts 1 a 1,5 minuut zijn dan wel genoeg! Welnu. Bij dezes. Men amusere zich verder.
    (dominee loopt de trap van de kansel af naar beneden;
    de dienst is afgelopen, en het was niet eens op de Veluwe). :))

  71. Aad Verbaast 15 augustus 2010 om 09:53

    @Jan:
    Niet alles is wat het lijkt.
    Om er meteen maar weer een quote (geen idee van wie) tegen aan te gooien.
    Begin jij over een lege kerk. Denk ik aan een gebedsruimte die bomvol is, op zoek naar geestelijke verrijking.
    Dat laatste natuurlijk in de overdrachtelijke zin. De geestelijken hadden zich al fenomenaal verrijkt immers sinds zij de religie uitvonden. Dat weer terzijde overigens.
    De gelovigen maken zich bezorgd. Een dominee die van de kansel murmelt omdat hij slechts een leegte voor zich ziet, en dan ook weinig behoefte heeft om de zorgvuldig voorbereide preek af te werken.
    In plaats van de gemeente af te ranselen ranselt hij in minder dan een minuut zijn preek even af.
    Afgekeken van de notaris denk ik dan. Die bij het ondertekenen van de akte ook niet eens meer de moeite wil nemen het geheel even voor te lezen maar daarvoor niet een stevige korting op de rekning geeft. Dat is dubbel afrekenen dus!
    Ook dat terzijde. Ik kom nu lanzamerhand aan de inhoud toe.
    Wat een werk weer vpoor me. Geen linkje te bekennen. En aangezien ik natuurlijk een en ander en alles in de context wil zien van het grotere geheel moest ik gaan zoeken wat die zou kunnen zijn.
    Godbetere (ik mag dit zeggen omdat het in de kerk is, een verzoek dus aan Hem)!
    En jawel: gevonden:http://www.vkblog.nl/bericht/341700/DAAR_BIJ_DIE_MOLEN%2C_DIE_MOOIE_MOLEN_IN_OUDE_LEYE%21_DAAR_ZAG_IK
    Een blog over ‘de klap van de molen’ Fred van der Wal.
    Goed Jan (mag ik Jan zeggen? Ja dat mag) i begrijp nu wat je wilt zeggen.
    Mijn reactie daar op? Op beide reacties (gisteren en vanmorgen):
    Geheel invullend zeg ik: eens. :-))
    En verder wens ik @allen nog een hele mooie zondag toe. Inclusief fraaie overdenkingen en handelingen.
    P.S. gaan we nog zingen voordat iedereen de kerk al uit is?

  72. Jan Bouma 15 augustus 2010 om 10:08

    @Aad… zelfs dat gezegde "voor het zingen de kerk uit" hebben de gelovigen genaaid of genaast en verbasterd en verkracht!!!:))
    Het is een schande. Want je weet "zoals de ouden zongen piepen de jongen!" .:))
    ps
    Sorry voor het vergeten van die links. Ik word ook weer besproken bij @Jezzebel (hierbij de link:http://www.vkblog.nl/bericht/341723/Art_is_beautiful
    … en daardoor wordt mijn woord verspreid als contrabande!! (Dat was toch smokkelwaar niet?)
    (alles over u maar liefst zonder u).

  73. Jan Bouma 15 augustus 2010 om 10:55

    Dan maar wat anders. Massage van de publieke opinie op het internationale toneel m.b.t. "de bouw van die moskee" in NY op het Ground Zero terrein (maar in werkelijkheid een paar bloggen daar vandaan)
    Amanda Kluveld schrijft erover: http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/6385
    Nu kun je net zoveel downplayen en relativeren als je wilt "de publieke opinie" (en de massage daarvan) in het belang van eenieder de zaak niet te laten escaleren maar dat wordt dan toch verrekte moeilijk, zo niet onmogelijk gemaakt, wanneer de "feestelijke opening van het islamitische centrum gepland staat door het Cordoba House op 11 september 2011 (9/11/11). Dan speel je Wilders c.s. wel in de kaart.
    Dat is net zoiets, zo wordt gezegd, om de Japanners op Pearl Habor de bouw te gunnen van een Japanse Tempel… Tsja…
    Uiteindelijk kom je dan weer terecht bij Brecht: Zuerst kommt das Fressen und dann die Moral. Dit statement geldt alle religies. Enfin. Ik masseer even vanuit hier de publieke opinie mee…

  74. Aad Verbaast 15 augustus 2010 om 12:20

    @Jan: 10:08
    Ik zag het voorbij komen op Jezzebel haar blog. Ik kijk soms wel even bij haar, reageer zelden of nooit, omdat ik graag op de inhoud reageer en er zelden een touw aan kan vastknopen op die blogs van haar).
    Maar dat wederom terzijde.
    "Anoniem Klootzakje" zag ik daar out of the blue een hele verhandeling over je houden. Wijselijk (tot dat moment) ging je er niet op in. Ook geen touw aan vast tr knopen natuurlijk😉
    Maar denk maar aan de oude marketing wet: het maakt niet uit hoe er over je gesproken wordt, als er maar over je gesproken wordt. Je boekt vooruitgang! :-))
    10:55
    Ik heb die link gelezen. Opvallend veel reacties voor een columnist bij de Volkskrant.
    Volstrekt onbeleefd natuurlijk dat die columnisten het blijvend beneden hun stand vinden om een stuk op het VKopinie te werlpen (tegen betaling) en dan verder niet meer te reageren op de reakties. Zou verboden moeten worden. Maar dat terzijde.
    Verder: who the #$$#@ is Amanda Kluveld?
    De Maria Trepp van VK opinie? Hoezo opinie? Ik lees wel tachtig keer de naam "Hitchens" die zij slechts notulerend een platform geeft op haar pagina. Vandaar mijn associatie. Er wordt niets aan opniei toegevoegd.
    who the %$#@! is Hitchens.
    Het belangrijkste natuurlijk is dat teksten pas interessant worden als de auteur er iets van haar/hemzelf ingevoegd heeft. Liefst alles natuurlijk..
    En dat onderwerp: de moskee, het cultureel centrum is al deze aandacht en opwinding al helemaal niet waard. Onbegrijpelijk dat mensen zich daar zo druk om maken. Ook hier in dat verre Nederland wat normaal niet de stoel uit te krijgen is als het een onderwerp betreft iets verder dan de eigen dijk (ongeveer zo ver weg als het puntje van de neus dus).
    Verder: merkwaardige gedachtengang natuurlijk om daar een moskee te willen verbieden.
    Al was het maar om de volgende redenering: veruit de meeste aanslagen door moslims worden op moslims in moslimlanden gepleegd. Is er een beweging wereldwijd om dan ook maar in al die landen het bouwen van moskeeën te stoppen uit piëteit voor al die slachtoffers?
    Zo zie je maar weer. Preken voor eigen parochie is een breed maatschappelijk verschijnsel.
    P.S. even een recente link van een document over aanslagen die die stelling hierboven weer eens onderschrijft.http://www.ctc.usma.edu/Deadly%20Vanguards_Complete_L.pdf
    Naast mijn eigen eerder blog over dat onderwerp trouwens.

  75. thrammy 15 augustus 2010 om 13:17

    Beste Aad,
    1. Je kunt je laten masseren, maar je kunt ook die vorige 74 reacties lezen. In beide gevallen voel je je geheel herboren.
    2. De politieke massage is de meest mensonvriendelijke.
    3. Leuk blog
    Groet en aanbevolen

  76. Jan Bouma 15 augustus 2010 om 13:21

    @Aad…12:20
    Mee eens.
    Maar jij en ik graven toch liever even dieper wanneer het gaat om de basis. De vragen "waarom" komen dan aan de orde.
    Welnu.
    Ik kopiëer daartoe in vanaf mijn juridische blog die basis. Take it or leave it. Maar als "men" mijn analyses verwerpt.. ; prima… soit! …; maar doe dat dan wel met enige adstructie en/of bewijsvoering.
    ==
    15-08-2010 13:12
    Context: @Klokkenluideronline zie: http://www.klokkenluideronline.nl/artikel/4538/pedofiel-van-oranje-1-2-en-3.html#comment-44676
    ==
    jan bouma
    15 augustus, 2010 om 13:18
    Inderdaad eindigt deel 3 abrupt en weinig verhelderend; uiteindelijk.
    Kijk! Ik vind dat een zich respecterende democratische rechtsstaat:
    a) zich tegen (on)descripte aantijgingen adequaat dient te kunnen verdedigen. Ergo: men sleept de “belasterende aantijgers”, als Micha Kat, voor de rechter, en zeker wanneer het totale belang van de verdediging der rechtsstaat in het geding is.
    b) Bij gebrek aan bewijs – van welke zijde dan ook – dient er m.i. geen gevolg gegeven te worden aan enige verantwoorde actie van het OM.
    c) Indien “de merites van het OM” ter discussie worden gesteld (er is sprake van wel of niet een cover up) dan komt ment toch weer terecht bij een verondersteld corrigerend parlement dat tenslotte “de juridische moraal en het geweten van de natie” zou dienen te representeren.
    d) Ik stel vraagtekens bij die “legitimatie door de kiezer” van het parlement.
    e) Dientengevolge ook bij de representatie door dat zelfde parlement, via justitie, aan het waarheidsgehalte van de besluiten van en door onze “rechtsstaat”.
    ==
    met amusere zich verder op deze zondag…

  77. Aad Verbaast 15 augustus 2010 om 13:37

    @Thrammy:
    ik kan je verzekeren: beide heb ik al ondergaan. En het heeft (ook bij mij) menig "positieve reaktie" losgemaakt :-))

  78. Aad Verbaast 15 augustus 2010 om 13:41

    @Jan:
    dank, we komen er wel. Of niet natuurlijk. Maar dan hebben we er in ieder geval alles aan gedaan om er te komen, zal ik maar zeggen. Schrijven eigenlijk..
    Dat ook weer terzijde.
    Natuurlijk, nieuwsgierig als ik ben, je link gevolgd.
    Voor de niet regelmatige bezoeker natuurlijk niet te volgen allemaal. Voor de regelmatige bezoeker misschien ook niet eens (meer) in alle gevallen.
    Je lijstje (daar houd je wel van) is wel weer duidelijk. Niet veel tegen in te brengen.
    En al zou daar iets tegen in te brengen zijn, dan heeft het weinig effect op je.
    Ook dat mag in de contouren van de rechtsstaat die je schetst. Of niet. :-))
    Ook een pretiige voortzeting van de zondag.
    Ik ga me weer even uitlaten. Hoog tijd.

  79. Jan Bouma 15 augustus 2010 om 13:51

    Ja, ga je gang maar. (13:41)
    Die hond, die je ook niet meeneemt voor dat "uitlaten", snapt er sowieso dus ook niks van…
    Nieuwe spreuk:
    Ik laat mij uit zonder hond en allebei snappen we er niks van.

  80. nelus 15 augustus 2010 om 13:52

    Nou Aad, blij dat je het zegt. Ik begon net aan mijn vermogen te twijfelen. Het is bijna niet meer te volgen als je zelf geen actief onderdeel bent van de discussie.
    Maar……….er is dan wel weer een zondagspreek, dat dan weer wel.
    En daar was vroeger ook niet altijd een touw aan vast te knopen.
    Vandaag ga ik micky, mimi en rakker (en nelus in herinnering) weer eens eventjes masseren.
    Vinden ze lekker.

  81. nelus 15 augustus 2010 om 14:38

    Nieuwe spreuk:
    Ik laat mij uit zonder hond en allebei snappen we er niks van
    Jan, wat weer spits gevonden. Mooi. Zullen we straks bij afwezigheid van Aad een blogje maken met nieuwe spreuken ?

  82. nelus 15 augustus 2010 om 14:39

    alvast een voorschotje:
    Overdenking ( op de zondag)
    Het succes van een team hangt af van de kwaliteit van de keuze’s.

  83. Aad Verbaast 15 augustus 2010 om 17:04

    @Jan:
    Dat was weer een prima tripje. Met het zonnetje er bij zelfs. Niks honden weer.
    Jij de middag nog nuttig door kunnen brengen?

  84. Aad Verbaast 15 augustus 2010 om 17:08

    @Nelus:
    Ik ben Jan ook eeuwig dankbaar dat hij de zondagskansel weer opklimt. Het voelde toch kanp leeg als hij er niet opstond immers. Nog even afgezien van de bezielende woorden die werden gesproken naar de goegemeente.
    Kortom: die houden we er in.
    Goed idee van je die spreuken. Om het blog wat verder op te leuken in mijn afwezigheid.
    Ik probeer er immers een gewoonte van te maken de achterblijvers met een opdracht op te zadelen.
    Er moet per slot van rekening wel een beetje doorgewerkt worden, ja! ;-))

  85. Rosa 15 augustus 2010 om 17:48

    Wij worden ook helemaal warm gemasseerd om de WK spelen naar NL/Beglie te krijgen.
    Geen kritiek op tv of het wordt wel weer door een of andere bobo tegen gesproken. Wij zijn azijnschenkers ook volgens de burgervader van Rotterdam. Rotterdam met het hoogste babysterfte cijfer van NL ,nou na de spelen zal dit zeker niet verbeteren. Amsterdam is nog niet bekomen van de Noord-Zuidlijn of krijgt nu alle ellende weer van de WK. Uitkeringen,bijzondere bijstand,alles zal moeten wijken voor het "oranje gevoel".
    Gelukkig heb ik mijn steentje bij kunnen dragen en de kritiek die bij velen heerst kunnen laten zien in de krant en bij Eenvandaag. Dit vinden de bobo’s natuurlijk helemaal niet leuk,net zoals de staatstv de NOS. Geen kritiek op beeld ,kritiek die men wereldwijd kan zien want dan krijgen de multinationals hun feestje in NL-Belgie niet.

  86. Aad Verbaast 15 augustus 2010 om 17:57

    @Rosa:
    een duidelijk voorbeeld hoe de publieke opinie intensief wordt bewerkt om een geldmachine (FIFA) hun werk te laten doen. Alles gaat opzij. En zij mogen er ruim 4 miljard euro aan verdienen. Dat geld komt natuurlijk wel uit de zakken van de kijkers, en zelfs niet kijkers.
    Idiotie van de bovenste plank natuurlijk Betaald voetbal? Ja, door de belastingbetaler.
    == Gelukkig heb ik mijn steentje bij kunnen dragen en de kritiek die bij velen heerst kunnen laten zien in de krant en bij Eenvandaag ==
    Ik ben heel benieuwd. Zijn daar linkjes van?

  87. VSp 15 augustus 2010 om 18:19

    @bouma re d)
    ==Ik stel vraagtekens bij die “legitimatie door de kiezer” van het parlement.
    e) Dientengevolge ook bij de representatie door dat zelfde parlement, via justitie, aan het waarheidsgehalte van de besluiten van en door onze “rechtsstaat”.
    ==
    Een Constitutioneel Hof wellicht?Nederland beschikt niet over een constitutioneel hof, en het artikel 120 van de Nederlandse Grondwet verbiedt bovendien aan de rechter om de wet te toetsen aan de Grondwet. In België werd ter gelegenheid van de staatshervorming in 1980 het Arbitragehof opgericht en geïnstalleerd in 1984, later omgevormd tot Grondwettelijk Hof. In de Verenigde Staten trok het Hooggerechtshof in 1803 de bevoegdheid om de wet te toetsen aan de Grondwet naar zich toe.
    Ontvangen van "http://nl.wikipedia.org/wiki/Constitutioneel_hof"
    Categorie: Recht
    Zijn we af van het geheime gekonkel op Noordeinde. Het is toch van de gekke dat één lid van een vereniging grondwetondermijnende taal uitslaat en gedoogd wordt door een Staatshoofd, dat ook nog eens Hoofd van de Regering is?
    Of zou die dynastie met iets héél anders zijn gemasseerd? L’état, c’est moi!Machiavellismus wird daher oft als abwertende Beschreibung eines politischen Verhaltens gebraucht, das raffiniert, aber ohne ethische Einflüsse von Moral und Sittlichkeit die eigene Macht und das eigene Wohl als Ziel sieht. Vor allem aufgrund seines Werks Il Principe („Der Fürst“) gilt er als einer der bedeutendsten Staatsphilosophen der Neuzeit.
    Populistische Roeptoeter Wilders als welkome gast om vitale staatsbelangen veilig te stellen, ondanks zijn verenigingsprogramma waarin staat dat de huidige funktie van het staatshoofd afgeschaft moet worden? Lukt ‘m niet, dus inwisselbaar. Simpel rekensommetje in een win-win situatie.
    @Aad
    Andere vorm van massage, misschien al vermeld. Kreeg dat in Hong Kong en Burma.
    ‘Trippel-Trap’ massage noemden we het. Een massage met de voetjes. Kregen een voormalige nieuwe a.s. ex en ik van de kleine, ranke Burmese echtgenote van een bankdirecteur die onder geelgroene banieren zaken aldaar behartigde. Zelfs ter geruststelling langs de spoorlijn van Rangoon naar Mandelay toen rebellen de spoorlijn halverwege hadden opgeblazen en moesten wachten op een andere trein uit Mandelay. Zeer bijzonder en ontspannend.
    Zo, de VSP is, tijdelijk weer terug.
    @Nelus Mag deze ook op het lijstje? Heb weer eens een paar Bommels herlezen.
    = Het is de plicht van de grofstoffelijke frietvreters om een onsterfelijke in stand te houden. Of past dat beter bij de dynastie?

  88. Aad Verbaast 15 augustus 2010 om 18:35

    @VSp:
    tijdelijk terug? Hoezo tijdelijk. Ik had wel gemerkt dat je jacht op de mollen wat uit de hand was gelopen. Je bleef wel erg lang ondergronds.
    Die ‘trap massage’ heb ik ook wel eens ondergaan. Tenminste als we hetzelfde bedoelen.
    Lig ik op bed, gaat ze over mijn rug heen lopen. Nu laat ik niet graag over me lopen, maar dit deed toch wel de deur dicht. Nog een geluk dat het matras zo hard als een plank was. Doorzakken was er niet bij. Dat kwam later pas.
    Verder alles goed met je?

  89. Jan Bouma 15 augustus 2010 om 18:46

    @VSp….18:19
    Ik blijf voorstander van een zo’n breed mogelijk gedragen democratie door de kiezers, het volk dus.
    Maar dan moet er wel wat fundamentele wijzigingen worden doorgevoerd met het op juiste wijze verkrijgen van dat breed gedragen mandaat door de kiezers. D.w.z. die BMD en die Vragenlijst zullen dan de basis zijn. Natuurlijk zul je dan nog wel de minderheidsgroepen hebben die zich misdeeld voelen maar uitwassen ten nadele van die groepen (wereldwijd) acht ik onmogelijk als de juiste consultatie en werving van de politieke representatie geschiedt.
    Je voorkomt ermee dat wat De Montesquieu al signaleerde als die volksrepresentatie niet goed geschiedt:
    ==
    Terug naar De Montesquieu.
    Uiteraard kende ik wel zijn gedachtegoed (niks mis mee) maar zag ook de omissies. Zo stelt hij terecht:
    ==
    “Als de wetgevende macht verenigd is met de uitvoerende macht in een persoon of in een bestuurlijk lichaam, dan is er geen vrijheid, omdat men moet vrezen dat dezelfde monarch of senaat die tirannieke wetten uitvaardigt ze ook tiranniek zal uitvoeren.”
    Ook is er geen vrijheid als de rechterlijke macht niet gescheiden is van de wetgevende en uitvoerende macht. Als deze samengaat met wetgevende macht dan wordt de macht over leven en vrijheid van de burgers willekeurig, want de rechter zou wetgever zijn. Als deze samengaat met de uitvoerende macht, dan kan de rechter de macht verwerven van een tiran.
    “Alles zou verloren zijn als een en dezelfde man of een lichaam van belangrijke mannen, zij het van de adel of uit het volk, deze drie machten zou uitoefenen. Omdat in een vrije staat iedere mens vrij is, moet het gehele volk de wetgevende macht uitoefenen. Omdat dit in grote staten niet mogelijk is, moet de wetgevende macht door volksvertegenwoordigers uitgeoefend worden. Het grote voordeel van het uitoefenen van de wetgeving door vertegenwoordigers bestaat hierin, dat deze de nodige bekwaamheid hebben om te beraadslagen. Het volk is daartoe in geen geval bekwaam. Hierin ligt juist één van de voornaamste wantoestanden van de democratie.
    ==
    En dan worden ook de uitwassen, het misbruik tegengegaan zoals we die nu vaststellen. Voor de criteria en de selectie van de te kiezen volksvertegenwoordigers daar heb ik ook het nodige over opgemerkt om die te verbeteren. Dan doen we een andere keer…; "met uw welnemen…".
    Tot morgen.

  90. Jan Bouma 15 augustus 2010 om 18:58

    @Nelus….14:39
    Daar kan ik me wel in vinden.
    @Aad…Er is nog een voordeel om je zonder hond uit te laten…
    Er is dan ook geen hond die z’n baasje vergeet thuis te brengen.
    Het gezegde: "er keek geen hond naar hem om" is daar van afgeleid. Wist je niet, hè?
    Nog meer hond: "die vind je in de pot!" (Ook al weer niet waar);
    Zo trouw als een hond… Forget it! Enz. enz. enz.
    Ons trouwe huisdier heeft door de eeuwen heen veel ellende op z’n nek genomen. Hondenleven! :))
    Tot morgen. Nu echt.

  91. Rosa 15 augustus 2010 om 19:42

    Aad er dreigt een hongersnood in Niger,te weinig regen of te veel regen in een keer.
    Donderdagavond op de Belg een programma over Ethiopie waar veel voedsel wordt verbouwt voor het westen terwijl er een hele groep mensen op de rand van ondervoeding of ondervoed zijn.
    Nu net op Atlas ,radio 1 iets over Niger. Net even gekeken naar de uraniumwinnig in Niger,geen woord hierover tijdens het programma maar de uraniumwinning vraagt heel veel water ,water wat schaars is in Niger.http://www.duurzaamnieuws.nl/bericht.rxml?id=57156
    Hele delen van Niger worden onbewoonbaar en bewoners zijn besmet geraakt door de mijnbouw en de vervuiling.
    In een recent onderzoek suggereert Greenpeace dat het Franse overheidsbedrijf Areva het gebied rond de uraniummijnen in Niger niet heeft ontsmet, zoals het eerder beweerde. In de steden en plattelandsgebieden nabij de mijnen blijft de radioactieve straling, die zo’n tachtigduizend inwoners kan schaden, daarvoor te hoog.
    Toen in de jaren zestig uranium werd ontdekt in Niger, dachten velen dat het radioactief mineraal het land zou verlossen van alle economische en sociale problemen waar het al jaren mee worstelde. Vijftig jaar later suggereren onderzoeken dat uranium letterlijk een vergiftigd geschenk blijkt, zowel voor de bevolking als voor de politiek van het land.

Volgens de Human Development Index (HDI) is Niger momenteel het armste land ter wereld. Er heerst een politieke crisis die mede wordt veroorzaakt door de nucleaire industrie van het land.
    En maar masseren voor kernenergie en de waarden en normen van het beschaafde Westen

  92. Aad Verbaast 15 augustus 2010 om 20:43

    @Rosa:
    18:55
    Over die olie in Afghanistan.
    Ik zag het bericht ook bij Joop: http://www.joop.nl/wereld/detail/artikel/olie_gevonden_in_afghanistan/
    Merkwaardige rekenpartijen overigens. 1,8 miljard vaten. En dan een waarde van 3 miljard opgeven (Amerika praat over 1 miljard zelfs). Ik dacht dat een beetje vat tegenwoordig toch rond de 60 dollar deed…
    Overigens was natuurlijk al lang duidelijk dat Afghanistan een bodemoorlog is. Ik schreef daar al eerder een blog over: http://www.vkblog.nl/bericht/285208/Afghanistan%2C_de_bodemoorlog
    Maar het is toch de tijd voor de media om de pagina’s te vullen met oud nieuws. Ook vandaag:http://www.joop.nl/wereld/detail/artikel/regering_obama_doet_stiekem_schepje_bovenop_bush_war_on_terror/
    Wisten we toch ook al lang? Ook al meerdere blogs over geschreven. What’s new?
    Maasage alom. We worden belazerd.
    Verder: Fifa? MaFifa!
    @19:42:
    Dat is nieuw voor me. Niet te geloven. Moeite waard voor me om meer over te goegelen.
    Niet te geloven. En die leiders maar roepen dat we af moeten van die rommel. Schone schijn, een vuile realiteit.

  93. Aad Verbaast 15 augustus 2010 om 20:50

    @Jan:
    "ons trouwe huisdier"? Laat ik me niet uitlaten over de hond, Jan. Niet bepaald een hondenliefhebber zoals je misschien al begrepen had.
    Je vergeet er nog eentje: daar lusten de honden geen brood van.
    Het zou je moeten aanspreken.
    Of wat dacht je van : met onwillige honden is het kwaad hazen vangen.
    Er zijn zo’n 40 honden-gezegden. Ze hebben een te grote plaats verworven in onze samenleving. Laat ik het daar maar bij laten.

  94. Jan Bouma 16 augustus 2010 om 07:42

    @Aad… 20:50; Goedemorgen
    Uiteraard kan men altijd ‘de stok vinden om de hond mee te slaan’ (!) maar ik zou er eigenlijk op willen wijzen dat dit blog volledig miskend wordt w.b.t. z’n waarde. We leven dan weliswaar in het "Internettijdperk", en een verondersteld steeds beter geïnformeerd individu, maar ’t is tegelijkertijd het tijdperk waarin nog nooit eerder zo’n hightech sophisticated massage en misleiding van de publieke opinie is geweest. Het is de basis waarop en waarmee – bij het verkrijgen van "de massale instemming" van het publiek – de beslissingen gemanipuleerd worden doorgevoerd. En dan heb ik het niet over de keuze van het wasmiddel.
    Volgens mij geldt dus nog steeds het aloude adagium van de belanghebbenden dat luidt:
    "Hou jij ze dom, dan hou ik ze arm!"
    En met deze quote in gedachte kunnen we er weer tegen voor de komende week.
    Wat betreft mijn rechtszaak. Ik heb begrepen dat er opnieuw gezocht wordt naar equivalenten van Villa Mithras en de locatie. Die natuurlijk niet te vinden zijn, en dat de ambtenaar De Beer van de gemeente Maarssen, en die verantwoordelijk is voor de WOZ-aanslag, nu weer 3 andere vergelijkende objecten wil opvoeren. Terzake de vorige 3….; nou ja die bleken gefantaseerd!!!
    Het is en blijft een zielige en lachwekkende situatie. Enfin. Dit was dan mijn "massage" van mijn informatie.
    Men amusere zich.

  95. Aad Verbaast 16 augustus 2010 om 09:23

    @Jan: natuurlijk is dit weer een uiterst belangrijk blog. Hier wordt weer geschiedenis geschreven. Al was het maar omdat het een zekere eeuwigheidswaarde heeft.
    Onder voorwaarde natuurlijk dat de VK dit ook niet spontaan gaat verplaatsen naar VKreizen.
    Hoe kunnen ze het bedenken! Dat konden ze ook niet.
    Laten we even stil staan bij al die bloggers die hun blogs kwijtraakten. Woedend zou ik geworden zijn!
    Hopen dat het vandaag, of uiterlijk morgen weer wkan worden rechtgezet.
    De rechtszaak.
    Tja, wat een simpele gedachtegang weer van die Beer uit Maarssen. Hij denkt er mee weg te komen door maar weer eens drie panden te vinden om te kunnen vergelijken. Ontsproten wederom aan de rijke fantasie van de man.
    Doet me denken aan de inbreker die wil aantonen dat zijn activiteit niet zo crimineel is door er op te wijzen dat er nog drie andere panden (objecten) zijn waar hij hetzelfde criminele kunstje heeft geflikt. En waar hij nog niet voor is veroordeeld. De rechter er op wijzend dat bij een veroordeling van het eerste pand (waar hij op heterdaad is betrapt) er een rechtsongelijkheid zou ontstaan en dus vrijgesproken meot worden! ;-))
    Zo lusten we ze rauw natuurlijk!

  96. Rosa 16 augustus 2010 om 11:15

    http://www.vdamok.nl/Teksten/Artikelen/2010-08-08.html
    In Afghanistan worden vrouwen doodgemasseerd door aanhangers van karzai en bondgenoten.
    Aad heb je al gekeken naar de bouw van dammen in China,houtkap en de modderstromen/overstromingen?

  97. Jan Bouma 16 augustus 2010 om 11:18

    @Aad..9:23… Ja, die De Beer is gek maar dat mag ik wel vinden het gaat erom of de rechter (en de maatschappij – als het goed is) dat ook vinden.
    Iets anders:
    Zie voor de context @Klokkenluideronline alwaar ik wat probeer te redden terzake de opinievorming.
    Enfin. Kijk maar: de link betreft Willem Oltmans.
    ==
    jan bouma
    16 augustus, 2010 om 11:22
    @Margriet… Je zult het allemaal wel goed bedoelen maar door je reacties speel je nou juist de tegenstanders van Micha Kat in de kaart. Ik zie een parallel met een ander bekend ‘enfant terrible’ dat Nederland gekend heeft. Zie: http://www.youtube.com/watch?v=p0pLOcbNLEw plus 5 afleveringen. Tel daarbij op Theo van Gogh. Idem.
    Kijk! Ik kan nu wel beweren dat er in het Concertgebouw (de gevestigde MSM) shit ten hore wordt gebracht maar tegelijkertijd kun je dan het Concertgebouw wel als medium, de MSM, wel vergeten om ooit nog dienstig te zijn aan een betere zaak. En daarin steun ik Micha Kat.
    Daarom nogmaals: de parallellen met Willem Oltmans en Micha Kat zijn groot.
    Hier laat ik het even bij.
    ==

  98. Aad Verbaast 16 augustus 2010 om 12:28

    @Rosa:
    Interessant artikel. Nog heel veel te doen daar. Na 10 jaar nog maar weinig opgeschoten. Op papier ja. En wat de "wederopbouw"werkers ons willen doen geloven. We worden belazerd. Die vrouwen ook.
    Ja, ik heb er al naar gekeken. Niet nieuw. China pakt de dingen daar groot aan. En als hele dorpen en steden en beoerengemeenschappen (en cultuur) moet wijken voor stuwdammen, dan zitten ze daar niet mee.
    De vaart der volkeren noemen ze dat.

  99. Aad Verbaast 16 augustus 2010 om 12:42

    @Jan: dank voor de informatie.
    Opinievorming heeft natuurlijk alles met massage te maken. Wie probeert de publieke opinie niet te beïnvloeden?
    Ik keek net nog even op Joop.nl
    Kijk dan even op deze pagina van Joop.nl waar de ‘opiniemakers’ in een lijstje staan en dus blijkbaar die status al hebben bereikt.http://www.joop.nl/opinies/ (de hele lijst staat aan de onderkant van de pagina).
    Dan wordt natuurlijk ook meteen duidelijk waarom het zo’n ongelooflijke puinhoop is in Nederland (en vooruit in de rest van de wereld).
    Immers. Als er zoveel makers van opinies zijn, mag men verwachten dat er net zoveel opinies zijn! Die hebben ze immers gemaakt, als ik de beschrijving mag geloven.
    Een schokkkende constatering. Het zou een hele geruststelling zijn als het aantal opiniemakers door een natuurlijk selectieproces zou worden beperkt tot zeg een stuk of 10 maximaal. En dus ook maar max even zo vele opinies.
    Die anderen kunnen gevoegelijk allemaal naar huis :-))
    P.S. uiteraard ben ik de opinie toegedaan dat ik bij die 10 zou moeten horen.
    P.S. 2: vanmiddag en route. Bilthoven.

  100. Jan Bouma 16 augustus 2010 om 12:44

    @Aad.. Even ter afronding van mijn betoog. Ik laat hierna zien drs. Hans Janmaat uit…. ’89 of daaromtrent van de Centrum Democraten. Toen verguisd in alle gremia. Bolkestein (VVD) pakt het weer op en maakt z’n gedachtegoed fähig; veel later. Maar ook de PVV van Wilders is vrijwel exact te dupliceren met wat Janmaat zegt in zijn reguliere "uitzending ten behoeve van politieke partijen". (Bestaat dat programma nog steeds?) Ik heb al jaren geen TV meer.
    Mijn bezwaar tegen Janmaat en c.s., en idem dus Wilders c.s. met z’n 1,5 miljoen kiezers, is dat zij denken de heilstaat binnen onze grenzen te kunnen realiseren maar Nederland is geen eiland(je) dat je af kunt schermen van de rest van de wereld.
    Toch leek me dit item: zie http://www.youtube.com/watch?v=Yh6y4AtWGdo
    …een goede vergelijking met de huidige tijd. Want soms herhaalt de geschiedenis zich.
    ps
    Het CDA-congres zou dit comment even kunnen overnemen maar zonder het goede en echte mandaat van de kiezer hoeft het voor mij niet.
    Dus: a) een BMD; en b) een Vragenlijst horen daarbij.

  101. nelus 16 augustus 2010 om 17:51

    = Het is de plicht van de grofstoffelijke frietvreters om een onsterfelijke in stand te houden. Of past dat beter bij de dynastie
    VSp: het past volgens mij bij beide.
    Ik been het niet meer bij met al die werkloze thuiszittende mannen die de hele dag na kunnen denken over creatieve zaken. Halleluja: ik ben helemaal achter adem.

  102. Jan Bouma 16 augustus 2010 om 22:29

    @Nelus…17:51
    Geld erbij vragen, meer salaris. Lost ook alles op zeggen ze… "de zwaardere werkdruk…" wordt dan zogenaamd opgelost door het hogere salaris. Nog een vorm van massage…:))
    Je kunt natuurlijk ook vragen of al die "thuiszittende mannetjes" je even komen masseren.
    Je ziet: ik heb overal een oplossing voor.
    Tot morgen voor meer adviezen.

  103. Rosa 17 augustus 2010 om 07:58

    http://www.globalinfo.nl/Nieuws/alarm-over-voedselprijzen-en-speculatie.html
    speculanten masseren de prijzen van land en graan,dit ten koste van arme burgers en landen.
    Aad een goede site om eens te bestuderen.http://www.biflatie.nl/artikelen/39-overig/710-wereldbank-waarschuwt-voor-run-op-landbouwgrondhttp://www.globalinfo.nl/Achtergrond/hoe-goldman-sachs-met-hongersnood-gokte.html
    Stukje tekst uit het verslag,
    Eerder dit jaar was ik in Ethiopië, een van de sterkst getroffen landen, en mensen herinnerden zich de voedselcrisis alsof ze door een tsunami waren getroffen. ‘De groei van mijn kinderen stopte,’vertelde Abiba Getaneh, een vrouw van mijn leeftijd, aan mij. ‘Toen ik honger had voelde het aan alsof er accuzuur in mijn maag was gegoten. Ik nam mijn twee dochters van school en liep schulden op. Als het nog veel langer had geduurd, denk ik dat mijn baby zou zijn gestorven.’ De meeste verklaringen die toen werden gegeven blijken niet juist te zijn. Het gebeurde niet omdat het aanbod daalde: de International Grain Council zegt dat bijvoorbeeld de wereld tarweproductie feitelijk toenam in die periode. Het is ook niet dat de vraag groeide: zoals professor Jayati Ghosh van het Centre for Economic Studies in New Dehli heeft aangetoond daalde de vraag met 3 procent. Andere factoren, zoals de toename van biobrandstof en de piekende olieprijs, droegen eraan bij, maar onvoldoende om op zichzelf die scherpe verandering te verklaren.
    n de jaren negentig lobbyde Golman Sachs vrij intensief en de reguleringen werden daarna afgeschaft. Opeens werden de contracten veranderd in ‘derivaten’ die konden worden gekocht en verkocht door handelaren die niets te maken hadden met landbouw. Een ‘speculatieve markt voor voedsel ’ werd geboren.
    Boer Jansen kan nog steeds zijn oogst vooraf aan een handelaar verkopen voor £ 10.000. Maar nu kan dat contract aan speculanten worden verkocht, die het contract behandelen als een potentiële winstbron. Goldman Sachs kan het kopen en vervolgens voor £ 20.000 doorverkopen aan de Deutsche Bank, die het voor £ 30.000 verkoopt aan Merrill Lynch, enzovoort totdat het bijna geen enkel verband meer schijnt te houden met de oogst van boer Jansen.http://www.biflatie.nl/artikelen/34-economisch/714-michel-klaster-decoupling-op-lange-termijn-obamanomics#comment-366

  104. Aad Verbaast 17 augustus 2010 om 09:12

    @Jan:
    Herinner je je deze blog nog?http://www.vkblog.nl/bericht/297506/Glimmerveen%2C_Janmaat%2C_Wilders%2C_Beatrix_en_Sire
    Glimmerveen, Janmaat, Wilders, Beatrix en Sire.
    De geschiedenis herhaalt zich geef je aan. Is voor een groot deel ook zo. Al 3000 jaar is ook een van je duidingen. Dat kan enkel omdat het geheugen gemiddeld genomen natuurlijk zo lek is als een zeef, en functioneert als een gieter.
    Dat heeft ook voordelen natuurlijk. OOk een BMD en een vragenlijst kan dan als een novum worden gezien.
    == Het CDA-congres zou dit comment even kunnen overnemen maar zonder het goede en echte mandaat van de kiezer hoeft het voor mij niet. ==
    Drie opmerkingen hierover:
    1. als je lid wordt van het CDA dan kun je zelf daar voor de microfoon ‘zendtijd’ krijgen
    2. "de kiezer"?? Ik dacht dat we het eens waren dat die niet meer bestaat, en het zouden hebben over "de stemmer"
    3. "echte mandaat" begin jij nu ook al te praten over mandaat? Ik heb nog nooit iemand een mandaat horen geven als die stemt. Dat is een van de meest grove leugens van politici dat te roepen. En daarom is er zoveel gedonder natuurlijk!

  105. Aad Verbaast 17 augustus 2010 om 09:15

    @Nelus:
    == Ik been het niet meer bij met al die werkloze thuiszittende mannen die de hele dag na kunnen denken over creatieve zaken. Halleluja: ik ben helemaal achter adem. ==
    Daar zijn oplossingen voor natuurlijk!
    Immers "achter adem" zijn lijkt me niet echt gezond.
    Advies: schaar je bij de "werkloze thuiszittende mannen". Vooruit vrouwen er ook nog bij.
    Appeltje, eitje! ;-))

  106. Aad Verbaast 17 augustus 2010 om 09:22

    @Rosa: dankjewel.
    Interessante links. Ik schreef er al eerder over, maar nu weer helemaal actueel.
    Helaas gaat het me deze week niet meer lukken om er een blog over te schrijven.
    Eind van de week ben ik (tot eind september) weer weg. Dus weinig tijd deze week om echt ergens in te duiken, te onderzoeken, en kort samen te vatten.
    Maar ik heb de links overgenomen in mijn ‘kladblog’ en ga er na terugkomst zeker over schrijven.
    Mocht je nog aanvullingen hebben in die tussentijd: graag.
    Bijvoorbeeld over het gelekte rapport: Naar verwachting zal het uiteindelijke rapport pas eind augustus 2010 beschikbaar zijn.
    En altijd weer die naam van die smerige Goldman Sachs die opduikt. En weer aan het speculeren is ten koste van Jan en Alleman, met name de armen in de wereld.

  107. Jan Bouma 17 augustus 2010 om 09:26

    @Rosa…7:58
    ’n enkele opmerking.
    Er is niets nieuws onder de zon.
    De oude Griekse filosofen bespraken al de vragen over de "ethiek van het zakendoen".
    "Mag je bij een dreigend (of gemanipuleerd) tekort van olijfolie die opkopen om de prijs op te jagen?"
    Deze vragen raken de kern en het bestaan van het menselijk handelen dat er op gericht is om het te behalen voordeel zo groot mogelijk te maken. Ofwel de ‘sociaaldarwinistische ratrace’. Hobbes en Nietzsche en alle filosofen bespreken ook deze kwestie. Ik meen dat er op hoofdzaken geabstraheerde belangen te verdedigen zijn die niet conflicteren met het onuitroeibare na te streven eigenbelang.
    Dit is een, ook filosofisch gezien, totaal nieuwe invalshoek. Om er instemming voor te verkrijgen is een andere zaak…. Zie verder m’n boek. Of niet.
    Ondertussen: men amusere zich…

  108. Jan Bouma 17 augustus 2010 om 09:31

    @Aad…9:15…..Ik vind mijn adviezen aan @Nelus aantrekkelijker.. In meerder opzicht. Maar laat @Nelus zich maar uitspreken.
    2. Je snapt dat je je aantekeningen op je "kladblog" inzake Rosa’s opmerkingen nog wel even dient aan te vullen met die van mij. Vrijwel altijd hebben wij interfererende commentaren waaro soms slechts een enkele minuut tussenzit.
    3. Ben vanaf nu even een uurtje weg… Ik moet "olijfolie" ofwel boodschappen gaan doen…

  109. Aad Verbaast 17 augustus 2010 om 09:43

    @Jan:
    jouw advies aan Nelus, laat zich uitstekend (heel goed zelfs) combineren met mijn advies!!
    ad 2. Uiteraard neem ik die historische aantekening van je mee. Dat de oude filosofen al worstelden met dit thema, betekent enkel dat het nu echt hoogt tijd wordt voor een allesomvattende oplossing.
    ad 3: zou je een stukje van je wereldtuin hebben vrijgemaakt voor een ‘volkstuintje’ dan had je je die gang naar de supermarkt weer kunnen besparen.
    Per bewoner (in jouw geval is dat er één) is daarvoor slechts 10 bij 10 meter nodig om het hele jaar genoeg te smikkelen te hebben. Ook een interessant gegeven natuurlijk als we het heben over speculatie met landbouwgronden.

  110. VSp 17 augustus 2010 om 15:27

    @nelus.
    =Ik been het niet meer bij met al die werkloze thuiszittende mannen die de hele dag na kunnen denken over creatieve zaken. Halleluja: ik ben helemaal achter adem. =
    1. Thuiszitten niet strikt noodzakelijk. IT
    2. Nadenken over creative zaken gaat het beste in de ‘ambtenarenhouding’; armen gekruist op tafel, waar dan ook, en het moede hoofd daarop ten ruste leggen. Met een bordje erbij: ‘Stilte graag, hier wordt nagedacht!’
    Nou ja, Alléluja, rust kan ook in het geloof gevonden worden.
    3. Plotseling geen vrouwenemancipatie meer? Riekt naar discriminatie.
    @aad ==10 bij 10 meter nodig== Vegetarier geworden? Duitse maatstaven gaan uit van 250m2 voor een gezin met twee kinderen, zonder veestapel. Hier de eerste boerenkool alweer gepoot.
    Overigens, die ‘ambtenarenhouding’ is hier aan de orde. Om alles weer scherp op een netvlies te krijgen moet rust gehouden worden en vereist inspannende, tijdrovende verzorging.

  111. Aad Verbaast 17 augustus 2010 om 17:32

    @VSp:
    250 meter voor 4 personen? Nog minder dan ik al dacht dus. Haast een postzegel pp.
    == Overigens, die ‘ambtenarenhouding’ is hier aan de orde. Om alles weer scherp op een netvlies te krijgen moet rust gehouden worden en vereist inspannende, tijdrovende verzorging. ==
    Helemaal eens. En als iemand dat een ambtenarenhouding wil noemen. Het zij zo.
    Niets doen is ook hard werken. Iets doen per definitie dus nog harder!

  112. Aad Verbaast 17 augustus 2010 om 17:35

    @allen:
    Om te illustreren dat er vandaag weer hard gewerkt is (en alle dagen daar voor) nu weer een nieuwe blog er op.
    Over de memoires van Balkenendehttp://www.vkblog.nl/bericht/342164/De_memoires_van_Jan_Peter_Balkenende
    Kon nog net voor de ‘afscheidsblog’ van eind deze week. Het is nog hard werken om er voor te zorgen dat we zaterdag op stap kunnen.
    Wat een stress!!

  113. Jan Bouma 17 augustus 2010 om 21:53

    Ik was al bang dat je ons met de mémoires van Jan Peter Balkenende zou opschepen tot en met september dat je weer terug bent! Wat een leed! Maar goed in tijd van één week jassen we JP erdoor aan wie ik schreef op de binnenomslag van m’n boek (en dat ik twee keer moest toezenden):
    "Dit boek is uit noodzaak geboren in tegenstelling tot u!"
    En nu dan verder Nader tot u op het volgende blog.

  114. Aad Verbaast 17 augustus 2010 om 22:01

    @Jan:
    ik zou je het niet willen aan doen.
    JP als tussendoortje. Moet kunnen toch?
    == "Dit boek is uit noodzaak geboren in tegenstelling tot u!" ==
    Meesterlijk gevonden!! :-))

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: