Aad Verbaast

te gek voor woorden eigenlijk

Wie volgt na het Boekestijntje en het Halsema’tje?

Na  het ‘boekestijntje’, wordt het tijd om het halsema’tje dan ook maar op te nemen in het vocabulaire der nederlandse taal. Trots als een groene pauw, bloosde ze haar weg door medialand na het ontvangen van de thorbecke prijs voor welsprekendheid. Felicitaties. In het juryrapport: ”Met een mix van vaak gespeelde boosheid, creativiteit en werkelijke charme weet zij tegenstanders in een debat in de hoek te drijven..”. Het Halsema’tje is geboren!

Groen, geel en blauw van jaloezie vechten de poltici elkaar de kamer uit om ook te gaan vanDalen. Ze kunnen wel wat hulp gebruiken. Een serie verse begrippen en werkwoorden:
 
Nieuwe begrippen:
Een Cohennetje: als haan de hennen bij elkaar houden; “we zijn allemaal amateurs”.
Een Pechtoldje: rechtsomgeweerd, linksomverleerd.
Een Samsommetje:  al goochelend appels en peren optellen.
Een Balkeneinde: van geen einde weten, om vervolgens roemloos af te gaan.
 
Balkeneinde/Obamaren.
 JP voelt aan zijn water dat zijn balkeneinde er aan zit te komen. Dit recente filmpje laat zien hoe hij desperaat obamaatje met hem probeert te worden. Obama geeft hem nog een schouderklopje en een arm. Het wekt bij een obamatigende indruk. Hij kan gaan!

Nieuwe werkwoorden:
Rutten
Kanten
Baalen
Teeven
Jageren
Thiemen
Hameren
Verhagen
Verburgen
Roemeren
Bommelen
Verdonken
Marijnissen
Verwildersen

Aan de lezer om aan te geven welke betekenis daar aan gegeven zou moeten worden.
We gunnen ze toch niet dat ze in de vergetelheid raken? Of ben ik al iemand vergeten..

Plaatje komt hier vandaan.
 
 

182 Reacties op “Wie volgt na het Boekestijntje en het Halsema’tje?

  1. martin 15 april 2010 om 18:04

    Roemeren met een gulle lach en ronde woorden toch zinnig praten.
    Bommelen diplomatiek en een tikje elitair links zijn.
    Kanten gewoon zeggen waar het op staat zonder fratsen.
    Thiemen liever te veel dan te weinig Kamervragen stellen.
    Teeven met een gulle lach en ronde woorden rechtse taal uitslaan.
    Verhagen iets achter je ellebogen vandaan halen.
    Verbruggen met je hoofd in een emmer bleek vallen.
    Verbruggen 2 en vervolgens je eigen hair cut line promoten.

  2. Aad Verbaast 15 april 2010 om 18:10

    @Martin: briljant!
    Je zet het meteen op scherp.
    Ik ben benieuwd welke van deze de van Dale zal halen. Het wordt nog (hoop ik) een bittere strijd!
    Meen ik ergens een politieke kleur te bespeuren!😉

  3. zelfstandig_journalist 15 april 2010 om 18:24

    Als Balkenende zijn belerende vingertje nu eens rustig had gehouden …

  4. Aad Verbaast 15 april 2010 om 18:28

    @Zelfstandig journalist:
    Balkenende zegt altijd "indringende gesprekken" gehad te hebben. Hij gelooft het nog steeds. De enige denk ik.

  5. Robert Kruzdlo 15 april 2010 om 18:46

    Hadsehetma nooit begrepen politiek

  6. Aad Verbaast 15 april 2010 om 18:49

    @Robert Kruzdlo: je bent niet de enige die er niets meer van snapt. Onbegrijpelijk wordt nog wel eens gebezigd. Tot totaal onbegrip leidend van de politici zelf. Houdt ze van de straat?

  7. Robert Kruzdlo 15 april 2010 om 19:11

    Dank Aad dit houdt mij ook van de straat…of ….?

  8. martin 15 april 2010 om 19:19

    Nog steeds tomaatrood en dus eigenlijk een politieke wees.
    Ik bedoelde Verburg waar ik Verbruggen zei (dat mag bij ‘per
    seconde wijzer’ ook).

  9. Aad Verbaast 15 april 2010 om 19:20

    @Krudzlo: als je van de straat af bent heb je nog altijd een paar opties open.
    Cocoonen is er een van (iets anders dan cohennen), bloggen is een andere.
    Je hebt het voor het kiezen, en dat krijg je dan ook somtijds.

  10. Ingrid van den Bergh 15 april 2010 om 19:22

    Een Thiemendalletje: Tijdens een debat of conferentie je spreektijd benutten om, met één enkele zin, een pleidooi te houden voor iets dat niets met de betreffende discussie te maken heeft.
    (Marianne Theime sloot herhaaldelijk haar betoog in de Tweede Kamer af met een kort pleidooi tegen de bio-industrie.)
    Iemand VerWilderwensen: iemand iets heel ernstigs toewensen.
    Verdonkeremanen: heel veel poeha maken maar niets concreets kunnen inbrengen.

  11. sLIMME JUF en Brilansje 15 april 2010 om 19:23

    Vooruit, eentje nog:
    iets verBalkeren: een club oprichten, daar voorzitter van willen worden en vervolgens claimen dat dit "flauwekul" is.
    De vorige reactie dat waren wij ook.

  12. Aad Verbaast 15 april 2010 om 19:24

    @Martin: (tomaat)rood is een veelvoorkomende kleur. Waar blijven de tijden van de PSP..
    Opgegaan en opgevangen in Groen links. Dan verandert een en ander van kleur?

  13. Theo 15 april 2010 om 19:25

    Wij mij zeer verbaasd heeft:
    Vermaaten: niet interveniëren/ingrijpen bij beledigingen

  14. k.Reintje 15 april 2010 om 19:26

    Middelkopen.
    Blij dat je niet in dienst bent geweest.

  15. Aad Verbaast 15 april 2010 om 19:28

    @SLIMME Juf, Brilmansje (toch geen Brilansje?), Ingrid.
    Mooie nieuwe werkwoorden. Brede glimlach. Ze moesten eens weten!
    Een Thiemendalletje staat bij mij met stip bovenaan!!
    Niets vaagtaals aan ;-))

  16. Aad Verbaast 15 april 2010 om 19:32

    @Theo:
    Ik zie dat ik nog veel te bescheiden ben geweest. Vermaaten houden we erin!
    @k.Reintje: hoe had ik die Middelkoop kunnen vergeten.
    Middelkopen: daar kan je heel wat asscociaties mee maken.
    De waarheid in het midden laten, maar er wel oorlog om voeren..

  17. lisettexoverxnld 15 april 2010 om 20:18

    Rouvoeten = roepen dat je ALLEMAAL moet opletten of ieder kind wel voldoende hulp krijgt. Meld het. Maar dan schrikt hij en gaat hij roepen dat je als buurman-/vrouw zelf die jeugdzorg moet verlenen. Open deur dus; mijn buurvrouwen hebben allemaal een baan en zelf een druk gezin. En als ouders zelf om hulp vragen is het ineens een ingebeeld probleem.

  18. Jan Bouma 15 april 2010 om 20:41

    Mis nog wel de huidige minister Huizinga van VROM – ChristenUnie: zie http://www.vrom.nl/pagina.html?id=46832 en haar voorgangster Cramer (PvdA). Vraag me altijd af of zo’n minister nou ooit wel eens wat zelf bedenkt of gewoon altijd doet wat haar topambtenaren haar vertellen wat ze moet doen. Dit laatste is natuurlijk het geval. Je kunt er dus net zo goed een aap neerzetten als minister! De topambtenaren zitten er voor "eeuwig" en hebben zo hun contacten. Vandaar dat altijd zo goed gaat! (En met de milieumaffia).
    Zo! Ook voor dit blog zijn we weer helemaal bij! Of dacht u dat het op andere departementen het er soms anders aan toegaat? Je kunt dus net zo goed, als je het over ministers hebt, in Artis bij de apen gaan kijken. :))
    Tot morgen Aad. En weer veel succes met dit blog. Je schudt ze uit je mouw.

  19. Aad Verbaast 15 april 2010 om 20:53

    @LisettexoverNLD: Een treffende beschrijving. Een Rouvoetje schiet niet op.
    Bij hem kun je die niet halen!

  20. Aad Verbaast 15 april 2010 om 20:56

    @Jan:
    Een Huizingaatje? Ik heb sinds die gedwongen promotie nog niets van gehoord. Maar Bokita kwam ook ineens een keer los toen niemand er op zat te wachten.
    Toen het gebeurde zat daar ook niemand op te wachten.
    Wat dat betreft is de parallel die je trekt wel degelijk van toepassing.
    Het blijft aapjes kijken.
    Als je nog wilt meemaken wat verhagen kan inhouden dan geef ik even hier zijn laatste tweet van zonet:
    ==
    Ik hecht aan gedegen redeployment afghanistan en we moeten dus ons werk goed afmaken en overdragen http://tinyurl.com/5578ua
    ==
    Waar je je al niet aan kan hechten, en daaardoor geen afscheid kunt nemen ;-))
    ==

  21. zelfstandig_journalist 15 april 2010 om 21:28

    De man heeft een geheel eigen kijk op de zaak. Uniek, want niemand anders deelt die kijk.

  22. VSp 15 april 2010 om 21:31

    Plasterkallen – Iets verkopen wat nog bedacht moet worden.
    Oudkerkeren – Je zelf isoleren
    Aboutalebberen – ?

  23. Jan Bouma 15 april 2010 om 21:39

    @Aad… 20:56
    In feite zegt Verhagen met die zin: == Ik hecht aan gedegen redeployment afghanistan en we moeten dus ons werk goed afmaken en overdragen tinyurl.com/5578ua== ik heb schijt aan de PvdA die de kabinetscrisis veroorzaakte door toch weg te willen uit Uruzgan en het kabinet is nu demissionnair en dus saboteer ik het vertrek uit Uruzgan want… juist ja: ik heb schijt aan de PvdA. En Van Middelkoop is dat helemaal met hem eens. t Is gewoon wat politiek treiteren en wie kan er wat op tegen te hebben om "de zaken goed over te dragen"; zo’n overdracht kon nog wel eens langs gaan duren.
    Verhagen heeft z’n gezicht gered tegenover de grote bondgenoot de USA en iedereen is weer tevreden in het Atlantische Verbond. Corrupte klerebende is het.
    We zijn weer helemaal bij. Nu echt tot morgen. Inz. Huizingaatje die opende op 7 april die herbouwde gifwijk uit de jarren ’50. Ook toevallig. Ik schreef erover op je vorige blog.
    Dus ze stond wel even in de picture. Daarnaast heette die aap Bokito dacht ik… Dat zijn tenminste echte goeie namen voor ministers. Bokito Balkenende, Bokito Verhagen, enz. Er was ook eens een Oboema maar die was lid van het kabinet Jiskefet…

  24. Aad Verbaast 15 april 2010 om 21:41

    @Zelfstandig journalist:
    Hij was op die conferentie die ging over het opriumen van kernafval. Zou hij zich aangemeld hebben?😉
    @VSp: goedgekeurd!
    Aboutalebberen.. klinkt als: van alle wallen en uit alle ruifen eten. Hij lust er wel pap van!
    Mag jij weer gaan nadenken over VSpen😉

  25. coby 15 april 2010 om 21:41

    (Ver)kokken: een goed betalende bestuursfunctie of commissariaat bekleden
    (ver)wiegelen: voortdurend achter de schermen toch nog je partij besturen
    (ver)lubberen: je handen niet thuis kunnen houden.
    (ver)bossen: kiezen voor je gezin
    (ver)zalmen: flipperen in de bankwereld
    Of moeten het alleen huidige politici zijn? Eenmaal een politicus altijd een politicus toch?
    Jeetje, wat is dit inspirerend.
    Hartelijke groet, Coby

  26. Aad Verbaast 15 april 2010 om 21:43

    @Coby: dikke LOL!!
    Je gaat er helemaal voor. En ik zie ze helemaal voor me!
    Nog even en de hele kamer komt langs.. Nu kunnen ze niet achterblijven natuurlijk..
    Evenals oud-politic natuurlijk voorzover ze al niet onsterfelijk zijn geworden😉

  27. beus 15 april 2010 om 21:45

    aanbevolen.

  28. Aad Verbaast 15 april 2010 om 21:59

    @Beus:
    Ik moet nu even de lijst van kamerleden doorworstelen. Heb ik iets gemist?
    Ik ken geen Kamerlid die Aanbevol heet..😉

  29. sprakeloos 15 april 2010 om 22:29

    ben de kamerleden ff nagegaan, lukte niet om iets met vervliezen te vinden, maar je hebt me weer doen verbaasten.

  30. Marjelle 15 april 2010 om 22:54

    Leuk blog, Aad.😉 Maar ik heb even geen inspiratie helaas om iets nieuws/ouds/leuks te verzinnen. Wie weet, borrelt er nog wat op…

  31. Aad Verbaast 15 april 2010 om 22:56

    @Sprakelozen.
    Je zit er toch dichtbij. Bas van der Vlies. De mentor nog wel.
    "Een vliesje" zou toch wel een mooie nalatenschap zijn, nu hij vertrekt. Nog toepasselijk ook gezien zijn maagdelijk schone fractie.
    Een pleidooi overigens wat hij dreigt te vervliesen.

  32. Aad Verbaast 15 april 2010 om 22:58

    @Marjelle: dankjewel.
    Morgen op een terrasje schiet je vast ineens wat te binnen. Anders beer wel.
    "Een beertje"? Misschien kan hij je wel vertellen wat dat betekent.😉

  33. rikus 15 april 2010 om 23:07

    Bij Balkenende mis ik het voedselbanken premiertje

  34. Annelies 15 april 2010 om 23:11

    Goed kunnen lachen Aad, zonder verder iets creatiefs bij te dragen;-))

  35. iris kijkt 15 april 2010 om 23:13

    Een Aadje : Zijn er geen grondstoffen, moeten ze gewoon nog gevonden worden.

  36. Theo 15 april 2010 om 23:33

    Rouvoetten: opvoeden van je puberkids vooral aan je vrouw overlaten

  37. Hugol 15 april 2010 om 23:38

    Héla…jullie vergeten ‘onze Camiel’…iets Vereurlingsen:
    ‘Met een ideale-schoonzoon-glimlach wegenbouwprojecten voor jezelf opeisen als je ze niet zelf geïnitieerd hebt, en als men daar vragen over wil stellen snel een wouterbosje doen…
    Knappe Blog Aad, werkt inspirerend!

  38. Aad Verbaast 15 april 2010 om 23:55

    @Theo:
    Treffend.
    Zingt al door de kamer als "een rouvoetje" halen.

  39. Aad Verbaast 16 april 2010 om 00:00

    @Hugol:
    Inderdaad, nu je het zegt. Helemaal vergeten.
    Iets vereulingsen.. Natuurlijk. En daarna de rekening gepresenteerd krijgen uiteraard!
    Zo’n wouterbosje klinkt net als een ééntweetje, maar dan tussen twee niet gelijkgezinden.
    Het kamerdebat over hoe het verlopen was rond Uruzgan en de val van het kabinet was daar een fraai voorbeeld van.
    Wat namen allemaal wel niet kunnen oproepen😉

  40. Aad Verbaast 16 april 2010 om 00:03

    @Rikus: die kan je er dan gewoon bijbedenken!
    @Annelies: dat was ook helemaal de bedoeling! Weer leuk te horen dat dat gelukt is.

  41. Aad Verbaast 16 april 2010 om 00:05

    @Iris:
    Een grote eer inmiddels aanspraken te kunnen gaan maken op een vanDaaltje!
    Dank daarvoor😉
    P.S.: meel je het ze even door?

  42. Marjelle 16 april 2010 om 00:16

    Haha, ik zal het ‘m morgen vragen, Aad, hij ligt nu al op 1 donzig (lief) oortje.😉

  43. Frans Muthert 16 april 2010 om 00:33

    Roemeren: Van de prins geen kwaad weten

  44. ceesincambodja 16 april 2010 om 03:57

    Een ‘Verbaasje’ = een blog schrijven waarop een record aan reacties volgt. (Hi hi)
    (Ik kom altijd met mijn mosterd na de maaltijd bij jou, vandaar.)
    Ceesgegroetje

  45. ceesincambodja 16 april 2010 om 03:58

    Ook dat nog! Help ik mee aan een Verbaasje.

  46. FrankS 16 april 2010 om 08:27

    Bommelen: Ongeloofwaardig ontkennen dat je iets gehoord hebt wat je liever niet wil horen.

  47. VSp 16 april 2010 om 08:50

    VSp’en? Dank voor de eer! Klik verder eens aan de reaktie van Martin Broek op ‘Nationale Beteuteringsdag’. De banner is gaaf!
    ‘Oudkerkerken’ herzie ik bij nader inzien. ‘Jezelf outsourcen’
    ‘Aboutalebberen’ te voor de hand liggend. ‘Aboutaleblammen’.
    Mag het Oranjehuis ook geparodieerd worden?
    Verder vandaag wat @’Boumaatregelen’. De tuin en muurtje hier heeft wat achterstallig onderhoud.

  48. Aad Verbaast 16 april 2010 om 09:05

    @Marjelle: daar ga je beer natuurlijk niet voor wakker maken. Hij zal er ook niet van wakker liggen, schat ik zo maar in😉
    @Frans: gisteren zag ik Marijnissen nog marijnissen op P&W. Kwam er niet helemaal uit moet ik zeggen. Ongewoon voor hem. Gaf ook een roemertje weg toen hij vertelde dat de hele fractie vierkant aan de kant van Kant stond.

  49. Aad Verbaast 16 april 2010 om 09:08

    @Cees: Iris had het al over een Aadje.. Kom jij nog aanzettten met een Verbaasje. Het gaat goed!!
    @FrankS: een echt bommeltje was dat. Selectief gehoor is ook een eigenschap die menig politicus omarmt. Hij heeft het geïnstitioneerd!

  50. Aad Verbaast 16 april 2010 om 09:18

    @VSp:
    ik zag de banner van Martin. Helemaal goed natuurlijk. De defensie paragraaf in het programma is nu wel duidelijk. Nu de rest nog!
    Koningshuis: hoort bij de constituonele monarchie heb ik me laten vertellen. Dat mogen ze dan weten ook lijkt me😉
    Bouwmaatregelen: Jan zijn dag kan ook al niet meer stuk!
    Ouderkerken: iets door een ander laten afwerken.
    Jij noemt dat nog netjes outsourcen.. net zoals als insausen.

  51. sLIMME JUF en Brilmansje 16 april 2010 om 09:30

    Aad Verbaast 15-04-2010 19:28
    Leuk, je link naar "vaag"taal. Fijn dat ik helder was.
    Groetjes, Ingrid en die andere twee

  52. sLIMME JUF en Brilmansje 16 april 2010 om 09:30

    Aad Verbaast 15-04-2010 19:28
    Leuk, je link naar "vaag"taal. Fijn dat ik helder was.
    Groetjes, Ingrid en die andere twee

  53. sLIMME JUF en Brilmansje 16 april 2010 om 09:31

    Oie, twee keer geklikt. Hoe zullen we dat eens noemen? Een juffertje?

  54. De Stripman 16 april 2010 om 09:34

    Mooi gevonden, Aad ! Wat mij betreft liever een Halsemaatje dan nog verder Verwildersen…;o)

  55. paco painter 16 april 2010 om 10:13

    Ontbossen, nu Wouter weg is

  56. DMAHV 16 april 2010 om 10:19

    Verdonken: Recht door zee en vervolgens verdronken!

  57. Aad Verbaast 16 april 2010 om 10:24

    @sLImme juf en Brilmansje:
    Dat zou ik toch wel stellig een juffertje willen noemen. Ik laat het dan ook maar zo staan om dit voor de eeuwigheid vast te leggen.😉
    @Stripman: dank. Doe mij ook dan nog maar een Halsemaatje.
    Lijkt wel kroegtaal. En het happy hour is nog niet eens begonnen :-0

  58. Aad Verbaast 16 april 2010 om 10:25

    @Paco: de vanDale geeft voor woorden meerdere betekenissen. Deze kan er nu dan ook worden bijgezet.
    Net als Wouter, die werd ook bijgezet. Bij de familie zegt hij.
    @DMAHV: die is leuk!! Dankjewel! Smaakt naar meer.

  59. Jan Bouma 16 april 2010 om 10:26

    ’n Bolkesteintje was toch: "zonder rel – geen debat!"
    ’n Jan Pronkje: "Zo komt Jan Splinter door de winter!" (?)
    ’n Zalmpje: "En toch voeren we ‘m niet uit! Hahahahaha!" (een kamerbreed aangenomen motie)
    ’n Marijnissentje: "Effe dimmen!"
    ’n Wildersje: "Een kopvod! En een knieschot!"
    ===================================
    Genoeg voor vandaag wat mij betreft. Allemaal teveel
    eer voor die onbenullen die nog gloriëren hier op dit
    blog dankzij hun uitspraken. Men amusere zich er verder mee.
    Met de corrupte Beun de Haas methoden uit Den Haag.
    Nog eentje dan:
    "Navageren" doet de Griffier mr. D.S. Nava van de Vaste Kamercommissie voor
    Justitie die mij een bewijsbare leugen toezond! Ik bedoel maar hij is zo’n beetje
    het hoogste juridische geweten van de 2e Kamer!
    Gooi dat hele parlement maar plat!
    Wat een zooitje.

  60. Butch 16 april 2010 om 11:01

    Een Middelkoopje= een briefje niet hebben en het toch laten zien of een briefje wel hebben en het niet laten zien zodat degene die het juist wel of niet zou moeten zien zich bekocht voelt.

  61. Butch 16 april 2010 om 11:03

    Een Donnertje=verdwijnen en in een andere gedaante weer terugkomen.

  62. VSp 16 april 2010 om 11:37

    Nu wordt het zolangzamerhand een proeflokaal in plaats van een kroeg.
    De volgende smaken van Oranjebittertjes (30%) staan klaar, gebrouwen met de volgende toevoegingen:
    Zorroquieta – Dropjes extract
    Biesterslipje : Zure melk
    Triksie – Zoethout extract
    Aleksie – Geen toevoegingen, gebrouwen op gedestilleerd Lekwater
    Margrietje – Pieterselie extract
    Kristientje – Geheim recept
    Ireentje – Gedroogde Spaanse pepers
    Amsbergie – Helaas, uit de markt genomen
    Dit alles voor de prijs van een voormalige Rijksdaalder (10 cc) (1 ltr = €113,36 excl. 19% BTW).

  63. Aad Verbaast 16 april 2010 om 11:45

    @Jan:
    Je bent helemaal geïnspireerd lees ik. Toch wel bijzonder om jou zo over de streep te krijgen.
    Als het over politici gaat is niets je te gek!😉
    Zelfs nog een Navageertje er tegen aan. Toe maar!!
    Succes wederom vandaag met je beslommeringen. Hou ze of stop ze er onder. Veel meer keuzen zijn er niet.

  64. Aad Verbaast 16 april 2010 om 11:46

    @Butch:
    Dankjewel. Ze zullen voor eeuwig vastliggen bij deze. En tevens opgenomen in de eregalerij!!😉

  65. Aad Verbaast 16 april 2010 om 11:49

    @VSp:
    De helel koninklijke familie heeft bij deze een beurt gehad. Hulde, driewerf hoera en zo.
    Ik mis er toch nog wel een (of eigenlijk 2):
    Een Pietertje.
    En het werkwoord: Vollenhoven.
    Inkoppertje natuurlijk voor je.

  66. Marjelle 16 april 2010 om 11:49

    Idd Beer ligt i.t.t … nergens wakker van, Aad.🙂
    Ik heb niet alle reacties gelezen, dus mss zijn ze al voorbijgekomen, maar hier nog wat vroegevogelassociaties (toen ik ze bedacht was het een stuk vroeger nl. ;)).
    – Roemeren –> indutten
    – Verwilderen –> zwart-wit-denken
    – Marijnissen –> ervoor gaan!
    – Verkanten –> voor-zorgen
    – Rottenbergje –> met zulke partijvrienden heb je geen vijanden nodig
    – Verdonken –> recht lullen wat krom is
    – Ontzalmen –> door de bank genomen
    – Donnertje –> holier than thou
    – Verpremmen –> met de vuist op tafel slaan
    – Hamertje –> koude douche
    – Cohennen –> samensmelten

  67. Aad Verbaast 16 april 2010 om 11:52

    @Marjelle:
    De inspiratie is vanmogen enthousiast binnen komen waaien bij je.
    Geweldige reeks, waarvoor dank.
    Of heeft beer je er een beetje bij geholpen?😉

  68. Marjelle 16 april 2010 om 12:19

    Ja, wegdoezelend in bed kwam het opeens over me, waar een mens al niet aan denkt als-ie erin ligt…😉
    Bee(r)tje wel, hoor.😉

  69. Das 16 april 2010 om 12:24

    Dag Aad,
    er komen steeds geestiger verzinsels bij.
    Ik kan mijn hoofd nog even niet van mijn melodietje afkrijgen…
    "Ta tata ta ta taaaaa…"
    Dus bij mij moet je niet wezen voor bijnamen.
    Fijn weekeinde! Hadassah

  70. Aad Verbaast 16 april 2010 om 12:46

    @Marjelle:
    Mijn goede vader zie altijd: in bed de meeste pret. Zou hij dat bedoeld hebben?
    @Das:
    Ik kom ook niet veel verder dan taaaa ta ta ta taaa.
    Volgens mij een typisch Beethoventje..
    Maar ik blijf er over nadenken. Komt vast allemaal goed!😉

  71. Jan Bouma 16 april 2010 om 13:09

    De Vos Reinaerde en Tijl Uilenspiegel…
    Zie voor Reintje: http://nl.wikipedia.org/wiki/Van_den_vos_Reynaerde
    en voor Tijl Uilenspiegel:http://nl.wikipedia.org/wiki/Tijl_Uilenspiegel
    Men ziet hier in dit blog van Aad verbaast de beide historische figuren verbeeld.
    De hofnar kan er aan worden toegevoegd. Wat mij nu interesseert is altijd het
    antwoord op de vraag: "Wat leren we nu eigenlijk van deze historische figuren uit de vroege Middeleeuwen?"
    Men kan ze blijven bespotten tot in eeuwigheid maar in feite bespotten we onszelf
    met de eeuwigdurende domheid dat we die schertsfiguren ons vertrouwen schenken.
    Wat een zooitje!

  72. Aad Verbaast 16 april 2010 om 13:16

    @Jan:
    == Wat leren we nu eigenlijk van deze historische figuren uit de vroege Middeleeuwen? ==
    Geen idee, Jan.
    Zelfspot? Niets mis mee natuurlijk. Maar me vereenzelvigen met deze dames en heren gaat me dan toch ook wel weer veel te ver. Er zijn grenzen!!😉
    Wat een bende!

  73. Jan Bouma 16 april 2010 om 13:30

    Slechte zaak, Aad (13:16) als we niets leren uit het verleden.
    Vergeet niet dat er veel volkswijsheid in die sagen en legenden is opgeslagen.
    Ik schat die hoger in dan alle wijsheden van de bedriegers – de intelligentsia – die ons
    nu allerlei crap op de mouw willen spellen als zijnde de hand- en spandiensten verlenende
    corrupte lieden die spreken het woord van hun meesters.
    Zij zijn de gevaren voor de toekomst.
    Het domme volk loopt er achteraan omdat het volk de geschiedenis niet kent
    waar het heden opgestoeld is.
    ps
    Ik ga wat anders doen vanaf nu. Ik zie later wel hoe dit verhaal zich ontwikkelt. Of niet.
    Amuseer je.

  74. VSp 16 april 2010 om 13:58

    Vooruit dan.
    Pieterluttertje – Oranje bitter met cashewnoten
    Hamaliaatje – Toverdrankje
    En het werkwoord:
    Bent u weer aan het ‘Van Vollenhovelingen‘? – slijmen, kleven, plakken

  75. Aad Verbaast 16 april 2010 om 14:05

    @Jan:
    "hou jij ze dom, dan hou ik ze arm"
    Je refereert regelmatig naar de "eeuwigdurende domheid".
    Dus het kan wel zijn dat die oude wijsheden allemaal liggen opgeslagen in sagen en legenden (eens met je), maar daar is het dan toch bij gebleven in je eigen redenering?
    Misschien wat extra geschiedenis lessen in het onderwijs proppen?
    Maar dat moet diezelfde ‘elite’ (Quote van Jan Marijnissen gisteren in P&W, verrassend) dan natuurlijk voor kiezen.
    En daar ga je dan weer..
    Het blijft een Rotzooitje..
    P.S. ook geen kamerlid nog die Rotzooi heet.😉

  76. Zelf Reflectie 16 april 2010 om 14:07

    Aad, mooie foto van Halsema. Hou ouder hoe mooier ze wordt.
    Heb verder geen tijd voor van Dale🙂.

  77. Aad Verbaast 16 april 2010 om 14:16

    @VSp:
    Dankjewel.
    Hamaliaatje: Hamal en halal proof?
    Vollenhovelingen: Vollenhoven als werkwoord had kunnen volstaan. Dit klinkt meer als van Vollenhovenvolgelingen. "Niemand zit te wachten op de waarheid, is hun slogan!
    Net las ik trouwens een bijzondere verspreking van Martin op het blog van N=1 verwijzend naar de banner van de VSp: http://www.vkblog.nl/bericht/310870/N_%3D_Piraat
    == De sofzuigerpartij heeft al een banner van me gekregen. Wil jij er ook een? ‘Piraten partij zegt NEE,’ suggereer ik als tekst. ==
    De sofzuigerpartij??? :-)))
    Ik laat het maar even staan.. Vind het wel leuk.. Benieuwd of hij het op tijd ziet..

  78. Aad Verbaast 16 april 2010 om 14:18

    @Zelfreflectie:
    Ik kreeg er een beetje een opgeblazen gevoel bij.
    Dat komt nog boven op het gevoel van over het paard getild zijn. Geen eenvoudige handeling trouwens😉

  79. Jan Bouma 16 april 2010 om 15:32

    @Aad…14:05 en..14:16
    Hahaha.. Jij "versprak" je ook door te spreken over "de pratenpartij" terwijl je de "piratenpartij" bedoelde.
    En verder schreef ik daar op het Vkblog van N1 het volgende:
    ==
    16-04-2010 15:27
    Wellicht is het verstandig en een blijk van zelfkennis om "de vernislaag van de beschaving" meer dan flinterdun te achten en zich te wanen in het primitieve Stenentijdperk. The survival of the fittest, ook die van de sociaaldarwinisten, geeft geen acceptabel antwoord op de papieren en leugenachtige representaties die we kiezen – ook niet die van de "piratenpartij". En waarin we weer onszelf (h)erkennen.
    Creëer met die wetenschap dan toch de basisvoorwaarden voor de survival van allen. Daaruit kan volgen een laatste "intellectuele bevrijding" van de homo intellectualis. Zie verder m’n website.
    ==
    Zo ziet u maar weer, dames en heren.. U moet de melk hebben van Melkuniekoeien! :))

  80. VSp 16 april 2010 om 15:41

    Was de VSp ook al opgevallen.
    N=1 blijkbaar overheen gelezen.
    @bouma. Toetreden tot het buitenparlementaire schaduwkabinet van de VSp? Misschien reeds opgevallen dat de VSp niet meedoet aan de door jouw gekenschetste "papieren en leugenachtige representaties die we kiezen "?

  81. Jan Bouma 16 april 2010 om 15:49

    @VSp…15:41
    Ach… beste WJ’tje… als je mijn geschriften kent en m’n opvattingen (neergelegd in tal van comments en een boek) dan zul je weten dat ik niet onderken een foute democratie, een foute rechtspraak, maar foute vertegenwoordigers daarvan. Dus diegenen die "de rechtspraak", de "democratie" vertolken.
    Rechters zijn fout, politici zijn fout omdat hun aanstellingsvoorwaarden niet deugen.
    Daarover wordt het volk, de kiezer, niet gehoord. Dus blijven we geregeerd worden door foute en criminele vertegenwoordigingen OMDAT we dat (kennelijk) zo willen.
    Graag zou ik je ‘Stofzuigerpartij" aan het roer en het bewind helpen maar schrijf dan eerst uit voor de kiezer de VRAGENLIJST en consulteer die kiezer op datgene wat die kiezer van belang acht. Niet andersom. Tegelijkertijd kom je dan "uit de schaduw" van je schaduwkabinet.

  82. SearchMe 16 april 2010 om 16:21

    Kan iets gemist hebben, maar zijn deze al langsgekomen?
    Donneren = iemand met vroom gezicht en barok taalgebruik het bos insturen
    Wellinken = veel boter op je hoofd smeren en daarna je handen in onschuld wassen

  83. canard007 16 april 2010 om 16:52

    Leuk dat iedereen het naar z’n zin heeft maar het is te flauw voor woorden:-(

  84. Aad Verbaast 16 april 2010 om 17:52

    @VSp:
    Ik had wel verwacht dat je daar dan toch even een rectificatie zou vragen. Piraterij!
    Ook daar wordt de naam van je partij al meteen verbasterd. Korte metten!😉

  85. Aad Verbaast 16 april 2010 om 17:54

    @Jan: verrek je hebt gelijk. Ik lees het nu ook. De "pratenpartij".. Heeft N=1 inderdaad overheen gelezen..
    Nu heeft hij en de VSp een probleem😉
    Ik zie dat je meteen zendingswerk hebt verricht. Geen partij is veilig voor je!!

  86. Aad Verbaast 16 april 2010 om 17:55

    @Search me:
    Donner is al wel langs gekomen, maar deze is ook zeer treffend.
    Wellink nog niet. Maar hoort er wel bij natuurlijk! Dank!!🙂

  87. Aad Verbaast 16 april 2010 om 17:57

    @CanardOO7: flauw en naar je zin hebben hoeft elkaar niet uit te sluiten toch?
    Waar refereert je naam eigenlijk naar?

  88. VSp 16 april 2010 om 22:00

    VSp een probleem? Valt wel mee. Ook cognitieve dissonanties zijn bruikbaar. Voorbeelden daarvan in het politieke bedrijf laat de VSp om strategische overwegingen achterwege. Discussies over de smaak van een appel die veel gelijkenis vertoont met een peer zijn vruchtelooos.

  89. Aad Verbaast 16 april 2010 om 22:09

    @VSp:
    Maar hoe moet dat nou. Verstoken van internet rond 10 juni, zal ik de lancering van het VSp programma moeten missen. De enige hoop wordt dan snelle herverkiezingen in een periode dat ik wel de stembus kan gaan bereiken. Of zie je nog andere reële oplossingen?

  90. n.is.een 16 april 2010 om 22:53

    Dit is een hele lastige om te reageren… Volgens mij is Poot een achternaam die je niet zo 1-2-3 verboekestijnt, gelukkig🙂

  91. Aad Verbaast 16 april 2010 om 22:57

    @N=1:
    Een pootje?
    Ik was wel erg verrast door je piraatje vandaag.
    Dat was dus een pootje!
    Succes!!

  92. DMAHV 16 april 2010 om 23:36

    Cohennen = theedrinken als serieuze job

  93. Aad Verbaast 16 april 2010 om 23:54

    DMHAHV: en dan de boel nog bij elkaar houden!
    Niet doorzakken maar theezakken.

  94. Jan Bouma 17 april 2010 om 08:33

    @Aad….23:54………DMAHV……23:36 gaf ik zojuist ons doorwrochte huiswerk op. Hij kan vooruit met onze r e v o l u t i e.
    Iets anders:
    In de herhaling bij P&W hoorde ik Marijnissen afstand nemen van al die populistische kreten van politici en pleiten voor serieuze commentaren. De tragiek is evenwel dat behalve dat hij erzelf tegen zondigt ("effe dimmen" en populistisch taalgebruik ook niet schuwt; vraag het @DMAHV die zat erbij dat Marijnissen Bart Chabot noemde als relevant in het publiek… sic!) – heeft ook Marijnissen niks bereikt gedurende al die tijd dat hij in de Kamer zat. De politici verdringen zich op dinsdag – vragenuurtje – voor de microfoon en camera voor het afleggen van wat populistische statements: and that’s it!
    Breek me de bek niet open dus…
    @Allen…een prettige dag.

  95. Aad Verbaast 17 april 2010 om 08:50

    @Jan Bouma:
    Arme DMAHV. Net beginnend hier en krijgt hij van jou een reactie van vier pagina’s lang..
    Da’s wel even schrikken natuurlijk!
    Of Marijnissen niets bereikt heeft zijn jou woorden natuurlijk. Hij zal dat zeker niet bevestigen. Iemand bereikt door levend te zijn natuurlijk altijd wat! Per definitie. Laten we dat niet vergeten. Al was het maar een goed pensioen gezien zijn vele jaren in de kamer. Kom er nog maar eens om in het huidige politieke klimaat😉
    Zelfs het populistisch taalgebruik heb jij overgenomen lees ik. Zo worden mensen beïnvloed door anderen.
    Het enige wat telt is natuurlijk of die beïnvloeding zal leiden tot een verbetering. Daar zijn de geleerden het ook niet over eens.
    Net als de oceaan: het klotst en het klotst, het golft en het golft. Maar het blijft een zee van water.
    Weer een mooie dag. Laten we dat er dan ook maar van maken!

  96. VSp 17 april 2010 om 14:30

    @aad =oplossingen= Die zijn er inderdaad.
    Rustig nou maar over de periode na 9 juni. Het echte vuurwerk komt veel later; informateuren, formateuren, formatie pogingen, intern gedonder bij de PP’en, morrelend volk, Kwientje die orde op zaken wil stellen.
    De EU die zich er mee gaat bemoeien, omdat het demissionaire kabinet niet álle EU beslissingen namens de Nederlandse Regering, zeker ná de verkiezingen, mag mede-bekrachtigen.
    Kortom, tijd genoeg om van een welverdiende retraîte te genieten.
    De VSp heeft wel een paar opties in de achterzak. Het is echter te vroeg om daarmee nú al op Marktplaats te gaan staan. ‘Gras voor de voeten en wegmaaien’ niet bijster opportuun, dunkt me.
    Prettig weekend, de Vsp gaat dit weekend diep nadenken in een tuinstoel in de Harz. Godzijdank geen BBQ, wel een knisperend ‘Lagerfeuer’ aan de rand van een verwarmd zwembad(je).

  97. DMAHV 17 april 2010 om 14:58

    @ Jan, Aad
    Dat "huiswerk" was wel even schrikken ja haha. Maar goed het is een goede zaak dat ik niet de enige ben die nadenkt voor de democratie (niet dat ik dat dacht) en nieuwe ideeën zelfs aan de politiek wil voorleggen. Dat ze niet toehappen was helaas verwacht.
    Is er ergens een beknopte samenvatting van wat jullie precies willen met jullie "revolutie" behalve de Wereldraad en de vragenlijst die Jan noemt in zijn reactie? Ben benieuwd.
    Ik ga nu beginnen met een eerste aanzet tot het ontleden van de democratie. Voordat ik het systeem ga doorgronden wil ik eerst een historisch perspectief bieden. Waarom sluit het huidige democratisch systeem niet meer zo goed aan als vroeger?

  98. Jan Bouma 17 april 2010 om 16:19

    @DMAHV..14:58
    1) De samenvatting bestaat uit die VRAGENLIJSTEN met (uiteraard) de antwoorden daarop.
    2) Daarvoor is nodig een BMD ofwel een Brede Maatschappelijke Discussie om die antwoorden te krijgen.
    3) Uiteraard zullen de belanghebbende politici tegen blijven maar dat is voor mij geen criterium!
    4) Met die BMD komt er een einde aan meer dan 3000 jaar domheid; eindelijk zal de kiezer de macht krijgen en grijpen voor een Nieuwe Wereld Orde. Doet die kiezer dat niet zullen de foute krachten en de multinationals de macht wel grijpen als de Nieuwe Wereld Orde – Denk aan Aldous Huxley en George Orwell.
    5) Nog nimmer in de geschiedschrijving was en IS er het internettijdperk met wereldwijde communicaties per seconde over de grenzen heen. En dat is de doodsteek voor de belanghebbende politici die het kiezersvolk natuurlijk liever dom houden.
    Tot zo ver. Voor meer info. verwijs ik je naar uitputtende discussies te vinden:
    a) Via Internet en Google: de zoekbalk: THE WORLD ACCORDING TO MITHRAS
    b) Eindeloze discussies met @Joke Mizée ofwel @Tankgirl zie de Vkblogs.
    c) Mijn boek is te bestellen via m’n website.

  99. Gus 17 april 2010 om 20:04

    Rouvoeten…ik hoop dat ie zich uit de voeten maakt met die rouwkop van hem.
    Geef mij please Femke Halsema.
    Elke week als ‘In gesprek met de MP’ op de buis.
    Hm, viel er even een stilte, hm? ?
    …. 12 jaar lang ervaring met de politiek, scherpzinnig, weet van de hoed en de rand hoe een compromis te sluiten. Ook iemand van, niet zeuren maar doorpakken.
    Hoe ze Bos en Balkenende op hun nummer zette, petje af.
    Zich afzet tegen Weert Giller.
    Kletsmajoors, heeft ze niks mee.
    Democraat in hart…en doen.

  100. Rubio 17 april 2010 om 21:41

    Aad ik heb me gek zitten ‘prakkizeren’ op/over een leuke ‘naamgrap’ oid, het lukt me niet maar heb me overigens nooit zo bezig gehouden met dit soort grappen e/o ‘woord’spelinkjes…
    Itt een limerickje, Sinterklaasrijmpje of een to-the-point-kerstballetje’ waar ik achteraf wel redelijk creatief in ‘blijk’ te zijn..
    Wel de 100e reactie, heb ik toch een aardige ‘bijdrage’ kunnen leveren….
    Dit alles om toch even wat van me te laten horen voordat je met Marietje de sleurhut weer gaat aanhaken…voor ‘onbepaalde..? tijd…..!

  101. Aad Verbaast 17 april 2010 om 23:37

    @VSp:
    Je stelt me weer gerust. Ik kan de rituele paringsdansen inderdaad rustig achter me laten en de draad weer oppikken begin juli.
    Ook dan zal er nog niet veel ande hand zijn. En ik voorspel al dat ergens midden augustus de volgende apres-retraite er dan weer aan komt om dan de draad in october weer op te pikken.
    Dan ga ik misschien, maar niet wwaarschijnlijk in de krant wel weer lezen wat met het ‘mandaat’ van de kiezeer gebeurd is.😉
    Het zal weer een grote verrassing worden.
    UIteraard ben ik wel benieuwd wat de VSp in die periode in de melk zal brokkelen!

  102. Aad Verbaast 17 april 2010 om 23:42

    @DMAHV:
    even om alle misverstanden uit de weg te ruimen.
    Jan is Jan. En Aad is Aad.
    Jan heeft (kijk op zijn blog) een plan voor een wereldraad geschreven. Ik zeker niet.
    Het is dus niet ons plan. Maar Jan’s plan. Die hij met verve verdedigd.
    Hier op dit blog en elders uiteraard.
    Wat de kern van het plan is kan je lezen op een gastblog (toen hij hier nog niet blogde) op mijn blog.
    Jan refereerde er al naar hierboven:
    The World according Mithras"http://www.vkblog.nl/bericht/182403/The_World_according_to_Mithras..
    P.S. Ik steun (uitendelijk) dat plan wel overigens hoor. Het mag er van mij komen..😉

  103. Aad Verbaast 17 april 2010 om 23:44

    @Gus: Ik ken je voorkeur en voorliefde voor Femke. En kan het nog begrijpen ook.
    Jullie zijn wel een prima match eigenlijk.
    Misschien kun je eens een ‘Halsema recept’ maken. Lekker groen natuurlijk😉

  104. Aad Verbaast 17 april 2010 om 23:47

    @Rubio:
    Ik moet wel gniffelen om de moeite die je hebt gedaan, om er vervolgens geen te kunnen verzinnen.
    Maakt allemaal niet uit natuurlijk. Waar gaat het immers allemaal over. Geintjes slechts.
    Als de kroeg maar open is en de kelen gesmeerd..
    Nog een weekje en dan ga ik met Marie sleuren!
    Laatste blog komende vrijdag. Met uiteraard huiswerk voor de stamgasten. Bereid je er maar vast op voor.
    Wordt werken als ik er niet ben… :-))

  105. Gus 18 april 2010 om 02:27

    Oooh, ik denk dat ik haar heel blij maak met een glaasje demi-sec rose Champagne en verse Hollandse aardbeien, beetje poeiersuiker er over :-)))
    Ik haat huiswerk, hellup!!!😉

  106. Aad Verbaast 18 april 2010 om 08:39

    @Gus:
    Champagne met zomerkoninkjes!
    Zoiets klaarmaken is toch ook huiswerk?😉

  107. Jan Bouma 18 april 2010 om 09:07

    @Aad….23:42………..Ook goedemorgen, je logica ontgaat mij een beetje. Je bent dan wel weer vóór het Grote Plan van mij… en OMDAT je daar vóór bent, noem ik je dus als voorstander van ONS plan… Tsja… Jezus had het er ook al moeilijk mee. Die zei: "Wie niet vóór mij is… is tegen mij!’
    Aangezien het toch zondag is… brave gelovigen in den Heere… en ik als dominee des zondags – ondanks het verbod – toch werken moet en het preekgestoelte beklim om u allen op het rechte pad te houden. Dat is het Pad des Heere. Dat is het pad dat Hij u gaarne ziet volgen. Want… beminde gelovigen…. ik heb groot nieuws voor u. Ondanks dat u slechts altijd datgene wilt doen waarin u uw voordeel ziet, heeft De Here in Zijn onnoemelijk wijsheid besloten u nu te laten handelen geheel in overeenstemming met uw geloof en overtuiging van dat voordeel. Toch zal u dan toch bewandelen Het Pad des Heren dat tegelijkertijd aan uw voordeel tegemoet komt.
    "Zijn er dan geen valkuilen in dit Nieuwe Pad?" Zo zult u toch argwanend vragen.
    Want u vertrouwt uw dominee niet noch de Here die u het Verlichte Pad wijst! Was er ook al niet een revolutionaire beweging in Zuid-Amerika en kennen wij ook niet de Dala Lama zie: http://boeken.marktplaats.nl/filosofie/335455624-de-dalai-lama-het-verlichte-pad.html die nu al in de ramsj ligt en het Verlichte Pad ook claimden?!
    Ja! Dat is waar. Maar ook zij vertolken niet het Ware Pad dat ik u nu wijs. Gaat u nu allen heen. En laat
    broeder @Aad mijn Pad en woorden niet langer loochenen! :))
    ps
    de dominee gebruikt wel wat al teveel het woordje "toch"; dus als u daar de helft van schrapt komt alles "toch nog goed!" :))

  108. Aad Verbaast 18 april 2010 om 10:53

    @Jan
    Jan nou "toch"!
    Het is zo logich als wat natuurlijk.
    Ik ga toch niet claimen dat jouw plan ons plan is?
    Het is jouw plan, ik had het niet kunnen bedenken. Ere wie ere toekomt immers.
    Dat ik me er achter kan scharen in de zin dat ik stel: laat het maar komen, is natuurlijk een geheel ander verhaal.
    Of het de vergelijking kan doostaan met het Pad des Heren (let op de hoofdletters die je gebruikt) is natuurlijk weer een ander verhaal. Zijn pad was ook al ondoorgrondelijk😉

  109. Jan Bouma 18 april 2010 om 13:16

    Zag zojuist NOVA (in de herhaling) die weer met D’66 als "het redelijke intellectuele alternatief" combineert HUN belang presenteren. Rinnooy Kan en Wijers worden als coryfeeën ten tonele gevoerd en wat we zien is opnieuw de greep van de macht van "de foute intelligentsia".
    Ook D’66 weet niet de weg te bewandelen om die VRAGENLIJSTEN aan de kiezer als noodzakelijke richtingwijzer te presenteren van de gewenste ontwikkelingen. Het is een valse voorstelling van NOVA en D’66. Ondertussen worden alle andere politieke mededingers als "hofnar" betiteld.
    D’66 zou zich pas als verantwoordelijke partij profileren als die partij EERST de kiezer eens zou vragen wat diens prioriteiten zijn middels de antwoorden op die VRAGENLIJSTEN. Dat doet ze niet. En we zien het tafereel zich ontwikkelen.
    De combi van pers en media met het oog op het totale behoud van hun machtsposities.
    Of hebt u D’66 soms horen pleiten voor de te vereisen antwoorden van de kiezers op de VRAGENLIJSTEN voor een invulling van de toekomst? Ik niet.
    D’66 en de pers en media pleiten niet voor de erkenning en de bevrijding van de kiezer. Zij leggen slechts aan de kiezer voor hun keuzes van programma’s en personen die die toekomst dan wel even zullen uitvoeren. In hun belang.
    In de vullisbak ermee.
    "Domheid kost meer!" Zo zegt D’66. Inderdaad. En ondertussen vullen zij hun zakken.

  110. Aad Verbaast 18 april 2010 om 13:42

    @Jan: misschien een beetje laat nu aangezien de congressen van de partijen al weer deels achter de rug zijn. (Groen links is vandaag). Maar wat je natuurlijk had moeten doen, is even lid worden, en dan een stand inrichten op die congressen waar je de vragenlijsten kunt uitdelen met je boodschap.
    Vervolgens claim je de interruptie microfoon op deze congressen waar iedereen ‘doet zijn plas, om te zorgen dat het blijft zoals het was’.
    Heb je de victorie gekraait, dan kun je lid blijven. Gebeurt het niet, zeg je meteen je lidmaatschap weer op!!
    Kijk, dat is nog eens barricadewerk van de bovenste plank!!
    Ik zie daar de zonnige kant wel van in.
    Hier komen net allerlei hardlopers langs. De "cascadeloop" in Hoogeveen. Het jaarlijks evenement waar mensen er plezier in schijnen te hebben zich uit de naad te lopen om vervolgens weer op hetzelfde punt uit te komen..
    Wat een bende!!

  111. Jan Bouma 18 april 2010 om 15:02

    @Aad 13:42
    Ja, wat dat laatste betreft "hardlopers zijn doodlopers’ zijn we het wel eens. Ik zeg ook altijd tegen die domme joggers in het voorbijgaan: "U slijt alleen maar harder!" Maar die domkoppen denken dat ze zich dood moeten lopen terwille van hun gezondheid.
    Wat de rest betreft van je commentaar:
    a) als je nou even zorgt voor een x-aantal dubbelgangers die mij kunnen vervangen;
    b) tevens een miljoen op m’n rekening stort dan zoek ik ze wel op..
    c) het uitblijven van enig comment op de toezending van die VRAGENLIJSTEN aan al die partijen leverde ook niks op dus "de microfoon" zal ik sowieso wel niet krijgen.
    Iets totaal anders:
    Misschien een mutant gezien in die vergiftigde plassen achter m’n huis want ik zag daar op een verrotte boomtak zitten een enorme schildpad van ca. een halve vierkante meter in doorsnee…; kan ook zijn dat hij ontsnapt is uit de havens of uit Artis maar ’t beest was enorm. Nu gaan mijn corrupte tegenstanders uitleggen dat het geen mutant was vanwege het gif… maar dat bewijs zie ik dan nog wel graag even. Die schildpad zag er ook zwart uit… Is dat een acceptabele kleur? Enfin… genoeg stof weer.
    Ik krijg bezoek en moet nu ophangen. :))

  112. Aad Verbaast 18 april 2010 om 17:00

    @Jan:
    ad a: dubbelganger niet nodig. Die partijen zijn zo slim die congressen niet allemaal op hetzelfde tijdstip te houden
    ad b: ook niet nodig. Lid ben je al voor een paar litertjes benzine tegenwoordig.
    ad c: de microfoon krijg je niet. Die neem je!
    Die mutant: heb je je niet vergist? Ik hou het op een opborrelend gifvat. "Met mooi weer" weet je nog?
    Toch wel even voor eeuwig vastgelegd neem ik aan?

  113. Aad Verbaast 18 april 2010 om 17:27

    @allen:
    Ach soms rest er slechts één ding: als er dan zo weinig om te lachen is dan maar om de eigen grappen. Mijn laatste tweet:
    "Dachten die IJslanders de klismatechniek tot in de perfectie te beheersen. Krijg je dit!"
    Ik kreeg er zelf de slappe lach van! :-0

  114. Jan Bouma 18 april 2010 om 18:40

    Ja! Maar die IJslandse dames blijken dan wel zo bloedheet dat de vlammen eruit slaan; moet je hier ‘ns proberen in dit kouwe kikkerland; alleen van de blikken van de dames bevries je al ter plekke.

  115. Aad Verbaast 18 april 2010 om 19:10

    @Jan:
    Ik zou wel vulcanoloog willen zijn:
    Als de vlammen eruit slaan kun je oprecht stellen dat ‘ze werken’.
    Hoezo compromis?😉
    P.S.: nog eens wat anders dan ‘mooi weer spelen’ van de milieucriminelen’!
    Leuke middag gehad met je bezoek?

  116. Jan Bouma 18 april 2010 om 20:28

    @Aad…19:10
    Ja, ik betreur het wel eens dat Nederland geen vulkanisme kent – alles vlak – alles moeras – alleen het moerasgas borrelt; is het niet vanwege het natuurlijke verrottingsproces, dan helpen we chemisch wel een handje. Ik had al voorspeld dat er hier achter bij mij boortorens op de plassen zullen verschijnen en grote branden voor de affakkeling.
    Compromis? Wat bedoel je? Over de vrouwen? Moet jij nou ‘ns voor de aardigheid die foto van je hierboven eens goed bekijken van onze meest verleidelijke Cicciolina, Femke Halsema zie: http://www.filestube.com/i/ilona+staller althans volgens Gus hierboven.
    Bij mij blazen ze ook altijd zo als op die foto. Nou… duik er dan maar ‘ns de koffer mee in.
    Het bezoek van vanmiddag. Dat waren insiders die nog wat registers gaan opentrekken als het a.s. woensdag toch procederen wordt. Enfin. Het Nederlandse volk krijgt uiteindelijk het hele dossier dan wel te lezen.

  117. Smokey 18 april 2010 om 20:46

    Opvallend hoe Obama in het filmpje telkens achter J.P. Balkenende aan loopt de (p)aaien. Net of hij hem iets wil aansmeren of -praten. J.P. lijkt op een of ander manier heel belangrijk voor the mighty president.
    Misschien is `t leuk als Femke het land gaat leiden en hoe ze op haar bekende manier flirtend buitenlandse leiders kan verleiden.

  118. VSp 18 april 2010 om 21:56

    Re IJsland: Ash in stead of cash. Mooi dealtje….
    Nog wat. Las in de FAZ dat Griekenland tot 2020 staatsleningen t.w.v. €231 miljard moet aflossen.
    Verder dat in 2012 25% van de inkomsten van de Griekse staat gereserveerd moet worden voor rentebetalingen.
    En u gelooft nog dat de de EU-burgers hiervan niets in hun portemonnee merken? De JSF kosten zijn er niets bij als de Nederlandse Regering instemt met de aangeboden hulp door ‘Brussel’, die als eerste ‘noodpakket’ rond de €50 miljard liggen voor aflossingen en rentebetalingen.
    Niets veranderd. Gewoon weer kaartenhuisjes in elkaar zetten.

  119. Aad Verbaast 18 april 2010 om 23:23

    @Jan:
    Als er ergens een plek is in Nederland waar het wellicht tot een enorme uitbarsting kan komen, met allerlei vuur, gevaarlijke gassen, en wat al niet meer zij, dan weten jij en ik wel welke plek dat zal zijn!
    Ik had al zo’n voorgevoel. Natuurlijk één van de redenen dat ik uit die regio vertrokken ben. Ik ga dergelijke risico’s niet meer nemen natuurlijk.
    Was dus wel weer een vruchtbare middag vor je.
    En nee, dan heb ik het niet over de vrouwen waar jij naar verwees. Maar naar je bezoek die de registers gaat opentrekken. Het één sluit het ander niet uit natuurlijk, dit geschreven hebbende.

  120. Aad Verbaast 18 april 2010 om 23:24

    @Smokey.
    Obama die achter Balkenende aanloopt???
    Heb je het filmpje achterstevoren gedraait? :-))
    Ik had een hele andere indruk..

  121. Aad Verbaast 18 april 2010 om 23:27

    @VSp: ze zullen er wel een bubbelend drankje op drinken met elkaar.
    In Griekenland "cider voor arme mensen".
    Natuurlijk een drama daar, en iemand die stelt dat we er niets van zullen merken is weer iemand met zo’n kop in het zand. Het Griekse zandstrand in dit geval. Natuurlijk strandt dat.
    Je volkstuintje al ingezaaid?

  122. VSp 19 april 2010 om 07:43

    @Aad. =Je volkstuintje al ingezaaid?=
    Verdomd als het niet waar is. Tuin is nagenoeg gereed voor de zomerklus, inclusief een groentetuintje van 400*400. Centimeter, weliswaar. Oh, ja, ook nog een onneembare ‘Dillenburg’ vestingmuur met daarvoor een uitkijktoren, nu dienst doende als kruidenspiraal van 80 (cm) hoog, uitmondend in een Aasee met filterend bloepbloepding, een Mc Mezen Corner, een Terschellinger zandstrandje met ligstoelen, een prehistorisch vonkenvrij vuurstook ding, een Ayers’ Rock in het klein tussen de Rheinrivierstenen waar het Aaseewater afdruipt. Een ‘I never promised you a Rose Garden’ zithoek met uitzicht op een duinenlandschap dat stamt uit de IJstijd, met schapen en lammetjes in de wei.
    Dat alles onder een vliegtuigstrepenvrije blauwe lucht.
    Enfin, nu moet het zooitje nog evolueren, met name de plantjes, struiken en de lammetjes. Alhoewel dat laatste meer op een revolutie lijkt. Die groeien als kool.
    Direkt maar een naam gegeven aan het geheel. ‘Kosmopollen Republiek’.

  123. Aad Verbaast 19 april 2010 om 09:24

    @VSp:
    Now we are talking!
    Je hebt hard gewerkt, lees ik, om je klaar te stomen op wat komen gaat in de te verwachten zinderende zomer.
    Jij bent er klaar voor, de natuur kan verder zijn werk doen. Tevreden zittend op je voedselbank kun je uitkijken naar alles wat moeder aarde laat ontspruiten. Jou kan niets meer gebeuren.🙂
    Verder nog plannen?

  124. Jan Bouma 19 april 2010 om 09:48

    @Aad…23:23
    A.s. woensdag zullen we het weten. Het moge duidelijk zijn dat er zal worden geprocedeerd als ik weer belazerd word. Nu houd ik me nog in…:))
    @VSp… Je bent werkelijk een zorgzame aanwinst voor en van onze planeet. Ik zie al in gedachten al die andere wereldburgers doen wat jij ook doet…:))
    @Aad… je maakt het dus nog mee: a.s. woensdag. Ondertussen stijgt de spanning voor je vertrek. Het "twitteren" zal wel doorgaan(?) Of gooi je dat ook van je af gedurende de retraite?
    Niet dat ik me ga verdiepen in dat communicatiekanaal. Heb al m’n handen vol waar ik nu mee bezig ben.
    Prettige dag vandaag en alle dagen erna.

  125. Aad Verbaast 19 april 2010 om 10:02

    @Jan Bouma:
    Woensdag: dat ga ik dus nog meemaken! Ik ben heel benieuwd. Ergens verwacht ik dat het wel vuurspuwen zal worden van je, op een wijze waar de IJslanders nog een puntje aan kunnen zuigen.
    Twitteren: verstoken van alles wat met de digitale snelweg te maken heeft zal dat er wel niet in zitten.
    Misschien ook wel. Misschien is het fenomeen internetcafé inmiddels daar in de rimboe doorgebroken.
    Wie weet😉
    Rechtboven op deze pagina zie je overigens altijd mij laatste tweet staan. Die wordt automatich van mijn twitterpagina overgenomen. Was je dat al opgevallen?

  126. VSp 19 april 2010 om 10:18

    @aad. =Plannen?=
    Veel, natuurlijk . Hommelkast in elkaar zetten. Voor de noodzakelijke bestuiving. Verstandhebbers deelden aldus mede omdat hommels 5* effektiever dan bijen zijn. En niet steken.
    @Bouma. Ik heb bijna nix gedaan. Dat hebben voornamelijk andere wereldburgers gedaan die verstand van zaken hebben. De VSp heeft intussen de Frankfurter Algemeine Zeitung doorgespit aan de rand van een half overdekt zwembad in de Harz.
    En heel diep nagedacht en bediscussieerd met de Duitse zusterpartei hoe de VSp " Si vis pacem, para bellum " moet inkleden in een aantrekkelijke verpakking. Met strik uiteraard teneinde de vele valkuilen te vermijden….)))
    Ook een prettige dag gewenst. Help me onthouden dat ik nog terug wil komen op je ‘huisverpakking’. De lentebloesemtijd is immers aangebroken.

  127. Jan Bouma 19 april 2010 om 11:15

    @Aad…10:02
    @VSp….10:18
    Kijk ‘ns hier heren. Wat @Aad betreft kan ik me wel wat voorstellen wat hij bedoelt met de zinsnede: ==Ergens verwacht ik dat het wel vuurspuwen zal worden van je, op een wijze waar de IJslanders nog een puntje aan kunnen zuigen.== maar ik zeg er tegelijkertijd bij dat dat slechts zal gebeuren a l s ik weer belazerd word. Nu zag ik zojuist in de herhaling een ZEMBLA-uitzending over Afghanistan en de donatie van de wereld in 2008 aan dat land van 20 miljard US $. Be3doeld voor de opbouw van dat land; het bouwen van scholen, etc. algemene nutsvoorzieningen. Lang verhaal kort. Niet één school kon getraceerd worden door het onderzoeksteam; de hele 20 miljard werd corrupt verwerkt door de corrupte Karzai-staat. Of het in Nederland er iets beter voor staat zal ik weten a.s. woensdag. Een schot voor de boeg.
    @VSp… ik weet niet wat je verstaat met de aan mij toegedachte "huisverpakking". Als ik je duiden mag dan verwijs ik daarvoor naar mijn volgende comment: (vanaf m’n lopende blog)
    ==
    Voor vandaag. Zie voor de context bij @Maria Trepp (de avatar van haar is die Zon in de widgetruimte)
    ==
    19-04-2010 09:35
    Etikettenplakkerij en woordenspel. Eenieder komt wel weer aan z’n trekken. "Jij ook!" Zal men tegen mij zeggen want je verstoort weer eens de illusie dat dit of dat standpunt van ons het pleit zal beslechten "ten algemene nutte" uiteraard want zo zijn we weer wel…"we menen het gelijk van ons standpunt tot "universele waarheid" te verklaren en te claimen dus voor eenieder geldend. Dissonanten, andere opvattingen, worden dan luidkeels "tot de orde geroepen"; zo ziet @Ruud weer "de uitbuitende kosmopolieten" langs trekken…, ziet Mevrouw Trepp weer allerlei andersoortige conservatieven "het algemene geldende nut" vertrappen, een ander meent weer dat hij "de revolutie" kan claimen… enzovoorts, enzovoorts.
    Laat ik u allen nou verklappen dat IK – ofwel mijn alter ego, de niet esoterische en van humbug gespeende figuur MITHRAS (mijn uithangbord), aan eenieder tegemoet komt… "ten algemene nutte".
    Daartoe ontwierp ik een VRAGENLIJST die aan "de kiezer" (en nu nog slechts "stemmer" zijnde) wordt voorgelegd. Er ontstaat dan (als mijn boycot wordt opgeheven) een Brede Maatschappelijke Discussie waarvan het resultaat is dat ik jullie allemaal in de vullisbak heb gedeponeerd omdat dan EINDELIJK na 3000 jaar domheid de kiezer – zijnde geen stemmer die mag "kiezen"uit de aan hem voorgelegde partijen, programma’s en personen – zal hebben gesproken. Zie verder mijn geschriften maar en @Ruud, @Maria mijn leerzame boek dat ze maar niet willen becommentariëren. Men zegge het voort. Zegt het voort…:))
    ==
    …want ook de VSp-partei wenst serieus te worden genomen maar mist nog wat referentiekaders.
    Daarom t.a.v. de VSp het bovenstaande.

  128. Aad Verbaast 19 april 2010 om 12:19

    @VSp: je hebt er echt studie van gemaakt. Hommelkast, toe maar.
    Hommelus in de Metropollen Republiek.
    Nog even, en het wordt een beestenbende daar bij jou.

  129. Aad Verbaast 19 april 2010 om 12:23

    @Jan:
    Ik zag die documentaire gisteren natuurlijk ook.
    Wederom ongelooflijk. Koenders heeft ook weer wat uit te leggen denk.
    Hoezo "opbouwmissie"? Het enige wat wordt gebouwd zijn de grote dikke vila’s van de (inmiddels) rijken.
    Een grote corrupte bende daar, waar overigens de NGO’s en buitenlanders dik aan mee doen.
    Van de 2500 NGO’s zijn er 80% zo corrupt als de hel.
    Wat doen we daar in vredesnaam? Maar ja, dat roep ik al jaren. Stom dat ze niet naar me willen luisteren. Eigenwijze donders natuurlijk..😉

  130. Jan Bouma 19 april 2010 om 12:46

    @Aad…12:23
    We zijn en blijven terzake toch afhankelijk van het oordeel van het kiezersvolk. Kiest men voor de domheid en uit het vermeende "goed begrepen" eigenbelang dan schaar je je onder en deelt de mening van je corrupte vertegenwoordiging (die je aanstelde) want misschien, zo denk je, zal dat corruptieve belang ook wel mijn belang zijn. Zolang dat het geval is kun je het dus vergeten dat er ook maar iets ten goede van belang zal veranderen. De kiezer zelf zal nu eindelijk eens paal en perk moeten stellen aan de corrupte vertegenwoodigers die hij maar blindelings aanstelt om hem te vertegenwoordigen. Maar ja… dan denkt die kiezer weer: "misschien kan ik toch beter de corruptie van mijn politieke vertegenwoordiging kiezen en daardoor dienen mijn belang" in plaats van te kiezen voor het model van "die Bouma".
    Dat is dan een misvatting. Die simpele Afghanen geven in die ZEMBLA-docu. daar een gelijkluidend oordeel en antwoord op. De Afghaan of de kiezer was in die docu. totaal niet aan het woord.
    So far. Tot later. Ik moet nu wat anders gaan doen.

  131. Aad Verbaast 19 april 2010 om 12:52

    @Jan:
    == De Afghaan of de kiezer was in die docu. totaal niet aan het woord. ==
    Er waren wel Afghanen aan het woord. In niet mis te verstane woorden ook nog.
    De kiezer? De verkiezingen daar waren toch ook een grote farce. Karzai op corrupte wijze weer aan de macht daardoor. De kiezer was en kwam niet aan het woord.
    De landen alliantie feliciteerden hem er nog mee.
    Wat een bende, wat een rotzooi!

  132. ron 19 april 2010 om 13:56

    ‘Verbazen’ heeft voor mij een andere betekenis gekregen. Complimenten, Aad.

  133. Aad Verbaast 19 april 2010 om 14:07

    @Ron: dankje Ron.
    Als we ons niet meer kunnen verbazen, waar blijven we dan?😉

  134. Verenigde Stofzuiger partij 19 april 2010 om 22:09

    Iedereen vliegtuigstrepen kijken? Het is zóó rustig hier……….

  135. Aad Verbaast 20 april 2010 om 00:20

    @VSp:
    Dat het zo rustig boven jouw kosmopollen republiek verbaast me niet.
    Al die as heeft zich boven je hoofd verzameld in die enorme draaikolk daar. Dus daar mag niet gevlogen worden.
    Elders wel. Mocht eerst ook niet, maar nu weer wel. "met de kennis van nu" etc.😉

  136. VSp 20 april 2010 om 09:53

    Graag een buitje. Zwavel en vocht is goed voor de tuin.
    Overigens overweegt de VSp te gaan herpositioneren om gedonder met de VKblogredaktie te voorkomen.
    Met de ‘V’ & de ‘S’ + de ‘p’ kan men per slot van rekening vele kanten op.

  137. Jan Bouma 20 april 2010 om 09:57

    @Aad… 12:52……Tot aan je vertrek a.s. zaterdag zullen wij wel blijven discussiëren en corrigeren. En dan doel ik op je standpunt "dat (wel) de Afghanen werden "gehoord" en zelfs in vele negatieve toonaarden". Dat is zo. Maar ik doelde er natuurlijk mee te zeggen dat:
    a) de kiezers HIER niet werden gehoord vooraf noch achteraf over alle oplichterijen door de criminelen die 20 miljard wisten te verduisteren!
    b) evenmin die Afghanen werden gehoord VOORAF middels een "consultatie" over de bestedeing van die 20 miljard.
    Het is tekenend voor de situatie op de wereld door te concluderen dat die gehele wereldpopulatie wordt geregeerd door criminelen en dat DUS die wereldraad nodig is. Dat ook nog meer dan 80% van al die NGO’s corrupt zijn daar staat in feite je verstand bij stil…; maar voor een nuchtere analyticus toch ook weer niet. Het is één grote dievenbende! En het domme volk knikt maar "ja" en "amen" en/of betreurt dat het niet bij de dievenbende hoorde om ook de eigen zakken te vullen. Denk daar maar eens aan als je zo dadelijk weer op weg gaat naar je 5-sterren luxe hotel in Zuid-Frankrijk….:))
    "..Ach en wee klagend" zullen we maar zeggen..:)) We maken er een grap van want anders zou je nog kwaad worden. Ikzelf ben sinds 1969 (!) niet meer "op vakantie geweest" maar dan zegt me weer tegen mij: "Meneer Bouma… U HEBT ALTIJD VAKANTIE!" (het tuig heeft overal een antwoord op).

  138. Aad Verbaast 20 april 2010 om 09:59

    @VSp:
    Hier regent het pijpenstelen op dit moment. Sinds de vulkaan is gaan spuwen en de as niet te vinden bleek, is de lucht nog niet zo asgrauw geweest.
    Die laatste opmerking begrijp ik niet. Hoe kun je daar nou gedonder mee krijgen?

  139. Smokey 20 april 2010 om 10:38

    @Aad, wie weet moeten we straks met z`n allen juist de lucht in omdat het in de grondregionen zo stoffig is. Uit voorzorg een extra stofzuiger en wat mondkapjes inslaan, dan doen die fabrieken ook weer goede zaken. Kieren en sponningen stofdicht dichttapen om de huisstofmijten niet extra bij te voeren.
    VSp blijkt inderdaad in vele opzichten een partij met visie.
    Hulde!
    * P.s. Wat betreft het filmpje: halverweg- in de pauze- kwam Obama toch achter J.P. aan…Ik zal nog eens kijken met verfriste perceptie:))
    *Zullen wij in rook opgaan en tot as wederkeren? Ashes to ashes, dust to dust??
    Of zijn dit "gewoon" IJslandse rookgordijnen?

  140. Smokey 20 april 2010 om 10:47

    Nogmaals gekeken en zag inderdaad J.P. een beetje afgeserveerd aan de zijlijn staan. Ik kreeg de indruk dat Obama later weer achter hem aankwam.

  141. Aad Verbaast 20 april 2010 om 10:58

    @Smokey:
    De Verenigde Stofzuiger Partij zal het nog druk krijgen om al dat stof uit de haarvaten van Europa te verwijderen.
    De stofzakken zijn niet meer aan te slepen!
    Obama. JPB: kijk nog maar eens goed. Hij probeert elke keer de aandacht van Obama te krijgen resp. vast te houden. Bij de fotosessie (b.v.) geleidt Obama hem beleefd doch indringend naar de zijlijn…
    Herkenbaar gedrag van JPB van iemand die er oh zo graag bij wil horen maar niet in de gaten heeft dat dat niet het geval is. Hard werken voor zo’n man!😉
    Speciaal voor jou (ik was al verbaasd dat je er geen blogje aan gewijd had) gezien de actualiteit:
    Ashes to ashes van David Bowie:http://www.youtube.com/watch?v=6Q3r6fkZTpk
    Kom ik eens een keer met een muziekfragment voor jou! :-))

  142. VSp 20 april 2010 om 12:17

    @smokey. Dank voor ‘hulde’.
    @Aad. Een PP promoten op het VKblog druist tegen de spelregels in. Kortom, andere verpakking, zelfde inhoud. Biedt weer nieuwe speelkansen.
    Tsja, dat weer…… De toestand van de atmosfeer op een bepaalde plaats op een bepaalde hoogte en op een bepaalde tijd zit nu eenmaal vol verrassingen. Vervang ‘atmosfeer’ door nagenoeg elk ander willekeurig onderwerp en veelal zal zelfs de KTV lastig zijn.
    Komen de kansberekeningen weer om de hoek loeren. De VSp vormt daarop geen uitzondering. Flexibel anticiperen blijft een noodzaak.

  143. Jan Bouma 20 april 2010 om 12:18

    @Smokey
    Zal ik jou eens uit de droom helpen van een acterende J.P. Balkenende en de filmpjes die je aanhaalt?
    Nadat Balkenende in mijn boek zijn rol t.o.v. de voorganger van Obama president Bush gedegradeerd zag tot een schoothondje (idem met die van de Hoop Scheffer) besloot het ministerie van Alg. Zaken – de spindoctors – dat het tijd werd om dat door mij geschetste beeld te "herstellen" en onze MP op het wereldtoneel te postuleren als een man van de wereld en ook minister-president die "de gelijke was van Obama en eigenlijk ook diens voorganger Bush." En zeker niet diens schoothondje.
    Het is een opgevoerde mediashow waar ik doorheen prik. En dat jij er iets anders inziet pleit niet voor je analytisch vermogen. Maar…………. hahahaha…. dankzij de voorzichtige en diplomatieke tegenwerpingen van @Aad verbaast denk je er nu inmiddels ook anders over. !!!!!:))
    @Aad
    Re: mijn comment van 9:57.
    Is er een follow-up?
    Enfin. Ik zie wel; of niet.

  144. Aad Verbaast 20 april 2010 om 12:45

    @VSp:
    Afkraken van een PP mag wel. Promoten niet?
    En zolang de partij nog niet officieel ergens geregistreerd staat zal er helemaal geen vuiltje aan de lucht zijn.
    Zoek de grenzen op zou ik zeggen. Lijkt me wel iets voor je partij.
    Ik lees net op twitter dat er een nieuwe aswolk aan komt vliegen.
    Noorwegen heeft net al weer en deel van het luchtruim gesloten.
    Waar blijven we met onze goede bedoelingen?
    Mijn laatste twitter: Nederland maakt zich op voor de nasleep: stofzuigerzakken en asbakken zijn niet meer aan te slepen. Hamsteren!!
    Ik moest aan je partij denken. Actueler kan haast niet :-))

  145. Aad Verbaast 20 april 2010 om 12:55

    @Jan: 09:57:
    jeetje, die had ik net even gemist, omdat iets elkaar kruiste. En dat waren niet de degens kan ik je vertellen.
    Excuus er voor, en dank dat je me er even opmerkzaam op maakte.
    Een NGO had bij mij altijd nog een een positieve klank omdat het zich positioneert buiten de ‘criminele’ overheidsinstellingen. Die of misbruik maken van de macht, of met zijn honderdduizenden zitten te slapen op kosten van de belastingbetaler. Pick your choice, zou jij zeggen.
    Maar nu is toch weer duidelijk dat ze onder een andere kapstok ook van strijkstokken weten.
    Godsgeklaagd zouden de relies zeggen. Die al net zo fout zijn, die al eeuwen een doopvont neerzetten, wat in feite een doofpot blijkt te zijn.
    Ook ik ga niet op vakantie. Als je altijd vakantie hebt (in de scheve ogen van de werkenden) dan is het slechts tijdelijk je bureau verplaatsen. Noem het retraite, bezinning of wat dan ook.
    Punt blijft: met niets doen kun je het ook heel ruk hebben!
    Op dat punt kan ik me uitstekend meten met de gemiddelde ambtenaar.
    Met dat verschil dat ik niet gratis uit de ruif eet van de belastingbetaler zonder enige tegenprestatie.
    Wat een bende, wat een rotzooi.
    P.S. nog één blog te gaan. Vrijdagmorgen.
    Het is dan "oude kranten dag" op het VKblog.
    Zet mij maar bij het oud papier😉
    P.S. 2: de scootmobiel staat al aan de lader! ;-))

  146. Jan Bouma 20 april 2010 om 13:36

    @Aad… 12:55
    Of jij erin zal slagen in je voorlopig laatste bijdrage van a.s. vrijdag je tegenstanders, die goed betaald en daardoor ook de pers en media in hun zak hebben, de oren te wassen waag ik te betwijfelen. En of je bijdrage van a.s. vrijdag zal verdwijnen "bij het oude papier" zal ook nog wel blijken.
    Feit is dat je tegenstanders goed georganiseerd de kiezer dom zullen willen houden liefst tot Sint Juttemis.
    Enfin. Ik accepteer dat je eenvoudige "scootmobiel" reisvaardig wordt gemaakt voor de reis naar een eenvoudige camping en dat niet je chauffeur de Bentley nog eens naloopt op mankementen.
    So far. Je hoort morgen nader over mijn strijd met het corrupte establishment.

  147. Aad Verbaast 20 april 2010 om 17:22

    @Jan:
    Uiteraard moet ik nadenken hoe een en ander vrijdag te gaan combineren. Met uiteraard ‘oud papier’ als rode draad door het verhaal. De uiteindelijke bedoeling blijft natuurlijk medestanders te mobiliseren. Zeker in mijn afwezigheid. Daarmee de tegenstanders het nakijken te geven. Twee vliegen in éen klap!
    Dus maak je op voor een blog met eeuwigheidswaarde. Minimaal twee maanden! En toch wel minimaal 1100 reacties bij terugkomst is te hopen. Records zijn er om gebroken te worden immers.
    Peuleschil, eitje zul je zeggen. Dat is nog te bezien. Maar ik reken op de vaste gasten!
    Al wat gehoord? Of hoor je dat morgen pas. Of niet natuurlijk.

  148. Jan Bouma 20 april 2010 om 17:33

    @Aad…17:22
    Morgen bel ik hoe het ervoor staat bij Gedep. Staten van Urecht. Het zal zijn "oorlog of vrede".
    Ondertussen hierbij wel een reactie uit de 2e Kamer van de SP. Kijk! Dat Poppe een belangrijke woordvoerder is van de SP op milieugebied weet eenieder. Ik stel zijn mederwerker Van Lunteren een paar vragen in onderstaande emailwisseling. Misschien heeft men er iets aan. T.k.n.
    °°
    20-04-2010 17:16
    Vanaf mijn jur. blog t.k.n.
    ==
    20-04-2010 17:08
    Update. Ter verdediging van de rechtsstaat leest u hieronder een reactie van de SP vanuit de 2e Kamer der Staten-Generaal. E.e.a. i.v.m. mijn aansprakelijkheidssteling. Tenslotte had ik al Dr. Boelhouwer, specialist van de PvdA hierboven ook al aangeschreven. Maar ook het verzamelde "justitiële geweten" van onze volksvertegenwoordiging. De Griffier van de Vaste Kamercommissie voor Justitie, mr. D.S. Nava, zond mij in die hoedanigheid een keiharde leugen. En zo’n opstelling geeft weinig vertrouwen in het hebben van een idee omtrent onze integriteit van "de rechtsstaat". Enfin… wat moet u nou denken van het antwoord van de SP? Maken ze werk van mijn beschuldiging "dat de staat corrupt is" en zou zo’n erkenning gevolgen kunnen hebben voor de idee omtrent "een acceptabele rechtsstaat"?
    Men neme kennis (of niet).
    ==
    —– Original Message —–
    From:
    To: "Lunteren van P."
    Sent: Tuesday, April 20, 2010 3:03 PM
    Subject: Re: #Overheid en bestuur ##
    Dank voor uw reactie heer Van Lunteren,
    Feit is dat navenant aan de "affaire Bodemstaete" ik heb heb aangetoond
    dat "de overheid" net zo corrupt handelt als de malafide opdrachtgevers
    van "Bodemstaete".
    Het is verbazingwekkend dat er nog geen media-aandacht is voor de teloorgang
    van onze rechtsstaat noch vanuit "het Parlement" noch vanuit de politiek
    behalve uw reactie. Tenslotte ontving ik toch ook een leugen van mr. D.S.
    Nava, als Griffier namens de Vaste Kamercommissie voor Justitie en dus van
    het parlement inzake mijn aanklachten. Laat staan dat de VROM-Inspectie de
    cover-up van dit milieuschandaal dit ook niet weet te wraken. Het einde van
    onze rechtsstaat is nabij als ook de overheid corrupt blijkt. Of, zoals ik
    al opmerkte, "donderstraal dan maar bij voorbaat alle rapporten van de
    overheid in de prullenbak!" Want waarom zou men rapport A nog wel geloven
    als rapport B vervalst blijkt te zijn?!
    Enfin… ik wacht vandaag af of het College van Gedep. Staten van Utrecht
    ook corrupt blijkt door mij geen recht te doen. Dat verneem ik morgen.
    Ondertussen heb ik wel bereikt dat door mijn éénmansactie die plassen van
    Het Slijk te Maarssen als een bedreigende factor worden meegenomen in een
    sanering van de Vecht voor 100 miljoen!
    Maar nu nog mijn schade!
    Nogmaals dank voor uw reactie.
    ps
    Heeft de SP geen leden in de Vaste Kamercomm. van Justitie en die de
    griffier, mr D.S. Nava tot de orde kunnen roepen?
    So far.
    Groet!
    Jan Bouma
    Villa Mithras
    —– Original Message —–
    From: "Lunteren van P."
    To: "jan bouma"
    Sent: Tuesday, April 20, 2010 2:35 PM
    Subject: RE: #Overheid en bestuur ##
    Beste Jan,
    Dank voor de tip.
    Remi Poppe onze woordvoerder op Milieu heeft afgelopen 3-4 jaar niets
    anders gedaan dan dit soort misstanden aan de orde te stellen.
    Dit speelt op vlak van handel in afval, asbest, bodem en noem maar op.
    De SP pleit voor sterke handhavingteams die gericht de misstanden en
    criminaliteit kunnen opsporen en aanpakken. Bij voorkeur onder regie van
    een bewindspersoon zodat bureaucratie en inter-departementen overleg
    achterwege kan blijven. Slagkracht en mandaat dus.
    Met vriendelijke groet,
    Patrick van Lunteren
    Beleidsmedewerker Milieu en RO
    Tweede Kamerfractie SP
    Postbus 20018
    2500 EA Den Haag
    070 3183815
    Zie ook:
    http://www.sp.nl
    http://www.sp.nl/milieu
    http://www.paulusjansen.nl
    —–Oorspronkelijk bericht—–
    Van: jan bouma [mailto:villamithras@planet.nl]
    Verzonden: maandag 12 april 2010 14:53
    Aan: Contactformulier sp.nl
    Onderwerp: #Overheid en bestuur ##
    villamithras@planet.nl
    Oorspronkelijk e-mailbericht:
    ————————
    naam: jan bouma
    adres: Straatweg 178
    postcode: 3603 CT
    woonplaats: Maarssen
    email: villamithras@planet.nl
    telefoon: 0346-573455
    commentaar: Zie mijn Volkskrantblog en mijn comment op de positie van de
    VROM-Inspectie en de milieucriminaliteit à la "Bodemstaete" die navolging
    krijgt van een instemmende criminele overheid.
    Vgl.:
    http://www.vkblog.nl/bericht/267947/N...!
    en dan leest u een dossier vanaf onderen te scrollen tot aan 5 januari
    2010.
    Groet! JB
    Informatie uit de Tweede Kamer gecombineerd met achtergronddossiers en het
    laatste politieke nieuws.
    Informatie ter oriëntatie op een bezoek, uitleg over hoe wetten tot stand
    komen en een rondgang door de geschiedenis van de Staten-Generaal.
    Kijk nu op http://www.tweedekamer.nl
    Disclaimer
    Indien u de link niet kunt openen, neemt u dan contact op met
    telefoonnummer 070-3182211. Meer informatie vindt u op de website
    http://www.tweedekamer.nl
    If you are unable to access the link, please dial +31 70 3182211.
    Additional information is available on the website http://www.tweedekamer.nl and
    http://www.houseofrepresentatives.nl
    ================================================================================

  149. Aad Verbaast 20 april 2010 om 17:45

    @Jan:
    == niets anders gedaan dan dit soort misstanden aan de orde te stellen. ==
    Ik ben heel benieuwd.
    Toen ik een misstand aan de orde stelde (blog over misbruik volmacht bij Alzheimer) was de enige partij die ooit inhoudelijk reageerde de SP. Nog wel die de Wit..
    Leek me logisch. Het was net de periode waar de SP een campagne hield: uitgekleed worden in de verpleegtehuizen. Je herinnert je het wel.
    Spot on natuurlijk. De blog ging over een misstand dat dementerenden daar massaal uitgekleed werden.
    De Wit echter hield een fel pleidooi dat er niets aan de hand was….
    Wat een bende, wat een rotzooi.
    "Niets anders gedaan dan.."???? Ik help het je hopen dat je er ooit nog iets van hoort..

  150. Jan Bouma 20 april 2010 om 18:35

    @Aad…17:45
    Inderdaad die "Alzheimeraffaire" was een geen geringe misstand die je aan de kaak stelde. Wat betreft mijn klokkenluidersrol dient "de politiek" te beseffen dat ik ook nog direct gedupeerde ben. En ik schamper alvast wat over die erkenning door de politiek dat ik m’n recht krijg want allereerst was het diezelfde politiek die in gebreke bleef bij aanvang. Dus dan kan men al de hand in eigen boezem steken. Vandaar dat ik vroeg of de SP geen leden heeft in die Vste Kamercomm. v. Justitie en die hun Griffier tot de orde moeten roepen.
    Als de politiek verzaakt dan blijft over "de rechtspraak". En die rechtspraak krijgt ook weer haar directieven uit Den Haag. t Is een zooitje.
    Enfin we zullen het weten of er wat van deugt. Morgen.

  151. Jan Bouma 20 april 2010 om 19:09

    @Aad
    (aanvullend)
    Heb zojuist de opvolger van Jan Marijnissen (Emile Roemer die ook Lid is van de Comm. v. Just.) even geëmaild. Dus dan weten we het zeker "dat ze het weten" en dat we daarna kunnen constateren wat de SP ermee doet, of niet. Tot morgen…

  152. Aad Verbaast 20 april 2010 om 19:33

    @Jan:
    Voor mij is gezien deze ‘volmacht’ affaire ook de SP definitief (?) door de mand gevallen.
    Maar uiteraard laat ik me graag overtuigen van het tegendeel. Jij hebt een nieuwe case ingebracht.
    Kans voor ze, om zich jegens mij, zich te rehabiliteren. Wat jou betreft: ik gun je het van harte.
    Ik zal het dus (deze week nog) geboeid volgen. Daarna (begin juli) zal ik de draad weer oppikken.
    Laat het me weten hier in de reactieruimte als ik afwezig ben. Ik lees het dan bij terugkomst.
    Hopend dat de miljoenen je dan inmiddels zijn toegestroomd natuurlijk!!
    Kan ik meteen een feestje vieren bij terugkomst!

  153. Jan Bouma 20 april 2010 om 20:40

    @Aad…19:33
    Even de feiten. Circa 1 jaar geleden heb ik de Vaste Kamercommissie voor Justitie al aangeschreven over de Milieuzaak en de Rechtszaak van de Eeuw. De godvergeten brutaliteit van die griffier en de gehele LouLoene reactie uit dat parlement deed mij al sidderen van woede. LouLoene = http://louloene.web-log.nl/ dan weten we dat ook weer. En toen die Griffier op één enkele aanschrijving terugschreef dat ik moest stoppen met het verzenden van brieven sloegen mij bij de stoppen door! De man is rijp voor ontslag en zo’n geweldig pak op z’n lazer dat-tie de eerstekomende weken bij z’n vrouw niet hoeft aan te komen want daar zijn ze wel druk mee…
    Maar goed. We hebben nou Roemer van stal gehaald. Overigens ik gaf hem aan dat Gedep. Staten van Utrecht het naar mijn verwachting zullen oplossen. Dat verneem ik morgen.
    Over dat feestje bij terugkomst. Daarover zal ik je uit de droom helpen want op pg. 59/60 kun je in m’n boek lezen dat ik 1 miljoen zal besteden aan de wereldwijd werkende mijnopruimingsdiensten. Wat erover is is nauwelijks genoeg om de kosten te dekken van de afgelopen jaren. Maar dat zien we wel of niet hoe dat wordt opgelost. De verkiezingen komen eraan; dat scheelt!
    Nu echt tot morgen; ik heb barstende koppijn van dit geouwehoer.

  154. Smokey 20 april 2010 om 23:04

    @Aad, hij is geweldig de video van David Bowie! Ik was daar niet op gekomen.
    Mijn dank is groot:))
    Als je het goed vindt plaats ik `m nog in m`n volgende blogje, dat zo`n beetje hierover gaat…toevallig:))

  155. Aad Verbaast 20 april 2010 om 23:06

    @Jan:
    == even de feiten ==
    ik kan in je reactie natuurlijk niet haarscherp de scheidslijn aanbrengen tussen de feiten, en de eigen meningsvorming. Het wekt de schijn dat dat nog wel eens tot een bijzondere cocktail gemixed wordt.
    Of Roemer van stal gehaald is, kan ik ook niet staven. We zullen zien of niet. Morgen wordt een spannende dag.
    Mooi gebaar overigens van je. Die miljoen. De laatste of de eerste?😉
    Succes ook met je hoofdpijn Daar is het het dossier ook wel naar.
    Advies: drogeren met paracetamol!

  156. Aad Verbaast 20 april 2010 om 23:09

    @Smokey:
    ik was en ben nog een groot fan van David Bowie. Niet al zijn periodes, maar toch.
    Ik ben benieuwd naar je blog waar je deze clip in verwerkt!😉

  157. Smokey 20 april 2010 om 23:19

    @Aad, Vast bedankt. Verwacht maar niet teveel van mijn blog , althans wat actualiteit betreft. Daarover is genoeg te lezen. Het gaat over een "kunstwerk" waarin ik de associatie met "ashes to ashes" zag.
    Ben ook Bowie-fan maar eigenlijk een muzikale "veelvraatfan".

  158. Aad Verbaast 20 april 2010 om 23:40

    @Smokey:
    Je hebt in anticipatie op je blog je avatar al weer aangepast?
    Ik kom zeker kijken. Je weet me weer nieuwsgierig te maken😉
    Ach, ik kom altijd bij je kijken eigenlijk. Altijd wel iets leuks mee te maken en/of te beleven/ en/of te leren/ en/of te luisteren.
    Tot morgen!

  159. Jan Bouma 21 april 2010 om 06:17

    @Aad….23:06
    Onder "feiten" versta ik daadwerkelijke plaatsgehad hebbende gebeurtenissen waaraan dus geen enkele virtuele hoedanigheid kan worden toegekend.
    Ik stel t.a.v. Emile Roemer van de SP vast dat ik hem (als feit) heb aangeschreven in zijn hoedanigheid als lid van de Commissie voor Justitie. Tevens is hij de nieuwe voorman en leider van de SP. Een feit.
    Wat ook een onweerlegbaar feit is dat ik heb aangetoond met bewijzen dat de Staat corrupt is en kennelijk vindt dat er gelogen mag worden, milieurapporten vervalst mogen worden en dat de Staat vermogensschades mag veroorzaken. Tevens wijs ik Roemer op een te bewijzen leugen van ook zijn griffier mr. D.S. Nava die (kennelijk) ongestraft mag liegen. Impliciet en expliciet doet hij dat dan namens "het parlement".
    Vervolgens noteer ik hierna de laatste juridische ontwikkelingen met betrekking tot de aansprakelijkheid van de Staat middels de navolgende link:
    ==
    21-04-2010 06:04
    Ter overweging. Vanaf mijn juridische blog:
    ==
    21-04-2010 06:00
    Wellicht is het verstandig dat de aangeklaagde partijen, die een vermogensschade veroorzaakten, kennis nemen van de inhoud van de navolgende link en de laatste ontwikkelingen terzake de aansprakelijkheid van publieke organen en die verondersteld worden te dienen het algemene belang.http://www.pm.nl/index.php?page=de-strafbare-staat
    ==
    Later zal ik informeren bij Gedep. Staten van Utrecht hoe het met die opvattingen staat.

  160. Aad Verbaast 21 april 2010 om 08:34

    @Jan:
    Interessante link! Loopt al vanaf 1996 zie ik. En nog niet door de kamer. Zal nu ook voorlopig wel weer bij de controversiële onderwerpen horen. Immers een ambtenaar strafrechterlijk vervolgen is op zich al controversieel omdat (lees ik) de overheid zichzelf zou bestraffen!
    Wat een onzinnige redenering!
    Ik dacht dat we in een land leven waar er scheidingen waren tussen de wetegevende en rechterlijk macht.
    Niet dus blijkbaar.
    Boeiend te lezen dat Groenlinks en D66 nogal wat bezwaren tegen de nieuwe wet hebben. De SP wordt er niet in genoemd trouwens. Hoe zien die dat?
    Jammer dat ik op pad ga.. Anders zou dit (het pikmeer arrest) wel een blogje waard zijn. Ik sta versteld.
    Ik ben heel benieuwd wat je vandaag te horen krijgt!!
    Succes.

  161. Jan Bouma 21 april 2010 om 09:27

    @Aad… Zojuist gebeld met de provincie…. En… "ik word teruggebeld!" Dus er is nog geen "witte rook". Heb aangegeven dat het "praten" of "procederen" wordt. Men kon geen tijdstip aangeven wanneer ik word teruggebeld.

  162. Aad Verbaast 21 april 2010 om 12:43

    @Jan Bouma:
    blijft spannend Jan.
    Misschien wordt het wel praten én procederen. Het een sluit het ander niet uit natuurlijk!!

  163. nelus 21 april 2010 om 18:15

    Zo, en nu willen we wel eens weten wanneer de grote reis gaat beginnen. Natuurlijk uit nieuwsgierigheid.
    Wanneer gaan Aad en Marie op stap ? En wanneer wordt de sleurhut achter de auto gespannen ?
    Maar ook om jullie uit te wuiven. Met een : tot over 2 maanden groet.
    En als ik me niet vergis, Aad kennend, laat hij ons achter met een blog waar wij die twee maanden mee kunnen vullen. Dat is één keer zeer succesvol geweest kunnen we wel zeggen.
    Voor herhaling vatbaar ? Zou een mooi thuiskomertje zijn voor zo’n ijverige Aadje Verbaastje.

  164. Aad Verbaast 21 april 2010 om 18:43

    @Nelus:
    Ik zal je wat verklappen: komende zaterdag morgen wordt de sleurhut aangehaakt en vertrekken we naar zonniger oorden.
    Natuurlijk laat ik een blog achter die het nodige werk voor de achterblijvers zal moeten opleveren. En mijzelve bij terugkomst. Ik reken op de stamgasten natuurlijk!!
    Vrijdagmorgen de ‘afscheidsblog’.
    Ook ter ere van de VKblog "oude kranten’ dag. Het wordt een combi.
    Uitwuiven kan natuurlijk ;-))

  165. Jan Bouma 21 april 2010 om 18:49

    @Aad…12:43
    Hierbij info. inzake de laatste ontwikkelingen. Ik zond je al wat insideinformatie per mail. Als die meerderheid van de Tweede Kamer zich nu even manifesteren wil… Enfin:
    ==
    21-04-2010 18:44
    Updates vanaf jur. blog.
    ==
    21-04-2010 18:40
    Update.
    Hierna vermeld ik in feite een meerderheid in de Tweede Kamer die geen genoegen neemt met de criminele overheid en die daardoor tegelijkertijd het einde van onze rechtsstaat inhoudt. U begrijpt uit onderstaande email dat ik te horen kreeg: "Ga maar procederen…!" tegen een corrupte overheid die rapporten laat vervalsen, die pagina’s belastende info. uit WOB-rapportages liet verdwijnen, een VROM-Inspectie die de criminaliteit afdekt en niets doet. Die leugens en bedrog en incrimineringen aan mijn adres toelaat. Ziedaar het lot van de klokkenluider. Het laatste woord is nog niet gezegd want ik reken op die meerderheid in de Tweede Kamer die hier ingrijpt.
    ==
    —– Original Message —–
    From: villamithras@planet.nl
    To: christenunie@tweedekamer.nl
    Sent: Wednesday, April 21, 2010 4:38 PM
    Subject: t.a.v. Dhr. Tjeerd Stelstra
    Geachte heer Stelstra,
    N.a.v. ons zojuist gevoerde telefoongesprek.
    T.a.v. de leden
    Heerts, Smilde, Anker
    inz. wetsvoorstel d.d. 27 januari 2010 inperking van de immuniteit en aansprakelijkheid doe ik u hierbij toekomen de laatste updates op mijn Volkskrantblog:
    http://www.vkblog.nl/bericht/267947/N...!
    Tevens informeerde ik u dat P.v.Lunteren namens de SP-fractie ook actie wil ondernemen. Gedep. Staten van Utrecht hebben mij vanochtend laten weten "dat ik mag gaan procederen…!"
    Dit Volkskrantblog bevat (helaas) ook wat "ruis" in die zin dat er soms zaken opstaan die direct geen juridische basis hebben. Toch wordt u verzocht vanaf de update van vandaag onderaan het blog terug te lezen tot 5 januari 2010 en waarbij u het gehele dossier van leugen en bedrog kunt lezen.
    Met dank voor een mogelijk snelle interventie.
    M.vr.gr.
    Jan Bouma
    Villa Mithras
    tel. 0346-573455
    =================================================================================
    Hierna zal ik een samenvatting geven van de gedetailleerde criminaliteit die hierboven staat vermeld per datum en tijdstip der postings vanaf 5 januari 2010. Dan hoeft u niet alles te lezen. De slotconclusie daarvan is dat met recht de bananenrepubliek van toepassing is op een corrupte overheid. (Bedoeld wordt vanaf mijn juridische blog)

  166. Aad Verbaast 21 april 2010 om 18:59

    @Jan:
    Keep up the spirit!
    Het zal niet eenvoudig zijn voor de kamerleden (blind, doof en stom) om de essentie van de het hele blog door te ploeteren, om er achter te gaan staan dat de overheid crimineel gedrag vertoond. Op zich geen twijfel daarover, maar toch.
    Ze zijn al 14 jaar na het Pikmeer aan het soubatten of de overheid uberhaupt ergens voor aangeklaagd mag worden.
    Eeen slager die zelf mag beoordelen of die geslacht mag worden. Dan weet je toch al hoe laat het is?
    Wat een bende, wat een rotzooi!

  167. Jan Bouma 21 april 2010 om 19:28

    @Aad… 18:59….Dank voor je wens terzake "de spirit" maar je zou ongelijk moeten hebben inzake die Kamermeerderheid die wil ingrijpen.
    Immers de Leden:
    – Heerts – PvdA
    – Smilde – CDA
    – Anker – Christenunie
    – Van Lunteren – SP
    vormen tesamen een ruime meerderheid die de strafrechtelijke immuniteit voor crimineel overheidshandelen wil opheffen. Op 27 januari 2010 stond dat geagendeerd en ik verwacht nu spoedig weer.
    En ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat met zoveel bewijzen terzake de corrupte overheid (die ik aanvoer) dat zij als brede Kamermeerderheid de bananenrepubliek verkiezen en daarmee instemmen.
    Anderzijds is het ook waar wat je hierboven zegt. Op 27 mei a.s. is er een rechtszitting inzake die WOZ-aanslag. Vandaag kon ik daarmee ook pareren het Waternet dat z’n kans al schoon zag om mij met een dwangbevel te belagen terzake hun incasso’s.

  168. Aad Verbaast 21 april 2010 om 19:36

    @Jan:
    Nogmaals ik help het je hopen. Ik geloof het pas als ik het zie. Kamerleden beweren van alles, maar als puntje bij paaltje komt dan wordt er weer anders gepiept en gepeopled.
    Vandaag twee rellen in de politiek (althans wat mij betreft);
    1. nummer 2 (!!) op de lijst van de PVDA roept gisteren wat over homo huwelijken op TV, wat in tegenspraak met het eigen verkiezingsprogramma is.
    2. De kamer lijkt in meerderheid voor te zijn op een ‘politiemissie’ naar Afghansitan te sturen..
    Tweet van zonet van Pechtold: "Vervolg Afghanistan met politietrainers (D66/GL) lijkt brede steun in Kamer te krijgen".
    Ik bedoel maar. Hoezo kiezersbedrog? Ze lullen maar wat in de rondte.
    27 mei wordt nu een belangrijke dag voor je? Weer een maand verder in deze drab?
    P.S laatste peiling M de H:
    VVD 30 +2 CDA 27 +1 PVV 18 -2 PvdA 33 D66 12 Gr Links 11 SP 10 CU 6 SGP 2 PvdD 1 -1

  169. Jan Bouma 21 april 2010 om 20:02

    We zullen zien Aad. 19:36
    De criminelen hebben de macht als ik niet gelijk krijg. Het Nederlandse parlement schrijft dan voor eeuwig geschiedenis door zich aan de criminelen en de bananenrepubliek uit te leveren.
    * Ik ga morgenochtend vroeg beginnen met die samenvatting; ben nou wat gaar.
    * De dames komen zo. Tot morgen dus.

  170. Aad Verbaast 21 april 2010 om 20:51

    @Jan:
    Er wordt geschiedenis geschreven als er iets groots en onverwachts gebeurt. Laat het gebeuren zou ik zeggen.
    Wordt die niet geschreven dan weten we waar we verblijven. Je beschreef het al: de bananenrepubliek. Met nog wel een kwien aan het hoofd. Gekker kan je het niet maken. Enkel bedenken.
    Groet aan de dames.
    En succes met de samenvatting. De zoveelste.
    Tip: hou je een beetje in…😉

  171. VSp 22 april 2010 om 07:51

    @aad @bouma
    Hoezo kiezersbedrog? Het is helemaal geen kiezersbedrog. Kiezers kunnen niet bedrogen worden om de simpele reden dat bedrog een ingeburgerde, geaccepteerde praktijk is. Ook door de kwien. Met de paplepel ingegoten.
    Minachtende volksverlakkerij is het.
    Was het maar een bananenrepubliek. Hoe krom die dingen ook zijn, dat valt nog te eten.
    Een ‘Beerputkoninkrijk’ misschien? Of ‘Beerputdom’? In ieder geval ruikbaar, tastbaar en zichtbaar.

  172. Jan Bouma 22 april 2010 om 10:45

    @VSp…07:51
    Inderdaad kan "de kiezer" zich niet bedrogen achten want hij koos immers zelf zijn vertegenwoordigers. Ofwel zoals het aloude gezegde luidt: "Elk volk krijgt de regering die het verdient!"
    Daarom pleit ik voor de r e v o l u t i e die aan het ongenoegen voor een groot gedeelte een einde kan maken.
    @Aad…20:51
    Er bleek mij dat ik vrijwel alle postings op dat juridische blog als relevant voor de beoordeling kon vermelden. Toen besloot ik maar er eentje, an sich willekeurige, te vermelden. Ik zal die ene integraal overzetten naar mijn "lopende blog".

  173. Aad Verbaast 22 april 2010 om 11:08

    @Jan:
    zoals je weet zijn politici niet in staat om meer dan een kernachtig a4-tje (in groot lettertype ook nog) te lezen. Laat staan te doorgronden op de merites.
    In het wetboek staat nog wel dat iedere burger geacht is de wet te kennen.
    Ook dat is te veel gevraagd voor politici die zich geen burger meer achten. Dat komt immers ook uit alle ondezoeken die ze uitvoeren als er weer eens verloren is in de verkiezingen: het contact met de kiezer is verloren…
    De kracht zit dus in de beperking, zou mijn advies in deze zijn.
    Rekening houdend met hun beperkingen😉

  174. VSp 22 april 2010 om 12:56

    @bouma Iets achter de hand houden voor later werpt veelal vruchten af. Bij ambtenaren werkt het zeker zo. Die zien anders de bomen in het bos niet meer. Of, iets dichter bij huis, de vaten in het meer.

  175. Jan Bouma 22 april 2010 om 14:51

    @Aad… 11:08
    Zoals je weet worden "de politici" pas een probleem als hun bestaan hun aanslag op de maatschappij ten koste gaat van de andere groepen, de bevolking, de kiezer. Nu heb ik zojuist in de wereldtuin het aantal distels, brandnetels, wilde bramen, en berenklauwen om zeep geholpen omdat zij geen ruimte laten voor de andere planten en als woekeraars het overige leven in de wereldtuin vernietigen of verdringen. "..Ikke, ikke en de rest kan stikke!" Nu zou de kiezer er verstandig aan doen om mijn voorbeeld te volgen en eens vast te stellen de gelijkwaardigheid van het intrinsieke menselijke bestaan.
    Daarvoor is bedoeld die vragenlijst.
    @VSp….12;56
    "Iets achter de hand houden" wordt veelal als een deugd gezien dat je spaart voor magere tijden. Een eekhooorn verzamelt voor de winter zijn leefvoorraad. De kiezer kiest voor het moment van de dag zijn toekomst en dan kiest hij niet uit wat zijn wensen zouden zijn maar wat de gevestigde orde hem voorhoudt… Tsja… lijkt me geen acceptabel menu.
    Goed; dames en heren. U bent weer bij de les! Op naar de volgdende.

  176. Aad Verbaast 22 april 2010 om 15:46

    @Jan, weer hard gewerkt in de wereldtuin lees ik.
    De woekeraars er uit. De grondbedekkers mogen blijven staan, zolang ze maar niet woekeren.
    Je werkt er hard aan de biodiversiteit te handhaven. Nobel streven.
    Draai je je even de rug om, dan begint alles van voren af aan.
    Dat is weer minder. Geen vragenlijst die daar tegen opgewassen is. Slechts de schoffel, en de spade.
    Overleggen heeft geen zin: uitroeien van het kwaad met wortel en tak!
    Nog een prettige dag daarmee😉

  177. VSp 22 april 2010 om 21:55

    @aad. Het is morgen niet alleen ‘krantendag’. Er zijn nog meer van zulk soort dagen, waaronder ‘DE DAG VAN HET DUITSE BIER. De VSp waarschuwt je alvast, just in case of……. Hier in de buurt lopen ze weg met ‘Dinkel bier’.
    Wiki maar eens de Engelse, Franse en Duitse sites.
    Als braaf padvinder koop ik eerst een boek, ga daarna met een pilsje de krant lezen en daarna naar een Turks kinderfeestje waar alle Europese talen worden gesproken.
    Ik bedoel maar.

  178. Aad Verbaast 22 april 2010 om 22:17

    @VSp:
    de dag van het Duitse bier zou mij niet direct inspireren. Zelden bereikt een biertje mijn slokdarm respectievelijk maag. Dan moet het wel heel warm zijn en ik schier uitgeput op een terras aan komen zetten. Dan wil ik er nog wel eens voor vallen. Die Dinkel is een riviertje begrijp ik. Laat die maar stromen.
    Wat moet jij nou op een Turks kinderfeestje, behalve om talen te leren?
    Morgenvroeg mijn oude krantenblog. Je moet toch wat😉

  179. Jan Bouma 22 april 2010 om 22:27

    @Aad…. Laat het nou maar ’n krant zijn waarin al je lezers heel democratisch alles kunnen schrijven tijdens je afwezigheid. Dat wordt het geen ouwe krant maar eentje up to date. Dan neem ik wel de politieke commentaren voor m’n rekening maar misschien is dat weer geen goed idee. Enfin. Ik dacht dat je zaterdag zou vertrekken of is dat ook morgen? (Als je dat woord vertrekken nou net even verkeerd schrijft wordt je afscheid ineens een stuk onaardiger):))

  180. Aad Verbaast 22 april 2010 om 22:53

    @Jan:
    Maak je geen zorgen. Twee zielen één gedachte.
    Zoiets gaat het worden inderdaad.
    Schreef ik ergens dat ik morgen ga vertrekken? Ik dacht het niet.
    Zaterdag morgen. Niet eerder.
    Duurt even voordat die scootrmobiel is opgeladen😉

  181. Jan Bouma 22 april 2010 om 23:21

    Okay, zaterdag. Zal je uiteraard wel missen als sparringpartner en de kritieken. Je voelt je toch wat alleen op de barricaden of in de loopgraven… Ik weet ook niet of ik het volhoud in m’n eentje. Maar we zien wel; of niet.
    Tot morgen. Oh ja… hier nog wat vermaak. Op het eind van de film zie je je scootmobiel omvallen..
    Een klassieker. http://www.youtube.com/watch?v=SvncZl7X2hU

  182. Aad Verbaast 22 april 2010 om 23:58

    @Jan:
    Ik zal het ook missen.
    Ik reken echter op de ‘stamgasten’ hier om tijdens deze retraite periode hier regelmatig hun ernst en luim neer te zetten. En dan tevens je van repliek kunnen dienen waar nodig en niet nodig. Gevraagd en ongevraagd.
    Moet kunnen lijkt me.
    Mooi filmpje! Zoiets dus ;-))

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: