Aad Verbaast

te gek voor woorden eigenlijk

BN-ers sturen verlanglijstjes aan de Sint

Uw razende reporter heeft na intensief speur- en tapwerk de hand weten te leggen op menig verlanglijstje van enkele bekende Nederlanders. Niet eenvoudig uiteraard. Weken undercover bij de TNT in de nachtdienst (afdeling post-sorteren, vak “Spanje”, verkleed als zwarte Piet om niet uit de boot te vallen) is geen sinecure. Nogal wat post verwerkt. Met vollopend gemoed hierbij een korte selectie. Ik wil niet alles verklappen.

Wat politici..

Jan Peter Balkenende: Regisseursstoel. Spel: Diplomacy.

Wouter Bos: Cluedo, Monopoly, en een kompas.

André Rouvoet: Elk kinderspelletje is goed genoeg. Mag ik dan ook meedoen?

Maxime Verhagen: geef me nog een kans die JP te wippen.

Alexander Pechtold: nieuwe bagagedrager voor op mijn fiets. Oude is inmiddels versleten.

Femke Halsema: Punnik-pret-pakket. Kant-klossen mag ook. Met groen garen.

Agnes Kant: 10 ritten kaart lichttherapie tegen winterdepressie. Hele jaar geldig.

Mark Rutte: Ik geef graag: de zak!

Arend Jan Boekestein: Een “uit-de-school-klapper” voor mijn bijscholingscursus en/of nieuw baantje.

Rita Verdonk: Iets om nog trots op te zijn. Sint: verras me, ik weet het ook niet meer.

Geert Wilders: Mens Erger Je Niet. Abonnement op de Donald Duck.

Eberhard ter Laan: Visie. Ik heb zelf moeite met integreren.

Eimert van Middelkoop: tinnen soldaatjes voor mijn verzameling.

Camiel Eurlings: Getapt biertje en geef dan meteen de rekening maar.

Guusje ter Horst: zo’n kinky politie pakje lijkt me wel wat.

Wat randfiguren..

Dirk Scheringa: nieuw bankje voor in de tuin. De oude is totaal verrot.

Gerrit Zalm: Dat komische boek van Herman Heijermans: “Op hoop van zegen”.  

Nout Wellink: Boek: Hoe kweek ik geraniums (om achter te zitten).

Agnes Jongerius: mag ik wat eerder weg?

Willem Alexander: Wereld Atlas. Reisgids van Djoser

Maxima: Atlas van Nederland. Creditcard met macro-krediet.

Beatrix: Koekjes voor bij de thee. Ik heb een opvolgingsprobleem. Suggesties?

Wat entertainers..

Andries Knevel: Kist met appelen Ik zit er nog vol van. Doet me zo aan Genesis denken.

Pieter van Vollenhoven: Abonnement op “de waarheid”. Bestaat dat nog?

Herman van Veen: Memory. Maar dan wel met actuele plaatjes.

Jantje Smit: Gele handdoekjes voor het toilet

Frans Bauer: Moet ik hier iets invullen?

Boer: vrouw!

Een kinderhand is gauw gevuld. Zo maar even een korte bloemlezing.

Hele groepen BN-ers nog niet eens gehad. Wel opvallend dat veel VKbloggers ook in die nachtdienst werkten. Wat hebben jullie daar allemaal gelezen? Of: wat zou jij de BN-er willen geven?

De Sint kan al gaan inpakken. Niet de enige. Over een week weten we meer.

153 Reacties op “BN-ers sturen verlanglijstjes aan de Sint

  1. Kokopelli 28 november 2009 om 17:34

    @Aad: Nu geen tijd voor een uitgebreide reactie maar wel een wens van een Onbekende Nederlander: een rode punaise als avatar…
    ;-)))

  2. nelus 28 november 2009 om 17:38

    hahahahahahahah. Aad deze is wel heel erg leuk. Nu kan ik er lekker op losfantaseren.
    Ik ga eens even aan het werk. Kom terug, ik beloof het je.
    Je bent weer geniaal.

  3. Aad Verbaast 28 november 2009 om 17:39

    @koko: ik had die avatar nog wel speciaal voor deze blog aangepast: de bescheiden postbesteller.
    Aangezien jij ook net nog een enquete hebt uitgevoerd, wacht ik de reacties maar even af. De oude ligt nog in de kast 😉
    @Nelus:
    Kan je vast warmlopen :-))

  4. nelus 28 november 2009 om 17:47

    Pia Beck: a stairway to heaven

  5. nelus 28 november 2009 om 17:51

    Maxima: oh Sint won’t you buy me a Machangulo beach

  6. Aad Verbaast 28 november 2009 om 17:59

    @Nelus: je bent al helemaal op dreef! Ga zo door.
    Werkte jij daar ook al in de nachtdienst?

  7. antoinette duijsters 28 november 2009 om 18:19

    Vind dit blog leuk, maar bij dit soort humor moet ik afhaken. Heb er het talent niet voor:-))))))))))))

  8. Aad Verbaast 28 november 2009 om 18:30

    @Antionette: als het maar een glimlach kan ontlokken dan ben ik weer alweer blij!
    Ik heb weer geen 34 orchideeën in mijn huiskamer.
    Daarvoor kom ik weer graag bij jou kijken (en voor geologie bijvoorbeeld) 😉

  9. Rubio 28 november 2009 om 18:48

    Een tuigje voor Agnes Jongerius’ hondje….

  10. Motek....tussen hemel en aarde... 28 november 2009 om 18:50

    wat mij betreft:
    het hele college van B&W Heerenveen: een fles citroen-jenever; dat zij zich in de lengte der jaren mogen bezatten. En éérlijk delen.

  11. Aad Verbaast 28 november 2009 om 18:53

    @Rubio: en heeft dat hondje ook een naam.
    Of lusten ‘de honden’ er geen brood van?
    @Motek: ik kan me er alles bij voorstellen 😉
    Een bittertje mag ook in de schoen!
    En wanneer krijgen ze nou eindelijk eens de zak.

  12. Smokey 28 november 2009 om 19:02

    Aad, het is een vrolijke boel in jouw brein dat je zulke sinterklaashumor kunt verzinnen. Humor is de mooiste levenskunst en lachen is gezond.
    Doe Pia Beck maar een Steinway IN Heaven en Jan Smit ook nog een koninklijk dekbed erbij. Dat vorige heeft Yolanthe immers ook al meegenomen.
    Je nieuwe avatar vind ik een plezierige verschijning. Zo`n vriendelijk kereltje wat de humor aan huis brengt. Je wilde, inmiddels voldoende geïmmuniseerd, misschien geen geprik meer?
    `k Moet weg, maar `t wordt vast een gezellige boel hier. Zet de banketletters en speculaaspoppen maar klaar.
    Tot later

  13. Rubio 28 november 2009 om 19:05

    Aad; Haar ‘ongehoorzame’ hondje heet Bernhard en heeft immer de neiging op haar verboden richeltjes te lopen.

  14. Aad Verbaast 28 november 2009 om 19:05

    @Smokey:
    Soms zijn er maar twee alternatieven:
    1. algehele paniek
    2. de smakelijke lach
    Ik kies bij voorkeur voor de laatste 😉
    P.S. Ik ben inmiddels om in de sfeer te blijven flink pepernoten aan het kraken.

  15. Aad Verbaast 28 november 2009 om 19:07

    @Rubio:
    Is het hondje dan ook in voor steekpenningen?
    Als een olifant (net als Bernard) door de porceleinkast 😉
    En dan heb ik het nog niet eens over de ‘bastaarden’..

  16. jan bouma 28 november 2009 om 19:13

    @Aad
    Begrijp werkelijk niets meer. Stuurde een half uurtje geleden een buitengemeen hartelijk en humoristische verhaal (als Sint) met ook nog cadeaus voor allen; het kon niet op… is alles verdwenen
    op je vorige blog!
    Enfin. Ik wil nog wel verklappen wat voor cadeaus het waren… iets metalige appelen met daarop een rode pin in een zak om in te graaien… je kon er ook mee voetballen totdat je hoorde "B O E M !!!" en
    jullie allemaal zagen zwart als roet of nog erger… Het zijn de nieuwste spelletjes van Sint… omdat hij weet dat de mensen er graag mee spelen.
    Tot morgen…
    Die avatar vind ik geen verbetering. Je lijkt nu idd op een ontslagen TNT’er… Zie het comment hiervoor.

  17. Rubio 28 november 2009 om 19:18

    Aad; No comment, had me bijna verschreven dus breek me verder de bek niet open; LEVE ’t kookhuis’ wat mij betreft..
    ‘k Ga nog effe verder ‘broeden’..

  18. Aad Verbaast 28 november 2009 om 19:22

    @Jan:
    Dat van alles verdwenen is, zal hoogstwaarschijnlijk iets te maken hebben met je onbegrip voor de digitale wereld. Of zoals mijn gewaardeerde IT nurd altijd zei: "weer een gebruikersprobleem om op te lossen." Hij maakte zijn geld meer dan waar.
    Kun je je nog herinneren wat je daar had willen vermelden? Of is dat ook ondergesneeuwd in ‘de vergankelijkheid" 🙂

  19. jan bouma 28 november 2009 om 19:32

    @Aad…19:22
    Ja! dat schreef ik min of meer om 19:13 uur… HEB JE DAT DAN NIET GELEZEN?
    Ik begin nu aan van alles te twijfelen…; besta ik nog wel als Sint?
    Zal mezelf eens knijpen of schoppen… Dat alles "verdwenen" is kan ook wel weer kloppen
    vanwege het TNT…; je bent toch natuurkundige?
    Ook het geld is op die manier verdwenen: "Boem…!!!" Niks meer over.
    Nu tot morgen. Misschien is er morgen ook geen morgen meer als de maan op de aarde valt…;
    hebben we allemaal een rode hoed volgens Zweistra…

  20. Aad Verbaast 28 november 2009 om 19:50

    @Rubio:
    Ik zie je broedsels uit je kraamkamer met genoegen tegemoet.
    Spontane ingevingen zijn veelal de beste?
    @Jan: uiteraard heb ik 19:13 gelezen.
    Of ik een natuurkundige ben, daar kan men over twisten en is over getwist. Ik heb wel een diploma. Maar ja, wat zegt dat?
    Geld: "als sneeuw voor de zon". Met de huidige klimaatwijziging een zin om te onthouden.

  21. Rubio 28 november 2009 om 20:44

    Jan Peter Balkenende; Een van Rompuy taai taaipop..
    Prinses Margriet; Twee marsepeinen oren…

  22. Aad Verbaast 28 november 2009 om 20:51

    @Rubio:
    Margriet: die moet inspiratie gekregen hebben van haar man. Die heeft er ook wel oren naar!
    JPB: om op te eten!

  23. Rubio 28 november 2009 om 20:56

    Femke Halsema; Het boek getiteld ‘Het afleren van de Gooise R als prestigeklank’……
    Wouter Bos; Een zak Japanse pepernoten die vanzelf in ‘d’een of d’andere hoek vallen’….
    Paul de Leeuw; Een roede van twee meter…
    Agnes Kant; Rembekrachtiging…! Huidige inmiddels behoorlijk versleten..

  24. Aad Verbaast 28 november 2009 om 21:06

    @Rubio:
    je komt helemaal los! 🙂
    Nelus krijgt er van langs!

  25. Rubio 28 november 2009 om 21:16

    Aad; Nog leuker als de gedichtjes vorig jaar..
    ik ben nog niet klaar denk ik….haha

  26. Rubio 28 november 2009 om 21:22

    Prinses Christina; Een speedboot met 2 x 250 pk….
    Mariette Hamer; Een extra grote zak schuimpjes voor mijn lieve CDA vriendjes in de 2e Kamer.

  27. Draver 28 november 2009 om 21:32

    Aaad heel goed en origineel zoals altijd.

  28. Aad Verbaast 28 november 2009 om 21:36

    @Rubio:
    21:22: speedboot, maar dan wel met geslepen voorruit. Tomtom, met "thuis" dat ene eiland natuurlijk.
    @Draver: Dank. En jij? nieuwe schoenen?

  29. Rubio 28 november 2009 om 21:53

    Speedboot met…..jouw woorden Aad….ik begin even niet meer aan die ogen, anders krijg ik weer van WJ-tje op m’n kl……!
    Wat heeft ie toch met Christina….?
    Enfin, voorts……!
    Arend Jan Boekestein; Een megafoon, eetbaar of niet….maakt verder niet uit!
    Maxima; Een zandbakje voor de kinderen….
    Guusje ter Horst; ….oh ja, en doe ook nog maar een zakje lachstuipjes…..

  30. nelus 28 november 2009 om 22:01

    Rob Oudkerk: een scheermesje voor zijn mini-(niet om aan teziene) sikje

  31. nelus 28 november 2009 om 22:01

    MAriette Hamer: een lachzak

  32. nelus 28 november 2009 om 22:02

    Ruud Lubbers: een knijpkat

  33. nelus 28 november 2009 om 22:03

    Aad: ik moet Rubio inhalen, mag ik nog even ?

  34. nelus 28 november 2009 om 22:03

    Rob Trip: de mooiste foto van Nelus

  35. nelus 28 november 2009 om 22:05

    Wilders: een enkele reis naar een groot, dichtbevolkt islamitisch land in Azie.

  36. Aad Verbaast 28 november 2009 om 22:09

    @Nelus en @Rubio:
    Ik lig hier wel dubbel van het lachen.
    Je snapt toch niet Sinterklaas nog zo vaak serieus kan blijven kijken?

  37. Rubio 28 november 2009 om 22:11

    Bas van der Vlies; Een TV met DVD recorder met filmpje van Kim Holland……..en de nieuwe playboy …Deo Volente…..

  38. nelus 28 november 2009 om 22:22

    Femke Halsema: een pond uien zodat ze eindelijk eens een keer echt in huilen kan uitbarsten.

  39. Theo 28 november 2009 om 22:22

    Voor Aad: een lang weekend naar keuze op een klein eiland

  40. VSp 28 november 2009 om 22:23

    @aad.
    BEA – Arm geitje die als een bok op de haverkist zit.
    Maxima – Hasta la VISA. Manana es un autra dia
    WA – Bedankt JPB ‘ met de hartelijke groeten’ omdat ie zijn macho speeltje verknalde
    Mabel – Wist het geheim van de smid
    Pieter – stelt op grond van zijn funktie onderzoek naar zichzelf in
    Marguerita – Bourbon, parmakaas en koninklijke wijn is niet de beste combinatie
    Christina – Subsidieert een Anglicaanse kerk op Guernsey
    Bernard – Gepaste pieteit is nu op zijn plaats
    Claus – zo’n leven had geen weldenkend mens hem gegund.
    Laurentien – Oogst veel lof en een 10 met de ggggrrrrriffel voor, voor,……… wat eigenlijk?
    Margriet – Muurbloempje in de tuin van Drakesteyn.
    Mooie avatar. Waarom trouwens uitsluitend Bekende Nederlanders?

  41. nelus 28 november 2009 om 22:24

    Rouvoet: een gratis vakantiebaan bij jeugdzorg

  42. VSp 28 november 2009 om 22:28

    Job Cohen -‘ We moeten de boel bij elkaar houden’ Hoezo? De Noord-Zuidlijn?

  43. Aad Verbaast 28 november 2009 om 22:29

    @VSp, Neus, Rubio:
    jullie snappen dat ik keihard heb gewerkt de afgelopen weken in die nachtienst. Jullie zijn ook aardig aan het bijklussen geweest!!
    @VSp: alles is goed natuurlijk, minder bekende Nederlanders: ook goed, als ik ze maar ken 😉

  44. Aad Verbaast 28 november 2009 om 22:30

    @Theo: hoe weet jij nou wat ik op mijn verlanglijst heb staan? 😉

  45. Rubio 28 november 2009 om 22:41

    Aad Verbaast; Een ijszakje à la Gert Jan Droge en een warme kruik voor op de buik….plus een buisje norit…
    Gaat het weer een beetje meneer Verbaast…….?
    Eindelijk luim….’t werd tijd….!

  46. Aad Verbaast 28 november 2009 om 22:45

    @Rubio: met mij gaat het uitstekend, dankje.
    "Luim": speciaal voor jou natuurlijk. Ik wist dat je er op zat te wachten!
    Ik las het ook op je verlanglijst naar die Klaas.
    Moet ik die andere wensen er dan ook nog bijzetten 😉

  47. VSp 28 november 2009 om 22:54

    Sinterklaas – ‘ Pfffhhh, Ik heb een burnout en wil eindelijk wel eens slapen!"
    Hoofdpiet – Mag ik een nieuwe roede? Zoveel chance en belangstelling.

  48. nelus 28 november 2009 om 22:56

    VSp: een nieuwe roede ? Hoeveel borrels heb je al op inmiddels ?

  49. Rubio 28 november 2009 om 23:03

    Aad, misschien dom maar snap het even niet..die Klaas, welke verlanglijst en andere wensen?

  50. Aad Verbaast 28 november 2009 om 23:09

    @VSp: Sinterklaas gaat met zijn tijd mee en zegt al een paar dat er geen stoute kinderen meer zijn.
    Ook hij zit niet meer te wachten op de waarheid..

  51. Aad Verbaast 28 november 2009 om 23:13

    @Rubio:
    Onderaan die lange verlanglijst die ik bij de TNT tegenkwam gericht aan SinterKLaas, stond toch echt:
    == met vriendelijke groeten, Rubio
    P.S. : je kunt de spulletjes, als ik niet thuis ben, gewoon hij de buufs afleveren. Want daar zit ik nog wel eens. ==
    Dat klopt toch? 😉

  52. jan bouma 28 november 2009 om 23:20

    Gelukkig blijft @Nelus in de VSp geïnteresseerd…; en dan vraagt @Nelus weer aan me of ik jaloers ben,,, Hahahahahahahahahahaha… de Sint moet er hard om lachen. Hij begrijpt dat @Nelus eigenlijk graag WJ’tje op het verlanglijstje heeft… en WJ’tje vindt dat best want die wil via @Nelus weer winnen die Gouden Kerstbokaal van @Aad… en zo zit de hele rotzooi corrupt in elkaar, dames en heren. U treft het dat ik dit allemaal weet want ik ben helderziende.
    Zo schrok ik ook van de echte verlanglijst van Balkenende. Weet u wat hij eigenlijk wil? Dat die Van Rompuit daar in Belgie "per ongeluk" doordraait en in het gekkenhuis terechtkomt en zodoende natuurlijk Euro-president af…
    hAch, ik kan u nog veel meer verhalen; zoals bijv. over WJ’tje; hij heeft zijn roede al lang vernieuwd tot wel 40 cm lengte… en daar schrikt @Nelus weer van.
    Enz. enz. boeken vol kan ik er over schrijven. Maar ik schreef er slechts één en dat vond u al genoeg dus hou ik er nu mee op.
    Wat een zooitje.

  53. Aad Verbaast 28 november 2009 om 23:24

    @Jan: jouw verlanglijstje was in ieder geval consequent. Daar stond gewoon op:
    "hetzelfde als vorig jaar en alle jaren daarvoor. Maar ik zal het dit jaar ook wel weer niets krijgen. Ik krijg nooit wat immers. En al helemaal niet cadeau!".

  54. Rubio 28 november 2009 om 23:29

    Aad; Got it!
    Verlanglijstje Rubio; een pacemakertje voor z’n hersens……
    de buufs houden ook wel van een borreltje

  55. Aad Verbaast 28 november 2009 om 23:38

    @Rubio: "en trivial pursuit natuurlijk, naast die emmer (mag ook een vat zijn) sambal."

  56. iris kijkt 29 november 2009 om 00:15

    Nu nog wat verlanglijstjes van bloggers. -))

  57. iris kijkt 29 november 2009 om 00:16

    Ik had je aanvankelijk over het hoofd gezien trouwens , door die avatar.

  58. Aad Verbaast 29 november 2009 om 00:44

    @Iris: tja, die avatar is wel wat wennen. Ook voor mij moet ik zeggen..
    Verlanglijstje van bloggers. Kan ook wel verrassend worden.. 😉

  59. nelus 29 november 2009 om 00:47

    @Jan: ja hoor ik blijf in de VSp geinteresseerd, jij ook ? En nee hoor, ik vraag helemaal niet of jij jaloers bent. Waarom zou je ? Heel transparant dus. Had je niet gedacht he ? Maarja, het leven zit vol verrassingen, zo zie je maar weer. Wie weet, misschien geeft de Sint me nog wel eens jouw bestseller cadeau. Dan zou nog eens wat zijn.
    Een verlanglijstje van een blogger: mooie muziek, mooie muziek. Ik kan er geen genoeg van krijgen.
    En vooral van muziek die ik nog niet ken. En mag ontdekken. Dus: links, links en nog eens links.
    Zo zie je maar weer, het hoeft ook nog helemaal niks te kosten.

  60. ceesincambodja 29 november 2009 om 04:19

    Cees in Cambodja: een bezem die schoon veegt.

  61. Aad Verbaast 29 november 2009 om 08:12

    @Nelus: muziek? Ik kan al tijden geen youtube filmpjes meer bekijken…
    Staat op mijn verlanglijstjes dat dat weer kan!!!!!

  62. Aad Verbaast 29 november 2009 om 08:13

    @Cees in Cambodja: een hele grote dikke vette dan wel begrijp ik. Hard nodig!!

  63. cor verhoef 29 november 2009 om 08:24

    Zo ontzettend scherp. Man, is er geen podium voor je. Hoe kom je erop!!
    Vette dikke aanbev.
    groet,
    cor

  64. Arnold Kemp 29 november 2009 om 08:43

    @Aad, heel toepasselijk en dus herkenbaar.
    Alles overziend was het een topjaar wat desillusies betreft. Ik verwacht dan ook veel van je nieuwjaarsconference. De pennestreken heb je hier al gelegd, slechts de uitwerking rest.

  65. Aad Verbaast 29 november 2009 om 09:05

    @Cor verhoef: dankjewel, ach ze hebben me het wel heel gemakkelijk gemaakt. Ik hoef ze alleen maar in te koppen immers. 😉
    @Arnold Kemp: het was me het jaartje wel weer inderdaad.
    Ik mag je alvast verwijzen naar de dagen rond de kerst. Inmiddels een traditie aan het worden:
    De verkiezing van de Gouden Kerstbal 2009!! Meedoen!! ;-)http://www.vkblog.nl/bericht/237792/Verkiezing_van_de_GOUDEN_KERSTBAL_2008%21

  66. peterus 29 november 2009 om 09:47

    Prima lijstje maar ik weiger te aanvaarden dat Wilders Donald Duck zou lezen. Daar is die strip veel te grappig voor.
    Zal Wilders niet liever De Joker en Batman lezen?
    spidermangroeten

  67. jan bouma 29 november 2009 om 09:52

    @Aad… ook goeiemorgen… mag ik je erop wijzen dat in mijn widgetruimte je avatar nog steeds die postbode is…? Terwijl je hier je de aangerichte verwarring al wat hersteld hebt is dat niet het geval met de plaatjes ‘favorieten" in in ieder geval mijn widgetruimte.. Dit lijkt me niet je bedoeling. En voordat je mij nu weer verwijt enig digibetisme…. (ik krijg zo af en toe wat naar m’n hoofd geslingerd da wil u nie weten) verzoek ik je even te buigen over deze miscommunicatie want de mensen die via mijn blog willen aanklikken… de rode punaise… zien slechts een belachelijke postbode op die plek… althans in mijn widgetruimte… Kijk! Ik leg je dit toch even omstandig uit – just rub it in -. het adagium luidt: "never change a winning team" en nou ga jij je succesvolle logo en avatar zomaar inruilen voor iets inferieurs.., je denkt niet na..; je overlegt niet met me…., en dat is iets wat ik niet van je gewend ben,,,,:))
    Desalniettemin; een prettige dag uiteraard… en… buig je eens over het fenomeen dat in mijn favorietenlijst een belachelijke postbode in zijn onderbroek staat te wapperen…:))

  68. Aad Verbaast 29 november 2009 om 10:09

    @Jan:
    Mijn gemoed stroom vol over je bezorgdheid jegens ‘mijn’ postbode.
    Het heeft inderdaad te maken met je "digibetisme".
    En natuurlijk het structureel achterlopen van de media op actuele gebeurtenissen. Althans om de vinger er achter te krijgen wat er werkelijk aan de hand is.
    Welnu, ik zal het je wederom uitleggen.
    Als (om mij moverende redenen) de avatar wijzig (wederom gedaan deze morgen, terug naar die scherpe rode pin), dan heeft de VK besloten in al haar wijsheid om deze wijziging met enige vertraging door te voeren door de krochten van het VKblog.
    Dat heet "cache". Niet alles wordt meteen ververst. Sommige stukken wel, andere stukken weer niet. Dat kan een half uur zijn, een uuur, of soms wel meerdere uren.
    Daarom zie je hier en daar nog die prachtige postbode, en op andere plekken die prachtige rode pin!
    Duidelijk?
    Geduld is een schone zaak (wie zei dat ook alweer?)
    Wat een bende!!

  69. Aad Verbaast 29 november 2009 om 10:12

    @Peterus:
    Je kon wel eens helemaal gelijk hebben. De Joker uit Batman kon zomaar eens een rolmodel voor hem zijn. Misschien heeft hij zich gewoon vergist in zijn verlanglijstje. Hij vergist zich wel eens vaker 😉

  70. jan bouma 29 november 2009 om 10:24

    @Aad..10:09… geef nou maar gewoon toe dat het een misser van jewelste was… die "moverende redenen" voor de verandering licht je ook niet toe… en je gaat ook niet in op mijn argumentatie… maar ik schijn hedenochtend (ook met @Jezz) wat strijd te moeten voeren hoewel ik toch een zeer vredelievend persoon ben en altijd en iedereen zeer beminnelijk toeknik als Sinterklaas en met een gevulde zak ‘cadeaus" waaronder zelfs onze geliefde handgranaten…:))
    Iets anders.
    In mijn contact met die Waterschapsambtenaar @Dick wees ik op het falen van zijn collega’s bij ’n ander waterschap… "maar het is mijn gebied niet; ik kan niks doen". Dat argument deed me denken aan de politieman die in Maarssen gestationeerd is maar in het gebied vallende onder de jurisdictie van Utrecht een moord ziet gebeuren doch dan slechts zegt…: "jammer nou, ik kan niks doen want het is mijn gebied niet!"
    Hoeveel gekker moet het nog worden in dit land?
    Wat een zooitje.

  71. De Stripman 29 november 2009 om 10:45

    Aardig gevonden, Aad ! Ik zal blij zijn als ik deze week mijn surprise afkrijg…;o)

  72. Aad Verbaast 29 november 2009 om 10:45

    @Jan:
    Ik vond het zo’n mooi plaatje. Smaken verschillen.
    Toen ik de postbode op het scherm zag viel het toch wat tegen. Het viel wat weg, en dan gaan natuurlijk andere overwegingen tellen. Dus ik ben het met je eens: "never change a winning team".
    Al voordat jij het bedacht had, kwam ik tot inkeer 😉
    Maar weer eens een bewijs dat er met mij best te praten valt.
    Wat is jouw verlanglijst eigenlijk?
    23:24 een goede ‘gok’? Educated guess?
    P.S. ik zal zo even bijlezen bij Jezz.
    Op jouw blog is niet veel meer te doen.
    Wanneer komt de volgende klapper van je?

  73. Aad Verbaast 29 november 2009 om 10:47

    @Stripman:
    Ik wens je veel sterkte dan deze week! En dan maar hopen dat velen verrast zullen zijn ;-))

  74. jan bouma 29 november 2009 om 11:11

    @Aad…10:45
    Over mijn verlanglijstje?
    Je hebt eens ’n behartenswaardige opmerking gemaakt die luidde (ongeveer): "Ja! Serieus genomen willen worden! Dat wil iedereen wel. Dat is het probleem!"
    Kijk! Je kunt met logica en overredingskracht van de argumentatie toch niet serieus genomen worden want je beoordelaars die dat zouden moeten erkennen blijken niet bereid de kracht van de overtuigende aangevoerde argumentaties mijnerzijds te vertalen in mijn gelijk en DUS… word ik niet serieus genomen. Al heb ik 1000 keer gelijk men zal blijven weigeren om tot die erkenning over te gaan want een mens blijkt "het oordeel" niet te funderen op logica en rede maar op irreële gronden en ook bijvoorbeeld of "erkende zwaargewichten" in het publieke domein mijn argumentaties willen onderschrijven en delen. Ik gaf je eerder het voorbeeld van de KNAW en de NOW en de WRR die mijn gelijk zouden moeten erkennen en dan gaat ‘het publiek’ natuurlijk wel om en zal erkennen mijn gelijk en dus word ik dan pas serieus genomen.
    Nou! Zullen we zeggen tot Sint Juttemis dan maar? Het laffe zooitje klaag ik ondertussen aan dat het wel heel goed begrijpt mijn gelijk maar het niet geven wil want zo analyseerde ik ook het obstakel wat dan optreedt:
    "Als je veel van ’n ander overneemt blijft er weinig van jezelf over!"
    (en dat is onverteerbaar)
    Derhalve zal mijn wens wel niet vervuld worden net zo min als de 30 a 40 jaren hieraan voorafgaand.
    Er moet eerst met een daverende klap (metaforisch: de inslag van een meteoriet) iets gebeuren op het wereldtoneel WAARDOOR men zogenaamd de redegeving vindt om de koers met 180o te wijzigen van de Titanic; het wereldschip.
    Wat een zooitje.

  75. peter louter 29 november 2009 om 11:33

    Geestig, Aad. Bij een aantal begonnen mijn dichtaders te zwellen.

  76. paco painter 29 november 2009 om 11:48

    Schitterend!!! erg gelachen, Aad

  77. nelus 29 november 2009 om 11:50

    @Jan: nou wel even bij de les blijven he ? Het gaat hier om verlanglijstjes, weliswaar van het domme gepeupel, maar die hebben er lol aan En dat mag één keer per jaar.
    Kom jij weer met een hele verhandeling over van alles en nog wat. En desgevraagd door @Aad, wat er nou op jouw verlanglijstje staat: ga je iets vragen wat je niet kunt kopen, krijgen, weet ik veel wat. ERKENNING. Erkenning moet je verdienen. Die krijg je niet. Dat is punt 2.
    Zal ik eens iets op jouw verlanglijstje zetten ?
    Jan wil zijn schilderijen weer terug.
    Jan wil graag een leuke vriendin á la Cathy
    Jan wil graag dat die vriendin hoge hakken draagt, rood wel te verstaan
    Jan wil graag zijn catacomben een beetje opgefrist, zodat hij daar weer met het vrouwen clubje kan converseren, filosoferen zo u wilt.
    Sinterklaas, U heeft vast nog wel een paar pieten die taakstrafjes moeten doen. Iets voor deze klus ?

  78. Aad Verbaast 29 november 2009 om 12:18

    @Peter:
    zolang de dichtaders nog niet zijn dichtgeslibd, kan er bloed vloeien!
    @Paco: da’s weer een goed begin van je dag dan! 😉

  79. Aad Verbaast 29 november 2009 om 12:22

    @Jan:
    Serieus geworden worden? De hartewens van je?
    Misschien wordt je wel té serieus genomen!
    Kijk dat is nog eens een nadenkertje voor de zondagmiddag 😉

  80. jan bouma 29 november 2009 om 12:25

    @Nelus… 11:50
    Ik doe niets anders dan "bij de les blijven". @Aad vroeg mij naar mijn "verlanglijstje" en daar kom jij aanzetten met "de antwoorden" die ik helemaal niet gegeven heb in m’n comment van 11:11 uur!
    En dan verwijt je me ook nog "dat ik niet bij de les zou zijn!"
    Het moet niet veel gekker worden!
    Je gaat zelfs zo ver dat je voor mij al weet te benoemen wat de inhoud is van mijn "verlanglijstje".
    Ben je nu helemaal betoeterd? Of kun je niet lezen wat ik schreef om 11:11 uur?!
    Al je veronderstellingen:
    ==
    Jan wil zijn schilderijen weer terug.
    Jan wil graag een leuke vriendin á la Cathy
    Jan wil graag dat die vriendin hoge hakken draagt, rood wel te verstaan
    Jan wil graag zijn catacomben een beetje opgefrist, zodat hij daar weer met het vrouwen clubje kan converseren, filosoferen zo u wilt.
    ==
    slaan dus nergens op want die hebben niets te maken met mijn comment van 11:11 uur mogelijk slechts als afgeleide zou men kunnen zeggen dat ik – gijsvandijk! – ja m’n schilderijen kan terughangen zonder dat er politie of een andere klootzak als deurwaarder voor m’n deur staat om die schilderijen á la minute op te laden en "in beslag te nemen" … Snap je?! Het zal wel niet.
    Ik heb met rechtsverkrachters te maken, @Nelus.
    Keep that in mind voordat je mijn beweegredenen zou willen verklaren.
    ps
    Ik wacht liever op het comment van @Aad terzake diens gemaakte opmerking: ‘Wanneer word je serieus genomen?" En de gevolgen daarvan.
    @Aad
    Ik lees je comment in de redactietermijn nadat ik @Nelus al iets duidelijk maakte.
    Inzake jouw opmerking: "dat ik mogelijk te serieus genomen zou worden is dat natuurlijk een belachelijke veronderstelling wanneer het gaat over serieuze zaken. Ik ouwehoer niet zomaar wat in de rondte en zonder een stevig verhaal en context te leggen als basis aan mijn verhaal dat nu al 30 a 40 jaren duurt. Concentreer je even svp op mijn teksten hierboven. met name over de vraag: "wanneer de wal het schip keert en de koers verlegd moet worden."

  81. Aad Verbaast 29 november 2009 om 12:27

    @Nelus:
    Je had zo maar ghostwriter kunnen worden!
    Mooi lijstje heb je daar in elkaar gedraaid.
    Wat zal Jan verrast zijn op 5 december als de surprises door de schoorsteen naar beneden donderen.
    Of om in zijn woorden te spreken net hierboven:
    == Er moet eerst met een daverende klap (metaforisch: de inslag van een meteoriet) iets gebeuren ==
    Dat heeft de Sint natuurlijk ook gelezen: Een Drentse zwerfkei door de schoorsteen! Als toegift!

  82. jan bouma 29 november 2009 om 12:31

    @Aad…12;27
    Men onderscheide svp serieuze zaken van de ernst en luim… Ja?

  83. coby 29 november 2009 om 13:08

    Lol, Aad.
    Ik zou graag op het verlanglijstje van de VKblogredactie een beetje aandacht en respect zetten voor het blog zetten. Lijkt jou dat ook niet wat?
    Hartelijke groet, Coby

  84. Smokey 29 november 2009 om 13:18

    @Aad, de ene kwinkslag na de andere. Wat een humor! Rubio en Nelus zijn ook lekker op dreef.
    Als kinderen kregen wij op pakjesavond eens een zwaar cadeau. Mooi verpakt, maar… er zat een baksteen in. Vervolgens een pakje met een stok en nog eentje met versleten pantoffels. Een prachtig gedicht erbij waarin stond dat de kindertjes dit jaar helemaal niet braaf waren geweest, tenminste niet in de weken voor sinterklaas. We waren in het wel- of niet-gelovenstadium beland en hadden bedacht dat onze ouders ergens in huis cadeautjes verstopt moesten hebben. Bij het uitpakken van de "cadeaus" en onze beteuterde gezichten lachte onze vader, de dader, het hardst. Daarna volgden toch de echte cadeautjes, waaronder een eleckrische Fleischmanntrein. Onvergetelijke anecdote die jaarlijks op 5 december werd opgepoetst.
    Jammer dat de kleine postbode weer is vertrokken, maar wie weet komt hij terug?
    "The postman always rings twice "immers?

  85. Aad Verbaast 29 november 2009 om 13:21

    @Jan 12:31:
    Ik doe niet anders.
    Ik kan me ergens voorstellen dat het voor de lezer niet altijd even duidelijk is trouwens.
    11:50:
    == Ik ouwehoer niet zomaar wat in de rondte en zonder een stevig verhaal en context te leggen als basis aan mijn verhaal dat nu al 30 a 40 jaren duurt. ==
    Mijn opmerking: "misschien wordt je wel té serieus geworden" sluit bovenstaande opmerking van je niet altijd uit natuurlijk.
    Nog even blijven nadenken!

  86. Aad Verbaast 29 november 2009 om 13:22

    @Coby:
    == Ik zou graag op het verlanglijstje van de VKblogredactie een beetje aandacht en respect zetten voor het blog zetten. ==
    Dat zou hoogstens een overwachte surprise voor de redactie kunnen zijn, ze wekken niet de indruk dat het op hun verlanglijstje sataat. Wel op die van de gemiddelde VKblogger 😉

  87. Aad Verbaast 29 november 2009 om 13:27

    @Smokey: ik moest zelf ook wel gniffelen moet ik eerlijk zeggen.
    === helemaal niet braaf waren geweest ===
    Met het voortschrijdend inzicht ten aanzienan de opvoeding, roept de Sint dat nooit meer. Een man die met zijn tijd meegaat. Toch wel knap voor zo’n oude knar.
    Postbode: ik vond het eigenlijk ook wel een prachtig plaatje. Maar ik kon mezelf haast niet meer terugvinden, laat staan….. 😉
    Dus toch maar weer teruggezet..

  88. coby 29 november 2009 om 13:50

    Ja, Aad dat is ook zo, maar wij mogen toch ook verlanglijstjes voor anderen maken en verzinnen, en ik vond deze wel passen… 🙂

  89. Brontosaurus 29 november 2009 om 14:03

    AAD, VOOR MIJ EEN ONGEPELD OER-EI GRAAG.
    EN EEN VULKAAN ALS HET NIET TEVEEL GEVRAAGD IS. ALTIJD GEZELLIG EN LEKKER WARM.

  90. Aad Verbaast 29 november 2009 om 14:07

    @Coby: helemaal eens!!
    Alles (nou ja, vrijwel alles) mag hier overigens :-))

  91. Aad Verbaast 29 november 2009 om 14:09

    @Brontosaurus:
    weer wakker uit de winter-oer-slaap? Lang geen Brontosaurus voorbij zien komen.
    Iets andere CO2 samenstelling kan er ook nog wel bij? Die was in de oertijd toch ook heel anders toen jij op je best was!
    De Sint bestond nog lang niet!!
    Maar vooruit. Zwarte Piet kwam net langs, las je verlanglijstje en zei: "Eitje!!". Komt wel goed dus.

  92. Kokopelli 29 november 2009 om 14:10

    @Aad: Aha, je bent weer de oude Aad. Je hebt gehoor gegeven aan de vox populi.
    Niet te verwarren met de FOX populi overigens… ;-)))
    @Jan: Als je favorietenlijst niet ververst wordt moet je Aad gewoon even verwijderen. En daarna weer favoriet maken. Dan ben je van die rare, vreemde, volstrekt belachelijke en eigenlijk best wel enge avatar af van die gesjeesde TNT-er.
    En zo niet, dan rest ons slechts een probaat middel om het volk van de fnuikende geborneerdheid te kunnen doen bevrijden: REVOLTE!!

  93. jacopone 29 november 2009 om 14:19

    Neelie Kroes: een bos bloemen, een mobieltje en een helpdesk.

  94. Aad Verbaast 29 november 2009 om 14:20

    @Kokopelli:
    Ik ga bij de FOX populi zo nog even kijken. Ik zag dat je aan het speuren was geweest. 😉
    De postbode: hahaha… een avatar die nog wat emoties kan losmaken. Misschien er dan toch maar weer op?REVOLTE? Je gaat er toch geen bende van maken?
    Wat een bende!!

  95. Aad Verbaast 29 november 2009 om 14:27

    @Jacapone: goeie!!
    Bijzonder proces wat ze doormaakt.
    Eerst in Buitenhof zegt ze: ik blijf alleen als ik dezelfde post krijg..
    Dan is ze blij met ICT en Telecom.
    Dan vervolgens is ze nog steeds blij met Internet en Telecom.
    Kinderhand is gauw gevuld? Ze wordt uitgekleed!! En blijft maar ja zeggen.
    Ik maak de verlanglijst van je nog wat langer:
    "Internetaansluiting, draadloos, maar als dat laatste niet kan, ook goed. Taakomschrijving Vice President Ik heb alvast ja gezegd, maar niemand kan me vertellen wat het betekent. Geldt overigens ook voor internet en telecom."
    Of heel kort: "even bellen?"

  96. jan bouma 29 november 2009 om 14:33

    @Koko…14:10
    @Aad
    Om de drommel niet wat @Koko mij aanraadt. Ik ga niet de dommigheid van een ander verbeteren ZONDER dat betrokkenen dat zelf doet. Ik wacht dus wel even af of het avatar door de Vk-weblogredactie en/of andere technieken gecorrigeerd zal worden. Tenslotte was dat ook de premisse die @Aad uitsprak n.a.v. zijn erkende vergissing. Binnen dit kader noteerde ik ook navolgend comment dat een wellicht een licht werpt op zuiver denken en analyseren inzake:
    zie het Vkblog bij @Maria Trepp en mijn eerdere comment hier bij @Aad verbaast.
    ==
    jan bouma 29-11-2009 14:10
    @Allen
    U is nog niet van me af. Over het beoordelingsvermogen van het gelijk en het ongelijk noteerde ik
    van mezelf op het blog van @Maria Trepp het navolgende comment:
    Zie: http://www.vkblog.nl/bericht/288916/L...
    ==
    jan bouma 29-11-2009 14:06
    Laat ik voor mezelf sprekend en dus voor eigen verantwoording latend
    het navolgende comment van me citeren dat men kan kritiseren; desgewenst.
    Dat luidde op navolgende datum als volgt:
    ==
    jan bouma 27-11-2009 13:39
    @Aad
    Met alleen het bekend zijn van de positionering van de waarnemer ben je er nog niet. Als de waarnemer in diens blikveld totaal onbegrijpelijke zaken waarneemt als die over Kunst en dan heb ik/jij nog niet veel aan de positiebepaling van de waarnemer.
    Zo werd mijn positie bekeken en bepaald door domme Karpatenkoppen die ook nog
    doof bleken – oostindisch doof – voor mijn argumentaties. Zij waren verblind door hun
    onkunde en door hun eigengereide "wetenschap" die de waarheid verdrong die ik ze voorhield.
    Nu huldig ik het standpunt dat… "indien men door totale onkunde tot een verkeerd oordeel komt"
    zulks is te vergeven of te pardonneren. Wordt evenwel de "onkunde" als vals voorgespiegeld
    (omdat men beter weten moet wegens ontvangen informatie) dan ontstaat DE LEUGEN.
    Men liegt dan tegen beter weten in. Zo luidt het gezegde.
    Mijn tegenstanders maken zich daaraan schuldig. Zij blijken corrupt.
    == einde quote.
    Nu begrijpt @Maria ook wel dat bovenstaande kritiek ook haar geldt
    op het moment dat zij optreedt namens de gevestigde orde, het establishment,
    dat geen moeite heeft om Klimt. Cezanne, Mutsaerts, e.a. zogenaamde "gearriveerden"
    in de Kunst te citeren. Het is een veilige thuisbasis.
    De vraag gaat altijd om een follow up. En dan blijkt het beoordelingsvermogen
    ontoereikend. Zie verder een discussie op het blog van @Aad verbaast – ja, ja, ja, ook alweer
    geen intellectueel naar het oordeel van de sjacheraars – dat gaat over de criteria in de kunst
    en wie die vormen. Ik word dus wat misselijk van alle obligate nietszeggende comments zonder
    dat de commentator zich kwetsbaar opstelt.
    == einde quote.
    Wat zegt @Koko nu?

  97. Kokopelli 29 november 2009 om 14:33

    @Aad: Nou, zoveel "speurwerk" was het helemaal niet. Een willekeurig stuk tekst uit zo’n bijdrage selecteren en dat als "zoekterm" gebruiken. Deed men dat maar eens vaker… ;-)))
    En nee, ik heb die discussie inmiddels al afgesloten. Ik wilde even mijn ei kwijt – ik viel vannacht bijna van mijn hoeven op wat voor soort sites ik na een of een paar keer klikken terechtkwam – maar dat is het. Je kunt net zo goed een "wetenschappelijke" discussie beginnen over of God of de Duivel bestaat.
    Een bende? Zeker Aad, maar dan wel een goed georganiseerde. Laat dat maar aan Jan en mij over…

  98. Kokopelli 29 november 2009 om 14:36

    @Jan:Wat zegt @Koko nu?
    Je kunt toch wel lezen wat ik schrijf? Komop Jan, laat jouw eruditie eens schitterend stralen als een aangename zon die de sluier van het grauwdenken der eenvoudigen van geest doet oplossen… ;-)))

  99. galadriel 29 november 2009 om 14:41

    hahahaha… die reisgids voor de toekomstige koning vond ik erg geestig en met die handdoekjes zal Jan Smit ook wel blij zijn!
    Mart Smeets, zou ik wel een sabbatical gunnen

  100. Aad Verbaast 29 november 2009 om 14:56

    @Galadriel:
    Mart Smeets: "Sabbatical: mag ik dat vragen? , ja dat mag ik vragen!"
    De surprise: een heeeeeeelllle lange sabattical! 😉

  101. jan bouma 29 november 2009 om 15:00

    @Koko..14:36… al zou ik stralen als de Zon van Mithras die ik representeer blijft men liever "horende en ziende doof als een kwartel". En weet je wat de grap is..? Die kwartels blijken uitstekend te kunnen horen en ook te kunnen zien. De mens had een excuus nodig om ze in de pan te stoppen en op te vreten met excuus "dat de kwartel toch te stom was om z’n noodlot op tijd te zien en te ontsnappen aan de pan van de mensen!"
    Wat een zooitje!

  102. Aad Verbaast 29 november 2009 om 15:00

    @Kokopelli:
    En hij suggereerde me eens te gaan goegelen :-))))
    Net overigens een lange reactie aldaar achtergelaten.
    Ik quoteer hier maar even de rijdende rechter: "daar zult u het mee moeten doen". Hij dan..
    "Bende": ik ben benieuwd waar jij en Jan mee op de proppen komen, en of het opvalt tussen de bende! 🙂
    Je weet: ik ben voor het "lekmodel".

  103. Aad Verbaast 29 november 2009 om 15:05

    @Jan: 14:33
    ik snap geen jota van je hele verhaal daar, de ene reactie geplakt in de andere die van vervolgens weer wordt ingekopieerd in nog weer een andere.
    Het zal aan mij liggen. Het werpt geen licht in de duisternis, en draagt zodoende niet bij aan de verlichting.
    Maria Trepp lees ik nooit meer, nou ja een enkele keer dan om te zien of ze haar leven al gebeterd heeft.
    Neen.
    Doe me elke keer denken aan je uitspraak: "Als je veel van een ander overneemt, dan blijft er weinig van jezelf over".
    Ja, ja, ik neem je wel eens serieus.
    N.B: toch maar even gekeken, naar haar laatste blog. In een poging de context van je reactie te ontdekken.
    Ik kon weinig context ontdekken in de blog. In je reactie al weer wat meer.
    Wel een interessante opmerking van haar daar gelezen:
    "29-11-2009 10:00 Ik ben niet zo’n googelaar Ron.
    Ik ga naar tentoonstellingen en maak foto’s, en probeer de motieven die ik heb gezien op een nieuwe manier samen te stellen. Zo dat ANDEREN die googelen bij MIJ terecht komen."
    Ieder zijn meug. :-)))

  104. Kokopelli 29 november 2009 om 15:21

    @Aad: Goegelen en lekmodel?
    (*heel erg brede grijs*)
    Lekken gaat nog niet hoewel ik één klein nanotipje (of is het nanochipje?) van de sluier wel kan oplichten: Jan ik ik zijn momenteel hard aan het werk om een duister netwerk van zeer obscure websites op te zetten. En binnenkort lanceren we Jan als His Masters Voice op FOX… 😉

  105. Zilvertje. 29 november 2009 om 15:24

    Die van Arend Jan Boekestein vind ik geweldig, er zitten veel grappige bij.

  106. Aad Verbaast 29 november 2009 om 15:55

    @Koko:
    Zou Jan hiermee dan eindelijk eens flink doorbreken?
    Ik denk dat Jan bij FOX overigens niet zou doorkomen met zijn wereldregering. Die willen maar een wereldregering, en wel eentje exclusief gedomineerd door de Amerikaanse neo-ons.
    Dan moeten ze zijn boek maar eens lezen… ;-))
    == Jan ik ik zijn momenteel hard aan het werk om een duister netwerk van zeer obscure websites op te zetten ==
    Vanaf gaaat elke blog van jou door de goegel. Het moderne woord voor "mangel".
    Wees gewaarschuwd!! Ik hou je in de gaten. Bij Jan deed ik dat al natuurlijk :-)))
    @Zilvertje: dank, ik vond die zelf ook wel erg leuk.. 😉
    En nuttig natuurlijk. Kan hij goed gebruiken!

  107. nelus 29 november 2009 om 15:58

    Mabel Wisse Smit: nog één keertje met Klaas Bruinsma in de boot.

  108. Aad Verbaast 29 november 2009 om 16:10

    @Nelus: Mabel : "ik droom nog steeds van Klaas Bruinsma’s sabel. Wisse en waarachtig!"

  109. Rubio 29 november 2009 om 16:17

    Alexander Pechtold; Nòg een spannend boek van Jan Terlouw……
    Jacqueline Cramer; Een dienstauto met kerstverlichting….LED-lampjes uiteraard…
    Gerda Verburg; Een fatsia japonica…
    Mart Smeets; A sabbatical year met Ria Visser….

  110. nelus 29 november 2009 om 16:22

    Gerda Verburg: ja. Sinterklaas: één goede kapper die tenminste verstand heeft van kleuren in het haar.
    Mart Smeets: Oh Lord als dat eens zou kunnen

  111. Kokopelli 29 november 2009 om 16:50

    @Aad:Wees gewaarschuwd!! Ik hou je in de gaten.
    En maar goed ook. Dat geeft me een veilig gevoel.
    En dan kan ik bij eventuele verdenkingen altijd verwijzen naar jouw controlerende en verifiërende rol… ;-)))

  112. Aad Verbaast 29 november 2009 om 16:54

    @Rubio en @Nelus : het is weer "happy hour!! Jullie komen weer helemaal los hahaha.
    Ik vul in ale bescheidenheid even aan:
    Boek van Jan terlouw: "de derde kamer".
    Cramer: "haagse bluf"http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1060350.ece/Cramer_distantieert_zich_van_Kramer
    Verburg: volkstuintje
    Mart Smeets: met CD-tje: op een onbewoond eiheiheiland..". Setje scheve schaatsen.

  113. nelus 29 november 2009 om 16:55

    Edwin de Roy van Zuydewijn:
    "Dat het toch eens maar waar mag zijn,
    dat ik die Bea krijg heel klein,
    dat is mijn wens voor Sinterklaas,
    die woont in Spanje met Pieterbaas
    het land waar ik trouwde met Margarith
    het land dat mijn ex-schoonmoeder achter liet
    toen ze het niet voor het zeggen kreeg
    sindsdien is dit land Bourbon-leeg".

  114. Aad Verbaast 29 november 2009 om 16:59

    @Nelus:
    De Sint weet niet in welke schoorsteen hij de kadoos voor "de Roy" moet droppen.
    De belastingdienst kan hem ook al niet vinden stond vandaag in de krant.. http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINNENLAND/article/detail/269881/2009/11/29/Belastingdienst-zoekt-de-Roy-Zuydewijn.dhtml
    Als surprise een leuk enkelbandje?
    @Koko: ik heb net geleerd van jou hoe ik die controlerende rol moet vervullen.
    Teksten door de goegel halen, en als iemand (ik hou het even in het algemeen) door de mand valt, valt die daarna automatisch inde mand van de shredder :-))

  115. nelus 29 november 2009 om 17:03

    Zet maar eens een berichtje in het Parool dat hij gelijk krijgt. En dan kijken hoe snel hij te traceren is.
    Ik vind het een mormeltje, maar hij zóu wel eens een beetje in het gelijk gesteld kunnen worden.
    En eigenlijk gun ik dat Bolle Toet wel.

  116. Aad Verbaast 29 november 2009 om 17:09

    @Koko:
    Even heel serieus even.
    Op mijn verlanglijstje staat een nieuwe laptop. Je weet maar nooit of die Sint daar in trapt natuurlijk.
    Nu ben jij wel een kenner in computer land.
    Wel merk wel en welk merk niet. Voorkeur?
    Bij de dozen-schuif winkel kopen of bij de PC shop achtige winkels?
    Welke virusscanner?
    Nog meer tips?
    Kortom: wat zou jij doen?
    Ik wil het de Sint zo makkelijk mogelijk maken, dat begrijp je, die man heeft het al zo druk.

  117. Aad Verbaast 29 november 2009 om 17:12

    @Nelus: raar mannetje hoor. Mooi dat je het nog voor hem opneemt. Een beetje dan. 😉
    Maar ja, alles is relatief. Je zult maar ingetrouwd zijn in het kookhuis. Elke dag je tong verbranden om vervolgens op de blaren te moeten zitten.

  118. Rubio 29 november 2009 om 17:16

    Aad; Happy hour indeed….!
    Gran Cru voor Nelus, voor jou een Bokma en doe mij maar een bacootje,
    Wie weet wat er allemaal weer ‘uit komt rollen’.
    Immers; Vox populi vox dei est……!? Daar kan Sinterklaas zelfs nog een puntje an zuigen….en de paus en…..alle ayatolla’s enzo…
    Proost mensen!

  119. Aad Verbaast 29 november 2009 om 17:23

    Rubio:
    Ook proost!!
    Extravaganza van snacks vandaag met als bijzonder thema: hoe peper hoe heter!!
    Wat gebeurde er gisteravond eigenlijk: 29-11-2009 00:05
    Werd het je allemaal wat te veel? :-))

  120. nelus 29 november 2009 om 17:26

    Nou Rubio: je stijgt in mijn achting. Komt daar op één dag met een aantal latijnse teksten.
    Een gymnasiastje ?
    Mooi, die klassieke opleidingen.
    Ik ben al aan de Grand Cru 1936. Met een lekker hapje daarbij. Want die bitterballen, dat wordt niks. Aad heeft niet ingekocht. Jij een bacootje en Aad een jonge genever.
    Jan aan de rode wijn, ook een Grand Cruutje. En wat zou de rest eigenlijk drinken ?
    Volgens mij doet Smokey ook wel mee. En Cambodja: dat zou ik niet weten.
    Coby en Cathy doen volgens mij alleen aan soft drankjes.
    En het vieze mannetje van Van Kooten de De Bie: aan de pils.
    En Sinterklaas, wat zou die eigenlijk drinken ? Wat moet ik in vredesnaam in huis halen voor die man ?

  121. Rubio 29 november 2009 om 17:27

    Aad; Ja, had mezelf effe bij m’n nekvel gegrepen…een mens kan ook wel eens te ‘ver’ gaan in/met z’n ‘populisme’, bovendien rolde ik van m’n stoel…………………………van de slaap….sorry!!!

  122. Aad Verbaast 29 november 2009 om 17:39

    @Nelus:
    Tja, wat moet je voor die Sint in huis halen.
    Van Riogga gaat hij riochelen.
    Borrels noway: last van borrelende darmen.
    Bitters hebben een vieze nasmaak.
    En van Pleezuster bloedwijn moet hij op de pot.
    Een moorkop misschien?
    @Rubio: niks "sorry"..
    Hoe vaak moet ik ik dat nog in Rubbiën :-))
    Ik schenk er nog twee in.
    Nelus is ondertussen aan het frituren. Vlam-in-de-pannetjes vanavond.
    Vet-koel!

  123. Rubio 29 november 2009 om 17:44

    Nelus, nee hoor gewoon simpel HBSertje A…en verder niks…
    Kokootje bracht me op een idee en ging effe verder ‘borduren’…….
    En laten we de Sint maar geen sterke drank geven, wellicht gaat die zwerfkei anders alsnog door Jan’s schoorsteen….en dat kunnen we uiteraard allemààl niet hebben…..
    Aad; En zet er nog maar een schaaltje Cambodjaanse vlammetjes bij, wellicht springt Cees ook nog wel ff in z’n ‘privejet’ …..

  124. jan bouma 29 november 2009 om 17:52

    @Nelus…16:55
    Daar kon je wel eens gelijk in hebben.
    Beter een dooie of belastinschuldige de Roy van Zuidewijn
    op de vlucht dan een winnaar bij de nationale ombudsman..
    ik ruik onraad.
    je bent wel ineens weer actief… he..
    vanwege die Kerstbokaal natuurlijk.
    waarom geeft @Aad je die nou meteen niet?
    je krijgt hem toch wel..:))
    tot morgen.

  125. Aad Verbaast 29 november 2009 om 18:02

    We hebben de buitenlanders nog niet eens gehad:
    Rompuy: rompertje.
    Merkel: dirndel
    Obama: een hoop hoop, het begint immers op te raken.
    Karzai: geloof, begint ook op te raken hier.
    Berlusconi: Bescherming heb ik nodig. familieverpakking condooms?
    Brown: Irak? waar ligt dat?
    Blair: Irak? waar ligt dat?

  126. Kokopelli 29 november 2009 om 18:04

    @All: Tsjessus, weten jullie dan niet dat Sinterklaas alleen maar ISO 2009-b gecertificeerde bisschopswijn drinkt?

  127. Aad Verbaast 29 november 2009 om 18:04

    @Jan: je begint toch niet fatalistische trekjes te vertonen?
    Aaanpakken en doortrekken!!
    Met dat laatste doel ik natuurlijk niet op het watercloset in je villa. Dat is evident. Althans voor mij.

  128. Aad Verbaast 29 november 2009 om 18:09

    @Koko: natuurlijk!!!
    De waarheid ligt op straat natuurlijk. Alles onder handbereik.
    Kan je zien dat ik toch over een beperkt denkraam beschik. Ik kwam niet veel verder dan de potentiële carnavalskraker: "De goede Sint houdt wel van een goede pint"
    @Rubio:
    Cambodjaanse vlammetjes: zouden ze die in Cambodja ook al namaken/kopieren/plagieren? 😉

  129. nelus 29 november 2009 om 18:27

    Jan: je bent wel ineens weer actief… he..
    vanwege die Kerstbokaal natuurlijk.
    Nee Jan, niet daarom ben ik opeens weer actief. Ik was even in-actief vanwege vervelende omstandigheden. Die weliswaar nog niet zijn opgelost, maar waar ik af en toe afstand van neem.
    Dat is even andere koek.

  130. Kokopelli 29 november 2009 om 18:34

    @Aad: Wat de nieuwe computer betreft: je kunt je er tegenwoordig amper meer een breuk aan vallen volgens mij hoewel ik persoonlijk nog steeds kwaliteitsmerken zoals Asus prefereer.
    Als je een commercieel verkrijgbare virusscanner wilt: McAfee. Veel PC’s worden echter standaard met Norton geleverd (bijvoorbeeld door de keten Vobis) maar dat is slechts een licentie voor 90 dagen. Daarna moet je Norton alsnog kopen. Dus meteen er af donderen en McAfee er opzetten voordat Norton zich overal "ingevreten" heeft. Maar dat is eerder een kwestie van smaak denk ik.
    Dozen-schuif of PC-winkels? Mijn indruk is dat het personeel in beide typen winkels er vaak bar weinig van weet. Je kunt beter met een "expert" uit eigen kennissenkring aan het shoppen gaan in een PC-winkel. Verder hangt natuurlijk ook veel af van jouw eisen. Maar als jij een betrouwbare doorsnee computerdoos wilt zonder toeters en bellen (zoals bijvoorbeeld high performance 3D graphics voor supersnelle computerspellen en animaties) kun je dat als volwassen vent ook wel zelf afhandelen lijkt mij. En anders neem ik de Grote Wijze Aad wel mee aan het handje. Geen enkel probleem (*grijns*)
    Let er wel op dat men je geen oude doos met het deels mislukte Vista in de maag stoot want dan moet je eerst een upgrade naar Windows 7 zien te regelen. Hoewel ik op mijn laptop wel Vista heb draaien, maar die gebruik ik dan ook alleen voor foto’s op te slaan en te bekijken als ik van huis ben. Het alhier getypte komt overigens nog uit een zeer klassieke XP-omgeving die ik aardig onder controle heb… ;-)))

  131. flipwillemsen 29 november 2009 om 19:08

    Ik ga voor Rutte. De zak.

  132. Aad Verbaast 29 november 2009 om 19:16

    @kokopelli:
    Ik lees in de testen dat qua duurzaaamheid er drie merken zijn die iets beter zijn dan anderen:
    Asus inderdaad (Taiwanees), Toshiba (Japans, heb ik nu) en Sony.
    Ik lees overigens dar Asus Toshiba zou willen overnemen.
    Maakt de keuze al iets makkelijker. Sony vind ik wel een mooi merk. Maar wel extra duur.
    Virusscanner: security programma’s of enkel virus scanner? Is windows 7 al weer veiliger voor indringers?
    Norton begin ik niet meer aan. Te veel ellende door het inbreken in de eigen computer inderdaad. AVG (gratis) niet goed genoeg? Ik kan nog steeds geen youtube filmpjes bekijken, heeft wrs daar mee te maken.. $%$#@
    Winkels: ik wordt er helemaal niet goed van: Elke winkel weer zijn eigen lxl-verhaal.. Eigen voorraden kwijt raken.
    Ik ken hier geen computer nerd meer sinds ik hier woon. Anders was het inderdaad een stuk makkelijker.
    Upgrade: nee, dat is duidelijk. Meteen een windows 7 erop. En op schijf!
    @Flip: leuk dat je weer even langskwam.
    Die zak, moest zelf ook wel lachen 😉

  133. Kokopelli 29 november 2009 om 19:55

    @Aad:Is windows 7 al weer veiliger voor indringers?
    Zei jij zelf niet ooit dat alle versies van het Windows OS gebouwd zijn op het gammele MS-DOS? Nou dan. En verder, al was Windows 7 "veilig", dan zal het dat nu al lang niet meer zijn.Virusscanner: security programma’s of enkel virus scanner?
    Als je een beetje met verstand van zaken met e-mails en web-pagina’s openen omgaat is een virusscanner en een stevige firewall voldoende. McAfee (en bijna alle andere virusscanners) bieden er tegenwoordig zoveel beveiliging bij dat je er bijna gestoord van wordt. Ik wel althans. Van mij moet het allemaal rap gaan – daar is het tenslotte een computer voor – en dus niet dat je bij ieder akkefietje weet ik hoe lang zit te wachten tot een beveiligingsmastodont in de lucht gehesen is om bijvoorbeeld een binnenkomend e-mailtje van 1 Kb groot te scannen. Daarom ik heb een aantal opties van McAfee afgezet. Maar een simpele losse virusscanner – die je eens in de zoveel tijd even over de harddisk heen trekt – is niet meer los te verkrijgen naar mijn weten.
    Ofwel, hoe snel de ontwikkelingen op het gebied van opslagcapaciteit, processorsnelheid en geheugen ook gaan, MS en de beveiligingssoftware weten die altijd feilloos te compenseren met nog lompere implementaties. Dus als je niet oplet zit je straks de helft van je tijd je computer te "beveiligen". Maar dan draait hier ten huize al lang en breed Linux…

  134. Kokopelli 29 november 2009 om 20:56

    @Aad: Wil jij aub – als je tijd hebt – nog even op mijn laatste opmerkingen onder http://www.vkblog.nl/bericht/288570/Meest_aanbevolen_blogpraktijken reageren.

  135. Motek....tussen hemel en aarde... 29 november 2009 om 21:50

    om de eerste aftrap te geven voor de grootste Ballen heb ik maar het Strafbankje neergezet om de giften van Sinterklaes te mogen ontvangen..en ga ik nu weer in stilte verder..

  136. Aad Verbaast 29 november 2009 om 22:01

    @Koko: 20:56
    Inmiddels gedaan. Valt niet mee. :-))
    19:55: Valt ook niet mee. haha
    Het wordt er allemaal niet duidelijker op.
    Ik zei het nog in de PC-shop: ik voel me genaaid.
    Zeker toen hij zei dat een gemiddelde PC maar een jaar of 3-4 meegaat..
    Daarom juist, was mijn antwoord.

  137. Aad Verbaast 29 november 2009 om 22:02

    @Motek:
    Ik ben er stil van.
    Is die strafbank een heeeellle lange bank?
    Laat die ballen maar komen!

  138. Marjelle 30 november 2009 om 01:05

    Met plezier weer gelezen, Aad. 😉 Alleen komt sinterklaas hier allang niet meer langs, dus cadeau-inspiratie voor al dan niet BN’ers heb ik even niet paraat, maar wel… een Boomerang-kaartje voor jou. ;-)http://data.boomerang.nl/d/doeshnormal/image/bier-verlanglijstje/s600/bier-verlanglijstje.jpg

  139. Gus 30 november 2009 om 06:23

    Aad, hartelijk gelachen. Een cadeau verzinnen voor een BN er. lastige klus.
    Voor Marcel van Dam een camera die niet registreerd dat ie een fles Vrumona kapot schiet.
    Kan ie alsnog zijn gelijk halen.

  140. Aad Verbaast 30 november 2009 om 09:19

    @Marjelle: dank voor de mooie kaart. Invullen en alsnog op de bus 🙂
    @Gus:
    Marcel van Dam, goeie, die hadden we nog niet gehad.
    Nu maar hopen dat die camera niet ‘onrendabel’ is!

  141. jan bouma 30 november 2009 om 12:12

    @Aad..
    De Sint heeft je wens voor een nieuwe computer gehoord en begrepen en
    Hij verwijst je naar zijn zeer bevallende Dell die onder navolgend Youtubefilmpje
    wordt aanbevolen maar omdat je dat niet zien kunt bewijst dat des te meer
    voor anderen die het wel kunnen zien mijn aanbeveling voor de Dell…
    Ze heeft mij nog nooit verzaakt! Ze voldoet in alle opzichten! En nou moet
    jij maar raden waarover ik het heb terwijl al je lezers hier zich een kriek lachen!
    Zie: http://www.youtube.com/watch?v=kF8DohaZgTU
    Ben benieuwd of men mijn oordeel deelt.

  142. Aad Verbaast 30 november 2009 om 13:07

    @Jan:
    "Geen rel over Dell", zou zomaar de nieuwe slogan van je kunnen worden.
    Maar ik ben blij dat je er tevreden over bent.
    Mijn zoektocht gaat door. In mijn huis geen del overigens. Stel je voor zeg!

  143. N=1 30 november 2009 om 16:19

    Misschien is Diplomacy nog wat te moeilijk voor JP.
    Zou Stratego niet beter zijn om mee te beginnen?

  144. Aad Verbaast 30 november 2009 om 18:54

    @N=1:
    Ik denk dat je gelijk hebt, het is inderdaad wel een moeilijk spel. Risk is ook niet iets wat bij hem past.
    Dan misschien maar iets als Ganzenbord? Barricade?

  145. Rubio 1 december 2009 om 13:59

    Aad;
    Een goeie dag voor een wandeling op de Balloer heide!
    Ramses heeft een mooie dag uitgezocht….

  146. Aad Verbaast 1 december 2009 om 17:45

    @Rubio: ik was er nog vlakbij.
    Met al die zon toch een beetje een zwarte dag…

  147. jan bouma 1 december 2009 om 17:50

    @Aad… zie mijn blog voor een tribute aan Ramses.
    En mede een tribute aan @Cathy die veel begrijpt.
    In mijn gedachten had ik wellicht voor het nieuwe nieuwjaarsconcert 2010
    m’n vleugel terug maar ik wist dat Ramses het niet zou halen..
    Een zwarte dag; ja.

  148. Cathy 1 december 2009 om 20:26

    Ja Aad, het is hier wel erg rustig vandaag.
    Ik denk toch wel dat dit met de dood van Ramses
    te maken heeft.
    Prachtige tv gezien zojuist bij
    "De Wereld Draait Door".
    Vrienden (Louis van Dijk,Thijs van Leer en vele anderen)
    vertelden werkelijk ontroerende verhalen over hem.
    Hoop dat Jan dit ook gezien heeft.
    Lieve groet voor jou Aad.
    Cathy.

  149. N=1 1 december 2009 om 23:51

    In dat geval Ganzebord.
    Geef die man Barricade en voor je het weet begint het gelazer met de haven van Antwerpen weer.
    Ik zat even aan dr. Bibber te denken, maar die is al voor Klink. Een goede introductie.

  150. Aad Verbaast 2 december 2009 om 08:24

    @Jan en @Cathy
    Gisterenavond de hele avond naar hem zitten kijken, en nog veel gemist. Wat een bijzondere man was het toch. Nederland zal hem missen.

  151. Aad Verbaast 2 december 2009 om 08:25

    @N=1:
    dr Bibber voor Klink! Wat een vondst 😉

  152. Aad Verbaast 6 december 2009 om 17:53

    @allen:
    Het vervolg:http://www.vkblog.nl/bericht/290133/VKbloggers%3A_valt_er_nog_iets_te_rijmen%3F
    "VKBloggers, valt er nog iets te rijmen?"

Geef een reactie

