Aad Verbaast

te gek voor woorden eigenlijk

Michael Jackson. The Eternal Moonwalk.

We hebben het allemaal wel eens geprobeerd: de onovertroffen moonwalk. Die Michael Jackson tot in de perfectie en als geen ander beheerste. Hier als mijn eerbetoon aan een groot artiest een overzicht naar de oorsprong van de moonwalk, de première er van, en de inspiratie en het plezier die miljoenen mensen er in vonden. En nog vinden.

Oorsprong van de moonwalk.
Michael Jackson heeft nooit geclaimd de moonwalk te hebben uitgevonden. Dat heeft hij ook niet.
De eerste geregistreerde moonwalk-achtige bewegingen zijn al ruim 70 jaar oud!

Cab Calloway  (jazz musicus en danser/entertainer) introduceerde (rond 1930) danspasjes die als de oervorm van de moonwalk worden bestempeld. Een bijzonder filmpje van hem waarin dit al te zien is: Reefer Man. Een bijzondere artiest overigens.

Marcel Marceau, een van de beroemdste mimespelers alle tijden, had een beroemde act waarin hij ‘tegen de wind in liep’. Met stilstand tot gevolg.. Marcel Marceau zou een groot inspirator worden voor Michael Jackson. Veel (van zijn) mimebewegingen vind je uitgewerkt terug in zijn choreografie. Op YouTube een filmpje met enkele beelden van een bijzondere ontmoeting tussen de twee:  Michael Jackson en Marcel Marceau. (Zie ook P.S. onder aan de blog).

Ze waren niet de enigen. Kijk naar een bijzonder fraai samengesteld overzicht op YouTube uit de periode 1930-1955 van allerlei beroemde dansers: Origins of the moonwalk. Ook Cab Calloway is van de partij, maar nog veel meer bekende namen. De moonwalk zat er al tussen!

Later zouden meer popsterren moonwalk-achtige danspassen gaan gebruiken.
Het zou te ver voeren alle namen die ik tegenkwam hier neer te zetten, ik verwijs ondermeer naar de links hieronder. Één naam die ik hier niet onvermeld wil laten is James Brown. Ook een groot inspirator voor Michael Jackson wat betreft zijn unieke passen/bewegingen. Een filmpje van een concert van James Brown waar Michael Jackson hem nadoet: James Brown special guest

Première van de moonwalk: 1983.
Een groot concert ter ere van het 25 jarig bestaan van Motown. Motown 25: Yesterday, Today, Forever. The Jackson 5 trad er ook op met een medley van hun hits. Aan het eind van hun optreden, bleef Michael Jackson alleen over voor zijn nummer: Billie Jean. Hier liet hij voor het eerst de moonwalk zien. Het publiek werd euforisch. In één klap werd hij (er) wereldberoemd (mee).
Hier de historische opname: Motown 25: Billie Jean.

Als toegift nog een mooie compilatie van allerlei moonwalks van hem. Hij zou het nog met allerlei variaties (b.v. circle moonwalk) standaard inpassen in al zijn optredens. Zie filmpje: Moonwalking through the years.

De naam “moonwalk”
Hoe de naam tot stand is gekomen is niet geheel duidelijk. Ik lees dat hij het zelf bedacht zou hebben, maar ook dat de media die naam hebben bedacht en dat het een eigen leven is gaan leiden.

Op de maan (zeggen experts) zou de beweging wegens de geringe zwaartekracht niet eens kunnen worden uitgevoerd. Wel vond ik nog een uiterst curieus nieuwsbericht (trouw) . Michael Jackson had zijn zinnen gezet (2002) als eerste popartiest de maan te gaan bezoeken om daar te gaan ‘moonwalken’. Hier het originele nieuwsbericht, met daarin een opname van een telefoongesprek van hem met Uri Geller daarover…

Inspiratiebron door en voor velen.
Michael Jackson liet zich door velen inspireren om er zijn geheel eigen unieke en tot in perfectie uitgevoerde draai aan te geven. Omgekeerd heeft hij miljoenen mensen geïnspireerd.
Ook om de moonwalk na te doen.

De inspiratie voor mij om deze blog te gaan schrijven vond ik zelf in een fantastische website, gemaakt als “tribute to Michael Jackson”: Eternal Moonwalk waar op bijzondere wijze hele korte filmpjes (als een film) aan elkaar zijn geplakt van duizenden mensen van over de hele wereld, die hun pogingen, respectievelijk interpretatie,van de moonwalk geven. Geweldig om te zien. Ik heb er uren naar zitten kijken en van zitten genieten. Hilarisch en ontroerend tegelijk. Echt een aanrader!!
 
Michael Jackson. Een waar fenomeen, die we nooit kunnen en zullen vergeten.
 
 
Extra bronnen, verder lezen: (o.a.):
http://en.wikipedia.org/wiki/Moonwalk_(dance)
http://www.bookrags.com/wiki/Moonwalk_(dance)

P.S/N.B.:
Met veel dank aan Marjelle voor het aanreiken van de film Michael Jackson en Marcel Marceau , en er ook nog even de onderstaande vertaling van de Franse tekst er bij maakte:
 
Voice-over
“Zoek de fout en je vindt er geen! Michael Jackson, die al vanaf z’n jeugd een groot bewonderaar is van Marceau, werd door hem geïnspireerd bij zijn choreografieën. Een verwantschap waar Marceau trots op is.”
“Er was juist een erg mooie scène met Michael Jackson waarin mimeaspecten herhaaldelijk voorkwamen, want ook hij kende de kracht van mime en zocht ernaar. Er zat een passage in met zwarte dansers op straat waar het geweld van afspatte. Op een bepaald punt had hij z’n hoed op deze manier vast [hij wijst] en bewoog naar voren [hij wijst weer ;)], er stond een zwarte danser voor hem en op dat moment maakt hij simpelweg dat ene gebaar [doet het voor] en de danser (…), maar het was in feite híj die het gedaan had. Dus er was een combinatie van vreselijk woest en tegelijkertijd ook heel ingetogen en toen ik dat zag, zei ik ‘wat gebruikt hij die dramatische energie toch goed!'”
“December ’95 – Een door de media gehypte ontmoeting, die tussen Bip en Bambi, alias Marceau en Jackson. Jackson wil een voorstelling voor HBO (‘Home Box Office’) maken, maar aangezien the King of Pop met gezondheidsproblemen kampt moet het project worden uitgesteld. Wat rest is dat het eerbetoon van Michael Jackson ook een geweldige impuls is voor Marcel Marceau.”
.
.
 

Marceau zelf

Voice-over

166 Reacties op “Michael Jackson. The Eternal Moonwalk.

  1. Thera 28 juli 2009 om 20:39

    Grappig, mijn zoon (10) zei gisteren bij het zien van dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=XgDrJ5Z2rKw, dat James Brown net zo danst als Michael Jackson. 🙂

  2. Aad Verbaast 28 juli 2009 om 20:46

    @Thera.. klopt ook nog (Kylian was het toch?) , met die verfijning dat mIchael Jackson ‘net zo’ danst als James Brown.. en meerderen..
    Maar net even anders, dat mag toch ook gezegd worden 🙂
    P.S. de site "eternalmoonwalk.com" al bekeken met hem? Het zal hem en jou zeker inspireren en staat vast borg voor een leuke avond!

  3. jan bouma 28 juli 2009 om 20:48

    @Aad… hier weet ik te weinig van af… vond het wel erg "spastisch" wat Jackson deed.

  4. Aad Verbaast 28 juli 2009 om 20:53

    @Jan: als je even de tijd neemt om de links in de blog te lezen/bekijken zul je er veel meer van af weten dan nu…
    Misschien kom je dan terug op je ‘niet gehinderd door enige voorkennis’ (voor)oordeel "spastisch"?

  5. Rubio 28 juli 2009 om 21:18

    Geweldig blog Aad, woorden schieten vooralsnog te kort maar dat komt later wel….
    Weet nu effe niet juist te reageren, zoveel indrukken….

  6. Smokey Robbinson 28 juli 2009 om 21:20

    Nou Aad, dit is een blog waar je uren mee zoet kunt zijn! Misschien ben je er zelf ook behoorlijk lang zoet mee geweest…? Ik heb drie links bekeken en moet al concluderen dat er altijd voorlopers van de voorlopers zijn. Er kan niks geclaimd worden, immers zolang mensen benen hebben is er ook mee gedanst. Vroeger konden ze er ook heel wat van! Je krijgt er de kriebels van in de benen. Nico Haak (zaliger) met "Foxy Foxtrot met de elastieken beentjes" heeft misschien ook wel hieruit inspiratie opgedaan.
    Mooi historisch materiaal heb je opgeduikeld. Ik ga weer verder met de links. Hou je "haaks"!!

  7. jan bouma 28 juli 2009 om 21:22

    @Aad… gezien..
    The origins of the moonwalk. Maar ja! Ze zetten daar Fred Astaire ook bij!
    Toch aardige film. Overwegend hebben de negers wel het betere gevoel
    voor het ritme en de beweging. Daar blijkt wel een verschil met die blanken…
    Behalve Astaire dan..
    Maar diegene met die koksmuts op, op dat platform vond ik de beste!
    De mensen zouden dat moeten zien.. Als nou heel Nederland morgen
    zo gaat bewegen als die koksmuts… komt er wat los…! :))

  8. Aad Verbaast 28 juli 2009 om 21:25

    @Rubio: ik geef toe, en ik weet niet eens waarom eigenlijk, maar bij het zoeken naar de informatie hierover schoot mijn gevoel soms ook vol. Bij het zien van de site http://www.eternalmoonwalk.com ook, maar ook soms eeen een lachstuip. Ernst en luim gaan soms goed samen zo blijkt.

  9. Aad Verbaast 28 juli 2009 om 21:29

    @Summer:
    Ik heb de blog inderdaad ook geschreven om de bijzondere links die ik vond op deze manier te kunnen bewaren.
    Ik ben er vele uren mee ‘zoet’ geweest en flink van genoten.
    Cab Colloway al gezien? Ik moest aan je fraaie muziekblogs denken toen ik het vond. Ik kende hem nog niet. Een wel heel bijzonder artiest!! De term ADHD was nog niet uitgevonden 🙂

  10. zilver 28 juli 2009 om 21:32

    Wat een prachtig blog, ik ga het morgen allemaal bekijken, want nu roept mijn bed, ik verheug me er op.
    Ja, hij had ook plannen om naar de maan te gaan, ik had het hem zo gegund, ik kan het nog steeds niet bevatten dat hij er niet meer is. Fijne avond!

  11. Aad Verbaast 28 juli 2009 om 21:33

    @Jan: ik was al vroeg fan van Fred Astaire. Ook veel pogingen gedaan het tapdansen enigszins onder de knie te krijgen. Nooit gelukt natuurlijk.
    Je hebt gelijk: "ons blanken" zit het soepel bewegen niet in de genen. Behoudens een enkele uitzondering..
    Jammer.

  12. De Stripman 28 juli 2009 om 21:34

    @ Aad: Ik ben helemaal geen fan van Michael Jackson, vermoedelijk ben ik er gewoon te oud voor, maar ik vind het maar overschat en astmatisch gepiep. Dat hij het dansen van anderen afgekeken had wist ik wel. James Brown, ja en Cab Calloway, die was ook geweldig. Ik ga even struinen tussen je links, daar zit vast genoeg moois tussen. Kunnen we herinneringen ophalen aan de echte groten en Michael snel vergeten..;o)
    Een reefer is trouwens een sticky, hè, een joint. Daar deden ze toe in de VS kennelijk nog niet zo moeilijk over…

  13. Aad Verbaast 28 juli 2009 om 21:36

    @Zilver, ik zou bij deze blog je inderdaad willlen suggeren met name (minimaal) de filmpjes te gaan bekijken, naast natuurlijk http://www.eternalmoonwalk.com..
    Je zal er vast veel plezier aan beleven!
    Een groot gemis, maar ook een unieke nalatenschap!

  14. jan bouma 28 juli 2009 om 21:38

    @Aad… tapdansen ging mij wel goed af; net zoals drummen. Zal ermee
    te maken hebben. Maar ik associeerde dat nooit met de "moonwalk".
    Enfin… weer wat geleerd.

  15. Aad Verbaast 28 juli 2009 om 21:39

    @Stripman: voor mij is het wel degelijk een deel van mijn jeugdsentiment. Ik heb zijn nummers grijsgedraaid.. Bij het voorbereiden van deze blog kwamen ze allemaal weer boven.
    Gewetensvraag: heb jij vroeger nooit eens de moonwalk geprobeerd?
    P.S. : "te oud voor": zo stokoud ben je toch ook weer niet 🙂

  16. Cathy 28 juli 2009 om 21:50

    Dit is echt fantastisch Aad. De helft pas bekeken, het is ook zo veel.
    En ja…. ik heb ook zoveel pogingen gewaagd om de moonwalk te leren, maar helaas… het is nooit wat geworden.
    Ik weet zeker dat je hiermee een heleboel mensen een groot plezier hebt gedaan.
    Lieve groet Cathy.

  17. Aad Verbaast 28 juli 2009 om 21:51

    @Jan: al drummend tapdansen.. Het zou een bijzondere act van je zijn zijn op je fameuze donderdagavonden die je eerder organiseerde. Doe je dat nog overigens? Ik hoor je er niet meer over..

  18. De Stripman 28 juli 2009 om 21:52

    @ Aad: Volgend jaar alweer 50 ! Dan ben je toch behoorlijk middelbaar en ‘over the hill’. Moonwalk nooit echt geprobeerd. Ik ben van de alternatieve lp-pop-scene uit de jaren ’70. Die slappe soul en disco dan kon echt niet, hoor…;o)

  19. Aad Verbaast 28 juli 2009 om 21:54

    @Cathy: fijn om te horen dat het jou ook plezier doet..
    Jij ook al dus de moonwalk geprobeerd. .. Miljoenen (waaronder ik dus) ook al..
    Ik zal je een geheimpje verklappen. Op die site die ik aanbeval meerdere malen: ik sta er op bij 3583 meter…. (althans dat was gisteren zo..)
    De site is elke minuut anders, hoe ze dat doen?

  20. Aad Verbaast 28 juli 2009 om 22:00

    @stripman: ik ben van ongeveer dezelfde windstreken.. Marie refereert nog wel eens dat ik een soulkikker ben. Nu ben jij de specialeit op speciale namen van dieren. Maar deze opkikker was me nog onbekend.. Nou ja, niet geheel natuurlijk.
    Motown, dat zal je dan begrijpen, was wel mijn mijn platenlabel!!
    Ik begrijp, dat jij ongeveer met evenveel jaarringen als ik, toch een geheel andere muziek voorkeur hebt.
    Kan uiteraard, er waren er in onze jeugd zoveel immers?

  21. De Stripman 28 juli 2009 om 22:02

    @ Aad: Achteraf ben ik qua soul wel veel aan het inhalen geweest. Maar dan eerder Stax dan Motown…;o)

  22. jan bouma 28 juli 2009 om 22:14

    @Aad… woensdagavond was voor de dames. Die zijn tot en met ergens in september met vakantie..; dus vrijaf van de studieclub..en je weet dat er wel e.e.a. moet gebeuren alvorens… enz.
    ———-
    Maar ik probeer altijd een hype van een goeie zaak te maken dus als iedereen nou morgenochtend zich "moonwalkend" door dorp en stad zich begeeft; of anders een beetje als de "silly walk" doet bedoel ik als je het niet kunt, lijkt me dat goed voor de economie… Andere stemming en zo.. Je kunt je ook twistend (weet iemand nog wat dat was) of je hoelahoepend voortbewegen of op zo’n springbal.. hoe heet daat ook alweer.. daar ga je hupsend mee verder… Vervolgens kun je nog proberen het "oerwoudslingeren" van Johnny Weismuller (ook oud) maar dan heb je weer "een Jane" nodig… en dat is Cathy…
    Ik bedoel eigenlijk gebruik ‘het momentum" van de nieuwe beweging voor veel meer. Als het hele kabinet ons swingend voorgaat is "de crisis" zo over…! Want alles zit nou in mineur.
    Ik zweer je!
    Voor dit Idee reken ik wel wat maar slechts een fractie. Aad en ik doen dan sam-sam..
    Denk er maar over na. Ik lees morgen wel wat men ervan vindt..
    Geen prietpraat maar serieuze reacties graag..

  23. Aad Verbaast 28 juli 2009 om 22:15

    @Stripman.
    "Stax". Bijzonder dat je dat noemt. Ik kan me er alles bij voorstellen:http://en.wikipedia.org/wiki/Stax_Records
    Maar zo zie je maar, toen had ik er nog nooit van gehoord!
    Zo zie je maar, ieder mens mist wel eens wat toch?
    Maar ook nooit te laat om weer wat kennis bij te tanken.. 🙂

  24. Aad Verbaast 28 juli 2009 om 22:17

    @Jan: je geeft een brilliante samenvatting van meerdere van mijn afgelopen blogs met een rode daad die ik zelf nog niet had ontdekt. Mijn dank daarvoor! Ik lig dubbel van het lachen achter mijn beeldplaat!

  25. Thera 28 juli 2009 om 22:23

    Kylian en ik dansen wat af. We zullen de filmpjes erbij halen, bedankt! Op de dag dat M.J. werd begraven had Kylian een spreekbeurt over zeezoogdieren, hierbij gebruikte hij een powerpointpresentatie. Hij sloot deze af met een filmpje uit Free Willy http://www.youtube.com/watch?v=fm23tXYiXV4 en benoemde daarbij deze actualiteit. Ik was supertrots op hem en heb heimelijk wat traantjes weggepinkt, terwijl ik niet eens een grote fan van hem was. Maar wel van mijn zoon, reken maar! Ja…..

  26. Aad Verbaast 28 juli 2009 om 22:29

    @Thera: ik ben zo vrij om te stellen dat er genoeg filmpjes hier op staan om voor julie beiden veel oefenstof uit te halen…
    Zelf geniet ik (als oefenstof dan) het meest van ‘de origins of the moonwalk"!!
    Mooie connectie weer van free Willy en MJ.. Ik kende die nog niet. Mijn dank weer.
    Ik kan me voorstellen dat je even een traantje wilde, moest, kon, wegpinken!
    Misschien zien we eens hier zijn, jouw, jullie resultaten van die oefeningen?

  27. Rubio 28 juli 2009 om 22:57

    Aad; Jan refereerde aan iemand op dat ovale podium, ik vond dat ook de beste ‘moonwalk’, zijwaards zelfs.
    Hij gleed als het ware…echte kunstenaars waar MJ het toch van ‘geleerd’ moet hebben net als de mime van Marceau.
    Over artiesten/kunstenaars of zelfs levenskunstenaars gesproken; Als ze dood zijn ga je ze pas ècht waarderen.
    Of ze nou Rembrandt, van Gogh, Brood, Hazes of Jackson heten.
    Zilver had laatst een prachtig blog over Vinkenoog waarin ze haar gevoelens daarover prachtig verwoordde.
    In the 80ties was ik fan van Prince, je ging toen (rare) vergelijkingen trekken en vond toen MJ maar ‘simpel’.
    Shame on me…!
    Het kan verkeren..idd.

  28. Rein-john Scholtens 28 juli 2009 om 23:14

    Beste Aad,
    Leerzame en vermakelijke bijdrage. M.J. was inderdaad een fenomeen, maar de muziek die hij maakte heeft mij nimmer kunnen bekoren. Wel een extreme samenballing van ritme en muzikaliteit!
    Ik zou wensen dat ik één procent van zijn talent had, dat ik dan overigens wel anders zou aanwenden.
    Groeten.
    NB. Ben een gedeelte van de avond doende geweest om de "moonwalk" letterlijk onder de knie te krijgen, totdat de tranen bij mijn echtgenote over haar wangen liepen van het lachen. Het was beslist geen "uitlachen" verzekerde zij. Maar wat het dan wel was bleef in het midden.

  29. Smokey Robbinson 28 juli 2009 om 23:22

    Die van de dansende "kok"op de ingezeepte(?) tafel vond ik van meet af aan `t leukste.
    Dat hele filmpje trouwens. Cab Colloway ken ik niet. Welke was dat?
    Hier ook een papegaai die het dansen al aardig onder de knieën heeft.http://www.youtube.com/watch?v=sONto9koH6k

  30. Aad Verbaast 28 juli 2009 om 23:22

    @Rubio:
    Dat is inderdad een bijzonder verschijnsel: dat bij veel kunstenaars de waardering pas komt als ze dood zijn. Michael Jackson vormde daar overigens wel een uitzondering op. Hoogtepunten, maar het werden voor hem ook dieptepunten uiteindelijk, denk ik.
    Tegenwoordig lijkt het me geen pretje meer echt een beroemdheid te zijn.
    "Prince": bijzonder dat je hem noemt. Laat ik nu van een enorme fan van hem geweest zijn. Een bijzonder artiest, en ik vind hem naast Jimmy Hendrikx de grootste geweldenaar op de gitaar (althans in de popwereld in de brede zin).
    Niet alles van hem overigens van hem is geweldig. Ik kijk wel nog met regelmaat naar de DVD van hem:
    "Prince live at the Alladin Las Vegas"
    Een absolute topper.. swingt de pan uit..
    Maar ook aan de roem (bij leven) ten onder gegaan..

  31. Aad Verbaast 28 juli 2009 om 23:26

    @Smokey: als je eerst dat filmpje "the reefer" bekijkt, dan herken je zeker Cab Calloway op die compilatie film "the origin of the moonwalk".
    Ik moest nog aan je muziekblogs denken. Ik kende hem nog niet, maar zeker zeer de moeite waard om (voor jou?) er een speciaal blog aan te wijden.. Fenomenaal!!
    P.S. :jij een papagaai, ik hield het bij de vliegen..
    Marisco’s: kun je die ook africhten 😉

  32. Aad Verbaast 28 juli 2009 om 23:30

    @Rein John: heerlijk om te horen dat je zonder dat je en fan van hem was toch de moonwalk hebt zitten proberen. Ik kan me helemaal dat je niet de enige bent geweest die het op de lachspieren gewerkt heeft.
    === Het was beslist geen "uitlachen" verzekerde zij. Maar wat het dan wel was bleef in het midden. ===
    Dat moet natuurlijk toelachen geweest zijn. Dat kan toch niet anders 🙂

  33. Smokey Robbinson 28 juli 2009 om 23:53

    Dan ga ik `t even bekijken. Zag je Lorre dansen?

  34. Rubio 28 juli 2009 om 23:58

    Jaja Aad, wij kunnen vliegen kunstjes leren maar papegaaien leren ons moonwalken.
    Punt voor Smook, haha..

  35. Aad Verbaast 29 juli 2009 om 00:02

    @Smokey: een papagaai zien dansen? Heb ik iets gemist? Of niet geregistreerd?
    @Rubio: Ik heb echt blijkbaar echt iets gemist… Maar wat dan?

  36. Rubio 29 juli 2009 om 00:20

    Aad; Net weer even een nummer Prince live at the Alladin in Las vegas bekeken.
    Bedankt voor de tip.
    Heb je Smook’s link van 23:22 wellicht over het hoofd gezien?

  37. Aad Verbaast 29 juli 2009 om 09:13

    @Rubio (en @smokey): die had ik inderdaad gemist. Hoe is het mogelijk!
    Je eigen Lorre, Smokey? Doet denken aan die tafelscene uit dat historische filmpje. Wat andere muziek weliswaar, maar toch…

  38. paco 29 juli 2009 om 09:16

    Hoepelen kon hij ook als geen ander. Dat was ook Michael. Toch een kant aan hem die te weinig werd belicht

  39. jan bouma 29 juli 2009 om 09:43

    @Aad….
    Kom ik hedenochtend in de wijngaard…
    Nog geen vlag te zien!
    Later misschien?
    Heb gisteren wel HJA geïnformeerd…;
    met wie een afspraak "loopt";
    als bij een moonwalk!
    Merk ook op dat men ter oplossing van de crisis
    mijn voorstellen van 22:14 nog niet omarmd heeft.
    Toch zit er altijd een soort basis van waarheid in de overdrijving…
    zoals jij en ik weten.
    Enfin… we zien later wel weer…; of niet!
    Allen een prettige dag vandaag en alle dagen erna… Groet! JB

  40. Aad Verbaast 29 juli 2009 om 10:02

    @Paco: die kant van hem kende ik ook niet. Zouden daar een aantal van die bewegingen uit voortgekomen zijn?

  41. Aad Verbaast 29 juli 2009 om 10:07

    @Jan: "the flag"staat er wel op. Kijk even naar de voorpagina van het Volkskrant blog.. 09:09..
    Dat je die op je eigen ‘voorpagina’ nog niet ziet komt soms voor.. Dat is een foutje ergens in de VK software. Kan je overigens zelf wat aan doen, maar ik begin er maar niet aan dat aan je uit te leggen..
    Geen zorg: de VK lezers kunnen het zien, en reageren. Jij ook trouwens (maar dan via de voorpagina).
    Het komt vanzelf goed..
    Zoals zoveel dingen in het leven. En zoveel dingen ook weer niet overigens.
    Natuurlijk zjn je voorstellen van 22:14 omarmd. Door een grote zwijgende meerderheid, die nu allemaal aan het moonwalken zijn. 😉

  42. jan bouma 29 juli 2009 om 10:22

    @Aad…10:07
    Inderdaad! Het staat er al op…
    Thanks!
    Ik schreef daar toen het volgende
    dat ik hier maar even herhaal:
    @Aad… Voor de zoveelste maal dank.
    Kijk! Ik zeur wel ‘ns wat maar uiteindelijk
    heb ik wel de idee dat ik in ieder geval
    jou trof voor het samenstellen van dit
    verslag dat tevens is een documentatie.
    Het zal niet veel eerder voorgekomen zijn
    dat de schilder tekst en uitleg kon geven over
    het ‘hoe’ en ‘waarom’ en de tot standkoming
    van zijn werken.
    Meestal zijn dat toch beschouwingen
    achteraf. In retrospectief zogezegd.
    Tot slot:
    Heeft men een idee geschiedenis te schrijven
    dan zal dat niet gaan zonder enige manifestatie;
    hoe pretentieus dat ook moge klinken. Het is
    NIET anders…
    Take it or leave it!
    ————————
    En nu nog even ‘de crisis’ bestrijden door
    wat soepelheid van geest en leden…
    Met een ‘moonwalk’ of een ‘silly walk’
    dat is mij om het even…
    (tot later..; moet even weg)

  43. trekmoment 29 juli 2009 om 10:36

    Prachtig stuk, genoten, ook van de filmpjes dus.

  44. Aad Verbaast 29 juli 2009 om 10:50

    @Trekmoment: dank. Bloggen is voor mij ook: onderzoeken, samenstellen en mijn eigen nieuwsgierigheid naar het voor mij onbekende ontdekken. En dan ontdek ik elke keer weer allerlei interessante wetenswaardigheden op het internet. Zo ook nu weer.
    Voor mij leerzame ontdekkingsreizen, waar ik veel plezier aan beleef. Al ik dan sommige anderen ook nog mee kan laten genieten is het des te leuker!

  45. Aad Verbaast 29 juli 2009 om 10:55

    @Jan: het is een mooie serie aan het worden zo. Nog heel wat werken te gaan. Samengesteld, kan het zo weer een boekje worden 😉
    Wie weet..
    Jij bent toch ook soepel van lijf en ledematen? Over de soepelheid van de geest kan mn redetwisten. Maar ja, men kan over alles redetwisten. Op zich kan dat overigens ook uitgelegd worden als een maat voor de soepelheid van de geest.
    Denk daar maar eens over na!

  46. Peggy _ _ Doloros 29 juli 2009 om 11:20

    Genoten van dit voortreffelijke stuk. Zo leren we nog eens wat 😉

  47. Actuality 29 juli 2009 om 11:24

    Goeden Morgen, zeg…
    Omdat ik naast mijn Schoenen loop
    Kan ik The Moon Dance Walk wel
    vergeten………
    Voor mij is The Moon Walk Fenomenal…
    Net zoals Uw Mooie Blog..
    Prachtig… Beautifull!!
    Groet Joshua, zo en nu ga
    ik mijn schoenen aan trekken………………

  48. Smokey Robbinson 29 juli 2009 om 11:29

    @Aad, nog steeds "de poppen aan het dansen"hier. Vakantieamusement is welkom en hoort in deze tijd bovenaan te staan….al is er op veel plaatsen in de wereld nooit vakantie..
    De papegaai, die de kok nadeed, stond ook op de keukentafel te jumpen. Vandaar mijn link. Net als bij AH op de kleintjes letten:))) Via blog Le Connaiseur zag ik onderstaand filmpje, waar de papegaai vlakbij stond, zodoende.
    Hieronder twee meeuwen die het niet met de wethouder eens zijn.http://www.youtube.com/watch?v=QH7RqPjpL24
    Over M.J. Het schijnt dat soepelheid van geest ook terug te vinden is in soepelheid van bewegingen, maar ook bijvoorbeeld in lijnvoeringen van schilderen, tekeken (zie o.a. in etsen Rembrandt, wat een souplesse!). Maar las M J zo verkrampt was, vooral later, dan mag het een wonder heten dat hij nog zo soepel kon bewegen.
    Het kunnen momentopnames zijn: de ene dag is de geest misschien soepeler dan de andere…?
    Het ligt aan de "mood" zal ik maar zeggen.
    Soms werkt the mood aanstekelijk, zoals dit blog een vrolijkmaker is. Het weekend waren we (jij en Rubio) even helemaal op dreef met kwinkslagen, meligheid en slappe lach, vanweg de drank( sherry). Allemaal verpakte metaforen.

  49. Aad Verbaast 29 juli 2009 om 12:36

    @Peggy: dankjewel. Al flink geoefend? 🙂
    @Actuality: en nu als de sokken aan de moonwalk! Het schijnt dat je er in hoger sferen van kunt komen.
    Maar pas op, een uitglijdertje is zo gemaakt.

  50. Marjelle 29 juli 2009 om 12:40

    Je blog danst, Aad. 🙂 Ik had een zwak voor Michael Jackson (ook al voordat hij dood was) en vond hem een geweldige danser. Bedankt voor die link met Marcel Marceau, wist niet van hun samenwerking. Ik heb er nog eentje voor je, maar mss staat die hier al ergens, ik heb deze keer vrijwel geen reacties gelezen. ;)http://www.youtube.com/watch?v=Xj8oIrdGNiw
    Leuk die Eternal Moonwalk-link, je kunt het dus ook doen op konijnensloffen. ;)) Grappig om te zien hoe iedereen toch weer heel erg op z’n eigen manier moonwalkt.

  51. Aad Verbaast 29 juli 2009 om 12:45

    @Summer: je weet ze wel te vinden zeg 🙂
    Een goed gesprek met de meeuwen, geweldig. Paco met zijn wethouder en burgervader, maar dan anders..
    "Het kunnen momentopnames zijn: de ene dag is de geest misschien soepeler dan de andere…?"
    Lijkt me helemaal waar. Het ene been soms niet voor de andere kunnen krijgen, wat niet verwonderlijk is als je bijvoorbeeld met het verkeerde been uit bed bent gestapt. Op dat moment is er al sprake van een gordiaanse knoop, die enkel nog met Ockam’s razor ontward kan worden.
    Ik hou het dan maar bij een rustige "mood-walk". Die moonwalk wel geprobeerd, maar dat waren schuivende panelen voor me. Ik kwam er geen stap verder mee. Nu zie ik op de filmpjes dat dat ook helemaal niet de bedoeling is…

  52. Aad Verbaast 29 juli 2009 om 12:52

    @Marjelle:
    Bedankt voor die fraaie link over Marceau en Michael Jackson. Ik zet die er nog even ergens bij in de blog.
    Nu is natuurlijk jouw frans inmiddels ‘formidable’ dus voor jou eitje om te begrijpen wat die vrouw allemaal uitlegt daarzo.. 😉
    ===je kunt het dus ook doen op konijnensloffen. ;)) Grappig om te zien hoe iedereen toch weer heel erg op z’n eigen manier moonwalkt ===
    Brengt me op een idee: kun je die olifanten van boven niet leren hoe ze al moonwalkend over jouw pplavond, hun vloer, gljden op hun olfantensloffen? Het zal je overlast een heel stuk verminderen!!

  53. Marjelle 29 juli 2009 om 13:04

    Nou, m’n Frans is nog niet zo formidable, Aad, dat ik de man helemaal kan volgen, stukjes en beetjes wel. 😉 Wil wel een poging doen om iets voor je te vertalen vanavond, hoor (vind ik ook leuk om te doen, m’n cursus Frans is afgelopen, die ene Fransman heeft een baan gevonden / geen tijd meer, dus m’n Frans staat op een heel laag pitje helaas).
    Goed idee! Ik zal het voorstellen aan de wijkbeheerder als die terug is van vakantie. ;))
    En dan pakken we alle olifanten gewoon van onder tot boven in met dons (Rotterdam pakt toch al in, zag ik laatst op een pilaar staan). 😉

  54. Kokopelli 29 juli 2009 om 15:54

    @Aad: Hoewel ik geen fan van MJ ben, ben ik wel zeer gecharmeerd van dit blog over the moonwalk.
    Een mooi overzicht. Thanx!
    Groet,
    Kokopelli

  55. zilver 29 juli 2009 om 16:37

    Wat een mooie linken, ik heb er intens van genoten, wat een werk al die linken vinden en aanleggen, die laatste hoe lang duurt die ik ben maar gestopt, wel erg grappig gedaan.

  56. Rubio 29 juli 2009 om 17:00

    Aad;
    Kon niet eerder reageren, ben de hele dag bezig geweest om m’n benen uit de knoop te halen.
    Zal er maar gauw wat tijgerbalsem opsmeren tegen ev. spierpijn vannacht…
    Maar ik was kennelijk in het ‘goede’ gezelschap van Rein-john….hahaha.

  57. Aad Verbaast 29 juli 2009 om 17:13

    @Marjelle: goed idee om (ook als oefening) een franse vertaling hier neer te zetten. Maar als je het allemaal te veel van het goede vindt, dan ook geen punt hoor..Ik vond het nogal wat namelijk..
    Olifanten: doet me denken aan een sketch waarin Toon Hermans het had over lawaai.. En iemand die er helemaal niet tegenkon, en van alles gedaan het om het tegen te gaan. Toe aan een gebreide voordeur toe..
    Althans zo herinner ik het me. Ik weet niet meer exact hoe het ging… Lang geleden natuurlijk 🙂

  58. Aad Verbaast 29 juli 2009 om 17:15

    @Koko: dank, tapdansen vind/vond je wel wat? Genoeg te zien hier.
    @Zilver: gewoon leuk om naar te kijken toch? Die laatste (eternal moonwalk) kun je wel kilometers (uren) laten staan. Bij 5694 meter kon je mij zomaar eens tegenkomen 😉

  59. Aad Verbaast 29 juli 2009 om 17:18

    @Rubio: dat wordt spierpijn dan morgen.
    Maar kun je vanavond al een showtje weggeven voor de buurvrouwen?
    Hebben die morgen misschien ook wel spierpijn. In de kaken van het lachen natuurlijk..
    P.S.: toelachen natuurlijk…

  60. jan bouma 29 juli 2009 om 17:50

    @Aad…
    Nu eenieder ook wat laat zien van eigen voorkeuren over
    de klassieke modernen zie hier één van mijn favorrieten;
    als zovelen kies ik dan voor Queen in al zijn klassieke en
    onnavolgbare combinaties. Vrijwel alles wat die man maakte
    klopte en kun je me voorschotelen. De energie erin vibreert;
    de muziek en de lyrics kloppen, enfin.. naast vele anderen hoort hij
    – hoewel verdomme ook al weer dood – tot de eeuwiglevende artiesten,
    wat mij betreft.
    Men luistere naar een willekeurige opname van hem uit 1978
    dacht ik.. But who cares.. Hij is (ook) dood. Al die mensen die wat
    betekenen leven (blijkbaar) ook 2 of 3 keer zo snel en ze branden
    eerder op.
    Een willekeurige Queen: http://www.youtube.com/watch?v=58CJih1iYC0

  61. Rubio 29 juli 2009 om 17:56

    Aad;
    Ja helemaal als ik in korte broek en teenslippers m’n kunsten ga vertonen daar met Ali B. petje achterste voren.
    Zie je het voor je….? Een ouwe lul…?
    Eerst even wat ‘moed indrinken’ en dan vooruit met de ‘geit….’….!
    Gelukkig zijn die poten dan nog bruin, dat scheelt dan wel weer.

  62. Aad Verbaast 29 juli 2009 om 18:05

    @Jan: Queen. Ook een kanjer natuurlijk!
    "Een willekeurige Queen"? Lijkt me wel heel sterk
    De titel zal je ongetwijfeld erg aanspreken: "Don’t stop me now".. Het zou immers je lijflied kunnen wezen..
    P.S. ook al.. we hadden het eerder al over een mogelijk lijflied van je, maar dat wees je af toen.. 😉

  63. Rubio 29 juli 2009 om 18:05

    Overigens…Jan heeft helemaal gelijk, pop is/was/wordt/werd klassiek bij/door Freddy Mercury.

  64. Aad Verbaast 29 juli 2009 om 18:09

    @Rubio: ik zie het nog niet voor me, om eerlijk te zijn. Maar je hebt woeste plannen.
    Ik reken er wel op dat je even verslag doet van je kunsten, als het zover is geweest (filmpje?)
    Flink indrinken (maakt de spieren en de geest soepel), laatste resten kokkels en marisca’s nuttigen met een flinke portie sambal (daar loop je wel op, zelfs achteruit, net als die Indian Curry Brird) en dan tappen (dansen bedoel ik)!

  65. Rubio 29 juli 2009 om 18:27

    Aad;
    Daar zeg je wat..
    Een van die buufs is regisseuse bij Endemol, uitkijken geblazen dus.
    Voor ik het weet zitten alle bloggers te ‘genieten’ van Rubio op youtube….of bij RTL boulevard..moet ‘k ff nie an denke!
    Zeg, bedankt Aad…toch maar niet, haha…’k spring wel weer de Vecht in als Yogi Bear die wordt belaagd door een zwerm bijen….als je inmiddels begrijpt wat….enz.

  66. Aad Verbaast 29 juli 2009 om 18:38

    @Rubio: als ze regisseuse is bij Endemol, dan kun je haar eens vragen waarom ze nog niet een nieuw programma bedacht hebben: Holland’s next best moonwalker!
    Of zijn de opnamen al begonnen.. Zou me niets verbazen. Misschien kun je meedoen?
    "spring wel weer in de Vecht": kun je al achteruit zwemmen? 😉

  67. jan bouma 29 juli 2009 om 19:17

    @Aad…18:05
    Wil niet ontkennen dat de titel mij aansprak… "Who stops me now?!" Het hoorde bij de levensdrift van Freddie Mercurie die slechts één dag voor z’n dood wilde erkennen dat hij AIDS had en daarna stierf. In 1991 dacht ik. Geboren in 1946 net als ik. Dat schept ook een band.
    Ik herinner me niet van jou een ander "lijflied" ooit aanbevolen te hebben gekregen.. Maar misschien kun je het doen met wat ik zojuist @Jezzebel aanbevool op m’n blog en het navolgende comment:
    @Jezz… 17:13
    Je hebt helemaal gelijk!
    Maar over Picasso’s "Guernica"
    zijn ook boeken vol geschreven!
    Voor mij hoefde dat ook niet;
    ’t is de (domme) massa die dat wilde…
    Dus ook de kunstenaar houdt zich zoveel mogelijk
    aan ‘de wetten’ waarmee hij zijn werk kan communiceren.
    Vandaar de uitleg die ik er bij gaf.
    Ik wil niet dat de geschiedschrijving mij zal misverstaan.
    Mooi voorbeeld inzake de moderne en toch klassieke muziek;
    wat vind jij van Freddie Mercury in…: http://www.youtube.com/watch?v=t42DXV...
    en over wat men goed vindt of niet…
    Verneem graag van je…
    (want ik heb je nog ’n onbescheiden vraag te stellen)
    ———–
    Dus… wat is je comment als je dat youtubefilmpje ook nog gehoord
    en gezien hebt inzake Queen of Freddie Mercurie…?

  68. Aad Verbaast 29 juli 2009 om 19:39

    @Jan: ik had daar toch al antwoord op gegeven (18:05)
    Dat je dat andere gesuggereerde lijflied bent vergeten verbaasd me. Of (met Freud te spreken) heb je die herinnering verdrongen?
    Om het even terug te halen:http://www.youtube.com/watch?v=wRMVaAz_SYg

  69. jan bouma 29 juli 2009 om 20:08

    @Aad… Nee! Die link spreekt mij in het geheel niet aan.
    Niet omdat ik de "onbescheidenheid" propageer maar omdat ik
    elk mens serieus wil nemen die zich hier op het ondermaanse
    weet als een schepsel dat leeft met slechts korte duur maar nochtans
    zich een opdracht weet. Want die heeft elk mens.
    De meesten vluchten dan in een luidruchtig geschreeuw om die vraag
    niet te hoeven beantwoorden. Men overschreeuwt zich als het ware.
    Enige introspectie blijkt altijd vervelend en ook lastig.
    Dus kiest men voor een badinerend lied als: "Het is moeilijk
    om bescheiden te blijven" als men tegelijkertijd weet dat dat een
    leugen is…

  70. Rubio 29 juli 2009 om 20:26

    Aad 18:38;
    Ik zal eens een balletje bij d’r opgooien, Hennie Huisman schijnt ook weer zonder werk te zitten.
    Achteruitzwemmen; Nee……jij…?

  71. Aad Verbaast 29 juli 2009 om 20:27

    @Jan: het was slechts een herinnering. Als ik me goed herinner was je voorgaande reactie erop niet veel anders. Je bent in ieder geval consistent! Dat ook weer wel natuurlijk.

  72. Aad Verbaast 29 juli 2009 om 20:32

    @Rubio: Henny Huisman? Jeetje.. moeten we ons zorgen maken?
    Hij is toch helemaal verslingerd geraakt aan de paarden (nog eens wat anders dan Lorre’s kunstjes leren.
    Hij doet me altijd ergens aan denken..
    Even kijken of ik die kan vinden op youtube (nu we toch bezig zijn):
    En jawel: http://www.youtube.com/watch?v=y_PZPpWTRTU

  73. jan bouma 29 juli 2009 om 20:37

    @Aad… 20:27
    Ook dat is geen maatstaf waarop ik afgerekend wens te worden. (De consistentie).
    — ja, ik ben ’n lastig mannetje…—
    Kijk!
    Indien zich zouden aandienen verbeterde inzichten, nieuwe ontdekkingen (zoals bijv. binnen jouw terrein de quantummechanica) en als zich dus nieuwe inzichten aandienen dan omarm ik die terstond.
    Mits het bewijs erbij geleverd wordt. het ontologische bewijs.
    Want mijm filosofische motto luidt: "de eeuwigdurende verwerping van alle inzichten omdat de paradigma zich per seconde wijzigen waarop dat oordeel is gebaseerd!"
    Een nieuw filosofisch fenomeen dat nog geen ingang vindt. Maar ja… domheid… hè…!
    Logisch!
    Alle theorieën dienen herzien te worden waarvan men dacht dat die
    zouden bestaan tot in eeuwigheid. Dus ook het verhaal omtrent de
    "eeuwige bescheidenheid" valt daaronder…
    Genoeg nu.
    Ik zie morgen wel verder of we verder kunnen met de "moonwalk".

  74. Rubio 29 juli 2009 om 20:38

    Aad;
    Ik zei Hennie Huisman, niet Ankie van Grunsven….

  75. Aad Verbaast 29 juli 2009 om 20:56

    @Rubio: natuurlijk had ik dat goed gelezen.
    Maar wat ik bedoelde is: http://www.hennyonline.nl/pg-7718-7-4334/pagina/surprise_stables.html
    Nooit een fan van hem geweest… Als ik dan de naam: surprise_stables lees, en dan vervolgens "snuitje" dan weet ik weer waarom..
    Maar je buurvrouw kent toch wel iemand anders, die beter bij MJ zou passen?

  76. Aad Verbaast 29 juli 2009 om 21:00

    @Jan:
    == Alle theorieën dienen herzien te worden waarvan men dacht dat die
    zouden bestaan tot in eeuwigheid. Dus ook het verhaal omtrent de
    "eeuwige bescheidenheid" valt daaronder… ==
    == Want mijm filosofische motto luidt: "de eeuwigdurende verwerping van alle inzichten omdat de paradigma zich per seconde wijzigen waarop dat oordeel is gebaseerd!" ==
    Mijn eerste reactie:
    1. ik heb je zelden, vrijwel nooit, kunnen betrappen op een aangepaste mening. Ook al wijzigen de paradigma’s zich per seconden, zoals je zelf zegt… Is dit een moonwalk van je?

  77. jan bouma 29 juli 2009 om 21:28

    @Aad… 21:00
    Indien je bedoelt: "zelden aangepast aan jouw mening" (waaraan ik me conformeer) dan heb je gelijk!
    Want dat doe ik slechts wanneer de omstandigheden zich wijzigen.
    Dus nogmaals:
    Dat doe ik ook niet. Vervolgens… dient de waarheid zich aan, zoals ik die formuleerde (!), "dat per seconde zich de referentiewaarden veranderen"… en dientengevolge "de oordelen"’ zich daar weer aan zouden dienen te conformeren.
    Dit is een eindeloos verhaal.
    Daarom kies ik voor ‘de eeuwigdurende verwerping van n’importe welk verhaal ook! Inclusief dat van mezelf!
    Ja! Daar kijk je van op, hè? Lees opnieuw het hoofdstuk Goed en Kwaad in m’n boek… Maar dat kun je niet meer omdat je het hebt weggegeven… Hetgeen mijn stelling bewijst. Hahahahahahahaha…
    :)) grapje…

  78. Marjelle 29 juli 2009 om 21:42

    *Aad, beloofd is beloofd, alleen wordt het morgen, ben een beetje moe van de zon (en dat werkt averechts op m’n Frans), maar dat maakt niet uit, neem ik aan. 😉
    Ja, gebreide deuren, dan kunnen ze daar lekker mee slaan! Het wollige geluid van een deur die in het slot valt. 😉

  79. Aad Verbaast 29 juli 2009 om 23:09

    @Jan: Ik kijk er van op inderdaad. "inclusief dat van mezelf".
    Dat is inderdaad vor mij geheel nieuw. Een referentiewaarde die de laatste seconde is gewijzigd.
    Even de puntjes op de i: ik heb je boek niet "weggegeven". Ik heb het uitgeleend. Ik weet niet meer aan wie (ik heb wel ergens een vermoeden). UIteraard weet ik niet wat er daarna mee is gebeurd…
    Ik kan daar slechts over speculeren..
    Maar als ook die referentiewaarde verandert, dan laat ik je het uiteraard meteen weten.

  80. Aad Verbaast 29 juli 2009 om 23:11

    @Marjelle: dank, het heeft geen haast.. Ik zal overigens dat filmpje van jou neerzetten in plaats van dat filmpje wat er nu staat.. Dat muziekje wat daar achter is geplakt begrijp ik niet… (misschien iemand anders wel?)
    Jouw filmpje is meer to-the-point..

  81. jan bouma 29 juli 2009 om 23:17

    @Aad…23:09
    Doe dat! Anders zijn er vervangende exemplarenvoor je.
    Maar…
    Stel je voor.. ze zijn ineens uitverkocht.. en dan heb jij nog
    een paar "antiquarische en bijzondere exemplaren"..
    Ik verkocht trouwens vandaag nog aan een zeer schone
    dame een boek die in de buurt woont van Balkenende; dus ergens daar bij Capelle..
    Enfin ik vertel haar – ze leek op Marylin Monroe… zo mooi was ze … dat ik "Balkie"
    al tweemaal m’n boek had toegezonden omdat ie het eerste ex. had zoekgemaakt.
    In haar exemplaar schreef ik toen ook dezelfde woorden als bij Balkenende:
    "Dit boek is uit noodzaak geboren..; in tegenstelling tot u!"
    Aardigheidje… Maar hoewel ze zeer blond was… bleek ze geen dom blondje…
    want ze begreep dat! Nou jij nog…:))
    Enfin… we zien morgen wel verder; of niet!

  82. Aad Verbaast 29 juli 2009 om 23:53

    @Jan: heb je aan haar gevraagd waarom ze dat boek wilde kopen? Waar en hoe ze van het boek had gehoord, en wat haar er van overtuigde het te kopen?
    Kijk dan zijn nou interessante vragen..
    Waarom denk je nou weer dat ik dat niet zou begrijpen? Soms gaat mijn begrip zelfs anderen te boven immers. Begrijp je dat?

  83. jan bouma 30 juli 2009 om 00:02

    @Aad… 23:53
    Dat zal ik je vertellen.
    Wat je hier vraagt:
    ==Waarom denk je nou weer dat ik dat niet zou begrijpen? Soms gaat mijn begrip zelfs anderen te boven immers. Begrijp je dat? ==
    omdat zij NIMMER in haar leven HET BOEK DER BOEKEN zal uitlenen aan wie ook!
    Dus… met alle respect… zeg ik dan: Nee; ik snap je niet!
    Maar ik hou nog wel een extra ex. voor je achter… als je het orgineel no. 1269 dacht ik nooit meer terug zult krijgen… Dan wordt dat wel No. 1269A. Net zoals Balkenende No. 1143A kreeg…
    Nu tot morgen!
    Want ik moet nog even bij @Jezz langs….:))

  84. Pierra 30 juli 2009 om 00:30

    Sorry, kom even tussendoor op het blog reageren. De laatste link is werkelijk geestig, zit er wel een einde aan de ‘eternal moonwalk’?
    Ik kom nog eens terug om alles te lezen.
    Groet,

  85. draver 30 juli 2009 om 07:42

    Geweldige Blog Aad met veel info en veel zoekwerk gehad

  86. Aad Verbaast 30 juli 2009 om 08:47

    @Pierra: ik meen ergens gelezen te hebben dat zo’n 100.000 moonwalks zijn opgestuurd. Maal een metertje of 4 is dat al gauw zo’n 400 km.. Ik denk niet dat iemand dat helemaal uitzit 🙂
    @Draver: da’s nog eens draven, Draver, maar dan achteruit!

  87. Aad Verbaast 30 juli 2009 om 08:49

    @Jan: Dank, dat je nog een exemplaar zal achterhouden. Zonder dat boek is de boekenkast natuurlijk eigenlijk maar een hoop gedoe en een lege huls.
    Dat uitlenen. Tja, soms ben ik te goed voor deze wereld.

  88. jan bouma 30 juli 2009 om 09:33

    @Aad… 8:49
    Inderdaad zou de wereld er een stuk aantrekkelijker uitzien
    zonder al die prietpraat van duizenden jaren die nu verstold
    is en opgeslagen in miljoenen boeken die de boekenkasten
    vervuilen!
    Zoals je weet raad ik eenieder aan – de dus ook de
    Kon. Bibliotheek te Den Haag – en alwaar men van elke uitgave
    een exemplaat bewaart – de boekenkasten, de magazijnen, de
    stellingen te ontruimen… en daar nog slechts het Boek der Boeken
    voor terug te zetten… Nou ja.. ook @Isis Nedloni schreef nog ‘n
    werkje..; zij mag mij wel accompagneren zodat ik er niet alleen lig
    en nog wat om handen heb; snap je…
    Idem raadde ik het Letterkundig Museum… maar dat had je kunnen
    lezen in de "recensie" van Elsbeth Etty… zie pg. 155 van je boek als
    je het ooit terugkrijgt! Anders alhier…

  89. Aad Verbaast 30 juli 2009 om 10:05

    @Jan: dat voorstel van je aan de Koninklijke bibliotheek zal niet in enthousiasme ontvangen worden.
    Maar ja, jou een beetje kennende, heb je daar wel wat ervaring mee, en zal het je niet weerhouden het te blijven voorstellen.
    Misschien een suggestie om je boek in een vitrine te krijgen van het Rijksmuseum. Daar liggen maar een paar boeken immers. En allemaal met historische waarde.

  90. jan bouma 30 juli 2009 om 10:15

    @Aad… zou kunnen… ze zijn daar toch met een verbouwing bezig…
    en ik kan de overheid die honderden miljoenen kostende operatie
    besparen want het Rijksmuseum wordt dan alhier gevestigd in
    Villa Mithras alwaar ook alle RELEVANTE schilderijen hangen benevens
    Het Boek der Boeken is te bewonderen achter een glazen plaat welteverstaan…
    Ook dit voorstel zal het wel niet halen…:))
    Overigens:
    Heb je de massale stilzwijgende instemming gezien op
    m’n blog inzake de "Flags"?

  91. Aad Verbaast 30 juli 2009 om 10:19

    @Jan: ik heb de ‘stilzwijgende instemming’ gezien. Niet gelzen natuurlijk, anders was het niet meer stilzwijgend geweest.
    Het verbaast me overigens. Het is een krachtig werk!
    Te veel cultuurbarbaren op het VKblog..
    Bekijk je Telmiep wel eens? Dat kikkert je zeker op!

  92. jan bouma 30 juli 2009 om 10:51

    @Aad…10:19
    Ik wacht het wel af of die cijfers van Telmiep zich gaan vertalen
    in het massaal lezen (en dus ook aanschaffen) van mijn boek…
    (zei hij droog achter z’n oren) :))
    Iets anders:
    Had zojuist een bijzonder aardig en goed tel.gesprek met dhr. Van der V.
    van de gemeente Utrecht… – hij is zelfs de rechterhand van burgemeester Wolfsen –
    en het ging over het ‘convenant’ tussen Maarssen en Utrecht dat indertijd gesloten
    is door de "milieucriminelen van het eerste uur".
    De zaak loopt hoog op… tot mijn genoegen. Kon hem melden onze quote
    met verwijzing naar de beroemde Vkblogs…:
    "Dat nimmer het Recht niet in het geding is!"
    Hij begreep dat….

  93. Aad Verbaast 30 juli 2009 om 11:14

    @Jan: even onduidelijk voor me of het een positief bericht was van van der V, of weer een onheilstijding..
    Dat het hoog op loopt is natuurlijk wel een goed teken.. Lijkt me..

  94. jan bouma 30 juli 2009 om 12:04

    @Aad…
    Ik had een verzoek gedaan aan de Stadsarchivaris van Utrecht om die die totstandkoming
    van dat convenant uit 1929 (!) tussen M’ssen en Utrecht boven water te krijgen. Dat onderzoek
    zou een heleboel geld gaan kosten hetgeen de criminelen mij afgenomen hebben zoals je weet
    Dus toen heb ik aan de gemeenteraad van Utrecht verzocht dat onderzoek "in het algemene belang" voor hun rekening te nemen… Men moet dus onderzoek gaan doen naar HUN voormalige overheidscriminelen… inzake dat convenant. Uiteraard stond in dat convenant – behoudens afspraken over stortrecht etc. – ook wel iets over wat wel mocht en wat niet mocht… Zelfs in de Middeleeuwen wist men wel dat het verboden was om je rotzooi en afval zomaar ergens te dumpen…
    Je vraag: Van der V. gaat bepleiten dat de gemeente Utrecht de kosten van dat onderzoek vanwege het algemene belang gaat betalen…, althans ik prees hem de hemel in als de partijen en het College dat zouden gaan doen… Ik hoor dat nog hoe dat afloopt… Voorlopig zou hij burgemeester Wolfsen mijn commentaar overbrengen…
    Anders ga ik die Domtoren daar slopen…, snap je! :))

  95. Annet 30 juli 2009 om 13:41

    Dacht dat Michael het van Chuck Berry had….
    Marcel Marceau: prachtig…..
    Ik ga even kijken naar de laatste rode link…
    Wat een werk Aad!
    Groet oet Gieterveen

  96. Aad Verbaast 30 juli 2009 om 14:35

    @Jan: dat zou natuurlijk mooi zijn. Dat je ooit nog eens mag beleven dat een gemeente jou werk uit handen neemt!! Meestal geve ze je alleen maar werk immers. Ook nog eens werk waar je niet op zat te wachten.

  97. Aad Verbaast 30 juli 2009 om 14:40

    @Annet: Ik gelof ook dat Chuck Berry in het rijtje staat waar Michael Jackson zich door liet inspireren.
    Marcel Marceau: Marjelle gaf hierboven nog een link over Marcel Marceau samen met Michael Jackson.
    Ik herhaal die nog even hier: http://www.youtube.com/watch?v=Xj8oIrdGNiw
    Het commentaar is in het frans.. Is jouw frans goed genoeg? Zo niet, geen nood: het zijn prachtige beelden.

  98. jan bouma 30 juli 2009 om 14:49

    @Aad… 14:35
    Dhr. van der V. klonk mij goed in de oren… Je merkt immers al heel snel of je een ‘Feldwebel’,
    een”Bromsnor’, aan de lijn hebt of niet.
    Swiebertje wist daar ook alles van!
    Deze heer Van der V. klonk niet als een Bromsnor… maar als een mens van vlees en bloed.
    Dus… heb ik redelijke hoop dat het gemeentebestuur van Utrecht zich niet zal gaan verschuilen
    achter de misdaden van hun voorgangers. En die te verbloemen…
    ’t Is net alsof dan de Moffen hun geschiedschrijving zouden willen herzien!
    Ik hou je op de hoogte.
    Ondertussen pieker ik me suf of mijn verhaal nog enigszins
    valt te linken met je onderwerp : de moonwalk.
    De enige overeenkomst die ik bedenken kan is dan het grensverleggende
    van geest en lichaam. Dat zou ook voor intellectuelen dienen te gelden.
    Tot later nu…; moet wat anders gaan doen…

  99. Marjelle 30 juli 2009 om 15:39

    Zo Aad, ik ben even op m’n pc-speakertjes gaan liggen (bijna) om het Frans van Marcel Marceau te ontrafelen. 😉 Hier mijn vertaling, er zitten nog fouten in (ik versta hem niet zo goed soms), maar het gaat om het totaalidee, hopelijk licht het een tipje van de sluier op. 😉Voice-over "Zoek de fout en je vindt er geen! Michael Jackson, die al vanaf z’n jeugd een groot bewonderaar is van Marceau, werd door hem geïnspireerd bij zijn choreografieën. Een verwantschap waar Marceau trots op is."Marceau zelf "Er was juist een erg mooie scène met Michael Jackson waarin mimeaspecten herhaaldelijk voorkwamen, want ook hij kende de kracht van mime en zocht ernaar. Er zat een passage in met zwarte dansers op straat waar het geweld van afspatte. Op een bepaald punt had hij z’n hoed op deze manier vast [hij wijst] en bewoog naar voren [hij wijst weer ;)], er stond een zwarte danser voor hem en op dat moment maakt hij simpelweg dat ene gebaar [doet het voor] en de danser (…), maar het was in feite híj die het gedaan had. Dus er was een combinatie van vreselijk woest en tegelijkertijd ook heel ingetogen en toen ik dat zag, zei ik ‘wat gebruikt hij die dramatische energie toch goed!’"Voice-over "December ’95 – Een door de media gehypte ontmoeting, die tussen Bip en Bambi, alias Marceau en Jackson. Jackson wil een voorstelling voor HBO (‘Home Box Office’) maken, maar aangezien the king of pop met gezondheidsproblemen kampt moet het project worden uitgesteld. Wat rest is dat het eerbetoon van Michael Jackson ook een geweldige impuls is voor Marcel Marceau."

  100. Aad Verbaast 30 juli 2009 om 16:55

    @Marjelle: heel hartelijk bedankt voor je prachtige vertaling. Wat mij betreft ben je al geslaagd voor de cursus sycncroon vertalen voor gevorderden. Dat had ik er lang niet allemaal uitgehaald 🙂
    Ik ga kijken of ik het ergens bij de blog bij kan zetten in een p.s. of zo.
    De link ga ik ook nog vervangen.
    Nogmaals: geweldig bedankt.

  101. Aad Verbaast 30 juli 2009 om 16:57

    @Jan: eitje.. elke verhaal van je moet je toch kunnen linken met de moonwalk. Voor jou geen onbegaan pad die je hebt bewandeld (voor- of achteruit) om van alles en nog wat met elkaar te linken. Je schreef er een boek vol mee immers 🙂
    P.S.: ik had mijn hoop op Nelus gevestigd dat die mijn exemplaar had.. Helaas ook niet..
    Tja, dan wordt het wel speuren naar een naald in een hooiberg natuurlijk..

  102. jan bouma 30 juli 2009 om 17:17

    @Aad… 16:57
    Zojuist schreef ik op m’n eigen blog
    alvast een prelude voor weer een ontmaskering
    van de motieven waarom men handelt zoals
    men handelt… Het heeft te maken met:
    @Allen
    We kunnen gevoegelijk aannemen dat indien de stellingen
    – van n’importe wie of waarover ook –
    zich pregnant aandienen men dan verkiest te zwijgen.
    Lafheid alom.
    Nu heb ik dat gebrek aan stellingname ook wel op een gruwelijke manier
    onthuld hetgeen natuurlijk vervolgens weer tegen mij werkt.
    Je wordt buitengeworpen. Besmet verklaard.
    Kan men de lafheid afkopen door het opportunistisch
    aanvaarden van de leugen?
    Ziedaar een vraag die ik u stel.
    U bent nog niet zo ver met die beantwoording. Zo merk ik.
    Tenzij u morgen wist dat u zich in mijn gezelschap beter zou kunnen
    verkeren dan in dat van de leugenaars en de onwetenden….
    Ja! Dan wist u het wel!
    Daarom:
    Tot morgen wellicht. Met weer een nieuw schilderij van de Mithrascollectie
    dat ik u zal tonen. Groet! Beste Vrienden van het publieke debat.
    ———–
    Einde. En ik mag je verzoeken dat opnieuw onthullende werkje
    morgenochtend vanaf 9:09 uur den volke te tonen…
    Groet! En daarna veel plezier op T.

  103. Aad Verbaast 30 juli 2009 om 17:21

    @Marjelle: inmiddels blog aangepast.. Heel verhaal, maar zeker de moeite waard!

  104. Aad Verbaast 30 juli 2009 om 17:28

    @Jan:
    ==== We kunnen gevoegelijk aannemen dat indien de stellingen
    – van n’importe wie of waarover ook –
    zich pregnant aandienen men dan verkiest te zwijgen. Lafheid alom. ===
    Te generalistisch Jan. Ik ken ook mensen die pregnante stelingen vertonen en men niet verkiest te zwijgen. Ofwel door de discussie aan te gaan, ofwel te laten weten er mee in te stemmen.
    Dus je conclusie: "lafheid alom" is niet gerechtvaardigd.
    ==== Kan men de lafheid afkopen door het opportunistisch
    aanvaarden van de leugen? ====
    Daar kan ik kort of zijn: neen.
    ==== U bent nog niet zo ver met die beantwoording. Zo merk ik. ====
    Oneens, Je wordt toch op je wenken bedient, constateer ik.
    Nog meer vragen? 😉
    P.S. Ik zal deze dan ook maar even op je eigen blog neerzetten..
    Morgen 09:09 de volgende!

  105. Marjelle 30 juli 2009 om 17:30

    Leuk je reactie, Aad! 🙂 En bedankt dat je ook het hele verhaal in je blog hebt gezet, ik word er bijna verlegen van (ben ik sowieso soms wel). :)))
    (Mijn argusogen zien (en zagen) nog wel dingen en woorden waar ik eigenlijk niet vierkant achter sta, maar bij gebrek aan beter heb laten staan. ;)) Maar het was een goede oefening, nu nog iemand vinden om het ook echt mee te ‘praten’! 🙂

  106. Aad Verbaast 30 juli 2009 om 17:34

    @Marjelle: je hebt zo veel goed werk verricht, dat ik het absoluut zonde vond om je vertaling ergens in de reactieruimte letterlijk en figuurlijk achter te laten…
    "Bip en Bambi": ik had dat nooit nooit gehoord.. Grappige bijnamen..

  107. Marjelle 30 juli 2009 om 17:38

    Ik had er ook nog nooit van gehoord, en dacht eerst dat Marceau ‘Bieb’ zei (dat zei hij ook, alleen wordt het als ‘Bip’ geschreven bleek ;)). Dus ik moest af en toe wel even googlen om dingen na te zoeken of te verifiëren. ;)) Graag gedaan!

  108. jan bouma 30 juli 2009 om 17:48

    @Aad…17;28
    Inzake je quote
    ==Te generalistisch Jan. Ik ken ook mensen die pregnante stelingen vertonen en men niet verkiest te zwijgen. Ofwel door de discussie aan te gaan, ofwel te laten weten er mee in te stemmen.
    Dus je conclusie: "lafheid alom" is niet gerechtvaardigd.== unquote
    laat wat mij betreft veel te wensen over… en wel in die zin dat ik die beantwoording er niet in lees en waarnaar ik vroeg.
    Kijk!
    Ik denk dat we, jij en ik, eenieder, zich in het publieke debat weten als een onderdeel daarvan
    en dat we vervolgens de zaken helder wensen te krijgen met een daaraan te verbinden uitkomst.
    Indien die "uitkomst" van dat debat het merendeel van de opvattingen van "het volk" omvat…
    kan men er vrede meehebben.
    Wat zien we echter…?
    Gekanker alom! Kritiek alom! Het parlement wordt verguisd!
    En dan kom ik…
    In alle nucherheid schep ik de kaders en de afgebakende verantwoordelijkheden
    en vraag dan om: een stellingname!
    Juist aan het volk dat zoveel kritiek heeft!
    Maar bedankt voor dit intermezzo..
    Ben benieuwd of ‘men’ mijn schilderij van morgen wel begrijpt of niet…
    Tromgeroffel gaat er genoeg aan vooraf..
    Ik ga nu even lezen wat je kennelijk op m’n blog schreef…

  109. jan bouma 30 juli 2009 om 17:59

    @Allen
    En dat betrof… aldaar lezend… een erkenning mijnerzijds dat ik ten onrechte
    @Aad niet meenam in m’n inventarisering van deelgenoten in mijn strijd
    tegen het obligate en laffe stilzwijgen… terwijl men beter weet.

  110. Aad Verbaast 30 juli 2009 om 18:37

    @Jan: per seconde kunnen de referentiekaders wisselen. Goed dat je de consequenties er van inziet.
    Elke politicus (of iemand die zich in het politieke slagveld begeeft , en dat doe je ook) telt enkel de medestemmers, en de stemmen die gewonnen worden danwel verloren. Nooit de tegenstemmers.
    Vorbeeld: Verdonk beroemde zich erop dat ze 600.000 voorkeuzestemmers had, en het steeg haar naar de bol. Dat er 14 miljoen (ongeveer) mensen niet op haar stemden, heb ik haar nooit horen zeggen..
    Een ware doodzonde voor elke politicus (echt of in spe) is om voorstemmers (waar ze zelf een enorm wijde – veel te wijde –definitie voor hanteren…) te ‘vergeten’ 🙂
    Wj-tje liet zijn stem daar ook horen overigens: "wunderbar"… Ook al vergeten?

  111. jan bouma 30 juli 2009 om 19:02

    @Aad… 18:37
    Je hebt gelijk.
    Nou niet langer daarover doorzeuren want anders wordt het
    een kwestie van… "Rub it in..!"
    Heb zojuist een van de meest geduchte debaters Mihai op het blog van
    @Ruud Zweistra al verpletterd…. Laten we het erop houden dat met de erkenning dat ik
    zelf ook niet (altijd) feilloos ben in m’n oordelen aldaar dan het pleit gewonnen heb.
    Wat de "doodzonden" van de politici zijn, zullen ze nooit zelf erkennen.
    Ze begaan sowieso geen "zonden" zo menen zij en zij achten zich de reine onschuld
    gelijk eenieder ander. Niets menselijks is dan ook vreemd aan de mens die zichzelf
    natuurlijk niet wil erkennen als een crimineel die ten nadele van z’n eigen belang
    handelt doordat van de ander te miskennen.
    Het voorgaande vergt enig denkwerk… alvorens u de quintessens hiervan begrijpt….!
    Maar….
    Als dat denkwerk goed verloopt komt u na een kwartiertje of zo tot de ontdekking
    niet van "de Hemel" (Mulisch) maar van zichzelf… Tot morgen. Groet! JB.

  112. Aad Verbaast 30 juli 2009 om 19:23

    @Jan: van Mihai zul je nooit gelijk krijgen ook al heb je het.
    Hij bedient zich standaard van twee debattrucs:
    1. "bewijs het".
    2. zelf denkt hij bewijzen te vinden door het neerplempen van ‘ boeken vol’ citaten van enkele burgers op dees aardkloot. Zijn selectie uiteraard.
    Aan hem natuurlijk
    Weinigen zien dat het een truc is haast net zo oud als Adam en Eva (helaas kenden die die truc nog niet anders had de wereld er vast anders uitgezien).
    De meesten gaan er serieus op in. En hij maar gniffelen…

  113. peterus 30 juli 2009 om 19:26

    Je hebt me overtuigd dat MJ een groot entertainer is geweest.
    moonwalkregards

  114. Aad Verbaast 30 juli 2009 om 19:47

    @Peterus: dan is weer eentje bij. Je bent niet de enige 🙂

  115. Rubio 30 juli 2009 om 22:56

    ….En toen was ’t moonwalk-sprookje uit..
    Aad veel plezier op Terschelling ’t weekend las ik…

  116. Smokey Robbinson 30 juli 2009 om 22:57

    @Aad, ik heb werkelijk ontzettend hard moeten lachen om jouw kwinkslagen. Mooier als het hier op jouw blog zou staan, vanwege de luim en de vrolijke noot.
    Ik zal niet zo vrij zijn het hiernaartoe te kopiëren zonder permissie, maar werkelijk, dat had ik niet kunnen denken: Aad in roze tutu ( met of zonder spitzen??) als deelnemer aan de Gayparade avant la lettre. En dan "Het Zwanemeer"dansen, meteen om die gevaarlijke zwanen te verjagen, inplaats van met hele broden. Alle gekheid op het stokje hoor.

  117. Rubio 30 juli 2009 om 23:07

    Smokey; Hopenlijk had ie nog z’n benen geschoren…..haha en dan met Marjelles balletschoentjes (haar avatar) aan, zie je ’t voor je….?

  118. Smokey Robbinson 30 juli 2009 om 23:25

    @Rubio, hoe weet je dat Aad harige bénen heeft????? Ja, met wat verbeelding zie ik `t voor me, maar ik weet niet precies hoe Aad eruitziet. Ik zie wel altijd een persoon voor me bij `t bloggen, maar dat kan weleens ver naast de werkelijkheid zitten. Aad heeft alleen zijn balletpakje beschreven en de rest fantaseer ik er maar bij. Ja, zag het voor me: negen mannen in rose tutu`s die de Bloemenwals dansen voor een duizendkoppig publiek. Weken erna sprak me er nog over. Kijk, dat is pas succes hebben. Kan concurreren met de Moonwalk.

  119. Rubio 30 juli 2009 om 23:44

    Smook; Alle kerels hebben harige benen…toch? Offuh…?
    Toch een slimme jongen die Aad, een gedeelte van het Zwanenmeer wordt ook achteruit gedanst….tenminste…jongens als Nurejev enzo…
    Geen kiespijn meer Smook?

  120. Aad Verbaast 30 juli 2009 om 23:53

    @Rubio: ‘sprookje uit’?
    Ik reken er toch wel op dat ook bij mijn afwezigheid de ‘kroeg’ in dit geval disco, dan wel ballettheater nog druk bezet blijft.
    Over die harige benen: natuurlijk waren we geheel in stijl, met strakke (ook) roze panties.. weet je wel, van die dingen die je tot onder je oksels moet ophijsen, wil het kruis ervan niet tussen je knieën bungelen.
    Ik begrijp niet dat vrouwen een dergelijk martelwerktuig dragen. Ik heb het daarna ook nooit meer gedaan. Ik hou de sokken er wel in. :-0

  121. Aad Verbaast 30 juli 2009 om 23:57

    @Smokey: mijn excuus dat ik je stemmige romantische blog (gemeend) misschien ietwat richting een andere stemming geduwd heb. Dat was natuurlijk niet de bedoeling, maar het gebeurde nu eenmaal.. Trauma’s zijn trauma’s nou eenmaal.. Ik sta nog na te trillen als ik er aan denk. (van die zwanenaanvallen bedoel ik.
    Bij het zwanenmeer trilde enkel de vloer 🙂
    Je mag ze er ook afgooien hoor.. Om de boel weer wat op te schonen.
    Maar ook wel weer leuk dat je er hartelijk om hebt moeten lachen..
    Tja, als je ook nog onze verleidelijke make-up had gezien, was je waarschijnlijk niet meer bij gekomen.
    kopieren: ik ken mensen die hier wellustig kopieren zonder permissie! En niet de eerste de beste 🙂
    Geen punt hoor.. Permissie (zeker vooraf) is hier zeker niet nodig..

  122. Aad Verbaast 31 juli 2009 om 00:08

    @Rubio: lees ik net even (met toegeknepen ogen, in zwanentaal) je opmerking bij Smokey:
    "Gevolg: de zwaan ‘slaat’ met z’n snavel een deuk in het spatbord….."
    Waar zit dat precies bij iemand: zijn spatbord.. Ik kreeg een tik van zijn vleugel. Ook een deuk in mijn spatbord 😉
    Angst? Ja, ik voelde me net een angsthaas. Maar ik begrijp dat jij toch wel hoge ogen gooit als de eerste echte swanwhisperer van Nederland. Als ik dat eerder had geweten, had ik je op mijn bootje meegenomen natuurlijk!

  123. Rubio 31 juli 2009 om 00:22

    Aad; We zullen zien, wellicht karaoke….
    Nummers als ‘Beat it" en ‘who’s bad’ lijken me wel aardig…
    En ja, in de balletwereld hoort het kruis er nou eenmaal geprononceerd bij te…ja wat…’hangen’.
    Swanwhisperer; Ik zou zeggen…..kom es langs…

  124. Smokey Robbinson 31 juli 2009 om 00:24

    RUbio, ha, wielrenners hebben toch gladde benen, waardoor ze "gestroomlijnder" kunnen fietsen…
    Kiespijn is over maar heb wel een nacht genachtbraakt, nachtgebraakt(kies maar).

  125. Smokey Robbinson 31 juli 2009 om 00:35

    Aad, 23.57. Je hoeft je wat mij betreft niet te verexcuseren hoor. Hoezo romantisch? ::)) Het is niet alles romantiek wat de klok slaat en ik kan daar waarschijnlijk als geen ander over meepraten. Zo héé! Ben ik toch nog ergens (verkeerd om dan) een uitblinker in:) Je mag van mij alles eruitkramen wat je wenst, als ik er maar niet mee hoef te zitten.(luim) En als het omgekeerd ook mag, nou, dan zijn we tolerant. Ook weer iets om in uit te blinken.
    "Bij het zwanemeer trilde enkel de vloer"… en dan die make up erbij.. de tranen van het lachen …scherm is helemaal wazig…Aad met make up!!
    Maar ik zal met je permissie (waarvan akte) voortaan voorzichtig omspringen.
    Ja, met Rubio the "swanwhisperer":))) in de fluisterboot op de zwanen af….

  126. Aad Verbaast 31 juli 2009 om 08:56

    @Rubio:
    "En ja, in de balletwereld hoort het kruis er nou eenmaal geprononceerd bij te…ja wat…’hangen’."
    MJ had er ook behoorlijk last van, zie ik in menig optreden.
    Je ziet hem denken: "ik moet de boel weer nodig even even opheisen."
    Ik ben er in vroeger tijden regelmatig langsgevaren.. Was jij die man die altijd in diep gesprek leek met die zwanen, en soms achteruit zwom?

  127. Aad Verbaast 31 juli 2009 om 09:03

    @Smokey:
    je hebt het behoorlijk te pakken gehad zeg. Ook wat betreft de kiespijn. Heb je al een tienrittenkaart bij de tandarts gekocht? Of een seizoenskaart? Nog goedkoper!
    Zwemmers, voordat ze die duikpakken uitvonden, schoren zich ook van top tot teen.
    Misschien zet ik het hele zwanenverhaal nog wel eens op een blog. Het heeft grote consequenties gehad.
    En dan kan ik zelf ook eens een bijdrage plaatsen in mjn eigen groepje:
    anecdoten allerlei.. 🙂
    Naast de tutu heb ik ook wel eens opgetreden als indiaan in een miniscuul lendenlapje. In een toneelvoorstelling.
    We repeteerden in een nonnenklooster.. 😉

  128. Rubio 31 juli 2009 om 09:52

    Aad;
    Jij kon er ook wat van vannacht met je tutu’s, harige benen, panties en ‘je spatborden’.
    Vervolgens ga je om 8.56 nog vrolijk verder, goed geslapen zeker?
    Zou Smook ons eea wel in dank hebben afgenomen..? hihi, ik heb ‘m een beeje geplaagd.
    Waar zitten die bij jou overigens….die spatborden? Een soort spoiler waardoor je makkelijker achteruit kan lopen?
    Hebben die nonnen overigens die voorstelling nog uitgekeken?

  129. Aad Verbaast 31 juli 2009 om 10:05

    @Rubio: je bent er ongewoon vroeg bij 😉
    "spatborden" Ik had mijn hoop op jou gevestigd dat jij mij dat kon vertellen. Ik kan wel iets bedenken overigens, meerdere extremiteiten des lichaams komen in aanmerking. Ik ben niet met flaporen gezegend dus die vlieger gaat niet op.
    "Non": Ik heb nog nooit zo snel een snel een non voor het zingen de kerk uit zien vliegen.http://www.youtube.com/watch?v=SnhgpVb-u5s

  130. Aad Verbaast 31 juli 2009 om 10:15

    @allen: ik ga nu inpakken en wegwezen.
    Keuvelt u allen gemoedelijk (of niet natuurlijk) door hier, ik zie gaarne de teller zondagavond met het Terschellingse zand nog tussen de billen op 200 staan 🙂
    Dan kan ik meteen weer aan het werk, vandaar!

  131. Rubio 31 juli 2009 om 10:25

    Aad:
    Ja de lappen waren weer van de klamme vanmorgen en dacht; kom, ’t is mooi weer en ga effe een bakkie en een croissantje halen bij Aad.
    Spatborden; We moeten ons dan maar eens vervoegen bij onze nationale flapoor en rampenman Piet van Vollenhove, die weet er immers alles van..van deuken en spatborden enzo….
    Nou zo kan ie wel weer…ook goeie morgen trouwens..
    Red. term.; Goeie reis en veel plezier ook voor Marie, en kijk uit voor zwanen…
    Ik ga vandaag de verfkwast maar weer eens ter hand nemen…

  132. jan bouma 31 juli 2009 om 12:57

    @Aad 10:15
    Dan dient men hier nog wel zo’n 70 reacties neer te zetten en liefst… – met het oog op
    dit serieuze blog, dat gaat over de souplesse van geest en lichaam, met enige inhoud.
    Derhalve:
    Wie informeert het Ministerie van Alg. Zaken ofwel dat van premier Balkenende
    dat hier de oplossingen staan voor zijn in mineur zijnde Kabinet dat baat heeft
    bij de voorstellen. Zie van mij met name d.d. 28.07 – 22:14 uur. Het volgende:
    ==Maar ik probeer altijd een hype van een goeie zaak te maken dus als iedereen nou morgenochtend zich "moonwalkend" door dorp en stad zich begeeft; of anders een beetje als de "silly walk" doet bedoel ik als je het niet kunt, lijkt me dat goed voor de economie… Andere stemming en zo.. Je kunt je ook twistend (weet iemand nog wat dat was) of je hoelahoepend voortbewegen of op zo’n springbal.. hoe heet daat ook alweer.. daar ga je hupsend mee verder… Vervolgens kun je nog proberen het "oerwoudslingeren" van Johnny Weismuller (ook oud) maar dan heb je weer "een Jane" nodig… en dat is Cathy…
    Ik bedoel eigenlijk gebruik ‘het momentum" van de nieuwe beweging voor veel meer. Als het hele kabinet ons swingend voorgaat is "de crisis" zo over…! Want alles zit nou in mineur.
    Ik zweer je!==
    …dan zou dit hele blog z’n eeuwige diensten hebben bewezen.
    Wie informeert dus het Kabinet en de premier?
    Dat is de vraag. En ik ben doodserieus! :))

  133. Smokey Robbinson 31 juli 2009 om 13:09

    @Aad, 9.03 Jij als Indiaan in "een minuscuul lendenlapje"? Of heb je ook al voor Tarzan gespeeld? Is `t goed afgelopen met de nonnen of lagen ze in katzwijm? Ja, gisteren enorm gelachen. Humor kwam voorbijgevlogen.
    Mooi weekend samen!

  134. Betty 31 juli 2009 om 19:12

    Prachtig blog, maar moeilijk om de moonwalk op dit moment te zien, wetende dat deze man de afgelopen jaren in een hel heeft geleefd en drastische maatregelen heeft genomen om de demons in zijn hoofd te doven.

  135. jan bouma 2 augustus 2009 om 10:35

    @Aad
    @Allen
    Toch nog even gezocht naar een passend slot.
    Luister naar Freddie Mercury en Michael Jackson samen met:
    "There must be more to life than this…"http://www.youtube.com/watch?v=ooKEHgeH884
    …en dat is eigenlijk wat ik ook bedoelde met mijn adviezen…
    Allen prettige zondag verder. jb

  136. Rubio 2 augustus 2009 om 15:23

    Een gezongen preek dus eigenlijk…mooi en weer eens wat anders..

  137. Aad Verbaast 2 augustus 2009 om 19:34

    @Rubo::
    Ik hoop dat ondanks mijn afwezigheid, je toch hebt kunnen genieten van het crossantje en de koffie.
    Net weer terug van een heerlijk weekend op Terschelling.
    Ook heerlijk omdat ik geen zwaan heb gezien. Wel heel veel andere mooie en vreemde vogels..

  138. Aad Verbaast 2 augustus 2009 om 19:38

    @Jan: je hebt eenbijonder fragment gevonden van MJ en FM. Nooit gezien, dank daarvoor.
    P.S.: om antwoord te geven op je vraag. Natuurlijk is Balkenende al geïnformeerd. Als het niet door mezelf was, dan wel door al zijn vazallen en spybots die op het vinkentouw zitten als zijn naam hier valt. En die valt, dat weet iedereen toch?

  139. Aad Verbaast 2 augustus 2009 om 19:41

    @Smokey: Tarzan heb ik nooit meer geambieerd sinds ik van de gymleraar op de middelbare school atlijd om de oren kreeg dat ik als een zoutzak in de touwen hing.
    In het kader van: "prioriteiten dienen er gesteld te worden" in het leven heb ik me beperkt tot het zoeken naar Jane’s.
    Ik hoop (zeker na je kiespijn) dat je toch nog een leuk weekend gehad hebt.

  140. Aad Verbaast 2 augustus 2009 om 19:43

    @Betty: ik denk dat grote stukken in zijn leven een hel geweest moeten zijn, niet alleen de laatste jaren.
    Dat is al begonnen, vermoed ik, toen hij al hele jonge leeftijd de sterstatus kreeg. Het heeft voordelen, maar meer nadelen. Had jij willen ruilen?

  141. jan bouma 2 augustus 2009 om 20:53

    @Aad…
    Thanks… Qua choreografie en bewegingskunst vond ik FM ook een klasse apart;
    heb na hem nooit meer een performer zich koninklijker zien bewegen dan hij.
    Ken je het nummer "Barcelona" dat hij samen zingt met Montserrat Caballe
    zingt? Nee: hier de link: http://www.youtube.com/watch?v=Ztqcuawqi34
    Waar klassiek en modern samengaan; zonder probleem. Fantastisch.
    ps
    zeker wel aardig geschrokken van m’n mail
    en de tekst voor "Gods hengel" morgen…
    Laten we niks verklappen maar als cliffhanger
    kan het natuurlijk hier wel even vermeld worden…
    Hoop dat het allemaal gaat lukken… met de opschudding!
    ps 2
    Heb @Jezzebel wel moeten beloven dat ik in het vervolg
    zelf het z.s.m. erop ga zetten… Welkom thuis; overigens..

  142. Smokey Robbinson 2 augustus 2009 om 21:45

    @Aad, je bent er weer. De tijd vliegt. Geen gevaarlijke vogelbeesten ontmoet, lees ik.
    Met je eens: "Jane" belangrijker dan wie ook…. Ja, heerlijk weekend was `t, zónder kiespijn, maar nu is mijn "vogel" weer even gevlogen…

  143. Aad Verbaast 2 augustus 2009 om 21:53

    @Jan: ben ik net terug, word ik alweer aan het werk gezet.. Nog wel met twee schiderijen (hoofd en detail ook nog).
    Ik zal kijken of het gaat lukken.. Lukt het, dan kun je morgen het resutaat zien. Lukt het niet, dan kun je het niet zien (lijkt wel een Cruijff wijsheid).

  144. Aad Verbaast 2 augustus 2009 om 21:56

    @Smokey: Ik ben er nog niet aan toegekomen even rond te kijken wie wat allemaal heeft geproduceerd dit weekend. Maar als even tussen regels doorlees in je laatste reactie, mag ik dan concluderen dat het weer niet geheel is afgelopen zoals je je had voorgesteld? 😉

  145. Smokey Robbinson 2 augustus 2009 om 22:50

    Kijk Aad, dat zit zo: (met een knipoog) over weekend gesproken:http://www.youtube.com/watch?v=ajssp2wHpRk
    met kleine wijziging van het liedje dat dan luidt: I wanna be the lover for the weekend….
    Het is dus afgelopen naar wens:))

  146. jan bouma 2 augustus 2009 om 22:56

    @Aad… 21:53
    Vanzelfsprekend! Okay. Ik had je al aangekondigd dat ik die paar handelingen
    zelf zal gaan doen. Dus zeg vanaf morgen de laatste keer dat ik je bemiddeling
    er voor gevraagd heb… Sorry voor de overlast. Vanaf morgen is dat afgelopen.
    Iets met A control en via Word enz. Ik kom er wel uit.
    Enfin… Thanks. Voor morgen dan de laatste keer en idem thanks voor alle voorafgaande keren….
    Er staat mede dankzij jou toch een mooie serie. Groet… JB

  147. Aad Verbaast 2 augustus 2009 om 23:23

    @Smokey: kijk dan zeg hier dat het is afgelopen naar wens.. Maar dat werd (nog?) niet zo duidelijk uit je verhaal 😉

  148. Aad Verbaast 2 augustus 2009 om 23:26

    @Jan: het staat inmiddels in de wacht, dus morgenvroeg kan je er weer tegenaan.
    "vanaf morgen is dat afgelopen". Ik ben benieuwd of het je gaat lukken.
    Ik deed het overigens graag voor je. En mocht het alsnog niet lukken: je weet me te vinden 🙂

  149. jan bouma 2 augustus 2009 om 23:51

    @Aad… 23:26
    Met zo’n Vkblog gaat het – behoudens de eraan te besteden aandacht, en die noodzakelijk is,
    ook om interesse voor de technische kant. Die had en heb ik niet. En minimaliseerde deswege
    alle inspanningen in die richting. Ik heb je dat eerder uitgelegd. Anderzijds kan ik je er niet
    fatsoenshalve langer mee belasten…, nog daargelaten dat als je zegt, dat het "moeilijk" is,
    er dan heel wat bollebozen hier zouden moeten rondstappen op dit Vkblog…. :))
    Behalve jij en ik dan…:))))))))))))))))))))))))))

  150. Aad Verbaast 3 augustus 2009 om 08:21

    @Jan: In het land der blinden kan één oog koning zijn. De wereld zit er vol mee immers (koningen en blinden).
    Maar echte bollebozen kom je slechts een enkele keer tegen.
    Tip: met de handleiding in de hand kom je door het ganse land (dat rijmt ook nog).
    Van de handleiding (zie voorpagina rechtsonderaan) hoef je slechts enkele stukjes te snappen.
    Of je kan de standaard methode gebruiken: gewoon poberen, en pas bij algehele paniek, de handleiding er eens bij pakken. Zo doen alle blinden en koningen het toch?

  151. jan bouma 3 augustus 2009 om 09:22

    @Aad… 8:21
    Ook goedemorgen.
    Opmerking.
    1. Dat had ik al geconcludeerd dat ik een zgn. "pdf-bestand" van… hoeveel..? Pak ‘m beet zo’n 40 pagina’s zou moeten gaan bestuderen waarvan ik vantevoren weet dat 80 à 90% van wat je tot je zou moeten nemen bestaat uit overbodige ballast, prietpraat, jargon en dikdoenerigheid.
    2. Waarom krijg ik altijd woedeaanvallen bij het lezen van dit soort "handleidingen?"
    Omdat de taal, als communicatiemiddel, compleet verkracht wordt! Begrijp me goed, hoor. ’t Is allemaal geen opzet en de bedoelingen zijn zonder meer goed geweest van de makers, de opstellers, maar toch blijft mijn irritatie. Nu ben jij een goed communicator maar komt eigenlijk ook al tot dezelfde conclusie: "je hoeft slechts enkele stukjes te snappen". Wat ik daaruit concludeer is het overbodige geparadeer van "de deskundigen" die hun toko met abacadabra en prietpraat willen etaleren en… ook een schijn willen geven van "iets" bijzonders.
    Zie ook de medische stand; de advocaten, ja, alle beroepen hebben zich gespecialiseerd in specialistische prietpraat om te imponeren… Snap je…
    Ik moest dit even kwijt voordat ik eerst een tiental pagina’s "inhoudsopgave" ga bestuderen, vervolgens dan terecht kom op de veronderstelde "uitleg": "Hoe maakt u een stukje en zet u uw foto’s of afbeeldingen erop?" Dan blijkt dat de hele essentie! 3 a 4 pagina’s!
    @Beste Koko! Ik hoop dat je even meegelezen hebt; idem alle "deskundigen". Idem ik op deze wijze m’n hele leven gekeken heb tegen al die deskundigen die handleidingen schreven waar je vanwege het jargon al verklarende woordenboeken – veelal Engels – Nederlands – voor nodig hebt.
    We kennen inmiddels: "header"
    ídem: "widget"
    en nog zowat prutprietzooi die vervangen hadden kunnen worden. Een "header" wordt dan.. "Een vaste herkenbare kop boven uw blog"; een "widget" is geen gevaarlijke heks of weduwe maar een "in de kantlijn van uw blog te plaatsen onderwerpen; bijvoorbeeld van wat uw wilt archiveren.
    Kijk… en zo kan ik wel even doorgaan.
    M’n portie gram zit er weer op vandaag.. Aad. Voorlopig dank dat je m’n "header" al gemaakt hebt en een paar belangrijke "widgets" ook… Zal trachten de rest door te worstelen… van het abacadabra ‘pdf-bestand".
    Prettige dag! De rest spui ik op m’n blog…

  152. Aad Verbaast 3 augustus 2009 om 11:13

    @Jan:
    Ik als leek heb het me ook aan kunnen leren zonder handleiding. Waarbij ik wel moet tegeven dat ik niet veel verder kom dan tekst, en er een plaatje in plakken.
    Het eerste (tekst) kan jij zeker ook. Als je kunt knippen en plakken teminste, en dat kun je.
    Het tweede is ingewikkelder. Je moet plaatjes kunnen schalen, maar is nog wel te leren zelfs voor jou. Daar zou ik de handleiding wel even voor lezen als ik jou was.
    Nog een tip:
    1. op je tablad ‘berichten’ klikken. Dan krijg je meteen je blogopmaak pagina te zien (om een nieuwe blog te maken).
    2. dan kun je gaan ‘spelen’.. en oefenen naar hartelust.
    3. helemaal rechts, onderaan kun je instellen wanneer je je blog wilt publiceren. Stel dat voor je ‘oefenblog’ in voor een datum ver vooruit (bv 1 october 2009).
    4. dan kun je zelfs je blog publiceren, maar niemand kan het zien,jij wel, en kun je met dat blog verder oefenen, het uiteindelijke resultaat zien, net zolang tot je tevreden bent over je eigen kunsten.. en het onder de knie hebt, dan wel boven tafel, zo u wilt.
    5. En als je uitgeoefend bent, verwijder je dat oefenblog gewoon..
    Ik schreef eerder al:’kind kan de was doen’.

  153. jan bouma 3 augustus 2009 om 11:24

    @Aad.. 11:13
    Voorlopig heb ik me kunnen redden met slechts kopiéren en daarna plakken;
    dat hele "knippen" is me zelfs nog niet duidelijk…
    Maar ik heb a gezegd en b zal nu volgen
    om je niet meer lastig te vallen… Zal proberen er vandaag of morgen
    10 minuten aan te besteden… "Gods hengel" kan ook beter tot irritatie
    van eenieder minstens een week blijven staan… Dus: tijd genoeg!
    Wanneer komt jouw nieuwe blog uit? Want het gaat allemaal snel,
    snel, snel hier en één dag niks nieuws "is niet geleefd!" :))

  154. Aad Verbaast 3 augustus 2009 om 11:33

    @Jan:
    "knippen en plakken"
    Eigenlijk een verwarrende, en er in geslopen kreet. Beter zou zijn: Kopiëren en plakken..
    Nog een tip:
    Open een word document, noem het bijvoobeeld "Mijn weblog.doc"
    Daar bereid je je blogs in voor. Kan je naar hartelust schrijven en schaven.
    Daaruit kopieer je dan de tekst in je blogopmaak pagina.
    Verder open je een mapje in je computer: blogplaatjes.
    Daar zet je (Kopieer je) dan je plaatjes in die je wilt gebruiken voor je blog (bijvoorbeeld je schilderijen. Het zal je duidelijken worden dat dit ook handig is, als je aan het leren bent hoe je plaatjes in je blog krijgt..
    Succes! :-))
    Volgende blog.. Weet ik nog niet, de tjd ontbreekt me om er eens rustig voor te gaan zitten..
    Maar wel binnenkort!

  155. jan bouma 3 augustus 2009 om 13:03

    @Aad… Dank… Zal met Kruimeltje 1 bij tijd en gelegenheid me erover
    buigen… Voorlopig hoop ik dat Gods hengel me de tijd ervoor zal geven….
    Had al wel iets begrepen over een snelle methode dat via control A en daarna..
    nog wat er snelle reultaten zouden zijn te boeken. het staat bij @jezzebel ik
    moet dat nog even opzoeken en idd werken vanuit een Worddoc.
    So far… Succes met je komende blog.

  156. Smokey Robbinson 3 augustus 2009 om 15:42

    @Aad, 2- 23.23 Niet duidelijk genoeg….geef maar aan wat je precies mist. Anders vrees ik dat er toch een vervolg moet komen. Over het alledaagse wat bij mij, zoals je gelezen hebt, in feite niets spannender is dan bij wie ook. Ja toch?
    Bij @ jan bouma lijkt het veel spannender toe te gaan. Voor 30.000 euro had ik onmiddellijk ja gezegd Jan. Wat maakt het in principe uit of "de hengel " bij jou of een ander aan de muur hangt. Laatste optie lijkt ook beter voor het onder de aandacht brengen van je ideeën, boek en zo.
    Blog plaatsen ìs niet moeilijk. Niet nodig ingewikkelde gebruiksaanwijzingen te lezen. Heeft niemand van de bloggers gedaan,lijkt me. Alles wijst zich vanzelf. Maar wel doen! Al doende leert men immers.

  157. Aad Verbaast 3 augustus 2009 om 16:56

    @Smokey: wat ik mis? Tja, wat moet ik daar nu van zeggen..
    Met name in het begin van de feuilleton voerde je de lezer telkens naar een potentieel hoogtepunt, waar het net op het einde ‘er niet van kwam’. Op zeer humoristische wijze ook nog..
    Toen je aangaf de epiloog te gaan schrijven, dacht ik even: en nu gaat het gebeuren! De eerste keer!
    Dat heb ik nog gemist :-))

  158. Aad Verbaast 3 augustus 2009 om 16:56

    @Jan: zie Smokey hierboven. Ik ben het helemaal met hem eens…

  159. jan bouma 3 augustus 2009 om 17:02

    @Smook 15:42
    Inzake je opmerkingen dat je het "jargon" moet ignoreren…; daarmee bevestig je mijn mening en die van @Aad en idem ook van jezelf ook omdat je concludeerde… "dat dat niet nodig was enz."
    DES TE MEER reden je er woest over te maken… Denk even na over wat je zojuist hierover zei…
    2. Inzake je opmerkingen dat ik mijn ziel en zaligheid en m’n principes voor 30.000 euro zou moeten (kunnen) verkopen… daarover verschillen wij van mening.
    Immers:
    Een voze daad, iets wat je uit opportunisme doet, zal zich nimmer kunnen verenigen met het
    gedicht van Kavafis dat luidde: (ik citeer uit m’n hoofd):
    Voor sommige mensen komt een dag waarop
    zij het grote Ja of het grote Nee moeten zeggen.
    En het blijkt meteen wie het Ja in zich heeft en na het gezegd
    te hebben gaat hij verder in eer en vertrouwen op zichzelf.
    Wie weigerde heeft geen berouw. Werd het hem weer gevraagd,
    nogmaals zou hij nee zeggen.
    En toch richt dat "Nee" – het juiste –
    hem te gronde voor heel zijn leven…
    ========
    En dan hoef ik jou niet te vertellen dat die vraag je in Dantes Inferno
    gesteld wordt vóórdat je het Hemelrijk kunt binnengaan.
    Heb je dat Nee uitgesproken vanwege de opportunistische
    redenen – het juiste volgens jou…., – ik moet immers die schilderijen opportunistisch
    verkopen en m’n ziel verraden – zo zal ik dan mezelf treffen bij Dante’s ultieme vraag.
    Want ik zal mezelf te gronde richten door het (opportunistische) "juiste" te doen!
    Ik deed immers hetgeen jij juist achtte. Die schilderijen verkopen tegen de prijs
    van 30.000 euro en tegelijkertijd mijn ziel en zaligheid daardoor verraden.
    Snap je?

  160. jan bouma 3 augustus 2009 om 17:04

    @Aad… 16:56
    Snap je mijn redenatie naar @Smokey dat ik het dus niet eens ben
    met je gelijk inzake het standpunt van Smokey?

  161. Aad Verbaast 3 augustus 2009 om 17:41

    @Jan: helaas.. Dat snap ik wel en niet….
    Wel als het over het schilderij gaat.. Maar niet als het over de blogkennis gaat (ik dacht dat we het met zijn drieën daar wel over eens waren.. In hoofdlijnen weliswaar. 😉

  162. Smokey Robbinson 4 augustus 2009 om 00:41

    @Aad, aha, nu weet ik waar je op zat te wachten. Als ik het zeggen mag: daar heb je echt niets aan gemist (smile). Maar…de werkelijkheid geweld aandoen, dat gaat niet. Wat niet gebeurd is kan ik niet opschrijven, Wat wel gebeurd is desnoods met wat humor uitvergroten, Een beetje maar.
    Maar goed, zoals ik al schreef: het is wellicht niet spannender dan bij wie dan ook, vermoed ik. Gewoon liefdevol en niets buitennissigs met black and deckers en allerlei hulpstukken h4h4h4h4. Maar…asl ik je daarmee een groot plezier doe, wil ik wel een keer uit de bedroom klappen, tenminste..als het echt om over naar huis te schrijven is. Ik doe m`n best en daarna de rest….
    Wat hààl ik me weer op de hals! Zo`n kokkel die wel even over erotiek zal schrijven. Hij wel…:))

  163. Smokey Robbinson 4 augustus 2009 om 00:58

    @jan bouma, je hebt hier je dilemma in de groep gegooid over het al dan niet verkopen van je schilderij. Wat wil je nu? Geld wat mogelijk "vies" is niet aanpakkken? Dan weet jij niet half hoeveel vies geld er in de omloop is, wat toch algemeen bekend is. Als je overál bij nadenkt wanneer je iets koopt of verkoopt kun je wel met verifiëren aan de gang blijven. Lijkt me een luxeprobleem van je en dat nog wel terwijl je eerder liet weten het zeer moeilijk te hebben, Was er een tijdje geleden niet een bisschop die goedkeurde dat iemand brood stal als ie erger honger en geen geld had?
    Maar nu zet je jezelf wel erg puriteins, dan wel integer neer. Hyperbooltje?
    Dan begrijp ik eigenlijk niet waarom je je dilemma/ vraag in de groep gooide. Je weet het antwoord voor jezelf immers? Nu verschuil je je ook nog achter de woorden van Kavavis. Maar als ik het goed lees wil je een daad stellen om straks bij "de hemelpoort", zoals je zelf zegt, binnengelaten te mogen worden? Altruïsme? Nou nee.
    Ik zou zeggen: verkopen die handel. je maakt zo weer een nieuwe, lijkt me. Dertigduizend euro is geen kattepis en je kunt het desnoods aan goede doelen schenken. Op die manier heb je iets nuttiggs met dubieus geld vban een ander gedaan. Een nobele manier van witwassen toch? Zouden meer "groot-viesgeldbezitters" moeten doen! Waarmee ik, voordat je woedend wordt, zeg niet jou te bedoelen, maar de aspirant koper van je werk.

  164. Aad Verbaast 5 augustus 2009 om 09:01

    @Smokey: het is al haast een echte eplioog wat je hier neerschrijft
    Ik zie het wel eens komen, of niet natuurlijk! :-))

  165. Marius 1 oktober 2009 om 08:41

    @ Aad
    Een ode aan die jongen heb ik op mijn laatste blog geplaatst, een plaatjehttp://www.vkblog.nl/blog/114634/Art_After_All_Art

  166. Aad Verbaast 1 oktober 2009 om 11:16

    @Marius: Op je laatste blog nog wel. Het ga je goed!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: