Aad Verbaast

te gek voor woorden eigenlijk

Druppels? Ga toch vliegen!

De afgelopen week druppelden druppels en druipers met de regelmaat van de klok door het VKblog. De een spatte nog spectaculairder van het scherm af dan de ander. Schaaltjes, afwasbakken, gepoetste aanrechten, douches en afdruiprekkendakgoten  plantencanons, kinnebakken en slakommen…Alles wordt uit de kast gehaald om met snelschietende digitaaltjes de plaat van ons leven te schieten. Los uit de pols. Statig vanaf statief. Of op goed geluk. Uiteraard met alle ‘dirty details’ van de achterliggende techniek erbij. Kan ik nog wel achterblijven?

Natuurlijk ben ik verbaasd en verwonderd over, en geniet van, al dit schoons. Maar ook hoe het toch weer kan dat plots zonder bijzondere aanleiding een ware hype kan ontstaan? Onvoorspelbaar en onvoorstelbaar. Het leven heeft ons verrassend veel te bieden.

Nu ben ik zelf (ja, ik geef het toe) behoorlijk hype en rage gevoelig. De zolder nog vol van de wuppies, flippo’s, scoubidou’s, sudoku’s en kratten vol knikkers natuurlijk.
En ja: een eeuwig dilemma voor me. Doe ik mee, of verzet ik me ertegen?

En ja, ik geef het eerlijk toe, ook ik heb urenlang mijn schijven vol zitten schieten in de badkuip. Je moet toch wat te doen hebben op zo’n regenachtige dag waar de druppels je om de oren vliegen als je even naar buiten gaat. Ik ben nog nooit zo schoon geweest.

Als dan alles mislukt blijkt, dan komt toch de ergernis boven. Waarom lukt me niet wat zoveel collega bloggers even uit de kraan schudden! Soms moet je gewoon kunnen toegeven dat je iets niet kan wat anderen wel kunnen. Het maakt je nederig. Weer een wijze levensles.

Zoekend naar een andere bij mij passende uitdaging bleek weer dat alles onder handbereik is.

Nu ergerde me ook al langer aan het aantal vliegen die mijn huis dagelijks als verblijfplaats verkiezen. Over overbevolking en immigratie gesproken! In dit geval, met het adagium “beat it, or eat it” was de keuze snel gemaakt: de mepper. “Eat-it”  vond ik niet direct een smakelijk alternatief.
Wel met enig schuldgevoel overigens, het is toch ook leven wat ik vermorzel. Enkel omdat ze mij niet bevallen? En zij? Hebben ze ook niet recht op een fraai leven?  

Kon ik van die nood geen deugd maken?

Natuurlijk! De brainwave kwam al rap: Ga toch vliegen! Aan de slag! Ik kreeg vleugels.

Het kost wat maar dan heb je ook wat. Dag en nacht bezig geweest om die vliegen iets bij te leren. Ik kan hier verklappen dat dat geen eenvoudige opgave was. Maar als de nood aan de man is…

Met gepaste trots presenteer ik het uiteindelijke resultaat. Het is me/ze gelukt. Ik kan het nu laten zien.

Als ik roep: “Geef Acht!” gaan ze met zijn 8-en synchroon 8-tjes draaien! Zie hier het ultieme bewijs!
En ik heb er weer een aantal gevleugelde vrienden bij! Voor het leven!

P.S. 1 :  Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat!
P.S. 2. : Opgenomen met een Kodak 8mm filmcamera, vanaf statief, dat weer wel natuurlijk!
P.S. 3.:  Zou “kunstjes van huisdieren” ook een hype kunnen worden?
P.S. 4 :  Wat zou jij je (of die van je buren) huisdier(en) kunnen leren? Of afleren?
.
.

124 Reacties op “Druppels? Ga toch vliegen!

  1. Smokey Robbinson 25 juli 2009 om 22:32

    @Aad, ik zie ze vliegen! Nou ja, wel vaker last van natuurlijk: )))
    Geinig zo`n vliegenblog.
    Het commentaar zal niet van de lucht zijn….. tenminste als ze ze niet làten vliegen , h8, h8, etc..

  2. Bart 25 juli 2009 om 22:32

    Hier heb je duidelijk talent voor Aad!
    Vliegendressuur, het resultaat mag er zijn, moet ik toegeven… 🙂
    Het zou misschien een hype kunnen worden, ‘kunstjes van huisdieren’.
    Al heb ik ook zomaar het idee, dat de gemiddelde VK-blogger (bestaat die?) niet zo veul met dressuur opheeft.
    Mijn huisdier is een eigenwijze kater, die leer je niets, en leer je ook niets af.
    Die hoop heb ik al jaren geleden laten schieten… ;-)))
    Voor mijzelf dus geen huisdierenafrichtdressuurkunstjesdoenhype, Aad, het zit er echt niet in… 🙂
    Groet, Bart

  3. Smokey Robbinson 25 juli 2009 om 22:35

    Zie, de reacties druppelen al binnen…..

  4. Aad Verbaast 25 juli 2009 om 22:54

    @Allen: laat ik nu altijd al gedacht hebben dat VKbloggers toch een fijne neus hebben voor trends, rages, en hypes.
    Laat ik nou net een artikel zien langskomen met de titel:
    "regendruppel-mysterie opgehelderd."http://www.nrc.nl/wetenschap/article2310348.ece/Regendruppel-mysterie_opgehelderd

  5. jan bouma 25 juli 2009 om 22:56

    Voor de echte deskundige reacties moet men altijd even wachten op mij… Maar laat ik even verklaren HOE een hype ontstaat. Heb daar met de expert HJA enige malen diepzinnige gesprekken over gevoerd en we kwamen tot de conclusie… "dat men elkaars stukjes overschrijft…" @Aad is er het voorbeeld van. Hij leest wat links en rechts over vallende druppels en denkt…"daar ga ik wat mee doen…" En zo denkt ook weer ’n ander en ondertussen is het hele land bezig met de druppels die vallen…
    Persoonlijk vind ik het "nadruppelen" vervelend. Maar dat is weer iets anders.
    Verrek! ’t Is morgen zondag! Moet ik ook nog die ! !@%$#!!-preekstoel beklimmen voor m’n wekelijkse ouwehoerenpraatje… ; ik bedoel preek… :)) Tot morgen dus. En weest u wel graag op tijd!

  6. Aad Verbaast 25 juli 2009 om 22:58

    @Smokey: namens de vliegen mag ik je hartelijk bedanken?
    Ik kan je wel een geheimpje verklappen. Uiteraard heb ik ook gezoht naar een fraaie druppel om te fotograferen, of zelfs te filmen. De enige die nog enigszins gelukt was de neusdruppel.
    Stond er prachtig macro op, maar kon niet door de deur.
    Dus dan toch maar dit.

  7. Martien 25 juli 2009 om 22:59

    Misschien wordt dit wel de volgende hype?! 🙂

  8. Aad Verbaast 25 juli 2009 om 23:00

    @Bart: Ik kan me er iets bij voorstellen. Katten dresseren eerder de bewoners van hetzelfde pand, en leren ze trucjes die ze leuk vinden, en leren ze dingen af, die ze niet behagen. Heb ik altijd begrepen tenminste…

  9. Bart 25 juli 2009 om 23:04

    Ja precies Aad. Misschien kunnen de poezen, op hun eigen Poezenblog, wel een hype introduceren: kijk-eens-hoe-leuk-we-het-baasje-hebben-afgericht! :)))
    Berustende groet, Bart… 😉

  10. Aad Verbaast 25 juli 2009 om 23:07

    @Martien:
    ik waarschuw je maar alvast, na de badeenden en druppels is hier alles mogelijk geworden 🙂
    @Jan: Je hebt een scherp oog voor hypes. Samen met HJA kwam je daar wel uit.
    Nu je het hype gebeuren hebt kunnen doorgronden is het natuurlijk een peuleschil voor je een hype rondom jou te creëren: Van druppel tot knuppel. IN het hoenderhok uiteraard, begrijp me niet verkeerd.
    Ik kijk wederom uit naar je zondagspreek. Hou het droog!

  11. Aad Verbaast 25 juli 2009 om 23:11

    @Bart: na de poezenVKdag hier op het blog wordt het inderdaad eens hard tijd voor een ‘afgerichte bazen VKblogdag’. Of vanuit katten-oogpunt: ‘afgerichte onderdanen VKblogdag’.
    Maar ik kan je verzekeren: vliegen kunnen ook stront-eigenwijs zijn. Lang niet iedereen heeft deze selectie gehaald. Die zijn er dan ook uitgemept! Er zijn grenzen!

  12. Annet 25 juli 2009 om 23:47

    Herkenbare gevoelens en dat wikken en wegen, ja…..
    Als ik rustig ben laat ik ze vliegen (de vliegen) 🙂
    Soms ga ik aan de mep….maar ik word al milder
    en milder…….
    Met de mug sta ik op slechter voet……..
    Groet van Annet

  13. Aad Verbaast 25 juli 2009 om 23:59

    @Annet: ik kan van muggen ook niet direct beamen dat ik er een ‘haat-liefde’ verhouding mee heb.
    Met vliegen heb ik nog wat meer.. Zeker ééndagsvliegen, die gun je toch ook een fraaie dag?
    Deze vliegen waren overigens wel geselecteerd op "longeveity". Ik ga niet voor de kat zijn viool op training met ze, als ze de eindstreep niet kunnen halen. Je ziet: er komt nog heel wat bij kijken.

  14. Smokey Robbinson 26 juli 2009 om 00:00

    @Aad, Ja hoor, dat mag. Doe ze de groeten, jouw vliegenpeloton. Knap werk! Een bak vol vlooien is moeilijker af te richten zegt men. Das gibt Theater!
    Wetenswaardig NRC- bericht trouwens over het opgeloste mysterie van de regendruppels. Vreemd, in een tijd waarin de wetenschap "zo goed als alles" weet, dat het regendruppelsmysterie nu pas is opgelost. Als ze nu maar niet van de regen in de drup geraken. Ook al zo`n uitdrukking waar ik me niets bij kan voorstellen:))) Eerlijk moet ik bekennen dat het`opgeloste mysterie me nu nog geen jota zegt. Kleine druppels zouden sneller vallen dan grote. De zwaartekracht, daar hebben ze lak aan. Affijn, nooit te laat om te leren.

  15. Aad Verbaast 26 juli 2009 om 00:08

    @Smokey: je weet nog niet half waar de wetenschap zich allemaal mee bezig wenst te houden. Je zou haast denken hebben ze niets beters te doen? Maar ja, zo en ik er nog wel een paar.
    Wat dacht je van deze excercitie… Althans dat hoorde ik als commentaar van een paar vliegen. Nou die konden natuurlijk ook meteen de eerste vlucht naar buiten nemen. Dat zul je begrijpen.
    "Nooit te laat om te leren" Hoe vaak ik ze dat wel niet heb moeten inpeperen toen ik ze alle facetten van de danskunst aan het bijleren was. Had je die grote ogen van ze moeten zien!http://www.ronaldschulte.nl/Preparaten%20facetoog%20en%20hersenen%20vlieg%2001.htm
    Ronald wist er wel raad mee..

  16. Marjelle 26 juli 2009 om 01:37

    Met een grote glimlach gelezen, Aad, en dat midden in de nacht (of juist). :))
    Vliegen zijn (voor mij) ‘huisdieren’, dus die doe ik nooit kwaad, daar had ik het toevallig gisteren nog met iemand over, maar dat had weer met een vorig blog te maken (normaal heb ik het nooit over vliegen, hoewel ik het eindelijk wel weer eens moet/wil gaan doen ;)).

  17. 100_woorden 26 juli 2009 om 02:40

    Wonderlijk inderdaad hoe rages ontstaan, zeker ook als het eigenlijk iets is dat al veel langer bestaat. Het is wel leuk om te zien hoe zoiets zich ontwikkelt. In eerste instantie zijn het een paar mensen die het echt leuk vinden of er echt in geïnteresseerd zijn en daarna zie je de mensen komen die het eigenlijk niet zo heel interessant vinden, maar niet achter willen blijven op zoek naar de door bijna alle bloggers gewenste aandacht die weer gevolgd worden door de bloggers die het niets vinden en daar weer een goede aanleiding in zien om een stukje te schrijven waarin hun afkeer naar buiten komt, hoewel ze in wezen ook gewoon meeliften op de aandacht die de rage genereert. Vaak als laatste komen de analisten, mensen die niet zozeer oordelen, maar het proces in kaart proberen te brengen en/of het geheel in een grotere context proberen te plaatsen. Vervolgens verdwijnt de rage weer net zo snel als hij gekomen is tot zich een nieuwe rage aandient en de geschiedenis zich herhaalt.

  18. Zich van Verre 26 juli 2009 om 03:21

    Ik vind dat de emmer al lang overloopt en wilde daar bijna een foto van maken maar beseft dat het de emmer alleen maar verder ldeed overlopen, maar die over en weer lopende vliegjes bekoren me wel.

  19. ron rozen 26 juli 2009 om 05:02

    Schitterend hoe die vliegen
    allen tegelijk met hun heupen wiegen

  20. ceesincambodja 26 juli 2009 om 07:00

    Hee, ze draaien 8-tjes.
    Knap.
    Vliegengroepje maken?
    Ceesgegroetjes

  21. easywriter6616 26 juli 2009 om 08:08

    Oh, ceesincambodja neemt me de woorden uit de mond. Schande dat zo’n groep niet al bestaat! Als jij hem opricht word je de ware Lord of the Flies.

  22. satuka 26 juli 2009 om 08:21

    de emmer liep over bij je begrijp ik ;)?
    Enniewee, ik heb mijn kat afgeleerd om bovenop het toetsenbord te gaan zitten.
    Maar dat is niet echt boeiend om te fotograferen ;).

  23. jan bouma 26 juli 2009 om 08:49

    @Allen
    preek…:))
    "…Men zou natuurlijk, beste gelovigen…, een hype dienen te maken rond een duurzaam begrip. Weliswaar bevestigt in @100woorden hierboven mijn al getrokken conclusie "dat u elkanders stukjes leest en daar vervolgens weer mee aan de slag gaat en zodoende een hype creëert!"
    Vooruit! Vrienden! Dat moet kunnen en het geschiedt.
    Waar het mij hedenochtend om gaat zijn dus "de duurzame hypes" die als zodanig uw eeuwigdurende aandacht zouden moeten krijgen. Geen waan van de dag meer, geen kortstondig palaver omtrent een onbetekenend iets… tenzij dat wordt besproken in de zijlijn en in de marge.
    Nu zou u kunnen beweren… "al hetgeen God als het onooglijkste van alles bezag" hij daarin toch bevestigde en liet zien zijn gezag.
    Goed!
    Ik wil hier niet langer over delibereren maar beseft u wel dat er ook daarnaast zeer belangrijke onderwerpen zijn. En dan noem ik u – alvast terwille voor de volgende belangrijke hype – het onderwerp: "De Vrucht van de Aarde".
    Het is een onderwerp van een concurrent van mij en hij schrijft hier ook zijn verhalen. Toch wil hij er een hype over doen ontstaan. Omtrent alle vragen die worden opgeroepen door zijn schilderij: "De Vrucht van de Aarde".
    Het onderwerp sluit aan bij wat discipel @Aad verbaast al eerder onder uw aandacht bracht. De overbevolking en alles wat daarmee samenhangt. Hij wordt dan ook bij dezes verzocht het onderwerp van de ‘boze man’ (wanneer wordt hij weer eens vriendelijk?) morgen al onder uw aandacht te brengen…
    Gaat u verder heen! En vermenigvuldigt u zich niet meer…!

  24. Aad Verbaast 26 juli 2009 om 09:11

    @Marjelle:
    "die doe ik dus nooit kwaad". Ik kijk ook niet op een vliegje meer of minder. Onder voorbehoud dat ze zich wat gedeisd houden. Zo niet, dan mep ik er flink op los. Aangezien nu bewezen is dat ze over een flinke dosis leervermogen beschikken ga ik er nu toe over ze aan te leren om het huis uit te vliegen. Moet kunnen lukken lijkt me 🙂

  25. Aad Verbaast 26 juli 2009 om 09:23

    @100_woorden:
    Je hebt er een echte studie van gemaakt begrijp ik. Je geeft een haarscherpe analyse van het gebeuren.
    Met je eerste druppelblog heb je wel wat los gemaakt. Onvermoed neem ik aan.
    Ik blijf me ook verwonderen waarom het ene wel een ‘rage’ wordt en het andere niet. Wat voor mij maar weer eens bewijst dat marketeers naderhand altijd prima kunnen uitleggen waarom iets wel of niet een succes wordt, maar eigenlijk nooit vooraf. Deze stelling zullen marketeers overigens ontkennen. 🙂
    Kan het ook iets te maken hebben met ‘verveling’? Ook ik heb urenlang, dagenlang de wonderen van Rubick’s Cube proberen te ontdekken. Nooit gelukt. Het enige wat lukte om die kubus weer op orde te krijgen, was het geheel demonteren en weer in elkaar zetten..
    Duurt even, maar dan heb je ook wat :-0
    Sudoku: een vergelijkbaar verhaal. Ook geprobeerd een zekere begaafdheid daar in te krijgen. Ook geen succes. Toen maar een sudokuoplosser gebouwd in excell. Drie klikken klaar. Maar ja, toen was de lol er van af.
    Op naar de volgende rage!

  26. draver 26 juli 2009 om 09:28

    Heir hebben we met een professional te maken

  27. Aad Verbaast 26 juli 2009 om 09:31

    @Zich van verre: ik zie dat nogal wat bloggers over prachtige macrolenzen beschikken. Dat was een tegenvaller voor me. Ik niet. Al die inspanning om fruitvliegjes te leren de tango te dansen bleek voor niets. Ik kreeg het er niet goed op!
    @Ron Rozen: je hebt er een scherp oog voor. Die tweede van links boven is een echte topper. Hou die in de gaten. Die gaat nog wel eens voor een solo carrière! Sterallures inmiddels..
    @Cees: zeker knap. "Vliegengroepje": Goed idee: ik zal er alles aan doen om van "groepen" een succes te maken.

  28. Aad Verbaast 26 juli 2009 om 09:37

    @Easywriter: vliegengroepje: ik zie er wel als een berg vliegen tegenop:nog weer een admin functie erbij.
    En het was al zo’n werk om al die vliegen te administreren. Pasfoto’s maken, kenmerken opschrijven, CV’s opstellen etc.. Een beestenwerk!
    @Satuka: "de emmer liep over bij je begrijp ik". Niet direct hoor, ik heb alle blogs voorbij zien druppelen en er van genoten. Het was haast de eerste onaangekondigde en spontane VKblog dag. Dag? Week!
    "Kat/Toetsenbord": filmpje misschien? Met geluid waarop het commando duidelijk te horen is natuurlijk. Het is natuurlijk wel heel bijzonder dat je een kat wat kan leren 😉

  29. Aad Verbaast 26 juli 2009 om 09:47

    @Jan:
    Dank voor deze preek, altijd weer een opkikker op de vroege zondagmorgen.
    Ik pluk er altijd weer de vruchten van.
    Uit jouw openbaring viel me op dat je met "Gaat u verder heen! En vermenigvuldigt u zich niet meer…!" de concurrentie ook aangaat met een niet te onderschatten partij. Dat getuigt wederom van moed en vastberadenheid. Zou deze stelling een rage kunnen worden? Het heeft wel wat aantrekkelijke kanten. Niet de minste is, dat er geen verdere fysieke inspanning voor vereist is, dat te realiseren.
    Begrijp ik dat we morgen alweer verrast worden met een nieuw kunstwerk uit je collectie?

  30. Aad Verbaast 26 juli 2009 om 09:50

    @Draver: dank.
    Ze noemen me hier in de buurt al met enige bewondering: de fly whisperer.
    De commerciële omroepen hebben er al lucht van gekregen. Binnenkort meer!

  31. hjv 26 juli 2009 om 10:05

    Een goede bevlieging !

  32. paco 26 juli 2009 om 10:06

    Kunnen zo mee in de toer

  33. jan bouma 26 juli 2009 om 10:07

    @Aad…9:47
    Dat heb je goed geconstateerd en geconcludeerd… Indien het je behaagt zend ik vandaag nog de aanleiding en reden voor de nieuwe hype. En wel middels het schilderij: "Vrucht van de Aarde".
    Aanvankelijk was dat werk een, ook door mij, miskend kunstwerk toen het werd gemaakt in 1999. Maar alengs en voortschrijdend de geschiedenis ontstond toch de drang er eeuwigheidswaarde aan toe te kennen. Dat overkomt soms eenieder.
    Een aanvankelijk en ogenschijnlijk gering voorval blijkt later enorme consequenties te hebben.
    Je snapt dat ik nu vast de ingrediënten vermeld voor de nieuwe hype.
    Verder laat ik ’n ieder z’n eigen waan ergens een hype van te maken of in te zien of niet….

  34. Aad Verbaast 26 juli 2009 om 10:28

    HJV: hoelahoepen had ik eerst geprobeerd. Maar dat was een vlieg te ver.
    Paco: ga toch fietsen! had ik ze al aangeraden. Nu de fietsjes nog. Ken jij nog een leuke dwerg-Smit? Kan Jan er wat van?

  35. Aad Verbaast 26 juli 2009 om 10:31

    @Jan: je maakt ons naturlijk hiermee bloednieuwsgierig!
    Wederom een visionair kunstwerk?
    Eeuwigheidswaarde? Dat moeten de notabelen van Maarssen ook gedacht hebben.
    Daarmee heb ik toch iets gevonden waar jullie het over eens kunnen zijn 🙂

  36. Thera 26 juli 2009 om 10:37

    Hahahaha, van de nood een deugd maken.:-) Ik vang de vliegen in een potje en zet ze weer buiten. Kylian heeft hiervoor een handig netje. Ik sla zelfs geen vlieg dood, alhoewel de verleiding erg groot is af en toe. Maar nu zal ik eerst eens wat dressuuroefeningen met ze gaan doen. Hopelijk kun je het resultaat binnenkort bewonderen op mijn blog.

  37. jan bouma 26 juli 2009 om 10:42

    @Aad… 10:31… Ook hier hebben de notabelen misgegrepen… Niet alleen van Maarssen maar van de gehele wereld! Je moet die dingen ook r u i m zien! De eeuwigheidswaarde laat zich niet spiegelen aan een gehucht als dat van Maarssen hoewel dat corrupt is tot op het bot en synoniem staat voor de rest van de wereld.
    Ik kom later wel terug met de tekst en de aanwijzingen voor "De Vrucht van de Aarde". Alvast dank voor de samenwerking….
    Allen veel plezier nu verder met de vallende druppels en het belang daarvan.

  38. Aad Verbaast 26 juli 2009 om 10:45

    @Thera: ik kijk er natuurlijk met spanning naar uit wat jij ze hebt kunnen aanleren.
    Het zijn eigenwijze rakkers hoor.
    Tip: bij goed gedrag mogen ze even op je neus zitten. Dat vinden ze het allerleukste! En dat stimuleert ze natuurlijk enorm om flink door te trainen.

  39. Aad Verbaast 26 juli 2009 om 10:49

    @Jan: "vrucht der aarde". Geeft natuurlijk een directe associatie met die gifbelt van je. Heb jij geen last van vliegen? Met name die fraaie groen glanzende exemplaren?
    Tip: ze aanleren massaal het gemeentehuis van Maarssen te gaan bezetten.
    Een soort van Maagdenhuis bezetting, maar dan anders. Ach, je ziet: ik blijf meedenken..

  40. Rubio 26 juli 2009 om 11:13

    Aad;
    ‘Geeft acht’ is je dus kennelijk gelukt.
    ‘Presenteert geweer’ volgende stap…?
    Kan het me haast niet voorstellen jou inmiddels kennende als vredelievend persoon èn als dierenliefhebber, mag ik aannemen……
    Er staat ons dus nog wat te wachten met dat leger gevluchte protesterende vliegen in de toekomst….
    Ik ga maar vast een vliegenmepperwinkeltje beginnen….de wapenhandel is immers lucratief?

  41. Smokey Robbinson 26 juli 2009 om 11:38

    @Aad, genoten van het gesprek hier. Je vangt ze de vliegen wel af zèg! Slimkomisch van je!
    Die link over het facetoog, dat was toch allang, allang bekend, maar de wetenschap herhaalt zich, ook dat wiel nog maar es her- uit- te- vinden, kennelijk bij gebrek aan ander werk en een overmaat aan subsidie…?
    Kijk, aan eerbied voor het leven, daar schort het aan: Jong geleerd oud gedaan. Jochies die vliegen vleugeltjes uittrekken weten tenminste wat ze later willen worden… Sorry, inkoppertje.
    Met "de eerste vlucht naar buiten" al is het met een goedkope staanplaats, zou ik dan ook verkiezen als ik een vlieg was.

  42. coby 26 juli 2009 om 11:46

    Aad, je krijgt van mij een negen voor die acht!
    Hartelijke groet, Coby

  43. Aad Verbaast 26 juli 2009 om 11:56

    @Rubio: weer helemaal bij zinnen, na zwaar getafeld te hebben met hoog buitenlands bezoek? 😉
    Kokkels en Marcisco’s resten op de vloer aan het aanvegen, om ze vervolgens te verzamelen in die inmiddels lege emmers sambal?
    "Geef acht" was nog een peuleschil vergeleken met wat ze nu aan het aanleren ben: door de geluidsbarrière vliegen. Dat doen we overigens buiten inmiddels. Het vlekte zo als ze niet op tijd konden remmen.
    De jonkies zijn nu bezig de moonwalk onder de knie te krijgen..

  44. Aad Verbaast 26 juli 2009 om 12:02

    @Smokey: het deed me denken aan een anecdote uit een lang verleden. Onder in de gewelven van ‘de Westersingel’ in Groningen (gebouw expermentele natuurkunde) kwam ik een promovendus tegen die onderzoek deed naar het facetoog. Hij klemde een vlieg vast in een klont kit, plantte een electrode boven op de kop (van die vlig natuurlijk), en zette ze dan vlak voor een monitor waar diverse patronen langs kwamen ‘vliegen’.
    Ik was enigszins ontzet, dat na deze beproeving voor deze diertjes, hij na de proef met een welgemeend "dank voor de bewezen diensten" de klont met vlieg en al de prullenbak in mieterde..
    En dat gebeurde allemaal zomaar, en er was geen dierenbevrijdingsfront te bekennen!
    Die hadden enkel oog voor bontjassen. Uiterst merkwaardig toch?

  45. Aad Verbaast 26 juli 2009 om 12:06

    @Coby: Nu ben ik natuurlijk wel nieuwgierig waarom je er dan toch een negen van maakt en geen tien, of een acht. Uiteraard wel in grote dank ontvangen!
    P.S. inmiddels begonnen met een cursus: "formatievliegen voor beginners".
    Ze lusten er wel pap van!

  46. jeetjemina 26 juli 2009 om 12:33

    Zoals altijd weer onovertroffen!
    Nee dit presteer ik niet.
    En mijn huisdiertjes evenmin.
    Al heb ik er daar vaak genoeg van,
    ze vertikken het om kunstjes te leren!
    Hoe ik ook mijn best doe met dresseerzweepje,
    spiegeltjes, electronische vliegenmepper, muggenzeefjes en
    mierenlokkertjes!
    gr eva

  47. Aad Verbaast 26 juli 2009 om 13:09

    @Jeetjemina: geen huis was je te hoog, dat lees ik uit je reactie.
    En inderdaad het is flink aanpoten met ze om ze iets bij te brengen.
    Tip: het begint natuurlijk met eerst het vertrouwen te winnen van ze. Het zijn nieuwsgierige beestjes immers. Enige voorzichtigheid is dan wel geboden. Als ze ergens lucht van krijgen, vliegen ze zo weer weg.
    Behalve die ene soort lucht: daar komen ze als vliegen op af.
    Niet aan te raden overigens. Ook hier zijn grenzen!

  48. coby 26 juli 2009 om 13:17

    Aad, dat is een oude en beproefde didactische truc. Ik geef niet direct een tien, maar met de negen druk ik uit dat ik een hele grote prestatie vind die ik zeer waardeer, maar dat het het nog altijd beter kan…..
    En het werkt. Je bent inmiddels alweer aan een volgende cursus begonnen die nòg een stapje hoger ligt. :-))
    Prettige zondag verder, Coby

  49. Aad Verbaast 26 juli 2009 om 13:28

    @Coby: Ik vermoedde al zoiets.. Maar met en negen ben ik natuurlijk al heeeel erg tevreden.
    Je ziet, ik ben niet iemand die met een zesje al tevreden is. Ik ga er toch niet de kantjes van af vliegen!
    Ondertussen begonnen met de volgende ploeg die zich aandiende: de fruitvliegjes. Gelukkig dat ik de leesloep van mijn bejaarde buurvrouw mocht lenen. Ik moet toch een beetje feedback krijgen van hun lichaamstaal tijdens het lesgeven? Ook een belangrijke leraarsvaardigheid begrijp ik -)

  50. zilver 26 juli 2009 om 13:33

    Prachtig blog, met humor en met een serieuze toets, nou dat mijn druppelfoto’s in het water gevallen zijn heb je al gelezen, mijn toestel ligt nu te drogen, met mijn mobiel die ooit in de wc-pot viel is het immers ook goed gekomen, we houden hoop, ik ga eerst een huisdier zoeken en hem dan trainen, u hoort nog van mij, fijne zondag! Fijn nu kan ik de hele week druppelen bij jou terug vinden, dank voor al dat werk!

  51. Sand 26 juli 2009 om 13:55

    Haha, leuk. Ik heb ook meegedaan aan de rage, al word ik niet genoemd (haha).
    Ach, de geschiedenis herhaalt zich toch altijd, niet alleen op dit blog :-))

  52. Rubio 26 juli 2009 om 14:11

    Aad;
    Loge en logee, zie Smokey.
    Idd een heet avondje….met al die sambal…..
    Jonge vliegjes; moderne wapens dus……kunnen ook nog es achteruit vliegen…
    Maar tja, ìk ben maar weer eens de Vecht ingedoken, als je begrijpt wat ik bedoel…haha

  53. nelus 26 juli 2009 om 15:13

    buongiorno all together. Tot haar grote spijt is nelussie weer terug in het land. Had nog wel maaaaaaaanden willen blijven in dat heerlijke land met dat prachtige stukje: "Toscane"
    AAd: vuurvliegjes die heb ik zien vliegen. Op een hele hoge berg in Ligurgie op een goddelijke plek in the middle of knowhere.
    En zou je die misselijke prikbeesten waar je overal jeuk van krijgt ook kunnen temmen ?
    Daar zou je de hele wereld namelijk blij mee maken.
    Wat die er toe doen in de evolutie is mij een raadsel. Ze bijten alleen maar en hebben geen enkele functie volgens mij dan he ?

  54. peterus 26 juli 2009 om 15:22

    Ik ben wederom verbaasd!
    vliegenmeppergroeten

  55. Rubio 26 juli 2009 om 16:20

    Hoi Nelus; Weer heelhuids terug in het land der vliegen en druppels..?
    Ja, hier gaat het leven gewoon z’n ‘gangetje’ zoals je ziet…
    Zo te zien was het warm in Italie..nog een beetje bruin geworden, lekker gegeten, mooie dingen gezien, dure It. pumps gekocht? Enfin…hoor het wel weer van je in ‘ons aller kroeg’..!

  56. jacopone 26 juli 2009 om 17:00

    Volgens mij heb je eerst alle acht hun vleugeltjes uitgetrokken, zo kan ik het ook, bah. ;–)))

  57. Aad Verbaast 26 juli 2009 om 17:10

    @Zilver: Ik las het onheil dat je overkwam in je blog: druppels overal op en hopelijk niet teveel in je cameraatje. Anders kan je niet meer druppelen!!
    Succes met je drogerijen.
    "Eerst huisdier zoeken": kandidaten genoeg, alles onder handbereik immers
    Hebben de huisstofmijten zich al aangemeld? Maar ja dan moet je wel een echte macro lens hebben om hun kunstjes te laten zien. Lukt je dat dan zal het zeker veel stof doen opwaaien.http://nl.wikipedia.org/wiki/Huisstofmijt

  58. Aad Verbaast 26 juli 2009 om 17:17

    @Sand: mijn excuses dat je druppleexperienten er niet bij staan. Ik zet die er natuurlijk even bij!
    @Peterus: ik was ook verbaasd wat die vliegen allemaal in huis hebben!
    @Jacopone: veugels, zelfs pootjes allemaal intact.
    Met name dat laatste bleek een enorm probleem te zijn in het begin. Als die poten die niet in de knoop mogen raken bij deze complexe figuren. De verleiding was hoog om daar wat aan te doen natuurlijk. Ik kan immers met twee poten ook aardig uit de voeten was mijn argument naar hen. Maar na overleg met hen besloten toch die extra uitdaging aan te gaan. Dan maar een even de voetjes lichten!

  59. Aad Verbaast 26 juli 2009 om 17:22

    @Nelus!!!! Welcome back!!! Je Italiaans is er een stuk beter op geworden lees ik. En dat in zo’n korte tijd 🙂
    Muggen? Nee, die beesten begin ik niet (meer) aan. Ik kreeg bij mijn eerdere pogingen alleen maar stekelige opmerkingen terug van die beesten. Sanctie? De mepper!
    Goed dat je weer terug bent (alhoewel je daar zelf nog niet zo zeker van bent). En natuurlijk veel in te halen 🙂

  60. Aad Verbaast 26 juli 2009 om 17:24

    @Rubio: "z’n gangetje"?? Vuurwerk!!
    En dan heb ik het niet alleen over de vuurvliegen waar Nelus het net over had.
    Geen gek idee overigens. Ik ga toch even naar de dierenwinkel om er een paar duizend op te halen.
    Ik zie het helemaal voor me: een revue met die beesten, met bijzondere lichteffecten op de dansvloer. Dat heeft wel wat!
    Kun jij een beetje zingen?

  61. Smokey Robbinson 26 juli 2009 om 17:55

    Citaat Aad:
    …in de gewelven van ‘de Westersingel’ in Groningen (gebouw experimentele natuurkunde) kwam ik een promovendus tegen die onderzoek deed naar het facetoog. Hij klemde een vlieg vast in een klont kit, plantte een electrode boven op de kop (van die vlieg natuurlijk), en zette ze dan vlak voor een monitor waar diverse patronen langs kwamen ‘vliegen’.
    @Aad, 12.12. Hahaha! , da`s een goeie.Niet op z`n eigen kop(vast interessanter) maar die van de vlieg….:))))) Nee voor bontjassen opkomen heeft geen zin. Maar `t is wel zo dat `t begint met vliegen en dan muizen, hamsters, honden,katten en de hele kinderboerderij dr`bij en…`t eindigt met mensen… Desensibilisatie, zo `t al nodig was in geval van gevoelsarme personen, kan men het beste starten bij de hinderlijkste beestjes. Vliegen dus.Waarom vinden enge exercities altijd plaats in kelders en gewelven, by the way?
    Vlooien komen nooit in aanmerking. Vreemd. Misschien zijn ze te wispelturig….
    Promovendus op de vliegenogen kan vervolgens trots rondstappen, adoraties zich laten welgevallen en zich verheven voelen.
    * N.B. Er zijn ok veel nuttige wetenschappen.
    P.s. dit is "galgenluim":))

  62. trekmoment 26 juli 2009 om 18:03

    Ik heb een lemniscaat gekocht, ooit! Achterlijk ding. Mooi gedaan jochie!

  63. Aad Verbaast 26 juli 2009 om 18:14

    @Trekmoment: eerlijk als ik ben heb ik even moeten spieken wat je dan wel niet gekocht zou hebben, ten behoeven van een harmonisch samenzijn met ons aller vlieg.
    Ik las: Lemniscaat komt van het Grieks voor een hangend koord.
    De vorm van de aangeleerde danspas heeft toch enige gelijkenis, ook met het teken oneindig.
    Ik kan me voorstellen dat een hangend koord niet in de smaak valt bij die vliegen. Leer ze dat maar eens aan… Dan is de mepper veel effectiever kan ik je vertellen, en met hetzelfde resultaat (als het dan toch moet): een snelle dood.

  64. Aad Verbaast 26 juli 2009 om 18:26

    @Summer: in aanvulling op je reactie dan nog maar een anecdote uit eigen doos en inhakend op je vraag: "Waarom vinden enge exercities altijd plaats in kelders en gewelven, by the way?"
    In de tijd dat ik rondzwierf in de medische industrie, was ik eens op een ‘bijscholing’ om te zelf eens het chirurgisch mes (was een electronisch ‘mes’ overigens) te gaan hanteren.
    Dit zou gebeuren in een groot ziekenhuis. We zouden mogen gaan snijden in een varken (die wellicht tot je verrassing – zie de eerdere link die ik je gaf op je blog- een grote gelijkenis vertoond met de mens).
    Opgetogen maar ook enigzins nerveus lieten we ons werkelijk leidden naar drie diep, naar de krochten en gewelven van dat ziekenhuis. De plavonds werden steeds lager en het licht steeds duisterder. Deze sfeer werd steeds grimmiger en verleidde ons tot zenuwachtige grappen over het monster van Frankensten… wat ‘zeker’ op ons lag te wachten..
    Aangekomen op de plek des onheils, ging de deur open waar het allemaal zou gaan gebeuren…
    We werden verwelkomd door: "Goedenmiddag, komt u binnen..
    En jawel: het was werkelijk de tweelingbroer van het monster van Frankenstein!!!! Hij had nog net geen staafjes uit zijn nek hangen…
    Ongelogen…
    P.S. ’s Avonds geen BBQ…. vegetarisch gegeten….

  65. jan bouma 26 juli 2009 om 19:13

    @Aad… t Is geen halszaak maar die vliegen van je…
    maken wel rare ‘achten’. Blijf ze even volgen…
    De bovenste lus zie ze maken is excentrisch ten opzichte
    van het onderste lusje… Kijk… ik zou ze toch even tot de orde roepen
    als ik jou was…
    vraag:
    waarom zijn vliegen zoveel lastiger bij
    drukkend en warm weer?
    Even afgezien van een hogere lichaamstemperatuur van de beestjes…
    Enfin… ik zie het morgen wel weer met mogelijk ook "de Vrucht van de Aarde" waarover
    ik met @Jezzebel al wat van gedachten wisselde… Ik raadde haar zojuist uit te zien naar
    voorwerpen… "die verpletterd konden worden!" E.e.a in relatie met het creatieve proces! :))

  66. Aad Verbaast 26 juli 2009 om 19:30

    @Jan: je hebt een scherp oog. De acht wordt ondersteboven uitgevoerd ten opzichte van wat wij schrijvers normaliter zouden uitvoeren. Beschouw het als een een bijzonder gevoel van humor van ze: ik was er immers ook ondersteboven van!
    "waarom zijn vliegen zoveel lastiger bij drukkend en warm weer?"
    Ik heb ze even geconsulteerd uiteraard over deze prangende vraag.
    Het antwoord: er is een zeker verband tussen de temperatuur en het libido!
    Herken je dat?
    Vanavond weer werk aan de winkel begrijp ik..

  67. jan bouma 26 juli 2009 om 19:53

    @Aad… Hoezo "werk aan de winkel?" Ik heb je de tekst voor morgen keurig doorgemaild alhoewel met ’n enkel taalfoutje erin… Ik kreeg zojuist kritiek van Jezzebel dat ik het nou onderhand zelf maar eens moest doen… Nee, ze bedoelde niks verkeerd; ze had het over de eigen teksten op m’n blog zetten want ze kijkt heel nooddruftig uit naar… "De Vrucht van de Aarde"… hetgeen haar te lang duurt; dat is een bekend vrouwelijk streven…:)).
    Heb haar uitgenodigd, met mogelijk Maria Trepp, George Knight en An van den Burg..! Die laatste (An van den Burg) zal de burcht Mithras ook doen sidderen… Maar we zien wel.. Eerst zien te overleven.
    Tot morgen in ieder geval. Groet! JB

  68. Aad Verbaast 26 juli 2009 om 19:59

    @Jan: ik heb een en ander ontvangen. Dank, ik ga vanavond weer een de slag.
    Met dit gezelschap, heb je toch een en ander aan opleidingscapaciteit in huis gehaald. Als het dan niet lukt, moet het toch echt aan iemand anders liggen.
    Je hebt hier gezien: zelfs vliegen hebben leercapaciteit…

  69. Rubio 26 juli 2009 om 20:47

    Aad 17:24;
    Inderdaad hou je de gang d’r wel in, ’t wordt iig nooit saai met jou en ik ben niet de enige hier gezien het aantal reacties.
    Zijn het geen vliegen, koeien of druppels dan zijn het wel tikkende tijdbommen, G-spots of ‘kutmarokkanen’.
    Voor elk wat wils, haha….
    Ja, kon vroeger wel aardig zingen en dan met name ‘fly like an eagle’ en ‘one day I fly away’….maar heb inmiddels door het roken het ‘geluid’/timbre van Leonard Cohen en Joe Cocker.
    Maken we er een karaoke-kroeg van, met die vuurvliegjes van Nelus natuurlijk…
    Zal me een feest worden zeg..

  70. Aad Verbaast 26 juli 2009 om 20:59

    @Rubio:
    Goed idee van je die karaoke.
    Summer weet er natuurlijk als geen ander er een paar stemmige "fly" liedjes bij te vinden, naast de collectie die je al gaf.. Het heeft meerdere stars al geïnspireerd zo blijkt 😉
    Hier alvast nog een toevoeging bij jouw lijst (nog actueel ook gezien hun recente bezoek in Amsterdam): "The fly" van U2http://www.youtube.com/watch?v=bEyrhdBIyD8

  71. jan bouma 26 juli 2009 om 21:49

    @Aad…
    Heb je zojuist een verbeterde en nieuwe tekstversie gestuurd
    voor die "Vrucht van de Aarde" die toch wel heel lastig was…
    Enfin… je hebt nu er geen omkijken meer naar qua missers en storende fouten..
    alhoewel niemand feilloos is..
    Hoop dat je het morgen gaat lukken.. met… de bevalling…..:))
    In ieder geval is er reclame genoeg voor gemaakt…:))

  72. De Stripman 26 juli 2009 om 21:54

    Heel wonderlijk, Aad ! Ik ben er alleen nog maar in geslaagd om een vlieg te laten zweven…! http://www.vkblog.nl/bericht/270800/Is_het_een_goed_vlinderjaar_%3F
    Hoewel, het zou onbescheiden zijn om te beweren dat hij dat zonder mij niet had gekund…;o)

  73. DRUPPEL 26 juli 2009 om 21:56

    Hahahaha….heerlijk dat je ze ziet vliegen en een paar blogjes over spetterende druppels als rage ervaart….hahahaha….net alsof een paar bloggers een rage zouden kunnen veroorzaken…hahaha…heerlijk!
    Maar even serieus beste Aad, je kunt toch beter het woord inspiratie gebruiken?
    Een rage behelst een mensen massa van meer dan duizenden ….zeg tienduizenden mensen die zich ineens massaal ergens als schapen op storten….zo ontstaat een rage.
    Ik ervaar de gezamelijke thema’ s juist als zeer positief.
    Het verbindt en maakt een ieder zijn of haar unieke druppel zonder druppels op de gloeiende plaat te zijn.
    Zoiets onschuldigs kan nimmer de druppel zijn die de emmer doet overstromen voor een rage of hype…; )))))
    Vriendelijke blog groet van druppel

  74. Aad Verbaast 26 juli 2009 om 22:03

    @Jan: da’s weer extra werk maar vooruit… Het stond al klaar en in de wacht.. Maar vooruit, dan nog maar een keer…. De voorgaande was wel wat slorig inderdaad.. Nogal wat taalfouten. Hoorde ik je daar niet eens over klagen???
    Heb je je eigen infoblok al gezien? Er staat ‘ineens’ iets moois bij!! 😉

  75. Aad Verbaast 26 juli 2009 om 22:08

    @Stripman: ik had die blog gezien, mooie foto’s!
    Ik ben eigenlijk wel verbaasd. Kan een zweefvlieg echt zweven, of is die dan aan het vliegen.. ?
    Volgens mij het laatste (ook gezien de foto), anders hadden de vleugels toch stilgestaan?
    Maar ook daar heb je ongetwijfeld een simpel antwoord op. 🙂

  76. Aad Verbaast 26 juli 2009 om 22:19

    @Isis: je hebt wel gelijk, ach, ik kan je wel verklappen (als je het niet verder vertel) dat er nog wel iets meer iets is overtrokken in deze blog.. Let wel:iets…
    En ik heb ook genoten van alle druppels. Zoals zoveel waar ik van kan genieten!! Jij toch ook??
    "Genieten is een keuze" per slot van rekening..

  77. jan bouma 26 juli 2009 om 22:29

    @Aad…22:03
    Inderdaad! Je hebt het portret van m’n moeder als "widget" geplaatst!
    Goede move… Zij kan niet genoeg met haar blik de wereld aankijken.
    Bedankt voor het plaatsen van die verbeterde versie m.b.t. de Vrucht van de Aarde…
    Die kon wel eens wat stof doen opwaaien omdat ook zeer oude controverses duidelijk
    worden tussen de evolutionisten en de creationisten… Ik hoop dat beide groepen mijn
    oplossing kiezen. We zien morgen wel verder… groet!
    Over die zweefvlieg… die staat al klapperend met z’n vleugels stationair in de lucht net als een kolibrie maar Stripman weet het vast zeker… Het schijnt dat die camera’s zelfs in stilstand de vleugelslag laten zien al wapperen de vleugels er op los. Volgens @100woorden kun je zelfs een geweerkogel nog in stilstand fotograferen als die de loop uitkomt… Veel meer weet ik er niet van… behalve dan nog dat je met zo’n geweerschot toch heel moeilijk een vlieg kunt raken… Dat konden vroeger wel de Beverly Hillibillies… die schoten op een afstand van meer dan 100 meter een stilzittende vlieg (ja dat wel..; hij moest wel stilzitten) op een muur dood!!! Dat waren nog eens scherpschutters…:))

  78. Aad Verbaast 26 juli 2009 om 22:44

    @Jan: tja, toen ik las dat je er geen slideshow van wilde maken, heb ik het maar zo voo je opgelost.
    Je bent echt een a-techneut.. Nog nooit van highspeed camera’s gehoord?http://en.wikipedia.org/wiki/High_speed_camera
    Miljoenen beeldjes per seconde…
    Van die Hillbillies: je vergeet er nog bij te zetten: "tussen de ogen"..
    P.S. ik ga nu die andere versie er op zetten.. Inmiddels wel weer vier taalfouten er uit gehaald. Ook Becharot vervangen door Bechorot, en Jawhe door Jahwe, met uw welnemen.
    Zwaar getafeld vanavond? :-))
    P.S. 2: uitloggen dus!!
    Nabericht: inmiddels klaar.. morgen 09:09
    Als je inlogt,kan je het overigens lezen..
    1. klik op "tabblad" berichten
    2. klik op "alle berichten"
    3. dan klikken op bovenste bericht…
    Dat kan ik zelfs die vliegen hier leren :-))

  79. Geroma 26 juli 2009 om 23:01

    Aad….ik vind die acht-draaiende-vliegen helemaal te gek.
    Ik sla ik ze hier thuis trouwens te pletter met m’n vliegenmepper.
    Jeetje, er lijkt wel een vliegenplaag aan de gang te zijn zeg.
    Ontzettend leuk blog heb je er van gemaakt en …. nog dank voor de link naar m’n druppelblog!
    Lieve groet van hier.

  80. Aad Verbaast 26 juli 2009 om 23:05

    @Geroma:
    "helemaal te gek".. Allles went, die vliegen vonden dat eerst ook, maar nu vinden ze het heel normaal.
    Ze zijn nu bezig het alfabet aan te leren.
    Natulijk een link naar je blog (een van de twee helaas).. Mooi waren ze. Vooral die metaalkleur..
    Deed me echt aan die schurk denken uit die film. Was dat niet in robocop (de film dan)?
    Misschien een suggestie voor deel drie… 😉

  81. Cathy 27 juli 2009 om 00:24

    Ha die Aad!
    Ik laat je even weten dat ik dit wel een heel erg leuk blog vind hoor.
    Ontzettend knap gedaan.
    Het was voor mij weer veel leesplezier, mede ook door alle leuke reacties.
    Lieve groet en trusten voor straks.
    @Nelus.
    Fijn dat jullie een geweldige vakantie hebben gehad.
    Het was wat stilletjes hier zonder jou.
    @Rubio.
    Al weer een beetje bij de mensen?
    @Jan.
    Leuk dat jij zoveel plezier beleeft aan jouw eigen blog.
    Je bent er maar druk mee!
    Je wordt echt met de dag knapper en dat heb jij natuurlijk aan die geweldige leermeester van jou te danken. Morgen ga ik weer bij jou kijken.
    Voor straks welterusten.

  82. Aad Verbaast 27 juli 2009 om 00:34

    @Cathy, net op de valreep, op weg naar de klamme lappen, keek ik nog even of er iemand als ‘vliegen op de stroop’ was afgekomen. En jawel, Jij dus Op het gebruikelijke uur. Ik had het kunnen vermoeden.
    Leuk dat je weer plezier hebt gehad. Dat was nou ook net de bedoeling natuurlijk!
    Ik ga nu nog snel even die vliegen wat stroop om de mond smeren ( want je moet ze flink motiveren. Morgen weer keihard trainen!), en dan weer snel slapen. Morgen weer een drukke dag 🙂
    Jij ook, een fijne dag morgen!

  83. jan bouma 27 juli 2009 om 07:44

    @Aad…22:44….ook goedemorgen.
    Paar opmerkingen…
    Inderdaad je hebt gelijk maar ook weer niet. Dat kan. Kijk! Laten we eerst je redelijk ambivalente opmerking omtrent mijn "digibeet-zijn" onder de loep nemen. Die kunsthistorica waar ik 3 jaar mee heb samengewoond zei soms bij een bepaald leerpunt heel praktisch: "daar ga ik m’n hersenen niet mee vermoeien!"
    Maar… Dan zeg jij natuurlijk onmiddellijk: "Dan moet je anderen vanwege het feit dat je "de techniek" geen moer interesseert er ook niet mee lastig vallen!" Gelijk en ongelijk kan allebei. ’t Is waar dat ik zelfs van leven nog niet één foto gemaakt heb (voor mezelf) en dat daarom als ik voor een ander ’n plaatje moet schieten – zo heet dat… – men mij dan moet vertellen "waar het knopje zit.."
    Nu heb ik vrienden (die je inmiddels goed kennen) die daar geen punt meer van maken. Zo heb ik iemand voor mijn computer – is het eenmaal goed geïnstalleerd gaat er vrijwel ook nooit iets kapot (afkloppen…!) bij me… maar dat komt ook weer omdat ik zelden download of rotzooi binnenhaal dat besmet zou kunnen zijn. Zo hou je de boel gezond. Enfin… zomaar wat opmerkingen. Ondertussen verloopt onze samenwerking toch redelijk goed… zo dacht ik? Zal me wel eens gaan verdiepen in dat "erop zetten" maar zit voorlopig teveel met andere sores aan m’n kop. Dat weet je ook.
    En… laat ik me niet vergelijken met die superslimme vliegen van je… Waarvan ik – als enige – toch maar mooi zag dat ze geen goede ‘acht" wisten te maken.. Je hebt soms mensen met oog voor het detail.
    Ik hoop dat de "Vrucht van de Aarde" de aandacht krijgt die het verdient.
    Daarna zal ik min of meer wel gedwongen zijn een hoog tempo te handhaven want als er nog ca. 40 schilderijen zouden moeten volgen betekent dat bij één per dag nog 40 dagen en zoveel tijd heb ik sowieso niet meer. Allerlei redenen. Daarom een selectie uit de rest met een maximum van nog 10 of zo… Totaal heeft men dan zo’n 15 doeken "in the picture" hetgeen voor een indruk genoeg moet zijn.
    Tot zo ver even… Tot later.
    @Cathy… jij ook bedankt… en misschien zie ik je nog wel op m’n blog.
    Trek je het niet teveel aan want ik weet dat je ook een kind hebt (een dochtertje)
    Is ze weer hersteld ? Want ik herinnerde me dat ze ziek was..
    Allen prettige dag en alle dagen erna… jb

  84. De Stripman 27 juli 2009 om 09:08

    @ Aad en Jan: Sorry, gisterenavond was ik vroeg naar bed, daarom pas nu mijn reactie. Zoals je al veronderstelt, Aad, is het niet echt zweven wat een zweefvlieg doet. Als je zweven tenminste omschrijft als drijven op de lucht, zonder gebruik van motor of vleugelslag. De zweefvlieg slaat juist enorm vaak en snel met zijn vleugels, net als een kolibri, en zou daarom misschien beter vliegvlieg genoemd kunnen worden. Maar omdat hij zo mooi stil kan staan in de lucht en je door de snelheid met het blote oog die vleugels haast niet kunt zien, is hij waarschijnlijk zweefvlieg gaan heten.
    Er zijn allerlei dieren die namen hebben die op vergissingen berusten. Eentje die me direct te binnen schiet is de ‘paardenbijter’ een libellesoort waarvan je, gezien zijn naam aan moet nemen dat men ooit gedacht heeft dat hij paarden beet. Misschien dat hij vaak rond paarden te zien was omdat hij achter de vliegen aan zat, die ook vaak rond paarden te vinden zijn.
    Een ander voorbeeld is de ‘geitenmelker’, een bijnaam voor de nachtzwaluw. Een interessant dier dat een grote bek heeft en daarom misschien verdacht werd van het zuigen aan geitenuiers. In werkelijkheid is het een insecten eter.
    Ik zoek nog even naar links naar beide dieren. Er zijn er vast veel meer te vinden met ‘foute’ namen…;o)

  85. De Stripman 27 juli 2009 om 09:13

    Van de paardenbijter heb ik zelf ooit foto’s geplaatst op het Klupblog: http://www.vkblog.nl/bericht/67046/Jawel%2C_wij_hebben_ook_een_libelle
    Voor de nachtzwaluw, die helaas nog nooit mijn balkonnetje bezocht heeft, verwijs ik naar de betreffende Wikipedia-pagina: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nachtzwaluwen

  86. Aad Verbaast 27 juli 2009 om 09:36

    @Stripman: dankjewel voor je uitgebreide toelichting. "vliegvlieg" zou inderdaad een betere doch ook weer als vreemd overkomende naam zijn. Ik begrijp nu waarom het zweefvlieg heet: omdat die stil staat in delucht. Dat heet toch ook wel ‘bidden"? Althans bij roofvogels?
    Ook een merkwaardige verwijzing overigens. Nou ja, misschien dat het iets te maken heeft met ‘bidden voor het eten’?
    Leuk die vreemde namen van en over vogels. Vreemde vogels genoeg! 🙂

  87. Aad Verbaast 27 juli 2009 om 09:40

    Jan:
    === Daarna zal ik min of meer wel gedwongen zijn een hoog tempo te handhaven want als er nog ca. 40 schilderijen zouden moeten volgen betekent dat bij één per dag nog 40 dagen en zoveel tijd heb ik sowieso niet meer. Allerlei redenen. Daarom een selectie uit de rest met een maximum van nog 10 of zo… Totaal heeft men dan zo’n 15 doeken "in the picture" hetgeen voor een indruk genoeg moet zijn. ===
    "min of meer wel gedwongen".. jij laat je toch niet dwingen?
    "bij één per dag" overdaad schaadt.
    Binnen de door jou zelf opgegeven grenzen, lijkt me je laatste suggestie de beste.
    De rest kan dan altijd laten nog op het blog binnendruppelen. immers.
    Stof (excuus: doek) genoeg!

  88. jan bouma 27 juli 2009 om 10:41

    @Aad
    @Strip
    Bedankt Strip voor je toelichting. Voor @Aad denk ik dat dat "bidden in de lucht" door roofvogels slechts gebeurt als ze met hun scherpe ogen een prooi op de grond in het vizier hebben. Ik denk dat God – toen hij de dieren "maakten" niet zo’n egotripper was om de vogels ook nog in de lucht voor Hem te laten bidden ter zijner ere net zoals hij met de mensen op Aarde al wel verordonneerde… o.
    @Aad…
    Speciaal dankwoord van mij aan jou op m’n blog gezet. Ere wie ere toekomt. Moet mezelf eens duchtig toespreken. Wat die resterende schilderijen betreft ik denk inderdaad nog maximaal een stuk of 8 a 10… Dat moet genoeg zijn met ca. 2 dagen "tentoonstelling" op het Vkblog… Weet eigenlijk pas zeker iets over mijn continuíteit na 20 augustus of daaromtrent. Dan ben jij alweer en route maar voor die tijd hebben we ze al wel gehad… Zoiets.. dus.

  89. Aad Verbaast 27 juli 2009 om 12:09

    @Jan: dank voor de dank. "Alls het effe kan" altijd goed als ik iemand uit de brand kan helpen. Nou , je weet wat ik bedoel.
    Het is een mooie ‘homepage’ van je geworden inmiddels. Stof genoeg immers. Ook om te doen opwaaien!
    Ik zie de teksten wel komen. Doe maar rustig aan 🙂

  90. Kokopelli 27 juli 2009 om 13:18

    @Aad: Zit ik met een half oog (en oor, de kiepen maken een pokkeherrie) een beetje gedachteloos die vliegen van mijn scherm weg te jagen, is het hele marcherende cohort van jou…
    ;-)))
    Prachtblog Aad.
    Groet,
    Kokopelli

  91. Aad Verbaast 27 juli 2009 om 14:05

    @koko: heb jij er ook al zo last van?
    Ik niet meer, sinds ik van die nood een deugd heb gemaakt.
    Ik kan je een leuk boekje aanraden: Vliegfluisteren voor beginners.
    Je kan wel raden wie dat geschreven heeft.. Gaat een bestseller worden wat ik je brom.. Of zoem.. nou ja, je begrijpt wat ik bedoel.

  92. Peter 27 juli 2009 om 17:53

    Hé je bent er weer!

  93. Aad Verbaast 27 juli 2009 om 18:04

    @Peter: jij ook dus..
    Was het je nog niet opgevallen. Inmiddels al weer mijn vijfde blog na terugkomst.. Je hebt nog wat in te halen..
    Ernst en luim zoals gewoonlijk.. 😉
    Ik zie dat jij ook even afwezig was. Op vakantie geweest? Of ook een blogpauze? Of allebei, kan ook natuurlijk..

  94. Rubio 27 juli 2009 om 18:08

    Ben ook wel benieuwd naar foto’s van het beruchte heidehaantje….jazeker, Philip Freriks sprak het goed uit deze keer…….

  95. jan bouma 27 juli 2009 om 18:39

    @Aad..
    Druppelt het hier nog?
    We staan er niet bij stil, zo elke dag, maar ’t is
    een godswonder op de keper beschouwd die
    regenbuien… Op welke andere planeet zou dit
    ook voorkomen? Laten we onze aandacht ‘ns
    richten op het heelal. Kunnen de aliens misschien
    mee gaan discussiëren…:))

  96. Aad Verbaast 27 juli 2009 om 18:46

    @Rubio: Ik ben even in verwarring, of jij?
    Stripman had het over de "geitenmelker". Nu begin jij over het heidehaantje. Of ben je in de war met de tepelkluiver?
    Vreemde vogels allemaal.. Ik had het al met je over de Indian Curry bird gehad.. Ken je de bijzondere eigenschappen van de wee-wee-bird?
    En met name waar deze bijzondere vogel zijn naam aan te danken heeft?

  97. Aad Verbaast 27 juli 2009 om 18:53

    @Jan: het druppelt hier ook nog steeds.
    Fantastisch dat moeder aarde hier voor heeft gezorgd. Een wereldwijd bijzonder irrigatiesysteem. Inclusief afwatering.
    Maar als je het van de aliens moet hebben, dan kun je nog lang wachten.. Alhowel ik wel eens een blog heb geschreven dat ze al lang onder ons zijn.
    Vlammend betoog overigens. Niemand kon daar een gat inschieten..
    Of verwijs je naar je laatste blog? Bijzonder weer te zien dat bij de ene er meer mensen reageren dan bij de andere. Je hebt een aardige Jazz met Jez overigens.
    De wereld is redelijk onvoorspelbaar, hoe graag we het ook anders zouden willen zien.

  98. jan bouma 27 juli 2009 om 19:11

    @Aad… 18:53
    Gelukkig is jouw de verwondering niet vreemd inzake de planeet Moeder Aarde
    en de ons toegeworpen leefbare ecosystemen.
    Inzake: reacties.
    Veelal mijdt men toch moeilijke discussies. Daar moet je maar zin in hebben.
    En ik sta natuurlijk bekend als ‘moeilijk’. In dat opzicht beschouw ik de wereld nu juist wel
    als "redelijk voorspelbaar!" Dus we hebben verschil van mening.
    Terug naar mijn vraag: (die eenieder graag beantwoord wil zien)
    Hoeveel planeten zouden er zijn in het heelal die ook net
    zoals de Aarde toevallig op een bepaalde – maar juiste – afstand staan
    van de Zon (of een andere ster) en waar zich ook leven kan ontwikkelen.
    Water is daarbij een noodzakelijkheid. Enfin.. Je bent natuurkundige
    en misschien ook wel helderziende…… als je al aangaf dat "de aliens" al lang onder
    ons zijn.. Of bedoelde je ‘aardse aliens’?

  99. Aad Verbaast 27 juli 2009 om 19:24

    @jJan: ik zal de desbetreffende blog nog even bij je in herinnering bengen:http://www.vkblog.nl/bericht/215670/De_aliens_zijn_onder_ons..
    Een natuurkundige zijnde brengt het niet veel als je de vraag stelt: hoeveel. Zelfs die kunnen dat niet beantwoorden.
    En als ik zou stellen dat er 300 miljoen planeten zijn met leven (onderbouwd natuurlijk) dan zou het nog geen verschil uitmaken. Kontakt is waarschijnlijk niet mogelijk. Jammer eigenlijk..
    Een beetje nederigheid in deze kunnen we wel gebruiken. Extra lessen ook.

  100. jan bouma 27 juli 2009 om 19:48

    @Aad…19:24
    Het maakt je inderdaad nederig(er). Ik herinner me nu die "aliens" weer met al hun karakteristieke kenmerken die je opsomt in die link.
    Geloof jij niet in die trechters en krommingen in het heelal – ik dacht "wormholes" – geheten waardoor er toch contacten mogelijk zijn? We denken misschien toch wat te ééndimensionaal ook t.a.v. de natuurkundige begrippen die mogelijk zijn. Maar dit onderwerp valt buiten dit blog. Off topic dus. Laat maar…
    ps
    ik ga wat anders doen; zie morgen wel verder. Dit was no. 100 geloof ik over het druppelverschijnsel gesproken..:))

  101. Rubio 27 juli 2009 om 19:54

    Aad;
    De wee wee bird, nee nooit van gehoord, gezien en mee te maken gehad op mijn verre reizen. En die Indiase currybird die kennen we inmiddels wel, zeer interessante vogel…veel van geleerd ook……..ehm…
    Ook van de tze tze vlieg maar die heeft gelukkig nooit ‘trek’ in me gehad.
    Terug in NL heb ik wederom wel weer vaak met dazen te maken gehad…..zelfs tot nu toe…geintje meneer Sonneberg…

  102. Rubio 27 juli 2009 om 20:27

    Smokey; Ik kan helaas niet reageren op je nieuwe blog, genaamd (Zwanenzang…..zinloos en intriest!!)
    Zou ik iets verkeerd kunnen doen of hebben anderen ook dit probleem?
    Er wordt me te kennen gegeven; ‘Bij dit bericht worden geen reacties (meer) toegestaan’….
    Tot op heden nog 0 reacties.

  103. Aad Verbaast 27 juli 2009 om 21:18

    @Jan: toch wel bijzonder, ergens heb je toch wel enigszins een visionair vermogen.
    Laat ik nou net op het ljstje van te komen blogs een verhandeling hebben over de beperktheid van het menselijk brein slechts drie dimensies te kunnen zien. En daarin te kunnen denken…
    Die wormholen.. tja, wie weet, als er wezens zijn die geen moeite hebben 30 dimensies te kunnen waarnemen, kunnen ze zo even binnenwippen… Zonder dat we ze waarnemen natuurlijk.
    Maar ja, we zijn dan ook maar een vlieg in hun ogen. De mepper? Of 8-tjes laten draaien?

  104. Aad Verbaast 27 juli 2009 om 21:31

    @Rubio: 20:27
    even gekeken bij Smokey. Ik zag de volgende reactie er onder staan van hemzelf (inmiddels?):
    "Mijn besluit om bij dit blog geen reacties te willen ontvangen heeft de volgenden reden(en):
    Het akelige bericht kwam er tussendoor. Ik was geraakt door dit zinloze geweld. Daarbij wil ik dit blog later weer verwijderen, omdat mijn actuele blog er ook nog is.Bovendien zouden tevens eventuele reacties worden verwijderd. Om dit te voorkomen, dan maar geen reacties.
    De foto`s had ik gemaakt met een heel doel Dat is nu in het water gevallen. Niet het ergste, want het gaat per slot om het trieste voorval met de zwanen.
    Hoop op jullie begrip voor mijn keuze. "
    Het is zijn keuze geen reacties toe te laten. Aan hem. natuurlijk.
    19:54: "Dazen".. van die beesten heb ik dan weer nooit gehoord. Maar dat ga je vast ook uitleggen. Kijk zo leer je nog wat van elkaar en van de flora en fauna van ons prachtge aardkloot.
    Dat brengt me natuurlijk op de wee-wee-bird. In het Nederlands ook wel de ai-ai-vogel genoemd.
    De vogel leeft in de hoge grassen (prairie) en is eigenlijk een loopvogel.
    Om te kunnen zien waar hij is, maakt de vogel regelmatig hoge sprongetjes om boven die hoge grassen uit te komen en dan snel evenrond te kijken.
    Nu wil het dat de vogel twee gigantische kloten tussen zijn poten heeft..
    Elke keer als hij dan weer landt van zo’n hoge sprong maakt hij het karkteristieke geluid: ai-ai.
    (In de Amerikaanse prairie: wee-wee.)
    In de vogelmeerpolder zijn er inmiddels meerdere nesten. Ze zitten gaarne op plekken waar de natuur juist niet naar de kloten is. Een gevoelig vogeltje zogezegd.

  105. Rubio 27 juli 2009 om 22:42

    Aad;
    Ah die vogel, jaja…..
    Volgend weekend vliegen ze allemaal naar Amsterdam alwaar die natuur allang naar de kloten is.
    Die vogel strijkt het liefst op boten neer al roepend en kirrend ai ai en wee wee, ja ze vliegen zelfs de oceanen over, 1 x per jaar….
    Zeer gevoelige vogeltjes overigens en hebben vele ‘natuurlijke’ vijanden uit oa Noord-Afrika die daar dan ook tegelijkertijd neerstrijken.
    Over het hoe en waarom daarvan moeten de wetenschappers ons tot nu toe het antwoord schuldig blijven…..maar er zijn onuitgesproken vermoedens..theorieen zogezegd.
    Of misschien weet jij daar iets meer van..? Als bioloog kun je me daar ongetwijfeld ‘nog meer over vertellen…’?
    Dazen, ook wel blinde dazen genoemd en tweevleugelig, zijn hele vervelende beestjes die messcherp in de huid kunnen steken….en heb me laten vertellen dat ze net als gewone vliegen òòk af te richten zijn.
    Ik heb me laten vertellen dat er al dazen zijn die inmiddels aan het bloggen zijn geslagen…maar helaas is ook dat nog niet bewezen…

  106. Aad Verbaast 27 juli 2009 om 22:57

    @Rubio: alweer verwarrend, ik vertelde je immers dat die vogel zogenaamde loppvogels waren.
    Net als de struisvogel, je wel bekend, en de kiwi.. En nee, die dingen in de supermarkt zijn niet de torso’s van deze beesten noch de eieren. Ze zouden anders immers bij de vleesafdeling gelegen zouden hebben.
    Je moet dus toch enigszins in verwaaring zijn met een andere vogel.
    Dazen.. dank voor je uitleg. Er begint me nu echt iets te dazen. Erg veel last daar rond de Vechtse regio?
    Is "tweevleugelig" overigens bijzonder voor iets dat vliegt? Eenvleugelig lijkt me nogal lastig…
    Dazende bloggers.. Ik kan er wel een paar bedenken 🙂

  107. jan bouma 27 juli 2009 om 23:08

    @Aad… er wordt inderdaad wat afgedaasd hier.
    Voor Rubio misschien interessant een wetenschappelijk feit:http://www.tudelft.nl/live/pagina.jsp?id=2fde49dc-9e1e-48e5-a484-154af20d9881&lang=nl
    inzake de "wormholes" voor het geval hij dacht dat ik zou dazen…
    Welnee! Dat doen alleen de dwazen…
    Zijn die ook af te richten?
    Wat die dazen nog betreft. Ze zitten graag op koeien en paarden
    vanwege de weinig behaarde huid. Kunnen ze makkelijk steken.

  108. Rubio 27 juli 2009 om 23:18

    Jan; Voel je niet aangesproken, het was geenszins m’n bedoeling….haha
    Ècht niet!

  109. Rubio 27 juli 2009 om 23:21

    Aad;
    Vanmiddag nog een ‘geitenoog’ of hoe die libellen ook heten mogen in de tuin gezien en die was VIERvleugelig en ik ben inderdaad maar een LEEK…Aad èn…. Jan…..!@#$%
    Overigens sprak dat beestje vanmiddag in de tuin me wel aan…..mooi diertje..

  110. Aad Verbaast 27 juli 2009 om 23:28

    @Jan:na Einstein is het universum nooit meer recht geweest. Een bijzonder voorbeeld weer dat recht krom kan zijn. Waar die naam overigens vandaan komt: wormholes..
    Heb jij dazen in je tuin? Of enkel nog (gifitige dampen) mutanten?
    "af te richten". Nooit geprobeerd nog. Aangezien ze in de buurt van paarden schijnen te leven, moet ik wellicht even een duo oprichten met de horse whisperer.
    @Rubio: "een leek"? je herkent zomaar een libelle en dan ook nog als geitenoog!
    Als ik door de tuin loop, kom ik niet verder dan de woorden "plant", "bloem", en "beest".

  111. jan bouma 27 juli 2009 om 23:43

    @Rubio… het verdient aanbeveling om "het beestje bij de naam te noemen…!" Krijgen we ook geen misverstanden… Hahahaha…
    @Aad… Dazen komen volgens mij overal voor. Je hebt kennelijk daarin ook nog weer heel wat
    soorten. Ook in grootte variërend. Ik herinner me dat ik eens een stampede veroorzaakte
    door een brommend en zoemend geluid te maken waardoor een kudde koeien op hol sloeg!
    Waar gebeurd! Ik probeer dat nu ook wel eens bij de politici… maar die reageren niet.
    Die koeien waren slimmer…:))
    ps
    Heb getracht die rare verspringing ongedaan te maken in de redactietermijn. Op het scherm heb ik aaneen gesloten tekst staan maar niet na het verzenden… Ook een raadsel.

  112. Aad Verbaast 28 juli 2009 om 00:28

    @Jan en Rubio,
    Als echte daas kenner zal ik hier even wat over dazen vertellen.. Uit de losse pols uiteraard:
    Dazen (Tabanidae) zijn een familie van bloedzuigende insecten die behoren tot de orde tweevleugeligen (Diptera). Dazen worden ook wel brems, steekvlieg of paardenvlieg genoemd, of in het zuiden blinde daas. De familie is wereldwijd verspreid; er zijn vermoedelijk ongeveer 8000 soorten. In Nederland leven zo’n 35 soorten. Daarvan vormen zo’n 12 soorten de laatste jaren een ware plaag. De bekendste en meest algemene soort is de regendaas.
    Dazen worden vaak verward met horzels, dit is echter een totaal andere groep van vliegen. Horzels kunnen in tegenstelling tot dazen niet bijten. Daarnaast parasiteren de larven van horzels in levende dieren terwijl de larven van dazen zich ontwikkelen rond wateroppervlaktes.
    Geen daas gaat me te hoog, dus ik heb ook nog even een plaatje bij gezocht voor de visueel ingestelden:http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Chrysops.relictus.female.jpg
    Van een vrouwtje, zoals je onmiddelijk zult herkennen.
    Ja, ja… zeker wel verrast 🙂
    P.S. morgen ben ik de hele dag aan het dazen, ik zie daarna wel weer wat allemaal op me af is gekomen, als ik terug ben.
    Alle vragen kunnen jullie kwijt hieronder. Uiteraard komt er een passend antwoord bij:-)

  113. jan bouma 28 juli 2009 om 08:37

    @Aad.. ook goedemorgen…
    Begin met vraag 1: dat plaatje in bij die Wiki-verwijzing lijkt in de verste verte niet op "de daas" die mij voor ogen staat. Misschien is zij één van de vele soorten maar mij staat voor ogen een groter exemplaar met grijsachtige vleugels…; klopt dus niks van wat je daar laat zien..; zij is veel te kleurig voor mijn daas…
    Nu is foute informatie dodelijk… Van mij en of van jou…:)) Maar ’t zal wel weer een bijzonder exemplaar ‘daas’ wezen…., zoals ik al zei, dus hebben we allebei gelijk..
    Prettige dag verder..
    ps
    ik ga vandaag al je de tekst sturen voor
    de "Flags" want het belangrijkste schilderij
    aller eeuwen ontbreekt nog in onze galerij!

  114. Aad Verbaast 28 juli 2009 om 08:47

    @Jan: op de valreep:
    plaatje: er zijn 8000 soorten heb je kunnen lezen.. Ze zullen allemaal wel onderscheidenlijke kenmerken hebben. Anders zouden ze immers niet tot een andere soort behoren nietwaar?
    Maar ook jij kan zoeken op internet, om dit tot op de bodem op te zoeken. Dan sla je wellicht nog twee vliegen in één klap!
    "The flag": Ik zie het wel weer aankomen..
    Misschien plaats ik vanavond nog wel mijn volgende blog..
    Nog een mooie dag.

  115. Peter 28 juli 2009 om 16:03

    Even wat minder actief, rechtzaak, zomerseizoen (meer werk) en wat meer aandacht voor een frans blog.
    🙂

  116. Aad Verbaast 28 juli 2009 om 19:31

    @Peter: "een frans blog"??
    Interessant.. Link?
    Rest : je hebt het er allemaal maar druk mee…

  117. jan bouma 28 juli 2009 om 20:32

    @Aad… alweer terug uit het land.
    Wie is @Peter?
    Zijn rechtzaak? Iets gemist? Altijd interessant.
    Heb me vandaag even nuttig gemaakt op dat blog van @Ruud Zweistra
    in verband met ook ’n rechtszaak. Zolang de mijne toch stil ligt tot
    20 augustus..
    Want ik denk dat over de vliegen, de dazen, en de insecten in het algemeen
    alles wel gezegd is hier op jouw blog.
    Wat en waarover gaat het nieuwe? Je kondigde dat al aan.
    Inzake: ‘The Flags’ heb je de tekst binnen en ik moet zeggen ik ben er
    tevreden over… Maar misschien zie jij toch een verbetering. So be it.
    Het kan erop morgen wat mij betreft wanneer je tijd hebt…
    Groet! Ik kijk later vanaond nog wel of er follow-up is hier…

  118. Aad Verbaast 28 juli 2009 om 20:42

    @Jan:
    "peter": kijk even hierboven: 27/07.. 17:53..
    De nieuwe van mij staat er al op. Gaat over de moonwalk van MIchael Jackson.
    Ik heb de tekst binnen.. Ja dat schilderij moet er natuurlijk bij als je da toch een selectie maakt..
    Het is per slot van rekening de cover van je boek..
    Ik zal het er voor je opzetten, zelfde tijd als normaal…

  119. Peter 29 juli 2009 om 16:37

    Op mijn blog in het eerste of tweede blok staat een link.
    Maar ja zo actief ben ik daar ook niet.

  120. Aad Verbaast 29 juli 2009 om 18:20

    @Peter: dank, ik heb het gevonden. Weer wat geleerd 😉
    Mijn Frans is niet zo goed als de jouwe. Veel reacties zul je daar niet van me tegenkomen.. Helaas..

  121. Peter 30 juli 2009 om 17:56

    Mijn frans is allerbelabberts Aad, de processtukken heb ik laten vertalen door een professionele vertaler.
    De stukken die ik zelf schrijf in het frans daar krijgt een fransman pijn in de ogen van. 😉

  122. Aad Verbaast 30 juli 2009 om 18:08

    @Peter: ik zou het niet hebben opgemerkt. Mijn Frans is behoorlijk roestig heb ik weer gemerkt op de afgelopen vakantie..
    Jouw Frans zal toch wel beter zijn als mijn Fries. Voor de niet Fries klinkt het heel indrukwekkend. Voorde Fries is het volstrekt onverstaanbaar, net zoals echt Fries voor mij onverstaanbaar is 🙂

  123. Peter 31 juli 2009 om 13:40

    Babbelen geeft weinig problemen, schrijven is een ander verhaal. Maar in gramatica en spelling ben ik in vrijwel iedere taal die spreek allerbelabberts, inclusief de Nederlandse.

  124. Aad Verbaast 2 augustus 2009 om 19:50

    @Peter: dan hebben we meer gemeen dan zou kunnen worden vermoed. 🙂

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: