Aad Verbaast

te gek voor woorden eigenlijk

Waarom blog ik? – 250.010

 

Zit ik in mijn kroeg aan de stamtafel te bloggen komt gjb met een tevreden glimlach op zijn gezicht binnenlopen.

Goh, zeg ik, dat ik jou hier tref..
De 250.000-ste blog is net gemaakt op het VKblog. Reden genoeg voor een feestje dacht ik..

Ik zag het net (en ook weer niet..), vandaar dat ik even een blog aan het plaatsen ben met de titel “Waarom blog ik”?
Inmiddels is mij wel duidelijk geworden dat je blogt als ‘een beest’. Nou waarom blog je?
 
Heel verhaal Geert-Jan. Heb je even? Het begon allemaal met crisis in huize Verbaast.. Soms gebeuren er van die dingen waardoor je hele leven op de schop moet. Onverwacht, en ongevraagd. Herkenbaar?
Niet helemaal. Dat soms iets ongevraagd op de schop moet dat herken ik wel. Maar vertel.

Waar je er altijd van uit ging dat het leven oneindig is, krijg je ineens te horen dat het eindig is. En dat het als los zand uit je gezichtsveld gaat lopen. Op onze vraag ‘hoe nu verder? Zeiden ze ‘Ga maar bedenken wat je leuk vindt’.
En dat was bloggen?

Niet te snel. Onze toekomst kon ineens redelijk uitgetekend en voorspeld worden. Het voorland was bekend, en we waren die grens al overgetrokken. Ik zou steeds meer en voortdurend in de buurt van mijn geliefde moeten zijn. Van minuut tot minuut eigenlijk. Om voor elkaar te zorgen. Om elkaar weer op weg te helpen als we zouden vastlopen. Om het vaststaand verlies te kunnen compenseren, om het draaglijk te houden. Om kwaliteit van leven op peil te houden, zolang als het nog kan.
En toen ging je bloggen? Was dat de oplossing?

Niet te snel. We hebben wel draconische maatregelen genomen.
Zoals?

Met werken gestopt. Dat kon niet meer. Voor beiden. Met alle eigen vaste afspraken en verplichtingen gestopt, dat ging immers ook niet meer als je de hele dag bij elkaar moet blijven. Niet dat je de hele dag met zorgen bezig bent. Maar als er iets vastloopt moet je er wel meteen bij zijn. Kwaliteit van leven zolang mogelijk op peil houden, begrijp je?
Nog niet helemaal, maar dat komt nog wel denk ik. Ga door..

Als je elkaar steeds minder kunt uileggen, wordt het ook steeds moeilijker om met elkaar, alles wat  bezighoudt, te kunnen delen, of daar met elkaar over van gedachten te wisselen. Je gaat dan dus een extra uitlaatklep zoeken, extra gesprek- en discussiespartners, uitdagingen etc. Serieus, maar ook de lach. Maar wel vanuit  allemaal vanuit je eigen huis. Zonder vaste afspraken, beginnen wanneer je wilt, maar ook onmiddellijk kunnen ophouden als we elkaar nodig hebben, of wat anders willen of moeten gaan doen. Absolute vrijheid dus, te doen en te laten wat we willen.  Op elk moment dat het ons uitkomt.
Er begint me iets te dagen. En?
 
Ik liep per toeval tegen bloggen aan. Voorzichtig begonnen. En ik werd steeds enthousiaster. Ik kan er mijn ei in kwijt. Ik kan beginnen en ophouden wanneer ik wil. Ik kan gesprekken aan gaan als ik dat wil. En net zo veel en net zo weinig als ik wil, en tijd voor over heb. En er weer mee ophouden als ik wil of als het moet. Maar ook de ernst en de luim vinden die ik zoek. Mijn venster op de wereld om me heen. Een venster dat leek gesloten te gaan worden. Maar nu weer wijd open staat. Met alle uitdagingen die ik zoek en nodig heb.

Allemaal vanuit huis.. Waarbij mijn geliefde en ik elkaar toch in het oog kunnen houden. De absolute eerste prioriteit. Het bleek een ideale oplossing te zijn veel te kunnen compenseren voor wat ik al verloren had, en steeds meer zou gaan verliezen. Ik zocht en ik vond.
Een mooie oplossing inderdaad. Niet enkel  een hobby dus, begrijp ik.
 
Klopt. Natuurlijk ook een hobby, maar ook letterlijk en figuurlijk een overlevingsmechanisme. Daarom blog ik alsof ‘mijn leven er van af hangt’. Alsof? Niet eens. Ik zou geen betere oplossing kunnen bedenken Het is een belangrijk stuk van mijn leven geworden. Mijn noodzakelijk ‘tussendoortje’. Mijn feestje als ik thuis ben.
Het is me helemaal duidelijk. Sterkte en ook veel plezier. Blog ze! Ik hoop je nog veel tegen te komen.

Hij pakte zijn jas en tas. Schudde stevig mijn hand, en weg was hij weer.
 
En ik dacht: een tipje van de sluier is toch genoeg. Ik hoef hem toch niet te laten weten dat mijn Marie vorig jaar de diagnose Alzheimer kreeg? Ze is nog maar 52 jaar. En de liefde van mijn leven. Waar ik alles voor wil doen, om samen nog lang en gelukkig te leven. We genieten er van zo lang als het kan. En zij mag het zeggen. Ook zolang het nog kan. Je weet immers dat je elkaar bij leven langzaam maar zeker gaat verliezen. Alzheimer heb je samen.

En daarom blog ik. Alle bloggers bedankt. Want jullie helpen me hierbij. En dat waardeer ik buitengewoon! Dan wordt bloggen pas echt een feestje!

Ik ga nu mijn blog “waarom blog ik?” er op zetten. Marie? Bitterballen? En iets te drinken?
Ik ga het zelf wel even halen. Drankjes en die schaal met lekkers,  inclusief een paar bitterballen.
 
….Aad! Wat ging ik ook alweer doen in de keuken?
Iets te drinken halen! Wat wil je drinken, mijn liefste?

167 Reacties op “Waarom blog ik? – 250.010

  1. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 12:43

    De 250.000 blog is op 12:01 vandaag gemaakt door Zoë:http://www.volkskrantblog.nl/bericht/250000
    Bij deze hartelijk gefeliciteerd!!
    Er is door bloggers zeer hard gewerkt. Vanmorgen waren er nog ongeveer 150 te gaan.. Nu inmiddels de 250.000 gepasseerd. Vele blogs zijn niet terug te vinden..
    Iemand heeft mij overigens onbewust of bewust daarmee een groot plezier gedaan. Ik mag de boekenbon aan mezelf geven. Met mijn voorspelling van 15:00 vandaag, zat ik er toch echt het dichtste bij..
    Dank aan (al?) die harde werkers!! :-)))
    P.S. Geluk bij een ongeluk overigens. Als er niet door deze of gene(n) was ‘geknutseld’ was deze dag samengevallen met vrouwendag.. Dat zou ergens de aandact misschien heben afgeleid van de vrouw..
    En laten we eerlijk zijn.. Wie zou dat willen??
    Daarom ook dank aan de’knutselaars’: jullie hebben goed werk verricht!!Reactie is geredigeerd

  2. martin 7 maart 2009 om 12:52

    Aad gefeliciteerd met je actie!!!!!!!!!!!!

  3. Motek from Space 7 maart 2009 om 12:55

    ik blog bij tijd en wijlen; m’n psych zei al eens: gooi ut druut meid, scheelt een gevangenisstrafje als je het tekstueel blijft doen ( was geen Fries :-))
    dus vandaar..m’n stadium van pianospel en schilderen ligt al ver achter me en die handgranaat gooien ook 🙂

  4. nelus 7 maart 2009 om 12:58

    @aad: indrukwekkend. En de liefde, de liefde die eruit spreekt. Liefs voor jou en Marie.

  5. Rolf van der Marck 7 maart 2009 om 13:02

    Aad, een mooi initiatief, een nog mooier blog: dat van jou. En met heel veel respect voor de clou, je hebt je hele (denk ik, zo ongeveer) persoonlijkheid erin gegooid!

  6. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 13:19

    @Martin: dank, het is aan het losbarsten!! Leuk! Zie ook de eerste reactie. Ik ben blij dat het vandaag valt ivm met jouw fraaie actiedag! Die verdient zeker alle aandacht.Reactie is geredigeerd

  7. Theodorus 7 maart 2009 om 13:20

    Je bent een grote aanwinst voor het VKBlog. Altijd onderhoudende blogs met veel aandacht en zorg voor de reacties. Genuanceerd, mild, ironisch.
    Nu lees ik hierboven een persoonlijk verhaal met enige achtergronden. Fijn dat je dat wil delen. Veel succes verder.

  8. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 13:21

    @Motek: ik zie en lees dat je inderdaad daar ten volle naar handelt: gooi het er uit, en om dat te doen: gooi het er op!! :-))

  9. jan bouma 7 maart 2009 om 13:23

    t.k.n. bij Zoë vandaan.. incl. gelukwens bij dezes.
    jan bouma / 07-03-2009 13:15
    …Alles doorgestoken kaart…! Maar het doel heiligt hier de middelen. Ik was het al langer met Zoë eens dus mag ze winnen. Als toevoeging nog wel "de solidariteitsvraag" die de vrouwen hier in het vrije Westen zouden moeten hebben met hun seksegenoten elders op de wereld die die keuzevrijheid niet hebben.
    Enfin.. Met haar blog; nummer zus of zo doet dan niet eens meer ter zake. Het gaat om de inhoud. En die wordt niet door het getal bepaald. De inhoud: dat is een ander verhaal.

  10. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 13:24

    @Nelus: Marie is de liefde van mijn leven.. Ik breng je lieve groet graag over 🙂

  11. coby 7 maart 2009 om 13:26

    Geraakt door je redenen en je schrijven, Aad.
    Het klinkt misschien gek maar dat blog 250.000 dit iniatief en jouw bijdrage oplevert, maakt het voor mij al drie dubbel en dwars geslaagd.
    Lieve groet, Coby

  12. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 13:28

    @Rolf: uit het diepste krochten van mijn hart inderdaad.
    @Theodorus: dan voor de mooie woorden Dat doet me goed. Ik http://www.volkskrantblog.nl/bericht/233410 steeds een stapje meer. Wel met drempels, zoals je kan vermoeden: ik ben erg op mijn privacy en vrijheid gesteld..

  13. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 13:34

    @Jan: dank voor de inhoudelijke bijdrage. Ik had niet veel anders verwacht van je 🙂
    @Coby: voor mij ook Coby. Voor mij een fraaie (en overwachtte) aanleiding om aan te geven waarom ik blog en ook om aan te geven waarom ik op deze manier blog..
    En iedereen te bedanken, (inclusief jou) voor hun bijdrage aan ons goede leven. Misschien onbewust, maar toch.Reactie is geredigeerd

  14. Kokopelli 7 maart 2009 om 13:35

    @Aad: Sjonge Aad, wat een verdomd openhartig blog. Ik heb het gelezen met de rillingen over mijn rug en ben er efkes helemaal stil van.
    Chapeau voor jouw moed, kracht en toegewijde liefde voor jouw geliefde!!!!
    Met warme groet,
    Kokopelli

  15. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 13:41

    @Kokopelli: elk probleem is ook een kans, Koko.
    Kansen zijn er om te zien en te nemen.
    Ook jij weet daar alles van! Dank voor je ‘chapeau’. Ook chapeau voor jou!Reactie is geredigeerd

  16. Draver 7 maart 2009 om 13:46

    Op dat moment zat ik nog op de fiets, groet

  17. jan bouma 7 maart 2009 om 13:54

    @Aad 13:34
    Maar nou toch nog even serieus, NADAT ik je verhaal "terwille van het bloggen" heb gelezen het volgende. Ik begrijp je. Je comment richting GJB, die jou interpelleert waarom je blogt, geeft echter geen uitleg.
    Op gegeven ogenblik zeg je dan: "Goed.., ik ga niks anders meer doen..: het bloggen is mijn leven en Marie schikt zich wel… maar kennelijk ook… en let nou op, beste jongen.., kennelijk ook je bankrekening om die beslissing te nemen en niks anders meer te gaan doen dan slechts bloggen. Want dat levert, zoals we allen weten, geen moer op. Althans niet in materiële zin.
    Dus mijn vraag aan jou luidt: "hoe kun jij hier gratis en voor niks kennelijk je hobby bedrijven?"
    Ondertussen zie ik in gedachten Marie mij even gelijk geven met die vraag want dat vroeg zij zich al eerder af. Zij wist toen al hoe het zat. Dat kan niet anders.
    De vraag luidt dus:
    Hoe is het in godsnaam mogelijk dat jij je tijd hier verbeuzelt met blogs die financiëel gezien geen moer opleveren?
    Men kent mijn bargoense taalgebruik; dus stoort men zich niet om mij in een gelijkwaardig bargoens uitleg te geven… En denk erom! Ook WJ’tje leest mee! -:)) Ben benieuwd.

  18. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 13:54

    @Draver: op welk moment? Je draafde (of fietste) met je post-250.000-ste blog flink voor de troepen uit 🙂

  19. Bart 7 maart 2009 om 14:09

    Indrukwekkend verhaal, Aad. Dank hiervoor.
    Hartelijke groet, Bart

  20. antoinette duijsters 7 maart 2009 om 14:21

    Aad, heel persoonlijk wat je hier schrijft, mijn complimenten met je openheid en nog vele jaren samen.
    Maar wat dat vreselijk blog van Zoë betreft, waarom staat dat niet gewoon in de lijst? Dat zij het nou net moet zijn grrrrr

  21. Bart 7 maart 2009 om 14:48

    Aad, wat ik me wel meteen afvroeg: hoe wist je nou dat Zoë de 250.000e had?
    Ik ging kijken en zoeken, en kon niks vinden, natuurlijk, net als iedereen.
    Dit intrigeert me wel… ;~)))

  22. nelus 7 maart 2009 om 15:05

    @antoinette: en daar ben ik het nou helemaal mee eens"dat vreselijke blog van Zoe.
    Dat gekokketteer met haar verpleegkundige-zijn. Jasses, om misselijk van te worden.
    7-tien
    En @Bart: op het moment dat @AAd zei dat het 2250.000e blog erop stond telde ik nog 20 te gaan. Mij ook een raadsel hoe dit zit.
    @Kokepelli beaamde dat : hij was namelijk 249.980
    Dus@ Aad: hoe zit dit dan weer he ?

  23. Rubio 7 maart 2009 om 15:11

    Al lezend toch wat traantjes weggepinkt…
    Goed gedaan man, chapeau!
    Echter, op de eoa manier nam ik altijd al m’n hoed voor je af.
    Pikketanussie??

  24. 100_woorden 7 maart 2009 om 15:15

    Mooi blog, Aad.
    Invoelbaar geschreven.
    Wat ik alleen jammer vind is dat je het aan het einde expliciet maakt, de kracht van het impliciete is zoveel sterker. Maar goed, dat is een slechts schrijftechnisch detail en in het licht van het beschreven leven bijzaak.

  25. 100_woorden 7 maart 2009 om 15:18

    @Bart en nelus
    Je tikt in de adresbalk van je browser gewoonhttp://www.volkskrantblog.nl/bericht/250000 en je weet alles.

  26. Mo 7 maart 2009 om 15:25

    van harte aanbevolen.

  27. Marielle 7 maart 2009 om 15:27

    Aad, met liefde geschreven en je raakte me.
    (Ik lees nog wel mee, hier en daar.)Reactie is geredigeerd

  28. Bart 7 maart 2009 om 15:30

    100 woorden
    Ja, natuurlijk! Zo simpel is het ook… 🙂
    Bedankt!

  29. antoinette duijsters 7 maart 2009 om 15:32

    Aangezien ik een nog buitenstaanster ben, vind ik wel dat ik mag zeggen dit klopt niet.
    Het zou om een geplaatst blog moeten gaan en niet om een aangemaakt blog dat morgen pas geplaatst wordt!!!!!!!!

  30. Bart 7 maart 2009 om 15:38

    Ja, daar heb je wel een punt, Antoinette! Ik had daar zelf ook nooit rekening mee gehouden, dat iemand het zó zou doen…
    Het probleem is wel, dat Zoë’s blog (dat overigens een eerder geplaatst, door de redactie verwijderd stuk is…) wél het prijswinnende getal onlosmakelijk aan zich heeft…
    Je hebt wel gelijk dat dit een bietje onbevredigend is, op deze manier…

  31. ijskastmoeder 7 maart 2009 om 15:44

    ontroerend

  32. Motek from Space 7 maart 2009 om 15:44

    Pssssstt….ik heb een sjabbesj-ei gelegd 🙂
    waaróm ik blog :-p

  33. nelus 7 maart 2009 om 15:45

    @100-woorden: wat attent van je. Dank daarvoor.
    Hoe krijgt Zoe het voor elkaar om haar blog op 250000 vast te zetten ? Wat zijn er toch slimmeriken.
    @Antoinette en @Bart: helemaal gelijk. Maar ach het is immers maar een spelletje.Reactie is geredigeerd

  34. Bart 7 maart 2009 om 15:53

    Nelus
    Ach ja, het is ook maar een spelletje, dat is waar… 🙂
    Groet Bart

  35. Rubio 7 maart 2009 om 16:04

    Slim gedaan van Zoe, zo krijgt het blog ook de aandacht die het zèker verdient.
    Idd belangrijker dan ‘het spelletje’.

  36. de Stripman 7 maart 2009 om 16:04

    Een ontroerend interview, Aad…

  37. Zilvertje 7 maart 2009 om 16:06

    Aad, man, man, wat een verhaal, maar wat een geweldige keuze, respect en een mega knuffel.

  38. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 16:21

    @Bart: om antwoord op je vraag "hoe wist je nou dat Zoë de 250.000e had?" te geven. Dat is heel simpel: ik zag dat ivy 250.001 als nummer had.
    Dus ik typ in de browser in: http://www.volkskrantblog.nl/bericht/250000. Tja dan kom je uit op Zoë’s blog… Had ze zelf even geen rekening mee gehouden.. Het stond immers in de wacht tot morgen :-))
    P.S. Ik zie net dat 100_woorden die oplossing hierboven al had gegeven..Reactie is geredigeerd

  39. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 16:26

    @Jan: ik ben er nmiddels achter dat de belangrijke waarden zeker niet het materiele liggen Jan. Dus het kan allemaal best veel minder op dat vlak. Schreef ik daar al niet regelmatig over?
    Krijg jij hier en elders betaald voor al je reacties?
    "Betaald zetten" dat dan weer wel natuurlijk Maar het levert jou geen moer op. Qua geld en anderszins toch? 😉

  40. Annelies 7 maart 2009 om 16:33

    Uit het hart gegrepen, chapeau voor je inzet…
    En dank voor de organisatie van de ze dag!

  41. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 16:33

    @Antoinette: dank..
    15:32: als je de blog met de aankondiging goed leest, gaat het echt om het nummer (althans voor de prijs).. wel uiteraard of het leesbaar is..
    Voor de plaatsing van de gevraagde blogs is slechts het sein dat dit nummer gepasseerd is..
    Dat om misbruik en verwarring zoveel mogelijk te voorkomen.. Het zou niet leuk zijn als iemand op het idee was gekomen het blog te bezetten en bv. niet te plaatsen, of te wissen. Of om de blog ergens in 2015 te plannen (zou dat al kunnen).
    Je moet vandaag aan de dag ovral rekening mee houden immers.. Maar zo is het goed gekomen..
    Vanmorgen zijn er wel een aantal mensen erg druk geweest om sneller in de buurt te komen van de 250.000.. :-)Reactie is geredigeerd

  42. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 16:35

    @100_woorden: Dank. Ieder zo zijn eigen stijl en emoties :-0
    @Mo: ook dank. Ik ga zo even kijken of je ook iets hebt geschreven.. Ik ben benieuwd.
    @Marjelle: wat bijzonder en heerlijk je weer langs te zien komen!!! Ik had je gemist.. Ik hoop echt dat het goed met je gaat!! Knuffel voor je..Reactie is geredigeerd

  43. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 16:42

    @Nelus: het is inderdaad maar een spelletje. Een leuk spelletje.. Deze keer grijp je wel, geheel tegen je gewoonte in, naast de prijzen, ik heb met je te doen.
    @Rubio: laten we er maar een dubbele op nemen. Het is tenslotte feest vandaag, en ik heb de door ons (peter en mijzelf) ter beschikking gesteld boekenbon nog zelf gewonnen ook.. Zo komt splinter door de winter. Proost!
    @Stripman: het houdt mij ook behoorlijk bezig. Ook hele mooie emoties overigens hoor.. 🙂

  44. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 16:43

    @Zilvertje: er kan niet genoeg geknuffeld worden!!
    @Annelies: dank.. en dank aan de vele bloggers die er aan meedoen.. Dat maakt het weer tot een bijzonder dag hier..
    @Motek: ik ga zo kijken.. Je had al een tipje van de sluiter opgelicht..Reactie is geredigeerd

  45. Ivy (Heyta) 7 maart 2009 om 16:43

    Dit is een heavy verhaal, Aad!
    Doe mij ook maar een bitterbal voor de schrik 😉
    Leuk initiatief trouwens, van Peter en jou.

  46. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 16:47

    @Ivy: de schaal met lekkers gaat rond. Neem zoveel je wilt.
    "Heavy": klinkt misschien vreemd, maar we genieten ook heel erg veel. Van bijvoorbeeld de gezamelijke vrijheid, en ‘het leven in het nu’.

  47. nelus 7 maart 2009 om 17:07

    aad: @Nelus: het is inderdaad maar een spelletje. Een leuk spelletje.. Deze keer grijp je wel, geheel tegen je gewoonte in, naast de prijzen, ik heb met je te doen""
    Ik ben meteen in mijn bed gaan liggen om er nooit weer uit te komen. Zwaar gedeprimeerd.
    Driemaal is scheepsrecht hebben ze me vroeger verteld. Nou, niet hier op dit blog.

  48. Bart 7 maart 2009 om 17:11

    Ha, ik neem nog een lekkere bitterbal, Aad, pfwhoei, ze zijn wel heet… :~)
    Dat het maar een mooie jubileumdag mag worden…of dat is het al, eigenlijk, met al zoveel eigenzinnige en creatieve bijdragen…
    Groetjes, Bart

  49. Summer 7 maart 2009 om 17:12

    Aad, Liefde, het mooiste op deze aarde…
    ware liefde, in voor- en tegenspoed, heel kostbaar en herkenbaar. Helaas niet voor alle mensen weggelegd.
    Met het hart op de goed plaats kan men de stormen van het leven trotseren.
    Wie liefde in het hart heeft en ware liefde heeft leren kennen is rijk.
    Geestelijke rijkdom overstijgt het materiële. Jij geeft er op verrassende wijze blijk van.
    Blog met een gouden randje…
    Gefeliciteerd met je juiste voorspelling van de kwart miljoenste bijdrage!

  50. Kokopelli 7 maart 2009 om 17:24

    @Aad (16:42 uur): Maar, maar, Jeroen zit toch met zijn voorspelling bijna precies goed: 08-03 om 09:48 uur (het winnende blog wordt toch pas ‘officieel’ op 08-03 10:00 geplaatst)? Of daalt het pikketanussie van Rubio iets te hard in? ;-)))
    Overigens, voor de volledigheid, Ely de Waal heeft op 7 mei 2008 (!!!) al het http://www.volkskrantblog.nl/bericht/200189 gegeven om de 250.000ste op voorhand te kunnen ‘claimen’. Ik bedoel maar.
    Maar och, laat dat onze (schrijf)pret niet drukken ;-)))
    Groet,
    Kokopelli

  51. nelus 7 maart 2009 om 17:27

    @allen: evenhelemaal vergeten dat we in de kroeg zitten. Dat betekent……nou @Rubio ?
    Grand Cru 1926 pour moi. En de bitterballen mogen ook weer in het vet. Ik lus er wel eentje
    na al die zaadjes planterij. Ben benieuwd of de Italiaanse tomaten opkomen. Honderden zaadjes gepoot. In de bak. Met plastic afgedekt. En nu maar broeien. En groeien. Zo groot dat ik ze kan verspenen naar de tuin. Die al zomerklaar is gemaakt. Nou @wj-tje: ben jij al zover met jouw 2000 m2
    @Summer: geloof, hoop en liefde, maar de meeste van hen is de liefde.

  52. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 17:29

    @Nelus: wat vervelend voor je.. Maar ik heb wel een voostel.. weliswaar een compromis: geen boekenbon, maar ik heb nog wel een boek voor je.. je kent de schrijver ook nog.
    Zou dat je een beter gevoel geven?
    Ik ben nooit te beroerd om te kijken of ik iemad een beetje kan helpen. Geen dank :-))
    Feest hier!!!
    Goed gezien Nelus..
    @Bart: we kunnen nu nog even uitspatten natuurlijk.. Morgen ‘vrouwendag’, en zoals je waarschijnlijk wel weet, dat zijn geen katjes om zonder handschoenen op te pakken.. Serious business..Reactie is geredigeerd

  53. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 17:35

    @Summer: dank voor je felicitaties.. En ja. liefde is het enige wat telt in het leven.
    @Kokopelli: ik zie je punt.. maar juist om de redenen die je opgeeft is het punt van het passeren van de 250.000-ste blog (zie ook 16:33) het punt om los te gaan.. Ivy was helaas net te laat.. maar gaf wel het startsein voor deze dag.. en troostprijs waard natuurlijk!
    Ely: geloof maar dat er een enkele (of meerderen) ely’s methode hebben gevolgd.. Vanmorgen waren er nog 150 te gaan.. het vaste dagelijkse gemiddelde.. Dus normaliter had die 250.000-ste morgenvroeg ergens moeten komen..
    Nee hoor: binnen 4 uur 150 nummers verder… 😉
    Ach, er wordt wel eens meer energie verspild..Reactie is geredigeerd

  54. Rubio 7 maart 2009 om 17:38

    Aad, Nelus, Koko; Er kan niet genoeg gezopen worden vandaag, met natte (ernst) èn droge (luim) ogen….
    Nelus; Graag een paar pomodoro-zaden, ik vind ze erg lekker..en ’t zal dus ook wel goed over de toonbank rollen!
    Grand cruutje, proost meid!
    Rondje van mij..!Reactie is geredigeerd

  55. Bart 7 maart 2009 om 17:40

    Die oplettende Kokopelli haalde mij ook de woorden uit de mond, ik had ook gezien dat de 250.000 dus eigenlijk pas op een moment in de toekomst echt ‘gehaald’ zou worden, maar ach, een kniesoor hè!
    Het mag em de pret niet drukken, en de boekenbon is je natuurlijk van harte gegund Aad! :))
    Nog een fijne jubileumavond voor allen, Bart

  56. nelus 7 maart 2009 om 17:43

    @allen: he jongens, wacht eens even. Er was ook nog een derde en een vierde prijs.
    Wie heeft deze prijzen dan gewonnen ? Daar hoor ik niemand meer over. En @wj-tje is wel héél erg afwezig. Zou het daar mee te maken hebben ?
    @n @cathy: in de kroeg: vind jij toch ook altijd heel leuk ?

  57. Draver 7 maart 2009 om 17:44

    Om 12.01 uur moest ik net mijn kopwerk verrichten in het peleton en niet meer gedacht aan het heugelijke feit dat de 250000 blog na bij was.

  58. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 17:46

    @Rubio: speciaal voor jou als bijna universeel liefhebber en bourgondiër een speciaal blog op maat gemaakt voor je, bedenk ik me ineens:http://www.volkskrantblog.nl/bericht/249282
    Een blog van Cees.
    Op mat gemaakt voor je.
    Zaad- en drankliefhebber. Geen katerliefhebber. Wat wil je nog meer..
    Of toch maar gewoon aan de borrel, met sambaballen..
    Wat overigens ook special voor jou hier op de kaart is gezet: bitterballen gemarineerd in sambal.. :-)Reactie is geredigeerd

  59. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 17:49

    @Bart: altijd leuk om even te steggelen toch??
    Ook des bloggers eigen, en onderdeel van het spel 😉
    @Nelus: over steggelen gesproken.. Wat was die 3-de en 4-de prijs dan?? Mag ik jou als mijn wandelend geheugen in deze even aanspreken?
    @Draver: je bent een ware visionair.. Geen wonder dat je op kop loopt :-))

  60. Rubio 7 maart 2009 om 17:59

    Dank Aad; Ik heb daarom in de redigeertermijn 17.38 nog wat gechargeerd..

  61. nelus 7 maart 2009 om 18:00

    @AAd: Jan Bouma heeft een exemplaar van zijn boek voor de 3e prijs aangemeld en @wj-tje de 4e prijs: een tochtje op de pallieter.

  62. Rubio 7 maart 2009 om 18:03

    Aad; Haha, ik was ff te vroeg met m’n reactie, je link stond er nog niet. ’t Virtuele kan ook zo ‘ze naodeile hebbe’…
    Ik laat dus die pot sambal dan maar thuis staan in ’t vervolg haha..dank voor de attentie!
    ‘k Moet ook maar ’s naar Cambodja..Reactie is geredigeerd

  63. edu 7 maart 2009 om 18:07

    Kijk Aad, het ‘kapen’ van het ronde getal was dus niet zo moeilijk. 🙂
    Een leuke golf zwerft over het VK-weblog. Alleen jammer dat het vrijwel overlapt met dat thema van vrouwenzeurdag.

  64. Rubio 7 maart 2009 om 18:13

    Nelus; ‘You are me the one’…’k Dacht dat je in bed lag te kniezen..geintje..!

  65. nelus 7 maart 2009 om 18:18

    @rubio: "you are me the two."
    Dat is een leuk spelletje. Alles letterlijk vertalen naar het engels. Kan wel een blogje aan gewijd worden. Chaos komt daarvan, met een beetje mazzel: leuke chaos.
    Ik lag ook in bed te kniezen, maar ik heb mezelf eens even stevig aangepakt. "Niet zeuren Nelus, je lot met gepaste trots dragen "
    En daar wou Nelussie wel naar luisteren, Dus nu zit ik weer achter de computer, nekpijn te krijgen.

  66. Rubio 7 maart 2009 om 18:19

    Haha, en geef edu er dan ook maar eentje.
    ‘Vrouwenzeurdag’~~~~~~~? Niet hèt gezeur maar òm het gezeur, d’r zit iets in ja..
    Conny Stuart zong er toen al over…Reactie is geredigeerd

  67. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 18:25

    @Nelus: dank voor het terughalen van dat uit mijn diepste geheugenkrochten. Ik herinner me het weer!!
    Aan Jan om die prijs uit te delen (die toch altijd fulmineert dat het allemaal belazerij is.. Ik ben dus benieuwd of hij zijn toezegging waar maakt..)
    Ook aan WJ-tje omd die prijs uit te delen.. Of zit hij met die griep nog aan zijn gootsteentap?
    Begrijp ik dat goed? Heeft WJ-tje je aangestoken??
    @Rubio: ’s lands wijs ‘lands eer.. Ik drink liever een eervolle eerlijke jenever.. Zuivert van binnen en van buiten.. Als mijn brillenglazen er van schoon van worden, dan zal het de rest ook wel reinigen toch?

  68. Rubio 7 maart 2009 om 18:26

    Nelus; Zeg, ‘Bij de weg’~~hoeveelste ben je nu geworden?
    ‘Enigweg’~~maakt nie uit..
    Nog een Grote Cru?
    ‘Takes not away’~~wat een gewouwel en gezwets weer…

  69. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 18:28

    @Edu: moeilijk genoeg.. Geloof maar dat er meerdere bloggers er de handen aan vol hebben gehad.. En er kan er maar één winnen.. 😉
    Met hun gezamenlijke inspanning hebben ze er in ieder geval voor gezorgd dat het niet samenvalt met vrouwendag.. Dat dan ook weer wel natuurlijk..
    Ergens toch wel weer nuttig. vind ik.Reactie is geredigeerd

  70. jan bouma 7 maart 2009 om 18:30

    @Aad…. 16:26
    a) Ik had, zo moet ik je bekennen, niet geheel je verhaal hierboven gelezen; ik bedoel de laatste regels niet van je blog. Sorry. Anders had ik wat prudenter gereageerd met mijn reactie. Dat brengt me bij:
    b) Ja, inderdaad. De ellende is hier evenwel dat men je zelfs soms het minimale niet gunt; zelfs niet hun "immateriële vergoedingen". Voor sommigen is dat misschien toch genoeg.
    Worden er ook nog andere reacties verwacht is dat soms voor anderen, zoals ik, NIET genoeg! Daar zit ook een verschil wat wel eens gezien/gezegd mag worden maar vergeten wordt.
    Mensen met een missie, een opdracht, een taakstelling van zichzelf, kunnen namelijk soms niet volstaan met een obligaat schouderklopje of helemaal geen reactie.
    Er is soms echt meer nodig.
    ===============================================
    3e Prijs: Boek van Mithras voor Zoë. Ze kan het zelf, of door anderen laten ophalen alhier bij mij; liefst doet ze dat natuurlijk zelf even. Want op dat fotootje ziet ze er wel appetijtelijk uit en de Vrouwenstudieclub van Mithtras kan misschien nog uitbreiden…

  71. Cathy 7 maart 2009 om 18:36

    @Aad.
    Ik moest toch wel het e.e.a. tot me door laten dringen Aad. Wat verschrikkelijk naar vind ik dat voor jullie.
    Maar gelukkig ben jij een optimist en genieten jullie – zoals jij zelf zegt – vooral van het "nu".
    Dus dat houdt in: genieten van die heerlijke lange vakanties, zoals jullie dat het afgelopen jaar hebben gedaan.
    Maar nu blijkt er hier alweer een feestje te zijn en daarbij wil ik natuurijk niet ontbreken, dus schenk voor mij maar wat lekkers in Aad!

  72. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 18:36

    @Jan: foei, foei, foei.. betrapt op reageren zonder goed de inhoud van het gestelde te hebben gelezen..
    Iets wat jij de kijkers naar je boek (let wel niet de echte lezers die nog op een hand te tellen zijn) zelf niet en nooit vergeeft!!
    Inderdaad: soms is er meer nodig..
    "3de prijs": misschien moet je die zelf gaan brengen. Het staat genoteerd in ieder geval..
    Regel je het zelf? Of heb je daar ‘OOK’ hulp bij nodig? :-))

  73. nelus 7 maart 2009 om 18:38

    @Jan: nou breekt mijn klomp. Zoe de 1e én de 3e prijs ? Wat krijgen we nou ?Nog even en de pleuris breekt hier uit. Dat pikken we natuurlijk niet, dan begrijp je toch wel ?
    En morgen is het vrouwendag. Dan is het niet zo gepast om het op de vrouw (lees: aantrekkelijk typje) te spelen. Eerlijk is eerlijk. Dan zullen Antoinette en BArt heel erg met me eens zijn.
    Even voor de goede orde: het gaat me niet om het boek maar om de manier waarop jij die prijs verkwanselt.

  74. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 18:40

    @Cathy: heerlijk dat je weer ‘van de partij’ bent. Het is weer ouderwets gezellig hier.
    En ja: we kunnen niet wachten op eind april.. Dan gaan we weer naar ons heerlijke ‘geheime’ plekje dicht bij de Ardeche in Frankrijk. Tot eind juni..
    Een van de heerlijkheden die we ons nu kunnen veroorloven en ‘gewoon’ doen..

  75. nelus 7 maart 2009 om 18:43

    Rubio: "Nelus; Zeg, ‘Bij de weg’~~hoeveelste ben je nu geworden?
    ‘Enigweg’~~maakt nie uit..
    Nog een Grote Cru?
    ‘Takes not away’~~wat een gewouwel en gezwets weer…
    Dit is nou een van de reden waarom ik blog.
    Heerlijk gezwets. Jan wordt er helemaal niet goed van maar dat kan ons niet schelen.
    Genieten achter een goed glas wijn. Ga door, ga door…….

  76. Cathy 7 maart 2009 om 18:47

    @Nelus.
    Gelukkig meid; jij bent jouw bed weer uitgekropen.
    Ik weet zeker dat jij weer de gouden kerstbal gaat winnen hoor, die was jou de keren daarvoor
    ook van harte gegund. haha, je bent gelukkig al weer in de feeststemming. Ik kom er zo aan.Reactie is geredigeerd

  77. Rubio 7 maart 2009 om 18:50

    Hey Cathy, welkom in ‘Crazyland’ hoewel in Londen kunne ze er ook wat van zo te horen….
    ‘Die bloedige Engelsen’……Bloody Mary Cath?Reactie is geredigeerd

  78. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 18:51

    @Nelus: de drankjes, gezien het feest, zijn van het huis vandaag..
    En speciaal voor deze unieke gelegenheid hebben we een ‘special’gemaakt: schalen vol ‘zwetsers’ gaan de kroeg rond.
    Laat het eeenieder goed smaken.
    Voor Rubio: een volle pot verse sambal erbij.

  79. jan bouma 7 maart 2009 om 18:54

    Aad..18:36
    Ik geef het tenminste nog toe dat ik ook feilbaar ben; hoewel bij hoge uitzondering. Het probleem met mij is dat ik vrijwel altijd gelijk heb en daardoor ontstaat het misverstand dat ik onfeilbaar zou zijn. Nou men kan tevreden zijn. Zelfs ik maak soms ééns in de honderdduizend jaar een klein foutje.. Moet kunnen! -:))
    @Nelus…18:38
    Ik begrijp je niet hoezo "verkwansel ik m’n boek?" Denk erom: spam 7 heb ik.

  80. Ivy (Heyta) 7 maart 2009 om 18:59

    Aad (17.35): zie je nu pas, ik was druk aan het breien en met slechts één stoel voor de computer kunnen we (koko en ik) niet beiden steeds alles volgen. Ik ben blij met mijn ‘startseinfunctie’ 😉
    Maar, maar, als ik je aan de boekenbon heb geholpen, mag ik dan het boek lezen als je het uithebt?

  81. Rubio 7 maart 2009 om 19:02

    Nelus 18.43; Zeg wat ben jìj nou van plan vanavond gezien je laatste vier woorden….?

  82. Rubio 7 maart 2009 om 19:08

    WJ-tje; What the hell, where are you ‘old chap’?
    Bij de weg, all ’s for free in Aad’s pup eh Pub!!!!!!!Reactie is geredigeerd

  83. nelus 7 maart 2009 om 19:19

    @rubio: gewoon, een uitnodiging om door te gaan met engels letterlijk om te zetten naar het nederlands.
    Met een béétje dirty-mind (smerig geheugen) kún je er iets anders in lezen, dat ben ik met je eens.

  84. A C T U A L I T Y- D I S C U T A N T E S 7 maart 2009 om 19:23

    Dierbare Vriend..
    Ik heb volgens mij al eens eerder jouw verhaal
    gelezen..!! Dacht ik.. En om even je een Sérieuze shcrijven te geven, het volgende..
    In mijn Kennissen-kring heb ik Twee identieke
    situaties.. En één Vrouw danste altijf met haar Partner-man.. Toen dat beeld wat je beschrijft bij haar toe-sloeg Schreef ik: "De Laatste Walz-heim"… Maar ze is nog hier..
    Gisteren was ik bij een dierbare Vriend..
    Die een maand geleden na 1 3 jaren van aandacht
    zijn Vrouw vorige maand weg bracht..Begon ook toen ze 5 2 was
    Nu ik wederom je Verhaal lees .. ben ik bij U
    in de Serieuze gedachten .. en mag U ons wel even Komisch Weg-cijferen..
    Wij zijn dan maar even ‘Schmalzzheimers"…..
    En U – léés Jíj weet dat alles wat je in aandacht en ongetwijfeld voor haar doet..
    How long the road ook is !! Its A Bliss
    of L O V E !!
    Do I have to say More!!??
    My Love to you and You’re Wive !!
    That’s For Sure!!!
    Joshua// namens Actuality and De Discutantes!!

  85. Marielle 7 maart 2009 om 19:24

    Aad 16:35u
    Bedankt voor je lieve reactie, ik mis jou en nog een aantal anderen ook! Knuffel terug!
    (Sorry, ik zit weer in m’n spookblog, zie ik, waar ik niet meer in kan en ook niet meer uit kan als ik dat wil. Zoveelste mailtje is onderweg. ;))Reactie is geredigeerd

  86. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 19:24

    @Jan: het siert je toe kunnen geven (nogal schoorvoetend overigens met je 100.000 jaar) dat je het ook wel eens mis kan hebben.
    De meningen over die tijdsspanne lopen overigens nogal uiteen moet ik constateren. En op dat potentiële foutje kan je me niet betrappen..Reactie is geredigeerd

  87. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 19:29

    @Ivy: ik weet niet of het boek wat ik uit eigen portemonnee (want daar komt het op neer natuurlijk) ga aanschaffen echt een aanrader voor jou zal wezen. Maar je weet maar nooit natuurlijk. Snds ik blog lees ik wel minder boeken overigens.. Breien heb ik nooit kunnen leren. Hulde voor jou!Reactie is geredigeerd

  88. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 19:30

    @Marjelle/Marielle: ik was al even verbaasd. Zijn je fraaie blogs er nu nog wel of niet meer??
    Avatar ook ‘verdwenen’??
    @actuality: dank voor je mooie woorden. Liefde is alles, de rest volgt allemaal op grote afstand..Reactie is geredigeerd

  89. Rubio 7 maart 2009 om 19:41

    Nelus; Jôh, niet zo zereneus, Mokummers en Grunnegers bijten mekaar toch immers niet? ’t Is niet voor niks dat ik altijd ‘geintje’ moet melden bij je?
    Nog een ‘Grote Ruwe ’26’ Nelussie?
    Geintjuhhhhh!!Reactie is geredigeerd

  90. Kokopelli 7 maart 2009 om 19:43

    @Aad: Heb je nog een bitterballetje en een koel maltbiertje voor mij?
    Ik zag overigens net dat ons aller geliefde Joshua nog een klein ende aangenaam http://www.volkskrantblog.nl/bericht/250085 geplaatst heeft ;-)))

  91. De pleuris breek uit 7 maart 2009 om 19:47

    @Nelus (18:38 uur): En ja hoor, daar hèb je het al… 😉

  92. Rubio 7 maart 2009 om 19:54

    Koko; Ga jij d’r òòk ’s lekker voor zitten?

  93. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 19:59

    @Koko: dank voor de tip. Blijkt maar weereens dat de konig van de actualiteit nog wel eens achter de waarheid kan aanlopen. Pasende reactie al daar achter gelaten. 🙂
    "Bitterballetje en Malt biertje": Alle spijzen en dranken voor de waard, voor wat het waard is vanavond. Roken mocht altijd al. Geen Klinknagel die daar wat aan kan doen hier.!Reactie is geredigeerd

  94. Rubio 7 maart 2009 om 20:11

    Marjelle; Hoe is ’t met beer en die andere?

  95. Rubio 7 maart 2009 om 20:17

    Aad; Begrijp je inmiddels volkomen…..eea heeft me toch (aan)gegrepen…..

  96. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 20:41

    @Rubio: mij ook.. maar we hebben de kansen ook gezien. ‘That’s life’ ook!
    Goede vraag: hoe zou het met beer zijn eigenlijk??Reactie is geredigeerd

  97. Ivy (Heyta) 7 maart 2009 om 20:47

    Aad (19.29): dat is dan misschien een reden om eindelijk eens een GOED boek te kopen?
    En breien is makkelijk, hoor. Je hoeft er niet bij na te denken, en kan er bij lezen en tv kijken 😉

  98. vroems 7 maart 2009 om 20:50

    Mooi persoonlijk verhaal Aad. Ik heb me vaak verwonderd over je gedrevenheid. Mmm, dat doe ik eigenlijk nog steeds wel. Sommige mensen hebben gewoon meer energie dan ik.

  99. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 20:51

    @Ivy: je bent een fraai voorbeeld van een http://www.volkskrantblog.nl/bericht/245391!! Lezen, bloggen, tv kijken, en misschien nog wel veel meer tegelijk!!
    Ik ken en leg me neer bij mijn beperkingen. Één daarvan is dat ik een man ben.. 🙂

  100. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 20:54

    @Vroems: je moest eens weten hoe lui ik kan zijn.. Daardoor juist misschien wel extra efficient, en energiezuinig (een schaars goed immers) .. Dan kan ik weer meer tijd besteden aan lui zijn 😉

  101. Buitendijks 7 maart 2009 om 21:00

    ‘Leuke mijmering…’ lijkt me hier ook niet op zijn plaats… Maar het is altijd bijzonder om te merken hoe een beeld strookt met de werkelijkheid erachter. Of totaal niet.
    Ik bewonder je onverzettelijkheid en oprechtheid in deze bijdrage. En ik benijd jou en je vrouw jullie situatie uiteraard niet. Ik wens jullie sterkte en groeten.Reactie is geredigeerd

  102. Marjelle-Marielle 7 maart 2009 om 21:03

    *Aad, ik neem m’n nieuwe naam heel even over. 😉 Even in het kort (voorzover ik dat kan), ik had m’n blog inclusief avatar en de hele rataplan verwijderd (wel bewaard), kort daarna verscheen een spookblog met m’n echte naam, gelukkig kon ik dat nog veranderen en inmiddels (tig mails later) zit ik nog steeds ergens in de marge in het VK-systeem waar niemand me kan vinden maar ik bén er wel.
    Beer doet je veel groeten!
    *Hoi Rubio, leuk dat je naar Beer vraagt, vindt-ie fijn. Wie je met die andere bedoelt, begrijp ik niet helemaal. Beer gaat nog steeds een beetje z’n (eigen)wijze gang, en ik spring zo op de fiets en rijd donker en koud R’dam in en drink straks een glas rode wijn op jullie.Reactie is geredigeerd

  103. Kokopelli 7 maart 2009 om 21:03

    @Aad: Ik zag onder Joshua dat jij ook zoekende was naar Peter. Ik kreeg net Satuka onder mijn blog een reactie waarin ze onder andere vertelde dat Peter tot morgenavond in Zeeland zit. Hij is dus niet vermist maar heeft blijkbaar zijn laptopje niet meegenomen 😉
    Ik heb overigens het VK bloggebeuren zonet overgeheveld naar ‘de overkant van de straat’ aangezien daar nu toch niemand is en ik hier de plek nodig heb om iets te gaan fröbelen voor het vrouwendagblog. Pfff, ik geloof dat ik aan vakantie toe ben 😉
    En nog eentje: wordt er nog een linkenlijstje gemaakt van alle participerende bloggers. In dit geval zijn de namen allen voldoende aangezien de titels weinig te raden overlaten ;-)))
    @Rubio (19:54 uur): Och, ik kom af en toe gewoon gezellig even langswaaien.

  104. Rubio 7 maart 2009 om 21:11

    De virtuele wereld is ‘een rare’ Aad….maar kan ’t niet meer missen……!
    Toch strange addicts…met z’n allen??
    Marjelle; W’ll understand each other…………!?
    But cold and dark…?Reactie is geredigeerd

  105. Ivy (Heyta) 7 maart 2009 om 21:14

    Aad: dek je je vast in voor Vrouwenblogdag? Van mij niets te vrezen, hoor! Ik ben heel manvriendelijk 😉

  106. Rubio 7 maart 2009 om 21:19

    Koko; Gezellig man, ernst en luim…..immers?
    Aad is het met me eens, for sure!

  107. iris kijkt 7 maart 2009 om 21:49

    Alzheimer op je 52ste ? Dat moet een hele schok zijn geweest.

  108. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 22:14

    @Buitendijks: ik begrijp bij jouw blog dat je nogal geïrriteerd was/bent over mijn reactie daar. Jammer vind ik dat. Het is nooit mijn bedoeling een open zenuw te raken.
    Dank voor je wensen.

  109. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 22:18

    @Marjelle_Marielle (M&M) wat een geheimzinnig verhaal.. Jammer overigens dat je alle verhalen hebt verwijderd..
    Hoe je een spookblog kunt maken met tig mails, dat ontgaat me even.. Maar inmiddels is sinds vandaag duidelijk dat je hier soms nog ‘rondspookt’ 🙂

  110. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 22:26

    @Koko: tsjonge jonge, je maakt er wel werk van zeg, als je al het hele vkblog de straat over kan hevelen. Houdt je van de straat?
    Linkenlijstje. Ik zal er eens over denken.. Als ik mijn infoblok hier nog kan aanpassen.. Je weet maar nooit immers.. Schijnt een hele toer te zijn 😉
    @Ivy: indekken voor vrouwendag? Ttja, daar moet ik eens over nadenken.. Je zal het morgen zien.. Zit wel wat in de lijn overigens. Ik hoop dat ik in ieder geval geen gek figuur sla. (het laatste heeft al iets met de titel te maken van de blog..)Reactie is geredigeerd

  111. Lisette 7 maart 2009 om 22:28

    Je verhaal raakt me erg.

  112. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 22:32

    @Rubio: en zo is het helemaal Rubio: ernst en luim! Dat dekt de lading altijd!
    @Iris: klopt als een bus.
    En dat was dan nog het moment van een ‘bevrijdende’ diagnose.
    Op deze leeftijd wordt het namelijk veelal nog niet herkend. Je gaat eerst door een mallemolen waarbij gemiddeld twee tot drie jaar je eerst van kast naar muur wordt gestuurd van vermeende overspannenheid, vermeende burn-out e.d…
    Zeker geen pretje en een zeer onzekere tijd van zwemmen tegen de medische stromen in… Ik schrijf er nog wel eens over..
    @Lisette: het is een bijzonder verhaal. En zette ons leven op de kop. Maar heeft ook geleid tot een nieuw leven met en nieuwe inhoud. Ook met veel mooie nieuwe kanten.Reactie is geredigeerd

  113. pierra 7 maart 2009 om 22:35

    Ik ken Alzheimer van dichtbij in de familie. Fijn daarom dat je zo graag blogt. Je gesprekken zijn altijd top. (Ik herinner me die met Obama nog heel goed). Tot morgen op vrouwendag.

  114. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 22:37

    @Pierra: dan weet je uit ervaring wat je allemaal aan nieuwe dingen meemaakt. Hierboven spraken we al van ernst en luim. Gelukkig kunnen we heel vaak ook heel hard lachen en veel plezier hebben.
    "Gesprekken": leuk om te horen Ik geniet altijd het meest van de daarop volgende gesprekken. Bij alle blogs overigens.
    Vrouwendag: ik ben er klaar voor! :-)Reactie is geredigeerd

  115. nelus 7 maart 2009 om 22:42

    @allen: ben je even afwezig, kom je terug, moet je gelijk een heel blog doorlezen. Wat is dit toch een razend tempo.
    @Rubio: je hoeft niet steeds erbij te zetten dat het een geintje is hoor. Begrijp ik zo ook wel. Kan even niet vinden waar ik serieus op gereageerd heb en dat beter niet had kunnen doen.
    AAd: wat een reacties, en allemaal ook nieuwe namen. Niet te geloven.
    @Cathy: wat leuk dat je er ook weer bent.
    @Wj-tje: op voorbereiding voor vrouwendag ?
    @allen: ik moet eerst zien wat dat is: vrouwendag. Ik heb het niet zo op al die speciale dagen. Dag van de vrouwen, dag van de aandacht, secretaressedag, mantelzorgdag, en weet ik wat niet allemaal.

  116. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 23:11

    @Nelus: "vrouwendag": bij Martin Broek kun je er alles over lezen en wel op http://www.volkskrantblog.nl/bericht/247519
    Je kan nog mee doen als echte onvervalste vrouw!
    Dan kon het zo maar eens jouw dag worden!Reactie is geredigeerd

  117. martin 7 maart 2009 om 23:14

    Aad, ik dacht voordat ik de computer uitzet ga ik nog even langs bij Aad, om te kijken hoe het daar gaat in zijn kroeg en laat ik ook eens lezen wat hij schreef over zijn actie. Het ging helemaal niet over een actie. Het ging over Aad Verbaast en zijn geliefde. Aad nog steeds gefeliciteerd met je actie, maar nu daarbij ook: hou het vol op het blog en daarbuiten.
    Martin

  118. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 23:21

    @Martin: dank. Wat liefde al wel niet allemaal kan doen met me!
    Jij alvast als grote motor achter de vrouwendag een mooie dag toegewenst..
    Velen hebben zich er voor aangemeld.. Dus alweer een drukke dag..

  119. Jeroen de Baaij 7 maart 2009 om 23:27

    Nadat je eerst een mooie actie op poten zet, vervolgens met de prijs naar huis gaat, schrijf je ook nog eens de mooiste bijdrage in de reeks Waarom blog ik, bijdrages (voor zover ik ze gelezen heb). Indrukwekkend!

  120. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 23:33

    @Jeroen: dank. Soms zit het tegen soms zit het mee.. :-0
    Ik kom overigens net bij jouw blog vandaan: Heel herkenbaar voor me!!

  121. Zoë 7 maart 2009 om 23:40

    Aad, wat een indrukwekkend verhaal. Alzheimer is vreselijk. Sterkte en vooral ook veel blogplezier.

  122. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 23:49

    @Zoë: dank..
    En jij nog heel hartelijk gefeliciteerd met je 250.000-ste prijs!!!
    Boek- of CD-bon, wat zou je willen?
    Had je het eigenlijk wel in de gaten dat je dat unieke nummer trof?

  123. jacob hesseling 7 maart 2009 om 23:53

    Indringend geschreven, wens je in dat perspectief nog zo lang mogelijk veel blogtijd, veel blogplezier, zo weinig mogelijk zorgen en nog lang bewust samenzijn toe.

  124. Aad Verbaast 7 maart 2009 om 23:56

    @Jacob: dank, mooie wensen vooral als het van een blogger komt van het allereerste uur, met ‘rugnummer’ 611! En still going strong! 🙂

  125. Zoë 8 maart 2009 om 00:00

    Aad, krijg ik ook nog een prijs!? Dat hoeft echt niet hoor. Stuur anders maar dat bedrag naar Cees in Cambodja.
    Zeker zag ik dat mijn bericht nummer 250.000 was.:)

  126. Aad Verbaast 8 maart 2009 om 00:03

    @Zoë da’s een mooie geste van je.. Gaan we (Peter en ik) regelen!!
    "consider it done"!

  127. Rubio 8 maart 2009 om 00:25

    Nelus; Ben altijd ‘bangig’ dat ik als ‘die vermaledijde’ Mokummer te ver ga in m’n directheid.
    Love you…!
    Aad; A big hug…!

  128. sprakeloos 8 maart 2009 om 00:40

    Met een (warme) glimlach OP MIJN GEZICHT las ik je laatste regels, maar ook een denkrimpel en die zat verder in mijn fysiek.
    Ik hoop dat er voldoende en naar behoefte kroketten en bitterballen geserveerd mogen worden in huize verbaast, door wie dan ook geserveerd.
    (de dubbele aanbeveling had ik al gedaan, daarna hield de server er mee op voor een half uurtje)Reactie is geredigeerd

  129. Marjelle-Marielle 8 maart 2009 om 00:42

    *Aad, niets geheimzinnigs aan, hoor, die mails waren gericht aan de webmoderator, die het probleem helaas ook niet kon oplossen, dat ongevraagde spookblog is dus een ‘cadeautje’ van de VK. En ik spook niet, ik ‘ben’. 😉
    Ja, ik ken Alzheimer helaas ook van dichtbij, m’n moeder heeft het jaren gehad.
    *Rubio, in tweede instantie denk ik dat ik wel weet wie je bedoelt idd, hij is weggegaan en toen werd het doodstil. En zo is het nog steeds.
    Cold and dark and wet, toen ik terugracede door nachtelijk Rotterdam met een paar wijn op nog heel stabiel, vond ik.Reactie is geredigeerd

  130. wj-tje 8 maart 2009 om 00:46

    @aad
    de prijs voor 250.000 is vergeven.
    Hoe vaak voor de 250.000ste keer in gedachten, in dromen, in geschrift, op linnen, in muziek
    tussen de dagelijkse dingen door al in een moment van bezinning in aanschouw nemen, daar is geen prijs voor.
    Die eigen lauwerkrans koester je slechts.
    Namens wj-tje, de Vsp, de bemanning van de Pallieter, alias de Gulden Draak, iets in Denver, Colorado, the ‘Golden Five’ for everyone involved.
    De kapitein van deze bovengenoemde verzameling zorgt ervoor dat alles en iedereen die op verkeerde wijze de boel op de helling zet, een verrassing op hun dak krijgen, waar de verzekeringskassen geen brood van lusten.
    Nietwaar, een zekere provocerende inbreker, die ongenodigd als een gek te keer gaat in andermans huisje, dat regelmatig verbouwd wordt, ondanks dat er ook geblogt moet worden.
    Bek to basics?Reactie is geredigeerd

  131. ceesincambodja 8 maart 2009 om 04:00

    Ben ik wéér te laat.
    En ik had hier een lange reactie (voor mijn doen) geschreven. Die is kwijt.
    Had je die GJB niet eens de oren kunnen wassen, Aad?
    Ik kan mijn stuk nu niet meer reproduceren.
    Die boekenbon zal wel naar Matthijs van Nieuwkerk gaan…
    Ik wens jullie thuis veel sterkte toe de komende tijd.
    Blijf alsjeblief bloggen.

  132. Aad Verbaast 8 maart 2009 om 08:50

    @Cees In Cambodja: nog een verrassing voor je:
    de bon voor de 250.000-ste gaat naar Zoë (had je even gemist.
    De bon voor de juiste voorspelling tijd gaat nar Aad Verbaast.
    Beide (zie ook 00:00) doneren deze prijs aan Cees In Cambodja. De waarde van de bonnen zal worden overgemaakt naar je school in Cambodja.
    Zodat je daar weer boeken voor de kinderen voor kunt kopen :-))
    En GJB krijgt geen prijs, en heet er ook geen ter beschikking gesteld. Er was een mailtje naar hem uitgegaan eerder over deze dag.. Maar grote stilte op deze feestelijke dag.. Jammer..Reactie is geredigeerd

  133. Aad Verbaast 8 maart 2009 om 09:06

    @Sprakeloos: dank, het gaat zeker gebeuren.
    @Rubio: wederzijds
    @Marjelle: blijft een merkwaardig verhaal, toch? Maar leuk te zien dat je er toch nog bent. Het ga je goed.
    @WJ-tje: "bek tot basics" is altijd een serieuze overweging waard. Trug naar de kern.Reactie is geredigeerd

  134. sLIMERICK 8 maart 2009 om 09:37

    Dan mag ik jou toch twee keer feliciteren, Aad. Jij zat het dichtste bij "DE" tijd.
    En je was medebedenker van deze leuke en mooie actie.
    Maar de allereerste prijs krijg je van mij vanwege je mooie, lieve en warme blog. En ook nog eens spits gescheven. Iets gaat op de schop op twee manieren benaderd.
    Proost op jou en de liefde van je leven!

  135. Aad Verbaast 8 maart 2009 om 09:41

    @sLimerick: dankjewel.. ik wordt er verlegen van.
    Het gaat me beter af dan limerickjes schrijven.. Alhoewel, een 6,5-je voor een eerste keer zie ik als een aanmedigingspremie 😉
    En dan maar weer gauw door naar "vrouwendag"!!
    Wat kan een mens het toch druk hebben.. :-))Reactie is geredigeerd

  136. ceesincambodja 8 maart 2009 om 09:43

    Beste Aad,
    Wat een mooie geste! Hartelijk dank daarvoor. Het zal goed besteed worden, dat beloof ik.
    Strakblauwenheetgroeten.

  137. Aad Verbaast 8 maart 2009 om 09:48

    @Cees: graag gedaan. Alle beetjes helpen.
    Voor http://www.volkskrantblog.nl/bericht/249476 voor de kinderen..

  138. Jane 8 maart 2009 om 10:12

    Bedankt voor deze kijkje in je beweegredenen!

  139. Aad Verbaast 8 maart 2009 om 10:24

    @Jane: graag gedaan.. het moest er maar eens van komen..

  140. Cat 8 maart 2009 om 10:29

    Aad, dit was toch een initiatief van jou en Peter? Het is zo stil bij hem!
    Groet,

  141. sLIMERICK 8 maart 2009 om 10:36

    In de toekomst geef ik geen cijfers meer. Kom gerust vaak limericken.
    Vrouwendag, ik blog er niet over. Ik sta gewoon mijn mannetje;-))

  142. Ingrid van den Bergh 8 maart 2009 om 11:33

    Ben het wel met sLIMERICK (08-03-2009 09:37
    ) eens;-)) Compliment ook voor je heerlijke stijl.
    Overigens, heeft GJB nog iets losgelaten over dat andere "op de schop"-verhaal?

  143. eva 8 maart 2009 om 11:34

    Aad gefeliciteerd met je prijs!
    Er was er ook maar een die het precies genoeg kon schatten.
    "Waarom ik blog" komt nog.
    Voor ik er erg in had dat dit het onderwerp was, had ik al weer een ander blogje geplaatst.
    Dat kwam omdat ik de afgelopen week totaal iets anders aan mijn hoofd had, maar ik maak het goed, de komende dagen!
    gr eva

  144. Aad Verbaast 8 maart 2009 om 11:38

    @Cat: Ja, ik heb Peter ook gemist.. Hij zal wel andere BB (bezigheden buitenshuis) hebben gehad. Jammer..
    @sLimerick: ik blijf graag mee sLimericken.. 🙂

  145. Aad Verbaast 8 maart 2009 om 11:41

    @Ingrid: da’s mooi dat je het eens bent met sLimerick..!!
    "Op de schop": er zijn op al weken enkele bloggers hard aan het testen met het nieuwe blog (w.o. ik).
    Het zal wel ergens april of mei worden voor het werkelijk de lucht ingaat.
    De testers hebben beloofd er verder niets over los te laten.. dus doen we ook niet :-0..

  146. Aad Verbaast 8 maart 2009 om 11:43

    @Eva: ik las het bij je. Je hebt een volle week gehad met vele emoties.
    Ik ben benieuwd je ‘alsnog blog’..

  147. Motek from Space 8 maart 2009 om 12:00

    vandaag is genieten van een blauwe lucht in het noorden; een échte zón-dag 🙂
    maar evengoed een fijne vrouwen-dag vandaag
    🙂

  148. demio 8 maart 2009 om 12:23

    Een mooi stuk over waarom je blogt. Snap nu ineens je start op dit VKblog en je grote betrokkenheid bij de zorg.
    Meer dan 100 lege blogs, ik vind het storend, maar jij ziet er het mooie van 🙂

  149. Aad Verbaast 8 maart 2009 om 12:44

    @Motek: ik ga me vanmiddag weer eens lekker uitlaten 🙂
    @Demio: zorg is onderdeel van mijn leven. Heeft ook vele mooie kanten..

  150. demio 8 maart 2009 om 13:58

    Aad, met dat laatste (heeft ook vele mooie kanten) ben ik het helemaal eens.

  151. Marielle 8 maart 2009 om 18:34

    Aad, ja, merkwaardig en vervelend, dingen waar je niets aan kunt doen -zoals een spookblog- en die toch gebeuren. Ik ben nog maar een vaag stipje op de achtergrond. 😉 Het ga je ook goed.Reactie is geredigeerd

  152. petrus 8 maart 2009 om 23:37

    beste Aad,
    Je bent een bloggende bloggr die alles met liefde doet. Veel sterkte en blijf voortdoen.
    medebloggergroet

  153. Aad Verbaast 8 maart 2009 om 23:51

    @Demio: ik concentreer me an maar zoveel mogelijk daarop. Dat maakt het andere beter te dragen.
    @Marjelle: Toon Hermans "vader ging op stap": dat stipje werd ook steeds groter 🙂
    @Petrus: dank, ik doe mijn best. Dan komt de rest.

  154. Marielle 9 maart 2009 om 02:46

    Aad, ik ben niet zo Toon Hermans-vast, dus heb even gegoogled en ben geen stip tegengekomen, heb wel stipjes voor m’n ogen inmiddels. Zo te lezen hield hij van uitgaan, daar zijn we het dan over eens (ik in m’n nieuwe-oude stad). ;)Reactie is geredigeerd

  155. Geroma 9 maart 2009 om 07:41

    Het initiatief is meer dan geslaagd, Aad.
    Het is heftig om te lezen dat jouw Marie nog maar relatief jong is en Alzheimer heeft.
    (mijn vader die het ook heeft, zoals je wellicht weet, is 81 jaar.) Gelukkig heb je de mogelijkheid om voor haar te zorgen in elk geval. Nu wordt meer en meer duidelijk waarom bloggen zo veel betekent voor jou.
    Helaas is mijn ‘waarom blog ik’ bijdrage niet verschenen. Ik werd even te veel in beslag genomen door de ‘realiteit’, zeg maar.
    Bedankt voor jouw mooie verhaal in elk geval.
    Lieve groet en sterkte met alles.Reactie is geredigeerd

  156. Aad Verbaast 9 maart 2009 om 21:50

    @Geroma: bedankt voor je lieve groeten en wens. Waardeer ik erg. Jij ook sterkte!
    En ja was een heftig bericht. Nu vinden we onze draai wel weer. Zolang we in het nu leven overigens. Ik ben blij dat ik bij haar kan zijn. Zij ook :-))
    Jammer dat je er niet bij kon zijn. Woensdag het hele overzicht van alle blogs. Het was een boeiende dag.

  157. Aad Verbaast 9 maart 2009 om 21:51

    @Marjelle: het was een "vlekje". Die hij zag op haar schouder. En steeds groter werd :-))

  158. Marielle 9 maart 2009 om 23:42

    Aad, ik lees af en toe te letterlijk en ben soms ook een beetje symboolblind volgens voorvorige ex, dus dat zal het zijn. ;))
    Zwaai en dit ‘.’-je gaat weer terug naar de horizon.Reactie is geredigeerd

  159. Aad Verbaast 10 maart 2009 om 10:22

    @Marjelle: zullen we het daar dan maar op houden? 🙂
    Het ga je goed!!
    En misschien zie ik je nog wel weer eens terug op het blog als je op de achtergond rondwaart (het woord rondspoken zal ik niet meer gebruiken).

  160. Marielle 10 maart 2009 om 17:11

    En misschien wel in een andere vorm dan je nu denkt, niets is zeker en zelfs dat niet. ;)) Maar nu gooi ik het sleuteltje weg net als ‘Ellen’. All the best! x-)

  161. Aad Verbaast 10 maart 2009 om 19:38

    @Marjelle: ik zie wel wat er kan gebeuren. Ik leef zoveel mogelijk in het nu. De toekomst is onvoorspelbaar..

  162. peter louter 11 maart 2009 om 10:09

    Van jouw Marie, dat wist ik niet. Daar ben ik even stil van!
    Stop haar vol met vitamine D(ieu). Wil je links over dat onderwerp?

  163. Ingrid van den Bergh 11 maart 2009 om 10:29

    Wakker geschud door Peters reactie hierboven kom ik nog even terug. Als vrijwilliger op een afdeling P.G. in een verpleeghuis heb ik veel gezien van deze ziekte. De jongste patiënt was daar 56 jaar en dit was voor mij heel moeilijk te accepteren. Soms schrijven bloggers op het volkskrantblog over familieleden die deze ziekte hebben en altijd is er weer dat verdriet dat deze ziekte met zich meebrengt. Wat schrijf je liefdevol over jouw Marie, wat moet dit voor jullie beiden moeilijk zijn.
    Niets deed mij eerder vermoeden dat je dit met je meedraagt. Daarom steek ik jou nu graag een hart onder de riem Aad.

  164. Aad Verbaast 11 maart 2009 om 13:45

    @Peter: we hebben je Vitamine D blogs beiden met genoegen gelezen. En snoepen beiden dagelijks er lustig op los! Wij waren er ook even stil van, maar nu maken we er het beste van!
    @Ingrid: Dank voor je hart onder de riem.
    Het is inderdaad en hele nare ziekte. Omdat je stukje bij beetje alles verliest wat je altijd als normaal beschouwde.
    We leven nu beiden zoveel mogelijk in het nu. En we genieten zo veel mogelijk (en dat lukt ons prima) van alles wat nog kan (en dat is nog veel), en dat doen we dan ook. In mei trekken we er weer lekker twee maanden op uit..
    Weer bijzonder: wie kan dat doen op deze leeftijd.
    Elek nadeel heeft ook weer zijn vordeel. Dat laatste zoeken we op. Minder het eerste.

  165. Ingrid 11 maart 2009 om 13:56

    Inspirerend, zo positief als jullie hiermee omgaan.
    Ik wens jullie nu al een paar mooie maanden toen. Groet van Ingrid.

  166. Zelf Reflectie 3 februari 2011 om 08:34

    @Aad,
    Met respect en waardering gelezen. Sterkte met je lief, mag hopen dat het leven je verder goedgezind mag zijn.

  167. Aad Verbaast 3 februari 2011 om 11:37

    @Ingrid: dank, we maken er een mooie tijd van. Lukt ook nog.
    @Zelfreflectie: ook dank. Elke dag weer een nieuwe dag met nieuwe ervaringen.
    "Genieten is een keuze" is één van mijn levensmotto’s

Geef een reactie

