Aad Verbaast

te gek voor woorden eigenlijk

De Nationale Splinter Partij. De NSP snijdt hout.

 

Net opgericht, En timmert nu al aan de weg. De NSP zaagt de poten de poten door onder de stoelen van de gevestigde orde. Hoogste tijd voor dit nieuwe geluid. Een nieuwe ronde. Met nieuw geluk.

In Houten is vandaag de eerst paal in de grond geslagen van de Nationale Splinter Partij.
Van dik hout zaagt men planken. Dat bleek. De contouren zijn vastgenageld in het partijmanifest.
Eensgezind liggen de spanten netjes geordend om een imposant bouwwerk te worden.
Hoog nodig!
Een typisch kenmerk immers van de gevestigde Haagse politieke orde: de balk in het oog en de plank voor de kop. Geen wonder dat men daar enkel nog vermolmde thema’s kan doorzagen. Dichtgetimmerd kan er geen sprake meer zijn van een visionaire blik! Zo logisch als wat. Je moet het alleen kunnen zien. Wij zien het.

Met de Nationale Splinter Partij zal alles verleden tijd zijn. De splinters zullen er van af vliegen. Gutsend zullen wij de klieven. Borend zullen we er weer een gat in zien. Schavend zullen we vormen. Schurend zullen we polijsten. Vele splinters maken één land.
 
Economische crisis? Recessie? Depressie? Geen nood. Waar gehakt wordt vallen spaanders. Al die splinters kunnen zich nu verzamelen in een partij die als geen ander weet hoe je dit aaneen kunt lijmen. Waar de Haagse politiek niet verder komt dan olie in de vastgelopen raderen van de economie te gieten, lijmt de NSP onze versplinterde samenleving weer aan elkaar!

Wordt nu lid. De NSP snijdt hout! De enige echte splinterpartij!
Alle peilstokken zullen vanaf nu weer worden versplinterd.
Wij zullen de grootste partij van Nederland worden!

Kortom: Met Splinter door de winter!

Extra Splinterbericht 1:
Een unieke ledenwerf actie: als je lid wordt, dan krijg je 33% korting, op alle beitels, schaven, boormachines, gutsen, en andere splinterapparatuur bij de Gamma. Dat zeg ik.

Extra Splinterbericht 2:
Laatste nieuws, ludieke actie: U krijgt 33% korting op alle boktorren en houtwurmen bij de goedgesorteerde  dierenwinkels. Verpakt in milieuvriendelijke houten doosjes. Laat ze los op die plekken waar volgens u een naadje los is. Geheid resultaat.

Extra Splinterbericht 3:
Inmiddels is een samenwerking gestart met een nieuwe omroep: de Nationale Splinter Omroep. Als je van één van beide lid bent krijg je een gratis lidmaatschap van de ander. Over versplinteren gesproken! 50.000 leden? Makkie. U kunt al splinterlid worden voor 5,73 euro per jaar. En dan krijgt u een leuk aanmeldingspakket, met een zakje splinters om de open haard of de BBQ aan te maken. Of naar keuze een pincet om splinters te verwijderen. Aan u!

168 Reacties op “De Nationale Splinter Partij. De NSP snijdt hout.

  1. Aad Verbaast 2 maart 2009 om 16:54

    Kijk daar had Wilders en zijn PVV natuurlijk even geen rekening mee gehouden. Die snappen er immers toch geen hout van.
    Gekkenwerk!Reactie is geredigeerd

  2. nelus 2 maart 2009 om 17:09

    @Aad: splinter nummero 1 meldt zich aan. Eigenlijk vind ik ook dat er een jongeren organisatie van de Splinterpartij moet worden opgericht. Gelet op mijn leeftijd, zowat de jongste van dit blog, meld ik me aan om die op te zetten en te gaan leiden.
    De Nationale Jongeren Splinter Partij oftewel de NJSP.

  3. peter louter 2 maart 2009 om 17:19

    Vele splinters maken een boom, doe mij maar een pincet. Is er korting voor senioren?

  4. Aad Verbaast 2 maart 2009 om 17:21

    @Nelus: een hartverwarmend intitiatief van je.
    Dat hou(d)t de partij jong natuurlijk.
    En absoluut geen doorn in ons oog. De toekomst ligt immers in de jonge generatie. En het gemoed schiet al weer vol als ik lees dat de NSP ook jongeren aanspreekt. Het geeft de burger moed.

  5. Aad Verbaast 2 maart 2009 om 17:25

    @Peter Louter: als je uit het goede (oude) hout gesneden bent (en dat zijn onze seniorenkiezers natuurlijk) dan krijg je natuurlijk een seniorenkorting. 55 plus korting. We waarderen de juiste inslag dat het ook allemaal wat minder kan immers. Dat steunen we. Herkenbaar partijprogramma! En ouderen weten daar alles van. Van minderen..
    Het peurpincet staat genoteerd.Reactie is geredigeerd

  6. satuka 2 maart 2009 om 17:28

    Ik zie door de bomen het bos niet meer. En straks splitsen zich nog allerlei zijtakken af ook natuurlijk 😉

  7. jan bouma 2 maart 2009 om 17:29

    @Allen
    Wat flauw dames en heren. Laten we het dan maar houden bij de VSp van WJ’tje. Die heeft tenminste nog wat meer onduidelijkheden in het partijprogramma staan dan het "Splinterpartijtje".
    Ik begrijp dat dit de uitkomst is van "het Eilandenberaad" en waarmee @Verbaast en @Nelus terugkeren in hun soppige en zompige moeras en de dreven van het Groningse Land.
    De "Splinterpartij" wordt niet gelegitimeerd, net zo min overigens als alle andere partijen, door een VOORAF voor te leggen partijprogramma aan de kiezer en waarop die kiezer zijn of haar eigen antwoorden op wenst te geven; of kan geven, of niet.
    Eigenlijk vertolkt dus die "Splinterpartij" het probleem van alle partijen die we in Nederland kennen.
    NOG NOOIT is de vraag aan de kiezer gesteld WAT hij wenst te laten prevaleren.
    Het zijn verdomme altijd die partijen die SLECHTS hun keuzen en partijprogramma’s voorleggen aan de kiezer. Uiteraard doen zij dat terwille van hun eigenbelang.
    Dit proces dient omgekeerd te worden. Niet de partij maakt de samenleving maar de mens, de individuele kiezer.Reactie is geredigeerd

  8. nelus 2 maart 2009 om 17:29

    @Aad: graag gedaan Aad. Je weet dat niets me te veel is om mensen gelukkig te maken.
    Mijn diensten staan hierbij in de aanbieding.
    En het is me alles waard om de PVV in de wielen te rijden. Want – heb ik me voorgenomen – als die partij de verkiezingen wint is mijn toekomst in Nederland verleden tijd. Dan ga IK emigreren.
    Want in zo’n land wil ik niet meer wonen.
    7-tien

  9. nelus 2 maart 2009 om 17:34

    @Jan: "Ik begrijp dat dit de uitkomst is van "het Eilandenberaad" en waarmee @Verbaast en @Nelus terugkeren in hun soppige en zompige moeras en de dreven van het Groningse Land."
    @Jan: dat is teveel eer voor mij Jan. Dit komt helemaal uit de koker van Aad Verbaast. En van een "Eilandenberaad" is al helemaal geen sprake geweest. Trouwens, waar heb je dat vandaan dat Verbaast en ik in op de eilanden in beraad zouden zijn geweest ?
    7-tien

  10. Summer 2 maart 2009 om 17:41

    Oppassen dat we straks niet op een houtje hoeven te bijten. Maar, je hebt een flinke bos hout voor de deur! Zeg maar nee, dan krijg je er twee (blogs…)
    `t Is te hopen dat er allesbehalve zaagsel in de breinen van de partijleden zitten. En zo ja, dan komt dat vast van het bohren in harte Brettern… niet geheel ongevaarlijk.
    Leuk blog!

  11. Aad Verbaast 2 maart 2009 om 17:42

    @Satuka: als vele splinters (klein maar fijn) zich aaneenlijmen en dan kan het weer met de juiste gewenste vorm tot iets groots worden. Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.. en zo. :-)Reactie is geredigeerd

  12. Aad Verbaast 2 maart 2009 om 17:46

    @Jan: met het consequent nieuwe intitiatieven de grond inboren, kan men nogal eens flink die plank mis slaan. Als NSP hameren wij nogal op die grove misvatting.
    Liever de spijker op zijn kop, dan een partij in een notendop. Een oude wijsheid.
    De mens is een kiezer. Kijk, alweer zo’n nieuwe geluid.
    "Pick your choice".. (ja ja, het wordt een internationale beweging, waar flink beweging in zit.)

  13. nelus 2 maart 2009 om 17:46

    @aad: er waren net 3 kleine splinters aan de deur. Of ze een heitje voor een karweitje mochten doen. Ja zei ik: lid worden van de NJSP. Hebben ze gedaan en € 5,73 uit hun spaarpot gedeponeerd.In de buurt waarin ik woon worden kinderen al jong betrokken bij keuzes in het leven.En deze zijn uit het goede hout gesneden, dus heel waardevol voor de partij.Reactie is geredigeerd

  14. Aad Verbaast 2 maart 2009 om 18:00

    @Nelus:
    "emigeren" jij ook al? Ik kende iemand die veelvuldig zie: ‘geen hand vol maar een land vol. Ineen iets andere context maar toch..
    "eilandberaad": wel bijzonder dat vermoeden, van Jan om daar onterecht naar te gissen. Als ‘eilandbewoner’.
    ‘Mijn eiland is mijn heiland’. Kende je die al?
    17:46: hulde dat je meteen al de straat bent opgegaan. Daar gebeurt het immers allemaal.
    @Summer: ‘liever zaagsel in het hoofd, dan een balk in het oog’. Een oude Fries spreekwoord.
    Zaagsel is immers kneed- en vormbaar. We gaan er voor!!Reactie is geredigeerd

  15. wj-tje 2 maart 2009 om 18:04

    Zonder kettingzaag en de VSp komt men nergens.
    En nu maar switchen.
    Een gouden vondst
    De VSp heeft ook humor en krabt zich achter de de oren om dit electorale succes te pareren.

  16. Aad Verbaast 2 maart 2009 om 18:40

    @WJ-tje: ‘achter de oren’ krabben levert slechts ‘groen’ op. Op zich weer goed nieuws voor een partij die groen in het vaandel heeft.
    De NSP ziet kansen in een grootse samenwerking met de VSp. Één letter verschil is uiteraard basis voor samenwerking. Verende krachten leidt tot succes. Heel wat ander dan verkrachte eenden.
    Wat dat betreft kunnen we het weer goed vinden met de PvdD. Een bindende partij. Maizena in het vaandel.

  17. Zilvertje 2 maart 2009 om 18:42

    MMMMMMMMMM, ik zit hier op een houtje te bijten en denk, wat heb ik gemist? Maar ik moet wel erg lachen. Het was vandaag geen takkenweer. Nou ik zal dus het nieuws moeten kijken want ik snap er geen hout van, maar ik moet zo de deur uit naar de school van de Hartjes, want kijk, zo is het natuurlijk ook weer, de school houdt mij dom, ik heb het bewijs geleverd, doegggggggggggg!

  18. Summer 2 maart 2009 om 18:48

    @Aad, laten we ervoor gaan, yes! Voor de goede zaak. Met nuchtere Friese spreekwoorden in het vaandel. "Het zou tijd worden" dat er af en toe spaanders moeten vallen. Virtuele uiteraard.

  19. Aad Verbaast 2 maart 2009 om 18:51

    @Zilvertje: als je dit niet gemist hebt,heb je niets gemist. Het leven kan soms zo simpel zijn 🙂
    @Summer: ik weet van geen ophouden. 🙂
    "ik zeg maar zo, ik zeg maar niks, dan heb ik al te veel gezegd." ook al weer een oude friese wijsheid.

  20. satuka 2 maart 2009 om 19:12

    liever een scherp splintertje dan een botte bijl.. ;).

  21. Aad Verbaast 2 maart 2009 om 19:28

    @Satuka: je staat al helemaal scherp om kaderlid te worden.
    Plaatsje in de kamer?

  22. satuka 2 maart 2009 om 19:33

    Aad: kweenie of ik daar wel zo op mijn plaats ben. Doe maar iets van denktank of zo ;).

  23. Aad Verbaast 2 maart 2009 om 19:55

    @Satuka: ook welkom. Uiteraard wordt bij de NSP enkel in voorkamertjes ge-denktanket. En vervolgens bijgetankt in de kroeg. Zo heeft alles in deze wereld zo haar/zijn eigen plekje. Of denktank je daar anders over?

  24. satuka 2 maart 2009 om 20:03

    bij voorkeur in voorkamertjes enneh ja hoor.. ik denk veel beter als ik tank ;))).

  25. iris kijkt 2 maart 2009 om 20:06

    Is de Splinterpartij voor stemrecht voor nieuwkomers op landelijk niveau ? Klein probleempje is dan wel dat nogal wat van hen de ‘P’ uitspreken als een ‘B’.

  26. jan bouma 2 maart 2009 om 20:09

    @verbaast
    Zou je die andere Splinterpartij hierboven niet eerst eens willen opheffen? Jij denkt dubbelop: twee spinters zijn er meer dan één. Maar waar moeten we nu op gaan stemmen? No. 1 of No. 2?
    Vraag: stemt de Splinterpartij voor de benoeming van de Wereldraad?
    Wordt dat een topic van de nieuwe partij?
    Wordt de naam misschien ooit nog gewijzigd in De Wereldsplinterpartij?
    Want ik wantrouw dat adjectief: "Nationale". Dat doet me denken aan de NSB, ofwel de Nationale Socialistische Beweging van Mussert. Ik heb het niet zo begrepen op dat nationalistische. Hoe was het ook alweer bij Hitler.. oh ja: de N.S.D.A.P.
    Alle ellende begint toch met dat adjectief "nationale"; dat miskent immers de rest van de wereld.
    Tot zo ver even…; je hebt genoeg om over na te denken. -:)) Tot morgen. Ondertussen zal ik dan wel vernomen hebben dat de partij ter ziele is… Maar… troost je: dat verschijnsel ken ik. Mensen die je liever vandaag afschieten dan morgen.

  27. Aad Verbaast 2 maart 2009 om 20:23

    @Iris: mensen zijn kiezers. Nieuwkomers komen voor een nieuw geluid. En mogen uiteraard kiezen als ze vinden dat er wat te kiezen valt.
    En dat is er.
    B voor P? Wat zal het duo Palkenende en Pos er van vinden? En de BVV?
    @Jan: vreemde associaties heb je. De wereldraad mag er komen. Nog even, en na de beginnende inktvlek en sneeuwbal hier, zal er een ISP ontstaan. Naast (net even eerder) de ESP.
    Visonaire partij. Helemaal van deze wereld.Reactie is geredigeerd

  28. coby 2 maart 2009 om 20:30

    Heb je nog een creatieve illustratie nodig voor een logo of plaatje voor het programmablad misschien???
    Hartelijke groet, Coby

  29. iris kijkt 2 maart 2009 om 20:33

    @ Aad – Nee het wordt niet Palkenende en Pos , het wordt NSB.

  30. Aad Verbaast 2 maart 2009 om 20:45

    @Coby: altijd prijs natuurlijk!!
    Over prijzen gesproken. Je tijd en datum inmiddels bijgevoegd. Hoe kan dat nou vergeten zijn!!
    Inmiddels de 249.000-ste blog gepasseerd.
    Het wordt spannend!
    @Iris: dat had ik wel begrepen uiteraard.
    Maar ja, daar heeft deze splinterpartij natuurlijk geen associaties mee. Net zo min als de B(oeren)P(artij). Die hebben het ook niet gehaald.

  31. Kokopelli 2 maart 2009 om 21:05

    @Aad: Aha, hier zit je dus. Ik miste je al aan de andere kant ;-)))
    Het gaat hier wel van dik hout zeg. Maar als partijvoorzitter van de PvdE (Partij voor de Eenvoud) zie ik een mogelijke lijstverbinding tijdens de komende verkiezingen wel zitten. Kunnen we als motto voeren: Samen Zagen en Schuren aan de Balk in het Eigen Oog.
    Ik weet nog wel een leuk restaurantje in Wassenaar waar we de eerste verkenningen kunnen voeren. En och, vraag Nelus ook maar mee. Heeft Jan tenminste ook weer een reden om een gezonde portie achterdocht ten toon te spreiden ;-)))
    Groet,
    Kokopelli

  32. nelus 2 maart 2009 om 21:16

    @aad: ik heb even een achterban raadpleging gedaan en wat blijkt: dit initiatief is een schot in de roos. Dit is waar mensen zich in herkennen. Afscheiden, splinteren, quadrateren en halveren. Jan Splinter kwám al door de winter, nu gaat splinter voor de zomer. Lentekriebels, houtsplinters, trouwens heb je al nagedacht over je eigen imago als partijleider ? Wilders zijn haar, jij……..???????

  33. nelus 2 maart 2009 om 21:21

    @aad:’Mijn eiland is mijn heiland’. Kende je die al?"@Aad: nee die kende ik nog niet. Omgekeerd is ie ook mooi: Mijn heiland is mijn eiland.
    Of: als ge in nood gezeten geen uitkomst ziet:
    als ge in de sloot gezeten, geen uitkomst ziet
    wilt dan nooit vergeten,
    kikkertjes bijten niet.
    Zo’n slogan moeten we ook bedenken voor de NSP.
    Bijvoorbeeld:
    "Wie de spinter in zijn eigen oog ziet, ziet de balk bij een ander niet"Reactie is geredigeerd

  34. Rein-John 2 maart 2009 om 21:27

    Beste Aad,
    Met splinters bouw je geen solide crisisbestendige meubels.
    Het ga je goed!

  35. Aad Verbaast 2 maart 2009 om 22:00

    @Kokopelli: ik was zelfs een paar dagen niet hier en niet aan de andere kant. Ik zocht een geheel nieuwe kant zodat ik die nieuwe kant van me eens kon laten zien. Een partij van kant noch wal. Niet eens recht door zee (waar is zij overigens gebleven??).
    PvdE, ik zie zomaar een lijstverbinding of op zjn minst een stemadvies komen. Da’s zelfs voor een eenvoudig mens al aan te voelen aan mijn water.

  36. jan bouma 2 maart 2009 om 22:06

    @Allen
    Hierboven om 17:29 schreef ik al wat en het onderstaande sluit er op aan. Het gaat om een "redactionele bijdrage" in de Vk. Dus… al uw aandacht is nu vereist van Dear Neighbours; als volgt (de meeste bezoekers herkennen het verhaal wel maar het dient eindeloos herhaald te worden totdat men – om er vanaf te zijn – de voorstellen eindelijk gaat uitvoeren. Ook de NSP tekent voor het volgende scenario. Ook ter redding van de wereldeconomie.
    ===============================================
    Wellicht zou men toch ook eens kunnen gaan denken aan het netto-rendement dat de bestedingen via de belastingen opleveren voor de maatschappij. Alle landen ter wereld besteden nu bij elkaar zo’n 2000 miljard dollar per jaar aan defensie. Een grotere destructie qua rendement kun je je daar nauwelijks bij voorstellen. Nog afgezien van de ellende van de oorlogsvoering. Het vergt weliswaar wat kosmopolitisch en visionair denken maar de wereldbewoners zouden ook kunnen besluiten om deze waanzin te beëindigen. De Vrede af te kondigen en vervolgens op jaarbasis en cumulatief met 2% per jaar een conversie gaan toepassen. Na 50 jaar is de conversie dan afgerond. Ja, er moet dan geen vraag meer zijn naar nieuwe wapensystemen, anti-anti-raketschilden, ook de huidige "reguliere" productie ontkomt niet aan de conversie.
    Hoe lang zou volgens u die eeuwigdurende domheid eigenlijk nog moeten duren zolang dat niet gebeurt? Men kan namelijk, zonder dat er macro-economisch iets fout gaat, die gigabedragen ook civiel aanwenden en besteden bijvoorbeeld aan de bouw van CSP-zonnecentrales om de komende energiecrisis op te lossen, de bouw van zuiveringsinstallaties, het onderwijs verbeteren en… daardoor wordt tegelijkertijd de wereldbevolking uit het doemscenario gehaald en het noodzakelijke vertrouwen hersteld.
    Men staat met deze crisis misschien op het keerpunt in de geschiedschrijving van de mensheid. Alhoewel het al in 1972 (Club van Rome) had moeten gebeuren. Of nog beter… "al sinds Adam en Eva…!"
    Kortom de eeuwigdurende domheid hoeft toch werkelijk niet eeuwig te duren?!
    Na 3000 jaar geschiedschrijving zou dat nu eindelijk wel eens mogen gebeuren dat die domheid wordt beëindigd. Een Intellectuele Revolutie is dan nodig. De kiezer neemt het initiatief en gaat eindelijk zijn effectieve kiesrecht uitoefenen. desnoods via de NSP of de VSp (van die laatste partij weet ik het nog niet)
    Hij, de kiezer, laat dan niet meer bepalend zijn de belangen van de partij of religie en waaruit hij "mag kiezen"; maar bepaalt dan zelf zijn eigen belang.
    Dus: het gaat dan om het rendement van de bestedingen in samenhang met het maatschappelijke belang van de bestedingen: wereldwijd. Plus het herstel van het vertrouwen. Zie verder desgewenst voor meer info.: http://www.villamithras.com ; of niet als u meent dat het zo prima gaat.
    ———————————————–
    Tot morgen.. en dan verwacht ik 200 adhesiebetuigingen te lezen. :-))Reactie is geredigeerd

  37. Aad Verbaast 2 maart 2009 om 22:07

    @Nelus: Naast voortrekker van je NJSP, zie ik een rol weggelegd in onze reklame- & kode commissie (RKC).
    "Imago": ik zie de adviezen van de RKC graag komen. Vruchtbare bodem voor snipperaars.
    @Rein John: Ik zie daar ergens inderdaad een spanningsveld optreden. Echter met de splinters die jij uit een blok haalt kun je wel goed bijdragen. Dan is die kast uit één blok voor jou. Een soort van praktisch restproduct met eeuwigheidswaaarde.

  38. Summer 2 maart 2009 om 22:23

    @ Hoelang eeuwigdurende domheid moet duren? Dat is een domme vraag want het antwoord ligt er in besloten, namelijk: eeuwig 😉

  39. Aad Verbaast 2 maart 2009 om 23:02

    @Jan: stap jij de commissie defensie en aanverwante zaken? Zo klaar natuurlijk. Dat 50 jaren plan ligt al klaar om uitgevoerd te worden. Persoonlijk vindt ik het wel wat gesnipper. Het mag wel wat steviger aangepakt worden. Maar met een beetje bijschaven komen we er wel.
    @Summer: en zo simpel kan het zijn.
    Je zou inderdaad haast tot de conclusie moeten komen dat de vraag er onderdeel van is. 🙂

  40. Ruud Zweistra 2 maart 2009 om 23:26

    Samen met de Splinters tegen de Balken’s en die lui van het Ende.

  41. wj-tje 2 maart 2009 om 23:28

    De Verenigde Stofzuiger partij gaat maar eens rustig aanschouwen hoe deze revolutionaire omwenteling de splinters met de NSP bij elkaar houdt.
    De VSp heeft meerdere taktieken die reeds om strategische redenen klaar liggen.
    De ‘Botte Bijl’
    Onder andere een nieuwe zender die op een minuut voor twaalf gaat uitzenden
    2359 Lange Golf. Werelwijd bereikbaar

  42. Summer 2 maart 2009 om 23:46

    @Aad, kwam zojuist jouw pushpin tegen en die herinnerde me eraan dat er een reactie zou kunnen zijn. Jawel, het antwoord lag al in de vraag besloten, een retorische vraag, ook dat nog.
    Ik vind trouwens "wat" kosmopolitisch denken j.b. 22,06 een afzwakking van jewelste: je denkt kosmopolitisch of niet. Dus een flinke dosis maar niet "wat kosmopolitisch".
    Het is me wat;)
    Enerzijds splinters verstrooien om anderzijds de Stofzuigerpartij werkgelegenheid te verschaffen. Constructieve samenwerking met perspectieven!

  43. Aad Verbaast 2 maart 2009 om 23:54

    @Ruud: alle splinters verzamelen om de balken op te ruimen! Er is immers al een heel bos van!

  44. Aad Verbaast 2 maart 2009 om 23:56

    @WJ-tje: dat wordt afstemmen. Onder elkaar, en op 2359 Lange Golf, en de NSO. Weg met alle ruis.
    @Summer: jij gaat er ook al helemaal voor lees ik. Vele splinters maken een grote hoop. Gelijmd een bouwwerk.

  45. wj-tje 3 maart 2009 om 01:07

    De NSO?
    Nu wordt het echt interessant.
    Afstemmen geen probleem, voor zover er maar een meederheid uitrolt.
    Overigens, de West- Nord- en OstFriesen hebben meer stemgerechtigde kiezers bij elkaar dan de vertegenwoordigde stemgerechtigde Hollanders in Beesterzwaag. Grenzen vervagen. Komt er misschien een echte Noord-Zuid lijn uitrollen.
    Ik stel voor om in alle rust een afstemmingsgesprek te houden in de ‘Rustende Jager’ naast de molen van Formerum op Terschelling.
    Dat werpt vast vruchten af. Cranberry’s bijvoorbeeld met veel suiker.
    Het juttertje is namens de zaak, altijd gratis.
    @Rubio
    Waar ben je? Er gebeuren hier belangrijke dingen die invloed op de wereld gaan uitoefenen.Reactie is geredigeerd

  46. Knaap met knapzak 3 maart 2009 om 03:17

    Eerst altijd alle reacties lezen om te zien of niet een ander al het zo grappige woordspelingkje heeft gebezigd (ontbreekt het nogal eens aan, soms vind je vier dezelfde guitigheden in een reeks), nee…? Welnu….daar kompie heh….moeje hore…kan…(hihihihi)…kan je ook op je…op je EIGEN HOUTJE lid worden van de groep? (woehahaha)
    (ps, Leuk stukje weer)Reactie is geredigeerd

  47. Theodorus 3 maart 2009 om 08:07

    Woordspelletjes zijn aan mij niet besteed. Ik kijk nooit naar Lingo.
    Zijn wij niet alleen splinters in dit land van louter minderheden?

  48. Thera 3 maart 2009 om 08:48

    En ik ben juist dol op woordspelletjes en heb mijn inhoudelijke reactie gegeven bij de bijdrage met dezelfde titel en inhoud, maar die nu al afbrokkelt van de harde kern.

  49. Aad Verbaast 3 maart 2009 om 09:27

    @allen: ik zie net dat de VK zowel in de regionale krant als de landelijke krant hetzelfde artikel heeft geplaatst en nog wel op hetzelfde moment.
    Niet geheel volgens de planning van de NSP.
    Natuurlijk is de NSP blij met zoveel media aandacht, maar houdt ook wel van duidelijkheid en samenbundeling..
    Vandaar even overhevelen van de reacties bij de andere blog.. Er gaan dan wel wat stemmen verloren..
    That’s life 🙂
    P.S. merkwaardig verschijnsel….
    Als dat maar goed komt..
    Reactie is geredigeerd

  50. Aad Verbaast 3 maart 2009 om 09:34

    Van andere zelfde blog:
    wj-tje / 02-03-2009 17:34
    De VSp denkt mee En wil een coalitie vormen omdat de VSp geen alternatief heeft.
    Samen met de VSp gegarandeerd 61 zetels van de resterende 120 kamerzetels.
    Echter, de NSP, kan dat niet omgedraaid worden naar PSN?
    Er zijn teveel associaties uit het recente verleden, die het aantal kamerzetels kan doen kelderen van deze coalitie.
    De VSp denkt met u mee!
    @WJ-tje: uiteraard splintert de partij mee in een coalitie. Dat is een van de kernkwaliteiten.
    Ik snap je suggestie. In beraad.

  51. Aad Verbaast 3 maart 2009 om 09:35

    Van andere zelfde blog:
    nelus / 02-03-2009 17:42
    @Aad: Heer Verbaast, is dit de bedoeling ?
    2 x dezelfde blog plaatsen ? Of is dit een knipoog naar de splinterpartij ?
    Ik dacht namelijk dat je ‘m per ongeluk 2 x geplaatst had. Maar het zou dus ook een bewuste keuze kunnen zijn.
    Spreek u uit, eerwaarde.
    @Nelus: nee dat is niet de bedoeling… Ik zie het ook nu pas..

  52. Aad Verbaast 3 maart 2009 om 09:37

    Van de andere hetzelfde blog:
    jan bouma (ip: 86.90.31.238) / 02-03-2009 18:30
    @Allen
    En ondertussen werd inderdaad mijn commentaar ook gewist met de vorige Splinterpartij die, net zoals de "Tegenpartij" van Jacobse en Van Es, (van Van Kooten en de Bie) het ook wel wist.
    Ik verzoek @Verbaast toch dringend mijn comment terug te halen wat ik schreef bij zijn vorige Splinterpartij. De lezers van dit blog kunnen daar grote waarde aan hechten; maar eerst pas na kennisneming.
    Het blijkt een goeie truc van politieke partijen om zaken buiten de beoordeling te laten door ze simpel te wissen!!!
    Wellicht zou de "Splinterpartij" hier een uitzondering op kunnen maken. ALHOEWEL ik ook weer wat overeenkomsten zie met de VSp van ene @WJ’tje. Is hier sprake van plagiaat?
    Wordt hier een "Splinterpartij" in het leven geroepen terwijl het bestaansrecht behoort bij de VSp?
    Allemaal vragen. We zien wel. Ikzelf heb weinig vertrouwen in de politiek die zich zomaar opwerpt als uw spreekbuis zonder u daarvoor EERST toestemming te hebben gevraagd noch hun programma aan u te hebben voorgelegd. In de prullenbak ermee dus!
    @Jan: de reactie werd dus niet gewist maar stond op een andere zelfde blog..
    OOk weer opgelost… Hoe ingewikkeld kan het leven soms zijn..

  53. Aad Verbaast 3 maart 2009 om 09:39

    Vanuit de andere zelfde blog…
    martin (ip: 82.92.206.174) / 02-03-2009 23:00
    Nou nee splinters, beitels, woordspelletjes, gewoon maar toch niet, aanbiedingen die niet echt aantrekkelijk zijn. Dat kan anders:
    ‘We nemen New York terug’, of
    ‘Alle Bankdirecteuren een maand op het minimum’,
    ‘Wij investeren niet in opties en aandelen, maar in zorg, banen, kinderopvang, en gratis bier.’
    ‘Wij gaan de frontale strijd aan met Bos en Balkendende om Nederland weer leefbaar te maken voor gewone mensen’
    Autcast had een tijdje geleden ook een politieke partij in oprichting. Mij is al een Ministers post aangeboden. Samenwerking?
    @Martin: goed programapunten, natuurlijk gaan we voor samenwerking. Geagendeerd bij deze!

  54. Aad Verbaast 3 maart 2009 om 09:47

    Overgenomen van vorige zelfde blog:
    ceesincambodja / 03-03-2009 04:53
    VAN DIK HOUT ZAAGT NSP PLANKEN!
    @Cees: en zo is het en niet anders..
    Man met baard / 03-03-2009 08:25
    Ik wil best lid worden van de NSP, maar als die meer dan 3 zetels gaat halen, haak ik weer af. Het moet wel een splinterpartij blijven, natuurlijk.
    @Man met baard: we splinteren gewoon door.. maar blijven dan vervolgens flink samenwerken. Dat zijn nog eens oplossingen!
    Thera / 03-03-2009 08:42
    Ik sluit mij aan met de beitskwast in mijn hand. Of de verfkwast, want we moeten natuurlijk wel kleur bekennen. Doorzichtig of gekleurd.. hm.. iets voor de volgende partijbijeenkomst?
    @Thera: Elke splinter een aparte kleur? Dan komt er weer wat kleur in Nederland!!
    paco painter / 03-03-2009 09:05
    Ik word lid
    @Paco: je staat genoteerd. Zowel in het gasten- als ledenoek.

  55. Aad Verbaast 3 maart 2009 om 09:55

    @allen: de duplicaat blog is inmiddels verwijderd… geheimzinnige zaken.. voor elk probleem is een oplossing. Elke oplossing heeft zo zijn problemen..
    @Theodorus: je hebt de kern van dit verhaal geheel goed begrepen.
    @Thera: "En ik ben juist dol op woordspelletjes en heb mijn inhoudelijke reactie gegeven bij de bijdrage met dezelfde titel en inhoud, maar die nu al afbrokkelt van de harde kern."
    Mijn excuses daarvoor: het was een wat verwarrende start inderdaad.. Maar nu weer gecorrigeerd. Leuk dat je hier de draad toch weer prikte.
    Twee keer dezelfde blog plaatsen sneed geen hout natuurlijk. Maar nu zijn de twee splinters weer samengevoegd.. Was me dat schrikken!!Reactie is geredigeerd

  56. martin 3 maart 2009 om 10:04

    Aad ik dacht al wat gaat er mis?
    "Met een splinter in je oog ga je dubbel zien", luidt een oud Azteeks gezegde.

  57. Aad Verbaast 3 maart 2009 om 10:34

    @Martin: ik had het pas vanmorgen in de gaten.. Da’s ook wat. Ik snapte er al geen hout van.
    Gisteren al zappend kwam ik (snap ik nu naderhand) die andere ook tegen, maar dacht dat ik op een oude pagina zat…
    Mooi gezegde overigens van die Azteken.
    Ik kende alleen de uitspraken over spreken met dubbele tong.. Daar had dit ook wel wat van weg :-))

  58. Ina Dijstelberge 3 maart 2009 om 10:35

    Het zijn toch wel duurzame splinters?

  59. Aad Verbaast 3 maart 2009 om 10:54

    @Ina: splinters zijn niet meer weg te denken en weg te krijgen. Zeer duurzaam dus. Vermolmen kan niet meer. Zeker als ze uit het goede hout gesneden zijn. En dat zijn we.

  60. Thera 3 maart 2009 om 11:35

    En Ina, uiteraard is al het hardhout voorzien van het FSC-keurmerk. Toch Aad?

  61. Aad Verbaast 3 maart 2009 om 12:22

    @Thera: allemaal uit het goede hout gesneden uiteraard. Je kent me toch wel een beetje inmiddels?

  62. wj-tje 3 maart 2009 om 13:16

    De VSp heeft zo z’n twijfels of het bouwwerk van de NSP voldoende stevig is. Van splinters kan nog slechts spaanplaat gemaakt worden. Bij windkracht 10 waaien die dingen om of vliegen door de lucht.
    Nou ja, de Tegenpartij van Koot&De Bie was destijds ook een daverende klapper. Liep een beetje uit de hand, meen ik mij te herinneren.
    En die glassplinters op de begeleidende foto voorspellen ook weing goeds.Reactie is geredigeerd

  63. Summer 3 maart 2009 om 13:17

    Aad, zojuist heb ik dit artikel in blog Eindhoven gelezen:
    "Waarom ik de krant heb afgeschaft". en dat meteen aan wat jij daar onlangs over opmerkte.
    Het onderstreept exact wat je schreef.
    http://www.volkskrantblog.nl/bericht/247241

  64. Aad Verbaast 3 maart 2009 om 13:25

    @WJ-tje: de Tegenpartij versplinterde de gevestigde orde. Het Simplistisch Verbond timmerde ook aan de weg.
    Ik herinner me nog goed de steunbetuigingsactie in België. Ze vroegen iedereen die steun betuigde om een sanseviria (vrouwentongen) voor het raam te zetten.. En reden vervolgens door de Belgische straten.
    Een ongekend succes: bij zowat alle ramen staan er daar bosjes van die planten.. Je moet er maar op komen :-))
    "Spaanplaat": dat is natuurlijk een weining creatieve toepassing van splinters. Daar neemt de NSP dan ook afstand van. Weer een plank voor de kop immers.
    De NSP gaat voor meer creatieve vormen.

  65. Aad Verbaast 3 maart 2009 om 13:27

    @Summer: ik had die blog gelezen inderdaad..
    Waarom werden/worden er geen reacties toegestaan? Zo krijg je immers de ‘krant’ nooit vol.. 🙂

  66. Rubio 3 maart 2009 om 13:27

    WJ-tje 01.07, Aad; Uiteraard volg ik de recente ontwikkelingen van jullie resp. partijen VSp en NSP met zeer grote interesse en zou me bv. aan kunnen bieden als ‘flyerverspreider’, opererend vanuit deze gelagkamer, ik noem maar een dwarsstraat..
    Echter, ben nu veel te druk in de tuin met het opzetten van m’n aangekondigde zaadhandel, wel of niet te runnen met m’n beoogde compagnon Nelus in de zeer nabije toekomst.
    Dus al jullie goede bedoelingen ten spijt zeg ik: ‘Geen woorden maar daden..!’, een zeer oud Hollands spreekwoord, iig eentje van ver voor de jaren 60, overigens in de voetbalwereld in ’t geheel niet meer aan de orde…….
    Zo zien we maar weer; Elk nadeel hep se voordeel.
    Maw, we leren nog steeds van slap geouwehoer in de deze kroeg…

  67. Summer 3 maart 2009 om 13:53

    @Aad Weet ik ook niet, waarom er geen reacties gewenst zijn. Stuur deze auteur een mail is misschien een optie? Die misschien ook niet werkt..:))
    @Rubio, en ook van "gewauwel", niet te vergeten:).
    Succes met je zaadhandel!

  68. Aad Verbaast 3 maart 2009 om 13:56

    @Rubio: al weer een eer om te mogen horen dat je al deze initiatieven een warm hart toedraagt. Het omgekeerde is uiteraard ook het geval. Per slot van rekening ligt de zaadhandel aan de bron van een hele verzameling splinters.
    ‘Slap geouwehoer’: zo buigzaam als een rietje!

  69. Aad Verbaast 3 maart 2009 om 13:58

    @Summer: ach, als ik onder een blog lees: geen reacties toegestaan. Dan heb ik de neiging de blog al helemaal niet meer te lezen.
    Ik ga immers ook niet naar een feestje, waar de gastheer mij van te voren vertelt dat ik mijn mond moet houden.. Genoeg andere feestjes immers.Reactie is geredigeerd

  70. Summer 3 maart 2009 om 14:05

    @Aad, toch houd ik de mogelijkheid open dat er een geldig excuus kan zijn…

  71. Rubio 3 maart 2009 om 14:16

    Summer; ..En niet te vergeten ‘het gezwets’, en dat al drieduizend jaar lang!
    Wbt ‘de zaadhandel’ het is effe aanpoten maar ’t is te doen ‘onder’ de tonen van Steve Vai/Beethoven en co.!

  72. Aad Verbaast 3 maart 2009 om 14:29

    @Summer: ik doe dat ook natuurlijk. Ieder zijn eigen keuze. Dat respecteer ik ook. Geen enkel probleem mee. Laat iedereen vooral doen waar hij/zij zin in heeft!

  73. Rubio 3 maart 2009 om 14:33

    Aad 13.56; Inderdaad, m’n ‘klauwen’ zitten onder de splinters en je wilt òòk niet weten waar al dat zaad ineens vandaan komt.. ik moet nu oude digitalis-stengels (veel zaad dus) rooien, mooie doch zware gifplanten.
    Het moet immers een groentetuintje worden.
    Jammer, het regent nu.
    Doe mij dus maar een milkshake met een rietje uiteraard…

  74. jan bouma 3 maart 2009 om 15:06

    …en zo loopt men, zoals u ziet, met 23 aanbevelingen en 73 .., pardon 74 reacties met groot gemak achter de grootst mogelijk bullshit aan. de eyeopener hier is… ; dat alle andere zgn. serieuze partijen het niet veel beter doen. Ik ben er, zogenaamd, in getrapt om u even te duiden hoe het gaat met de politiek en de partijen…
    Groet! JB
    ps
    ik kijk vanavond wel weer. indien de partij zich dan nog steeds niet opgeheven… volgt er mijnerzijds meer. maar dan kunt u toch beter niet meer leven. -:))

  75. Aad Verbaast 3 maart 2009 om 15:17

    @Rubio: naast de moestuin no geen kleine veestapel? Dan kan je het lekker gaan milksshaken, uit eigen tuin! Rietje van de bamboeplant. Alles van eigen huis en haard.
    Zo zie je maar weer.
    @Jan: Een suggestie nu je/we toch aan het splitsen en klieven zijn: richt je eigen partij op!
    De VMP of zoiets.. (Villa Mithras Partij voor diegenen die dat nog niet door hadden).
    Kijk dan ben je ook van de partij!!
    En je geeft de kiezer wat te kiezen.. en dat betoog je immers voortdurend.
    Dat je daar zelf niet eerder op gekomen bent…
    Geen dank, ik ben nooit te beroerd om iemand een beetje op weg te helpen. Zeker niet als die er beroerd bij/voor staat.. 🙂

  76. jan bouma 3 maart 2009 om 15:28

    @Aad… de crux is juist dat ik alle partijen verwerpelijk acht dus ook mijn eigen partij die ik daarom nooit zal oprichten.
    De partijen blijken slechts het vehikel voor de eigen macht en doen geen fuck voor de mensen die ze zeggen te vertegenwoordigen!
    Daarom kan ik het niet aan mezelf verkopen om ook zieltjes te gaan winnen die slechts voor mijn kar en partij dan zullen lopen.
    Kijk… Dombo’s!
    Jullie leren heel wat van van me; maar of het in die kippenbrains van jullie duidelijk wordt blijft de vraag. Dan kun je dus beter een "kippenpartij zonder kop" gaan oprichten!
    Eigenlijk ken ik het antwoord al: "jullie zijn te stom om voor de duvel te dansen laat staan voor een partij!" (dit is al een razend ingewikkelde vergelijking waar het domme volk een week voor moet uittrekken om het te begrijpen)
    "Waar is gvd! mijn Morgenster? Weten jullie al wat voor apparaat dat is? Die van mij is van titanium!"

  77. Rubio 3 maart 2009 om 15:40

    JB; Bedankt voor de tip!
    Effe een kruiwagentje cow-‘n-bullshit halen bij m’n vriend de veeboer aan de overkant.
    Zo zien we maar weer, morfic resonance is always in the air..

  78. Rein-John 3 maart 2009 om 15:42

    Beste Aad,
    @Nelus,
    Als de Mozart der Lage Landen het voor elkaar krijgt om met zijn verrotte splinterpartij de meeste kiezers te trekken dan zijn voor mij de rapen gaar. Dat zegt niet alleen iets over de dwazen van de PVV, maar ook iets van de mensen die op de PVV stemmen.
    Dan is de tijd voor mij aangebroken om mijn boeltje te pakken en te vertrekken naar Zweden.
    In een land waar Wilders minister president kan worden wil ik beslist niet wonen.
    Er begint zo langzamerhand een explosief mengsel te ontstaan, namelijk een zich steeds verder verdiepende recessie, waarschijnlijk uitmondende in een langdurige depressie en een extreem rechtse partij die op democratische wijze aan de macht kan komen.
    Waar hebben we dat toch eerder gezien en hoe liep dat af? Ik wil in ieder geval niet het risico lopen dat ik het moet meemaken!
    Het ga je goed.

  79. nelus 3 maart 2009 om 15:49

    @rubio:"Echter, ben nu veel te druk in de tuin met het opzetten van m’n aangekondigde zaadhandel, wel of niet te runnen met m’n beoogde compagnon Nelus in de zeer nabije toekomst."
    Goed van je dat je alvast begonnen bent. Was het weekend druk met b.b.h.h. Heb je de splinterzaadjes ook uitgezet ? Die moeten straks in zakjes. Bij de flyers die je gaat uitdelen. Als promotie materiaal. Dus maar flink veel want de mensen zullen ze graag willen.
    En als je digitalis overhebt, ik weet er nog wel een adresje voor.

  80. nelus 3 maart 2009 om 15:52

    @Jan:" Kijk… Dombo’s!
    Jullie leren heel wat van van me; maar of het in die kippenbrains van jullie duidelijk wordt blijft de vraag. Dan kun je dus beter een "kippenpartij zonder kop" gaan oprichten!"
    Dus dat dan weer wel Jan. Maar een kippenpartij zonder kop is toch ook een partij ?
    Hoe zit dát dan ?
    Heb wel weer smaekelijk gelachen om je.
    Soms ben je toch virtuoos.

  81. nelus 3 maart 2009 om 15:56

    @Rein John: dus jij ook al. De goeien gaan allemaal weg. Naar Zweden nog wel.
    Ik moet er nog over nadenken waar ik dan zal willen wonen.
    Misschien wel naar Guernsey, naast de stichting van hm christina, een graantje meepikken als het dan toch allemaal niet anders kan.
    Nee, bij nader inzien toch maar niet. Dat is te opportunistisch en daar word ik niet gelukkig van.
    Dan maar naar…………………Esther, het kalfje van wj-tje. In the middle of nowhere. Wég van alle ellende die Wilders zal aanrichten. Misschien wel uitmondend in een vieze oorlog.

  82. wj-tje 3 maart 2009 om 16:05

    @rubio
    @ aad
    @ nelus
    @reintje de vos
    De VSP had met zijn voorspellende blik allang een groentetuintje aangeraden onder de leuze
    ‘IEDEREEN RECHT OP EIGEN GROENTETUIN’
    Dat was al opgenomen in de partijpromesse die op 18 oktober verdisconteerd wordt.
    Geen opportunistischer, flexibeler programma dan die van de VSP, waarmee het volluk alle kanten op kan: ‘Handen uit de mouwen en spitten’
    "Handen uit de mouwen en spitten".
    De kosten voor de aanschaf van de benodigde zaden voor een groente tuin van 15×5 meter worden verdisconteerd in uw belasting aangifte in 2010
    De groeten dus met die tuintjes, ik heb er nu eentje van 2000 mtr, sinds 2005.
    En als die na-apende Mozart de kabbelende rust van mijn kabbelend Moldau’tje komt verstoren. douwt de VSp een verschrikkelijke dreun uit op 18 otober waar de honden geen brood van lusten.
    Waarvan akte.Reactie is geredigeerd

  83. nelus 3 maart 2009 om 16:42

    @allen: ik wil sportief blijven en jullie net zoveel kansen geven als mezelf. Daarom informeer ik jullie even over de stand van de blogs. Het getal 249.189 is nu door actuality geschreven. Nog 811 te gaan. Nouehhhhhhhhh, nog 4 dagen en 17 uur te gaan tot mijn voorspelling. 8 maart 12.00 uur. Dat ga ik halen. @Aad: staat de brassband al klaar en heb je die al gereserveerd voor Groningen ? Laat ze de auto maar vast starten.
    Splintertje 1 gaat dit winnen namelijk.
    Goed voor de PR van de nieuwe NSP. De partijleider van de jongeren op de voorpagina van het Volkskrantblog. Landelijke aandacht en erkenning.Reactie is geredigeerd

  84. nelus 3 maart 2009 om 17:04

    wj-tje:" De groeten dus met die tuintjes, ik heb er nu eentje van 2000 mtr, sinds 2005."
    Wel een beetje snakkerig, vind je niet ?
    Maar goed, kun je vanaf nu beginnen met splintertjes te zoeken. Ben je wel de hele zomer zoet mee. Dat is dan weer de andere kant van 2000m2

  85. Summer 3 maart 2009 om 17:18

    Moest ook erg lachen:
    "Die van mij is van titanium", sprak heer bouma.
    Heb je nog meer vervangingsonderdelen? Houten poot bijvoorbeeld, goed voor de splinterpartij!
    Ja, wij zijn "te dom om voor de duvel te dansen". Jij blijkbaar niet. Ga jij maar voor de duvel dansen dan, al lijkt me dat ook niet echt slim:)))

  86. Summer 3 maart 2009 om 17:19

    @Aad, mee eens: vrijheid, blijheid, als maar niemand er last van heeft.

  87. Rubio 3 maart 2009 om 17:33

    Summer; Jan ‘Robocop’! Niet te verslaan….althans op normale wijze, hij strijdt met gevaarlijke middeleeuwse wapens waar wij niet op ‘berekend’ zijn.
    Maarre, jij wàs toch al ‘ontgroend’…?
    Had je causerie met Ingrid nog even gelezen.
    Idd plastisch en beeldend uitgedrukt maar moest er even aan denken toen het mezelf min of meer betrof.

  88. wj-tje 3 maart 2009 om 17:35

    En weer komt de VSp terug.
    Het hangt in de lucht.
    Een goed verstaander heeft geen half woord nodig.
    Alle symptomen, wereldwijd, zijn aanwezig. De bestrijding daarvan, door wie dan ook, de tegengestelde belangen op mondiaal niveau, kunnen wel eens catastrofaal, in een razend tempo, uitpakken.
    wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
    En de boer? Hij maalt er niet om. Hij is er niet meer.
    Lont en kruidvat komen steeds dichter bij elkaar.
    Daar helpt geen lieve NSP of Vsp, of wat dan ook, aan.
    ook de oplossing van @bouma, met alle respekt, evenmin.
    And ‘God’ is a ‘Dog’. ‘Alla’ ook. Van een raket een eeuwigdurende kater maken en niets navertellen kan in de Nieuwe Stenen Periode?
    Mooi toch, de VSp? Verzin er nog eentje, SVP.

  89. Rubio 3 maart 2009 om 17:50

    Aad 15.17, Nelus 17.04; Ik zit vol met plannen mede door jullie suggesties.
    Wellicht kan WJ-tje een stukje ‘weide’ afstaan e/o met ons delen teneinde gedrieeen een multifunctioneel bio-agrarisch bedrijf te kunnen starten.
    Wellicht kan bv. Esther alvast geinsimineerd worden uiteraard tegen een redelijke vergoeding?
    Enfin, wederom oeverloos ‘gezwets en gewouwel’….
    Doe mij maar een milkshake Aquavit en geef Rein John een pure, kan ie alvast wennen..Reactie is geredigeerd

  90. Aad Verbaast 3 maart 2009 om 18:08

    @Jan: boeiende ontwikkeling. Je vertrouwt je eigen partij niet eens. Kijk dat is nog eens karakter tonen!
    Maar ik begrijp nu dat je alle partijen overboord wilt gooien. Hoe moet ik dan stemmen straks, als je je zin krijgt?

  91. Aad Verbaast 3 maart 2009 om 18:10

    @Rein John: je bent de derde al die gaat emigreren als dat gaat gebeuren.
    Nelus en ‘moi’ hebben dat plan ook al aangekondigd. Strak krijgen we nog groepskorting 🙂

  92. Aad Verbaast 3 maart 2009 om 18:17

    @WJ-tje: two brilliant minds come together.
    Is de rest nog van de partij?
    @Nelus: je gaat toch niet naar Amerika emigreren? Je kent mijn bedenkingen. Vakantie in sommige streken prima, maar wonen… Never ever.
    @Rubio: er gaat wat moois groeien.
    Ik ben vanmiddag nog even bij de zaadhandel langs geweest. Maar hoorde daar wel dat dat ze alleen aan verkoop doen en niet aan inkoop. Blijf ik weer met van alles zitten.. Zonde..
    @Summer: ernst en luim. Waar precies de grens ligt weet niemand. Maar een grens is er om overgestoken te worden..
    @Allen: ik ga de bestelde versnaperingen (zie Rubio et al) even verzorgen. Ee gezellige drukte hier.
    Het lijkt, potvolblommen, wel een kroeg hier!Reactie is geredigeerd

  93. woordzoeker 3 maart 2009 om 18:49

    Worden er ook houtzaagwedstrijden gehouden??

  94. Rubio 3 maart 2009 om 19:04

    woordzoeker; Jaaah, elke ochtend deelt Aad motorzagen uit (heel soms met behulp van vaste gast JB) en wie de mooiste en de dikste planken zaagt heeft gewonnen……’Roept U maar’ riep Willy Alfredo….Reactie is geredigeerd

  95. Aad Verbaast 3 maart 2009 om 19:11

    @Wordzoeker: van dik hout zaagt me men planken. Slechts de voorloper van: ook de dikste planken kan men tot splinters versplinteren.
    Variatie op de bijbelse uitspraak: tot stof zult gij wederkeren..
    @Rubio: motorzagen? Grof geweld?
    Zachte heelmeesters zijn we.. Dat stinkt niet..Reactie is geredigeerd

  96. Summer 3 maart 2009 om 19:14

    Mogen we ook figuurzagen?
    @Aad, ernst en luim zijn soms grenzeloos, dus in jouw reactie kan ik me goed vinden. Maar een beetje naar de duvel z`n pijpen dansen? Dan kun je je beter dom houden::)))
    Het is nog vroeg voor de bitterballen want ik heb zojuist gegeten. Maar iets drinken kan wel.
    @Rubio vond mijn opmerking over zijn van zijn luide muziek meegenietende buren droog. Droge humor dus.
    Rubio, zet em op!!! De cd bedoel ik.Reactie is geredigeerd

  97. wj-tje 3 maart 2009 om 19:22

    @woordzoeker, @rubio, @nelus
    Ik heb er twee liggen. Een elektrische kettingzaag van Bosch voor het kleinere werk en een motorzaag van Honda die vanuit ‘Made in China’ is ge-exporteerd voor het grotere werk. Kost een weloverwogen habbekrats.
    @ Nelus. De VSp denkt aan iedereen. Ik zal geen Ibuprofen meer slikken in het belang van de toekomst.
    @rubio
    wat hier geslikt wordt is een een ‘Bloody Marie en de restanten van de erwtensoep die niet te verkopen was op de markt.
    Niet bonter maken met de blauwe kleuren.
    Kroegpraat? Lust ik er nog wel een. Bescheiden, inghouden lachje, anders verslikt de VSp zich.Reactie is geredigeerd

  98. Rubio 3 maart 2009 om 19:35

    Summer, WJ-tje; Weet niet wat ik heb vandaag, nòg niet te veel gedronken, doch kennelijk wederom met ’t goede been uut bedde ‘stapt (gruns Nelus).
    Allen; Lees de blogjes van Jim, Summer en WJ-tje er maar op na.
    Aad; Wat mij betreft vandaag meer luim dan ernst, wat jou Bouma?
    Lentekriebels wellicht? Allah mag het zeggen..

  99. Rubio 3 maart 2009 om 19:58

    Aad; Ooit zoveel ‘houthakkers’ (van ’t goeie soort) in je kroeg gehad als er vandaag zijn/waren?
    Tja, we moeten het tegenwoordig van het ‘werkende volk’ hebben nietwaar?
    ’t Geld gaat weer rollen……of toch met z’n allen naar Zweden (Rein John) of USA teneinde met onze Hollandse ‘werklust’ daar iets op poten te kunnen gaan zetten (Nelus en WJ-tje)?Reactie is geredigeerd

  100. Aad Verbaast 3 maart 2009 om 20:32

    @Thera: als Monty Python binnenkomt ga ik voorlopig niet meer weg. Dus dat lied houden we erin! Dank.
    Beetje kunnen relativeren is nooit weg.

  101. Aad Verbaast 3 maart 2009 om 20:39

    @Summer: de favoriete sport natuurlijk: figuurzagen.
    Komend weekend (gaat het gerucht) organiseert Nelus (als voortrekker en oprichter van de NJSP) de eerste nationale kampioenschappen: "figuurzagen met hindernissen".
    We verwachten er veel van!
    @Wj-tje heeft zich al ingeschreven voor het koningsnummer: kettingfiguurzagen, met losse handen.
    @Rubio: gezien zijn ‘geld moet rollen’, staat aan de kassa. Tevens leider van de EHBO ploeg.
    Gespecialiserd in het weer aannaaien van gesneuvelde extremiteiten. Ervaring telt.

  102. Aad Verbaast 3 maart 2009 om 20:43

    @Allen: het gerucht gaat dat Nelus lijdt aan een ingegroeide teennagel die haar neus uit komt.
    De dokter verzuchte toen ze daar mee voor de dag kwam: u had ook wel wat eerder kunnen komen. Nu bent u geen knip voor de neus waard.

  103. Ramirezi 3 maart 2009 om 20:44

    Onweerstaanbaar, die Boktorrenaanbieding, reken op mij…

  104. Aad Verbaast 3 maart 2009 om 20:54

    @Ramirezi: ach, we vinden elkaar wel in onze liefde voor de natuur. Vrijheid, blijheid, ook voor hen!

  105. Draver 3 maart 2009 om 20:55

    Wat een commotie over een splinterpartij, genoten van de reacties.

  106. Aad Verbaast 3 maart 2009 om 21:07

    @Draver: er lopen vele splinters rond met inmiddels een brok in de keel. Het explodeert!
    Spijkers met koppen worden hier geslagen.

  107. Summer 3 maart 2009 om 21:44

    Figuurzagen On Ice,
    Zagen met de Sterren
    Niet klagen maar zagen
    Zaag es effe door…
    Zaag jij of zaag ik
    Zagen, zagen, wiedewiedewagen…
    Bij gesneuvelde extremiteiten moet ik even aan WJ-tje denken. Die moet volgens veiligheidsvoorschriften wel
    een maliënkolder aan.
    `t Lijkt hier wel Koninginnedag met alternatieven voor koekhappen en zaklopen enzo:))
    En niet, omdat er dan spaanders vallen, een houten knuppel in het hoenderhok gooien of een titanium Goedendag zèg!
    @Nelus, succes met de organisatie!

  108. Summer 3 maart 2009 om 21:50

    @Rubio, ik zag net nog dat je op mij reageerde. Nou, als er eentje ontgroend is door de vervaarlijke ontgroener, dan ben ik het wel en vervolgens vele anderen…. De kleur werd van groen nu geel… weet ik veel:))
    Ja, heb `t gelezen die "causerie". Knusjes:))
    Heer Bouma is er niet. Toch nog geen woensdag-damesdag…Misschien voorjaarskriebels? Verliefd? Luister even naar Circus Custers:
    "Verliefd tot over m`n oren", ik stotter dr`van"…
    http://www.youtube.com/watch?v=r4iy0z0BfVwReactie is geredigeerd

  109. nelus 3 maart 2009 om 22:01

    @Aad:"@Allen: het gerucht gaat dat Nelus lijdt aan een ingegroeide teennagel die haar neus uit komt."
    En weet je hoe ik bij die dokter kwam ?
    Met de helicopter. En boven het huis van de dokter ging er een luikje open in de heli en werd ik zo "boem"op de behandeltafel gedropt.
    ‘k Schrok me het apezuur.
    Nou Aad hij zat nog nét niet in m’n neus. ‘k Was er net op tijd bij

  110. nelus 3 maart 2009 om 22:04

    @summer:"@Nelus, succes met de organisatie"
    Je kunt je vast wel voorstellen hoe zwaar ik het heb mt die organisatie. ‘k Moet een wedstrijd figuurzagen organiseren van Aad.
    Voor de zieltjes winnerij. Maar ja, het gaat om de spinters he. Daar doen we het voor.

  111. nelus 3 maart 2009 om 22:08

    @rubio: "Summer, WJ-tje; Weet niet wat ik heb vandaag, nòg niet te veel gedronken, doch kennelijk wederom met ’t goede been uut bedde ‘stapt (gruns Nelus)."
    Hoe staat het met de splinterzaadjes Rubio ? Die moeten het komend weekend bij de wedstrijd figuurzagen in zakjes zitten om uitgedeeld te worden. Wel een beetje doorwerken he ?
    En uut bedde stapt: ‘k wee nie’of da’wel grunns is. Kom hier ook nie’ vandoan.

  112. nelus 3 maart 2009 om 22:13

    2wj-tje:"@ Nelus. De VSp denkt aan iedereen. Ik zal geen Ibuprofen meer slikken in het belang van de toekomst."
    Goed zo jochie. Ga zo door en je zult bruine bonen eten met spek.
    Alweer een beetje opgeknapt ?
    @allen: haal de instrumenten maar uit de schuur. Dit weekend nationale kampioenschappen natuurzagen in van dik hout zaagt men planken
    We hebben splinters nodig dus ook veel deelnemers. @Rubio"EHBO: prima, diploma op orde ?
    Kassa: wel goed op de centjes letten en niet stiekem beerenburg voor kopen he ?
    En die @Summer, @Aad, @Wj-tje in de gaten houden, want die hebben wat in de zin.
    ‘k Weet niet wat maar ze zijn me te uitbundig op het moment. Zal eens even aan mijn water voelen.
    hi hi 2 x 7

  113. Rubio 3 maart 2009 om 22:25

    Summer 19.14; Dat is dus niet tegen dovemansoren gezegd..De gehele dag gitaarmuziek op van de op jouw blog genoemde artiesten. Een feest dus.. wat bovendien de reeds aanwezige lentekriebels alleen maar kan versterken..
    21.50; ‘Vervaarlijk?’ Ach.. er zijn ‘ergere’ dingen in ’t leven, relativeren is immers het toverwoord en ‘ons Bouma’ is nu eenmaal geen ‘levenskunstenaar’, so what about compassion?
    Ken m’n pappenheimers inmiddels en onze ‘bedoelde’ vreet bovendien ons brood niet?
    ‘La maar lulle’ zeggen we al jaren in Mokum..Reactie is geredigeerd

  114. Rubio 3 maart 2009 om 22:32

    Nelus 22.08; Patience! ’t Komt allemaal goed met die splinterzaadjes, zit nu zakkies te plakken..
    Je merkt ‘t, motivatie genoeg..er wordt hier peentjes gezweten voor ons aller welzijn!
    Change..remember?Reactie is geredigeerd

  115. Aad Verbaast 3 maart 2009 om 23:11

    @Summer: jij kan zo in de commissie: nieuwe nederlandse houten spelen. Want dat werkelijk over zijn hout.
    @Nelus: Het gerucht had dus wel degelijk een grond van waarheid. Ik hoop dat het ingroeien nog net op tijd gestopt kon worden.
    Vooruit, in plaats van de gratis pincet bij het lidmaatschap, krijg jij een nagelknippertje. Een krachtige soort natuurlijk. Slechts bij noodgevallen wordt de hulp van WJ-tje met zijn twee motorzagen ingeroepen.
    Maar die ligt zelf onder zeil begrijp ik.
    @Rubio: Ken jij dat verhaal van dat mosterdzaadje?

  116. Rubio 4 maart 2009 om 01:12

    Aad, Nelus; Eh, ik wordt hier ongevraagd gebombardeerd tot EHBO’er bij ev. calamiteiten wbt die motorzagen. Ik heb echter nooit iets van doen gehad met eerste hulp bij ongelukken en weet er dus niks van moet ik helaas bekennen. Zet mij dus maar bij ‘rampen’ achter de tap als ‘iets’ van social worker..
    Aad 23.11; Breek me de bek niet open, sprak ik als ‘geboren calvinist’ binnen de beschermde gereformeerde enclave van het zondige Sodom en Gomorra van wat tot op heden wereldwijd nog steeds Amsterdamned wordt genoemd, ergo wat wil je van me weten?
    Immers, de gelijkenis van het mosterdzaadje, welke de kleinste is onder alle zaden, en uit kon groeien tot een grote boom van zes meter, waarin de vreemde vogelen des velds in de schaduwen der takken nestelden, is een zèèr bijzondere gelijkenis….en komt me inmiddels zeer bekend voor op m’n 62ste. Als ‘mosterdboom’ zou ik mezelf dus inmiddels kunnen beschouwen als een soort van bonzai van een meter of 3 in deze..of bedoelde je dat niet? H4H4H4!!Reactie is geredigeerd

  117. wj-tje 4 maart 2009 om 03:30

    nou ja, @snelu.
    In de helikopters? Toevallig ook voor gewerkt. PH-NZC onderweg naar de High Chapparal. Dat uit de ijskoude Noordzee gelichte ding met 13 doden is nu een simulator in Stavanger.
    Een zusje van de Sikorsky S-61N, waarin Amerikaanse presidenten landen in hun achtertuintje.
    Op die simulator zijn alle denkbare scenario’s na te bootsen.
    Inclusief noodlandingen bij het UMCG of de vele paleizen en verblijfoorden van lui die de stalmeester van de VSp liever naar Buikslotermeer stuurt.
    Nu weer tussen de klamme lapjes op dit tijdstip van de dag met mijn 39.4 Odyssee. Lang leve de thuiszorg.Reactie is geredigeerd

  118. Aad Verbaast 4 maart 2009 om 09:02

    @Rubio: na deze openbaring van de ervarings-CV, zal de edele taak van EHBO-er niet aan je toegewezen worden als vrijwilliger. We zullen je uit een ander passend vaatje laten tappen.
    Mosterdzaad: je kent je klassiekers. Dat doet een mens wee goed. De bonzai wordt gekoesterd als geen ander.
    @WJ-tje: met deze tot grote hoogte stijgende temperatuur, wens ik van harte beterschap!!
    Kalm aan, de lappen zullen klam zijn.

  119. nelus 4 maart 2009 om 09:20

    @wj-tje: volgens mij kun jij beter opnoemen waar je n i e t voor gewerkt hebt. Je kunt geen onderwerp verzinnen of jij hebt er wel ervaring mee. Hoeveel levens heb je geleefd ?
    @Rubio wordt van zijn taakje afgehaald. De EHBO gaat naar @WJ-tje.
    @Aad: Rubio niet achter een ander passend vaatje zetten. Rubio gaat flyeren en splinterzaadjes uitdelen aan de genodigden.
    @Cathy: leuk gehad in Londen ? De creditcard weer in de kluis ? Kom je het weekend ook figuurzagen in dik hout ? En zieltjes winnen voor de NJSP ? Volgens mij kan jij goed met kinderen.

  120. martin 4 maart 2009 om 09:42

    Als de bijl dan maar niet in die mosterdplant, die NJSP heet, gaat. Is het nu: laat eerst 1000 mosterdplanten, ofwel Splinter Partijen, groeien? Vanuit de motto’s ‘klein is fijn’ en ‘samen staan we sterk’?Reactie is geredigeerd

  121. nelus 4 maart 2009 om 09:51

    @Martin: een beetje meer vertrouwen in deze leider van de op te richten NJSP. Het komt helemaal goed. En daarbij @Rubio gaat over de mosterdzaadjes en @wj-tje over de botte bijl.
    En je weet: mosterdzaadjes overleven alles.
    spam: 7 Er rust een zegen op de mosterdzaadjes en de njsp

  122. nelus 4 maart 2009 om 09:57

    Rubio:"Nelus 22.08; Patience! ’t Komt allemaal goed met die splinterzaadjes, zit nu zakkies te plakken..
    Je merkt ‘t, motivatie genoeg..er wordt hier peentjes gezweten voor ons aller welzijn!
    Change..remember?"
    Ja, daar hoor ik nu niemand meer over "CHANGE"
    Hij doet het goed he, mijn ouwe kanjer. Ik heb het jullie het vorig jaar omstreeks deze tijd voorspeld. Zoek maar even terug. Nee, ik hoef geen complimenten.
    Zou hij ook met dat bijltje gehakt hebben ?
    Hoe staat het met de zakjes @Rubio ? Heb je nog hulp nodig ? Zeg het maar hoor!!!
    We halen JB, Summer, Martin, en alle anderen van dit blog er zo bij. Allemaal hun aandeel leveren natuurlijk. Aan de zijlijn staan er al genoeg te kijken. Splinters moeten we hebben, veel splinters.

  123. martin 4 maart 2009 om 10:10

    == Hij doet ’t goed ==
    Aandelen in de wapenindustrie Nelus?
    "The 2010 spending plan offers a $20.7 billion increase over this year’s $513.3 billion "base" defense budget. It’s a 4 percent increase, but inflation will eat half of that."
    Dan komt er toch nog 2% bij. We weten het pas zeker in april, maar gaat de bijl gaat zeker nog niet in het Pentagon. Misschien in 2011? Afwachten maar.
    Zo zaai ook ik mijn zaadjes.Reactie is geredigeerd

  124. nelus 4 maart 2009 om 10:26

    @Martin: Nee, niet dat ik weet. Maar ja, je weet natuurlijk nooit waar die pensioenfondsen hun geld beleggen he ? Dus misschien ook weer wel. Wie zal het zeggen.
    Ga vooral door met jouw zaadjes zaaien. Dat houd me wakker en bij de tijd. Niet dat ik dat anders niet ben maar alle beetjes helpen.

  125. jan bouma 4 maart 2009 om 11:34

    @Allen: schreef een heel verhaal dat verdween naar de voorpagina (maar niet heus). Men kan het grotendeels desgewenst terug lezen bij Pieter Hilhorst… Gvd! Ruim 1 uur werk naar de ratsmodee. Groeten: JB

  126. wj-tje 4 maart 2009 om 11:35

    @nelus
    Zat vaak tot m’n neus in de stront vanwege nieuwsgierigheid. Overal quo patet orbibost.
    Nou goed? Laat me niet lachen, of juist wel.
    Alhoewel, huilen en vloeken was ook mijn deel.

  127. nelus 4 maart 2009 om 11:49

    @wj-tje: dat is de keerzijde van nieuwsgierigheid oftewel de prijs die je ervoor betaalt. Je nek uitsteken, nieuwsgierig zijn, willen weten, het leven voluit leven. Dan hoort dit erbij. Prijs je gelukkig.

  128. de Stripman 4 maart 2009 om 13:02

    Ik kan het allemaal niet meer volgens, Aad ! Al die nieuwe partijen en omroepverenigingen… En ik doe er ook geen moeite meer voor sinds mijn Partij voor de Zwevende Kiezer niet van de grond kwam…;o)

  129. Aad Verbaast 4 maart 2009 om 15:08

    @Stripman: een verloren groep natuurlijk al die zwevende kiezers. Waard om een Partij voor de Zwevende Kiezer voor op te richten. Wel met een ingewikkeld manifest uiteraard: al ze daarop stemmen zweven ze niet meer. Maar zijn wel in de wolken: eindelijk een thuis gevonden! :-))

  130. Rubio 4 maart 2009 om 15:38

    Aad, Nelus; Nieuwe functie in groten dank aanvaard!
    Pakken flyers van de VSp en NSP inmiddels achter den toog…met zakjes mosterdzaad!
    Nelus; ‘Change’, alles goed en wel wbt Obama, beste kerel hoor, vooralsnog….
    Maar volgend jaar de salarissen van alle in Irak aanwezige soldaten verhogen? Dat gaat me effe boven mijn pet, met nog steeds alle respect voor Obama en voor jou niet in het minst uiteraard..Waarom bv. niet meer geld uittrekken/vrijmaken voor sterkere dijken in New Orleans oa…!?Reactie is geredigeerd

  131. de Stripman 4 maart 2009 om 15:45

    @ Aad: Nee, juist geen ingewikkeld manifest. De bedoeling was dat het een partij zou zijn zonder standpunten of meningen, die gegarandeed buiten het landsbestuur zou blijven. Ideaal voor zwevers…;o)

  132. nelus 4 maart 2009 om 16:15

    @rubio:"Pakken flyers van de VSp en NSP inmiddels achter den toog…met zakjes mosterdzaad!"
    He, he, he Rubio, wat hoor ik daar ? Ga je ook flyeren voor de VSp ? Dat is nieuw voor me. Of heb je dat onderhands even met wj-tje geregeld ?
    En mosterzaad ? Dat is jouw zaad, mag je wel verkopen natuurlijk maar we hebben het gehad over splinterzaadjes. Daar zat je gisteren de zakjes voor te plakken.
    Ben ik nou in de war of eh…………?

  133. Rubio 4 maart 2009 om 16:34

    Nelus; Maakt niet uit, wat wil je hebben; Hibiscus, digitalis, splinterzaad, mosterdzaad, zeeuws knoopje, polygonum (rood en roze), lupine, enz. kortom, van alles en nog wat. Anders moet je je maar even bij Jan vervoegen, die heeft immers een wereldtuin?
    Voorts ben ik wbt bovenstaande partijen min of meer ‘zwevend’ ze zijn me even lief, hoewel ik nooit zo’n voorstander ben geweest van lawaaierige stofzuigers en botte bijlen en motorzagen…enfin, ‘k zie wel.Reactie is geredigeerd

  134. nelus 4 maart 2009 om 16:39

    @Rubio: Jaáán, waar is die eigenlijk ? De hele dag nauwelijks gezien. Was volgens mij een beetje kwaad omdat niemand op zijn stukje had gereageerd waar hij een uur aan heeft gewerkt.
    Tja, kan gebeuren natuurlijk. Dat is het risico van het vak.
    Het is dat de namen VSp en NSP niet meteen herinneren aan lawaaierige stofzuigers en botte bijlen. Anders zou ik er ook niet zo mijn best voor doen. Maar er zitten goeie mensen achter en dan heb je het er wel weer voor over. Dát dan weer wel.

  135. Rubio 4 maart 2009 om 16:52

    Nelus; Idd, goeie mensen, hoewel als ik moest kiezen tussen Agnes en Femke dan toch liever voor de laatste. Ik houd nu eenmaal meer van de wat ‘fijnbesnaarden’……Reactie is geredigeerd

  136. nelus 4 maart 2009 om 17:07

    @Rubio: ik ik denk toch dat je Agnes Kant bedoelt he en niet Agnes Jongerius.
    Maakt eigenlijk ook niet uit. Beide Agnessen is iets mee. Dan gaat mijn voorkeur ook naar Femke uit. Maar ze moet wat doen aan dat "huilerige" van haar. Als ze dat zou veranderen dan zou ze nog veel sterker overkomen. Fijnbesnaard. Mooi gezegd.
    En intelligent, dat is ze ook. En volgens mij, maar wie ben ik, is ze ook bloedmooi in de ogen van heel veel mannen.

  137. jan bouma 4 maart 2009 om 17:11

    @Allen
    Laat ik ook even makkelijk scoren met een obligaat opmerkinkje over "het hout en de houtsplinter"; we hebben er genoeg over kunnen lezen hierboven.
    Ondertussen vroeg de Haagse Redactie van de Vk zich iets af. Over de economie. En wat recht is en/of krom. Welnu…; u voert hier toch geen zak uit…; anders dan mij nu te lezen want u schrijft zelf niks, maar laat u zich eens horen.
    U bent het voorbeeld en het prototype van een simpele consumeerder en die wordt al lui bij de gedachte diens toetsenbord te moeten beroeren; en al zeker niet ten behoeve van het algemene belang!
    (Ik maak van mijn comments altijd "een stukkie")
    Leest u nou eens met mij over het navolgende. Kom daarna eens in beweging en schrijf er ‘ns wat over. Ook super domme reacties zijn welkom. Dus voelt u zich niet gegeneerd en schrijft u eens wat n.a.v. het volgende:
    ===============================================
    De honorering van een dienst of product weerspiegelt zich in de maatschappij naar gelang men, de maatschappij, er "waarde" aan toekent. Die waardetoekenning wordt uiteraard beïnvloed door de partijen in de markt. Diegenen die zich daar, intellectueel gezien, het beste toe geëquipeerd achten, door hun opleidingen, zullen het wel weten hioe de performance eruit moet zien. Zij eisen het meeste!
    Zo ontstaat dan het krankzinnige fenomeen dat een afgestudeerde academicus meent 200 à 300 euro per uur te moeten verdienen (en dat ook in rekening brengt) terwijl de vuilnisman achter de wagen … – en die in feite natuurlijk veel belangrijker is dan zijn gestudeerde academische medemens voor de maatschappij – het moet doen met een vergoeding die slechts een fractie is van het salaris van de academicus.
    Stel dat de vuilnisophaler verdient 1400 a 1500 euro netto per maand. Ik weet het niet. Maar dat bedrag genereert de academicus al in slechts 6 uur!
    Kijk! Vrienden. Ik betrek nu mijn sociale gezicht even wat breder dan de nationale omstandigheden, en neem dan de gehele wereld in ogenschouw. Zo is er bijvoorbeeld een cacaoplukker bezig in Ghana om voor mij de chocola te maken.. Hij verdient nog een 1 euro per dag! Zo kan men verder. Te weinig! Amoreel!
    Maakt u toch de Balans eens op over de rechtvaardigheid en tevens uw legitimatie op deze planeet. Kijk en lees verder (of niet) m’n boek: http://www.villamithras.com

  138. Rubio 4 maart 2009 om 17:20

    Nelus; Idd de politica Agnes Kant. Hoezo is er met allebei ‘iets’? Ik vind Jongerius ook wel een tofferik alleen niet zo ‘fijnbesnaard’, ehm…
    Rustig hier Nelus, zullen we er nog eentje nemen?

  139. nelus 4 maart 2009 om 17:29

    @rubio: pour moi un Grand Cru 1926 rouge s’il vous plait.
    Tja, het is rustig: wj-tje ligt ziek te bed, Aad : in geen velden of wegen te bespeuren.
    Summer: is ook op pad.
    Martin: niks meer van gehoord
    Cathy: verantwoord afwezig.
    En de rest: ligt te slapen. De winterslaap moet nog ontwaken.
    En wij maar bakken, zagen, splijten, zodat we veel splinters hebben. Terwijl de rest ligt te dutten onder de klamme lappen.
    Het is mie wat.
    7-tien

  140. Rubio 4 maart 2009 om 17:37

    Wijntje voor Nelus, een kopje chocolademelk voor Jan en voor mij een Bacardi Cola.
    Zo hebben de druiventeler in Chili, de koffieplanter in Colombia en de suikerrietverbouwer op Haiti ook weer enige ‘stuivers’ verdiend.
    Nu maar hopen dat de heren genoeg betalen aan hun werknemers c/q landarbeiders.
    Zo, nu hebben wij ook weer ons ‘steentje’ bijgedragen…..
    Proost!!Reactie is geredigeerd

  141. Cathy 4 maart 2009 om 18:51

    @Nelus.
    Niks hoor verantwoord afwezig, ik kom eens even om de hoek kijken bij jullie. Er is hier weer zoveel gebeurd de afgelopen week, gewoon niet bij te houden zeg.
    Gelukkig is Aad weer goed opgeknapt.
    Ja Nelus, ik heb mijn creditcard weer goed opgeruimd hoor na mijn bezoek aan Londen.
    Natuurlijk ben ik ook Harrods in geweest (welke vrouw niet) en ik keek mijn ogen weer uit. Er worden daar nu ook hondjes verkocht en schattige poesjes.Trouwpakjes, halsbandjes met glitters,reistassen voor naar de wintersport of het zwembad. Ja eigenlijk belachelijk hoor.
    Maar goed, ondertussen al weer twee dagen gewerkt. Heb jij nog steeds een beetje vakantie of ben jij ziek?
    Aad, jij bent nu ook aardig rustig! Al weer voorbereidingen aan het treffen voor het volgende blog?
    Rubio, schenk voor mij ook maar wat lekkers in. Bacardi cola is goed.
    Verder wens ik jullie allen een fijne avond toe.Reactie is geredigeerd

  142. Aad Verbaast 4 maart 2009 om 21:33

    @Allen: ik drink nog even mee.
    Ik was even afwezig maar met goed reden. Marie en ik waren naar een mini symposium hier vlak in de buurt.
    Bijzonder interessant. Met name toen ik hoorde dat ‘symposium’ eigenlijk betekent: samen drinken, kon mijn dag niet meer stuk.
    Nu begrijp ik beter waarom mensen daar zo veelvuldig heen gaan..
    Dus een rondje voor eenieder op de goede start en afloop van de NSP, ook die kan niet meer kapot dankzij de vele steunbetuigingen. Bijzonder voor een stelletje verzamelde splinters uiteraard.. Elke partijbijeenkomst heet voortaan: symposium.
    @Rubio: als plantexpert en liefhebber van (fijn)besnaardheid: ken je "Devil’s Snare?
    "Devil’s Snare
    This is a plant with long creepers and snake-like tendrils that are used to trap animal prey, which is presumably then consumed in the same way a Venus Fly-Trap digests insects."
    Kijk, er zijn snaren en snaren.. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn in deze wereld. Een verkeerd vallend zaadje en daar ga je. ;-)Reactie is geredigeerd

  143. Aad Verbaast 4 maart 2009 om 21:41

    @Stripman: eerlijk geen meningen hoeven hebben. Wat een rust wat een stilte.
    @Jan: dat brengt me natuurlijk meteen op jou: schandalig!! Geen misverstand: ik heb het niet over jou.
    Maar over wat je ons weer aan informatie toespeelt over het hoe en waarom van deze wereld. Ik ben erg blij dat jij tenminste een mening hier over hebt. En een duidelijke.
    Wat moesten we zonder jou. Ik raad iedereen aan: leg het boek op het nachtkastje.
    @Nelus: wat moest ik zonder jou. Met jouw vrijwillig spontaan en bezielend leiderschap van de NJSP is onze toekomst verzekerd.
    @Cathy: fijn dat je weer heelhuids bepakt en bezakt thuis bent gekomen.
    En je had het goed geraden. Er komt morgen een nieuwe blog. Vingeroefenen is het motto van deze blog.
    Even een belangrijke blogboodschap tussendoor. Want binnenkort twee belangrijke dagen hier.
    De 250.000-ste blog én de dag van de vrouw (8 maart).
    Mijn goede vader zei altijd: probeer ze niet te begrijpen. Ik heb dat goed begrepen.Reactie is geredigeerd

  144. martin 4 maart 2009 om 22:03

    Nelus inderdaad sinds 10.10 niet meer langs gehuppeld. Het is al bijna twaalf uur later. Heb mijn blogje van nieuwe kleurtjes voorzien en ben voor het eerst sinds 3 1/2 week weer eens eventjes naar buiten geweest.
    Jan mee eens het is een schande. Waarom is de tijd van de een meer waard dan van de ander? Als dat dan toch moet, hoeveel meer mag de tijd van de een meer waard zijn dan die van de ander? 5x, 20x, 50x of 3x? Echter zelfs met het hanteren van een prijs index blijf ik toch graag een keer of 50 verdienen wat die cacaoboer vangt voor zijn geploeter. Ik stel voor de vuilnismannorm in te voeren. Niemand meer dan 5x de vuilnisman en daar waar die norm niet gehaald wordt ondanks toepassing van PPP-index is werk aan de winkel. Moet te regelen zijn, mijn potje van 1.300 miljard (zijnde militaire uitgaven) kan en moet gebruikt worden.Reactie is geredigeerd

  145. nelus 4 maart 2009 om 22:38

    @JB: helemaal mee eens. Het is een schande dat er in dit land zulke inkomensverschillen zijn.
    En het is een schande dat wij met zijn allen nog steeds niet bereid zijn betere prijzen te betalen voor producten uit de derde wereld.
    Als je toch ziet hoe moeilijk het is het kopend publiek op andere gedachten te brengen.
    In plaats van biologisch, ecologisch.
    Fair trade. Een van de twee winkels in Groningen is ermee gestopt. Kon niet uit.
    Dat vind ik een teken aan de wand.
    Dan die Balkenende norm waar @Martin een vuilnismannorm van wil maken. Ik vind het prima. De inkomensverschillen nu zijn niet te verantwoorden.
    Maar dan ook het koninklijk huis aanpakken.
    De rijken worden alleen maar rijker. Die kunnen heel goed hun eigen broek ophouden. En hoeven niet van gemeenschapsgeld te worden onderhouden. Een goed inkomen : prima. De rest: zelf doen. Huisje in Afrika ? Prima, helemaal zelf betalen inclusief bewaking en gezondheidszorg.

  146. nelus 4 maart 2009 om 22:43

    @symposium. Oh, dus dat is een drinkgelag.
    Ik heb er al veel afgezegd maar zal me eens opnieuw beraden. Interessant.
    @Cathy: ‘Harrods, ja welke vrouw komt daar niet. Maar je ziet daar door de bomen het bos niet meer. ‘Veel te groot. Ik hou persoonlijk meer van kleine winkeltjes. Maar eenmaal in Londen ga ik er ook naar toe hoor. Kun je niet omheen. Hondjes en poesjes, het moet toch niet gekker worden.
    @Martin: ziek geweest ? 3 1/2 week ? Dan heb je het goed te pakken gehad.
    @Aad: wat je zegt: bezielend leiderschap hebben we nodig. Kom je nog maar weinig tegen.

  147. Rubio 4 maart 2009 om 22:56

    Aad 21.33; Idd, alle symposia in het vervolg in deze kroeg!
    Devil’s Snare, nooit van gehoord maar klinkt creepy…
    ’t Blijft dus zelfs op deze leeftijd oppassen voor ‘verkeerd vallend zaad’, ‘k heb immers een zeer vruchtbaar tuintje aan dat mooie riviertje.
    Doe nog maar een Bacardi Cola, o ja en nog 1 voor Cathy.

  148. Aad Verbaast 4 maart 2009 om 23:00

    @Martin: uiteraard even gekeken naar de nieuwe kleurstelling. Ik neem aan van de infoblok.. Ik zag wel wat nieuwe onderdelen in de infoblok (dacht ik), maar ik zag als steunkleur wit.. Klopt dat? Was dat wit? Is dat een kleur overigens (dit is een triviant vraag)?
    Beviel het goed weer even buiten te zijn? Beterschap natuurlijk.

  149. Aad Verbaast 4 maart 2009 om 23:03

    @Nelus en @Jan: hier worden partijprogramma’s geschreven 🙂
    @Rubio: Naamsverandering? Café Symposia?
    Of is dat te sjiek..

  150. jan bouma 4 maart 2009 om 23:23

    @Allen
    In het strijdperk elke dag en op elk moment ziedaar mijn leven maar soms levert ’t wat op.
    Zoals de "kritieken" die ik kreeg bij S.W. Bok en diens Eindtijd openbaringen alwaar ik plaatste het navolgende van mijn hand:
    (dit is ook van belang voor de politieke partijen; tenslotte hebben die het ook over de toekomst) :
    jan bouma / 04-03-2009 23:15
    @Pascal… af-en-toe kunt u zich lafen aan mijn geschriften; en er uw voordeel mee doen want ik schreef ze niet voor de geschiften.
    Soms zeg ik het wat onparlementair. U kunt, wat mij betreft, ook uw reet ermee afvegen. Maar lees dan eerst wel even wat ik schreef.
    @S.W. Bok
    Anders dan u veronderstelt heb ik goede kennis genomen van uw apodictisch gestelde Eindtijdverklaringen… Ik verwerp die. Mag ik?
    Waarom verwerp ik die? Omdat u er geen bewijs bij levert. Ongeacht dat ik overigens uw zorgen deel voor de toekomst. Zie daarvoor het rekenwerk van Dr. Albert Bartlett op youtube.com.
    En vraagt u zich vervolgens nog eens af of de "eeuwigdurende domheid" van de mens nu juist niet in stand blijft vanwege de belanghebbenden? Zolang u niet vóór mij bent, bent u tegen mij. Wie zei dat? Ik dacht Jezus!
    Ik zeg het ook, en beloof dan zelfs geen hemelrijk na uw dood maar nog wel een acceptabele hemel op aarde. En wat doet u?

  151. wj-tje 4 maart 2009 om 23:23

    Is ‘Cafe Operarretteketet’ ook goed? Of past dat niet op de gevel?
    U ziet, de Vsp denkt met U mee!Reactie is geredigeerd

  152. Aad Verbaast 4 maart 2009 om 23:42

    @Jan: tegen wie heb je het? Who the … is Bok en Pascal?
    @WJ-tje: nog even enwe kunen hier al weer een prijsvraag beginnen over de naam van de kroeg.
    En je weet: Nelus is er dan altijd als de kippen bij..
    Café Operarretteketet, past op de gevel.. Wie het breed heeft kan het breed laten hangen..

  153. Rubio 4 maart 2009 om 23:47

    Aad; Lijkt me te sjiek, zelfs te elitair; Voor je het weet zitten hier types als HJA Hofland, Harry Mens of Thomas Lepeltak, niks mis mee hoor maar toch maar niet.
    Zelf zat ik te denken aan Cafe Rubio of Aad Amazed oid. Die laatste zou nog kunnen, de eerste schijnt een homocafe in Grun te zijn, dus maar niet. Effe Nelus vragen..
    Mssn kan je er weer een prijsvraagje van maken…..?
    Oh je was me voor met die prijsvraag zie ik nu…
    The amazing bloggers, nog ff gauw..Reactie is geredigeerd

  154. jan bouma 5 maart 2009 om 00:20

    @Aad 23:42
    Eindtijd Openbaringen:
    zie op de voorpagina bij alle blogs… De man, S.W. Bok, hecht wat geloof aan het Einde der Tijden en dat van de mensheid in 2012, en die de Maya’s ook in hun kalender hebben voorspeld… Je weet ik moet niks hebben van apodictische onheilsprofeten want dat wordt mij soms al eens verweten dat ik dat ben als ik het heb over nog wel oplosbare zaken. Er is een verschil tussen je kop in het zand steken of de werkelijkheid zien en er wat aan doen. Het kommerloze geklets irriteert mij anderzijds ook. D.w.z. als men verder niks anders in huis heeft dan dat….:-))

  155. Rubio 5 maart 2009 om 00:40

    Bouma; Interessante vogel die S.W.Bok.
    Ga eerst effe alles over hem lezen, (be)luisteren via Google en Wiki voordat ik reageer.

  156. Aad Verbaast 5 maart 2009 om 01:03

    Heren van het goede leven en liefhebbers van het dispuut (en S.W. Bok op de haverkist), het is weer een fraaie dag geweest.
    Het bed lonkt.. Ik wens u allen een goede nacht.

  157. wj-tje 5 maart 2009 om 08:18

    Nou ja, had ik weer’s een leuke kroegnaam verzonnen en dan weer een prijsvraag?
    Hier komt een nieuwe kroeg. ‘Gasthaus Franz’.
    Al vier generaties een begrip.
    De hele antieke zooi opgekocht door een stelletje Amster- en Volendammers. En dat bijna in mijn achtertuin.
    Dan maar naar ‘Chez Aad’.Reactie is geredigeerd

  158. martin 5 maart 2009 om 08:55

    Nelus inderdaad het KH erbij. Vier maal de vuilnimannorm stel ik voor. (Ik ga uit van 5x max.) Waar VN medewerkers hun riante woonlasten niet uit de schatkist mogen halen zou dit voor iedereen zo moeten zijn en dat betekent niet dat je recht hebt op vergoeding voor een legertje tuinmannen om je ommuurde bos bij te houden, een legertje matrozen om je jacht te schilderen, een legertje bewakers om je te behoeden voor voor wat?
    (Nee niet ziek maar gewond. Ik kon door een val met de fiets niet meer lopen. Buiten was alles hetzelfde gebleven. Hopelijk volgende week de stad weer eens uit.)Reactie is geredigeerd

  159. martin 5 maart 2009 om 09:21

    Aad, ja het gaat om de infoblokken. Hopelijk is deze kleurstelling voor het citaat van de dag uitnodigender. Vooral het blokje met de Kift vind ik erg mooi geworden. ‘Vroeger had men narren. Nu heeft men Knoecks, tenminste zij die het zich kunnen veroorloven.’
    De kleur wit. Laat ik eerst even opschrijven wat ik denk. Wit is alle kleuren gebundeld. In de RGB-code resulteren de hoogstmogelijke waarden voor rood, groen en blauw, 255, 255, 255, in wit (zwart is 0, 0, 0). Alle kleuren samen vind ik ook een kleur. Maar wat ik vind is maar een mening. Wiki weet het: "Wit is een mengsel van alle kleuren uit het zichtbare gedeelte van het spectrum. Zuiver wit licht heeft geen tint en is daarom technisch gezien geen kleur, maar een achromatische kleur of een grijstint. Desondanks wordt wit over het algemeen wel degelijk als kleur beschouwd."Reactie is geredigeerd

  160. Aad Verbaast 5 maart 2009 om 10:37

    @WJ-tje: "Chez Aad": ook een leuke :-))
    @Martin: het knalt er wel uit inderdaad.
    Je bent wel de onbetwiste kampioen (auto-didact) geworden van de HTML opmaak hier op het hele blog!!

  161. Aad Verbaast 5 maart 2009 om 10:42

    @allen: de volgende, al aangekondigde blog, staat er weer op:http://www.volkskrantblog.nl/bericht/249469
    Veel plezier wederom 😉

  162. Wattman 18 april 2010 om 10:41

    @Aad: ik moet het afkloppen, maar het kon wel eens een succes worden. Goede partijen komen vanzelf bovendrijven…

  163. Aad Verbaast 18 april 2010 om 10:48

    @Wattman:
    Ik heb nog een partij op de ‘backburner’: PZM.
    De Partij Zonder Mening.
    Kon ook zomaar eens een groot succes worden 😉

  164. DMAHV 19 april 2010 om 19:07

    Met de democratie als versplinterde eenheidsworst kan een splinterpartij wel eens hout snijden. Ik stel me beschikbaar voor de jongerentak, de Jonge Splintertjes. Een verkiezingsleus is natuurlijk ook nooit verkeerd:
    Wanneer den Balken ende, zullen den splinternieuwe splinters de Nederlandsche democratie doen versplinteren en vereenigen.

  165. DMAHV 19 april 2010 om 19:10

    Wat betreft de PZM: populisme in zijn puurste vorm? Ik zal hierover maar eens bloggen binnenkort 😉

  166. Aad Verbaast 19 april 2010 om 21:16

    @DMAHv:
    Leuk dat je de draad hebt opgepikt!
    Bloggen is ernst en luim. Het één heeft ook altijd wel wat van het ander. Althans bij mij.
    Zet wel aan het denken 😉
    PZM: ik ben benieuwd naar je blog over een dergelijk onderwerp. Ik moet we waarschijnlijk wel verontschuldigen bij voorbaat.
    Vanaf volgende week tot eind juni blog ik niet. En lees dus ook geen blogs. Ik zit dan op een plek in Frankrijk waar geen interent te krijgen is. Ook wel weer eens lekker trouwens.
    P.S. Ik schreef over geen mening hebben ook al eens een blog:http://www.vkblog.nl/bericht/244284/Geen_mening_hebben_heeft_wel_wat.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: