Aad Verbaast

te gek voor woorden eigenlijk

250.000-ste blog op het VKblog!

Binnenkort zal er een blog hier verschijnen met het magische nummer: 250.000. Een bijzondere gebeurtenis. Reden genoeg voor een bijzonder feestje. Reden genoeg om iets bijzonders te gaan organiseren hier op het vkblog. en dat gaan we dan ook doen!

Wij (Peter Louter en ondergetekende) hebben de koppen bij elkaar gestoken hoe we hier op gepaste wijze aandacht aan kunnen besteden. En er gezamenlijk met jullie een bijzondere dag van kunnen maken.
 
Achtergrond en thema:
In het relatief prille bestaan van het VKblog hebben bijna 4000 bloggers hun gedachten verwoord en het waard gevonden deze te delen met de lezers van het VKblog. Starters, blijvers, en afhakers. Dat het VKblog nog springlevend is blijkt uit de cijfers. Afgelopen maand werden er 4500 blogs geplaatst door ruim 550 bloggers!
 
Wat opvalt is de grote keur aan onderwerpen en aandachtsgebieden. Te veel om op te noemen. Achter elke blog zit een blogger. Iemand die met een gedachte speelt en ergens de persoonlijke motivatie vandaan haalt om deze gedachte te delen met potentieel de hele wereld. Maar wat is het toch dat deze bloggers motiveert daar hun energie in te steken? We mogen er van uit gaan dat in deze pluriforme wereld ieder zijn geheel eigen redenen daarvoor heeft gevonden. En dat bracht ons op het volgende. Waarom vragen we dat niet aan de bloggers zelf?
 
We vragen daarom alle actieve bloggers een blog te schrijven met de  titel: Waarom blog ik?

Tijd van plaatsing.
Het specifieke moment van de 250.000-ste blog hangt natuurlijk van ons zelf af. Niet echt bekend dus. Op dit moment worden er ongeveer 150 blogs per dag geplaatst. Met nog ongeveer 2000 blogs te gaan zal over ongeveer twee weken de 250.000 gehaald worden. Ergens de eerste week van maart?
 
Het idee is de blog met de titel “Waarom blog ik?” voorbereid te hebben. Klaar te hebben staan in de wacht. Wachtend op het moment dat die 250.000-ste blog verschijnt op de voorpagina.

Na dat historische moment kunnen al deze blogs direct worden ‘losgelaten’ en gepubliceerd in de daarop volgende 24 uur.

Een spectaculaire gebeurtenis! De voorpagina gevuld met blogs met allemaal dezelfde titel! En een bijzonder inkijkje in de gedachten van onze collega bloggers. Met een verbindend element. Altijd prijs!

Altijd prijs?
Peter en ik hebben diep in onze buidel getast en geven twee prijzen weg. En wel twee boeken- of CD bonnen. Een bijzondere opsteker in deze tijden van economische crisis!
 
De eerste prijs is natuurlijk weggelegd voor de blogger die de blog met nummer 250.000 plaatst.

De speciale prijs gaat naar degene die binnen 24 uur in de reactie ruimte onder deze blog of die van Peter Louter (op hetzelfde moment geplaatst) het meest nauwkeurig de dag en de tijd (uur en minuut) van plaatsing van de blog met nummer 250.000 heeft voorspeld. Uiteraard telt alleen de eerste melding van datum en uur mee. Op de ene of de andere blog.

Wij hopen dat jullie allemaal mee doen. Dan zal het weer een bijzondere dag worden.N.B.:  De inschrijvingstermijn voor de speciale prijs is inmiddels gesloten.Alle kanshebbers voor die prijs staan (met de tijden) in het infoblok hiernaast.
En nu maar afwachten wanneer het allemaal gaat gebeuren…

220 Reacties op “250.000-ste blog op het VKblog!

  1. jan bouma 22 februari 2009 om 08:15

    Laat maar Verbaast! Dat ga ik glorieus winnen, maar wat nog veel belangrijker is dat de Goden nu al voorzien hebben dat ik er een 3e hoofdprijs bij doe door het meest besproken boek erbij weg te geven aan winnaar! Het succes kan je nu niet meer ontgaan. Nu had ik mij voorgenomen niet meer te schrijven op je blogs maar dat is ook weer wat kinderachtig dus op deze zondagochtend stap ik over mijn bezwaren heen en stel die 3e hoofdprijs ter beschikking…
    Nu doet zich een dilemma voor. Er zullen hier ook lieden zijn die zullen zeggen.. "Voor mij reden om er nu juist niet aan mee te doen, als die Bouma zich er tegenaan wil gaan bemoeien.." Dan zijn dat weer kinderachtige reacties want ze miskennen dan toch wat essentiëels. De essentialia dat de discussie ook slechts kan bestaan dankzij de verschillen. En ja, die worden soms heftig uitgevochten met soms bloed en/of een traan. Enfin.. men ziet maar!
    Je kunt deze bijdrage ook schrappen; desgewenst…, maar ik zal ‘m eerst kopieëren!
    Allen een prettige dag verder! JB

  2. Bart 22 februari 2009 om 08:28

    Ik doe mee, Aad.
    Leuk plan, en vast een gelegenheid waarbij veel creativiteit en inventiviteit (zowel qua inhoud van de bijdragen, als vindingrijkheid bij het ‘valsspelen’) zal opborrelen… 🙂
    Noteer voor mij maar de prognose:Zaterdag 7 maart, om precies 20.00 uur
    Een hartelijke groet, Bart

  3. fred van der wal 22 februari 2009 om 08:36

    Leuk idee.

  4. Ingrid van den Bergh 22 februari 2009 om 09:02

    AANBEVOLEN!!!
    Zie reactie bij Peter [ daar was ik het eerst;-))))))) ]

  5. Cat 22 februari 2009 om 09:08

    Goed idee, ik moest toch nog een vervolg schrijven op mijn "bloggen is raar" en dat kwam er maar niet van. Even nadenken over de datum.
    Groet,

  6. Aad Verbaast 22 februari 2009 om 09:35

    @Jan Bouma: mijn gemoed stroomt over. Je geeft zelfs een prijs weg 🙂
    Nog wel even een vraag: hoe kan je meedoen als je hier zelf geen eigen blog hebt?
    @Bart: datum van je staat genoteerd op de grote lijst.. gaat het druk worden rond je datum? 😉
    @Fred: al een datum in gedachten?Reactie is geredigeerd

  7. de Stripman 22 februari 2009 om 09:41

    Een mijlpaal die gevierd moet worden. Bij het lezen van de titel heb ik gauw even mijn laatste bijdrage gechecked, maar nee, het duurt dus nog een paar weken. We zullen zien, ook of ik mee ga doen…;o)

  8. Aad Verbaast 22 februari 2009 om 09:44

    @Ingrid:’mag uiteraard ook in "light verse" vorm
    @Cat: ik kon die blog even niet vinden, anders het ik er hier even een linkje ingezet als inspiratie voor de andere lezers..
    @Stripman: ik hoop van wel.. Alhoewel je er al eens wat over geschreven hebt.

  9. edu 22 februari 2009 om 09:45

    Leuk idee.
    Jullie beseffen hopelijk wel dat het een koud kunstje is om nu reeds een bijdrage in het voren te plaatsen met dat speciale nummer? Dikke kans dat iemand het al heeft gedaan zelfs.
    Ik zal eens kijken waar mijn bijdrage over ‘waarom ik weblog’ nog kan vinden; we hebben het jaren geleden een keer geschreven. 🙂

  10. wj-tje 22 februari 2009 om 09:48

    Als 4e prijs een rondvaart op de Gulden Draak langs de Zaanse Molens en een gratis T-shirt plus ballon van de VSp.
    Toch nog even een vraagje.
    Zijn de medewerkers en familieleden van de VK uitgesloten?
    Stel dat die server op hol slaat, of plat gelegd wordt, wat dan?
    Nou ja, de kroeg zal vol lopen. Dat is een ding wat in ieder geval zeker is.
    Verder heb ik als deelnemer het recht te weten wat de stand nu is.
    Dan kan ik op basis daarvan Murphy op dit hele gedoe loslaten.Reactie is geredigeerd

  11. Aad Verbaast 22 februari 2009 om 10:02

    @Edu: ik zou nit weten hoe dat een ‘koud kunstje is’. Nummers worden immers op volgorde gegenereerd. Maar als iemand nu al meer dan tweeduizend keer een blog wil plaatsen om er zo naar toe te werken, so be it, toch? Dan heft die zeker de prijs voor hard werken verdiend 🙂
    @WJ-tje: dank voor het beschikbaar stellen van deze geweldigeprijs!
    De laatste stand van zaken? Deze blog heeft nummer: 247583.. dus hierna nog 2417 blogs te gaan.. Tja, onze kunde ten aanzien van onze voorspellende mogelijkheden wordt hier op de proef gesteld 🙂

  12. Klaverblad 22 februari 2009 om 10:04

    Ook namens Theodorus, Islomania, Elysion en Isylia: "wij" doen mee. En ik vermoed vele anderen ook.Zoals hierboven al gesteld: het is meer gebeurd. Maar mooie momenten mogen herhaald worden. Toch?!

  13. Erik 22 februari 2009 om 10:14

    Ik had me al aangemeld bij Peter, ik doe zeker mee.

  14. Aad Verbaast 22 februari 2009 om 10:27

    @Klaverblad: weer terug?? 😉
    Dus wel vier blogs van je, als veelzijdige persoonlijkheid? Geweldig!
    @Erik: goed om te horen!

  15. Jeroen de Baaij 22 februari 2009 om 10:30

    Leuk initiatief!
    Mijn voorspelling: 8 maart 9.48
    Vermoedelijk door een vrouw 😉

  16. coby 22 februari 2009 om 10:33

    Leuk idee!
    Ik doe mee.
    Mijn voorspelling: 7 maart 15.00 uur.
    Hartelijke groet,Coby

  17. nelus 22 februari 2009 om 10:39

    @Jeroen de Baaij: goed zo Jeroen: IK DUS.Ik doe mee en mijn voorspelling is:
    8 maart om 12.00 uurReactie is geredigeerd

  18. peter louter 22 februari 2009 om 10:40

    6 maart, 23.55, kan niet missen!

  19. nelus 22 februari 2009 om 10:47

    @Aad: je speelt nu al vals bij Peter op het blog. Je laat je nog niet uit over de datum en de tijd. Wacht zolang mogelijk totdat je zo dicht mogelijk tegen de 250.000 aanzit. En dan een gok. Ja zo kan ik het ook.De spelregels moeten duidelijk zijn.Je nú uitspreken over de datum en de tijd
    Je ‘m excuse: weer te impulsief. Had niet goed gelezen.Reactie is geredigeerd

  20. paco painter 22 februari 2009 om 10:52

    ik doe mee

  21. Aad Verbaast 22 februari 2009 om 10:56

    @Jeroen de Baaij: genoteerd! 50% kans dat het een vrouw is? Jammer dat daar geen prijs voor wordt beschikbaar gesteld. 🙂
    @Coby: ook genoteerd: leuk!
    @Nelus: vals? Nee hoor de regels zijn duidelijk (je leest de blog toch wel goed??): alleen voorspellingen die binnen 24 uur na het verschijnen van deze (en Peter’s blog worden gedaan tellen mee..
    Je weet toch: ik ben goud eerlijk..
    @Peter: in deze worden de initiatiefnemers niet van deelname uitgesloten? Jij de ene en ik de andere boekenbon?
    Een deal met gesloten beurzen heet dat geloof ik.. :-)Reactie is geredigeerd

  22. jan bouma 22 februari 2009 om 10:56

    @Aad 9:35… ik doe mee buiten mededinging als "niet-blogger" maar meen toch al de prijs te hebben gewonnen…l ja, daar heb je nou weer hogeschoolrekenkunde voor nodig als die van Von Clausewitz!
    Paar vragen en opmerkingen.
    1. "Over de uitslag van de jury kan niet worden gecorrespondeerd" (Begrijpelijk: bespaart je een hoop ge…..)
    2. De jury blijkt anderzijds toch objectief controleerbaar voor het domme volk…; zo zou het ook moeten gaan in de politiek.. maar ja… je weet daar werkt dat niet.
    3. Hoe voorkom je frauduleus handelen als haast VANTEVOREN is vast te stellen wanneer die 250.000 e geschreven moet worden?Reactie is geredigeerd

  23. nelus 22 februari 2009 om 11:00

    @Aad:Je ‘m excuse: weer te impulsief. Had niet goed gelezen

  24. Aad Verbaast 22 februari 2009 om 11:05

    @Paco: bloggen Jansen en die vrije radicaal ook? Dan kunnen we meerdere bijdragen verwachten! 🙂
    @Jan: altijd bereid je van duideljke antwoorden te voorzien zoals je weet:
    ad 1: dat er niet over de uitslag kan worden gecorrespondeerd saat nergens. Dat kan dan ook wel degelijk.. Ik ben immers dol op post zoals je weet.
    ad 2. Inderdaad is dit voor iedereen haarscherp vastgelegd.
    ad 3. "haast" vast te leggen? Doe een gok zou ik zeggen.. Dag en tijd.. en je weet (zie de regels): alleen de eerste melding telt..
    Frauduleus handelen: ja dat kan altijd natuurlijk. Er is geen systeem of het kan gekraakt worden.. Ik kan natuurlijk alle tijdsmeldingen en alle reacties eenvoudigweg verwijderen, Peter ook.. dan blijkt er opeens geen winnaar te zijn. Behalve ikzelf, want de ene datum (15 december 2010) die ik laat staan van mezelf is natuurlijk het dichtste bij..
    Wees gerust, ik zal dat niet doen. Op zo veel correspondentie zit ik niet te wachten natuurlijk, gezien de te verwachten inhoud..
    @Nelus: ja ja.. er is goed over nagedacht :-)Reactie is geredigeerd

  25. edu 22 februari 2009 om 11:07

    @Aad
    Het kan wel degelijk hoor. Een vorige keer bij een mooi rond nummer is het ook gebeurd. Maar dat neemt het leuke initiatief niet weg hoor!

  26. Cathy 22 februari 2009 om 11:16

    @Aad. Wat een geweldig initiatief van jullie. Jammer dat ik nu een paar dagen weg ga (heb ik verteld als laatste reactie op jouw vorige blog, ook gericht aan Nelus en Rubio. Ik heb het gevoel dat dit duizenden reacties gaat opleveren. Vandaag kan ik echter de hele dag "meegenieten" van dit hele gebeuren.
    Fijn dat jullie weer aardig opgeknapt zijn.

  27. Aad Verbaast 22 februari 2009 om 11:33

    @Edu: ik voel het al aan: jij gaat voor die ene prijs. Niet hier vertellen hoe je dat gaat doen!! 🙂
    @Cathy: dat zal wel meevallen die ‘duizenden’ reacties.. Maar blijf uitkijken naar die ene dag ergens in Maart. Dat kon zomaar eens een spektakel worden hier.. 🙂

  28. Aad Verbaast 22 februari 2009 om 11:37

    @Nelus: foei, foei.. Lelijke dingen over me zeggen op Peter Louter zijn blog…
    Ik mag toch wel aannemen dat je die geplaatste opmerking daar van je even terug draait/corrigeerd!!! 🙂
    Zie hier: 11:00 en daarvoor: 10:56..
    Je gaat mijn goede naam toch niet te grabbel gooien 🙂

  29. martin 22 februari 2009 om 11:55

    8 maart 00.01 als ook de Vrouwendagblogdag begint.

  30. jan bouma 22 februari 2009 om 11:59

    @Nelus.. spreekt uit ervaring…, Aad… tenslotte was die hele "Gouden Kerstbalverkiezing" volgens mijn waarneming ook al één grote flauwekul en sherazade en verkocht aan de Parade!" Ergo: de jury kan laten winnen wie men maar verkiest en er kraait geen haan naar! Ook niet die van de Vara! -:))

  31. Aad Verbaast 22 februari 2009 om 12:03

    @Martin: dan gaat die 8 maart wel een héél druk dagje worden!
    @Jan: en toch geef je je een boek kado aan de winnaar. Dan je dus wel weer mee aan jouw karakterisering van deze dag.. Hoe zit dat?

  32. Kokopelli 22 februari 2009 om 12:08

    @Aad en Peter: Strak plan!! En uiteraard wordt het 250.000ste blog op 6 maart om 06:01 uur geplaatst. Door De Discutantes om precies te zijn. Geen twijfel over mogelijk. Worden de CD bonnen (!) opgestuurd of moet ik ze komen ophalen? ;-)))
    Oh, bij de weg: hoe kunnen jullie verifiëren welk blog het 250.000ste is? Kan die informatie ergens bij het VK blog opgevraagd worden? Want ook voor mij geld: meten is weten ;-)))
    Groet en een prettige zondag gewenst,
    Kokopelli

  33. jan bouma 22 februari 2009 om 12:16

    @Aad… 12:03
    …tracht die laatste zin te ontcijferen en terug te brengen tot begrijpelijk Nederlands maar dat lukt niet erg, ’t kan liggen aan een fles wijn achter m’n kiezen. Maar als ik je goed begrijp dat stel je de vraag HOE en WAAROM ik – ondanks het corrumptieve gehalte van deze uitverkiezing – dan toch nog mijn naam EN BOEK eraan wil verbinden door het weggeven van de 3e Hoofdprijs.. wat natuurlijk eigenlijk de 1e Hoofdprijs zou moeten zijn.. maar wie maalt daarom. Ook die rangschikking immers wat de 1e, 2e, 3e. of 4e "hoofdprijzen" zouden zijn wordt immers al niet bij aanvang ter discussie noch democratisch vastgesteld.
    Moet je je eens voorstellen…, je "wint" dus die 4e prijs van WJ’tje: een boottocht op zijn gevaarlijke lekke schuit over het IJ en langs de Zaan maar zonder zwemvesten en zonder een begeleidende reddingsboot.. Ik bedoel maar.. men kan van mening verschillen wat zoal de "waarde" van de "hoofdprijzen" zou zijn.
    Desalniettemin. Ondanks al deze bezwaren wil ik wel mijn boek weggeven aan "de winnaar" zelfs al zou dat een in mijn ogen niet acceptabele winnaar zijn. Soms wordt "de prijs" dan op andere wijze geïncasseerd en verwezenlijkt. Genoeg nu voor hier op dit blog.
    Voor een ander belangrijk initiatief kijke men bij @Martin Broek inzake "de vrouwen", en men leze aldaar wat ik daar schreef…; of niet. U ziet maar.

  34. Aad Verbaast 22 februari 2009 om 12:17

    @Koko: Actuality heeft uiteraard meer kans statistisch gezien. Al ongeveer 13.000 blogs gemaakt. 5%!! Daarmee verdient die al een prijs!!
    "Welk blog": gewoon het nummertje 250000 in de weblink.. Kan niet missen. Dat is er maar eentje..
    En als er een sluwe vos is die de 250.000-ste aanmaakt, en uit recalcitrantie die gaat wissen.. Dan is de eerstvolgende aan de beurt 🙂
    Overal een oplossing voor toch?
    Of ben je me aan het testen?? :-)))Reactie is geredigeerd

  35. Thera 22 februari 2009 om 12:44

    ook hier even puntjes plaatsen.

  36. 100_woorden 22 februari 2009 om 12:48

    Het zal mijn verdorven geest wel zijn, maar als ik een blog maak dat ik weer verwijder voor publicatie gaat de teller +1.
    Met andere woorden, het moment waarop het 250.000ste blog valt is te beïnvloeden door individuele bloggers. Desondanks wil ik wel een moment gokken, laat ik eens zeggen 3-3 om 3:33, dat lijkt me wel een mooi moment.

  37. nelus 22 februari 2009 om 13:06

    @AAd: dit bericht heb ik net bij Peter geplaatst. In de hoop dat je het accepteert.
    Neem je me nu weer in genade aan ?
    @AAD: @Nelus: foei, foei.. Lelijke dingen over me zeggen op Peter Louter zijn blog…k mag toch wel aannemen dat je die geplaatste opmerking daar van je even terug draait/corrigeerd!!! :-)Zie hier: 11:00 en daarvoor: 10:56..Je gaat mijn goede naam toch niet te grabbel gooien :-)"
    Op straffe van uitsluiting aan het meedoen van de prijsvraag plaats ik hier mijn nederige excuses om dit te voorkomen.
    Sorry Aad.
    En net zoals die Australier die moest knielen onder het portret van de koning van Thailand: ik kniel nederig neer onder jouw portret.
    7-tien

  38. Kokopelli 22 februari 2009 om 13:12

    @Aad: Aggos ja, het berichtnummer in de link naar een bijdrage. Niet bij stil gestaan. Ik ben overtest waarschijnlijk 😉 Is 250.000 overigens een groot getal of slechts een kleine feature ;-))))))))))))))))))

  39. de Stripman 22 februari 2009 om 13:27

    @ Aad: Ik kan die oude bijdrage natuurlijk opnieuw plaatsen. Dat heeft vast niemand door, als jij het tenminste niet verder vertelt…;o)

  40. jan bouma 22 februari 2009 om 13:40

    Opmerking.
    @Allen
    Voorgaande reacties brengen ons terug tot wat basale vragen omtrent de waarheidsvinding en wie dat bepaalt en vooral ook Hoe. Zoals @Aad zelf al aangaf, zie zijn comment 11:05, dient alles als "frauduleus" en als niet objectieve waarheid te worden onderkend vermits alsdan slechts overblijft mijn conclusie en stellingname: "Dat het Wetboek leeg is, en blijft, omdat de interpretatie van de toepassing der wetteksten (of papieren afspraken), als het gaat over een Bloggers Uitverkiezing) voorbehouden zal zijn aan "de machthebber van het moment!" Ofwel diens subjectieve oordeel daarover.
    Hoe en waardoor wordt het oordeel van de waarnemer bepaald? Zo zou de vervolgvraag dan kunnen luiden.
    Welnu. Dan bent u dus terug bij af. Voert u eerst daar maar eens de discussie over; en komt u DAARNA mogelijk dan tot een eensluidende opvatting. Van daaruit kan men pas verder met het discours over de discutabele prijsvragen… So long luitjes..; beproeft u mijn woorden eens op het waarheidsgehalte. of niet.
    En als u zich bij voorbaat al corrumperend wilt opstellen antwoordt u mij natuurlijk niet.
    Soit!
    Wat mij betreft. Maar sodemieter dan wel op buiten mijn kader.
    @Aad: ik hoop werkelijk dat je mij van een ander standpunt kunt overtuigen aan de hand van dit gegeven voorbeeld. Zie hierboven.

  41. Aad Verbaast 22 februari 2009 om 13:42

    @Thera: in dank aanvaard 🙂
    @100_woorden: voor degenen die helemaal voor de eerse prijs gaan is het rond de 250.000ste hard werken.. Moge de beste winnen 🙂
    Je tijd staat genoteerd..

  42. eva 22 februari 2009 om 13:45

    Het hangt momenteel erg van persoonlijke omstandigheden af, of ik meedoe.
    Maar het initiatief is erg leuk!
    En als het kan doe ik mee.
    Nu staat mijn hoofd er niet echt naar!
    gr eva

  43. Aad Verbaast 22 februari 2009 om 13:48

    @Nelus: nou vooruit. Ik aanvaart je correctie al daar.. Ik heb er nog wel even iets bijgezet… rechtgezet zogezeid 🙂
    @Koko: ineens realiseeer ik me: zou dit blognummer het hier wel halen??
    De Volkskrant wil immers zo snel mogelijk over naar een gheel nieuw blog.. met mogelijk een nieuwe nummering..
    Zou Bogaerts er alles aan willen doen om dit getal niet te halen?? Daar moeten we toch niet aan denken??
    Daar willen we toch niet aan meewerken :-))

  44. Aad Verbaast 22 februari 2009 om 13:52

    @Stripman: ik zal het aan niemand anders door vertellen, wees gerust.. En als er niet veel veranderd is in de reden waarom, waarom dan iets nieuws verzinnen??
    Zo zie je maar dat een geregeld leven weer veel werk bespaard -)
    @Jan: we waren het er toch al over eens dat het standpunt van de waarnemer diens blikveld bepaalt? Daarmee wederom je vraag helder en duidelijk beantwoord. Je word wederom op je wenken bediend hier.

  45. Aad Verbaast 22 februari 2009 om 13:53

    @Eva: ik snap het helemaal.. Pas goed op jezelf en op je naasten. Mocht het toch lukken, dan zie ik je graag komen op deze dag uiteraard.

  46. Pi i Pi 22 februari 2009 om 14:09

    Poeziealbumbloggen is een bewijs van de diepe mentale depressie waarin een groot deel van de mensheid verkeert.

  47. R.Llull, Pi i Pi, Robert Kruzdlo 22 februari 2009 om 14:10

    Ik denk dat wij R.Llull, Pi i Pi, Robert Kruzdlo in een zware dip komen te zitten. Wij hebben al zoveel te lijden van Poeziealbum, One liners, Dankzeggingen, Vrienden en GroepsIncest dat wij besloten hebben niet mee te doen.
    Bloggen is een ziekten en tot de dood kan leiden. Vooral bloggers die geld van je willen is het ergste. En dan de Incestieuze gedoe van dichtertjes nee…, wij willen niet weer onze ogen in het zuur leggen van : Wij-met-ze-alle gedoe.
    Mooi idee voor haar en hem die er echt voor gaan zitten. Wij zijn inmiddels in slaap gevallen of wel avn onze stoel getuimeld.
    Het is net als een Zeeuw die knield voor de bank en hoopt dat je nog een keer wil kijken naar zijn portret als een soort Plato is afgebeeld op zijn kuis blogje. Nee…, dank maar nogmaals wij lijden aan een diepe depressie.
    Incestieus en vreselijk fantoompijnen komen elke dag op je af…(…)
    sukses Peter en AadReactie is geredigeerd

  48. wj-tje 22 februari 2009 om 14:18

    @aad en @louter
    Als bouma niet mee mag doen omdat hij geen blog heeft, mag rubio, e.v.a. ook niet meedoen.
    Dit druist in tegen de toegekende rechten aan deelnemers van iedere site die op de VK blogsites worden gepubliceerd, mits……..
    Nou ja, die voorwaarden worden als bekend verondersteld.
    Anonieme bloggers uitsluiten?
    De Vsp komt op voor iedereeen!

  49. wj-tje 22 februari 2009 om 14:25

    Eentje voor @bouma
    De ratten zijn nog aan boord. En hebben de grootste pret. Dus zinkt de boel voorlopig niet.

  50. Aad Verbaast 22 februari 2009 om 14:29

    @R.Llul etc: waarom blog jij dan? Ik was nu wel benieuwd naar je openbaringen daar over.
    @WJ-tje: Jan en Rubio en Cathy (etc) mogen allemaal meedoen.. Voor de speciale prijs kan dat ook (datum en dag)..
    Voor de hoofdprijs zullen ze dan toch eerst een een blog moeten openen.. Anders kunnen ze geen 250.000-ste blog plaatsen..
    Tja, het leven kan soms zo eenvoudig zijn. En soms zo nodeloos ingewikkeld..
    Decisions, decisions, decisions…. :-0
    Er is slechts één specifiek geval: wat moet Jan met een boekenbon? Die heeft al een boek immers. En wil van geen andere weten ;-)Reactie is geredigeerd

  51. R.Llull, Pi i Pi, Robert Kruzdlo 22 februari 2009 om 14:32

    Dat antwoord is er maar dat gaat jouw niet aan. Want stel dat wij dat aan jouw vertellen dan vertellen wij het aan iedereen die het leest.
    Nu jij komt bij ons nooit langs. Dat is een PUNT. En dacht jij nu echt dat wie wel mee doet dat je dan een goede kijk heb op de ziekte, de fantoompijnen van bloggers?
    Nee…

  52. Aad Verbaast 22 februari 2009 om 14:46

    @R.Llul: ik kijk regelmatig op je blog. Altijd in de hoop het te snappen. Misschien dat je weet (door mij te lezen) dat ik een blokkade heb in mijn hersenen die het veelal onmogelijk maakt de gedachten van filosofen te begrijpen laat staan de doorgronden, laat staan goed op zijn/haar merites te kunnen beooordelen.
    Dat lukt me veelal bij jou dan ook niet. Dat zal geheel aan mij liggen..
    Verder: deelname is geheel en al vrijwillig. Mooi dat vrijwilligheid nog kan bestaan in deze wereld vol afhankelijkheid toch?

  53. demio 22 februari 2009 om 14:54

    Aad, een goed idee. Ik was eerder bij Peter, daar heb ik mijn voorspelling achter gelaten.
    Hoop dat het een groot succes wordt, want het is een leuk onderwerp.

  54. R.Llull, Pi i Pi, Robert Kruzdlo 22 februari 2009 om 15:12

    Aad maar je schrijft best goed hoor…. Maar laten wij het zo zeggen: Filosofische bijdragens zijn moeilijk te doorgronden niet alleen door jouw (even niet aan je zelf denken) maar ook door gepensioneerde schoolmeesters, gescheiden vrouwen, aan fantoom lijdende psychiatrische patienten, zendelingen in den vreemden en vooral kitscherige kunstenaars… M.a.w wij hebben een andere afwijking.
    En toch…, wij kijken uit naar de reacteis want er zal wel een bijdrage bijzitten die Subliem is.
    Het wordt gewoon een sukses.
    Maar waar zijn die kinderen Mo, Cees etc

  55. jan bouma 22 februari 2009 om 15:16

    Op 3 maart om 16:11 uur zal dan eindelijk het verlossende woord en blog worden geschreven, mocht dat niet het geval zijn, is er sprake van misleiding en bedrog gelijk waarmee George Bush zijn presidentsverkiezing won door in 2001 in Florida zijn broer Jeb de stemmen te laten tellen… "Go fuck yourself ladies and gentlemen!"
    Men dient slechts mijn antwoord te lezen, te begrijpen, en verder moet u niet moeilijk doen omtrent de vraag, en het antwoord, van de "UITVERKIEZING" want het is allemaal bulshitt en doorgestoken kaart!
    Aha! U meent dat ik de mensheid heb onderschat en dat er wel degelijk nog iets als een "objectief vertrouwen" dat zou kunnen worden uitgesproken?!
    Ach…, als ik dat mis heb ("er moet vertrouwen zijn") terwijl ik dat niet meer heb, bewijst dat tegelijkertijd mijn gelijk met de constatering: "What the hell" dat er ook nog toedoet als u al mijn waarden daarover overboord hebt gegooid?!

  56. Guus 22 februari 2009 om 15:19

    Beduidend interessanter dan de vraag wanneer het 250.000e blog binnenkomt is de vraag hoeveel blogs er nog ‘online’zijn? Blogs van vertrokkenen, door de bloggers in kwestie of de redactie verwijderde blogjes. Kortom; Het getal 25.000 zegt me dus niet zoveel…
    P.S. Aardig zou ook zijn om uit te rekenen hoeveel reacties het aantal nog on line zijnde blogs hebben opgeleverd. Hoeveel mensen er op het VK-blog hebben geschreven.Reactie is geredigeerd

  57. Marie-Bernadette Engering 22 februari 2009 om 15:45

    Nou de knuppel is stevig neergedaald in het (hoender)hok!
    Ik kom hier onbevangen en schroomvallig binnenwandelen, lees de opzet van dit blog, steek mijn vinger in mijn mond, houd hem omhoog in de wind en voel
    *11 maart rond 10.00 uur*
    maar verder kom ik vooralsnog niet met meedoen aan alle geanimeerd gekeuvel, sorry…..
    Sun to you all!

  58. Aad Verbaast 22 februari 2009 om 15:47

    @Demio: ik zal het noteren 🙂
    @Jan: die van jou noteer ik ook: ga er voor!
    @Guus: helemaal boven aan deze pagina zie je een tab staan getiteld "alle blogs".
    Daar staan veel antwoorden op de vragen die je stelt!
    @Marie-Bernadette: ook genoteerd bij deze..
    Vrouwelijke intuïtie??Reactie is geredigeerd

  59. sprakeloos 22 februari 2009 om 16:09

    zie reactie bij Peter: zal geen tweede schatting doen, maar ik bedenk me in een keer wat de self-fullfilling prophecy dan wel denying prophecy (in het engels zit minimaal 1 fout) gaat doen met het tijdstip van het magische kwart miljoen.

  60. cor 22 februari 2009 om 16:17

    ik heb me al bij Peter ….ik doe het kort met een gedicht, dus:…..Ik moet wel bloggen omdat ik niet kan joggen

  61. nelus 22 februari 2009 om 16:19

    @Wj-tje: 14:18 natuurlij, moet je ook doen als partij: opkomen voor iedereen.
    Maar……..Peter en Aad zijn houders van dit blog en die mogen de spelregels bepalen.
    Maar je hebt wel een punt: hoe kunnen rubio;jan;cathy e.a. zonder blog nou meedoen voor de prijs ? Misschien weten ze wel niet hoe ze aan een blog kunnen komen. Als iemand ze dan even helpt dan is dat probleem ook weer opgelost.
    Dus WJ: niet alleen ópkomen voor iedereen maar ook de oplossingen aandragen.

  62. nelus 22 februari 2009 om 16:23

    @Jan: 15:16 " en verder moet u niet moeilijk doen omtrent de vraag, en het antwoord, van de "UITVERKIEZING" want het is allemaal bulshitt en doorgestoken kaart!"
    Jan, dat is nou al de tweede keer vanmiddag dat je suggereert dat alle doorgestoken kaart en voorbedacht is.
    In het geval van de kerstballen verkiezing 2008 was ik écht de beste. Ik begrijp dat dat moeilijk voor je is, maar zo was het wel.
    En: je kunt het verifieren. Alles is na te gaan en vast te stellen. No doubt about.

  63. nelus 22 februari 2009 om 16:32

    @cathy;@rubio:@Summer ik heb nog een reactie voor jullie op het vorige blog gezet.

  64. jan bouma 22 februari 2009 om 16:37

    @Nelus 16;23… jouw waarneming blijkt wat ingekleurd volgens jouw opvattingen, en wat denk je? Die kleur is toevallig de mijne niet!
    Ergo:
    Men mist de vooraf overeen te komen criteria waaraan de "prijstoekenning" in objectieve zin kan en zal worden getoetst. D.w.z. m.b.t. de vraag of die wel of niet terecht is.
    Probeer het eens te begrijpen, Nelus!

  65. nelus 22 februari 2009 om 16:47

    @Jan: het is weer ouwerwets gezellig met jou hier Jan. De eerste de beste opmerking van mij richting jou wordt al weer beantwoord met de aanval. Och, ik neem het maar met een korreltje zout. Fijn dat je er weer bent trouwens. Kijk, en dat zeg jij dan weer niet.
    "Fijn dat ik weer in dit warme nest ben beland. Ik dacht even zonder te kunnen maar het bleek een dwaling".
    7-tien.Reactie is geredigeerd

  66. Aad Verbaast 22 februari 2009 om 16:55

    @Sprakeloos: als jij goed zit, dan zal ik je naam eer aan doen!!
    @Cor: elk excuus is goed genoeg toch? De straat kun je zeker al joggend maar beter vermijdeen. En dit houdt van de straat immers.Reactie is geredigeerd

  67. jan bouma 22 februari 2009 om 17:22

    @Nelus… 16;47… = GEEN ANTWOORD.
    Maar… ik heb iets van John Rawls onderhanden op dit moment en dat lijkt me interessanter. Spam 7! Groet!
    En tot morgen! Of niet… Als men plotseling zou sterven is er geen "morgen".

  68. nelus 22 februari 2009 om 17:31

    @Aad: als ik al die reacties zo eens doorlees bekruipt me het gevoel dat er slimmerikken zijn die zich al een plek hebben verworven. Gewoon door ‘m te reserveren. Die geven blijkbaar opdracht om op nummer 250.000 te plaatsen. Zoiets leid ik eruit af.En ik ben even wezen zoeken waar ik kan zien met de hoeveelste plaatsing we bezig zijn maar heb het niet gevonden. Ligt helemaal aan mij als digibeet. Maar wil het wel graag weten.Reactie is geredigeerd

  69. Annelies 22 februari 2009 om 18:01

    Leuk initiatief heren!
    Gokje; vrijdag 13 maart 09.45 uur.
    Geen idee waarom ik blog, ik ga er over denken!

  70. Summer 22 februari 2009 om 18:01

    @Nelus, 16.32 dank voor de verwijzing. Ik heb jouw reactie gelezen. Waarvan akte.

  71. Aad Verbaast 22 februari 2009 om 18:11

    @Nelus: maak je geen zorgen..
    De actuele stand is dat actuality om 18:01 blog met nummer 247713 heeft geplaatst..
    Je kan het altijd zien door op de blog te klikken en dan even te kijken naar het nummer op het eind.
    Je kan niet een nummer kiezen..En dus ook niet reserveren. Maar hoogstens een nummer overslaan door een blog te plaatsen en meteen weer te verwijderen.. en dan weer opnieuw te plaatsen..
    Zie je het al voor hoeveel werk het is rond de bewuste datum om dat te gaan sturen?? Zeker als meerdere dat tegelijkertijd gaan proberen?
    Er kan er maar één winnen :-))

  72. Aad Verbaast 22 februari 2009 om 18:13

    @annelies: grappig dat je iets doet en je het geen flauw idee waarom.. Dat heeft op zich weer zo zijn voor- en nadelen 🙂

  73. nelus 22 februari 2009 om 18:23

    @Aad: Zoe zegt op het blog van Peter dat ze haar 250e blog kan schrijven op het 250.000e
    Hoe zit dát dan ?
    En eh: het gaat mij niet om het winnen hoor!!!!
    Ik wil gewoon weten waar ik dingen kan vinden.

  74. Aad Verbaast 22 februari 2009 om 18:38

    @Nelus: tip in deze: misschien niet alles geloven wat mensen zeggen en schrijven???
    "vinden": mensen "vinden" immers van alles :-))Reactie is geredigeerd

  75. Bart 22 februari 2009 om 18:45

    Freek de Jonge riep het al eens vertwijfeld uit: "Het is maar een spelletje!!!"… :))
    Hartelijke zondagavondgroet, Bart :)Reactie is geredigeerd

  76. Rubio 22 februari 2009 om 18:49

    Nelus 16.32; Je reactie nog gelezen, en ben je nog wat wijzer geworden? Ik vond het erg interessant.
    Allen; Geen idee (wel een beetje..) waarom ik NIET blog (annelies), ik ga er òòk over nadenken….!Reactie is geredigeerd

  77. nelus 22 februari 2009 om 19:03

    @rubio: moet er nog mee aan het werk. Je hoort nog van me.Reactie is geredigeerd

  78. nelus 22 februari 2009 om 19:10

    @bart:18:45 en daarmee had hij groot gelijk.

  79. Aad Verbaast 22 februari 2009 om 19:16

    @Bart: hele mensenmassa’s doen niets liever dan spelletjes spelen. Alsof hun leven er van af hangt 🙂
    @Rubio: een interessante wending. Wat let je?
    Een plaats verzekerd bij de BB’s!Reactie is geredigeerd

  80. Hiraeth 22 februari 2009 om 19:17

    10 maart om 16.00! ‘Waarom blog ik?’ Een vraag die speelt op het ego – succes verzekerd:-)

  81. Rubio 22 februari 2009 om 19:51

    Aad; Voel me zeer vereerd, zèker door jou.
    Denk echter dat Hiraeth hierop min of meer onbewust reeds al heeft geantwoord……..
    Dit uiteraard niets ten nadele van alle bloggers, integendeel.

  82. Ingrid van den Bergh 22 februari 2009 om 20:11

    @hiraeth: als vertellen waarom je blogt op het ego speelt dan doet gewoon bloggen dat ook.

  83. Aad Verbaast 22 februari 2009 om 21:00

    @Hiraeth: genoteerd! Uiteraard speelt het ego mee.. Voor somiggen een uitnodiging, voor anderen misschien een drempel.
    @Rubio: veel draait om het ego, laten we daar dus niet om heen draaien 🙂
    @Ingrid: precies.. ik schreef het net boven eigenlijk al. Maar ook: het ene ego is gelukkig het andere niet..

  84. Rene Scheffer 22 februari 2009 om 21:41

    Leuk initiatief! Maar of ik meedoe? Ik ben een simpele stukjesschrijver en ben wat minder handig met tellers, tijdstippen etc.
    Laat ik een tijdstip noemen, je weet nooit. 9 maart om 00.23 u.

  85. Aad Verbaast 22 februari 2009 om 21:43

    @Rene: simpele stukjesschrijver? Kracht in de eenvoud? Ik lees je graag!

  86. Guus 22 februari 2009 om 21:45

    Je hebt mijn reactie van 15.19 uur niet goed gelezen cq niet goed begrepen. Dat komt door het verschil tussen ‘blogs’ en ‘blogs’. Als een bepaalde blogger 500 blogs schrijft waarvan hij er om wat voor reden dan ook 50 verwijderd zijn er van hem 450 terug te vinden, dus ‘on line’. Hoeveel mensen hadden ooit één -of meerdere- VK-blogs? Dat aantal is niet bekend want alleen maar de momentele, al dan niet slapende, blogs worden geteld. Eveneens is niet bekend voor hoeveel reacties al die blogs sinds het begin zomer/herfst 2005 hebben gezorgd.

  87. Guus 22 februari 2009 om 22:10

    @Edu, 9.45 uur:"…we hebben het jaren geleden een keer geschreven. 🙂
    Dat we zag ik ook al staan onder de reactiedraad van Peter Louter. Je geeft eindelijk toe dat je een meervoudige persoonlijkheidsstoornis hebt? Ik meende zoiets al te weten toen je de VK-bloggers om de tuin trachtte te leiden door te melden dat app zijn blog had overgedaan aan edu waarna edu een aantal van app`s blogjes herplaatste. Okay; Zoë van Zaal deed dat ook maar kwam er na enige tijd eerlijk voor uit dat ze onder steeds weer een ander pseudoniem opnieuw was begonnen. Of is dat "we" je 250.000e taal/tik/schrijfslordigheid? Zo iemand beoordeelt de bloggerskwaliteit..? Geeft VK-bloggers rapportcijfers..? Tja..!

  88. Rubio 22 februari 2009 om 22:21

    Aad, Peter; Als ik sommige reacties hier lees hadden jullie wellicht beter die foto van die twee mieren wederom kunnen plaatsen..

  89. Aad Verbaast 22 februari 2009 om 22:24

    @Guus: ik weet niet hoe je weet of ik het niet goed gelezen dan wel niet goed begrepen heb.
    Ik kan alleen met je delen wat ik er van denk.
    Op "alle blogs" zie ik vele getallen. Niet de interpretatie er van uiteraard..
    Voorbeeld: ik zie daar de volgende getallen staan:
    – hele periode: 3838 bloggers schreven 17665 berichten.. Aangezien we nu op nummer 247583 zitten, ga ik er van uit dat het verschil wel aangemaakt dan wel gepubliceerd is, maar inmiddels verwijderd.
    Als je kijkt naar b.v. de laatste drie maanden dan zie je veel minder bloggers: een heleboel bloggers zijn al lang af gehaakt..
    En ja: er zitten ongetwijfeld vele dubbeltellingen van bloggers als personen in.. Ik ken hier bloggers die onder 4 identiteiten bloggen.. Maar wat is het probleem?
    En waarom zou ik het totaal aantal reacties in dit kader moeten weten..?
    Schatting? 2 miljoen..
    Wat is je punt?Reactie is geredigeerd

  90. Aad Verbaast 22 februari 2009 om 22:26

    @Rubio: bloggen is een gevoelig thema, het raakt mensen enorm. Vandaar ook de gevraagde titel ;-)Reactie is geredigeerd

  91. iris kijkt 22 februari 2009 om 22:55

    Nog hoeveel blogs te gaan , ook alweer ? 2000 of zo ? Dan gooi ik die er meteen even op morgen en ben ik de winnaar van die prachtige cd or whatever. -))

  92. eva 22 februari 2009 om 22:59

    Een gokje kan ik altijd wagen:
    4 maart 00.03

  93. Aad Verbaast 22 februari 2009 om 23:30

    @iris: ga je gang, met zoveel werk heb je die wel verdiend :-))
    @Eva: er toch nog even over nagedacht zie ik.. staat genoteerd..

  94. HJV 22 februari 2009 om 23:38

    DE STOET loopt warm voor het feestelijk moment.
    5 maart 17:03
    o ik was niet ingelogd. xq’sReactie is geredigeerd

  95. Johan HvD 23 februari 2009 om 00:08

    Tjonge, meneer Aad, wat ingewikkeld weer allemaal. Prognoses, plaatsingen, blognummers et cetera… 😉
    Hebt ge geen touwtje om de losgelaten blogs bij elkaar te binden?
    Ik zal 250 bijdragen gaan plaatsen, daar is er dan altijd wel één bij die het ronde nummer heeft, of niet natuurlijk…
    Ik zal zien wat ik zoal kan doen. En waarom ik blog. En waarom ik graag, heel graag, alle bonnen wil hebben… ;))
    Veul sterkte alvast met alle tellingen, statistieken, cijfers en letters!

  96. Johan HvD 23 februari 2009 om 00:09

    Oh ja, de voorspelling: dan kan ik kort en bondig zeggen: ik weet het niet…

  97. Guus 23 februari 2009 om 00:47

    Mijn punt is: Met alle respect voor het aantal zegt mij dat niet alles. Ik vind een aantal cijfers er omheen veel interessanter, de samenhang maakt dingen veelzeggender. In de omroepwereld -er zijn geruchten dat je uit die wereld komt- spreekt men niet alleen over kijk- maar ook over waarderingcijfers. Laten de simpele vergelijking met een winkel trekken. Als daar honderd klanten komen die elk € 5,– besteden heeft men voor € 500,– omzet de hele dag keihard moeten werken. Dat laatste heeft men beduidend minder moeten doen wanneer men slechts twee klanten waarbij de ene € 500,– besteedde en de ander € 250,– Maakt het aantal klanten of de omzet een winkel tot een "goede" winkel? Is het VK-blog een goed blog omdat er zoveel berichten worden geplaatst of is het VK-blog een goed blog omdat ze meer kwaliteit hebben en beter worden gelezen dan blogs van andere communities? Daar kan alleen maar een oordeel over worden gevormd wanneer we naar meerdere cijfers kijken. Is het je nu -enigszins- duidelijk..? Voor straks welterusten.

  98. jan krosenbrink 23 februari 2009 om 02:05

    dat wordt 4 maart 2009 om 09.55 uur

  99. Spuit11 23 februari 2009 om 02:33

    Staat al in mijn infobalk.
    En als de 250.000ste nu samenvalt met de Vrouwendag?

  100. jan bouma 23 februari 2009 om 05:49

    gaan we met z’n allen naar nummer 100… (?)

  101. Aad Verbaast 23 februari 2009 om 07:28

    @HJV: genoteerd!
    @JHVD: veel plezier met het plaatsen van 250 blogs, er zijn al meer gegadigden die die srtegie hebben bedacht.. Dat wordt hard werken 🙂
    En die twee prijzen gaat niet lukken zo.. Ik heb geen tijd gezien van je..
    @Guus: helemaal mee eens. Ik vind de cijfers ‘er om heen’ ook veel interessanter. Maar die ken ik niet, heb ik ook niet los kunnen krijgen van de Volkskrant..

  102. Aad Verbaast 23 februari 2009 om 07:33

    @Jan KOsenbrink: ook genoteerd.
    @spuit elf: ik zag het staan bij je, mooi gedaan. Mag ik die overnemen?
    Het zou kunnen smaenvallen. Dan wordt het een exra mooie dag voor de vrouwen. En de mannen. Dat ook weer wel natuurlijk.
    @Jan: mogelijk, maar dat doet iedereen maar zelf in zijn vrije tijd 😉

  103. Aad Verbaast 23 februari 2009 om 07:54

    Ik moet natuurlijk zelf ook nog even een datum noemen voor het te laat is…
    Kan niet missen natuurlijk:7 Maart , 10:00 uuurReactie is geredigeerd

  104. Ingrid van den Bergh 23 februari 2009 om 08:34

    ongeldig, aad: 3 u-tjes

  105. wj-tje 23 februari 2009 om 08:54

    nou vooruit,
    7 maart 09.58

  106. Draver 23 februari 2009 om 09:19

    Zal het maar in mijn agenda zetten, maar probeer wel mee te doen.
    Gokje 8 maart 03.30 uur

  107. Aad Verbaast 23 februari 2009 om 09:20

    @Ingrid: om er de nadruk op te leggen Ingrid 😉
    @WJ-tje: helaas pindakaas.. zoals je uiteraard hebt gelezen in de blog hierboven: "De speciale prijs gaat naar degene die binnen 24 uur …".
    Je bent 53 minuten te laat….
    Op naar de 500.000-ste. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.. 🙂
    @Draver: zou zo maar kunnen!Reactie is geredigeerd

  108. Ingrid van den Bergh 23 februari 2009 om 09:21

    VET!!!

  109. Aad Verbaast 23 februari 2009 om 09:28

    @Ingrid: de boekenbon ligt al klaar hier 🙂

  110. Ingrid van den Bergh 23 februari 2009 om 09:49

    Ik hoor hem (haar?) al roepen: Win mij, win mij…

  111. wj-tje 23 februari 2009 om 09:50

    @aad
    Verschrikkelijk, Aad, mag ik op maandag niet eens een beetje uitslapen en gaat weer iets aan m’n neus voorbij. Ik had zowaar de wasmachine voorgeprogrammeerd en dan dit……
    Nou ja, een wijze les is wederom bevestigd; "Een wakker mens telt voor twee".
    Dan mag ‘Draver’ ook niet meer meedoen.
    Kan de sluitingstermijn niet verlengd worden door de jury?

  112. Aad Verbaast 23 februari 2009 om 10:01

    @WJ-tje: Het leven is hard en onrechtvaardig.
    De jury deels ook. Het eerst: ja. De tweede: nee.
    Het goede nieuws: je hebt weer op tijd schone was.
    Het slechte nieuws: deze keer gaat die ene prijs aan je voorbij.. Maar er is nog een prijs over. Die kan je natuurlijk wel weer winnen.
    Je hebt gelijk: Draver is ook te laat.. Helaas.
    @Draver: Die bon gaat aan je neus voorbij. Zet het op een holletje.. Niet te snel overigens, anders krijg je alsnog een bon.
    @Ingrid: die bon voelt zich al helemaal thuis hier.. :-)Reactie is geredigeerd

  113. Ingrid van den Bergh 23 februari 2009 om 10:03

    Je verwent hem zeker te veel en hebt hem op een kastje met uitzicht op de Klassieken gelegd.
    Overigens, het winnen of verliezen houdt mij niet echt bezig. Wel de vraag wat ik nu weer eens moet gaan schrijven…

  114. Geroma 23 februari 2009 om 10:20

    Leuk initiatief, Aad en Peter.
    Voor de prijs kom ik niet meer in aanmerking, zucht..?
    Maar, een blog maken, waarom ik blog, tsja, dat kan natuurlijk wel nog, toch?
    Mijn voorspelling zou trouwens vallen op 6 maart, 14.30 uur.

  115. wj-tje 23 februari 2009 om 10:44

    @Aad
    De enige prijs die ik nu nog wil is de hoofdprijs in de Duitse Lotto. En zelfs daarover slechts illusies.
    ‘Waarom ik blog’ zet ik op stal tot vrijdag 13-03 om 13.13.
    Dat worden overuren voor die server daar. Als het maar niet in het honderd loopt.

  116. Aad Verbaast 23 februari 2009 om 12:21

    @Ingrid: wees er snel bij met schrijven. Het kon zo maar eens vroeger worden..
    @Geroma: zie wat ik net hierboven schreef… snelheid is geboden. Voor die andere prijs (de hoofdprijs zelfs) kun je nog wel degelijk in aanmerking komen. Kans is wat kleiner maar toch..
    @Wj-tje: ik droom er ook wel eens van. Dan wordt ik ’s ochtends altijd zwetend wakker..Reactie is geredigeerd

  117. Aad Verbaast 23 februari 2009 om 12:23

    @alen: rest van de dag wat afwezig.. Ik zie vanavond wel weer..
    Nog veel plezier hier, en elders.. en nog een fijne dag.

  118. nelus 23 februari 2009 om 16:26

    @allen: wat is het hier rustig op het blog. Het lijkt wel alsof iedereen al met zijn huiswerkje bezig is.
    Waarom ik blog………….waarom ik blog……..tja, wat zal ik daar nou eens over zeggen ? Een belangrijk aspect is wel dat ik er veel lol aan ontleen. Door al die leuke reacties. Dat ik me af en toe kapot kan lachen om iets. Niet dat ik dat de rest van de dag niet doe, maar de woordspelingen zijn hier soms wel heel erg leuk. Alhoewel de praktijk van alle dag tegenwoordig is niet altijd om je kapot te lachen. Heb ik vandaag weer een staaltje van meegekregen.

  119. Ingrid van den Bergh 23 februari 2009 om 16:48

    Ben bezig, aad. Enkele daagjes (niet al te diep want dan denk je het kapot) na zitten denken. Als ik dan de toetsen voor me zie komt het er soms zomaar uitrollen. Maar het is goed om het nog wat te laten rijpen en dan de puntjes op de i te zetten.
    Wat ik overigens heel goed vindt is dat er geen prijs is uitgeloofd voor het leukste, beste, gemeenste, schattigste, oneerlijkste enz. blogje. Want de beoordeling daarvan is zoooooooooooooooo relatief.
    Leuk he, dat Geroma ook meedoet. Ik leerde haar kennen via een dergelijk initiatief waarin ze bloggers opriep een blogje te maken op een thema.Reactie is geredigeerd

  120. Rubio 23 februari 2009 om 18:53

    Nelus; Zelfs in de vakantie zitten wel eens rotdagen dus zelfs dàn heb ik het toch liever in het ‘normale’ leven want dan kun je je tenminste in het blogleven (oa Aad’s virtuele kroeg) storten met alle ‘ins en outs’.
    Vandaag een prima dag; In A’doorn (fiscus) is men niet blij met de Ruub!!
    Grand Cruutje ’26 Nelus?Reactie is geredigeerd

  121. nelus 23 februari 2009 om 21:40

    @Rubio: wat nu,krijg je een lekker bedragje terug van de koningin Rubio ? Dat is in elk geval beter dan een dwangbevel "in naam der koningin".
    Alsof die mevrouw niet zonder jouw eurootjes kan.
    Een Gran Cruutje 1926: dat heb je goed onthouden. Geef me maar eentje. Maar eh……..we zitten toch niet in de kroeg Rubio ?

  122. wj-tje 23 februari 2009 om 23:25

    Nou ja, wil ik op maandag-wasdag een beetje uitslapen, wasmachine voorgeprogrammeerd zodat niet te vroeg herrie maakt en wat blijkt?
    De VSP uitgesloten!!!! Omdat ik nog geen uurtje te laat ben.
    Ik vindt dat heeeeeeeeeeel gemeen. De inschrijvingstermijn had toch wel iets opgerekt kunnen worden?
    In Den Haag hebben ze daar toch ook een handje van? Goed voorbeeld doet goed volgen.
    @Rubio
    Flinke poot uitgedraaid? Maar Apeldoorn? Daar bellen we toch effe naar toe?

  123. Aad Verbaast 24 februari 2009 om 00:02

    @Nelus: lees ik dat goed? Ben jij al bezig een blog te schrijven "waarom ik blog?"
    Het is al een aardig begin zo zie ik..
    Inderdaad wel rustig geweest hier.
    Ik ben later dan verwacht thuis. Een wonderlijk verhaal. Iedereen weet toch dat de treinen altijd te laat waren?
    Nou vandaag had de machinist er zin in. Komen we op het perron om 9:10.. om de trein van 9:12 te nemen.. Rijdt die ‘iezeren lookbulleg’ (voor degenen die de Friese taal niet machtig zijn: locomotief) voor onze neus weg!!!!!!!
    Een uur vertraging dus… Weer zo’n crisis…
    Nog maar even een borreltje aagnezien in aardig verreisd ben..Reactie is geredigeerd

  124. Rubio 24 februari 2009 om 00:03

    Nou ik zit niet in de schoonheidssalon Nelus, jij misschien?
    WJ-tje; Pootje..Woutertje knippert niet eens met z’n ogen.
    Vsp uitgesloten? Je had toch al een boek…?
    ‘Apeldoorn’ zit vol met dieven en boeven…ik bel ze niet meer..Reactie is geredigeerd

  125. Aad Verbaast 24 februari 2009 om 00:05

    @Ingrid: Precies: geen prijzen voor al dat soort qualificaties..
    Beauty is in the eye of the beholder, en dat moeten we ook zo laten..
    Jij bent ook al hard bezig lees ik. Leuk!

  126. Aad Verbaast 24 februari 2009 om 00:09

    @Rubio: Nelus niet te veel verwennen. Alhoewel ik ergens een gerucht heb gehoord dat Nelus een speciale dag heeft vandaag.. Nou ja, op de klok kijkend was dat al gisteren eigenlijk..
    Dus dan mag het weer wel.
    Met een bonus van de fiscus, kan een stevig rondje er wel af. Ik heb nog wel ergens een doosje van die flessen staan. Creatief met kurk :-
    En ik kan je vertellen: daar heeft de fiscus niets mee van doen.

  127. Rubio 24 februari 2009 om 00:10

    Nelus 21.40; Het kwartje bleef ff steken maar is inmiddels gevallen.
    Zit je lekker je huiswerk te doen….?

  128. nelus 24 februari 2009 om 00:13

    @Aad:@Rubio: Ja het zijn bijzondere dagen en dat zijn het.

  129. Aad Verbaast 24 februari 2009 om 00:15

    @WJ-tje: ik kan het me helemaal voorstellen dat je erg teleurgesteld bent nu je de gouden formule van Murphy niet in klinkende munt kunt omzetten hier..
    Maar ja, grenzen zijn er om gesteld te worden.
    En ik heb toch liever jou op mijn dak dat 500 klagende bloggers hier..
    Dan kan ik wel ophouden met het toetsensbord fluweelzacht te beroeren..
    Vandaag was het wasdag. Woensdag gehaktdag.
    Morgen de mondhygienistedag. Even checken of ik de tand des tijds weer heb doorstaan..
    Bagger? Nee, 4 extra tenen knoflook. Ze zullen weten dat ook zij een crisis moeten kunnen doorstaan. Daar worden ze hard van. Nu mijn tanden nog…

  130. Aad Verbaast 24 februari 2009 om 00:16

    @Nelus: zie je, mijn geruchtencircuit is redelijk betrouwbaar.. 🙂

  131. Rubio 24 februari 2009 om 00:16

    Aad; Gelukkig heeft nooit iemand me Dagobert genoemd, dus voor jou ook een Cruutje.
    Ik kan het immers ‘lijen’ met dank aan ‘Ons Wouter’ vandaag.
    Dat wordt bikkelen voor je morgen Aad ‘dankzij’ die ouwe iezeren lookbulleg..
    Blogjes schrijven, jaja, ‘k zat in m’n eentje in je kroeg vanavond..nou ja met m’n mondhygieniste dan, ze heeft vrij morgen….Reactie is geredigeerd

  132. ceesincambodja 24 februari 2009 om 02:54

    @ Aaad, pluk er maar af hoor.

  133. Aad Verbaast 24 februari 2009 om 09:50

    @Rubio: ik zal vandaagf eens kijken hoe het het met haar gaat. Vorige keer zie ze: ïk zie er geen gat meer in".
    Ik heb nooit precies geweten wat ze daar mee bedoeld. Als ze dat deze keer weer zegt, zal ik dat eens vragen.
    @Cees: reeds gebeurd. Dank!! Ik heb er een eervolle vermeldng voor je bijgezet!

  134. nelus 24 februari 2009 om 10:36

    @Rubio:00.03 "schoonheidssalon "? Op dit tijdstip ? Als ik daarop ja zou zeggen zou ik als ik jou was daar mijn diepe bedenkingen bij hebben.

  135. nelus 24 februari 2009 om 10:38

    @Aad:" @Rubio: Nelus niet te veel verwennen"
    Een beetje jaloers Aad ?
    Ik wentel mij graag in verwennerijtjes.

  136. nelus 24 februari 2009 om 10:40

    @Rubio:" Nelus 21.40; Het kwartje bleef ff steken maar is inmiddels gevallen.
    Zit je lekker je huiswerk te doen….?"
    Iemand schreef hier gisteren op het blog dat het haar zo uit de pen vloog toen ze er één keer aan begonnen was. Ah, dacht ik, laat ik dat ook eens proberen. En ja hoor, mijn blogje is klaar. Niet teveel van verwachten, maar ik kan het weblog op. Op de tijd die ik voorspeld heb natuurlijk. Want dat ik dat ga winnen……..

  137. Ingrid van den Bergh 24 februari 2009 om 11:13

    Even duidelijkheid aub, n.a.v. wat nelus hierboven schrijft:
    het is toch de bedoeling dat wij onze waarom-blogjes pas mogen loslaten nadat het 250.000 blog is verschenen, of begrijp ik het verkeerd?
    PS: en die pennenvlieger, dat was ik;-))Reactie is geredigeerd

  138. Aad Verbaast 24 februari 2009 om 11:19

    @Nelus, en @Ingrid:
    Ingrid: je hebt het helemaal goed begrepen!
    Eerst nadat de 250.000 blog is verschenen kunnen de blogjes van de andere bloggers worden ‘losgelaten’ op het web!!
    Althans dat is de bedoeling… :-))
    Nelus: snap je het nu? OOk hoe je kan zien of de 250.000-ste inmiddels op het blog staat???Reactie is geredigeerd

  139. Ingrid van den Bergh 24 februari 2009 om 11:20

    Dankjewel, aad. Everything clear.

  140. Aad Verbaast 24 februari 2009 om 11:21

    @Nelus: ik ben niet zo gauw jaloers. Laat je maar lekker verwennen. Heerlijk toch?

  141. nelus 24 februari 2009 om 11:23

    @Aad: ho, ho even een correctie. Ingrid was in de war, ik niet.
    En ja hoor ik heb weer wat geleerd daar bij de URL. Helemaal duidelijk. Weer een geheimpje verklapt waarom ik blog. Digibeet-af worden.Reactie is geredigeerd

  142. Ingrid van den Bergh 24 februari 2009 om 11:27

    jij, nelus, schreef toch:ik kan het weblog op. Op de tijd die ik voorspeld heb natuurlijk
    Nou, die voorspelde tijd is de tijd dat het 250.000st blog verschijnt en pas daarna mag jij jouw bijdrage (waarom blog ik) plaatsen. Of ben ik nou gekke Appie?

  143. martin 24 februari 2009 om 11:44

    Nog een kleine 2000. Mijn blog staat klaar. Laat de 250.000ste maar komen. Overigens zag ik dat ik mijn 100st blog afgelopen zaterdag plaatste.

  144. Aad Verbaast 24 februari 2009 om 11:54

    @Ingrid: je hebt helemaal bij het rechte eind..
    @Nelus: sommige digibeten moet je ook alles uitleggen 🙂
    Nog een keer uileggen, of is het duidelijk na Ingrid’s toegevoegde uitleg?
    @Martin: alweer een feestje!!! :-))
    Ik moet hard aan de gang.. twee blogs voorbereiden (vrouwendag en waarom ik blog..).
    En nog een blogje ergens woensdag of donderdag.
    We hebben het er allemaal maar druk mee.. Ik kom nergens mee toe.. Maximale blogbezetting..
    Ook nog heel druk bezig met de betatest van het nieuwe blog.. Op zich al een dagtaak.. :-0Reactie is geredigeerd

  145. jan bouma 24 februari 2009 om 11:55

    Om aan de kritiek te ontsnappen (en wie weet waarvoor het nog meer goed zou zijn) dacht ik.. nou vooruit… ik open ook even een weblog op de Volkskrantblogs..; dan zou ik bijvoorbeeld ook "officiëel" hebben kunnen meedoen met Aads prijsvraag.. (Je schijnt anders sowieso niet serieus te worden genomen dan als Vk-blogger, ja ik maak de boel even belachelijk…)
    Wat schetst evenwel mijn verbazing.. dat ik bij de melding voor de opening van mijn Vkweblog retour kreeg het antwoord: "dat mijn emailadres al bestond… en dat ik dus daarom geen weblog KAN openen.." Ja, dan breekt toch redelijk je klomp nietwaar? Kan dat? Kan iemand anders je emailadres opgegeven hebben? En misschien ook landelijk daarmee wel kunnen communiceren?! Of bestaat er wel degelijk de UNICITEIT van emailadressen? Er zal ergens wel iets fout zitten maar ik vraag me af waar want ik krijg geen toegang met mijn wettige en enige emailadres bij mijn (tevergeefse) melding voor een Vkblog…
    Dus Verbaast…; ik wil wel…, maar ik kan niet! :-))

  146. Ingrid van den Bergh 24 februari 2009 om 11:57

    aad, op het blog van peter zegt solvejg dat we veel verder van de 250.000 verwijderd zijn dan we denken. Kijk er even wil je?
    Voor de zekerheid heb ikvia de voorpagina nog even de bovenste bijdrage gechecked (dat ziet er goed uit) maar via ALLE BLOGS lees ik een andere waarheid (evenals solvejg, denk ik).

  147. Rubio 24 februari 2009 om 11:59

    Ingrid, Aad; In haar enthousiasme en door mijn
    ‘verwennerij’ schiet Nelus’ lezen er wel eens bij in.
    Kleinigheidje/grapje meneer Sonneberg eh Nelus..Reactie is geredigeerd

  148. Ingrid van den Bergh 24 februari 2009 om 11:59

    Tip aan jan bouma: maak een e-mailadres aan via gmail en werk daarmee op het vkb. Je kunt zelfs vanaf dat adres je no-reply-mails door laten sturen naar je eigen adres (waarvan VKB nu beweert dat het al in gebruik is.) Eens kijken wat er dan gebeurt.

  149. Ingrid van den Bergh 24 februari 2009 om 12:00

    jan, dit ben ik;-))

  150. martin 24 februari 2009 om 12:08

    Correctie: het was mijn 99ste blog. Nu maar werken aan de 100ste, want dat is toch het blog dat ik nu het eerste ga plaatsen en niet ‘Waarom ik blog’ al zou dat wel passend zijn.

  151. jan bouma 24 februari 2009 om 12:09

    @Ingrid.. je maakt ’t allemaal veel te ingewikkeld en ALS het werkelijk zo zou zijn dat een ander je emailadres ook zou kunnen misbruiken lijkt me dat toch ’n ernstige zaak; ter verduidelijking voor je als volgt..: stel je kent mij als JB en met ’n heuse identiteit… ja…, dan komt er toch iemand anders jou behagen.. ga je daar dan ook mee liggen rollebollen in bed omdat-ie zich ook JB noemt? Ja; ik maak er ’n even ’n grap van maar eigenlijk niet heus. Hoe zit het? Zijn emailadressen uniek en niet te misbruiken of wel.. Graag antwoord. En ik verdom het om Gmail adressen te gaan gebruiken vanwege misbruik door anderen van MIJN emailadres.
    Maar @Aad zal wel weten hoe het zit.

  152. Summer 24 februari 2009 om 12:59

    …Ingrid maakt `t "veel te ingewikkeld" ! aldus jan bouma om 12.09.
    Is het een dan normale en simpele gedachtengang om een e-mailadres met " ÒÒK rollebollen" te associëren ?
    "Graag antwoord" sommeert hij, terwijl Ingrid het antwoord al heeft gegeven.
    Vervolgens: "Maar Aad zal wel weten hoe het zit".

  153. Aad Verbaast 24 februari 2009 om 13:00

    @Ingrid: dank voor de tip. Ik heb bij Peter de volgende reactie achtergelaten:
    ===========
    @Solveg: je hebt ergens gelijk maar ook weer niet..
    Vandaar dat bewust op in de tekst is opgenomen: "Binnenkort zal er een blog hier verschijnen met het magische nummer: 250.000."
    Het verschil tussen wat je ziet ("alle blogs") en de nummering in de blogs (huidig) ziet er in dat blogs geplaatst zijn maar vervolgens ergens in de loop der jaren (of meteen) werden verwijderd.
    De nummering loopt wel dan wel door…
    =============
    Dus ook weer opgelost.. 🙂

  154. Ingrid van den Bergh 24 februari 2009 om 13:03

    jan bouma: het gaat om twee op zichzelf staande dingen (waarbij ik je dubieus getinte rollebolterm voor het gemak even oversla):
    1. je wilt (kennelijk) graag komen bloggen (daar heb je een e-mailadres voor nodig)
    2. iemand misbruikt jouw e-mailadres en hoe kan dat?
    Ga er niet zonder meer vanuit dat ik het antwoord op vraag 2 weet, al zou ik het nog zo graag willen.
    En mijn ingewikkeldheid kan je ook vertalen naar hulpvaardigheid. Net wat je wilt.Reactie is geredigeerd

  155. Ingrid van den Bergh 24 februari 2009 om 13:05

    Ik had (eingenlijk) niet anders van je verwacht, aad, dan deze conclusie. En zo wordt het ook voor de andere bloggers duidelijk. Groetje.Reactie is geredigeerd

  156. Aad Verbaast 24 februari 2009 om 13:06

    @Jan: dat is bijzonder inderdaad. Dat zou ook betekenen dat als je wachtwoord zou kennen, je ook kan inloggen.. Probeer het zou ik zeggen.. Misschien kan je je wachtwoord nog wel herinneren..
    Maar Ingrid’s suggestie is een goede in dat geval. Open ergens een gratis e-mail adres. Gmail, of Hotmail of zo.
    Dat is zelfs nog handiger. Want op dat aparte mailadres krijg je dan ook alle meldingen binnen van alle duizenden reakties die je krijgt op je blogs. Dat zijn duizenden mailtjes.
    Op die manier kun je dat mooi gescheiden houden..
    Nog een opmerking ter overweging: reklame maken is niet toegestaan.. (lees de voorwaarden). Dus ga zeer omzichtig om met het aanprijzn van bijvoorbeeld (ik noem maar wat) je boek..
    Ka wel in je infoblok overigens.. Dat zie ik hier wel vaker.. 😉
    Nog een tip: je hebt toch een webdomein? Daar kan je zo meerdere maildressen aanmaken (altijd minimum 5 volgens mij). Maak er dan een extra bij aan:
    bijvoorbeeld VKblog@VillaMithras.nl
    Klaar is Kees, nu ja, Jan dan.
    P.S.: als je een blog opent, dan zeg ik deze blog bij mijn lijstje BB’s in het infoblok..Da’s weer mooi extra meegenomen natuurlijk.. :-)Reactie is geredigeerd

  157. jan bouma 24 februari 2009 om 13:29

    @Aad
    Allemaal tot je dienst! Inderdaad kan ik een vijftal eigen emaladressen, volgens mijn provider, gaan gebruiken. Ik heb daar totaal geen zin in. Ik ben wie ik ben en die hoedanigheid wens ik niet te verhullen in een x-aantal andere identiteiten. Blijft verdomme de vraag voor mij openstaan of iemand anders over mijn emailadres kan beschikken of daar misbruik van kan maken waardoor de Vkweblogredactie uiteindelijk dan toch concludeerde: "uw emailadres staat al geregistreerd bij ons en daarom kunnen wij u niet toelaten op het Vk-weblog!"
    Dit standpunt loopt toch de spuigaten uit als dat werkelijk zo zou zijn!
    Ik weiger alle andere toeters en bellen en handigheidjes toe te passen om de fraude te ontgaan. Het lijkt er dan verdomme wel op dat de Nederlandse Bank bijvoorbeeld een nieuw bankbiljet zou moeten gaan ontwikkelen vanwege de fraude die met het origineel wordt bedreven! Ben jij nou helemaal belazerd, of niet?! Want de conclusie luidt hier dat het frauduleuze gebruik dient te worden bestreden!
    En als je toch "ja" zegt… buig je tegelijkertijd voor de oplichters en de frauduleuze criminelen die misbruik maken van mijn emailadres!
    Dus… denk even na over je antwoord alvorens je mij nu bericht. Of niet!

  158. Ingrid van den Bergh 24 februari 2009 om 13:33

    jan bouma: je matigt je een toon aan alsof wij (aad, ik en wie nog meer) het zijn die jouw ellende hebben veroorzaakt. En dat terwijl we alleen maar willen helpen. Ga je mond spoelen en los desnoods je problemen zelf op. Dan heb je van ons geen "last" meer.

  159. Aad Verbaast 24 februari 2009 om 13:43

    @Jan: "Dit standpunt loopt toch de spuigaten uit als dat werkelijk zo zou zijn!"
    Het hoeft niet zo te zijn, dus wees even voorzichtig met je oordeel.
    Ik eet dat je je jregelmatig manifesteert op de andere opiniepagina’s van de Volkskrant. Daar kun je ook een account aanmaken. Misschien heb je dat ooit eens gedaan..
    Dan zit ergens in het systeem je e-maildres.. en een wachtwoord..
    Probeer mijn suggestie(s) even.
    En blokkeer je eigen mogelijkheden niet (wat je nu doet), dat kun je wel aan anderen overlaten. Gegadigden genoeg immers :-))))

  160. jan bouma 24 februari 2009 om 13:51

    @Ingrid..13:33
    Ik begrijp je wel. Je verwijt mij nu dat ik "mijn mond moet gaan spoelen" omdat jij geen antwoord weet op mijn essentiële gestelde vragen.
    Soit!
    Laat dat zo zijn. Maar begrijp ondertussen wel tegelijkertijd dat je niet antwoordde op de te verantwoorde representativiteit van de bloggers en hun identiteit.
    Elkeen kan, als je dit onopgelost laat, dan de ware identiteit ondermijnen van de ware rechthebbende. De valserik zegt dan: "dit is mijn ware identiteit" en daarbij dan liegt zoals het gedrukt staat!
    Ik acht je toch slim genoeg om mij nu te begrijpen? Of niet soms?
    @Aad..
    Nee! Ik verdom het, ook al omdat ik ’n hekel heb aan teveel schrijverij om door gebruikmaking van meerdere identiteiten de fraude te ontmaskeren. Men moet gewoon van mijn emailadres afblijven!Reactie is geredigeerd

  161. Ingrid van den Bergh 24 februari 2009 om 13:56

    Jan: Ik ken je nog niet lang maar zie dat je een meester bent in het verdraaien van iemands woorden c.q. bedoelingen. En wat zit er een agressie in je zinnen.
    Je lijkt me te willen dwingen om jou te begrijpen maar laat ik eerlijk zijn, ik begrijp je steeds minder.
    Maar je aanname dat ik slim zou zijn steek ik toch maar in mijn zak.

  162. jan bouma 24 februari 2009 om 14:09

    @Ingrid.. 13:56
    ..doe je best. Misschien val ik wel mee in je uiteindelijke oordeelsvorming. Laat onverlet het oordeel van de lezers. Die ondertussen in de gaten hebben dat je mij niet antwoordde.
    Ik dwing je overigens tot niets. Het allerlaatste, wat ik de individuele en onafhankelijke mens toewens, is namelijk de onthouding van diens eigen oordeelsvorming; of die te belemmeren of te verduisteren. Ik opereer zonder de indoctrinatie!
    Een ander resultaat van de oordeelsvorming zou ik niet eens willen accepteren. Groet! JBReactie is geredigeerd

  163. Ingrid van den Bergh 24 februari 2009 om 14:22

    Welke lezers, jan, ik zie of hoor ze niet. Behalve dan die lezers die mij bijvielen, wat ik hier simpel stel als een feit.
    Maar kom hier gerust nog een keer terug, dan heb jij het laatste woord en kan aad zijn blog weer verder met waar het voor was bedoeld.

  164. Rubio 24 februari 2009 om 14:41

    Welkom bij de ‘club’ Ingrid, je bent ‘ontgroend’.

  165. Ingrid van den Bergh 24 februari 2009 om 14:54

    Ach ja, rubio, ik probeerde gewoon een oplossing aan te dragen, waartoe wij allen al werden opgeroepen door nelis in zijn reactie van 22-02-2009 16:19. In mijn aangeboren goedheid-niet-zijnde-sukkeligheid was ik daarmee toch niet meer en niet minder dan coulant tegenover een B.Z.B.-er (buitenstaander zonder blog). Al kreeg ik bijna de indruk dat ik, mijn nek uitstekende (of mijn uitstekende nek, naar keuze), mijn kop riskeerde. Maar wees gerust, hij zit er nog op.

  166. Rubio 24 februari 2009 om 15:29

    Ingrid; Zie net je laatste blog.
    Dergelijke ervaringen had je dus al..
    Blogsoep; Vaak lekker, soms een bijsmaak(je)..
    ’t Hoort allemaal bij het virtuele ‘leven’…Reactie is geredigeerd

  167. wj-tje 24 februari 2009 om 15:42

    Begint het feest weer?
    Hier aan de Ems is het eerste kievitsei gevonden.

  168. nelus 24 februari 2009 om 15:48

    @Aad: @Rubio;@Ingrid: nou moet ik dan toch werkelijk de juf gaan spelen. Ik zal jullie uitleggen waarom niet ík maar @Ingrid in de war was.
    "Iemand schreef hier gisteren op het blog dat het haar zo uit de pen vloog toen ze er één keer aan begonnen was. Ah, dacht ik, laat ik dat ook eens proberen. En ja hoor, mijn blogje is klaar. Niet teveel van verwachten, maar ik kan het weblog op. Op de tijd die ik voorspeld heb natuurlijk. Want dat ik dat ga winnen…….."
    Nou even goed kijken. Wat staat hierboven ?
    Dat ik mijn blogje klaar heb om te lanceren.
    Op het moment dat ik heb voorspeld dat de 25.000e bijdrage op he vkblog is gepubliceerd. En dat is 8 maart om 12.00 uur. Domoren, wie moet er nou beter lezen ?

  169. jan bouma 24 februari 2009 om 15:50

    @Ingrid
    @Rubio
    Ondertussen: kreeg ik geen antwoord.
    Ik stel de vraag even opnieuw:
    Is er ’n frauduleus handelen mogelijk door misbruik van het emailadres?
    Nu heb en had ik geen ander motief dan hierop antwoord te krijgen. Zondere dubbele bodems, en zonder dirty-minded thoughts stelde ik de vraag. Hoe simpel is soms het leven als je kunt uitgaan van de onverdorvenheid!
    Die blijkt ver te zoeken. Want zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Dus @Ingrid: ik word niks wijzer van je; je gaf geen antwoord dan wat voor mij onduidelijk geklets.
    @Aad is zich aan het uitlaten (zonder hond) maar zal dan hier het verlossende woord willen spreken. Tenslotte vroeg ik het ook aan slechts hem.

  170. Ingrid van den Bergh 24 februari 2009 om 15:53

    nelus: ik geef het op.
    jan: ik geef het op

  171. nelus 24 februari 2009 om 15:56

    @Ingrid: hahahahahahah, je hebt mijn plaats ingenomen. Wat er nu tussen jou en Jan gebeurt was eerder mijn deel. Prachtig om te zien.
    Ga zo door

  172. Ingrid van den Bergh 24 februari 2009 om 15:58

    Blij dat er iemand meelacht maar let wel: Ik heb mijn eigen plaats. En ik neem aan dat jan kan lezen.

  173. nelus 24 februari 2009 om 15:59

    @ingrid: ik mag toch hopen voor alleen dit onderdeel he ? Of ben je nu al zo zat van me dat je het helemaal opgeeft ? Dat zou jammer zijn. En Nelus(sie) is een vrouw hoor. Zou je niet zeggen als je de naam leest. Maar zo heette onze allerliefste kater. Die er niet meer is. En nu denk ik altijd aan hem, iedere keer als ik zijn naam intoets.

  174. Ingrid van den Bergh 24 februari 2009 om 16:12

    Zo zie je maar hoe snel verwarring erin sluipt.
    Maar wees gerust, niets staat ons in de weg om vrolijk verder te bloggen. Alleen nu niet want ik moet vroeg koken om vanavond op tijd in de film te zijn. Als ik dus even weg ben heeft dat niets bijzonders te betekenen;-)) Behalve dan dat ik naar ik hoop een mooie avond heb. Ik wens jou dat ook toe, met groet van Ingrid.

  175. wj-tje 24 februari 2009 om 16:16

    Oeps, foutje. niet ingelogd. Verschrikkeluk. Anoniem? Nou niet bepaald!
    Wel een ballotage commissie. Simple comme ‘bonjour’.
    l’Histoire se repete. Da’s een Wet van Meden en Perzen
    Neem daar maar een Mede op indien het glas wordt geheven.
    Dit wordt leuk, weer alles uit de kast. Nu al voorjaarsschoonmaak? Dit wordt lachen
    4×4 tot de macht 4. Extra lachen ds.
    Hier ook nog iets in de voorverkoop. De VERENIGDE SOF partij.Reactie is geredigeerd

  176. Aad Verbaast 24 februari 2009 om 16:32

    @Jan: ik heb er nog even over nagedacht, en de oplossing is zo simpel als wat.
    1. Onder aan deze pagina zie je "inloggen"
    2. daar klik je op.
    3. dan krijg je een inlog venster waar je je e-mail-adres en wachtwoord in kan vullen.
    4. daar vul je alleen je e-mail adres in!!! Het wachtwoord vak laat je leeg.
    5. dan krijg je een mail op dat e-mail adres wat je wachtwoord is.. Zo simpel als wat.
    Tenminste als dat e-mailnummer al bekend/bezet is (wat je beweert).
    Daar kan je dan ook mee inloggen dus. En je wachtwoord veranderen zou je dat willen (als je eenmaal ingelogd bent.)
    Krijg je geen mail, dan heeft niemand hier je e-mail nummer gekaapt, en raaskal je.. Of doet je gewoon iets verkeerds.
    Succes, kom je er niet uit dan hoor ik het wel.Reactie is geredigeerd

  177. Aad Verbaast 24 februari 2009 om 16:36

    @Nelus: je hebt enkel gelijk als je voorspelling inderdaad waar blijkt te zijn.
    Je hebt ook gelijk als je voorspelling te laat is..
    Als je voorspelling te vroeg is en je publiceert je blog op de tijd die je voorspelt hebt, dan publiceer je je blog te vroeg en zal iedereen denken hier: die Nelus heeft er niets van begrepen….
    Zo zit het en niet anders :-))

  178. Aad Verbaast 24 februari 2009 om 16:38

    @Ingrid: trek je niets aan van Jan. Doen de stamgasten hier ook niet (meer)!! :-))
    En toch zien we hem nog wel graag komen hoor..
    Elke dorp, stad en kroeg heeft zo zijn …. toch?Reactie is geredigeerd

  179. nelus 24 februari 2009 om 16:44

    @AAd: "Als je voorspelling te vroeg is en je publiceert je blog op de tijd die je voorspelt hebt, dan publiceer je je blog te vroeg en zal iedereen denken hier: die Nelus heeft er niets van begrepen…."
    Ohohohohohohohohohohohohohohohoh, hahahahahaha
    Dat zou nog eens leuk zijn. Domme Nelus spelen.
    Alweer een reden waarom ik blog: lachen.
    Ik geef mijn geheimen veel te vroeg prijs. Ik doe het niet meer.

  180. Rubio 24 februari 2009 om 16:45

    WJ-tje; Denk dat je ‘bienvenu’ bedoelt…en ballotage commissies kennen we hier niet toch?
    Hier geen grote voorjaarsschoonmaak, nog ff genieten van de crocussen en de kieviten in het weiland. Ik weet waar de eitjes zich bevinden maar laat ze lekker liggen. Hè Willem..?
    VSp op de grote hoop bij je ouwe piano….?
    Happy hour, ik neem er alvast 1..

  181. nelus 24 februari 2009 om 16:49

    @Rubio: wat zou wj-tje daar nou mee bedoelen met de VSp op de grote hoop ? Dat was toch onze toekomst ? Die zou toch voor onze belangen opkomen ? Gaat het feest nu helemaal niet meer door ? Weet jij hier wat meer van ?
    Kieviten: heel goed dat je die laat liggen.
    Rare gewoonte daar in Friesland met het rapen van het 1e ei.
    7-tien

  182. Rubio 24 februari 2009 om 17:11

    Nelus; Ons WJ-tje (16.16) noemt zijn Verenigde Stofzuiger partij plotseling de V. Sof partij, me dunkt; Daar zette ik dus even gauw m’n vraagtekens bij, nieuwsgierig als ik ben….
    Misschien iets voor Ella V.? Die neemt het leven ook niet zo nauw en heeft het bovendien momenteel niet zo ‘druk’….Reactie is geredigeerd

  183. pierra 24 februari 2009 om 17:21

    Onmogelijk alle reacties te lezen. Nog ongeveer zo’n 2000 blogs te gaan. Ik voorspel 9/3 om 14.30 uur(Dat wordt twee dagen achter elkaar bloggen). Nu maar hopen dat de bloggers niet te zenuwachtig worden.

  184. Aad Verbaast 24 februari 2009 om 17:52

    @Pierra: dank voor je voorspelling.. Maar helaas te laat om officieel in de prijzen te kunnen vallen. Zie de tekst in de blog:
    "De speciale prijs gaat naar degene die binnen 24 uur in de reactie ruimte onder deze blog of die van Peter Louter (op hetzelfde moment geplaatst) het meest nauwkeurig de dag en de tijd (uur en minuut) van plaatsing van de blog met nummer 250.000 heeft voorspeld."
    Hoogstens een eervolle vermelding..
    Ik ben nu al knap zenuwachtig.. 🙂

  185. jan bouma 24 februari 2009 om 18:09

    @Aad 16:32
    Heb gewoon die aanwijzingen opgevolgd…, ik ben niet gek of zo.., maar krijg dan als antwoord retour "dat mijn emailadres al bezet is" en dat ik daarom NIET KAN INLOGGEN.
    Maar het zal me verder een rotzorg wezen. We schrappen hierbij mijn inschrijving voor een Vkblog. De rest van je voorbarige conclusies neem ik voor zoete koek. Groet!
    Blijft wel over de vraag of emailadressen uniek zijnn of dat eenieder er gebruik of misbruik van kan maken. gewoon technisch gezien. en als je zegt ‘ja, dat kan’ dan heb ik een probleem gelijk eenieder ander dat zou moetewn hebben. je moet hier nooit te diep graven op die blogs… Sic!
    But who cares!? JB

  186. Aad Verbaast 24 februari 2009 om 18:16

    Jan je moet niet inloggen je moet alleen maar je e-mail adres daar invullen!!
    Lees mijn instructie net zo goed als je verwacht dat mensen jouw boek lezen.. 😉
    Geef anders je e-mail adres even.. Hier of achterom, dan doe ik het wel even voor je…
    "who cares": ik natuurlijk. Nooit te beroerd om iemand op de juiste weg te helpen..
    Of die die weg wil inslaan? Aan hem of haar.. Pick your choice.. 🙂

  187. Rubio 24 februari 2009 om 18:29

    ’t lijkt Comedy Capers wel hier.
    Ergo……! Ik vermaak me opperbest, geintje Bouma hah..! Je moet wel in paniek zijn..Je zpelling gaat er zelfs onder lijden!
    Aad; Leuke naam voor je kroeg; Het Vijfde Schaep….Zou een blog op zìch kunnen zijn/worden..Reactie is geredigeerd

  188. nelus 24 februari 2009 om 18:43

    @Aad: ik weet een mooi bijbaantje voor je: blog-instructeur. Kun je al die digibeten bijbrengen hoe de huidige wereld er uitziet en hoe die werkt.
    Jan leest ook niet goed he ? Toen ik jouw uitleg las snapte ik meteen wat je bedoelde. Doet ie het nóg fout. Nou ja, dan wil je het ook niet weten.
    Jan: goed lezen, instructies goed opvolgen en alles sal rech kom.

  189. nelus 24 februari 2009 om 18:45

    @rubio: heb jij daar ook zo van genoten: van het vrije schaap ? Wat kunnen die mensen toch acteren, werkelijk geweldig.

  190. Aad Verbaast 24 februari 2009 om 18:50

    @Nelus: werk benoeg, dankje 🙂
    @Rubio: je hebt een schaapachtig lachje aan me ontrokken.. Dank..
    Op de vernieuwde versie van het VKblog kan ik met de kroeggedachte wel goed (nog beter zelfs) uit de voegen 😉
    Morgen gaat de echte kroeg hier weer open overigens..Reactie is geredigeerd

  191. jan bouma 24 februari 2009 om 18:55

    @Nelus
    @Aad
    @Rubio
    @etc.
    Ik zei al dat het mij niet meer interesseert; goed lezen dus..; ja, zeg dat wel! Dombo’s!
    De vraag waarover het gaat, en die ik stelde, wordt niet beantwoord door alle betweters hier maar die mij wel even de les willen lezen.
    Nou, mij ook best; dat hoeft niet meer! Einde oefening.
    Schrappen jullie wel je onzin en je beweringen dat ik niet die voorgeschreven volgorde van die inschrijving in acht nam. Dat deed ik wel. Kreeg evenwel als antwoord zie hierboven en enzovoorts..; ’t Is mij verder om het even. Ik concludeer dat jullie het eenvoudig niet weten of er misbruik gemaakt KAN worden van een emailadres. Groeten! JB
    And now something quite different…

  192. Rubio 24 februari 2009 om 19:04

    Nelus; Idd, het moet zijn ‘Het Vrije Schaep’.
    Geweldig! Inmiddels (bijna) nostalgie in Mokum.
    Tegenwoordig moet je een daggie uittrekken om dat soort gelegenheden nog te kunnen vinden.
    Aad; Belangrijke dieren deze dagen; Schaap, schaapachtig, sheep, cheap…Ze zijn kennelijk herontdekt door Nederlandse reclamejongens en meisjes.
    Medelanders waren al eeuwen bekend met deze zachtmoedige, lieve, doch ‘dommige’ diertjes…….

  193. Aad Verbaast 24 februari 2009 om 19:07

    @Jan: je gedraagt je net als een klein verwend jongetje die zegt tegen zijn ouders (als die suggereren dat het verstandiger is door te ademen): je kan me wat, jullie zijn "dombo’s", ik weet beter..
    Ik heb net even zelf maar de Volkskrant (volgens de door mij voorgestelde procedure) een e-mail met je wachtwoord laten sturen naar je op je e-mail adres villamithras@p…….nl
    Ik kreeg een bericht op mijn scherm dat het was verstuurd. Nu kijken of het aankomt..
    Dan weten we het..
    Drie mogelijkheden:
    1. of een raaskallende Jan.
    2. of je refereert naar een ander (voor mij) onbekend e-mail adres.
    3. of je weet je wachtwoord via de mail: dan kun vervolgens inloggen..
    Of (4) dit syteem werkt niet.. Maar dat is onwaarschijnlijk. Ik heb al vele malen gezien dat het wel werkt.
    Veel meer smaken zijn er niet. Wat je ook raaskalt.

  194. Aad Verbaast 24 februari 2009 om 19:09

    @Rubio: als makke schapen over de dam waar dat jongetje zijn vinger in stak (in die dam dan).
    Geef mij maar een lam..
    De lamme en de blinde: dan kom je nog eens ergens.

  195. Rubio 24 februari 2009 om 19:25

    Aad; Waarvan acte…ehmmm!
    En dan die vogel, die ook nog eens over water kon lopen, die ca. 2000 jaar geleden riep tegen een lamme; Neemt Uwen bed op en wandelt!!
    Ja, zo lust ik er ook nog 1, en ik ben (nòg) niet eens lam….Reactie is geredigeerd

  196. Aad Verbaast 24 februari 2009 om 19:30

    @Rubio: dat was dan ook een hoge uitzondering.
    Heb jij ooit wel eens iemand met een bed door de straten zien zeulen? Afgezien van een enkele verdwaalde verhuizer..? Nee toch zeker.
    Nu kun je natuurlijk in Mokum van alles tegenkomen.. Dus ik heb niet echt recht van spreken..

  197. jan bouma 24 februari 2009 om 19:41

    @Aad
    Heb de aanwijzingen gevolgd; niet alleen vandaag maar ook ’n paar dagen geleden met overigens hetzelfde resultaat: me inschrijven kon niet vanwege het feit "dat mijn emailadres al in gebruik was"; en als het jou wel lukt verklaart dat niets over de weigering die ik kreeg (als rechthebbende nota bene!) maar wel veel over het eventuele misbruik. Want misschien kun jij desgewenst je wel gaan inschrijven met mijn emailadres, ook dat emailadres gaan benutten, desgewenst, daar wat oplichterijen mee gaan ondernemen, etc…
    Kijk! snap nou even wat ik bedoel te zeggen! Is er zo gemakkelijk frauduleus misbruik mogelijk? Dat is de vraag. Die inschrijving hoeft voor mij sowieso dan niet meer! Compris? Uiteraard hypothetisch dat jij misbruik zou maken; maar daar gaat het niet om.
    Ik ben verder gekke Henkie niet; maar ach laat verder maar…
    De simpele vraag die ik stelde , los van deze mislukte inschrijving, "of je emailadres KAN worden misbruikt?" – wordt niet beantwoord.
    Maar daar weten jullie wrs. niet eens het antwoord op; nooit aan gedacht of zo… hè?!
    Tot morgen! Groeten! JB

  198. Rubio 24 februari 2009 om 19:44

    Aad; Nou..eh, volgens mij heb jij er ook gewoond….hahaha!
    Allen; Excusez, Aad’s blog is momenteel verworden tot een soortement van chatprogramma….
    Vanaf nu weer…..ernst, hoewel…!?Reactie is geredigeerd

  199. Rubio 24 februari 2009 om 19:53

    Jan; Antwoord op je vraag, alhoewel j’m niet aan mij stelde….Ik weet het ècht niet! Nou komt het niet zo vaak voor en ben bovendien òòk (min of meer) digibeet, doch zèker is dat als het mij zou overkomen ik in elk geval niet achter elke boom Willem Holleeder zou zien staan….Geintje, ’t zal zo’n vaart niet lopen, mits je positief blijft denken/doen en goed luistert naar Ingrid en Aad. ’t Komt ècht goed…ouwe…hihi.

  200. nelus 24 februari 2009 om 20:39

    Rubio / 24-02-2009 19:04
    Nelus; Idd, het moet zijn ‘Het Vrije Schaep’.
    Geweldig! Inmiddels (bijna) nostalgie in Mokum.
    Tegenwoordig moet je een daggie uittrekken om dat soort gelegenheden nog te kunnen vinden.
    Ben je niet in de war met Het Schaep met de vijf poten van jaren geleden ? Ik bedoel de serie waarvan zondag de laatste uitzending voorlopig op de buis is geweest. Speelde op een camping.

  201. nelus 24 februari 2009 om 20:41

    @jan: je hoeft niet bang te zijn dat er een hacker bij je langskomt. Ga maar gerust bloggen. de VK waakt over u.
    7-tienReactie is geredigeerd

  202. Aad Verbaast 24 februari 2009 om 20:42

    @Jan: die vraag die je selis al lang beantwoord: nee je e-maoladres kan niet misbruiktworden, althans niet structureel. Iiemand kan met elk geplukt e-mailadres een acoount openen hier. Maar alle communicatie vanuit de VKrant gaat altijd via jouw mailadres en komt vervolgens bij jou terecht..
    Dus je weet het meteen…
    @Rubio: Je kent Jan inmiddels wel een beetje toch? Het zal nooit aan hem liggen… 😀

  203. Rubio 24 februari 2009 om 20:59

    Lieve Nelus, ik hou van je..maar ik ben ècht niet in de war..
    Het toenmalige ‘Schaap met de 5 poten’ was een succes maar helaas gewist in de studio’s. ‘Babyboomers’ zoals jij en ik vonden het prachtig, dus zijn ze het opnieuw gaan opnemen onder de naam Het Vrije Schaep en terecht…

  204. nelus 24 februari 2009 om 21:16

    @Rubio: goh, dat wist ik niet. Ik leer elke dag weer bij. En wat fijn om te horen dat je van me houdt. Dat wordt me niet elke dag op het blog verteld.

  205. Rubio 24 februari 2009 om 21:17

    Aad 20.42; Don’t worry…as me broekzak en geen woord teveel!!
    ‘As ge maar leut het’ roepen ze immers op dit moment in het Brabantse en Limburgse..?

  206. Rubio 24 februari 2009 om 21:19

    Nelus; Graag gedaan meissie..en ik meen het ook nog, virtueel dan, zò ver ben ik inmiddels wel gevorderd…als Boeddhist..Reactie is geredigeerd

  207. Ingrid van den Bergh 24 februari 2009 om 22:46

    ben ik fff naar de film, moet ik gelijk drie uur bijlezen.
    Toch maar niet.
    trusten allen zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzReactie is geredigeerd

  208. wj-tje 24 februari 2009 om 23:18

    @Bouma
    wist je dat het tegenwoordig al mogelijk is misbruik te maken van iets dat nog niet eens bestaat?Reactie is geredigeerd

  209. Aad Verbaast 24 februari 2009 om 23:24

    @Rubio: wie kent het Schaep met die 5 poten nu niet? Zou Nelus zo’n jonkie zijn?? 😉
    "als je broekzak": zit jouw broekzak ook altijd vol met met rotzooi? Ik bedoel daar verder niets mee hoor, gewoon een open vraag.. :-)))
    @Nelus: 21:16: jouw dag al weer niet stuk. Gisteren ook al niet. Je bent een gezegend mens.
    @Ingrid, Marie komt net binnen lopen. Ook naar de film gewwest (met een vriendin..). Vraag ik haar. en? Waar ging het over? Geen idee, zegt ze, ik heb de hele film ligg slapen..
    Zelfde film als jij? Slaap lekker!
    @WJ-tje: natuurlijk kan dat. Aan de orde van de dag!
    @allen: Morgen is de kroeg weer open. Een kroeggesprek als aanleiding. Hoog bezoek.. Kan weer druk over nagepraat worden. Hoop ik.. Goed voor de omzet :-)Reactie is geredigeerd

  210. Rubio 25 februari 2009 om 00:13

    Aad 23.24; Nou…’t Zou zo maar mooi meegenomen kunnen zijn…
    ‘Broekzak’…Aad; Ik ben altijd uitgegaan, en nog steeds (als pensionado), van het ‘clean desk’ principe…..’t kon mee en tegenvallen, meestal mee…mjâh…Reactie is geredigeerd

  211. wj-tje 25 februari 2009 om 07:06

    De VSp heeft blognr 248.161
    Het gaat snel. Of zal de VSp de stofzuiger aanzetten?
    Kijk, statistieken gaan tellen, als gemiddelde bijdragen per dag nagevlooid kunnen worden, op basis van iedere dag een duit in het zakje te doen.
    Leuk grafiekje. Op de X- en Y as het aantal bijdragen per dag uitzetten.
    Nog leuker dan gemanipuleerde polder verkiezingen. Cijfers liegen niet.
    Gemiddelde deviatie 5.2%, inclusief verwijderde bijdragen door de VK servers.
    Dat is slechts 75 minuten op de dag dat nr. 250.000 gaat vallen.Reactie is geredigeerd

  212. Ingrid van den Bergh 25 februari 2009 om 09:39

    Aad, wij zagen de film http://www.chasse.nl/ProgrammaDetail.aspx?id=100911&Type=cinema&SelectedMenuItemValue=0
    Mooi, ontroerend, spannend, geweldige soundtrack.Reactie is geredigeerd

  213. Summer 25 februari 2009 om 10:24

    WJ-tje Knap die rekensom.
    Zoiets krijg ik niet voor elkaar.

  214. Aad Verbaast 25 februari 2009 om 15:28

    @Rubio: als de broekzak leeg is, leer die je zo kennen en op zijn merites beoordelen 😉
    @Wj-tje: hou het in de peiling. Ja kan zo maar rin de prijzen vallen. En de kas spekken natuurlijk!
    @Ingrid: oscar winnaar. Moet ik dan misschien toch maar naar toe. Zeker na je aanbeveling.

  215. Ingrid van den Bergh 25 februari 2009 om 16:02

    doen, aad. Je krijgt geen spijt.

  216. vroems 26 februari 2009 om 13:34

    Geen idee Aad, en ik win toch nooit wat… Snif.
    Maar wie weet schrijf ik wel een opstel.
    Groet

  217. Aad Verbaast 26 februari 2009 om 14:27

    @Ingrid: op mijn lijste ‘to do’ gezet.
    @Vroems: als je meedoet kan je winnen.. Als je niet meedoet, win je nooit wat..
    De dilemma’s des levens 🙂

  218. sLIMERICK 6 maart 2009 om 19:17

    Aad, maakt het wat uit als je rondom het moment suprème niet in de buurt van je comouter bent? Bijvoorbeeld een dagje weg? Zodat je niet meteen na de lancering van blog nr. 250.000 je eigen ‘Waarom’- blog los kunt laten? Maar bijvoorbeeld pas een dag later?

  219. Aad Verbaast 6 maart 2009 om 20:52

    @sLimerick: nee hoor maakt allemaal niet uit.. Althans niet voor mij.
    Altijd interessant om te lezen toch?
    Nog ongeveer anderhalve dag van nu, schat ik..

  220. Ingrid van den Bergh 7 maart 2009 om 09:43

    Dank je, Aad.
    Zie dat ik hier rechts in je overzicht exact in het midden sta. En aangezien daar altijd de waarheid ligt…
    Nee, dat zou de goden verzoeken zijn. We wachten het maar af;-)). Maar om met Bart te spreken (die mij hiernaast flankeert): het wordt wel spannend!
    En nu ben ik weg voor een dag.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: