Aad Verbaast

te gek voor woorden eigenlijk

Wat zou jij als eerste doen als je morgen Minister-President wordt?

 

we hebben er allemaal een mening over. wat goed en meer nog: wat niet goed gaat. maar wat zouden we zelf doen, als we het morgen voor het zeggen zouden hebben?

jeremy clarkson is een razend populaire presentator van programma’s als “top gear”.
Wereldwijd wordt dit programma bekeken door 350 miljoen mensen.
Met zijn onorthodoxe opmerkingen, ook over andere onderwerpen dan auto’s, wordt hij ook wel de ‘koning van politieke incorrectheid’ genoemd. .

Een heuse campagne is op gang gekomen om Jeremy Clarkson in Downingstreet 10 te krijgen.
Zijn populariteit kent geen grenzen blijkbaar.

Wat zegt Jeremy Clarkson zelf op deze vraag in de titel van deze blog?

Dag 1: ik draai alle wetten terug die zijn ingevoerd door Tony Blair en Gordon Brown. Dan lunch ik en doe een dutje in de middag.
Dag 2: Ik hef de regering op, en ga met vakantie.

Op de website van de regering hebben 48.000 mensen inmiddels een petitie ondertekend om de presentator tot premier te maken. (sluitingsdatum: 17 april.. het kan nog..).

Op de populaire site Facebook hebben meer dan 300.000 mensen zich inmiddels aangesloten bij een ondersteunend forum

Daar kan Rita nog een puntje aan zuigen.

Dus lezers, grijp je kans:

Wat zou jij als eerste doen als je morgen Minister-President wordt?

120 Reacties op “Wat zou jij als eerste doen als je morgen Minister-President wordt?

  1. Konijn007 11 april 2008 om 18:29

    DISCLOSURE !!!!!!

  2. Klaverblad 11 april 2008 om 18:31

    Geen huishouden meer dan één (buitenlopend) huisdier.

  3. peter louter 11 april 2008 om 18:39

    Hoef ik geen moment over na te denken.
    Onderwijs in psychohygiëne en filosofie gedurende de gehele onderwijsperiode.

  4. Aad Verbaast 11 april 2008 om 18:47

    @Konijn: verklaar u nader!!

  5. Aad Verbaast 11 april 2008 om 18:48

    @Kalverblad: je bent nog aan de voorzichtige kant.. ik heb daar nog wel meer draconische gedachten over..

  6. Aad Verbaast 11 april 2008 om 18:49

    @Peter Louter: ik zou in alle bescheidenheid (maar wel gemotiveerd) aan toe willen voegen: lessen in lateraal denken!! Eens?

  7. Klaverblad 11 april 2008 om 18:56

    Humor? Kalverblad!
    Als MP van een (brede) coalitieregering ben ik bereid tot een compromis. Mevrouw Thieme heb ik op BuZa geplaatst.

  8. Aad Verbaast 11 april 2008 om 19:07

    @Klaverblad: uiteraard humor!! Eeen dag niet gelachen is een dag niet geleefd immers.
    Mijn excuses vor de typefout.. je zal het me nooit vergeven 🙂
    Compromis: een echte leider is niet bereid tot compromissen..
    In de stijl van Jeremy: alle honden en katten verplicht castreren.. Dan is er geen stront meer aan mijn knikker..Reactie is geredigeerd

  9. Inkomen 11 april 2008 om 19:11

    Een hypermoderne surround sound-installatie in de Kamer plaatsen.
    En dan Merzbow op de interruptiemicrofoon aansluiten.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Merzbow
    O ja, & iemand inhuren die overtuigender nasi maakt dan ik.

  10. Inkomen 11 april 2008 om 19:12

    O ja, het gaat om het eerste dat je morgen als MP zou doen: opstaan, douchen, ontbijten, krantje lezen.

  11. Aad Verbaast 11 april 2008 om 19:17

    @inkomen: jij komt er wel!! :-))
    Waar blijft die knapperende popcorn nou?Reactie is geredigeerd

  12. Inkomen 11 april 2008 om 19:23

    De bezorgdienst is onderweg. Denk ik.
    Hoop ik.
    Ik begin me wat zorgen te maken. (Zelf opwarmen doe ik niet aan – ik heb gisteren al een pizza laten aanbranden.)
    Overigens hoop ik voor de bevolking van dit land niet dat ik over, zeg, vijfentwintig jaar MP word.

  13. Aad Verbaast 11 april 2008 om 19:26

    @Inkomen: hoezo over 25 jaar.. Grijp je kans..
    Je weet inmiddels hoe je iets "hot" kunt maken, gezien je pizza verhaal..
    Veel meer lijkt er niet nodig te zijn, gezien b.v. Tjeenk Willink..
    Hij is per slot van rekening onderkoning..Reactie is geredigeerd

  14. Cathy 11 april 2008 om 19:33

    @Aad.
    Wel uit het oog maar niet uit het hart Aad.
    Wat is het hier gezellig zeg! Popcorn, pizza, wat moet er nog meer bij? Zeg het maar en ik kom het brengen.

  15. Inkomen 11 april 2008 om 19:34

    Op zich zou het wel interessant zijn: gezien het aantal reacties op mijn blog begrijpen weinigen mij – laat staan als MP! Politiek neemt een heel andere wending! Weg zijn de ellenlange beschouwingen!
    Verder
    – platen draaien op de Kamer-installatie
    – Kameroverleg via internetfora met slowchatafdeling
    Maar nu eerst The Simpsons.

  16. Aad Verbaast 11 april 2008 om 19:37

    @Cathy: wat een plezierige verrassing je hier te zien!! Op de vorige heb ik je wel gemist..
    Te druk met de ‘kanaalbehandeling’??
    "Zeg het en ik kom het brengen": wat zou jij als eerste doen?Reactie is geredigeerd

  17. Aad Verbaast 11 april 2008 om 19:41

    @Inkomen: ik heb begrip voor je frustraties..
    Maar ik ben er eerlijk en open in: als ik al die filmpjes moet gaan bekijken, dan haak ik af..
    Er zijn er miljoenen van.. en daar kan geen ‘dagbesteding’ tegen op.. 🙂
    Geef een slingerende stelling, en ik ben je man!!Reactie is geredigeerd

  18. Cathy 11 april 2008 om 19:49

    Nee Aad, geen kanaalbehandeling (wandeling) vandaag heerlijk gefietst. (40 km.) Dat moest ook wel omdat ik anders mijn computer het raam had uitgegooid, daar is al een paar dagen van alles mis mee (heb ik je eerder verteld). Maar goed, hij doet het weer.
    "Wat zou jij als eerste doen"? Nee Aad, niet de vraag bij mij neerleggen hoor. Jij mag het zeggen, het is jouw feestje vandaag. Ik trakteer jou omdat ik een paar dagen foetsie was.

  19. Inkomen 11 april 2008 om 19:53

    Frustratie? Neen. Opvallende constatering: jawel.
    Stelling, een stelling (my kingdom for a stelling). Stellingen zijn lastig als het mijn gebied niet is, maar niet onmogelijk. Ik vrees echter dat mijn staat van brak-zijn vandaag enigszins in de weg staat voor zelfstandig denkvermogen.
    Als er nog verzoeknummers zijn, hoor ik het graag!

  20. Inkomen 11 april 2008 om 19:54

    Overigens, als je nog tijd over hebt op dit moment, raad ik aan de tv op Veronica te zetten voor een naar geslaagd neigende aflevering van The Simpsons re: verkiezingscampagnes.
    Anders is er deze site nog: http://www.wiggumforprez08.com/

  21. jan bouma 11 april 2008 om 20:02

    "…en ik zeg even niks; opdat u alles kunt zeggen..!"

  22. Cathy 11 april 2008 om 20:17

    @Jan.
    Natuurlijk zeg ik iets Jan of moet ik zeggen Picasso?
    Oh man, wat kan jij mooi schilderen zeg zo uit de losse hand. Jij hebt anders veel talenten.
    Mooi! Jan even iets anders, kan jij nog steeds geen trema vinden?

  23. jan bouma 11 april 2008 om 20:23

    @Cathy…. hou je nou ff rustig…; K3 is uitgeweken naar andere blogs want wij botsten te snel… en nou zul je zien dat ze dat zo dadelijk hieronder weer gaat ontkennen.. Snap je? Maar ik wil deze keer eens "low profile" in achtnemen op dit blog. Alhoewel @Aad ook wel snapt dat die MP op heel andere basis moet worden gekozen.. Kijk! Nou zit ik alweer commentaar te leveren! Terwijl ik dat niet van plan was..; vrouwen.. ze krijgen je wel aan het praten! groet! jb

  24. Aad Verbaast 11 april 2008 om 20:26

    @Cathy: zo makkelijk kom je niet van me af.. paar dagen weg, en dan mag ik jouw antwoorden geven..
    Ik blijf benieuwd!! 🙂

  25. Aad Verbaast 11 april 2008 om 20:29

    @Inkomen: ik zal je moeten teleurstellen: vanwege aanhoudende teleurstellingen kijk ik niet meer naar de commericiële zenders..
    Het had zo maar een van mijn eerste daden kunnen zijn: verbieden die handel!Reactie is geredigeerd

  26. Aad Verbaast 11 april 2008 om 20:31

    K3: niet je te veel laten leiden (en lijden) door Jan: je bent helemaal niet uitgeweken naar andere blogs..
    @Jan: man, je kan er wat van… wel even onderbouwd je stellingen poneren..Reactie is geredigeerd

  27. Cathy 11 april 2008 om 20:31

    Jan,ik las laatst dat jij op jouw toetsenbord gen trema kon vinden, dat is alles, meer niet. Dus jij hoeft geen commentaar te geven, ik wil alleen maar helpen en ik gaf een compliment wat jouw schilderkunst betreft.

  28. Aad Verbaast 11 april 2008 om 20:33

    @Cathy: hoe weet jj dat Jan dat geschiderd heeft??

  29. Inkomen 11 april 2008 om 20:40

    Dat zou ik juist anders gaan doen: minder verbieden, meer persoonlijk afslaan.
    Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat ik genoeg serviesgoed, etc. heb, want dit is al de tweede keer vandaag dat ik moet gaan afwassen.
    Of niet natuurlijk, want er is niemand die mij dwingt…

  30. jan bouma 11 april 2008 om 20:43

    @Cathy 20:31
    Je vergist je echt. Ik krijg er wel een trema uit maar K3 niet… Wat mij weer niet lukt is het accentteken naar links zoals in het woord barriéres, dat staat dan verkeerd om.
    En ja, hartelijk dank voor en namens de schilderkunst!
    @Aad… als jij nou eens de rust nam om dat blog van Maria Trepp te lezen had je kunnen lezen wat Cathy las; ik ben de schilder van dat doek.
    Verder:
    Ik had me voorgenomen "low profile" voor dit blog en daar ga ik me aan proberen te houden. Zie morgenochtend wel even hoe het er bijstaat… want die Aad zit mijn hele MP-carriére (andersom) onderuit te halen!

  31. Inkomen 11 april 2008 om 20:45

    @jan: & mocht dat niet lukken, dan wordt het tijd voor de Anonieme Aad-reageerders…

  32. Inkomen 11 april 2008 om 20:46

    Twee dingen:
    1) Boven dit vakje het antispamgetal: ik moest net het getal "0" invullen. Ik voelde een wiskundige discussie over of nul ook een getal is opkomen…
    2) Over Top Gear gesproken, weet iemand of dat op dit moment nog op de BBC wordt uitgezonden? Het kwam altijd op woensdagavond, maar ik kon het laatst niet weer vinden.

  33. Aad Verbaast 11 april 2008 om 21:04

    @Jan:
    Je schilderkunst: je hebt (voor mij) nog ongekende talenten!
    Blog Maria: gelzen, maar (nogmaals) niet geïnspireerd.. behalve je schilderij.
    Hoezo: je carrière al MP onderuit te halen.. verklaar u nader!!
    Trema’s: lesje? (zie hierboven)

  34. annet 11 april 2008 om 21:07

    vroeger wist ik het precies
    ci j’etais President de la Republique…
    en nu weet ik dat alles bij jezelf
    begint…..
    groet van A.

  35. Aad Verbaast 11 april 2008 om 21:08

    @Inkomen: top gear wordt nog steeds uitgezonden..
    Ook de BBC is gevoelig voor kijkcijfers..
    Het getal nul is (historisch gezien) een recente uitvinding.. Maar wel zeer waardevol!!
    Afgezien dat hiermee maar weer een extra inhoud gegeven wordt aan het begrip: "een nul zijn".. 🙂

  36. Inkomen 11 april 2008 om 21:08

    @Annet: nee hoor: ik begin ook wel eens bij iemand anders. Zeker na een enthousiaste nacht in de stad.Reactie is geredigeerd

  37. Cathy 11 april 2008 om 21:10

    @Aad.
    Zo ben ik daar dus ook op gekomen Aad. Ik dacht dat tremateken op toetsenbord van Jan het niet deed en dus wil ik hem een tip geven maar het blijkt dus K3 te zijn waar het niet werkt. Oh, ik snap er niks meer van, jij????

  38. Aad Verbaast 11 april 2008 om 21:10

    @Annet: ik geniet van je waarlijke (en daarin consistente) wijsheden!!
    Als er een petitie komt voor jou als MP dan kun je op mijn stem rekenen!! :-)Reactie is geredigeerd

  39. Inkomen 11 april 2008 om 21:10

    Die miscommunicatie hier is toch wel een terugkerend trema…

  40. Aad Verbaast 11 april 2008 om 21:12

    @Cathy: je bent niet de enige die er niets meer van snapt!! 🙂
    @Inkomen: miscommunicatie een terugkerend trema: voordeel: het houdt ons van de straat, en dat is heel wat waard!

  41. Ina Dijstelberge 11 april 2008 om 21:13

    Mag ik daar even over nadenken?

  42. Inkomen 11 april 2008 om 21:16

    Maar de straat houdt niet van ons!
    Enfin, er wacht mij nog één belangrijke taak vanavond & die bevindt zich offline; daarna vroeg het nest in, morgen weer aan het werk.
    Toedeloe & maak niet te veel grappen zonder mij.

  43. Aad Verbaast 11 april 2008 om 21:16

    @Ina: het is een vrij land, dus uiteraard mag je hier over nadenken!!
    Maar ik denk wel te weten waat het naar toe zal gaan: het zal ongetwijfeld in het "gender" hokje passen!!
    "Even": dus wees wel snel, ander achterhaalt de waarheid het wel!! 🙂

  44. Aad Verbaast 11 april 2008 om 21:17

    @Inkomen: goed weekend: maar er werk van 🙂

  45. de Stripman 11 april 2008 om 21:25

    Ik kom vandaag helemaal nergens aan toe, dus tijd om de voorgaande reacties te lezen heb ik even niet.
    Maar om je vraag te beantwoorden: Een premier heeft niet zo bar veel te vertellen, helaas. Of misschien maar goed ook, want anders zou het een dictator zijn.
    Als ik voor 1 dag dictator was zou ik (inhakend op je vorige bijdrage) ieder mens zijn 2 miljoen uitkeren en een groot deel van de overheid opheffen. Niet de gehele overheid want een beetje ordebewaking zullen we toch nog wel nodig hebben, vrees ik…;o)

  46. Aad Verbaast 11 april 2008 om 21:40

    @stripman: het had zomaar een Jermy Clarkson vondst kunnen zijn 🙂
    Als iedereen met die 2 miljoen in een buitenhuisje zou gaan rentenieren in een zuiders land, hebben we zelfs geen ordebewaking meer nodig toch?

  47. de Stripman 11 april 2008 om 21:53

    Wat zou het hier heeeerlijk rustig worden, Aad…;o)

  48. Aad Verbaast 11 april 2008 om 21:57

    @Stripman: ja dat wordt in stilte genieten van..:-))
    Kunnen we niet iets verzinnen om dat proces gewoon snel in gang te zetten?Reactie is geredigeerd

  49. de Stripman 11 april 2008 om 22:26

    Toch maar een politieke partij beginnen, dan ? Geen gezeik, iedereen rijk ! En dan zetten we meteen de 1-cents borrel ook weer op het programma…;o)

  50. Aad Verbaast 11 april 2008 om 22:38

    @stripman: die partij was er volgens mij al, en kan dus zo weer nieuw leven ingeblazen worden. Onder b.v. het motto:
    Blaas toch allemaal op: die borrel kost je met een cent ook niet meer de kop!
    Of:
    We zijn niet gek: allemaal veranderen allemaal van plek.
    Of:
    allemaal weg hier: dat geeft veel meer plezier!
    Of:
    samenleven, samen werken? Waarom zouden we ons daartoe beperken?
    Of:
    de wereld is ons schouwtoneel. Ophouden met al dat gekrakeel, ieder zijn eigen deel..
    Ach, zo zie je maar, even achteroverhangen, en de ideeën komen wel..

  51. jan bouma 11 april 2008 om 23:55

    "..komt er ’n man bij de dokter..
    of was het nou ’n vrouw?
    nou ja, daarvoor was het er…"Reactie is geredigeerd

  52. Aad Verbaast 12 april 2008 om 00:27

    @Jan: volgens kan Nelus daar wel het antwoord op geven.. Die weet er ‘het’ fijne van!!Reactie is geredigeerd

  53. nelus 12 april 2008 om 01:30

    als ik mp zou zijn:
    de doodstraf, of zo u wilt voor de tedere zielen onder ons de drionpil, voor iedereen die lijdt aan de OK ziekte. D.w.z. mensen die op nagenoeg alle vragen en opmerkingen reageren met OKAY, als ze bedoelen dat het hen wel duidelijk is. En dan ook zo zalvend uitgesproken.

  54. 100_woorden 12 april 2008 om 03:19

    =Wat zou jij als eerste doen als je morgen Minister-President wordt?=
    Zeiken
    (daar begin ik de dag altijd mee)

  55. Noah 12 april 2008 om 04:10

    Wat ik zou doen als ik minister president werd ?
    Nederland gewoon verkopen aan weet ik veel wie. Dat geld dan verdelen onder alle Nederlanders zodat iedereen milionair is. Nooit meer hoeft te werken en kan reizen, wonen waar die wil.

  56. jan bouma 12 april 2008 om 09:27

    @Aad 00:27
    @Allen
    Ook goedemorgen..
    1. Nelus weet inmiddels op veel vragen het antwoord.
    2. Die nieuwe MP zal zich wat ongemakkelijk voelen en mij bellen; en ik ga niet uitleggen waarom.
    @Noah 4:10
    Nederland kopen? De wereld kopen? Wie koopt er een failliete boedel die ook nog in de fik staat?! Voor alles wat we denken waard te zijn moet er tegen de "dagkoers" enorm veel geld NU betaald worden, terwijl, op basis van de ratio van de investeerder, toch ook naar de (middel)lange termijn zal moeten worden gekeken inzake het te verwachte rendement… Reken mij dat eens voor!

  57. Aad Verbaast 12 april 2008 om 09:46

    @Nelus: de OK ziekte, ja daar zou wel wat aan mogen gebeuren. Als jij daar aan wat zou kunnen doen, dan heb jij wel een OK verdiend!

  58. Aad Verbaast 12 april 2008 om 09:47

    @100 woorden: en goed begin van de dag: eerst even naar je eigen gezeik luisteren 🙂

  59. Aad Verbaast 12 april 2008 om 09:48

    @Noah: er was werkelijk eens een politieke partij die dat op het programma had staan..
    Helaas, is er geen koper gevonden!!Reactie is geredigeerd

  60. Aad Verbaast 12 april 2008 om 09:50

    @Jan: als jij MP wordt hoeft niemand je meer te bellen: het is dan helemaal duidelijk wat er gaat gebeuren!!

  61. PACO PAINTER 12 april 2008 om 09:53

    Daar hoef ik niet eens zo lang over na te denken

  62. Aad Verbaast 12 april 2008 om 10:10

    @Pacp Painter: iedereen de kamasutra en een tros bananen?

  63. nelus 12 april 2008 om 10:42

    @jan:09.27 uur. Ja dat kun je wel zeggen Jan. En dan weten jij en precies wat we bedoelen. En laten we de anderen in diepe verwarring achter.
    (Geeft dit blog alleen maar 0-en als spamgetal ? Nou heb ik er ook al eentje)

  64. nelus 12 april 2008 om 10:46

    @aad: als ik MP werd dan zou ik alle verjaardagen van iedereen in dit land willen weten. Krijgen ze allemaal een kaartje op het huisadres van de MP. Nou dat is mie wat. Dat is bij mijn weten nog niet eerder gebeurd in de geschiedenis. Geef je een persoonlijk accentje waardoor iedereen zich betrokken voelt bij het wel en wee van nederland.

  65. nelus 12 april 2008 om 10:48

    @aad: "komt een man bij de dokter"waarom zou ik daar alles van weten ? Pieker me suf maar het komt niet binnen

  66. nelus 12 april 2008 om 10:51

    @jan: 09.47 uur Trouwens Jan Aad weet ook van ons geheim. Die heb ik even om raad gevraagd. Maakte me nogal zorgen namelijk.

  67. jan bouma 12 april 2008 om 11:06

    @Nelus
    @Aad
    Eenieder heeft en kent zijn grenzen, zelfs als hij er doorheen wil breken…
    De dokter…
    Tsja.. Nelus nou dacht ik toch een bijzonder diepfilosofische opmerking te hebben gemaakt. Niet alleen hield ik rekening met je al eerder geproclameerde claim van je "onzijdigheid" van het "het"; maar ik dacht ook nog aan een planeet VOORDAT er mensen waren.. Toen was er slechts het "het".
    Ja,ja, er wordt hier nagedacht!
    ps
    ben vanaf nu een uurtje weg…

  68. Aad Verbaast 12 april 2008 om 11:07

    @Nelus: "Krijgen ze allemaal een kaartje op het huisadres van de MP" kijk dat is nou een fraai idee..
    Echter: die geboorte datum kenthij natuurlijk al.. sofinummers en zo, gemeentelijke databestanden, belastingdiensten etc. etc…
    Maar ja: werkende IT is natuurlijk wel nog een probleem daar 🙂
    "komt een man bij de dokter"waarom zou ik daar alles van weten?
    Niet zo ingewikkeld Nelus: de hele opmerking van Jan was:
    "..komt er ’n man bij de dokter..
    of was het nou ’n vrouw?
    nou ja, daarvoor was het er…"
    Ja, Nelus: man,vrouw,het, dat is nou weer een geheim tussen jou en mij.. Daar weet jij toch weer alles van!! 🙂

  69. nelus 12 april 2008 om 11:11

    @aad;@jan: nou je kunt wel zien dat ik het gisteravond laat gemaakt heb. Ik heb het helemaal niet goed gelezen en zo maar een raaskal antwoord gestuurd. Het niveau daalt met een duffe nelus. Ik zal mijn leven beteren.

  70. Aad Verbaast 12 april 2008 om 11:24

    @Nelus: als potentieel toekomstig MP met scherpe ideeën dien je natuurlijk wel ze scherp als een mes te blijven, anders wordt het (ook) een crisis in dit land!
    Maar "het" zij ‘het’vergeven! Zei hij/zij. Hetzij? :-)Reactie is geredigeerd

  71. nelus 12 april 2008 om 11:33

    Als ik MP was dat zou ik alle potentiele ouders op een verplichte scholing sturen.
    Doel: hen leren wat opvoeden is. En dat vervolgens ook in de praktijk brengen. Met alles d’r op en d’r aan. Van het geven van affectie tot op tijd corrigeren. Tot het voorleven en het doorgeven van kennis, tot……nou vul maar in.
    Of, misschien nog beter: het thema structureel in het onderwijs opvoeren.

  72. Aad Verbaast 12 april 2008 om 11:39

    @Nelus: overal in Nedrland een diploma voor nodig: maar het aller belangrijkste, daar worden geen eisen aan gesteld..
    Goed plan!! Jij komt er wel 🙂
    Nog even en ik zal een petititie opstarten!
    Nelus for President 🙂

  73. K 3 12 april 2008 om 11:49

    @Aad, (10.10) "Iedereen kent de Kamasutra"…
    klinkt als een model Japanse motorfiets:
    Kawasaki, Suzuki, Yamaha, Kamasutra…

  74. Aad Verbaast 12 april 2008 om 12:13

    @K3: uiteraard kent iedereen de Kamasutra..
    Ik verwees bij Paco (10:10) even naar zijn laatste blog, over een bibliotheek..
    En daar werd niet: "Zen en de kunst van het motorrijden" gelezen 🙂

  75. nelus 12 april 2008 om 12:39

    @aad 11.39 At your service.
    Eindelijk de erkenning waar ik op wachtte.

  76. jan bouma 12 april 2008 om 12:42

    @K3 11:49
    Ha! Terug aan het front! En we hebben ook nog de Kamikaze. Iedereen wil die rol graag spelen; ook de huidige en de nieuwe MP’s.

  77. Aad Verbaast 12 april 2008 om 12:46

    @Nelus: denk er maar niet aan, wat er met je staat je te gebeuren, mocht je echt MP worden..
    Want dan krijg je er pas echt genadeloos van langs!! Daar kun je op wachten natuurlijk 🙂

  78. nelus 12 april 2008 om 12:52

    @aad: ik niet. Ik krijg er niet voor langs.
    De mensen zullen me adoreren. Want ik laat namelijk zien waar het echt om gaat in het leven. Betrokkenheid (kaartjes op je verjaardag), een goede opvoeding waardoor er geen irritatie meer ontstaat t.g.v. slecht gedrag. Iedereen gaat iedereen weer aardig vinden. Want respect, het goede voorleef gedrag enzovoort maakt van ons weer sympathieke mensen. Huiskleur, afkomst, religie, alles kan weer in dit land. We maken opeens een enorme sprong in de evolutie. Tenminste als jij je houd aan jouw belofte een petitie voor me op te zullen starten. Want Aad, je trekt je toch niet terug he (12.46 uur)

  79. Aad Verbaast 12 april 2008 om 13:03

    @Nelus: volgens mij heb jij goed banden met de Dalai Lama, zo te lezen.. Vrede op aarde voor alle mensen van goede wil!!
    En waar een wil is is een weg..
    Petitie: als ik genoeg bijval bespeur, dan is er geen weg meer terug!!Reactie is geredigeerd

  80. K 3 12 april 2008 om 13:31

    @Jan Bouma. Kamikaze hoort thuis in het rijtje van de één-, twee- en driemotorige vliegtuigjes, maar is desalniettemin een aardige toevoeging aan de Japanse motorfietsen.
    @ Paco Painter. ik heb voor `t eerst bij diens weblog gekeken. Getalenteerd, evenals er meer zijn in deze weblogkring. Wie deze schoen past..enz.
    De Kamasutra is weer actueel en aanbevelenswaard in deze tijd van lichamelijke exercties en andere "Olympische sporten". Je moet er knap lenig voor wezen en even oppassen dat ze de fakkel niet jatten. Zonder dat namelijk geen "Come on baby light my fire".
    Als ik MP zou zijn dan zou de Kamasutra een verplicht boek wezen: "Make love and peace, no war".Reactie is geredigeerd

  81. jan bouma 12 april 2008 om 13:39

    @Allen
    Cut the crap!
    Als agitator (en organisator om de geesten te verbinden) las ik hierbij in onderstaand uittrekseltje van een soortgelijke discussie die zich op het blog van @Alib Bondon op dit moment voordoet, en waar de vraag van dit blog ook speelt. Men wil daar wel eens gewichtig over doen om "het populisme" (van Aads vraagstelling en onderwerp) in overeenstemming te brengen met het "academische" antwoord van "de intelligentsia" en de "politici".
    Nou, u kent m’n boek terzake niet, maar wellicht is het navolgende interessant om daarover wat te verhelderen:
    jan bouma / 12-04-2008 10:12; geschreven op Alib Bondons blog:
    @Allen
    U ziet maar. Geplukt hieronder van @Aads lopende blog waarin de (populistische) vraag gesteld wordt "wat u zou doen als MP?"
    ———————————————
    Ik zeg dan:
    Die nieuwe MP zal zich wat ongemakkelijk voelen en mij bellen; en ik ga niet uitleggen waarom.
    @Noah 4:10
    Nederland kopen? De wereld kopen? Wie koopt er een failliete boedel die ook nog in de fik staat?! Voor alles wat we denken waard te zijn moet er tegen de "dagkoers" enorm veel geld NU betaald worden, terwijl, op basis van de ratio van de investeerder, toch ook naar de (middel)lange termijn zal moeten worden gekeken inzake het te verwachte rendement… Reken mij dat eens voor!
    ———————————————–
    Kiezers en politici kunnen niet anders dan tegen "dagkoers" hun verhaal verkopen en verdedigen. Breek je niet in, en daardoor heen, met alternatieven blijft het "pamperen, nat houden en klagen tegelijk" zoals ik hierboven van u lees.
    vervolgens:
    George Knight / 12-04-2008 10:24
    @Jan
    Dat lijkt op ‘short’ gaan met het werken aan de ondergang van de BV Nederland. Tegenover verlies staat altijd weer winst. Wat wordt dan die winst?
    En let op. Versta vanaf nu populisme als positief. Want onze kleine roerganger Wouter Bos heeft het deze week zelf in Londen gezegd. Gelukkig weer eens iemand die verder denkt dan religie. De vraag is: sluiten academisme en populisme elkaar uit, of niet? Ga er maar aan staan.
    Zie : http://www.pvdaamsterdam.nl/nieuwsbericht/5284
    http://tinyurl.com/4ryggw
    Vervolgens mijn antwoord:
    jan bouma / 12-04-2008 10:47
    @George 10:24
    Je kent het – zowel academische als populistische – juiste antwoord: "Soms zijn er alleen maar verliezers!" Dat betekent dat er geen winst staat tegenover het verlies. Zeker niet binnen de context van ons verhaal dat eenieders verhaal blijkt te zijn want er is maar één manier waarop de gezamenlijke verlies- en winstberekening (ofwel De Balans) kan worden opgemaakt.
    Anders houdt mijn stelling geen stand. Men gaat niet voor ‘short’ dus.
    ———————————————–
    Tot dusverre. Aan de lezers van dit blog is de keuze om stelling te kiezen: "waaraan een nieuwe MP, als u dat zou zijn, moet voldoen?"
    En aub liever dan geen badinerende shitantwoorden waar de mensheid niets mee kan. Dank u!Reactie is geredigeerd

  82. Johan HvD 12 april 2008 om 16:03

    hahaha, neen, geen badinerende shitantwoorden, heer Aad, aan dit antwoord heeft ieder mens iets:
    De MP (militaire-politie of minister-president?) dient mensenkennis te hebben, allebei. Niet alleen dat, eveneens kennis van zaken die echt spelen onder de algehele mensheid. En dan daar naar handelen. Niet steeds naar wetten, die zijn immers door mensen gemaakt en het is aan de mens om niet slechts wetten na te leven doch ook de wetten van zijn lichaam, zijn hart. Dat is belangrijker dan de eeuwige politiek die feitelijk nergens op slaat. Het is steeds baas boven baas en recht toe recht aan en meer van dat soort onzin. Als de kas maar klopt, wanneer wij ons praatje maar houden dan kunnen wij er achteraf altijd wel weer een andere draai aan geven.
    Eerlijk gezegd, een/de MP is iemand die kracht dient te hebben alsmede wijsheid en geen intellectuele wijsheid, zoals de huidige MP.
    Dat was het, meneer Aad, meer weet ik niet, ja, misschien weet ik wel meer maar dat komt dan wel een andere keer. Na mijn benoeming tot MP, bijvoorbeeld… (die dus nooit plaats zal vinden) ((-:
    Neemt u een kop sterke koffij met een kaakje er bij, voor de stalen zenuwen!

  83. Johan HvD 12 april 2008 om 16:07

    (nu zie ik pas dat mijn vorig schrijven geïnspireerd was op de reactie van heer Bouma (familie van Bob ‘Briefkaart op de Eerste Rang’ Bouma?)
    Verder heb ik niets nieuws, het ANP kan u verder helpen.

  84. Aad Verbaast 12 april 2008 om 16:10

    @Jan Bouma: waardeer dat je me (ons) even laat meelezen..
    Ik ben al daar (Alib) opgehouden nog inhoudelijk te reageren, aangezien alles wat er gezegd wordt (door mij en anderen) verdraaid terugkomt in de reacties van Alib.. Daar heb ik geen zin meer in.
    Voorbeeld:
    Als ik schrijf: "dat klinkt nogal extreem"
    Dan krijg ik als antwoord: "Oh, je conclusie is dus dat je mij een extremist vindt".
    Kijk daar heb ik geen zin (meer) in..
    Nutteloze discussies..
    Enfin: je vraag: waar moet de MP aan voldoen..
    Aan veel dingen zaken natuurlijk.
    Maar wat dacht je van (om maar even af te trappen):
    1. integer als uitgangspunt:
    2. binden en boeien (deze combinatie komt uit het bedrijfsleven) richting alle burgers.
    3. visie
    Ga er maar aan staan!!

  85. Aad Verbaast 12 april 2008 om 16:14

    @Johan HvD: ja die "shit" opmerking, of beter gezegd, die opmerking over "shit", reken ik geheel toe aan Jan Bouma zelf. Goed dat je je dat alsnog even realiseerde.
    Maar je commentaar over het profiel van de MP (Mnister-President): ik kan die geheel onderschijven. Het zijn woorden vol wijsheid.
    Dank daarvoor.
    P.S.: ik ga nu aan mijn kaakje 🙂

  86. jan bouma 12 april 2008 om 18:03

    @Johan HvdD 16:07
    "What’s in a name?" Maar nee. Ben zelf bezig met de roemruchte vestiging van eigen naam die ook "Fikkie" had kunnen zijn… Voor mijn irritatie (en de ‘shitopmerking’) zie mijn antwoord aan @Aad hierna:
    @Aad
    Deel je ervaringen met @Bondon. De pretentie een "discussieblog" bij hem te kunnen voeren – juist toen er wat leek te gebeuren tussen mij en @George Knight qua uitkomst – wordt door het volgende "hijg-hijg-onderwerpje van Bondon" alweer teniet gedaan. En naar mij toe met een buitengemeen dom antwoord. Kijk! De lezers van dit blog kunnen jou dat vanzelfsprekend niet kwalijk nemen, en evenmin uiteraard mijn irritatie daarover. Want hier worden onderwerpen soms nog wel eens tot op de bodem uitgediscussiëerd. Dat daarbij zich ook ernst en humor zich kunnen wisselen is voor de lezer slechts prettig (dunkt me), maar zeker voor diegenen die zich een goed verstaander achten.
    ps
    …zal er morgenochtend eens een zo’n godsgruwelijke donderpreek aan besteden dat dat hele Volkskrantgebouw annex dat van de PCM daar aan de Jacob Bontiusplein op z’n grondvesten zal schudden… Ben er net voor in de stemming! -:))

  87. Aad Verbaast 12 april 2008 om 19:22

    @Jan Bouma: ik ben verheugd dat je het ook inziet inmiddels (alib)..
    Morgen: ik zal je een geheim verklappen.. Morgen is mijn verjaarsdag.. dus als ik al naar de kerk ga om je preek aan te horen, dan hoop ik dat je er rekening mee houdt: het zou immers zo maar kunnen dat ik, naar goed klassiek gebruik, vele penningen heb neergelegd om "een mis aan mij op te dragen".. 🙂

  88. jan bouma 12 april 2008 om 19:40

    @Aad 19:22
    Laat ik je daar dan als eerste mee feliciteren. (Ikzelf mompel bij de ontvangst van die felicitaties meestal: "jammer alweer een jaar ouder; ik had liever de tijd stilgezet!") Maar dat is dan ook weer een teken van ondankbaarheid ten opzichte van het voorbije jaar d.w.z. als… je het er goed vanaf gebracht hebt.
    Wat die "vele penningen" betreffen; je zult daarmee bedoelen dat je je wat aflaten hebt bekostigd terwille van een prettig verblijf in het hiernamaals? Daar doe ik in mijn kerk niet aan! Ik zou dat geld toch alleen maar in eigen zak gestoken hebben en jij zou er – inderdaad – geen z*k mee zijn opgeschoten! Nochtans… ik kom wel met "de zak" langs; maak je geen zorgen! Alhoewel je hebt mijn boek al aangeschaft dus je bent me niets meer schuldig! De eeuwigheid heb je daarmee al verdiend. Nu de rest van de mensheid nog.-:))

  89. Aad Verbaast 12 april 2008 om 19:51

    @Jan: doet me denken aan het volgende:
    De priester op de vraag wat doe je met de collecte zegt: ik gooi het omhoog.. Wat God wil houden, moet hij maar nemen.. alles wat verder weer neerdaalt is voor mij!!
    Verder: ik ben verbaasd dat op de vraag in deze column niemand nog heeft geantwoord:
    Ik zou als eerste mijn baan terugeven aan de konegin..: ik ben immers geen masochist!!
    Marie heeft daar andere gedachten over: zij zegt: alle eigendom eerlijk verdelen: te beginnen in Nederland: daarna in de wereld.. Schatje hoor!! 🙂
    P.S. dank voor de felicitaties.. ik ervaar het inderdaad altijd met gemengde gevoelens.
    Wel: vanavond afwezig.. je kan wel raden waarom.

  90. christinA IP213.84.211.137 12 april 2008 om 20:06

    =Wat zou jij als eerste doen als je morgen Minister-President wordt?=
    Arbeidscontracten bekijken van iedereen die in mijn/het land/de regering in dienst is.
    En dan: kick assesReactie is geredigeerd

  91. jan bouma 12 april 2008 om 20:07

    @Aad
    Ze zijn daar bij jou in het Hoge Noorden wel erg nuchter! Hier beneden de rivieren gooiden ze maar de helft van het geld de lucht in (de rest hielden ze als balletje-balletje spelers gewoon in hun hand achter) en zeiden dan: "Nou zien jullie wel gelovigen, de helft heeft God genomen.." Toen werd bij jullie daar Bonifatius vermoord, in 752 dacht ik.-:))
    Iets anders:
    Alle lezers kunnen dus nu hun felicitaties alvast aan je sturen. En veel plezier verder met wat dan ook.

  92. jan bouma 12 april 2008 om 22:35

    @Allen
    tussentijds vermaak..
    U begrijpt dat zo’n pas benoemde MP ook pal moet staan voor de vrijheid van meningsuiting van de burger versus de onafhankelijkheid van ‘de Pers’. Welnu; er woedt even op ’n ander blog een strijd die daarover gaat. Misschien een amusant comment daarop als volgt:
    jan bouma / 12-04-2008 21:47
    @Allen
    Robert van Waning (19:43) heeft gelijk als dat de gang van zaken was zoals hij beschreef. Daarnaast kun en mag je zonder enig bezwaar iemand een "lobbyist" noemen. Het betekent gewoon dat iemand voor een bepaalde zaak pleit. Daar is op zich niets positiefs dan wel negatiefs meegezegd. Wat mij betreft dus een neutraal woord. Maar let op! Blijkbaar trof Van Waning wel doel met zijn (verwijderde) aanklacht, doch neutrale woord, vs Paul Brill omdat de laatste IN ZIJN SCHULDBESEF zich realiseerde dat Van Waning gelijk had. En toen veranderde dat de zaak. En ja, dan blijkt het hemd nader dan de rok dan die van het recht op vrijemeningsuiting en over Voltaires uitspraak wil ik het al helemaal niet hebben dan!
    Iets anders:
    Acht u het beledigend als ik zou zeggen dat iemand "microscopisch kleine hersens heeft met daaraan gekoppeld uiteraard een zeer beperkt denkvermogen" en waardoor zo’n persoon dan ook niet begrijpt dat als je je afzet (vaak met grof woordgebruik ook nog) tegen de zogenaamde Islambashers dat zij zichzelf schuldig maakt in gelijke mate van hetgeen ze wraken wil bij de Islambashers? Het is een oorzaak van veelvuldig gekrakeel. Nu weet eenieder wie ik bedoel.. (met die microscopisch kleine hersens en dat beperkte denkvermogen…) maar stel nu dat alle bloggers zich daardoor "beledigd" gaan voelen en gaan klagen; die hersens en dat denkvermogen worden daardoor overigens niet groter of beter door maar de klagers krijgen dan wel gelijk en Zweistra wordt verwijderd!
    M.a.w. ik heb mij hier weer even wat kunnen vermaken door wat ophelderingen te geven

  93. jan bouma 12 april 2008 om 23:03

    @Allen
    alweer ’n amusant stukje (vind ik; maar dat hoeft u niet te vinden, hoor). Zo’n pas benoemde MP moet zich natuurlijk ook bezig houden met het onderwijs en "de permanente educatie". Enfin..; ik ben ook bezig elders op dit blog met het volgende:
    (u leest ook nog aan wie het onder wijs wordt aangeboden..-:))
    jan bouma / 12-04-2008 22:54
    @Bondon 19:53
    Permanente educatie. De heffe des volkes. Doorbreking van de eeuwigdurende domheid. Allemaal zaken die me na aan het hart liggen, en die een dagtaak vergen… en, zo moet je ook nog begrijpen, hoe beroerd het gesteld is, nu begin ik daarmee ook nog bij de "top van Neerlands intelligentsia!" Ik ben ’n beklagenswaardig mens. Ja. Maar je maakt weer een enorme denkfout. Mijn persoon staat niet centraal maar m’n ideeën. Moeilijk hé; dat filosoferen…

  94. herman de winter 12 april 2008 om 23:09

    > als ik zou zeggen dat iemand "microscopisch kleine hersens heeft met daaraan gekoppeld uiteraard een zeer beperkt denkvermogen"
    Nou je kent jezelf natuurlijk het beste Jan, maar zo erg is het nu toch ook weer niet. Volgens mijn bescheiden mening dan.
    Toegegeven, voor een ziener ben je niet bepaald lichtgevend, maar microscopisch kleine hersens zijn wel héél erg klein.

  95. Cathy 13 april 2008 om 00:00

    @Aad.
    Van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag!
    Wij weten niet van elkaar waar wij wonen;
    geen probleem.
    Ik ken jou niet.
    Jij kent mij niet;
    Toch is dat geen probleem.
    Wij kennen elkaar alleen van "de vrolijke kant".
    Dat is voor ons geen probleem.
    Soms een beetje ondeugend
    maar wel heerlijk anoniem.
    Geen probleem.
    Nu wil ik jou feliciteren;
    Da’s effe een probleem!
    Ik kan geen andere manier bedenken
    dan jou dit rijmpje maar te schenken.
    Geen probleem toch?
    Liefs en een verjaardagszoen van Cathy. X

  96. jan bouma 13 april 2008 om 08:30

    @Herman de Winter
    Goedemorgen!
    "..om het Licht te kunnen zien heb je hersens nodig; ik sprak niet over je zaagsel.."-:))
    Moet me nu wat gaan prepareren op een preek voor de ongelovigen; je bent daarbij van harte uitgenodigd.

  97. Patricia Vermeulen 13 april 2008 om 10:47

    Als ik MP zou zijn? Ik zou het s’ochtends op een godsgruwelijk vroeg uur moeten opstaan afschaffen. Zeker na een avondje spelen volgens de Kamasutra. Wat overigens niet soms oplevert wat je zou verwachten als je eraan begint. Zeker niet wanneer je zo in de knoop komt te zitten dat je van het lachen vergeet waar het nu eigenlijk om begonnen was…

  98. jan bouma 13 april 2008 om 10:58

    @Allen
    (preek)
    Hedenochtend wil ik het eens met u hebben over ‘de ongelovigen’ die niet bestaan. U acht zich allen ongelovig, ten onrechte! U gelooft immers in uw ongeloof waardoor u niet anders dan gelovig kunt zijn. Welnu! Neemt u nu allen mijn boek ter hand, dat u niet hebt maar u kunt dat geloven, en waaruit ik u dan mag voorlezen de navolgende passage op pg. 63:
    citaat:
    "..De schrijver, de gelovige en de filosoof…"
    Zo.., zo… u noemt zich schrijver zegt u. Maar hebt u dan boeken, artikelen of publicaties op uw naam? Men mag zich niet zomaar ‘schrijver’ noemen hoor… Of u een schrijver bent bepalen anderen dan u zelf.
    – Oh.. Maar ik schrijf nu toch…
    Ja.., dat is waar, maar dat wordt door degenen die daar met kennis van zaken – veelal hebben zij daarvoor gestudeerd – niet serieus genomen… u bent volgens hen geen schrijver…
    – Ik schrijf nu zelfs een heel boek…
    Dat moge zo zijn, totdat dat uitkomt zullen de deskundigen bepalen dat u toch geen schrijver bent. Tot dan wensen wij niets van u te lezen. U bent nogmaals geen schrijver.
    – Dat wordt dan moeilijk…, ik bewijs u nu al het tegendeel van uw bewering…
    einde citaat.
    Wat is de moraal van dit verhaal gelovigen?!
    Die luidt: er bestaan per definitie geen ongelovigen. Die wensen immers te geloven in hun ongeloof waardoor zij toch weer gelovigen zijn geworden. Overdenkt u deze woorden als u Herman de Winter zou heten of enig andere naam. De "Thomassen" van deze wereld die zeggen niet te geloven terwijl ze wel geloven. Zij hechten namelijk geloof aan de eeuwigdurende domheid van de mensheid!
    Tot zover deze lezing, gelovigen! Gaat u nu allen heen en overweegt mijn woorden.
    Tenslotte zou ik nog wel de discipel en JARIGE Aad willen verzoeken… zo tussen de festiviteiten van zijn verjaardag door, te bevestigen hetgeen hij las op pg. 63 terzake de juistheid van bovengenoemd citaat.

  99. Aad Verbaast 13 april 2008 om 11:14

    @Christina:"kick asses": daar hoef je toch niet eens al die arbeidscontracten voor dor te lezen: kan zo ook wel! 🙂

  100. Aad Verbaast 13 april 2008 om 11:15

    @Cathy: hartelijke dank bij deze voor het fraaie gedicht: ik zal het op het prikbord hangen!!

  101. Aad Verbaast 13 april 2008 om 11:18

    @Patricia: Ik lees het al: jij hoeft je om PM te worden, je niet in allerlei bochten te wringen!! 🙂

  102. Aad Verbaast 13 april 2008 om 11:25

    @Jan: een fraaie preek zo na een zware avond (geloof ik), en dank voor de felicitaties!
    En inderdaad: het staat allemaal (al) op pagina 63.. ik kan dat bevestigen..
    Maar ja, ook dat moet de gelovige ongelovige maar geloven uiteraard. Moet je iets geloven als het beloofd wordt? Loof de dames en heren, die in u geloven!!Reactie is geredigeerd

  103. jan bouma 13 april 2008 om 11:40

    @Aad
    Mijn dank voor je bevestiging dat ik correct citeerde vanaf pg. 63.
    Of iets wel of niet geloofd zal worden? Ik neem de hedendaagse mens, anno nu in de 21e eeuw, daartoe serieus dat hij een eigen oordeelsvorming zal hebben om daar het antwoord op te geven.
    ‘Take it or leave it!’ zeg ik erbij. Prettige dag verder.

  104. nelus 13 april 2008 om 11:52

    @aad: @jan: weet jij wat "iepenbere legere scoale" is ? Ik wel. Heeft Aad me geleerd.
    Ik mocht van de partij zijn. Omdat we ons zo netjes hebben gedragen met de uitreiking van de gouden kerstbal. 13 april 00.00 uur:
    Er is er een jarig hoera hoera
    dat kun je wel zien dat is Aad
    dat vinden wij allen zo prettig ja ja
    en daarom dit ons geblaat:
    Hij leve lang, hij leve lang
    Hierperdepiehoera.

  105. jan bouma 13 april 2008 om 12:23

    @Nelus 11:52
    Ik geloof, als ongelovig gelovige, geen bal van die Kerstbal! Ik was er niet bij. Sluit me desondanks aan bij de aanhef van je lied voor Aad.

  106. Aad Verbaast 13 april 2008 om 12:41

    @Nelus: dank voor deze (wat late) aubade..
    Naast die lagere school nog een interessant gebouw:
    De iepenbiere biebilitiek!!
    Ja, die Friezen.. (ook een "ie": zijn ze dol op!!).
    De lezer heeft uiteraard hiermee wel een glimp opgevangen van de wereldse zaken die gisteravond zijn doorgenomen.. en opgelost uiteraard!!
    Jan: we geloven er weer helemaal in!! 🙂

  107. nelus 13 april 2008 om 13:17

    @aad: en dan niet te vergeten: de iepenbiere tsjerke. Ook leuk voor Jan kan die preken voor de o n b e m i n d e en o n g e l o v i g e gelovige.

  108. Aad Verbaast 13 april 2008 om 13:43

    @Nelus: de tsjerke oppe terpe!!

  109. jan bouma 13 april 2008 om 15:25

    @Allen
    Tussentijds wordt de intellectuele strijd wel voortgezet hoewel ik er liever vanaf zag; maar ja, je kunt soms niet anders terwille van "de ongelovigen" om er verslag van te doen. Zie hierna:
    jan bouma / 13-04-2008 15:19
    @Alib 14:42
    M’n waarde Alib!
    Ik geef toe dat deze aanhef aan je adres getuigt van enige neerbuigendheid en dédain mijnerzijds in jouw richting.
    Wat ik zeggen wil is dit:
    Zelden heb ik ooit eerder iemand meegemaakt die zo vastgeroest zit in oude denkbeelden zoals jij. Het hele machtsdenken waar je vanuit gaat is nog gebaseerd op "geweld", "indoctrinatie", "gevangenissen", "soldaten", "bewakers"… Terwijl het enige wat ik de mensheid presenteer is mijn analyses en ideeën in een totale vrijblijvendheid door erbij te zeggen; ‘take it or leave it!’ Anderzijds snap je ook wel dat de kracht van argumentatie soms dodelijk kan zijn voor de eigen standpunten. Zeker als je het besef hebt dat ik gelijk heb en dat je dus, zo voor jezelf, voor de rest van je leven moet rondlopen met een leugen. Daar komt dan nog bij, doordat je beter weet, dat daardoor ook schuld ontstaat. Slechts de onwetende kan een misdrijf begaan of… de niet toerekeningsvatbare om niet schuldig te hoeven zijn. Staande jurisprudentie. Maar zo dom ben je niet.. dus ik wens je veel succes toe met het trachten te verdringen, tegen beter weten in, van mijn in vrijblijvendheid gestelde oplossingen voor de toekomst van de mensheid.
    ——-
    Met bovenstaand antwoord reageerde ik op het bericht van Bondon dat ik hierna zal plaatsen.

  110. jan bouma 13 april 2008 om 15:28

    @Allen
    Bondon schreef..:
    alib / 13-04-2008 14:42
    @Bouma
    Het is duidelijk: wij zullen door jou goedschiks of kwaadschiks verlicht worden, opgedreven in de vaart der volkeren… Want wij zijn dom, naief en volgzaam.
    Maar wat als ik helemaal niet geholpen wil worden, beste Jan? Wat als ik vind dat jij geen enkel recht hebt mij te dwingen tot jouw zg. ‘superieure’ levensovertuiging? Hoeveel mannetjes in uniformen komen mij dan dwingen? Hoeveel gevangenissen heb je laten bouwen? Hoeveel bewakers heb je alvast aangesteld? Hoeveel beulen heb je onder contract?

  111. Aad Verbaast 13 april 2008 om 18:26

    @Jan: zie je wat ik bedoel??
    Zonde van je tijd en aandacht.. 🙂
    Die kun je beter aan zinville discussies besteden.. en aan eigen missie.. (en niet aan de zijne).

  112. Aad Verbaast 13 april 2008 om 18:48

    @allen:
    de volgende blog staat er weer op:http://www.volkskrantblog.nl/bericht/195708
    Ook daar kunnen jullie weer helemaal los!!
    Reageren dus!!Reactie is geredigeerd

  113. EOB 14 april 2008 om 14:34

    Ik zou het parlement de macht ontnemen, veel investeren in het leger en dan Polen annexeren.
    Oh nee, dat is al eens geprobeerd.Reactie is geredigeerd

  114. willem jan van der woude 15 april 2008 om 15:32

    Aad, er komt nog een veel leukere aan als de zomer voorbij is. In November breken de dijken door!
    Erasmus brug, Schiphol blijven buiten schot.
    Dus het Ruhrgebied via RTM ook. Anders ligt half Europa plat
    En nu de Betuwelijn nog. Dat gaat geld kosten voor nul komma nix
    Balkenende in de bocht.
    De Enkhuizer Almanak voorspelt nu al bij volle maan in November zware stormen.
    Maak de borst maar nat
    Ik ga dan strandjutten op Terschelling

  115. willem jan van der woude 15 april 2008 om 15:44

    Ik ben praktisch ingesteld en vind het oeverloze gezeik van Bouma irritant.
    Terwijl ik ook boeken lees.
    ‘When Nietsche met Freud’ Ik ben jaloers op de sigaren die daar in Wenen zijn verstookt.
    Het Beste van Bommel, Bouma, is ook niet verkeerd.
    In November gaan we indammen

  116. Aad Verbaast 15 april 2008 om 17:44

    @Eob: als het al eens geprobeerd is, is dat toch geen reden om het niet weer te proberen? 🙂

  117. Aad Verbaast 15 april 2008 om 17:46

    @WJvdW: als je iets irritant vindt, kun je er gewoon overheen lezen.. denk je dat ik alles lees, als ik bij een blog terechtkom? Kracht zit in de selectie..
    Ik ben benieuwd of de rest van je voorspellingen uitkomen..:-)Reactie is geredigeerd

  118. Florias 14 november 2009 om 18:05

    1.Het Torentje verbouwen
    2.Pieter Broertjes in het torentje gebieden.
    3 misdadigers zwaar bestraffen.

  119. Aad Verbaast 14 november 2009 om 22:20

    @Florias:
    daar heb je wel verrekte lang over moeten nadenken 😉

  120. Florias 14 november 2009 om 22:41

    Nee hoor.
    Split second.))

Geef een reactie

