Aad Verbaast

te gek voor woorden eigenlijk

! Dé uitslag én verwerkte resultaten van de verkiezing van ‘de GOUDEN KERSTBAL 2007!

Dé MegaMetaBlogKerstBallenBoom (MMBKBB) is nu met al jullie ballen opgetuigd. Hier het resultaat. Alle deelnemers bedankt!

Vlak voor de kerst verscheen hier De verkiezing van de GOUDEN KERSTBAL 2007 .
De aanzet was daarmee gegeven.

Vele Vbloggers hebben hun creativiteit ingebracht deze boom op eigen wijze af te maken.
Niet-Vbloggers konden de verleiding soms niet weerstaan hun ballen in de boom te hangen.
De inschrijving is gesloten. De resultaten (reacties) zijn verwerkt en de boom is nu af!

Uitleg:
Tussen haakjes: de gekopieerde bijdragen uit de reacties.
Niet tussen haakjes: de startballenboom.
Alles wat blauw is, is ‘klikbaar’.
Kli(n)kklaar!!

Veel lees, kijk en klik plezier! Ga er maar eens rustig voor zitten, het is een grote boom…

::
A
A
!Piek!
A
B
Bo
Bos: dure bal.
Bali : Balibal.
Kesler : voetbal.
PvdD: vleesballen.
Mabel : versierde bal.
OM: Ballen met fouten.
Pechtold : klein balletje.
Spong : BB: Bouterse bal.
Poetin : ‘time magazine’ bal.
Balkenende : onzichtbare bal.
(De DiscutantesBallet me go!!
(Peter Hoopman) : de humor bal.
Van der Heijden : bal in scherven.
(Tempelman) Wilders : geen bal aan.
(A.vd.Burg) : begrijp er geen bal van.
(Nelus) : BALkenende: blablablablabla
(Nelus) : Van Kooten en de Bie: hengstenbal.
(Nelus) : Mieke : niet weer over de oorlogsbal.
(Fred vd Wal) : De ballen! En laat ze niet vallen!
(Nelus)  : Martin Ross : het hele erge boekenbal.
(Adriano Antoine) : Moraes: Bolivaanse gasBAL
(Ina Dijstelberge) : Paus : als dat geen Christenbal is.
(Adriano Antoine) : Lula: Enorme Braziliaanse olieBAL
(Adriano Antoine) : Chávez: Eeuwige Venezolaanse olieBAL
(Ramirezi) : Ik hoop maar dat er geen balletjes-slikkers langskomen…
(Emma): Ik ga voor Jan Bouma: boekenbal! Erg leuk gevonden allemaal.
(Nelus)  Vogelaar: bal-shit.
(Nelus)  : Ab Klink: eierbal.
(De Columnist) : Bos: nep-bal.
(Nelus) Beatrix : bolle toet-bal.
(Nelus) : Al Gore: nobel(e) bal.
(Nelus)  : Netelenbos: weg-bal.
Hells Angels : Ballen met motoren.
(Nelus)  Tom Cruise: placenta-bal.
(Nelus) : Marian Thieme: vega-bal.
(Nelus) : Harm Schilder: klokkebal.
(Janneke): Ik ga voor de groene bal!!!
(Nelus) :  it sil heve: het elfstedenbal.
(De Discutantes) : U kunt de Boom in !!!
(Leo Dijkstra) : Doe mij maar een bitterbal.
(Nelus)  : Femke en Agnes: balletje, balletje.
(Ina Dijstelberge) : Paus : een schijnheilige bal.
(Nelus)  : Van Baalen 2: ideaaltypische corpsbal.
(Vroems) : Het kerstbal : kan ook wel de boom in.
(Moodswinger): Ik wordt hier aardig ballorig van.
Erica Terpstra : omvangrijke bal, met sportief gezicht.
(Nelus)  : Loretta Schrijver evenzo: blablabla (zonde).
van Baalen : alleen al omdat hij zijn naam eer aan doet.
(Nelus)  : En niet te vergeten voor onderweg: broodje bal.
(Staco):  Een idee, wie hangt de grootste ‘blogbal‘ in de boom?
(Bert): Fijn te lezen dat je op de bal speelt en niet op de man/vrouw … 🙂
(De Discutantes) : Wat zegt een Danseres die in de Kerst-boom flikkert??
(De Discutantes) : En een échte Kerst-piek heeft een Linker en Rechter-bal!!
(De Discutantes) : En de Familie Ballegooien heeft natuurlijk een lége Kerst-boom..
(Motek from Space) : ik ben een luis..mag ik de boom dan in? (Aad): als Spaceballs?
(Jan Bouma) : En ik zie door alle ballen potjandosie die hele kerstboom niet meer!”
(Jan Bouma) – met het vervolg zie boven – Dat is iets anders dan “het bos!” De ballen!
Jan Bouma : boekenbal.
Kerstpakket : geen bal aan.
Verhofstadt : Belgische bal.
(Petrus) : geen ballen voorhanden.
Apothekers : Bittere pil, in balvorm.
(Nelus) :  it sil heve: het elfstedenbal.
(Thea) : Aad!!! Begripvolle burgerbal.
Clinton : Hillary-sche bal in sigaarvorm.
Terroristen : geen bal, maar granaatappel.
Wilders : Echte bal ja, maar die heeft al een prijs.
(Nelus)  Neelie Smit Kroes.: Peper-dure Euro-Bal.
(Tandwielfabriek) : Jort Kelder : De comeback kid-bal.
(Gus Bolden) :  eerlijk. Ik wil er altijd zo’n vogeltje in.
(Nelus) : Berlusconi: balle (flauwekul in het Italiaaans).
(A.vd.Burg) : Zou Bal-kenende nog wel één bal hebben?
(Heer Lot) :  Het is al een mooie boom aan ut worden :-))
(Motek from Space): ik zie geen bal *l*…wanneer zijn ze gaar?
Bush : Giga bal: voorkomen van oorlog? Door oorlogen te starten?
Verdonk : een bal in (een) beweging, die wel erg stilletjes in de boom hangt.
(Jan Bouma): Aad ziet mij kennelijk als een soort kerstbal hangen in zijn boom.
(Motek) : Paus : Vaticaanse bal,  beschermde mos-jatter en antieke kerstboom-graver.
(Maria Dolores) : Doe mij maar een onzichtbare bal, gemaakt van illusies en dromen….
Ayaan Hirsi Ali : Kwetsbare bal, moet op een veilig plekje hangen. Vrouw met ballen.
Jaap de Hoop Scheffer : Eerst kleine bal bij Bush. Toch de grote bal geworden in Brussel.
(Annet) : zorg eerst voor vrede in je eigen ballenboom, hét startpunt voor harmonie en rust.
Én Annet zorgt voor de stam van de boom:
Jerry zingt: big balls of fire
vuurbal
nasibal
bamibal
ballorig
balsemien
baltsen
gebalde vuisten
corpsbal
rijstbal
balijn
balstorig
balleman (naam van een kater)
(Motek from Space): ik zou het fijn vinden de mini-mini-mini balletjes, zeer toepasselijk, aan de voet van deze boom te laten liggen 🙂 : wereldbal, woeiiiiii..
(De Stripman) : Als je een bal ter grootte van een kilo in de oven schuift moet je toch rekenen op ruim een uur, bij 160 graden. Het eerste half uur met een aluminiumfolietje erover en daarna zonder voor het bruine korstje…;o)
(Johan HvD) : Vergeet u vooral de gewone, glimmende, ronde kerstballen niet, plus de besneeuwde klokjes en iets van engelenhaar. Dat maakt het algeheel sfeervoller en niet zo ballorig…

Ruud Zweistra ging voor de mystieke piekervaring en maakte die af. De boom dreigde topzwaar te worden!
Geen bezwaar want De Stripman icm  Johan HvD  bouwden immers een het solide voetstuk (zie hierboven) van deze fleurige Kerstboom!
Waar bovenop de miniballetjes van  (Motek from Space) losjes gedrapeerd zijn..

Bovendien verzorgt Annet nog als toegift een spontaan gedicht om ook de omgeving van de Kerstboom extra cachet te geven:

“Oh nu begrijp ik het pas geloof ik
even mijn balboekje opzoeken
en mijn balpen,
ga nu naar buiten mijn ezeltje balkt
en ik maak voor morgen balkenbrij
I’m like a rubber ball

Rest nog de weg te geven prijs: een avondje uit eten met Aad (naar suggestie van A. vd. Burg in antwoord op vraag van Vroems) die schrijver/samensteller dezes volgaarne overneemt!

Het gemoed stroomt vol bij het aanschouwen dezer pracht!!!! Bedankt allen!!!!

De jury had het moeilijk een keuze te maken. De notaris (i.o.) heeft uit de brede top gekozen.

De winnaar van de GOUDEN KERSTBAL 2007 is: Nelus !!!!
Gefeliciteerd, eeuwige roem valt u deel, en we gaan lekker eten!

Als toegift suggereerde Nelus nog dat er gezien de kerst toch wel een bal aan ‘het kindje’ gewijd moest worden: Ik kies voor: Jesus: als kindje al iemand met ballen!  en:  die wist wat “eens een balletje opgooien” was..

Allen hartelijk bedankt! En alvast een geweldig 2008 gewenst!!
 

Het aftellen kan beginnen….

Verantwoording:
1. Over deze MegaMetaBlogKerstBoom (anders dan bij alle andere wedstrijden) kan wél worden gecorrespondeerd/gereageerd: reacties/aanbevelingen worden transparant genoteerd. 2. de links zijn met zorgvuldigheid opgesteld. Mocht er iets niet kloppen/werken: laat even weten, het zal worden gecorrigeerd.
3. De teksten zijn (zoveel mogelijk) letterlijk overgenomen van de deelnemers. Mochten er fouten in zijn geslopen: laat even weten bij ‘reacties’.
4. Nog even ten overvloede weer: “niets persoonlijks hoor: het zijn maar Kerstballen!”
5.  Mocht iemand zijn bijdrage(n) alsnog verwijderd willen zien: laat weten, daar wordt passende actie op genomen.
6. Volgend jaar December: het vervolg? Of gaan we al het eerder over Hét Paasei van 2008″ hebben?
7. En: het gaat gelukkig eens een keer helemaal nergens over.. Of toch wel?
8. Ik heb er veel plezier aan beleefd. Ik hoop meerderen met mij.
9. Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

33 Reacties op “! Dé uitslag én verwerkte resultaten van de verkiezing van ‘de GOUDEN KERSTBAL 2007!

  1. Maria-Dolores 26 december 2007 om 15:26

    wat leuk! zal best veel werk geweest zijn om er een beetje een behoorlijke boom van te maken.
    nu weten we ook allemaal wie Nelus is.
    (en leuk dat mijn onzichtbare bal er tòch ook op staat :-))Reactie is geredigeerd

  2. Aad 26 december 2007 om 15:28

    @Maria-Dolores
    JIj kunt snel lezen :-))
    Was wel leuk knutselen, tussen de gangen door… En natuurlijk hangt jouw bal er ook in!Reactie is geredigeerd

  3. Aad 26 december 2007 om 15:39

    @Nelus: heel hartelijk gefeliciteerd. Met je vele creatieve vondsten heb je de prijs zeker verdiend.. E-mail onderweg..

  4. Ina Dijstelberge 26 december 2007 om 15:45

    Je hebt de kerst goed besteed. Chapeau…:-)

  5. Aad 26 december 2007 om 15:51

    @Ina:
    Dank je.. ga nu mede geïnspireerd door jouw foto’s van jouw kookselen van gisteren, maar weer achter het fornuis…

  6. nelus 26 december 2007 om 17:03

    En dat op tweede kerstdag. Het geluk kan niet op in huize Nelus. Wie had dat gedacht ?
    Ik ben natuurlijk heel beniewd naar de man achter Aad. Hij heeft mij in elk geval veel plezier laten beleven met het optuigen van de kerstboom. En het heeft mij dan ook helemaal geen moeite gekost om mijn creativiteit aan te boren. Enige bescheidenheid ten aanzien van het winnen van de prijs is dan natuurlijk wel op zijn plaats. Ik vind het zo’n goed initiatief dat ik pleit voor een voortzetting al dan niet richting pasen. Of 2008 gebruiken om ingredienten te vergaren om de boom voor 2008 op te tuigen. Hoe dan ook, mijn aandeel zal er weer zijn. Aad, hartelijk bedankt en ik zie uit naar jouw uitnodiging.

  7. Motek from Space 26 december 2007 om 17:11

    Toppie gedaan Aad! namens de mini mini mini ma en pa…from space…:-)

  8. Aad 26 december 2007 om 17:14

    @Nelus:
    Nelus, het siert je dat je zo bescheiden bent.. Maar in deze hoeft dat niet:je hebt een prijs!
    Fijn dat huize Nelus daar zo enthousiast van kan worden. Goede daad voor vandaag weer verricht.
    Kijk en dat kostte mij weer niet veel moeite..
    Voortzetting: ergens suggereerde ik al: het grootste (rotte)ei (zo rond de Pasen). Wie weet..
    Uitnodiging?: e-mail was al onderweg.. Kook jij?? Je hebt immers aangetoond dat geen moeite je teveel is
    :-))Reactie is geredigeerd

  9. Aad 26 december 2007 om 17:17

    @Motek: en jij bedankt voor je bijdragen, ik heb er van genoten!
    P.S.: spaceballs, één van je favoriete films?Reactie is geredigeerd

  10. nelus 26 december 2007 om 17:42

    kook jij ?????????????

  11. Motek from Space 26 december 2007 om 17:46

    Space…houdt VRIJHEID in…een groot goed in alle opzichten..

  12. Aad 26 december 2007 om 17:53

    @Nelus: die vraag had ik al aan jou gesteld.. Altijd in voor een oplossing: koken we allebei?
    Of jij kookt (ik warm immers alleen maar op), doe ik de afwas.. :-))
    @Motek: helemaal mee eens!! :-)Reactie is geredigeerd

  13. nelus 26 december 2007 om 18:30

    ik kan me niet herinneren dat die vraag al voorbij gekomen is. Maar het is ook spannend om af te spreken dat ik kook en jij afwast. Ook dan kan ik de man achter Aad leren kennen. En daar gaat het om nietwaar ?

  14. nelus 26 december 2007 om 18:35

    Maria Dolores, ik las dat jullie allemaal nu weten wie Nelus is. Ik ben heel erg benieuwd hoe je daaraan komt en wie je denkt dat ik ben

  15. Aad 26 december 2007 om 18:41

    @Nelus: mooi om te zien dat we het zo gauw eens kunnen worden: geheel in de kerstspirit!!
    Dat beloofd wat!!
    Je commentaar naar Maria: tja kom daar maar eens achter (wie Nelus is), maar ik krijg tenminste een reëele kans: met het etentje!! Kijk er naar uit!!

  16. jan bouma 26 december 2007 om 18:50

    "Nikkelen Nelus!" Was dat geen liedje van Wim Sonneveld? Hoe en waarover dat allemaal ging weet ik niet meer; staat me zoiets vaags bij… Maar in ieder geval van harte Nelus met je uitverkiezing! En het enige wat ik op je blog lees is dat je uit "Groningen" komt of zou komen want dat kan natuurlijk net zo goed "Goes" zijn. Who cares!

  17. Aad 26 december 2007 om 18:55

    @Jan Bouma: ik had je al gemist!!! Fijn dat je er even was!!
    Heb je gezien dat er meerderen ‘voor je gingen’.. Goed nieuws!!
    Iets zei me dat je er heimelijk ook voor ging!!
    Ik had zeker de prjs ook aan je gegund hoor (alle anderen ook overigens..).
    Het leven is soms hard en onrechtvaardig.. Maar ook daar weet je alles van..Reactie is geredigeerd

  18. jan bouma 26 december 2007 om 20:06

    @Aad
    "…al goed, mien jong!" (zeggen ze in Groningen!)
    "ik ben ook niet van nikkel,
    doch slechts een spikkel…,
    en dan ook nog van marsepein!"
    Komt onze "Dichter des Vaderlands" ook niet uit Groningen? Er gaat niets boven Groningen! Groet! jb

  19. Aad 26 december 2007 om 20:20

    @Jan: ik heb er zeven jaar gewoond.. Maar dat was lang lang geleden. Met heel veel genoegen overigens!
    Je geeft weer blijk van meerdere talenten overigens! Hulde!

  20. marsjan 26 december 2007 om 20:34

    Jeetje wat een werk joh en leuk! Groet mjan.

  21. nelus 26 december 2007 om 20:46

    ut Grun’

  22. Aad 26 december 2007 om 20:52

    @Marsjan: was ook leuk om te doen: en veel interessante blogs gezien: aanraders..

  23. de Stripman 27 december 2007 om 09:44

    Een imposante boom ! En Nelus gefeliciteerd…;o)

  24. Aad 27 december 2007 om 10:03

    Met dank, Stripman voor je bijdrage daaraan!

  25. D E D I S C U T A N T E S 27 december 2007 om 10:33

    Goe D E N morgen .. U heeft dus de Woorden bij de D a a d g e n o e m d ! én gedaan..
    Ik schrók wel even..
    Zo te zien ‘Hàng’ ik behoorlijk aan de Boom!!
    Ben verlégen van zoveel
    ‘Discutantabele Bàllen’
    Hoelang blíjven die ‘Hàngen’? ??????????????
    Groet Joshua

  26. Aad 27 december 2007 om 10:41

    Inderdaad: de discutantes hun gewichtige bijdrage geleverd aan dees schoonheid.
    En ze blijven lang hangen, die ballen..
    Gaat zo maar door!

  27. Daniëlle 27 december 2007 om 11:41

    Heel leuk gedaan Aad :-))

  28. Aad 27 december 2007 om 12:25

    Was ook leuk om allemaal mee te maken.. jammer dat je er niet bijstond.. Volgende keer?

  29. Aad 27 december 2007 om 12:26

    En ik kon je niet evenaren met je kunstige kerstwens.. knap gemaakt!!

  30. De Columnist 27 december 2007 om 13:24

    Bedankt voor de tip over de lange laadtijd van mijn site. Zal er wat aan doen. Kun je later kijken of het beter is.
    Bedankt. Voorspoedig 2008
    Grt De Columnist

  31. Aad 27 december 2007 om 13:42

    @de columnist: ik ga zeker kijken, ook met lange laadtijd altijd interessant om te lezen!Reactie is geredigeerd

  32. eva 27 december 2007 om 14:42

    Prachtballenboom!
    Kom ik de komende dagen wel mee door!
    gr eva

  33. Aad 27 december 2007 om 15:00

    @eva
    Als je alle links aanklikt, ben je wel even bezig ja :-))

Geef een reactie

