Aad Verbaast

te gek voor woorden eigenlijk

Verkiezing van ‘de GOUDEN KERSTBAL 2007

iedereen kan nu meedoen met de verkiezing van de gouden kerstbal van het jaar 2007!!
N.B.: (26/12) Uitslag inmiddels bekend, klik
  hier….Verantwoording:
Bij het optuigen mijn kerstboom speelde ik met de gedachte wat en daarna, wie ik er eigenlijk in zou willen hangen.
Bij het plaatsen van de ballen kreeg een ik namelijk een vreemde associatie met middeleeuwse gebruiken in landen waar dit nog usance is en was: Afghanistan, Amerika Irak, Iran, en nog vele andere landen.
Een vreemde associatie met dit afschuwelijke en barbaarse gebruik, maar er dan maar een ludiek draai aan geven. Dit in de sfeer: gezellig, zalig vrolijk kersfeest etc.

Wie zou ik (in mijn boom) willen ophangen? En wie verdient dan die prijs? En hoe zouden die ballen er dan uitzien?

Ballen die door mijn hoofd schoten, en hoe die er dan zouden uitzien:

::
O
O
Piek?
O
Bos: dure bal.
Kesler: voetbal.
PVV: vleesballen.
Mabel: versierde bal.
Poetin: ‘time magazine’ bal
Van der Heijden: bal in scherven.
Van Baalen: alleen al omdat hij zijn naam eer aan doet.
Pechtold: klein balletje.
OM: Ballen met fouten.
Spong: BB: Bouterse bal.
Balkenende: onzichtbare bal.
Hells Angels: Ballen met motoren.
Erika Terpstra? omvangrijke bal, met sportief gezicht.
Bali: Balibal.
Jan Bouma: boekenbal .
Kerstpakket: geen bal aan.
Verhofstadt: Belgische bal.
Apothekers: Bittere pil, in balvorm.
Clinton: Hillary-sche bal in sigaarvorm.
Terroristen: geen bal, maar granaatappel.
Wilders? Echte bal ja, maar die heeft al een prijs.
Bush? Giga bal: voorkomen van oorlog? Door oorlogen te starten?
Verdonk? een bal in (een) beweging, die wel erg stiletjes in de boom hangt.
Ayaan? Kwetsbare bal, moet wel op een veilig plekje hangen. Vrouw met ballen.
Jaap de Hoop Scheffer? Eerst kleine bal bij Bush. Toch de grote bal geworden in Brussel.

Het optuigen is een aardig eindje op weg; het lijkt al welhaast een echte Kerstboom.
Deze ballen kunnen alvast met zijn allen de boom in!

Wel een kunstboom: weg met de echte bomen, bomen kappen kan niet meer.
Nu nog de lampjes er in en dan gaan ze wellicht nog flonkeren ook die ballen.
Oh ja: niets persoonlijks hoor: het zijn maar Kerstballen!

Nog kandidaten genoeg voor deze nieuwe prijsvraag: iedereen mag stemmen!! Tips voor nog meer ballen? Er is nog genoeg ruimte in de boom.

Een vrolijke, gelukkige, en zalige Kerst aan allen!! Vrede op Aard..Ik weet niet of ik al het aandurf om het over ‘iemands uiteinde’ te hebben.

 

!!! Nabericht!!!: (26/11/07):
De inschrijving is gesloten.. Dé uitslag én verwerkte resultaten van de verkiezing van ‘de GOUDEN KERSTBAL 2007’ kun je hier vinden.
En de uitreiking van de prijs uiteraard!!!

127 Reacties op “Verkiezing van ‘de GOUDEN KERSTBAL 2007

  1. Annem. van den burg 21 december 2007 om 14:27

    Ik begrijp er geen BAL van!

  2. Aad 21 december 2007 om 14:30

    @annem.
    Dan hang je er toch gewoon slingers in! 🙂

  3. tandwielfabriek 21 december 2007 om 14:50

    Jort Kelder. De comeback kid-bal

  4. Vroems 21 december 2007 om 14:55

    Het kerstbal.
    Kan ook wel de boom in
    Wat is de prijs eigenlijk?

  5. Aad 21 december 2007 om 15:06

    @vroems:
    Prijs: uiterard eeuwige roem, en wat dacht van de gouden piek!

  6. annet 21 december 2007 om 15:09

    ach, zorg eerst voor
    vrede in je eigen
    ballenboom, het startpunt
    voor harmonie en rust;)

  7. Annem. van den burg 21 december 2007 om 15:09

    @ De prijs is een avondje uit met Aad!
    @ Zou Bal-kenende nog wel èèn bal hebben?
    An.

  8. Leo 21 december 2007 om 15:19

    Doe mij maar een bitterBAL.

  9. Aad 21 december 2007 om 15:19

    @annet en Annem en Leo: bedankt, allemaal mooie suggesties/vragen.Reactie is geredigeerd

  10. tempelman 21 december 2007 om 15:20

    Wilders: geen bal aan.

  11. Aad 21 december 2007 om 15:23

    @tempelman: bedankt.. ik zet net te denken, had ik deze blog toch maar in de categorie ‘kunst’ moeten onderbrengen, gezien alle kunstige reakties tot nu toe, en loskomende creativiteit van de Vblogers??? Bedankt.. (mooi schilderijtje overigens van die spruit)Reactie is geredigeerd

  12. Ina Dijstelberge 21 december 2007 om 15:50

    Wat dacht je van de Paus. Heeft het afgelopen jaar de strijd aangebonden tegen de Moslims, Amnesty International en op de valreeep zijn de atheïsten aan de beurt.
    Als dat geen Christenbal is…

  13. Aad 21 december 2007 om 16:14

    @Ina: ja die is ook leuk! niet ‘hij’ maar ‘die’! Heeft zeker een plaatsje verdiend :-)Reactie is geredigeerd

  14. Motek from Space 21 december 2007 om 16:17

    lag op het puntje van m’n lippen; die Vaticaanse bal 🙂 die beschermde mos-jatter en antieke kerstboom-graver 🙂

  15. Peter Hoopman 21 december 2007 om 16:28

    de humor bal

  16. jan bouma 21 december 2007 om 16:53

    @Aad
    Op het blog van @Ina Dijstelberge zie je mij – kennelijk – ook als een soort "kerstbal" hangen in jouw boom. Inderdaad vroeg ik je in dat mailtje die provocatieve Stelling en samenvatting van m’n boek als "blog" op te voeren. Waarom? Je bekritiseerde immers de domoren die dat niet zouden begrijpen (waaronder "de politiek").
    Vreemd vind ik het dan vervolgens dat je nu @Ina Dijstelberge verwijt "dat ik haar voor mijn karretje heb weten te spannen". Je had daar immers zelfs de vrijheid toe; EXCLUSIEF, zoals ik je schreef. Dat doe je niet omdat je je niet deskundig genoeg acht maar ook omdat je mijn visies wilt delen. Soit!
    Maar concludeer dan vervolgens niet, ten onrechte en ten nadele van mij noch van Ina Dijstelberge, die jouw "problemen" niet zien, "dat zij zich voor mijn karretje heeft laten spannen."

  17. Aad 21 december 2007 om 17:50

    @Jan.: Ik schreef letterlijk in de blog van Ina: ‘maar je hebt toch iemand kunnen vinden om voor je karretje te spannen…
    Je en je (lees je dat goed?)
    .. Ik verwijt niemand iets, en zeker Ina niet.. Jou ook niet, ik heb je veel succes gewenst en blijf dat doen..
    "Op het blog van @Ina Dijstelberge zie je mij – kennelijk – ook als een soort "kerstbal" hangen in jouw boom": als je gewoon even de rust had genomen de bovenstaande blog door te lezen, dan was je (ook) jezelf tegengekomen..
    In illuster gezelschap nog wel… Da’s toch goed nieuws?
    Goed lezen is een kunst op zich! Goed schrijven ook!Reactie is geredigeerd

  18. Emma 21 december 2007 om 18:09

    Ik ga voor Jan Bouma: boekenbal! Erg leuk gevonden allemaal.

  19. Motek from Space 21 december 2007 om 18:14

    ik ben een luis…mag ik de boom dan in? 🙂

  20. Aad 21 december 2007 om 18:27

    @Motek from Space: natuurlijk, iedereen kan de boom in :-)..
    Wat dacht je van: Motek: spaceballs!.. (leuke film was dat!)
    @Emma bedankt.. en Jan BOuma zal met je recommendatie erg blij zijn..

  21. fred van der wal 21 december 2007 om 18:30

    De ballen!
    en laat ze niet vallen!

  22. Aad 21 december 2007 om 18:31

    @jan: Jan, er heeft al iemand voor je gestemd!!! (Emma).. Je staat aan top!!
    Zie ook:
    "Annem. van den burg/21-12-2007 15:09
    @ De prijs is een avondje uit met Aad!"
    Als dat toch eens waar zou zijn, gaan we nog eens eten met elkaar.. (in dat beroemde hotel vlak bij nieuwspoort, waar menig kabinet is gesmeed..).

  23. nelus 21 december 2007 om 18:43

    Van Baalen 2: ideaaltypische corpsbal
    Van kooten en de Bie: hengstenbal
    Martin Ross : het hele erge boekenbal
    Mieke :niet weer over de oorlogbal
    BALkenende 2: blablablabla
    Loretta Schrijver evenzo: blablabla (zonde)
    En niet te vergeten voor onderweg: broodje bal.

  24. Aad 21 december 2007 om 18:49

    @Nelus: zeer gewaardeerd, een redelijk gevulde boom krijgt nu echt body!!! Je gaat wel voor de prijs: een avondje eten met aad!
    (Naar "Annem. van den burg 21-12-2007 15:09
    @ De prijs is een avondje uit met Aad!") 🙂 Ik kijk er naar uit!
    Met name die "BALkenende" Brilliant!!Reactie is geredigeerd

  25. jan bouma 21 december 2007 om 18:58

    @Allen
    "…En ik zie door alle ballen godverdomme die hele kerstboom niet meer!" Dat is iets anders dan "het bos!" De ballen!
    Emma kan mij uiteraard bellen… zie m’n website voor het nummer.(tje)Reactie is geredigeerd

  26. Aad 21 december 2007 om 19:28

    @Jan: 🙂 het woord ‘godverdomme’ zie ik overigens niet graag.. Mensen kunnen er zich door gekwetst voelen..
    Ik zal de reactie van je (nog) niet verwijderen. Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.
    Dat je voor twee telt is overigens alweer een compliment..
    Zo zie je maar weer: alles is relatief!!Reactie is geredigeerd

  27. A C T U A L I T Y - D I S C U T A N T E S 21 december 2007 om 19:31

    U kunt de Boom in !!!
    Wat zegt een Danseres die in de Kerst-boom flikkert??
    Ballet me go!!
    En een échte Kerst-piek heeft een Linker en Rechter-bal!!
    En de Familie Ballegooien heeft natuurlijk een lége Kerst-boom..
    Zo goed Aad, mag je geen Mail sturen !!
    Bedankt voor je Commentaar bij de …….Tantes
    Groet Joshua Allemaal net verzonnen

  28. Aad 21 december 2007 om 19:35

    @Discutantes en aan @allen: leuk om te blijven volgen die discutantes!! 🙂 Inspirerend!!
    En dank voor je bijzondere ballen die je hier toevoegd: kunststukjes!!
    En mail: je mag me natuurlijk mailen blijven sturen, maar ik kan/doe er niets mee..Ik kijk graag en veel liever naar je nieuwe vondsten op de VblogReactie is geredigeerd

  29. Motek from Space 21 december 2007 om 19:41

    ik zie geen bal *l*…wanneer zijn ze gaar?

  30. Aad 21 december 2007 om 19:42

    @Motek from Space: ook geen "Spaceballs"?? 🙂 , zie eerder hier.Reactie is geredigeerd

  31. Motek from Space 21 december 2007 om 20:06

    woeiiiiiiiiiiiiiiii….:-)

  32. de Stripman 21 december 2007 om 20:10

    Als je een bal ter grootte van een kilo in de overn schuift moet je toch rekenen op ruim een uur, bij 160 graden. Het eerste half uur met een aluminiumfolietje erover en daarna zonder voor het bruine korstje…;o)

  33. jan bouma 21 december 2007 om 20:16

    @Aad
    Terechte opmerking: verwijder het maar. Meestal zeg ik erbij "sorry!" ik wil de gelovigen niet kwetsen ik bedoel natuurlijk "potjandosie!" Zijn alle ggggrristelijken ook weer tevreden.

  34. Aad 21 december 2007 om 21:14

    @de stripman:ik hang ook die grote bal van je erin :-)Lekker smullen! Net als jou strips overigens..Reactie is geredigeerd

  35. Aad 21 december 2007 om 21:15

    @Jan bouma.. goede actie Jan: klasse!

  36. Heer Lot 21 december 2007 om 21:18

    Het is al een mooie boom aan ut worden :-))

  37. jan bouma 21 december 2007 om 22:55

    @Allen
    krijg zojuist vreselijk bericht door… (u leest het morgen wel in de krant)
    "..wat dan…?"
    Nou… Aads kerstboom is in de fik gevlogen maar toen daarna ook de hele wijk waar-ie woont!
    Aad zoekt onderdak voor de komende dagen; Annemarie heeft inmiddels hulp geboden!
    maar die werd toen weer door de vrouw van Aad afgerost!
    Goddank! JB

  38. Aad 21 december 2007 om 23:00

    @Jan: humor Jan!! 🙂
    je bent niet juist geïnformeerd.. Komt dat wel vaker voor bij je? Als schrijver van serieuze onderwerpen, begeef je je nu (om in winterse sferen te blijven) op glad ijs… :-)Reactie is geredigeerd

  39. Johan HvD 21 december 2007 om 23:09

    Vergeet u vooral de gewone, glimmende, ronde kerstballen niet, plus de besneeuwde klokjes en iets van engelenhaar. Dat maakt het algeheel sfeervoller en niet zo balorig…

  40. jan bouma 21 december 2007 om 23:26

    @Aad
    op m’n website staat de beroemde foto van Einstein die z’n tong uitsteekt…. groet! jb

  41. Aad 21 december 2007 om 23:36

    @Jan
    Zet maar even je website hier waar je naar verwijst (help ik je alweer reclame te maken voor je), en alweer gratis!!Reactie is geredigeerd

  42. Aad 21 december 2007 om 23:38

    @Johan HVD: goede suggestie, zal zeker gebeuren :-). Bedankt!Reactie is geredigeerd

  43. nelus 21 december 2007 om 23:57

    nog een paar ballen;
    Femke en Agnes : balletje balletje.

  44. Aad 22 december 2007 om 00:19

    @Nelus: ook leuk.. overigens, ik moet even de eer terug geven aan Annem. van den Burg: zij heeft reeds om 15:09 vanmiddag BALkenende("BAL-kenende") genoemd.. Eerlijk is eerlijk…
    Ik blijf het brilliant vinden.Wat kan ik toch soms over dingen heen kijken!! 🙂

  45. Thea 22 december 2007 om 00:39

    Aad !!! Begripvolle burgerbal.

  46. nelus 22 december 2007 om 00:46

    @aad
    voor mij zit de glimlach niet in "BAL-kenende" maar in blablabla (een ruime interpretatie van bal).
    Overigens: misschien wel interessant voor marie: 22 en 23 december in de A-kerk te groningen; een heilgenbeelden-tentoonstelling.

  47. Aad 22 december 2007 om 09:26

    @Thea: hmm.. in mijn eigen boom? Ach waarom niet: die hangt er ook inmiddels in!
    @Nelus: Ik snap het nu: je staat nog steeds bovenaan!Reactie is geredigeerd

  48. Maria-Dolores 22 december 2007 om 09:38

    doe mij maar een onzichtbare bal, gemaakt van illusies en dromen…

  49. Aad 22 december 2007 om 10:05

    @Maria-Dolores: een prachtige bal!! Die hangen we er zeker in!!

  50. MOODSWINGER 22 december 2007 om 13:23

    Ik word hier aardig ballorig van.

  51. staco 22 december 2007 om 13:29

    Een idee, die hangt de grootste ‘blogbal’in de boom?

  52. jan bouma 22 december 2007 om 14:23

    @Aad
    Zie hieronder.
    jan bouma / 22-12-2007 13:22
    @Aad
    Voor jouw miskend gevoel
    je weet waar ik op doel
    hierbij het antwoord.
    Kijk! M’n waarde vriend
    ge voelt u miskend omdat
    ge me hing als Kerstbal
    in uw stal.
    (En daarbij verwijzend naar het Boekenbal)
    Een trauma rijst bij me op!
    Wat lees ik op pg. 284: (ik wordt (denkbeeldig) geïnterviewd door ‘Simon Carmiggelt’ die tijdelijk terugkeerde op aarde)
    quote:
    En hij verzonk opnieuw in gepeins terwijl hij ietwat hoekig en nors over de bar van Keyzers Bodega leunde. Tussen zijn barkruk en de tap stond een leren lichtbruine foedraal waarbij aan de bovenzijde een metalig glinsterend handvat te zien was dat deed denken aan het uiteinde van een honkbalknuppel… Toen hij mijn blik in die richting zag zei hij slechts toonloos: "Ja… dat is mijn Morgenster… van titanium… Daar sla ik de lucht mee uit de woorden.." En opnieuw zweeg hij. Het geroezemoes achter z’n rug deed denken aan de sfeer van een uitgelaten Boekenbal en dat speelde zich letterlijk "achter z’n rug" af; hij maakte daar duidelijk geen deel van uit.
    Begrijp je nu dat ik niet 1 2 3 kon reageren met dit fragment in gedachte?
    Vanzelfsprekend: ook prettige dagen. etc. etc. etc. groet! jb
    Opmerking: laat de discussie wel doorgaan ondertussen; u hebt er reflectietijd genoeg voor tijdens nu JUIST deze dagen

  53. Ruud Zweistra 22 december 2007 om 15:40

    Ontbrekende mystieke keuzemogelijkheden in verband met de ware piekervaring:
    1. B.
    2. Ba.

  54. jan bouma 22 december 2007 om 15:58

    @Ruud
    Dit lijkt me nou ’n typische verkklaring die bij nummertje 14 past..; zie het blog van @Ina.
    Verklaar je toch nader, man! Je lijkt wel ’n Voodoo-priester of Jehovagetuige! Met de Kerst zal er "Licht" wezen; jouw abacadabra zit daar nog ver van vandaan…

  55. Ruud Zweistra 22 december 2007 om 16:14

    @Jan,
    Kom kom, ik heb jou al geantwoord bij Ina, en deze reactie is een speeltje richting Aad. Je hoeft toch niet alles te begrijpen…????
    Ik heb trouwens al een behandeling gehad voor die kwaal.

  56. jan bouma 22 december 2007 om 16:40

    @Ruud
    Ge kent m’n aard; als ’n gesel achtervolg ik "de intelligentsia" tot ze op apegapen liggen! Soms schiet ik er wat…, bij nader inzien, als "collatteral damage", teveel overhoop! Stel je nu maar aan mijn zijde – wie niet voor mij is is tegen mij ! – zodat je aan de goede kant staat. Ik bedoel aan de zijde van het vuurpeloton! Wordt je ook niet geraakt!
    groet! jb
    ‘k ga nu wel even kijken bij @Ina wat je ervan gebakken hebt en of ik er chocola van kan maken!Reactie is geredigeerd

  57. Aad 22 december 2007 om 18:30

    @Staco en @moodswinger: bedankt voor de input, gewaardeerd! 🙂

  58. Aad 22 december 2007 om 18:34

    @Jan Bouma, ik was even weg, en lees je reacties..
    @14:23: knap fragment! Ik begrijp het volkomen!

  59. Aad 22 december 2007 om 18:39

    @Ruud en @Jan Bouma (erna):
    Ik ben de nummering waar jullie beiden naar refereren even kwijt. Maar zal mogelijk een leemte zijn in mijn korte termijn geheugen..
    Ik heb ook ergens de hoop niet laten varen dat op zijn minst één van jullie (mogelijk allebeide) die leemte gaarne willen opvullen, door mij naar de juiste verwijzing te leiden..
    En @Jan: ga lekker door met de intelligentsia te achtervolgen én te geselen, zoals je zegt..
    Ik hou wel van wat vuurwerk (toepasselijk zo richting oud- en nieuwjaar..

  60. Aad 22 december 2007 om 18:42

    @Ruud, ik begrijp dat "1.B" en "2. Ba" een speeltje is om de ware piekervaring te gaan beleven (mystiek nog wel). Nu ben ik altijd in voor een piek ervaring en speeltjes, maar nogmaals: ik pak het even niet.. Verklaar je nader: misschien leidt dat tot een echte piek!Reactie is geredigeerd

  61. bert 22 december 2007 om 20:18

    fijn te lezen dat je op de bal speelt en niet op de man/vrouw … 🙂

  62. Aad 22 december 2007 om 20:27

    @Bert: 🙂

  63. Aad 22 december 2007 om 20:56

    Zit ik in afwachting van de antwoorden van Jan en Ruud alhier… even te zappen en kom langs Paul de Leeuw..
    Heeft die mijn idee gepikt. Die hangt ook mensen in zijn boom!!!!!!!!!!!
    Heeft dus wel een bal verdient:
    Paul de Leeuw Schreeuw-lelijk-bal..Reactie is geredigeerd

  64. jan bouma 22 december 2007 om 21:41

    @Aad
    Ik begrijp ook niks van Ruuds "1B"en "2.Ba" Misschien kan Ruud even verklaren? Ook voor de andere lezers. Wie weet zit er de samenstelling van een neutronenbom achter? Ook thuislaten Ruud! Niet meenemen naar Den Haag! Hahaha. Da’s pas een fijne Kerstgedachte!

  65. jan bouma 22 december 2007 om 21:43

    @Aad
    Dank dat je 14.23 snapt.. was ik nog vergeten. Sorry!

  66. Ruud Zweistra 22 december 2007 om 21:55

    Heren intelligentsia, het staat er gewoon: Het vergroot de piekervaring, zijnde de piek van de kerstboom van Aadje’s schaekberd. Direct achter de derde 0 , dus …

  67. Aad 22 december 2007 om 23:21

    @Jan: dank voor de toelichting dat jij het ook niet snapt van Ruud: schept toch ook weer licht in de duisternis (toepasselijk aangezien het vannacht de langste nacht van het jaar was, da’s weer goed nieuws overigens). En schept een band..

  68. Aad 22 december 2007 om 23:28

    @Ruud. waardeer dat je me onder de intelligentsia schaart.. Zie het wederom als een compliment. Jan schaar je daar ook onder, ook hij zal daar (mag ik aannemen) blij mee zijn.
    Wellicht snap ik nu overigens pas dat je een waardevolle bijdrage leverde aan mijn boom:
    Ik zal het even (hier) aanpassen om zeker te weten dat ik het goed begrepen heb. Had je het volgende voor ogen?
    "
    "
    O
    O
    Piek?
    O
    B
    Ba
    Bos dure bal (die stond er al..)
    Is dit het? Je weet dat er prijs op stel om tot een zekere consensus met je te komen, ook in deze.
    Ook wil ik graag zorgvuldig zijn (hoor en wederhoor) vandaar.
    Overigens (als dit het inderdaad is): een welkome aanvulling: de boom zier er dan nog echter uit..
    Wellicht nog een kleine suggestie:
    Ba, vervangen door Bo. Dan loopt de B mooi over, via Bo, naar Bos…
    Of vindt je dat scherpslijperij..?Reactie is geredigeerd

  69. Ina Dijstelberge 22 december 2007 om 23:30

    @ Aad : Wanneer hang je die Paus nou eens in de boom, je mag het ook een schijnheilige bal noemen…
    Ik bedoel, nu Blair ook al z’n …. kust.Reactie is geredigeerd

  70. Aad 22 december 2007 om 23:39

    @Ina:
    ik had je al gemeld dat je geweldige suggestie zou worden opgenomen in de boom..
    Ik neem alle suggesties mee.
    Maar ga niet de blog telkens aanpassen (wordt het helemaal niet te volgen :-)).
    Misschien gooi ik de uiteindelijk versie nog wel eens op het scherm voor de liefhebber met de uitslag uiteraard!!
    Met links (ballen) naar de bijdragen van allen (een soort metablog – zoals dat heet geloof ik..). Kan ik voor iedereen die als blogger heeft meegedaan hier (ook jaja) individueel een beetje reclame maken, en wat terug doen..
    Afijn: je suggestie (inmiddels twee),(daarmee stijg je overigens op de ranglijst van kanshebbers is):
    1. Paus: schijnheiligebal
    2. Paus: Christenbal
    Ik zoek overigens nog een naam bij
    …..: "gebral" ergens hoog in de boom..
    Zou me vele namen kunnen voorstellen, maar heb jij een suggestie??
    Wilders heeft al een bal..
    Tja die Blair…
    Wat dacht je van:
    Blair: twee-geloven-op-een-kussenbalReactie is geredigeerd

  71. Aad 22 december 2007 om 23:50

    @allen: !!!!!!!!!!!!!!!!
    zie mijn suggestie hierboven voor een metablog (en megawerk, maar ok), met al jullie waardevolle bijdragen… en links op het woord "bal" naar jullie eigen blog..
    Uitslag: tweede kerstdag, of derde, of vlak voor nieuwjaar?? Wie weet:
    Dus vul aan: het kan een megaboom worden!!!!
    En ja Ruud: als je ook een bal inlevert (sorry) aanlevert, dan vind ik nog wel ergens een blog van je op het net.. Ze zijn er nog hoor.. Fair is fair… je kan zelfs nog suggesties aanleveren (mits ze binnen de reglementen vallen hier uiteraard..
    Zegt het voort!!!Reactie is geredigeerd

  72. Ina Dijstelberge 22 december 2007 om 23:52

    Volgens mij was Cherie al katholiek.Dus de kinderen automatisch ook.
    Bral bal, ik ga daar over nadenken…

  73. Aad 22 december 2007 om 23:55

    @allen: zie boven:
    Zegt het voort… alle bijdragen van jullie worden naar julie eigen blogs doorgelinkt in de MEGABOOM die gaat verschijnen!!

  74. Ina Dijstelberge 22 december 2007 om 23:58

    Wordt meer een meta-reclame-blog…

  75. Aad 23 december 2007 om 00:00

    @Ina:
    bedankt: je gaf me dé inspriatie voor dat MEGABOOM idee.. Begin enthousiast te worden.
    Ik zie het al voor me..
    Blauwe ballen: echte links naar de Vbloggers bijdragen.
    Rode ballen geen links, kan niet van niet aangesloten bloggers hier, maar externen (Jan bijvoorbeeld).
    Gele ballen (bescheiden) van mij..(de opstart) Moet toch een kleurrijk geheel worden..
    Wees niet bang: ik zal niet ronselen voor etra deelnemers (anders dan hier). Ik luister naar je jaja).
    Maar anderen mogen dat altijd doen.. Hoe meer zielen in deze boom hoe beter het is..
    Klonk dat laatste als een hint??
    En.. (grapje) ik wil natuurlijk niemand voor iemands karretje spannen..Reactie is geredigeerd

  76. Aad 23 december 2007 om 00:20

    @Ina: blog inmiddels aangpast.. Ik lach me een kriek!! Zei Fortuyn dat niet: Heb er zin an!!
    Gele ballen worden het niet, moet andere kleur worden, niet contrastrijk genoeg…Reactie is geredigeerd

  77. Janneke 23 december 2007 om 05:52

    ik ga voor de groene bal!!

  78. Aad 23 december 2007 om 08:07

    @Janneke: een vroege bal zeg 🙂 komt er in te hangen!

  79. jan bouma 23 december 2007 om 09:33

    @Allen : 9,24 uur; ’t is zondagochtend…; en altruïst die ik ben, kijk ik eerst maar even in de ballenboom… in plaats van op het blog van mij (?) en @Ina om te zien "hoe het met de Revolutie" staat. Dus dat weet ik nu nog niet terwijl ik dit schrijf.
    Ja, bedankt @Aad dat ik en mischien @Ruud katalysatoren waren voor je ballenboom…; kan ik dat ook zeggen over @Inas blog inzake de bijdragen die daar van jullie staan? Ik heb geen simpel ballenboompje op te tuigen; da’s iets anders dan ’n "agge-maar-leut-hé-ballenbommpje" op te tuigen…. maar ach, ik ga er maar ‘ns kijken wat er nog van over is van mijn Revolutie.
    Ondertussen…. veel plezier onder Aads ballenboom. Ik schakel nu even door. Leest u aldaar dan (desgewenst) maar verder…. groet&prettige feestdagen: jb
    er staat (fout) "ballenbommpje") bij nalezen; ik laat het staan. de Freudiaanse bedoeling is onwillekeurig natuurlijk de "Ballenbommenboom" (…!)Reactie is geredigeerd

  80. Ramirezi 23 december 2007 om 11:27

    Ik hoop maar dat er geen balletjes-slikkers langskomen…

  81. Gus Bolden 23 december 2007 om 11:39

    Aad, eerlijk. Ik wil er altijd zo’n vogeltje in.

  82. jan bouma 23 december 2007 om 11:44

    @ ?
    weer twee idioten die niet kunnen lezen of opzettelijk blind zijn. Roept u maar de volgende idiotie!

  83. Aad 23 december 2007 om 12:38

    @Jan: wedererom bedankt voor de bijdragen.
    ‘idioten’ stel ik ook niet zo erg op prijs (zie eerder boven). Moet je ook voorzichtig mee zijn denk ik… Is wel erg kort door de bocht… en doet op geen enkele wijze recht aan..
    Overigens: het is Ina die ik bedankte voor de gegeven inspriatie dit hier te vervolgen met de uiteindelijke Metaboom…Reactie is geredigeerd

  84. Aad 23 december 2007 om 12:39

    @Ramirezi en @Gus: ze hangen er in.. Komt goed!

  85. jan bouma 23 december 2007 om 12:52

    @Aad
    "..Doet op geen enkele wijze recht aan…!"
    Ja, Aad; waaraan? Hou nou toch even op mijn stellingnamen te vernachelen. De lezers van je blog zullen mij begrijpen maar worden ook teruggeworpen op de "introspectieve vraag" :
    WAAR STAAT U ZELF VOOR ?
    Wil je daar nu wel of niet "HET" antwoord op geven, hebben, of niet?!
    Ik heb – gvd! – geen tijd te besteden aan de lafaards van deze wereld die die vraag ontwijken. Heb je soms zelf geen spiegel?
    Groet! M”n waarde! Wees je bewust van wat je losmaakte om je "ballenboom" in te richten!
    Ben benieuwd wat je hierop te antwoorden hebt.
    JB.

  86. Aad 23 december 2007 om 13:24

    @Jan.
    Teksten zijn spiegels van de ziel..

  87. Ruud Zweistra 23 december 2007 om 14:09

    @Aad,
    Klopt dat was de algemene bedoeling. Ik wil niets zeggen over het uiteindelijke resultaat. Het was maar een suggestie – ontvankelijk voor modificatie.

  88. jan bouma 23 december 2007 om 14:36

    @Aad
    Inderdaad! Teksten zijn spiegels van de ziel!
    Vandaar dat ik me de vrijheid veroorloofde je mijn spiegel voor te houden.
    @Ruud
    Die "modificatie" van jou zal, qua "resultaat", dan toch ECHT wel de enige, echte weerspiegeling vertonen? Dat @Aad hierin een twijfelachtig "resultaat" wil laten zien is zijn keuze. Ik hoef het daar niet mee eens te zijn. Toch? Babbelt u verder…. Misschien komt er helderheid omtrent "uw waarachtigheid van de spiegeling".

  89. annet 23 december 2007 om 19:08

    Oh nu begrijp ik het pas
    geloof ik
    even mijn balboekje opzoeken
    en mijn balpen, ga nu naar
    buiten mijn ezeltje balkt
    en ik maak voor morgen balkenbrij
    I’m like a rubber ball
    Nou ja:)

  90. annet 23 december 2007 om 19:16

    Jerry zingt: big balls of fire
    vuurbal
    nasibal
    bamibal
    ballorig
    balsemien
    baltsen
    gebalde vuisten
    corpsbal
    rijstbal
    balijn
    balstorig
    balleman (naam van een kater)
    puf……

  91. jan bouma 23 december 2007 om 20:55

    @Annet
    "…die ezel was ik..!" Volgens Aad.

  92. Aad 23 december 2007 om 22:54

    @annet: bedankt, je komt helemaal los!! 🙂
    Ik zit nog wel even na te denken hoe dat allemaal te integreren in boom, maar komt wel goed…

  93. Aad 23 december 2007 om 22:59

    @jan: Zie je commentaar aan Annet ("…die ezel was ik..!" Volgens Aad.). Jan, ik weet echt niet waar je aan refereert: ik heb je nooit een ezel genoemd, zal dat ook nooit doen overigens. Je mag altijd aan me refereren aan wat ik wel gezegd heb (‘geselen’ zelfs zoals je dat ergens eerder noemde) maar ik stel niet op prijs dat je aan iemand stelt dat ik iets gezegd zou hebben wat gewoon niet waar is..
    Dat komt erg onbetrouwbaar over!!!! En is niet ondersteunend aan je eigen queeste: je wil daar toch betrouwbaar overkomen?

  94. Aad 23 december 2007 om 23:13

    @ruud: bedant voor je reactie, we hebben elkaar in deze begrepen. Prima.
    Ik zal naar je refereren in de ‘uitslag’ dat jij de Piek hebt afgemaakt (leek me wel een leuke woordspeling..) Je naam linkt door naar je blogpagina 3159 30/10 laatste bericht). Is dat ok? Ik vraag je dat even omdat ik niet precies weet uiteraard wat er allemaal gespeeld heeft, dus leek het me goed dat je van te voren even aan te geven… Zonder tegenbericht zet ik de link erin..

  95. jan bouma 24 december 2007 om 09:19

    @Aad
    Alweer gelijk! Ik heb (soms) een merkwaardig gevoel voor humor dat mensen (vaak) niet blijken te begrijpen….. sjonge, sjonge, zeg ik er dan achteraan wat ook weer verkeerd valt…; maar je hebt h e l e m a a l gelijk; en ik zal het niet meer doen!
    Ga nu op @Inas blog even verder met de (doordenkertje) niet-tegenstand van m’n wereldrevolutie. Dat is in je hele MEGAPLAN-OPZET van de META-BOOM dan wel @Ina’s aanknopingspunt en/of verwijzing naar ik mag aannemen….. Sjonge, sjonge… Prettige dagen verder Aad en idem al je lezers….

  96. Aad 24 december 2007 om 09:25

    @Jan: klasse Jan! Dat is geloof ik (let wel geloof, want ik kan niet beoordelen of dat een gefundeeerde conclusie is) de eerste keer dat je iemand gewoon gelijk geeft..
    We maken vooruitgang! Ik geef ook graag iemand gelijk als iemand gelijk heeft..
    Dat weer gezegd hebbende: gelijk hebben en gelijk krijgen is twee. En daar geef je me ongetwijfeld gelijk in! Daar weet je ook alles van.
    En insgelijks: prettige dagen!Reactie is geredigeerd

  97. jan bouma 24 december 2007 om 10:40

    @Aad
    D.w.z. dat doe ik als je mij gelijk gaat geven met datgene wat ik zojuist schreef op @Inas blog… Voor wat; hoort wat! (……!) groet! jb

  98. Aad 24 december 2007 om 11:21

    @Jan: even gekeken uiteraard.
    Een compliment overigens: een duidelijk overzicht. Kon het volgen.
    Maar dat ik je in deze maar ‘even’ gelijk ga geven is teveel gevraagd… Maar goed geprobeerd! Hulde.
    Maar ik weet zeker dat we het er nog over hebben (het waarom en zo). Ik kijk daar ook wel naar uit hoor! Dat heb je al weer wél bereikt! :-)Reactie is geredigeerd

  99. Aad 24 december 2007 om 14:20

    @Jan: en ach, gezien de duidelijkheid die je daar nu (eindelijk) tentoonstelde, schrijf ik er misschien nog wel eens een blogje over..Reactie is geredigeerd

  100. jan bouma 24 december 2007 om 14:40

    @Aad
    "..Ook gij Brutus?" Maar ga je gang! En bij voorbaat dank ervoor!"

  101. MOODSWINGER 24 december 2007 om 15:49

    Sorry, neurotische tik in mij…ik wilde de 101e reactie zijn…:-)

  102. nelus 24 december 2007 om 17:07

    komen er weer een paar:
    Berlusconi: balle
    Al Gore: nobel(e) bal
    harm schilder: klokkebal

  103. Aad 24 december 2007 om 17:13

    @Jan: :-))
    @Moodswinger: het loopt hier helemaal in het honderd!! :-))Ach, iedereen heeft recht op neurotische tikken, deze is helemaal niet gek!

  104. Aad 24 december 2007 om 17:13

    @Nelus, goeie! Die hangen er lekker bij :-)))
    "Balle" is dat niet italiaans voor flauwekul? Bedoelde je dat?Reactie is geredigeerd

  105. Aad 24 december 2007 om 17:22

    @allen:
    wordt nu wel spannend wie nou die prijs gaat winnen!!
    Tweede (uiterlijk ‘derde’ kerstdag) de onthulling van de MetaBlogKerstBoom en de winnaar uiteraard…

  106. nelus 24 december 2007 om 17:52

    Dat klopt: balle is italiaans voor flauwekul.
    Hier komen er nog een paar:
    – beatrix : bolle toet-bal
    – nelie smit, kroes, peper etc etc: euro-bal
    – marian thieme: vega-bal
    – vogelaar: bal-shit
    – tom cruise: placenta-bal

  107. Adriano Antoine 24 december 2007 om 17:54

    Uit ´mijn´ regio:
    Moraes: Bolivaanse gasBAL
    Chávez: Eeuwige Venezolaanse olieBAL
    Lula: Enorme Braziliaanse olieBAL

  108. Aad 24 december 2007 om 18:29

    @Nelus: ik lach me een kriek!! :-))) De boom wordt extra goed gevuld daardoor. Je gaat volgens mij voor de hoofdprijs (een avondje eten met mij)!!Reactie is geredigeerd

  109. Aad 24 december 2007 om 18:32

    @Adriano: waauw… Zuid-Amerika was onderbelicht tot nu, maar kom hier daardoor helemaal (terecht) in ‘the picture’ Bedankt daarvoor.Reactie is geredigeerd

  110. nelus 24 december 2007 om 19:51

    ik dacht het wel. hier volgen nog een paar:
    netelenbos: weg-bal
    it sil heve: het elfstedenbal
    ab klink: eierbal

  111. Aad 24 december 2007 om 21:24

    @Nelus: je komt helemaal los!!! :-)))))
    P.S. Log je nooit in overigens??

  112. de Columnist 24 december 2007 om 23:09

    Leuk bedacht. Maar er zit een fout in. Bos: dure bal moet zijn BOS:NEP BAL
    grt de Columnist

  113. Aad 24 december 2007 om 23:35

    @de Columnist: hangen we die er toch ook gewoon in!

  114. petrus 25 december 2007 om 10:21

    Beste Aad,
    geen ballen voorhanden. Fijne Kerstdagen en een Kerstochtendgroet

  115. Aad 25 december 2007 om 10:52

    @Petrus:
    Van hetzelfde.
    Geen bal is ook een bal, je hangt! :-))

  116. Motek from Space 25 december 2007 om 13:28

    wereldbal… nog plekkie vrij? 🙂

  117. Aad 25 december 2007 om 13:42

    @Motek: ja er is nog wel een takje vrij..
    Als: "wereldbal.. nog plekje vrij"

  118. Aad 25 december 2007 om 13:44

    @Jan: dank voor je mailtje.. Maak je geen zorgen, komt/is allemaal goed, we kletsen en ‘geselen’ lekker door. Met plezier.Reactie is geredigeerd

  119. jan bouma 25 december 2007 om 14:00

    @Aad
    …ook toevallig! Las net in de wetenschapsbijlage van NRC een bijdrage van Karel Knip over de Kerstbal! (23.12 j.l.) Dus: je bent nu ook nog wetenschappelijk verantwoord bezig! Karel beschreef overigens in dat artikel ook een toepassing waar ik het ook over had… groet! jb

  120. Motek from Space 25 december 2007 om 14:37

    zou ik het fijn vinden de mini-mini-mini balletjes, zeer toepasselijk, aan de voet van deze boom te laten liggen 🙂

  121. Aad 25 december 2007 om 23:12

    @Jan: ik zal het artikel in de NRC opzoeken.. Tjonge: ik wetenschappelijk bezig…
    @Motek: je zal op je wenken bedient worden..

  122. nelus 26 december 2007 om 13:17

    nou, als misschien wel de laatste bal is het een mooie gedachte om – daar waar het om gaat met de kerst – een bal aan het kerstkind te wijden. Een kerstkind-bal dus. Op een prominent plekje in de boom.
    En eentje voor Foppe de Haan natuurlijk…Reactie is geredigeerd

  123. Aad 26 december 2007 om 13:30

    Bedankt Nelus…
    Lijkt me de suggestie waard..
    Associaties:
    1. ligt als kind al in eigen hoop
    2. grootse profetische bal
    3. Maakt zich los van vele ballen
    4. Voor (te)velen geb(r)al
    5. Ligt te hoop
    6. Hoop doet leven.
    Als kind al iemand met ballen
    Hmm. moet ik nog even denken..
    Komt goed..Reactie is geredigeerd

  124. nelus 26 december 2007 om 15:07

    ik kan er maar niet mee stoppen. hoe moet dat nu als de boom straks klaar is met mij ?
    – mahatma gandhi – geweldloze-bal
    – martin luther king: rechtvaardige-bal
    – john f. kennedy: ballen-bal
    – anwar sadat: lef-bal
    – golda meir: manvrouw-bal

  125. Aad 26 december 2007 om 16:13

    @Nelus:-)))) Weer goeie…
    Je bent echt niet meer te stoppen…
    Maar je kan wel stoppen nu: de uitslag staat er net op: Je hebt gewonnen!!!! Ga maar eens een kijkje nemen.. Eeuwige roem voor je…
    En eten!!
    Je laatste bijdrage kan er niet meer op… Inschrijving was nét gesloten…..
    Maar er komen in 2008 nog meer uitdagingen, hoop dat je dan ook weer meedoet..

  126. K3 19 mei 2008 om 20:46

    @ Nog éénmaal een gezellige reunie met z`n allen in de ballenbak van IKEA

  127. Pingback:Verkiezing Gouden Kerstbal 2012 « Aad Verbaast

Geef een reactie

