Aad Verbaast

te gek voor woorden eigenlijk

Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen

Hieronder zie je een zie je een fotootje van een steen. Ík voel me wel verbonden met deze steen. Soms gebruik ik als mijn ‘avatar’..
peridoot
Het is een Peridoot…
De beschrijving (geleend van http://spiritualiteit.paginablog.nl/spiritualiteit/edelstenen/ evenals het plaatje) zegt daarover:
De Peridoot, ook wel Olivijn of Chrysoliet geheten, is een steen voor de ogen. Hij schenkt de drager een goed gezichtsvermogen. Behalve voor het uiterlijk gezichtsvermogen is de steen ook bevorderlijk voor het innerlijk zicht en het vooruitzien in de toekomst. Verlost van melancholie en schenkt zowel inspiratie als welsprekendheid. Bevordert de onafhankelijkheid en neemt ergernis, woede, schuldgevoelens en jaloezie weg. Helpt om zich los te maken van overheersing door anderen. Stimuleert het afweersysteem en is goed tegen psoriasis. Versterkt lever, gal en dunne darm, werkt ontgiftend en helpt bij infecties, schimmels en wratten.

En dat is precies waar deze blog over zal gaan:
Gezichtsvermogen.
Innerlijk inzicht (om te delen).
Vooruitzien in de toekomst.
Melancholie.
Inspiratie.
Ergernis.
Woede.
Jaloezie.
Afweersysteem (want dat is wel nodig).
Versterking (ook hard nodig).
Ontgiften (nog harder nodig).
 
Kortom: verbazing wat er allemaal om ons heen gebeurt. Met een knipoog. Immers als je je niet meer kunt verbazen, dan leef je alsof je dood bent.

Stenen om te gooien, maar ook om te hebben. Hard nodig gezien de eigenschappen van deze steen. Was het gezegde niet: God behoede me?
Ik werp op deze blog nogal wat stenen van mij. Let op! Bukken of ontvangen.

Veel plezier er mee.

Nabericht (11.2008):
Olivijn blijkt zelfs de oplossing te kunnen bieden voor het CO2 probleem waar de aarde door geteisterd wordt. Ongekende krachten! Waar ik recent pas kennis van kreeg. Een belangrijke extra motivatie om de Peridoot nog meer te koesteren.
Meer lezen: Maatschappelijk vernieuwing: Olivijn de oplossing mondiaal CO2 overschot

9 Reacties op “Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen

  1. Ien 22 november 2007 om 08:40

    Het is één van mijn favoriete stenen, ik ben benieuwd! Welkom in ieder geval.
    Groet,
    Ien

  2. Aad 22 november 2007 om 10:49

    Bedankt, ik hoop je hier vaak te zien. Er is nogal wat te vertellen!

  3. Ien 22 november 2007 om 11:16

    Ik word nieuwsgierig!
    (Zal ik je alvast een sneaky tip geven: als je nou nog een keer reageert op mij, sta je direct in de linkerkolom van de Blogvoorpagina (van "meeste reacties" dan), dan val je meer op en word je meer gelezen. Er zijn mensen die standaard vier keer op hun eigen stukje reageren, en dat valt helemaaaal niet op…) 😉
    Groet,
    IenReactie is geredigeerd

  4. Ien 22 november 2007 om 11:22

    P.S. Je bent toch niet een bestaande blogger die weer een nieuw blog opent of zo, want daar word ik heel moe van. Ik weet dan nooit tegen wie ik het nou eigenlijk heb, heel vervelend.
    Groet,
    Ien

  5. Aad 22 november 2007 om 12:16

    Ik ben helemaal nieuw hier, sinds gisteren. Dus niet ‘een bestaande blogger die weer een nieuwe blog opent of zo’. Nog wel een beetje wennen, maar steeds enthousiaster!!

  6. Ien 22 november 2007 om 16:59

    @ Aad: Okay, dan heb ik niks gezegd. Veel plezier!

  7. Motek from Space 15 januari 2008 om 22:12

    muy bien..ik hou van de amethist en aquamarijn maar heb vooral veel amethist in huis, naast de fossielen 🙂
    en ik gooi nergens mee..

  8. de rookvogelwachter 23 november 2008 om 16:10

    Dag Aad,
    Goed om nog eens naar dit eerste stuk te verwijzen in één van je laatste bijdragen. Nu weet ik eindelijk wat er op je profielplaatje staat. Ik kwam nooit verder dan een groene jujubes of een gedroogd snotje. Maar peridoot blijkt heel andere koek. Groet.Reactie is geredigeerd

  9. Aad Verbaast 23 november 2008 om 21:31

    @de rookvogelwachter: toch weer iets bereikt :-))
    Ik heb al een keer gehoord van een reageerder: wat doet die krop sla daar nou!!
    Vond ik ook wel leuk..

Geef een reactie

