Aad Verbaast

te gek voor woorden eigenlijk

Hou jij ze dom, dan hou ik ze arm


Terwijl de politiek er alles aan doet om te bewijzen dat ze onmachtig zijn de wereld te besturen, zijn er boze tongen die beweren dat dat helemaal geen ramp is. Ze besturen de wereld ook niet. Dat doen anderen voor hun. Drie gremia die samen de touwtjes in handen hebben: Bilderberg, de Trilateral Commission en de Council of Foreign Relations. Een verrassend inkijkje met wat ‘name-dropping” in deze blog.

Bilderberg Group:
Mede opgericht door Prins Bernard (1954). Old Boys wereldwijd netwerk. Mede opgericht omdat het “Westen” zich zorgen maakte dat er invloed verloren zou gaan bij de VN (!).
Een illuster gezelschap van rijken der aarde, politieke kopstukken, captains of Industry (voornamelijk banken) en royalty. Komen jaarlijks bijeen. Gesloten, “invitation only”. 120 deelnemers, 2/3 uit Europa, rest VS.
Officiële website, maar geen officiële ledenlijst. Niet iedereen wil dat aan de wereld laten weten.
Opvallende namen: Mario Monti (nu premier zakenkabinet Italië). Sutherland (hou die in de gaten, Goldman Sachs). Hier nog een lijstje met leden opgesplitst naar ‘branches’.
Nederlanders in 2011: Beatrix, Victor Halberstadt (Professor, adviseur Goldman Sachs), Udi Rosenthal.
2010: Beatrix, Jan Hommen, Victor Halberstadt, Nout Wellink, Alexander Rinnooy Kan.
In 2009 zaten Ballin, Wijers, Kroes, van de Veer, en de Hoop scheffer ook nog aan.

Trilateral Commission
Opgericht door David Rockefeller  in 1973. Hij was (is nog steeds) lid van de Bilderberg Groep maar stoorde zich er aan dat Japan niet ‘mee mocht doen’ daar. Nu een indrukwekkend wereldomspannend netwerk.
Met nog meer opvallende namen: Belangrijke rol voor Mario Monti (daar heb je hem weer), Papademos, Sutherland (ook weer). Nederlanders: Ruding, Wijers (weer), Wellink (weer), Voorhoeve.
Officiële website, inclusief ledenlijst. Omschrijven zichzelf als een “kleine groep” die slechts een paar keer per jaar bijeenkomt. Inmiddels nog machtiger geworden dan de Bilderberg groep.   

Council on Foreign Relations (CFR).
Ongeveer 100 jaar geleden al opgericht. Een Amerikaans onderonsje om het international beleid te ontwikkelen en wereldwijd uit te dragen. Nu verworden tot een Neo-con platform. En wordt veelal in verband gebracht met “World domination”.
Officiële website. Met klinkende namen. En jawel: David Rockefeller duikt alweer op. Als Honorary Chairman.  Zijn naam is tevens verbonden aan de “denktank” van dit selecte gezelschap: de David Rockefeller Studies Program..

Je hoeft geen adept van complottheorieën te zijn om te kunnen bevroeden dat dit triootje (iedereen doet het met iedereen immers) de grote lijnen uitzet, waar de politici ingezet worden om de details uit te werken en de stemmers zover te krijgen dat ze stilzwijgende meerderheid worden.

De moderne invulling van “hou jij ze dom, dan hou ik ze arm”.

121 Reacties op “Hou jij ze dom, dan hou ik ze arm

  1. Glaswerk 9 december 2011 om 18:21

    Ik kom later op de avond nog langs.

  2. Aad Verbaast 9 december 2011 om 18:48

    @Glaswerk: Afgesproken. dan kunnen we nog even gaan ‘bomen’ door het bos. Je had al een voorgevoel (FB) dat er iets aan zat te komen. En jawel!

  3. tondegruijter 9 december 2011 om 18:55

    het lijkt een abstract soort bordspel, en wij zijn slechts pionnen.

  4. jan bouma 9 december 2011 om 19:02

    “..Wat een zure ondertoon meneer Verbaast! Wij werken alleen maar in uw belang en dat van de wereldbevolking! U ziet toch hoe goed het gaat..!”
    (morgen verder).

  5. Aad Verbaast 9 december 2011 om 19:23

    @Ton: je bent nog optimistisch. Pionnen kunnen nog slaan, zowel linksom als rechtsom.

  6. Aad Verbaast 9 december 2011 om 19:24

    @Jan: “zure ondertoon”? Ik doe tenminste nog aan “fact-full-politics”. Kom er nog maar eens om!

  7. de stripman 9 december 2011 om 20:12

    Ach, ja, Aad… Arm kun je ook gelukkig zijn…;o)

  8. assyke 9 december 2011 om 20:15

    in dit licht bezien (het al decennia lang bestaan van dit soort netwerken)
    is democratie een sprookje waar burgers lang mee in slaap zijn gesust

  9. zelfstandigjournalistantwerpen 9 december 2011 om 20:16

    Waarom stelt de PVV daar geen kamervragen over? Toch in het belang van Henk en Ingrid om deze bolwerken te ontrafelen.

  10. Aad Verbaast 9 december 2011 om 20:43

    @Stripman: als je er zelf voor kiest wel!

    @Assyke: Democratie? Wat is dat ook al weer?

    @Zelfstandigjournalist: Ken je de connecties van Wilders?

  11. King Billy 9 december 2011 om 21:22

    http://www.kopp-online.com/hintergruende/geostrategie/redaktion/bilderberg-treffen-polizeiaktionen-geheimniskraemerei-und-die-namensliste.html

    Mooi namenlijstje, nu per land:
    Niederlande
    Bolland, Marc J., Chief Executive, Marks and Spencer Group plc
    Chavannes, Marc E., Political Columnist, NRC Handelsblad; Professor of Journalism
    Halberstadt, Victor, Professor of Economics, Leiden University; Former Honorary Secretary General of Bilderberg Meetings
    H.M. the Queen of the Netherlands
    Rosenthal, Uri, Minister of Foreign Affairs
    Winter, Jaap W., Partner, De Brauw Blackstone Westbroek (google it, gaat een nieuwe (surf)wereld open!

  12. Aad Verbaast 9 december 2011 om 21:33

    @King Billy: je maakt vorderingen, in de naamvorming en de implementatie er van! Al een avatar gekozen? ;-)
    Lijstje is bekend. 2011..
    Winter: zo komt splinter door de winter.
    Ik had nog niet de moeite genomen om alle namen van alle drie lijsten met elkaar te controleren op dezelfde namen, respectievelijk dezelfde banken/bedrijven/politici.
    Kon nog wel eens heel interessant worden.
    Was jij hier niet heel handig in? word/excel en zo?

  13. draverblog 9 december 2011 om 21:51

    Angela Merkel had een simpele oplossing we gebruiken de crisis als een kans.

  14. King Billy 9 december 2011 om 21:51

    King Billy opereert nog anoniem. Nou ja, een pietsie dan.
    Nog een denktank, waarvan de invloed niet onderschat mag worden. Dikke vette vinger in de rijstebrijpap van onder andere de wapenindustrie en adviseur voor velen die namens (de belangen van) hun organisaties, waaronder regeringen, hun gezichten in Davos laten zien.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Center_for_Strategic_and_International_Studies

    Kan een paar namen als proef wel eens in een Excel-lijstje laten rondtollen.

  15. hyperinflatie 9 december 2011 om 22:28

    De globalisering heeft gefaald en de EU is het levende bewijs.
    De Trilaterale Goud Commissie Group met zilveren billen en bergen gaat de globalisering ten gronde brengen.
    De Old Boys trekken zich al terug en grijpen naar de laatste troefkaart en vullen de eigen kelders op met goud en zilver en houden zolang mogelijk de prijzen laag om na de puinhopen weer opnieuw te beginnen met nieuwe plannen voor een wereldwijde overheersing.
    Ze hebben gefaald; en ze weten het nu zeker na de mislukte EU top die een copy wordt van de val van de Sovjet Unie.

  16. Aad Verbaast 9 december 2011 om 22:53

    @Draverblog: Merkel (zo las ik ergens) was een van de participanten in de Bilderberg conferentie wiens naam geheim moest blijven..
    Tja, de opmerking “maak van elk probleem een kans” ligt natuurlijk voor de hand. Vooruit, hoofdstuk 2 uit het ‘Handboek Soldaat': handige uitspraken die er in gaan als koek bij de kiezer.

  17. Aad Verbaast 9 december 2011 om 22:58

    @King Billy: Er zijn heel wat tanks die aan het rollen en dollen zijn. Ik zie trouwens in dat lijstje ook weer wat namen langskomen die ook in andere lijstjes voorkomen. Albright bijvoorbeeld. Er zullen er ongetwijfeld meer zijn.
    Benieuwd uiteraard of je er meer tegenkomt. Ongetwijfeld. Wel even puzzelen, waar ik nog niet aan toe kwam.

  18. Aad Verbaast 9 december 2011 om 23:00

    @Hyperinflatie: interessant dat je opmerkt dat ze naar jouw mening hebben gefaald. Kun je dat eens toelichten? Waarom hebben ze gefaald en ten opzichte van wat?
    Waarbij ik even aangeef dat ik het zo lees dat je met “ze” de drie beschreven groepen bedoeld. Of heb ik dat verkeerd begrepen?

  19. Motek from Space 9 december 2011 om 23:05

    mmmmmmmmmooi blog AAD! Die zaakjes worden door het gros (nog?) niet gezien; sluit ik hier de tent met een laatste blik op de foto die een leuke pose geeft.
    Morgen weer vroeg de fijne stofjes door. Hoop straks alleen maar over natuur te dromen.

  20. Glaswerk 10 december 2011 om 00:36

    Wat later dan de bedoeling was.

    Verder heb ik net de links in jouw bijdrage diagonaal nagelopen: als de genoemde namen kloppen heb je het politiek / financiële deel van het old boys network aardig in kaart gebracht.

    Maar waar zijn de captains of industry, de vastgoedmagnaten, etc.
    Of heb ik die over het hoofd gezien?

  21. reinjohn 10 december 2011 om 00:41

    Een verontrustend blog! Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat de economische elite er belang bij zou hebben dat de “crisis” blijft voortduren. Het heeft met geldstromen en koersverschillen te maken. Ik wil het niet eens weten. Wat een armzalig leven!!
    Als tegengif voor al dat materialistische en hebzuchtige geweld zwerf ik dagelijks over beemden en velden. Speurend naar verscholen leven en verrassende vergezichten. Het fototoestel en de filmcamera paraat! En er wordt gedacht. Er wordt diep en langdurig nagedacht!
    Er staan dingen te gebeuren. Zoveel is wel zeker. Het is de stilte voor de storm.
    Hartelijke groet.

  22. Aad Verbaast 10 december 2011 om 00:48

    @Motek: Dank je Motek. Zal niet mee vallen om over de natuur te gaan dromen. Daar moet je ook snel bij zijn trouwens als ik Bleker moet geloven. Nachtmeries fokte hij toch voor dit baantje aannam?

  23. Aad Verbaast 10 december 2011 om 00:56

    @Glaswerk: er zitten wel wat captains of industry tussen.. Als je daarmee bedoeld de kapiteinen uit de reëele economie. Van der Veer bijvoorbeeld uit Nederland zie je wel langskomen. Wijers is genoemd..
    Vastgoed? Maar dat zijn toch enkel financiële transacties? Financiële instellingen dus.

    Nog een linkje die dat nog inzichtelijker maakt voor je die niet een clubje beschrijft, maar de meest invloedrijke ondernemingen in de wereld:

    http://www.newscientist.com/article/mg21228354.500-revealed–the-capitalist-network-that-runs-the-world.html

    Tel maar eens hoeveel financiële instellingen daar bovenaan wapperen. Procent of 80. Lees en huiver..

    @King Billy: ook interessant natuurlijk om te kijken hoeveel van die firma’s daar genoemd in die drie clubjes zitten. Mijn voorzichtige schatting: allemaal!

  24. Aad Verbaast 10 december 2011 om 01:01

    @ReinJohn: zeker verontrustend. En je vermoeden kan ik wel onderschrijven. Speculanten weten als geen ander geld te maken uit een hoge mate van onbalans in de wereld. Als er schaarste is, is er goed geld te verdienen. Een aantal partijen zal er zeker niet voor terugdeinzen om dan ook maar even een zetje te geven om de boel uit balans te brengen. Voorbeelden genoeg te vinden op internet. Goldman Sachs bijvoorbeeld?

    == zwerf ik dagelijks over beemden en velden == Herkenbaar. Ik laat me ook elke dag even stevig uit. Mijmeren noem ik dat. Een noodzakelijke hobby.

  25. Glaswerk 10 december 2011 om 01:02

    @Aad:
    Vastgoed? Maar dat zijn toch enkel financiële transacties? Financiële instellingen dus.

    Nee, ik bedoel de grote aannemersbedrijven.
    Denk bijvoorbeeld aan heren zoals Jan van V. waarbij ik uiteraard niet de Stripman bedoel.

  26. hettriumviraat 10 december 2011 om 01:44

    De Tegenlicht documentaire “De Metamorfose van de Crisis”, werpt een interessant aanvullend licht op de stelling dat de grote lijnen op ondemocratische lijnen worden uitgezet en dat de “crisis’ in diverse landen wordt gebruid om de verzorgingsstaat af te breken. Want dat is wat er aan de hand is.

    groet,

    cor

  27. hettriumviraat 10 december 2011 om 01:46

    “ondemocratische wijze”

  28. jan bouma 10 december 2011 om 06:31

    Paar opmerkingen. Niet uitputtend.

    1. “De globalisering heeft gefaald” (Hyperinflatie ergens hierboven): ONJUIST. Er dient gesteld te worden dat de onvermijdelijke globalisering niet verwezenlijkt wordt door de wereldbevolking; de NWO is alleen ten behoeve van eliten. De machtsgreep is gaande ten behoeve van de foute belanghebbenden.

    2. “Macht corrumpeert!” Een eeuwenoude in de praktijk bewezen waarheid. Er is uiteraard sprake van een geen democratische “elitevorming” wanneer…. juist ja, “het volk” die kiezer daar niet in of bij is vertegenwoordigd. Koningin Beatrix zit dus niet democratisch gelegitimeerd haar macht te misbruiken bij die Bilderbergconferenties. Ik noem maar een saillant voorbeeld.

    3. De ongecontroleerde wapenhandel. Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Arms_industry
    is uiteraard één van de gevolgen van de ongecontroleerde niet democratische “elitevorming” met desastreuse gevolgen voor de wereld c.q. de bevolking.

    Mijn gelijk. Hebt u volgens de agenda’s van die eliteclubjes al iets gehoord over de 3 bovenstaande conclusies?

    Wat een zooitje. Allen desondanks toch een goeie dag…

  29. Redstar 10 december 2011 om 08:14

    Wat zich nu in Europa afspeelt was ook geheel volgens plan. Eigenlijk moet er een flinke volksopstand korte metten maken, maar velen zijn te druk met hun hypotheek en zo.

  30. Aad Verbaast 10 december 2011 om 09:19

    @Glaswerk: == de grote aannemersbedrijven.== lokaal zijn er uiteraard wel grote aannemersbedrijven, maar mondiaal? Ik ken ze niet. Jij wel?

    @Triumviraat: deze docu heb ik niet gezien. Wel zie ik veel artikelen op internet waar stevig wordt uitgehaald naar de afbraak van de democratie. Voorbeelden met name Griekenland en Italië waar nieuwe regeringen aan het werk gaan zonder inmenging van de stemmer.
    Geen verrassing, democratie is maar een zeer relatief begrip. Ik schreef er al vaker over. Mag ook weer blijken uit deze blog.

  31. Aad Verbaast 10 december 2011 om 09:30

    @Jan: elk van je drie punten die je aangeeft is een juiste constatering. Je zou toch zeggen dat dat voor iedereen evident zou moeten zijn. Maar helaas blijkt dat niet het geval te zijn. Onbegrijpelijk zou je toch zeggen.
    == Hebt u volgens de agenda’s van die eliteclubjes al iets gehoord over de 3 bovenstaande conclusies? ==
    Doet me denken aan de historische vraag van van Gaal “Ben ik nou degene die zo slim is of ben jij zo dom?”
    De beantwoording van die vraag hangt uiteraard af van het gremium dat die vraag beantwoord. De “drie clubjes” zullen dat met “beide” beantwoorden, daar wordt door hun immers hard aan gewerkt!

    Het is en blijft een bende. Van drie.

    P.S. misschien een suggestie die vraag maar op te nemen in de vragenlijst? ;-)

  32. Aad Verbaast 10 december 2011 om 09:35

    @Redstar: er is een grote zwijgende meerderheid gecreëerd. In die zin zullen ze tevreden zijn, en concluderen dat ze op dat vlak zeker in hun missie geslaagd zijn.
    Toch laten enkele regio’s in de wereld zien dat er wel nieuwe tegenkrachten aan het werk zijn. De oude garde heeft de kracht van de nieuwe media toch wat onderschat. Maar ook daar zijn ze bezig een inhaalslag te maken.

  33. jan bouma 10 december 2011 om 09:41

    @Aad… 9:30
    De redactie van P&W denkt inmiddels ook mee over je aanvullende vraag want ik zond aan hen mijn comment door van 6:31 uur met verwijzing naar je blog. Ik denk dat P&W zich zullen conformeren aan de belangen van de MSM en die betekenen:

    gewoon meeheulen.

    Ze kunnen zich natuurlijk revancheren door mijn gelijk te postuleren. Daartoe zal de moed ontbreken. Maar… ik laat me graag verrassen door het tegendeel.

    Wat een zooitje!

  34. Aad Verbaast 10 december 2011 om 10:07

    @Jan: een ontboezeming die me bij is gebleven van Witteman betrof de stelling dat de heren de tafelgasten niet echt hard aanpakten. Hij beaamde dat met de opmerking dat als ze hard aan zouden worden aangepakt, de gasten dan niet meer zouden komen. Zegt genoeg.
    Verder is ook duidelijk dat er vooraf onderhandeld wordt met de gasten.
    Gisteren viel natuurlijk op dat Wouter Bos de halve tafel mocht vullen.
    Wouter Bos (niet vrij van hoog ego) was eerder al eens alleen in P&W. Nu (als overbetaald consultant in deeltijdbaan) heeft hij op de uitnodiging van P&W waarschijnlijk ingebracht dat hij niet zijn tijd ging verpesten aan dit programma voor een klein kwartiertje om de rest van de tijd te moeten uitzitten luisterend naar het gekwetter van de andere gasten. “Dan toch minstens een half uur”. En zo geschiedde..
    Dat terwijl hij niet eens een boek had geschreven ;-)

    Media zijn natuurlijk niet te vertrouwen, daar kunnen we kort over zijn. Spreekbuis, brood en spelen.
    Belangrijk onderdeel van de missie “hou jij ze dom, dan hou ik ze arm”.

  35. zelfstandigjournalistantwerpen 10 december 2011 om 10:37

    Zijn Israëlische wel, maar die bedoel je vast niet. En dan zijn er ook enkele diehard Reublikeinen.

  36. Aad Verbaast 10 december 2011 om 11:07

    @Zelfstandigjournalist: daar doelde ik inderdaad op. Marionet van hogere krachten.

  37. jan bouma 10 december 2011 om 11:29

    @re: 10:07
    We kunnen er lang of kort over discussiëren maar indien het weerwoord ontbreekt erkent men schuld. Ofwel “wie zwijgt stemt toe”. Idem geldt dat voor de de redactie van P&W en al die andere media die “meeheulen” met het establishment dat toch maar al onze ellende veroorzaakt en geen oplossingen biedt.

    En ook op deze provocatieve stelling kunnen de MSM reageren en mijn stelling bestrijden als ze menen dat ik ongelijk heb.

    Je hoort niets.

    Maar… ik laat me graag verrassen door het tegendeel…
    Dag… P&W… “slaap zacht!”

    ps
    Morgen weer een willekeurige pagina uit het Boek der Boeken. Men amusere zich ondertussen verder totdan…

  38. Burro 10 december 2011 om 11:31

    De macht van dit soort netwerken wordt ernstig onderschat. Goed stuk!

  39. Johan HvD 10 december 2011 om 11:39

    Ach ja, mijnheer Aad, voorheen nam ik vrijwel alles door omtrent politiek en aanverwante kwesties. Ook de Bilderberg bijeenkomsten konden op mijn belangstelling rekenen, zij het dan lezende/kijkende in/naar één of ander medium.
    Vandaag de dag heb ik besloten dat niet meer te doen. ik word er zogezegd horendol van…

    Ik ga maar eens beginnen mijn gehele archief na te zien (hetgeen ik al geruime tijd aan het uitstellen ben) zodat mijn gemoed rustiger wordt… :cool:

  40. Aad Verbaast 10 december 2011 om 11:49

    @Burro: een stelling waar ik geen speld tussen kan krijgen.

    @JohanHvD: Ik zag dat je er inmiddels aan begonnen was. Voor de gemoedsrust misschien wel de betere benadering. Dan blijf ik voorlopig nog even doormopperen ;-)

  41. Aad Verbaast 10 december 2011 om 11:54

    @Jan: de media zullen niet reageren op je stelling. Denderen gewoon door met knippen, plakken en selecteren wat ze de gemeenschap wel en niet willen voorschotelen. De mond vol over soevereiniteit. Hoezo soeverein? Ver te zoeken. Al lang overgedragen aan ‘de anderen’.

  42. Apiedapie 10 december 2011 om 16:50

    Ach, laat die heertjes met elkaar eten, en hun glaasjes wijn drinken. We kunnen het ze moeilijk verbieden om met elkaar te praten. Dat ze daar alles besluiten en bepalen lijkt me een fabeltje, ze zijn volgens mij dan vooral bezig met eten, drinken, flirten en zich belangrijk voelen. De echte beslissingen nemen ze terug op kantoor.

  43. hyperinflatie 10 december 2011 om 16:54

    Met zijn drietjes wilden ze de wereldheerschappij en een wereldregering.

  44. jan bouma 10 december 2011 om 18:09

    @Apiedapie…16:50
    Inderdaad zo zal het gaan maar “je wilt elkaar wel eens zien na al dat telefonische verkeer vanuit andere locaties…” En het gezegde “ons kent ons” gaat ook niet op zonder zo’n jaarlijkse bijeenkomst. Het zijn in ieder geval geen clubjes van huisschilders of loodgieters die jaarlijks bijeenkomen met een geheime agenda.

    @Hyperinflatie…16:54
    Ik heb niets tegen een wereldregering (integendeel) VERMITS die democratisch tot stand is gekomen en gebracht door de wereldbevolkiing. Daarbij zijn (o.a.) van belang de navolgende voorwaarden en een intellectuele r e v o l u t i e: zie: http://www.villamithras.com/Extraatje.htm

    …en daaraan voldoet geen enkel land; ook niet het onze.

    Morgen verder met een at random gekozen pagina uit dat Boek.

  45. Eva 10 december 2011 om 21:16

    Aha…zijn zij het die aan de touwtjes van de marionetten trekken,
    Maar volgens mij zijn die het omderling ook niet altijd eens.
    Maar daar hoor je nooit iets van maar dat zei je al.
    Gr eva

  46. King Billy 10 december 2011 om 22:31

    The Economist. Ook als Bilderberg deelnemer aanwezig.
    http://www.economist.com/node/17928993 ‘The World Watercoolers’

    Globocrats failed to avert the crisis, but they rallied once it struck. Rich-country governments acted in concert to prop up banks with taxpayers’ money. In America the response was led by a well-connected trio: Hank Paulson, George Bush junior’s treasury secretary and a former boss of Goldman Sachs; Tim Geithner, Barack Obama’s treasury secretary and a former boss of the New York Federal Reserve, as well as a veteran of the IMF, the Council on Foreign Relations and Kissinger Associates; and Ben Bernanke, of Harvard, MIT, Stanford, Princeton and the Bush White House, who is now chairman of the Federal Reserve. The bail-outs were unpopular everywhere, but may have prevented the world’s banking system from imploding.

  47. King Billy 10 december 2011 om 23:01

    Even terug naar zelfstandig journalist re Wilders. Die associeert zichzelf met Jan Willem van der Hoeven. Ken hem persoonlijk. Politiek zeer actief. Een levensgevaarlijke ultrarechtse psychisch gestoorde reli-relschopper, die in het verleden niet schroomde Soestdijk connecties van stal te halen om wat hij noemt ‘vijanden’ de mond te snoeren.
    Op zijn website de toespraak van Wilders en zijn Oostenrijkse soortgenoot. Diep verankerde connecties met Amerikaanse politieke en financiele sleutelfiguren.

    http://www.israelmybeloved.com/

  48. Aad Verbaast 10 december 2011 om 23:55

    @Apiedapie: een vorkje prikken laten ze zich natuurlijk niet ontgaan. En van mij mogen ze.
    En met zijn allen rond de tafel zullen ze niet direct effectief vergaderen. Maar de toon kan wel gezet worden, en richtingen bepaald. Vandaar mijn referentie naar de langere termijn keuzen.
    En aan de bar worden de meeste overeenkomsten gesloten zoals je misschien wel herkend :-o

    @Eva: blijft wel een hoog ‘ons kent ons’ gehalte natuurlijk.
    Mag het een onsje meer zijn? ;-)

  49. Aad Verbaast 10 december 2011 om 23:59

    @Hyperinflatie: == .. wilden ze .. == nu niet meer? Ze hebben het toch zeker niet opgegeven?

    @Jan: belangrijk inderdaad om wel even de randvoorwaarden voor een wereldregering vast te leggen. Openlijk natuurlijk!

  50. Aad Verbaast 11 december 2011 om 00:09

    @VSP: weer een interessant artikel heb je opgeduikeld.
    Ik kan me toch moeilijk voorstellen dat als je “enkel tientallen” van de machtigsten der aarde bij elkaar zet (zie beschrijving Bilderberg daar) dat het enkel een verpozend en vrijblijvend ‘debating clubje’ is.

    Laat overigens ook gezegd zijn dat ik best open kan staan voor een groep “toppers” die gezamenlijk mogen gaan bepalen wat het beste voor de wereld is. Onder bepaalde voorwaarden natuurlijk.
    Een daar van is natuurlijk integriteit die boven elke twijfel verheven is. Daar zit al het grootste probleem natuurlijk. Ik kan niemand bedenken uit die lijst (voor zover ik ze ken) die daaraan voldoet.

    Je tweede link is ook weer een bijzondere. Daar moet ik nog even doorheen bladeren voordat ik deze additionele dimensie weer enigszins kan bevatten..

  51. Arie 11 december 2011 om 00:29

    je hebt helemaal gelijk, maar de vraag blijft: wat doe je hiertegen?

  52. Appelvrouw 11 december 2011 om 00:38

    Samenwerking, heet dat toch?

  53. Aad Verbaast 11 december 2011 om 08:49

    @Arie: inzicht, overzicht, uitzicht.
    Eerst maar eens inzicht geven, dan overzicht, met wellicht een kans op uitzicht.

    @Appelvrouw: het bestaat nog!

  54. jan bouma 11 december 2011 om 09:41

    Goedemorgen. Men wordt weer op de wenken bediend… De at random generator koos pg. 79.
    De volledige pagina luidt:
    ==
    ‘Cagney’ heeft zo z’n eigen oplossing bedacht en knauwt…”we should kill all the bastards, don’t we have atomic bombs?”

    Deze krasse uitspraak hanteert hij echter als een soort (retorische) “standaardoplossing” want al vaker had ik het hem horen zeggen wanneer hem iets niet beviel terwijl hij door de vensters keek. Met vol wantrouwen zit hij nu naar ‘Bogart’, alias de undercoveragent HJA, te loeren en ik heb spijt dat ik diens “staat van dienst” in zijn bijzijn heb opgesomd. Te laat besef ik dat ik beter eerst had kunnen vaststellen hoe de verhouding tussen ‘de Pers’ en ‘de Maffia’ en/of ‘de Regering’ nu weer inelkaar stak. De “standaardoplossing” van ‘Cagney’ wordt immers maar al te vaak OOK door ‘de Pers’ ondersteund; en dan is er “natuurlijk” ‘niks aan de hand'; maar soms is dat anders… Dat is de ellende; je weet NOOIT waar of waarvoor “ze staat..”, de Pers. Is er verschil, zo vraag ik me af, tussen Bush of Truman die zonodig nog een 2e atoombom op Nagasaki, binnen 3 dagen na de eerste op Hirosjima, liet gooien. Natuurlijk zouden die Japanners, na Hirosjima, onvoorwaardelijk hebben gecapituleerd na te hebben vernomen dat er anders nog een 2e atoombom zou vallen… Nee, Truman wilde nog wel eens z’n speeltje demonstreren, ook aan de Sovjets, en dat er daarvoor 80.000 ‘noncombattants’ (lees: burgers) in een klap aan opgeofferd werden was ‘okay”; of moest Dresden nog platgebombardeerd worden terwijl de oorlog over was? Als dat geen genocide is… Waar staat ‘de Pers’? Ja, ik weet wel, u redeneert “dat een flinke wraakactie, omdat nu eenmaal die Jappen en Moffen begonnen waren, wel op zijn plaats was”; net zoals.. u zeker ook zou kunnen menen dat Bush ‘en passant’ wel 100.000 of meer Irakezen als “collateral damage” mag incalculeren om Saddam te verdrijven… Wist u trouwens dat die VN-inspecteurs, die op zoek waren naar de “chemische massavernietigingswapens” in Irak dat in de VS niet mogen…; en denkt u nu even aan de oorsprong van die ‘Antrax-affaire’. Wat had Rumsfeld, in 1988 nog handjesschuddend op TV te zien met Saddam, anders te regelen dan ook de mvw-leveringen in verband met de Iran-oorlog? Geen verdachtmaking maar een feit. De VS beschouwen zich, als ‘superpower’, te staan boven elke Wet. En in Nederland? Daar stopt de AIVD F.A. in een ‘safehouse’…, geen bajes, maar nee een ‘safehouse’ want de man is voor hen een “waardevolle informant” die bescherming verdient omdat hij natuurlijk alles wist van zijn mosterdgasleveringen en 13 jaar onder bescherming van Saddam in Irak kon wonen.. Dat zal de AIVD vast afgestemd hebben met de CIA… alleen niet met Justitie. Foutje.

    Nu had ik u beloofd onder punt c) de huidige positie van Mithras te vertolken in relatie met de oude, door Herodotus beschreven Mithrascultuur. Om die te begrijpen zou het dan wel handig zijn als u zich bewust bent van UNIVERSALISTISCHE WAARDEN../
    ==
    ..me dunkt deze pagina gaat over de inhoud van dit blog; ofwel de stelling over “hou jij ze dom, dan hou ik ze arm..”
    Allen een goeie dag..

  55. King Billy 11 december 2011 om 13:29

    @allen.
    Ach, de Bilderberggroep… Misschien moeten we alle speculaties af en toe relativeren en met een klein korreltje zout nemen. Was het niet meer, ook niet minder dan een meeliftende schoonzoon van een vorstin van een bijna vergaan koloniaal imperium die in zijn overwinningroes en bijna megalomane jacht op machtsconsolidatie in de voetsporen van een eeuwenoud geslacht wilde treden? Zo’n groep opheffen zou ook eeuwig zonde zijn. Zelfs Vondel kijkt verstoord om naar de blèrende ‘Hoop der Natie’ in het Volksmuseum Nr. 1, Madame Tussaud….

  56. Aad Verbaast 11 december 2011 om 13:59

    @Jan: “nuke them!!”
    Dit fragment zou zo een transcript kunnen zijn van een van de drie rondetafel gesprekken. Zat je er soms bij als luistervink?

    @VSp: De Bilderberg relativeert zichzelf anders niet. Vanuit die groep is toch wel hoge druk uitgeoefend (besloten..) om van Europa een grenzeloze bedoeling te maken. En om er een muntunie van te maken. Op zich een goed plan.
    Maar ja, de kapitale fout die ze hebben gemaakt is om de uitwerking en invoering van dat alles over te laten aan de politici. Stom natuurlijk. Want je kon natuurlijk van te voren weten dat ze daar een puinhoop van zouden maken. Ze komen er nu pas achter dat ze een paar randvoorwaarden voor het correct invoeren van een goed functionerende munt vergeten waren in hun ongebreideld enthousiasme.

  57. King Billy 11 december 2011 om 15:35

    Een grapje tussendoor met een fraaie tekening van Jan Sanders moet kunnen. Niettemin, sommigen weten dat door politici juist wél de vrije hand te geven, ook veel geld te verdienen valt. Je zult toch maar het door politici vergaarde geld van burgers voor een habbekrats in de schoot geworpen krijgen dankzij de stommiteiten van politici. Zijn burgers eigenlijk niet een beetje eigenaar van de banken die staatsteun kregen en krijgen?
    Macht is waar geld en wetgeving samenkomen. En subtiele vormen van corruptie. Zelfs een rechtsstaat hoeft hiervoor niet meer verkracht te worden. Onstaan de contouren van een globale neo-slavenindustrie compleet met aandeelhouders, een RvA, RvT en een BoD?

  58. jan bouma 11 december 2011 om 15:50

    @Aad..13:59
    De maak- en haalbaarheid van een zekere “goudgerande absolute toekomstige zekerheid”, die ook nog eens “de waarheid” representeert, hebben we weer kunnen horen in de Buitenhof-uitzending (zojuist) waarin Jan Kees de Jager zijn stellingen verkondigt. Alle premissen blijken echter op drijfzand gebaseerd. De opvatting over de grootste zekerheid wordt echter door de kiezer/de consument uiteindelijk gebaseerd op zijn overtuiging. Al blijkt die totaal ongefundeerd. Doet er niet toe. De soliditeit van de Euro wordt er anderzijds bijvoorbeeld op gebaseerd terwijl ik de rechtmatigheid en de juistheid van de stellingen der belanghebbenden ter discussie stel.

    De waarheid van het gezegde: “Hou jij ze dom, dan hou ik ze arm” – het thema van dit blog – zal m.i. gebaseerd moeten worden op de doorbreking van de huidige domheid. De premisse is dan weer dat er erkend sprake moet zijn van domheid. Volgens de foute belanghebbenden is er geen sprake van domheid want ze eisen de waarheid op en dus dient het te voeren beleid naar hun inzichten te worden uitgevoerd.

    Tragiek is en blijft dat we het nog steeds hebben over “de foute belanghebbenden”.
    En laten we nu de fundamentele discussie daar eens over voeren…

  59. King Billy 11 december 2011 om 22:49

    Lees, hoe je nu in één klap een stuk rijker kan worden op kosten van de belastingbetaler dankzij gulle giften van ongekozen volksvertegenwoordigers die daarvoor onder andere illegaal de ECB misbruiken.
    Vrij in de aanbieding Griekse staatsobligaties. Ook te verkrijgen bij de ABN en ING, die met staatssteun overeind zijn gehouden. Griekse staatsobligaties, nominale waarde €100,-, uitgiftedatum 17.2.2009. Huidige koers 42.50 Vervaldatum 20.03.12. Rente 4,3%. Tenzij Griekenland failliet gaat omdat het land geen financiele steun meer ontvangt, moet deze lening van totaal € 15 miljard afgelost worden met geleend belastinggeld van gulle gevers, waaronder u, domme lezer!
    Da’s dan kassa. Per obligatie van @42.50 wordt uitgekeerd € 108.78, ofwel een winst van €66,28 incl. rente. (156% winst)
    De volgende tranche, 8 miljard euro, huidige koers € 32.50, rente 5.25% vervalt op 18 mei a.s.
    Gokje wagen, dat de EU en het IMF garant staan voor de Griekse verplichtingen en maar eens niet meedoen met de Staatsloterij of de LOTTO?
    Als ze ‘t niet doen is King Billy nog niet in last, want de verzekeringspremie bij een Noorse bank voor volledige compensatie van de ingezette duiten bij niet uitbetalen bedraagt slechts 20%. In dat geval dus slechts 136% winst. Da’s dan ook een manier om iets van m’n belastincenten terug te halen. Per slot van rekening: ‘De euro is van ons allemaal’.

  60. King Billy 11 december 2011 om 23:11

    Kleine verschrijving': ingezette duiten’ moet zijn ‘Griekse aflossing’.

  61. Aad Verbaast 12 december 2011 om 00:43

    @allen: het was een lange dag buitenshuis dus kon tussentijds niet meer reageren. Dus nu even een korte inhaalslag.

    Wel een interessante TV avond. Eerst 21:20 ned 2 Andere tijden.
    Boeiende beelden van rond de invoer van de euro, en hoe de landen/politici in Europa de boel (en het volk dus) aan het belazeren waren om maar aan de criteria van invoering te voldoen.
    Nu zitten we met de gepakken peren.
    Meteen daarop volgend Brandpunt, met daarin een reportage over Goldman Sachs. Over hun strategie, hun netwerk in Europa (deels), en over hun kwalijke rol in Griekenland.
    Lange reportage met nog niet de helft van de info die ze zo hadden kunnen oppikken op het internet respectievelijk mijn eerder blog daarover..

    Vast nog wel te zien op internet deze twee uitzendingen.

  62. Aad Verbaast 12 december 2011 om 00:47

    @King Billy: was inderdaad een leuke tekening ;-)

    Je geeft met je uitgewerkte voorstel in 22:49 overigens meteen boter bij de vis van je opmerking in 15:35: == Je zult toch maar het door politici vergaarde geld van burgers voor een habbekrats in de schoot geworpen krijgen dankzij de stommiteiten van politici ==
    Straks moeten we ze nog op de blote knieën gaan bedanken!

  63. Aad Verbaast 12 december 2011 om 00:54

    @Jan: we hebben natuurlijk al lang een uitwisseling van gedachten over de == fout belanghebbenden == dat ze fout zijn mag inmiddels wel als bewezen worden verondersteld na de talrijke blogs over diverse machthebbers/-groepen. Althans voor de lezers hier.
    Nu nog elders natuurlijk.

    Buitenhof met de Jager heb ik gemist. Niet veel gemist waarschijnlijk. Die man lult ook de wind na die om zijn oren waait. Zo glad als een aal in een emmer met snot.
    Zou ik de tijd hebben en in de archieven kunnen duiken dan zou ik heel graag een montage van al zijn stoere praat van het laatste jaar achter elkaar willen monteren. Zou voor velen verrassend zijn en overduidelijk laten zien dat er geen touw (laat staan rode draad) aan vast te knopen is.

    Morgen wordt vast weer een boeiende dag ;-)

  64. jan bouma 12 december 2011 om 07:30

    @Aad…00:54
    1) Zie de goeie uitzending van ‘Andere Tijden” waarnaar je verwijst; een aanrader. http://player.omroep.nl/?aflID=13527429

    Voor de rest? Ach, “naar bevind van zaken zal men handelen”. En dan blijkt “dat de wijsheid altijd achteraf door eenieder wordt gepacht”. En ondertussen leren we met z’n allen niks. De financiële dictators navigeren op hun primaat en dictaat. Ondanks dat er alternatieven zijn; zie m’n voorgaande comments.

    Iets anders maar ook weer niet. In het nieuws was ook de levensgevaarlijke enorme vliegtuigbom die ze bij Weesp uit de Vecht hebbben gebaggerd; in een drijfbak hebben gestort, vervolgens ermee dwars door het land zijn gaan varen naar een of ander stortgat in de Betuwe.. Lachen! In die plassen hier achter bij mij hebben ze ook “oorlogsmateriëel” gestort uit WO II en ik verwacht ook nog wat bomexplosies waarmee de corrupte gemeente Stichtse Vecht plus al die andere instanties worden opgeblazen. Het “eeuwenoude deskundige waterschap” – Amstel, Gooi en Vecht – heeft ongetwijfeld destijds omkoopgelden ontvangen toen die partijen chemisch afval in vaten gestort mochten worden. Maar niets is meer te bewijzen. Alle archieven zijn in 1949 verbrand!!!

    Wat een zooitje.

  65. King Billy 12 december 2011 om 07:46

    Re De Jager. ‘Zo glad als een aal in een emmer met snot’. En met zijn kneedbare plooibaarheid zichzelf in de staart bijt. Illustratief voor CDA-praktijken.

  66. Aad Verbaast 12 december 2011 om 09:26

    @Jan: Misschien denken ze wel dat als ze die bommen ergens op een vuilstort storten dat als ze af gaan het gif meteen zodanig wordt verspreid dat de concentratie zodanig lage niveaus bereikt dat ze onder de wettelijk toegestane hoeveelheden komen. Je moet er maar opkomen!

    Verder viel mijn oog vanmorgen op het volgende curieuze bericht: http://www.nrc.nl/nieuws/2011/12/12/onafhankelijk-onderzoek-kamer-hinderde-missie-uruzgan/
    Curieus omdat “onafhankelijk onderzoek” even gaat bepalen dat de democratie eigenlijk een hinderpaal is. Maar ook curieus omdat de kamer natuurlijk had moeten VERhinderen dat de missies hadden moeten plaatsvinden.

    Durban is inmiddels afgelopen. Waar China en India nog een klein centimetertje opschoven, houdt Amerika de poot stijf. De viezerikken.

    Het blijft een rotzooi en een bende.

    @VSp: Gisteren op het nieuws Peetoom die vertelde dat het CDA het scenario al klaar heeft liggen voor als het kabinet valt. Hoeft wat mij betreft niet zo lang te zijn: opheffingscongres.

  67. King Billy 12 december 2011 om 10:06

    Hoezo een rotzooi en een bende? Het valt allemaal nog wel mee, ‘t had erger kunnen uitvallen. De eigenaren van het schip van Staat kunnen tevreden zijn met Rutte aan het roer en binnenkort Donner als uitkijk op de voorplecht. Na een flinke onderhoudsbeurt in de machinekamer is het voortbestaan van het schip grondig geconsolideerd om te voorkomen dat ramptoerisme ontstaat op de pieren bij Hoek van Holland. Men moet er toch even niet aan denken dat een bende verstekelingen, eenmaal aan boord, waaronder Rinnooy Kan of Pechtold, stiekem zand strooien in de smeerolie.
    Dan is de rotzooi helemaal niet meer te overzien.

  68. Aad Verbaast 12 december 2011 om 11:02

    @King Billy:
    == Het valt allemaal nog wel mee, ‘t had erger kunnen uitvallen. ==
    Je bent een aards-optimist! ;-)

  69. Aad Verbaast 12 december 2011 om 16:55

    @VSP: leuk nieuwtje:

    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2800/Europese-Unie/article/detail/3073482/2011/12/12/Ex-minister-Zu-Guttenberg-wordt-adviseur-Neelie-Kroes.dhtml

    Plagiaat Guttenberg mag bij Neelie gaan plakken en knippen! Ze gaat voor talent, motiveerde ze deze stap. Stap voorwaarts voor internet vrijheid? ;-)

  70. jan bouma 12 december 2011 om 17:40

    @King Billy..10:06
    Je veronderstelt Piet Hein Donner als vieze-voorzitter van de Raad van State en opvolger van Tjeenk Willink en dus vervanger van Beatrix; ons hoogste bestuursrechtelijke orgaan? Dat kon nog wel eens verkeerd aflopen voor Donner als v o o r die tijd het kabinet valt. Sowieso acht ik Piet Hein Donner niet acceptabel want hij was het die zei over de Secretaris-Generaal van Justitie Joris Demmink, die in ernstige opspraak is, “dat er geen sprake was van vuur laat staan rook”. Die Demmink blijkl nu toch onderuit te gaan want zijn criminele pedofiele verleden blijkt hem te gaan opbreken. En dan kunnen al die bewindslieden vertrekken die hem hebben verdedigd…. Vies zaakje. Voor info. zie hier de aanklacht van mevr. mr. Adèle van der Plas namens de Bakker-Schut foundation met authentieke getuigenverklaringen (video’s). Zie: http://www.bs-foundation.nl/sectie/demmink/de-zaak-demmink/mustafa-de-zaak-demmink/

    A l s blijkt dat Piet Hein Donner hier toch vanaf wist dan heeft hij gelogen en is hij niet geschikt om vice-voorzitter van de RvSt te worden maar ook Opstelten en de rest van de ministerraad kan dan ook beter opstappen. (Uit betrouwbare bron vernomen..; zeg maar mijn ‘deep throat’) :))

    Tot morgen! Voor weer wat avonturen in ons knollenlandje. Houd Moed!

  71. Aad Verbaast 12 december 2011 om 18:15

    @allen: ondertussen:

    http://www.nrc.nl/nieuws/2011/12/12/grootste-verlies-europese-aandelenmarkten-in-drie-weken/

    En het was er toch allemaal om te doen om vertrouwen te krijgen?
    Heeft nog geen twee dagen geduurd. Terwijl de beurzen gesloten zijn in het weekend. Dus feitelijk 0 dagen.

    Ondertussen is er gisterenavond alweer ruim 300 miljard euro in de ECB gestort door de banken. Die barsten van de centen!!

    Nederland leent geldt tegen negatieve rente. Gaat ‘goed’!

  72. King Billy 12 december 2011 om 21:29

    Tsja, de crisisvermoeidheid slaat toe. Zolang de crisis nog niet toeslaat in de knipbeurs en op de bankrekeningen, blijft het het kletsen daarover beperkt tot een beetje keukenpsychologie. Thuis, op het werk, in de MsM, in de sportkantines, op internet, etc. Het besef van de zoveelste crisis heeft alle kenmerken van een pakje boter dat een dag in de zon ligt. Op politiek niveeau wordt immers veel gepraat en er gebeurt toch van alles niets? Daarom toch ook nog een lichtpuntje. Juist omdat psychologie een belangrijke rol speelt in de eurocris, is dat dan tegelijkertijd een goed teken aan de wand voor de komende maanden. Hoe heerlijk zou het niet zijn als we de eurocrisis over een paar maanden gewoonweg kunnen vergeten?
    En nog prettiger om over te praten, is dat met Donner als VP van de BV Nederland de voortdurende verkrachting van de democratische rechten een staatshoofd te kiezen, voorlopig weer legitiem door kan gaan. Daar helpt zelfs geen Rinnooy Kan meer.
    Vertrouw er maar op, psychologie vermag wonderen. In 2013 is alles weer bij het oude. Zo als het hoort. King Billy is geen aards-optimist, maar een rás-optimist. Anders zou King Billy hier niet in geloven, derhalve op vertrouwen.

  73. Aad Verbaast 13 december 2011 om 00:57

    @King Billy: heerlijk vooruitzicht inderdaad dat je je vertrouwen bij deze uitspreekt dat in 2013 weer alles bij het oude is. Daar kan ik wel wat mee.
    Dat betekent dat ook 2013 weer een vol crisisjaar zal zijn. Wat zouden we toch zonder moeten immers!

  74. King Billy 13 december 2011 om 03:45

    http://nachrichten.t-online.de/empoerung-ueber-guttenberg-auftritt-den-bock-zum-gaertner-gemacht-/id_52322862/index

    Heeft Fingerspitzengefühl voor het gezonde Volksempfinden. Met zijn nieuwe trendy kapsel doet-ie denken aan de perfekte mix van een Bernhard en Wilders. Een ‘zu’ ingetrouwd bij de Von Hohenzollerns, vertoont megalomane trekjes, speelt met de gedachte om terug te keren in de Duitse politiek, appeleert aan het wantrouwen jegens de euro en kruipt onversaagd in het hol van de leeuw, sorry, adelaar. Het oordeel van de FAZ in een politiek commentaar op een interview in dezelfde FAZ(!) met hem was ‘Das ist ein gefährliche Mann’. En dat is ie!

  75. jan bouma 13 december 2011 om 08:32

    @King Billy..21:29 en 3:45…lig je er wakker van? Je kunt natuurlijk alles ironiseren maar ik herinner eenieder nog maar eens aan mijn voorgestelde aanstellingsprocedures van toekomstige belangrijke politici. Hoe die VOORAF gescreend moeten worden in het vrije publieke domein, geen partijbinding, geen reli-binding mogen hebben en dus onafhankelijk zijn, uit de wetenschap gerecruteerd moeten worden; etc. etc. Dit is ook een vorm van het abstraheren van de macht.

    @Aad…00:57 “.. Het wordt vast ons jaar van de waarheid..” Vanaf 2012/2013. (Zei hij optimistisch en sarcastisch…).

    Iets anders maar ook weer niet. Alhier, plaatselijk dus, liggen de leugens en het bedrog van corrupte politici en meeheulende ambtenaren nu “op straat” – het gaat over o.a. over de cover up van het grootste milieuschandaal sinds Lekkerkerk, mijn onterechte opgelegde WOZ-aanslagen en de diefstal van mijn goederen op 19 juni 2009 – omdat alle 33 raadsleden van Stichtse Vecht nu geïnformeerd moeten worden. Ik heb daarbij o.a. verwezen naar hun verplichting bij eedsaflegging Art. 14 Gemeentewet dat zij “de Wetten” zullen uitvoeren/handhaven. Welnu de Wet Milieubeheer Art.18 gaat over de handhaving… Enz. enz.

    Ik zie wel wel of alles corrupt is of niet; idem geldt dit voor de rechterlijke macht in afwachting van het Arrest van het Gerechtshof te Arnhem.

  76. Aad Verbaast 13 december 2011 om 09:38

    @King Billy: zal dan ook wel weer een geval van “ons kent ons” zijn.
    Ik zag dat hij zich ook al binnen de CSIS had gewerkt. Ook een lobby clubje met klinkende namen.

    http://csis.org/press/press-release/karl-theodor-zu-guttenberg-former-german-minister-defense-joins-csis-distinguish

    29/9/11: “The Center for Strategic & International Studies (CSIS) is pleased to announce that Karl-Theodor zu Guttenberg, former Minister of Defense and Minister of Economy of the Federal Republic of Germany, has joined CSIS as a Distinguished Statesman”

    == Distinguished == ja, ja..

  77. King Billy 13 december 2011 om 09:47

    @bouma, zolang onlustgevoelens over verderfelijk politiek gedrag sublimeren in humor, geen reden om daarover wakker te liggen. Anders dan onlustgevoelens sublimeren in repressieve wetgeving, knokploegen of ‘ tigtal soorten politiekorpsen, schijnt humor een gezond en volwassen afweermechanisme te zijn.
    Het was slechts de kat van de buren die tijdelijk onderdak zocht, waardoor op haar beurt Nozemien aansloeg, en vervolgens ook de IJzeren Dame ruw gestoord werd in haar slaap en mij vervolgens verzocht om de orde en vooral de rust te herstellen op en rondom het landgoed.

  78. Aad Verbaast 13 december 2011 om 09:53

    @Jan: ook benieuwd natuurlijk wat volgend jaar voor je zal brengen. Je hebt nog wat ijzers in de smeulende puinhopen liggen.
    Zelf heb ik er geen vertrouwen in dat “corrupte politici” spontaan zullen ophouden corrupt te zijn. Eens dat een examen een goed instrument zou zijn om selectie aan de poort in te voeren. Maar ja, het zijn diezelfde leeghoofden die daar hun toestemming aan moeten geven.
    Opvallend natuurlijk dat al die stemmers die zo gekant zijn tegen overdragen van soevereiniteit niet eens in de gaten hebben dat ze dat al lang totaal hebben overgedragen: ze hebben immers niets meer te vertellen!

    Vanmorgen nog maar weer eens een sterk staaltje van corruptie, belazerij, oplichting, de boel verdraaien, en niets presteren:

    http://www.bnr.nl/topic/politiek/521633-1112/canada-zegt-kyoto-op

    == Volgens het Kyoto Protocol moest Canada zijn uitstoot in 2012 met 6 procent hebben teruggebracht in vergelijking met 1990. In 2009 was de Canadese uitstoot echter 17 procent hoger dan in 1990. ==
    Kijk dat is een verschil van 23% ten opzichte van de schone beloften!

    De viezerikken!!

  79. King Billy 13 december 2011 om 10:10

    @aad verbaast. Re mr. ‘Zu’. Da’s oud nieuws, maar hij timmert aan de weg om een glorieuze triomftocht voor te bereiden, associeert zich met Helmut Schmidt en schurkte zich verlekkerd aan de kwalificatie door zijn CSIS soortgenoten dat hij alle capaciteiten bezit om het Bondskanselierschap te kunnen uitoefenen. Hij is gevaarlijk.

  80. Aad Verbaast 13 december 2011 om 11:26

    @King Billy: Bondskanselier, toe maar. Hij durft wel zeg. Ik zal hem eens blijven volgen.
    Er lopen al te veel gevaarlijke gekken rond.
    Tijd om weer eens te kijken of de opgetrokken hekwerken nog bestand zijn tegen ‘slecht weer’.

  81. martin 13 december 2011 om 12:00

    Met zo’n blog hou je niet veel vrienden in de andere delen van de elite over. Is dit niet gewoon hoe macht werkt? Je gaat in zo veel mogelijk minvloedrijke gremia zitten. Zeker als het on beleid op hoofdlijnen gaat. Van het een komt het ander en zo drijf je boven. Daarnaast functioneren nog heel veel andere beleidsbeïnvloedende organisaties. (Eigenlijk gaat het in de tegenbeweging of een bloggersgemeenschap net zo. Dat is de wijze waarop onze apenrotsjes worden georganiseerd.) Wel goed om te weten wie er bovendrijven, maar je kan ook ergens anders beginnen en dan kom je andere fora tegen.

  82. jan bouma 13 december 2011 om 12:14

    @King Billy
    @Aad
    @Allen
    Met de algemene conclusie “het is één klerebende, één rotzooi..” kan de gemiddelde burger/wereldbewoner/kiezer (thans nog domme stemmer) uiteindelijk niet leven… Keer op keer blijken de foute belanghebbenden al gedurende 3000 jaar geschiedschrijving niet het juiste te doen. Tenzij men natuurlijk van mening is dat “het juiste” weer wel het juiste is op grond van plat opportunisme en om daarmee het vermeende eigenbelang te dienen. De filosofische vraag luidt derhalve: “wat is het juiste?” Welnu daarover gaf Dante een oordeel. Dat oordeel vertaalde de dichter Kavafis als volgt: (zie pg. 275 uit het Boek der Boeken)
    ==
    Voor sommige mensen komt een dag waarop zij
    het grote Ja of het grote Nee moeten zeggen.
    Het blijkt meteen wie het Ja in zich gereed heeft,
    en na het gezegd te hebben gaat hij

    verder in eer en vertrouwen op zichzelf.
    Wie weigerde heeft geen berouw. Werd het hem weer gevraagd,
    nogmaals zou hij nee zeggen.

    En toch richt dat nee – het juiste – hem te gronde voor heel zijn leven.
    ==

    De vraag die dus overblijft luidt: “wie doet het juiste?”

    Men amusere zich verder; zolang het nog kan.

  83. jan bouma 13 december 2011 om 21:28

    Re: 12:14
    Wat denkt u?
    Je wordt vandaag de dag met al die rampspoeden natuurlijk weggehoond als je ‘het juiste’ wilt doen want dat levert sowieso niks op… Het is een stelling.
    Enfin.
    Ik probeer even wat met de hoop dat ik morgen van u mag vernemen ‘wat het juiste’ is… :))

  84. Marjelle 13 december 2011 om 22:09

    Het is om moe van te worden idd, maar dat was ik eigenlijk al. Plaatje is leuk. ;)

  85. Aad Verbaast 14 december 2011 om 00:53

    @Martin: == Met zo’n blog hou je niet veel vrienden in de andere delen van de elite over. ==
    Ik had me daar toch al niet zo’n grote voorstelling van gemaakt. Het kan verkeren.
    == Is dit niet gewoon hoe macht werkt? == Zo werk het inderdaad. Des te meer reden om dit weer eens inzichtelijk te maken. Lang niet iedereen heeft daar enig idee van.
    Hamvraag natuurlijk is: zou macht zo moeten werken?

  86. Aad Verbaast 14 december 2011 om 00:57

    @Jan: aardige filosofische vraag natuurlijk.
    Kijk, het grote probleem is dat als we het over de mensen hebben waar we het over hebben dat ze ons doen voorspiegelen ja te zeggen, onderwijl nee doen, en omgekeerd. En dat is natuurlijk pertinent onjuist! Nu we dat hebben vastgelegd is dan tevens bewezen dat het niet zoveel uitmaakt of je nee of ja zegt, beide kan immers juist zijn, als je het dan ook maar doet en er naar handelt!

    Goede afronding van weer een boeiende dag ;-)

  87. Aad Verbaast 14 december 2011 om 00:58

    @Marjelle: zou daar mijn chronische vermoeidheid vandaan komen?
    Bedtijd dus! ;-)

  88. Marjelle 14 december 2011 om 01:16

    Het werkt i.i.g. niet mee!
    Welterusten dus. :)

  89. jan bouma 14 december 2011 om 09:54

    @Aad…00:57
    Een mens zoekt naar houvast t.b.v. zijn handelen. Ik heb inzake de vraag “wat is het juiste” een zeer pragmatisch voorstel gedaan. Uitgaande van de stelling “dat in principe elk mens geneigd is tot het kwade” kun je met die wetenschap de “grove evidenties van het kwaad” toch elimineren. Begin dan bijvoorbeeld met de aanvaarding van mijn voorgestelde wereldrevolutie. Als bijv. de wapenhandel en de oorlog aan banden worden gelegd (‘Wilt u Oorlog of Vrede’) dan volgt automatisch en vanzelf daaruit een reeks van eveneens goede gevolgen. Zie verder m’n boek maar… :))

  90. King Billy 14 december 2011 om 10:19

    @Bouma, misschien is lekker ‘mitsen’ en ‘maaren’ het juiste antwoord op ‘ja’ of ‘nee’, dan wel een ‘voor’ of ‘tegen’. Alles is namelijk beweeglijk in het voortschrijden der tijd. Ook het ondenkbare.

  91. Aad Verbaast 14 december 2011 om 10:43

    @Jan: == Uitgaande van de stelling “dat in principe elk mens geneigd is tot het kwade” ==
    Daar ga je al. Een stelling waar nog wel wat over is op te merken natuurlijk.
    Zouden we die stelling aannemen dat zou de eerste vraag van de vragenlijst (wilt u oorlog of vrede) “in principe” beantwoord worden met: “oorlog”. Vanuit die redenering is dat ook bewezen in de recente kamerbesluiten rond Afghanistan, Irak, Libië.
    Nog een lange weg te gaan!

  92. jan bouma 14 december 2011 om 11:08

    @Aad
    @Billy King
    Nee.. verkeerde redenatie volgen jullie. Kijk! De gehele strafwetgeving maar ook EVRM of UVDRM zijn in wezen gericht op het bestrijden van de criminaliteit. In wetboeken en op papier, ja. De onderliggende premisse i s dan al “dat de mens tot het kwade geneigd is”. We trachten ons ertegen te wapenen (aardige woordspeling…)
    De erkenning van het fenomeen is echter fundamenteel beter bestrijden door de aanvaarding van de voorgestelde wereldrevolutie…

  93. Aad Verbaast 14 december 2011 om 11:42

    @Jan: de ware revolutie kan pas plaatsvinden als je zowel de adepten van de stelling “dat in principe elk mens geneigd is tot het kwade” als de adepten van de stelling “dat in principe elke mens geneigd is tot het goede” kan verenigen.
    Moet toch een eitje zijn lijkt me. Meerdere wegen leiden naar Rome immers.
    Even afgezien of Rome nou de plek is waar je met zijn allen naar toe zou willen natuurlijk.

  94. jan bouma 14 december 2011 om 12:31

    @Aad…11:42
    Inderdaad! Maar een dergelijke toestand en/of proces dient begeleid te worden. Dat doet men door topdown en bottom-up de gewenste regelgeving te optimaliseren. Dit is dus gewoon een kwestie van organisatie ofwel… van een door te voeren revolutie. Denk aan onze Vragenlijsten. Thans is het zo dat er een corrupte wetgever is die vervolgens dan natuurlijk ook niet een integere handhaving in stand houdt. Kip-ei redenatie. Herinner ik je vervolgens aan het schilderij: the search of the empty lawbook: http://villamithras.wordpress.com/2009/08/20/the-search-of-the-empty-lawbook-in-beeld-gebracht-en/

    De wetboeken zijn leeg…

    ps
    In dit verband zal ik wat jurisprudentie zetten op dat bewuste blog door mijn emails m.b.t. de benoeming (ontrading) van mevr. drs. Mirjam van ‘t Veld als toekomstige foute bestuurder van de gemeente Stichtse Vecht en die de wetgeving aan haar laars lapte.. en haar liegende ambtenaren steunde. Mooi voorbeeld van topdown fout bestuur.

    A.s. 22 december schijnt ze benoemd te worden en ‘het establishment’, de kabinetschef van de CdK dhr. Bas Thomas van de prov. Utrecht, heeft mij per mail verzocht “me er maar bij neer te leggen.” Dat is uiteraard onmogelijk.

  95. King Billy 14 december 2011 om 15:41

    Si va pace, para bellum, @bouma.
    Jürgen Habermas:
    Bestialität und Humanität. Ein Krieg an der Grenze zwischen Recht und Moral

    http://www.zeit.de/1999/18/199918.krieg_.xml

    In gewetensnood ‘mitsen’, ‘maren’, top-down, bottom-up een proces begeleiden dat de gewenste regelgeving optimaliseert? Valt nog heel veel te organiseren alvorens de beroemde vraag gesteld kan worden.

  96. King Billy 14 december 2011 om 15:57

    En dat begint al, down to earth, beneden N.A.P., bij volksvermaak nr. 1:

  97. jan bouma 14 december 2011 om 16:14

    King Billy…15:41
    Ik heb ook altijd gesteld dat een dergelijke intellectuele revolutie niet zonder begeleiding/uitleg gaat van pers en media en de opiniemakers/de commentatoren. Daar wil men als kuddedier nog wel achteraan lopen. Probleem is dat de foute belanghebbenden te weten politici, pers en media, intelligentsia en de reli’s niet staan te dringen om die revolutie te bepleiten. Die zou immers ingaan tegen hun belangen met een vicieuze cirkel van 3000 jaar domheid als gevolg. Ook beschouw ik honende en sarcastische commentaren t.a.v. de voorgestelde revolutie natuurlijk in het belang van ‘de foute belanghebbenden’… (….)

    Inderdaad! Dit schiet zo niet op…

  98. peterus 14 december 2011 om 17:10

    Waar zitten mijn favorieten Angela en Nicolas? Het paar van het jaar!

  99. peterus 14 december 2011 om 17:13

    Ik las in een reactie dat ze in het geheim mee doet. Jammer, volgens mij mag ze gezien worden.

  100. Aad Verbaast 14 december 2011 om 17:18

    @Jan: inderdaad een kip of ei dilemma. Maar ook daar is het een kwestie van eens te kiezen, en niet te blijven hangen in het een of het ander. “Zeg mij waar u voor staat”!
    Om dat te doorbreken en je voorgestelde revolutie een extra zetje te geven is het misschien een suggestie te overwegen ook de cursus: hoe wordt ik een populist” te gaan volgen. Zie het als een diepte-investering in de toekomst. Vermakelijke kost overigens.

  101. Aad Verbaast 14 december 2011 om 17:20

    @King Billy: vermakelijk schema voer je daar op.
    Heeft wel wat weg van een spelanalyse van dat potje voetbal waar het allemaal om zou moeten draaien.
    Stuk eenvoudiger overigens. Daar zijn maar 22 spelers in het veld.

  102. Aad Verbaast 14 december 2011 om 17:25

    @Peterus: Angela en Nicolas hebben een LAT relatie heb ik me laten vertellen.
    Een LAT relatie is een relatie waar de lat hoog gelegd wordt.
    Of waarbij de PLANK nogal een mis geslagen wordt.
    Blijft tobben met die twee.
    En dat terwijl ze er alles aan gedaan heeft om zo aantrekkelijk mogelijk over te komen.

  103. King Billy 14 december 2011 om 19:54

    Half Duitsland in rep en roer, van alle kanten waarschuwingen, superstorm, 180 km/u, nix van het KNMI, maar wel een bijzonder plaatje:

    http://europa.buienradar.nl/3daagse.aspx?soort=grt-057drukverwachting&type=drukverwachting&jaar=-10

  104. Aad Verbaast 15 december 2011 om 01:05

    @King Billy. Ik zit me net te bedenken dat het misschien een uitstekend idee zou zijn om politici en weermannen eens een tijdje van beroep te laten ruilen.
    Die weermannen zijn nogal sterk in het geven van weer-alerts, en dan valt het meestal allemaal nog wel mee. Politici zeggen continu dat er niets aan de hand is, terwijl de crisis al als een storm over het land waait. Kunnen nog wel wat van elkaar leren dacht ik zo.

  105. King Billy 15 december 2011 om 07:20

    Slecht idee. Weermensen (v/m) dekken zich in tegen juridische kongsiquenties. Die mogen niet de vrije hand krijgen. De rampen zijn dan helemaal niet te overzien. Bovendien wordt het gedrag van politici volkomen onvoorspelbaar als ze de kans krijgen zich nog beter in te dekken tegen juridische stappen. En kan het KNMI niet meer verzelfstandigd worden.

  106. Aad Verbaast 15 december 2011 om 09:24

    @King Billy: Politici, inclusief hun hele ambtenaren apparaat, kunnen toch ook alles uithalen zonder dat ze daarvoor aangeklaagd kunnen worden, ?
    Zien we dagelijks de resultaten van omdat ze er ongehinderd een potje van maken. En kunnen maken.
    Dat moet toch een band scheppen tussen die twee beroepsgroepen.

  107. jan bouma 15 december 2011 om 09:56

    Diversen.
    1. Opzoeken. Een docu waaruit blijkt dat van de ca. 950 strafzaken tegen politici en ambtenaren c.q. de Staat er slechts zo’n 40 stuks ook daadwerkelijk vervolgd worden.. zie het comment van @Aad.. 9:24.
    Tel erbij op de nog steeds niet opgeheven strafrechtelijke immuniteit (wetsvoorstel Heerts/Anker/Smilde) dan hou je dus over een willekeurige despotische roversbende die zich aan niets hoeft te storen. Wet noch gebod gelden voor “de staatsratten”*)
    *) deze betiteling is van Henk Hofland..

    Iets anders maar ook weer niet. Dat is de vervloekte claim van de piramide van Maslow die zou inhouden dat de behoeften aan kunst en cultuur op een lagere prioriteit komen. Daarover zeg ik dat ik aan dat soort degeneratie van de homo ludens danwel de hedendaagse homo sapiens sapiens niet wil meedoen. En daarom kopiëer ik in een bijzonder cultureel event op 28 december 2011. Let op! Die uitvoerende musici INVESTEREN godbetere ‘t onnoemelijk veel in de belachelijke lage toegangsprijs van 10 euro want… “het moet eigenlijk voor niks!” Enfin. Zegt het voort dit comment! Ik ben net even in de stemming want bij de redactie van P&W en die van de DWDD beginnen ze het nu eindelijk ook te snappen wat betekent: “de actualiteit!”
    ==
    Cultuurpodium Waalwijk

    ——————————————————————————–
    VAN NECK en WIRKEN – Woensdag 28 December 2011 – Première!

    Posted: 13 Dec 2011 02:52 AM PST

    Concertpianist en meesterimprovisator Hugo van Neck vormde onlangs een duo met slagwerker Jan Wirken. Wirken was 20 jaar werkzaam aan het Fontys Conservatorium in Tilburg, waarvan 7 jaar als directeur.

    Onlangs nam hij afscheid van deze functie om zich weer geheel te wijden aan de muziek als uitvoerend kunstenaar.”Ik wil Rachmaninoff met je spelen”, zo liet hij Hugo tijdens een ontmoeting weten. Deze niet alledaagse uitspraak (piano en slagwerk?) was voor Hugo van Neck een ware uitdaging en een aanzet die leidde tot een volstrekt nooit eerder vertoonde wijze van musiceren.

    De muzikale idiomen van b.v. Sergei Rachmaninoff, Johannes Brahms, Frèderic Chopin, Maurice Ravel, Claude Debussy, Igor Strawinski, Sjostakovitsj of Bela Bartok worden ten gehore gebracht als waren er onbekende partituren voor piano en slagwerk van hen ontdekt! Kortom;

    Poëtisch, erudiet meesterschap.

    Geïnspireerd door de grote componisten die hen voorgingen, scheppen Van Neck & Wirken met vervlogen taal een nieuwe wereld. Creaties met de kracht van weleer versterkt met de vrijheid van nu.

    De onweerlegbare waarheden van de beroemde componisten doen Van Neck & Wirken verlangen naar het voortzetten van de verhalen die zij vertelden.

    Dit sprankelende nieuwe duo borduurt voort op prachtige oude waarden. Leidend tot een geheel eigen

    opvatting uitmondend in een volgende muzikale voorstelling.

    Pianist Hugo van Neck (67) en slagwerker Jan Wirken (51) zijn avontuurlijke en wonderbaarlijke musici. Ze tillen je op.

    Woensdag 28 December 2011
    Zaal open: 19.00
    Aanvang: 20.00

    Toegang: € 10,00
    ==
    …allen een goeie dag!

  108. Aad Verbaast 15 december 2011 om 11:28

    @Jan: schandalig natuurlijk die statistieken. Zeker als meegenomen wordt hoeveel van die ‘vervolgingen’ ook daadwerkelijk in een veroordeling uitmonden. Dat kan in de praktijk immers alleen als je als ambtenaar iets strafbaars doet wat geen enkele relatie heeft met de uitoefening van het beroep. (doordenkertje).

    Fraai concert kondig je bij deze aan. Een andere manier van ‘achter de muziek aanlopen’. Kom er nog maar eens om!

    Rutte doet dat anders:
    Die zat even in Afghanistan:“Ben heel trots op de NL’se mannen en vrouwen die hier het verschil maken voor vrede & veiligheid” Foto: http://is.gd/rkpLRO
    Waaauw… Over fact-free politics gesproken…

  109. Aad Verbaast 15 december 2011 om 14:17

    @Jan/@King Billy:

    http://www.nrc.nl/nieuws/2011/12/15/chirac-deels-schuldig-bevonden-in-corruptiezaak/

    Veroordeeld voor corruptie. Maar ja, hoeft er ook niet voor te zitten. Heeft het ook heel lang uit kunnen stellen. Te lang dus. In het gevang met al die boeven!

  110. jan bouma 15 december 2011 om 15:21

    @Aad
    @King Billy
    Binnen het kader van de kennelijk algemeen geldende domheid wil ik jullie niet onthouden de navolgende info. http://www.wildlifeextra.com/go/news/south-africa-poaching.html#cr

    Het gaat in dit geval om de toegekende economische waarde van het libido en… die tegelijkertijd dan wel de ondergang van de rhinoceros betekent.

    Nu zou je kunnen stellen.
    1. Dat is een gebleken harde economische noodzakelijkheid;
    ofwel
    2. Ik ga als wereldburger die waanzin bestrijden.

    Pick your choice. Idem gelden de axioma’s van de financiële dictators waaraan men “het gelijk” wilt koppelen en toekennen. Een doordenkertje.

    Ik ga ervan uit dat de redactie van P&W nog steeds meeleest met deze site want ik zond aan ze door mijn comment van 9:56 uur.

  111. Aad Verbaast 15 december 2011 om 16:50

    @Jan: ik zou als ik jou was zeker geneigd zijn om dan 2 te gaan kiezen. 1. lijkt me een niet te verdedigen keuze. War laat je immers zo’n groot ding?

    Je maakt wel een klassieke fout natuurlijk om slechts twee keuzen te geven met de suggestie dat dat dan ook de enige keuzen zouden zijn. Iets wat je wellicht hebt afgekeken van je-weet-wel-wie.

    @allen, ik ga zo maar eens een nieuw blogje erop zetten.
    Een lichtvoetig blogje deze keer in het kader: verandering van spijs doet eten en trekt weer een wisselend publiek.
    Maar ook deze keer natuurlijk zoals altijd een verborgen diepere boodschap. Leuk!

  112. jan bouma 15 december 2011 om 17:58

    @Aad.. 16:50
    Onzin. Nergens heb ik ooit beweerd dat mijn “keuzes” zich tot slechts 2 varianten beperken. Ik neem alles in ogenschouw. En dat blijkt wel weer uit m’n comment op je volgende blog.

  113. Aad Verbaast 15 december 2011 om 18:02

    @Jan: hoezo “onzin”: ik zag er toch echt maar twee. Of heb je geschreven met witte inkt? ;-)

  114. jan bouma 16 december 2011 om 07:36

    @Aad…. “bestrijden” k a n talloze manieren inhouden. Ik noem er een paar:
    1. Je kunt de stropers doodschieten of in de gevangenis gooien
    2. Je kunt de stropers in dienst nemen als opzichters (….); parkopzichters…
    3. Je kunt ze ander werk geven
    4. Je kunt alle rhino’s verhuizen naar een ander bewaakt gebied
    5. Je kunt de veelal Zuid-Oost Aziatische afnemers van het gemalen neushoornpoeder opvoeden en zelfs beweren dat het spul levensbedreigend is…
    6. Vul verder maar zelf in…

  115. Aad Verbaast 16 december 2011 om 09:33

    @Jan: allemaal semantiek natuurlijk. Uiteraard kan je de keuze die je geeft gaan onderverdelen maar laat onverlet dat je twee keuzen gaf.
    Waar ik op duidde was dat er altijd meer keuzen mogelijk zijn.
    Voorbeeld: “wilt u oorlog of vrede”?
    Er zijn zat mensen die dan al vastlopen omdat ze nu eenmaal in een dogma zitten dat je soms oorlog moet voeren om vrede te krijgen. Amerika bijvoorbeeld.
    Nog eentje: verkiezingen. Ik mag slechts kiezen uit een beperkt aantal kandidaten.
    Doordenkertjes natuurlijk ;-)

  116. jan bouma 16 december 2011 om 14:41

    @Aad…9:33

    “Kul-antwoord” van je.

    Mijn repliek hield namelijk in dat “bestrijden” , in welke vorm dan ook, meerdere methodes kent en dat ik daarbij noemde m’n comment van 7:36 uur als voorbeeld.

    Ik wens in geen enkele semantische gevangenis te belanden. Dus: schep even klaarheid, net zoals ik doe, dat “bestrijden” meerdere varianten kent.

    Dat je Amerika noemt, als voorbeeld, is nu bepaald niet aan te nemen als een terecht voorbeeld. Zie m’n boek…

  117. Aad Verbaast 16 december 2011 om 16:50

    @Jan == “Kul-antwoord” van je. == haha.. :-)
    Natuurlijk heeft bestrijden meerdere varianten. Meer nog zelfs dan wij met zijn tweeën kunnen bedenken bedenk ik me zo.
    Maar we zijn het wel eens dacht ik zo. We praatten enkel ieder over iets anders, en dus langs elkaar heen! Kan ook leuk zijn trouwens.

  118. jan bouma 16 december 2011 om 17:28

    :16:50
    En ja, dat geeft maar weer eens aan de noodzaak dat dicussianten het over “de agenda” eens moeten zijn qua inhoud alvorens men daarover gaat discussiëren.

    Anders krijg je uit opportunisme de bekende ‘Babylonische spraakverwarring’ en blijft eenieder in zijn eigen spraak maar wat rondkakelen zonder met de ander daadwerkelijk te communiceren.

    Wat een ongeregeld zooitje! :))

  119. jose 31 december 2011 om 19:08

    http://www.ftm.nl/original/het-baltische-drama.aspx

    Over de Baltische staten hoor je niet zoveel, toch is het daar zeker geen rozengeur en maneschijn.
    In het blad van vrede.be staat een goed stuk maar dat hebben ze niet op internet gezet, misschien later hopelijk wel.

  120. Aad Verbaast 1 januari 2012 om 11:31

    @Jose: dank. Interessant stuk. Krijgt inderdaad weinig aandacht. Ik zal me er eens verder in gaan verdiepen. Gebeuren bijzondere dingen, zoals het artikel ook al beschrijft.

  121. Pingback:Schaduwbankier Dagobert Duck en zijn 65ste verjaardag « Aad Verbaast

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 156 andere volgers

%d bloggers like this: