Aad Verbaast

te gek voor woorden eigenlijk

De zingende penis van Bootman

Joseph Pujol werd wereldberoemd door de Marseillaise te ‘zingen’ middels het retegoed kunnen laten ontsnappen van zijn darmgassen. Hij trok volle zalen. Indrukwekkend!
Maar dit heerschap weet helemaal van wanten. Door zijn penis te swaffelen tegen zijn buik produceert hij een geluid van meer dan 100 decibel! Een oorverdovende act, waarmee hij vrouwen tot ongekend genot weet op te zwiepen.

Ik heb het natuurlijk over de Micronecta Scholtzi. Ook wel genoemd: “lesser water boatman”. Een insect niet groter dan een rijstkorrel. Komt voor in meertjes, stilstaand water en zelfs zwembaden.

Met een penis niet dikker dan een mensenhaar (size matters?) produceert hij een geluid zo hard als een voorbijrazende trein. Met zijn geribbelde orgaan rost hij over de ribbels op de onderbuik. Met ongekende verve. Hij produceert daarmee het hardste geluid van alle dieren ter wereld.

Doe hem dat maar eens na!
Minimaal vereiste: een stevig sixpack. En dan heel veel oefenen om ook een dergelijk ‘fluitconcert’ ten gehore te
kunnen brengen.

Meer lezen:
http://www.wired.com/wiredscience/2011/07/insect-penis-sound/
http://news.nationalgeographic.com/news/2011/07/pictures/110711-loudest-animals-water-boatman-singing-genitals/?source=link_tw20110718news-loud
http://www.huffingtonpost.com/2011/06/30/singing-penis-insect-size-matters_n_887778.html#s311126&title=Spermsniffing_Police_Dog
http://en.wikipedia.org/wiki/Micronecta_scholtzi (bron plaatje)

66 Reacties op “De zingende penis van Bootman

  1. Aad Verbaast 19 juli 2011 om 18:00

    @De Stripman: “schokkend”? Swaffelend!

  2. Marleen 19 juli 2011 om 18:07

    Toe maar, een voorbijrazende trein ! Waarschijnlijk in de oren van de vrouwtjes.
    Mooi verteld weer.

  3. Aad Verbaast 19 juli 2011 om 18:15

    @Marleen: niks lullaby, een oorverdovend concert!

  4. jan bouma 19 juli 2011 om 18:32

    @Aad
    Moet morgen de links gaan bestuderen. Vooralsnog komt in mij op de vraag en reden van die herrie, hoe ontstaat die (waardoor) en wat zou Darwin of God ervan zeggen… Maar dat zie ik morgen wel of die info te geven is. Wel weer een interessant blog, zeg! Waar haal je het vandaan.

  5. Annet 19 juli 2011 om 18:46

    Hoe zit het met jou Aad? :)

    Jij en Zilvertje zijn wel inde stemming:)

  6. antoinetteduijsters 19 juli 2011 om 18:54

    Hij zal en moet een vrouwtje lokken, anders geen voortplanting. En dan sterven ze uit. In de natuur moet je nuchter denken. Want je komt er echt alles tegen.

  7. Aad Verbaast 19 juli 2011 om 19:04

    @Jan: Geen idee hoe dat allemaal precies werkt. Misschien het idee dat als je maar veel kabaal maakt er misschien wel naar je geluisterd wordt?

    @Annet: flink in training uiteraard. Ik moet er nog flink aan trekken, want ik hoor nog helemaal niets!

    @Antoinette: lijkt me een geheel logische redenering van je. Deze oplossing is nog wel praktisch ook. Dat ding hangt anders toch ook maar de meeste tijd werkeloos te wezen.

  8. Glaswerk 19 juli 2011 om 19:07

    Qua lawaaiproductie is dit natuurlijk een ernstig achterhaald verhaal.

    Gisteren heeft men namelijk in het tropische regenwoud van Brazilië – althans die paar bomen die er nog van over zijn – een kolonie Macronecta Scholtzus Viagrii ontdekt. Het zijn een soort torren die hun uitgeharde penis in de grond boren en dan met hun hele lijf daar keihard tegenaan swaffelen. Het alfamannetje van de roedel Macronecta wist tijdens een van de geluidsmetingen van de natuurvorsers een piekintensiteit van 168 dB te produceren.

    Wellicht dat deze ontdekking morgen door National Geographic op hun website gepubliceerd gaat worden. Een link zal in dat geval uiteraard volgen.

  9. Glaswerk 19 juli 2011 om 19:10

    Hm, blijkbaar ben ik zo onder de indruk van deze ontdekking dat ik in mijn vorige reactie nagelaten heb deze na de Macronecta Scholtzus Viagrii te ontcursiveren.

  10. Aad Verbaast 19 juli 2011 om 19:15

    @Glaswerk: fascinerend!!. Met een “uitgeharde penis” nog wel. Maar ja met dat volume moet je natuurlijk wel tegen een stootje kunnen.
    168 decibel is ook niet niks. Heb jij wel eens met je oren in de naverbrander van een straaljager gehangen? Onvergetelijke ervaring!
    BTW: waarom boren ze die penis in de grond? En niet ergens anders in?
    P.S. De natuur is ondoorgrondelijk in het vinden van oplossingen.
    P.S. 2: 19:10: scheefstand in deze kan je je natuurlijk niet veroorloven.

  11. Glaswerk 19 juli 2011 om 19:27

    P.S. 2: 19:10: scheefstand in deze kan je je natuurlijk niet veroorloven.

    Jawel, gewoon een kwestie van stevig doordrukken.
    Dan trekt het vanzelf wel weer recht.

  12. Aad Verbaast 19 juli 2011 om 19:38

    @Glaswerk: ik ken een man in Papoea Nieuw Guinea die zijn peniskoker gebruikt als zonnewijzer.
    Als die achterloopt zet hij die gewoon weer even recht. Koud kunstje voor hem.

  13. kuifje simon 19 juli 2011 om 20:08

    Wacht maar tot het warmer weer wordt ;-)

  14. Aad Verbaast 19 juli 2011 om 20:29

    @Kuifje: peterselie in je oren. Niet meer te harden anders!

  15. Johan 19 juli 2011 om 20:52

    Ik vraag me af of je het zelf hebt gemeten, die overschrijding van de geluidsnorm :-).

  16. Aad Verbaast 19 juli 2011 om 20:56

    @Johan: staande wetenschap Johan. Keihard bewijs. Kom ik niet meer tussen.

  17. Motek from Space 19 juli 2011 om 21:07

    HGeen al te grote overgangscycles van gas naar dit geswabbel..geswaffel dus ;-) maar wel een apart beestje die doet waarie het beste in is.

  18. Johan 19 juli 2011 om 21:17

    Jij bent altijd zo gedetailleerd. Ik ga ervan uit!

  19. Aad Verbaast 19 juli 2011 om 21:52

    @Motek: alles heeft met alles te maken. Ook dit beestje weet wat gas geven is.

    @Johan: hier het hele wetenschappelijk artikel:

    http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0021089

    Ga er maar eens aan staan!

  20. Glaswerk 19 juli 2011 om 23:21

    @Aad:
    Ga er maar eens aan staan!

    Zeg eens Aad, je gaat Johan toch niet afschepen met een lullig linkje naar een artikel.
    Wat wij willen is dat jij het zélf gaat demonstreren.

    Dus vandaag of morgen een filmpje graag.

    Swaffel ze op vol vermogen, maar denk wel een béétje aan je rug.

  21. Aad Verbaast 20 juli 2011 om 00:55

    @Glaswerk: ik ben nog hard bezig mijn sixpack op orde te krijgen. Schiet niet echt op. Nog te veel veel weke massa. En daar zit niet veel muziek kan ik je alvast verklappen.
    Misschien dat het evenaren van Pujol toch een kleinere uitdaging is.

  22. gusbolden 20 juli 2011 om 01:06

    1oo db? pffft. Peanuts vergeleken bij wat voor geluiden mijn dames maken als ik in actie ben.

  23. VSp 20 juli 2011 om 01:58

    Toch maar ‘s een waterdicht microfoontje aan een versterker in de vijver hangen, die beessies schijnen in Europa gemeengoed te zijn. Met zoveel tam tam misschien zomaar een onvermoede discotheek in de tuin.
    Ook een methode om de waterkwaliteit te meten, las ik.

  24. jan bouma 20 juli 2011 om 07:34

    @Aad…
    Ik sluit me aan bij het comment van @Glaswerk 23:21. Want ik begin te geloven dat, net als de statistieken, de decibellen dezelfde “betrouwbaarheid” hebben. Kortom: graag een filmpje van het bijzondere insect met geluid en een plaatsing van de geluidsbron in een bepaalde ruimte. Moet je misschien wel de stethoscoop erbij hebben… :))

    Ik hanteer overigens een geheel andere methode. Die van de absorptie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Absorptie
    Daarbij wordt de herrie geabsorpteerd door de stilte.

  25. Aad Verbaast 20 juli 2011 om 09:40

    @Gus: ik geloof het meteen. Als jij begint te zwaaien met je basgitaar maakt dat alle stemmen los. Bofkont.

  26. Aad Verbaast 20 juli 2011 om 09:43

    @VSp: onvermoede mogelijkheden. Heb je ze al gevonden in je vijver? Het geluid is nog te horen boven water. Flink afgezwakt door de overgang van water naar lucht. Maar toch.
    Leg je oor te luisteren vlak boven de waterspiegel en bingo!

  27. Aad Verbaast 20 juli 2011 om 09:49

    @Jan: een filmpje heeft natuurlijk geen enkel waarde. Niet eenvoudig uit te leggen aan een alpha natuurlijk. Maar zoals je je misschien kan voorstellen, kan ik met een filmpje niet bewijzen hoe hard het geluid is. Dat is slechts gerelateerd aan hoe hard jij de volumeknop aanzet. Niet meer dan dat.
    Meten is weten, en dat hebben ze gedaan (lees ik in het artikel).

    Met je absorptie tip zit je er dicht bij. Maar dit is nog een betere:

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Antigeluid

    Ook voor jou biedt dat een schat aan mogelijkheden.
    Voorbeeld: geen last meer van de buren en de honden.. En ook niet van de gemeenteambtenaren en de veldwachter van Maarsen. Je hoort er niets meer van! Ideaal.

  28. jan bouma 20 juli 2011 om 10:37

    Aad..9:49
    Uiteraard doelde ik op wetenschappelijk verantwoord opgezet onderzoek. Dat heeft niets met mijn geluidsknop te maken want “het geluid” meten de deskundigen wel in die laboratorium opstelling. En die vertellen dan mij wat hun bevindingen zijn waarbij ik desgewenst de geluidsknop heel zachtjes heb staan. Ergo: je comment aan mij is onjuist.

    (die alpha’s moeten de bêta’s ook alles uitleggen!)

    Amuseer je verder. Ik heb overigens op dit moment binnenshuis te maken met wespen! Ergens moet er een piepklein gaatje zitten (weet niet waar) waardoor ze naar binnenkomen. Ze zijn half versuft/verdoofd en “de plaag” wordt al minder sinds een enkele dag. Dat kan ik van die ambtenaren niet zeggen. Maar er wordt aan gewerkt met deskundigen om ze te elimineren. Die wespen zuig ik gewoon op met een krachtige stofzuiger.

  29. Aad Verbaast 20 juli 2011 om 10:50

    @Jan: “everything you always wanted to know but were afraid to ask” staat in het wetenschappelijke artikel waar ik al meerdere malen naaar heb verwezen maar waar je helaas over heen gelezen hebt.
    Daarom speciaal voor jou nogmaals de link:

    http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0021089

    Eitje voor jou natuurlijk om dat allemaal te doorgronden.

    Over uitleggen, de volgende anecdote (waar gebeurd natuurlijk):
    De magazijnmeester legt aan zijn chef een procedure uit. Hij eindigt met de vraag: heeft u het begrepen?
    De chef antwoordt: Ik ben ingenieur!
    De magazijnmeester antwoordt: dan leg ik het nog wel een keer uit..

    Wespen: pas maar op Jan. Je hebt je neus al in genoeg wespennesten gestoken.

  30. jan bouma 20 juli 2011 om 11:05

    @Aad…10:50
    Dat artikel heb ik wel gelezen of beter gezegd “snel gescand”. Kern van de zaak blijft dat “dierlijk geluid/lawaai” in relatie wordt gebracht met menselijk waarneembare decibellen en dan blijkt inderdaad de wonderlijke wereld van de dieren. Matigen wij daaromtrent dan ons eens een oordeel aan op basis van onze parameters? Ik dacht het niet maar we doen het wel. Want de conclusie van die gedachtegang zou zijn dat wij mensen de “dierenwereld” zouden weten te rubriceren. Dan doen we dat wel naar onze menselijke maatstaven. Compris?

  31. Aad Verbaast 20 juli 2011 om 11:13

    @Jan: uiteraard bepaalt ook in deze de positie van de waarnemer diens blikveld.
    Veel dieren kunnen ook ‘geluiden’ produceren die we niet eens kunnen waarnemen.
    Misschien wat jij zou duiden als een oorverdovende stilte. Ze maken wel veel lawaai, maar we horen het niet.
    Maar ja, dat is zelfs met mensen zo. Ook in het waarneembare spectrum van geluid, worden velen niet gehoord, hoeveel pogingen er ook worden gedaan om te communiceren.
    Ach, maar weer eens een bewijs dat alles met alles te maken heeft.

  32. VSp 20 juli 2011 om 11:29

    Tja, ”dikte van een mensenhaar”. Als ik het goed gelezen heb, is dat het oppervlak waarlangs het insect z’n penisje wrijft en niet ‘size matters’. Extrapoleren naar de gemiddelde lengte van een man, zeg 180 cm, zouden de heren dan 18 m² nodig hebben om hetzelfde kunstje te flikken. Rekenfout niet uitgesloten. In ieder geval een heleboel vierkante meters.
    Nou ja, ook de mannenmens maakt veelal flink tam tam om de dames te verleiden, veelzeggend over de machtsverhoudingen tussen de geslachten. De vrouw beslist. Hanen mogen dan kraaien, maar het zijn de hennen die de eieren leggen.
    Ondertussen houd ik ‘t maar op dat vrouwen alleen weerloos zijn zolang de nagellak nog niet gedroogd is.
    Ga tas pakken, moet naar Basel. Aan boord proberedn of de Klapprechner draadloos functioneert.
    Bij de Lorelei een mooie ode voor de schippersvrouw, als dank voor bewezen diensten, uit de Odyssee geplukt.

  33. Aad Verbaast 20 juli 2011 om 11:35

    @VSp: ik kan niet geheel je rekenpartij volgen. 18 M2 lijkt me nogal veel. Zo veel oppervlakte heeft een mens niet eens. Nou ja, die rondwaggelende dikbuiken misschien daargelaten. Maar ja, weinig ribbels dan inmiddels om over te rossen. Zo is er altijd wat.

    Naar Basel: via de Lorelei? Ga je met de boot?

  34. jan bouma 20 juli 2011 om 11:45

    Aad…11:13
    Inderdaad! Deze quote is van mij afkomstig == @Jan: uiteraard bepaalt ook in deze de positie van de waarnemer diens blikveld.== en het ware te wensen dat alle mensen er rekening mee hielden.

    @VSp… goeie reis naar Basel. Je weet dat overmoedige schippers bij de Lorelei te onder gingen vanwege de verleidingen van de vrouw. Heine dichtte daarover.
    ==
    3. Den Schiffer im kleinen Schiffe,
    Ergreift es mit wildem Weh;
    Er schaut nicht die Felsenriffe,
    Er schaut nur hinauf in die Höh’.
    Ich glaube, die Wellen verschlingen
    Am Ende Schiffer und Kahn,
    Und das hat mit ihrem Singen,
    Die Loreley getan.
    ==
    Zie: http://www.vkblog.nl/bericht/272375/%22…Our_Lost_Ship…%22_in_beeld_gebracht_en…

    Tot later folks.

  35. VSp 20 juli 2011 om 13:06

    Basel-Duisburg-RTM, evt. door via Marker-, IJsselmeer, Wadden naar Emden.
    @Bouma. Erich Kästner over de Lorelei, ”Handstand auf der Lore-Lay” is amusanter. Helaas kopieerfunctie verdwenen.

  36. Aad Verbaast 20 juli 2011 om 17:12

    @VSp: fraaie reis voor de boeg. Veel plezier gewenst, en pas even op bij de Lorelei. Niet gelang gelden zorgde die dames daar er nog voor dat de Rijn een dikke week geblokkeerd was. Camping in de bocht, dus ook geen ramp trouwens.

  37. Zilvertje 20 juli 2011 om 17:27

    Wat een mooi beestje en ja, als je zo klein bent, dan moet je iets verzinnen dat je opvalt. Heb jij de foto gemaakt? Zou hem wel om mijn nek willen of op mijn jasje.

  38. Aad Verbaast 20 juli 2011 om 18:42

    @Zilvertje: die foto heb ik overgenomen van iemand die wel durfde een foto van dit beest te maken.
    Met zo’n oorverdovend lawaai durfde ik dat niet aan. Daarbij ben ik niet ook nog niet eens waterdicht. Dat is vragen om problemen!

  39. jan bouma 21 juli 2011 om 08:07

    @VSp.. Ik begrijp dat, indien eenmaal verknocht aan het water, dat je daar niet meer van los komt.
    In ieder geval veel plezier deze zomer met al je boottochten. Bovendien zal spelen, zo bedenk ik nu ineens, het gezegde: “in elke haven een liefje!” Ook daar veel plezier mee.

    Dat brengt mij bij het volgende:

    @Aad… Ik heb het volgende bedacht. Als nou de (relatieve) herrie van het beestje nu eens tien- of honderdduizendvoudig zou worden versterkt… En men laat het horen tijdens die oorverdovende bonken-bonken-discofeesten waarin dj’s glorieren zoals Armin van Buuren… zou dat geen sensationele response opleveren? Ik bedoel het beestje maakt natuurlijk herrie vanwege een soort paringsroep. Welnu. Die bonken-bonken-bonken discofeesten doen niet veel anders… Idee. Ik vraag er patent op aan.. :))

    Groet! En werk ze.

  40. Aad Verbaast 21 juli 2011 om 09:22

    @Jan: Dat moet een vruchtbare nacht voor je geweest zijn, dat je op zulke gedachten bent gekomen. Dat het een sensationele response op zal leveren daar twijfel ik niet aan. Ik verwacht dat die feesten dan snel afgelopen zullen zijn. Heeft ook wel weer wat.
    Een genoeglijke dag gewenst. Hier schijnt de zon volop. Dat heeft ook wel weer wat.

  41. martin 21 juli 2011 om 10:59

    Hard? Het is maar wat je gewend bent

    In het algemeen kan worden gesteld dat continue geluidsniveaus onder water tussen 90 en 100
    dB re 1 μPa in het frequentiegebied van 100 Hz tot enkele kHz in ondiepe wateren niet ongewoon
    zijn. Tijdens een regenbui, het voorbijvaren van een schip, en dergelijke, kunnen de geluidsniveaus tijdelijk oplopen tot 110–120 dB re 1 μPa (BMM, 2004). Voor het geluidsniveau vanwege een voorbij varend groot vrachtschip, in de Noordzee, kan op basis van de gegevens van Verboom, 1991, een geluidsniveau van ongeveer 146 dB re 1 μPa op een afstand van 100 m als richtwaarde worden verwacht. Voor een vissersschip is dat ongeveer 127 dB re 1 μPa op een
    zelfde afstand van 100 m.

  42. martin 21 juli 2011 om 11:03

    Ook niet onbelangrijk

    Om dB’s in zeewater te kunnen vergelijken met die in lucht dient er van de zeewatergetallen 62 dB te worden afgetrokken.

    Air Conditioning Unit, Conversational Speech 60 Db
    Light Traffic (50 Meter), Average Home 50 Db

  43. Aad Verbaast 21 juli 2011 om 11:07

    @Martin: je bent een kenner!
    Wat een lawaai daar onder water. Niet te geloven. Geen wonder dat die beestjes letterlijk stilstaand water opzoeken. Anders komen ze er niet bovenuit met hun ‘gezang’.
    Ik begreep dat walvissen behoorlijk last ondervinden in hun communicatie (over grote afstanden) vanwege al dat lawaai wat onder water door mensen wordt geproduceerd.

  44. jan bouma 21 juli 2011 om 11:17

    @martin… als ik op je naam klik krijg ik geen verbinding…; ook een vorm van communicatiestoornis in het cyberwereldje? Ik had namelijk even willen doorlinken naar je weblog. Mislukt.

    @Aad en @Martin
    We zijn inderdaad nu wel heel technisch bezig om geluidssignalen van bijv. onderzeeboten te laten refereren aan met name walvissen en dolfijnen die daardoor ontregeld schijnen te worden m.b.t. o.a. hun oriëntatievermogen. Er schijnen zelfs spontane bloedingen in de hersenen van die dieren te zijn vastgesteld. Soit!
    Ik kies er wel voor, als oplossing, om die au fond overbodige onderzeeërs maar op te doeken. Oorlogstuig ter land, ter zee of in de lucht kunnen we immers missen als kiespijn.

    Ik ga nog even wat anders doen…

  45. martin 21 juli 2011 om 11:21

    O ja:
    Wat is hard
    1) komt van de Hashkoning. Dat bedrijf van die niet door de Lynx geredde medewerker.
    Niet ongelangrijk
    2) Welcome to the Website of Ferry van Eeuwen; Onderwater Akoestiek http://eeuwen.home.xs4all.nl/onderwater_akoestiek.htm
    2) komt en een understanding db pagina. Maar een middelbare scholier meot ook van die rijtjes met decibellen en bijbehorend geluid leren.

  46. Aad Verbaast 21 juli 2011 om 12:43

    @Jan: van mij mogen ze ook weg. Maar onderzeeboten is in dit kader nou net een slecht voorbeeld. Die zijn er toch op gebouwd dat ze fluisterstil zijn? Zo’n beetje de enige boot die geen kabaal maakt..

  47. Aad Verbaast 21 juli 2011 om 12:44

    @Martin:
    ad 1: pikant detail
    ad 2: interessante link die je daar geeft. Ik ben er stil van en leer weer elke dag!

  48. PACO PAINTER 22 juli 2011 om 09:27

    waar kleine jongens groot in zijn

  49. Aad Verbaast 22 juli 2011 om 09:40

    @Paco: geluk zit in een klein hoekje.

  50. Aad Verbaast 22 juli 2011 om 10:26

    @allen: banken, overheden, en pensioenfondsen: allemaal één pot nat.
    De politici mogen dan verheugd zijn (Rutte) dat ze goede afspraken gemaakt hebben in de zin dat de banken nu mee gaan betalen.. Electorale zelfbevrediging.
    Maar het is allemaal geld van de burgers.
    On-topic: allemaal kleine pikkies die het hoogste lied zingen, maar verder niets klaarmaken.
    Makkelijk lullen dus.

  51. jan bouma 22 juli 2011 om 14:23

    @Aad…10:26
    Ik heb het vermoeden dat je bootman in verhouding meer “klaar maakt” met zijn penis dan onze politici. De politici eisen dat Griekenland “orde op zaken gaat stellen met de staatsbegroting en de staatsschuld van meer dan 160% BNP” en tegelijkertijd toch ook weer “een gezonde groei van de economie zal laten zien..” Dat is godsonmogelijk gelet op de krimp van hun economie wegens de bezuinigingen die ze ook moeten doorvoeren. Een tegenstrijdigheid. Maar zolang eenieder denkt dat dat wel mogelijk is wordt op papier de kwestie op de balans opgelost en stijgen de beurskoersen weer tot de volgende “crash” in het vertrouwen.

    Ik ga nog even wat anders doen. Moet zo dadelijk naar het dorp voor alweer een Opening van een Kunstmanifestatie. Die brengt ook niks op maar ik zorg traditioneel altijd voor de entourage met gratis bloemen uit Mithras wereldtuin… Enfin. Je kent het wel. Tot later.

  52. Aad Verbaast 22 juli 2011 om 15:05

    @Jan: heb jij ooit het schaamrood op de kaken van die politici gezien? Ik niet. We worden elke keer met een brede grijns opgezadeld als ze weer tijd winnen maar in realiteit de boel weer in de soep hebben laten lopen. Einstein sprak ware woorden door te stellen dat je de problemen nooit moet laten oplossen door de mensen die ze hebben veroorzaakt.
    In dat geval moet dat hele zooitje meteen naar huis worden gestuurd. De realiteit is anders: elke keer weer die zelfde boeventronies.

    Jij veel genoegen op die kunstmanifestatie. Hebben jouw schilderijen er al eens gehangen?
    Misschien kom je je vleugel nog wel tegen. De hermandat heeft een ambtenaar gevonden die dacht met wat pianospel deze gebeurtenis verder op te kunnen fleuren, om vervolgens ‘belangeloos’ jouw vleugel ter beschikking ter beschikking te stellen.
    Ik verbaas me nergens meer over.

  53. rene louman 22 juli 2011 om 19:10

    Ik heb het geprobeerden het werkte als een trein. Alleen jammer dat ik homo ben, ik krijg die dames niet meer van me af.

  54. Aad Verbaast 22 juli 2011 om 19:27

    @Rene: nog even dooroefenen. Asl je de juiste toon raakt, dan raak je ook de juiste doelgroep!
    Succes. Ik hoor wel hoe het is afgelopen.

  55. jan bouma 23 juli 2011 om 09:49

    @Aad… On topic. Ik kan je aanbevelen, idem eenieder, om die links van @Martin inz. Ferry van Eeuwen te zien m.b.t. geluidsgolven en de snelheid ervan. Goed geschreven en zeer interessant voor een leek als ik. Zie hierboven.

    Inzake je bootsman… Hij was er toch maar de oorzaak van.

    Inzake de Kunstmanifestatie: nee, m’n schilderijen zijn niet onder auspiciën noch goedkeuring van de bobo’s tot stand gebracht; ze zijn controversiëel, “van die rare man”, en dus niet fähig voor al te veel erkenning. In dit geval doet Lucian Freud het beter maar het scheelt wel als je eerst dood bent… Toch werd ik geroemd vanwege “de bloemen”. :))

    Inzake de reddingsactie m.b.t. Griekenland zag ik in Nieuwsuur (herhaling) de voormalige “vermogensbeheerder Van Duyn van ROBECO” precies hetzelfde zeggen als ik hierboven ergens. Typisch en opvallend vind ik dan altijd de conclusie dat dit soort insiders eerst “b.d.d.” moeten zijn ofwel dat ze eerst tien keer gekeken hebben of hun uitspraken voor henzelf geen repercussies zullen hebben.

    En zo draait de wereld verder. Ik denk ondertussen dat het een “goede zaak” is dat we die Moslimrebellen in Somalië nog even wat wapens gaan verkopen…

    Amuseer je verder.

  56. Aad Verbaast 23 juli 2011 om 13:00

    @Jan: de gezamenlijke kennis is met dit blog weer aanzienlijk toegenomen. Dat is goed nieuws natuurlijk. Doe er je voordeel mee!

    Vanmiddag maar weer een nieuw blogje. Ik wil het je (en de @randomgenerator) niet te moeilijk maken. Leek me nog een hele uitdaging om over de Bootman een passende preek te vinden in je boek.
    Daarom maar een ander onderwerp straks: de belastingen.
    Je maakte in je bovenstaande reactie al een bruggetje.

    Freud: was toch al, begrijp ik, een van de best betaalde kunstenaars, bij leven.
    Een van zijn werken werd al voor 19 miljoen geveild. Kom er nog maar eens om. Veel zijn werken hadden immers niet veel om het lijf. Of juist daarom? ;-)

  57. ingridvandenbergh 26 juli 2011 om 13:06

    heb medelijden met de spermazoïden die in die swaffelaar gevangen zitten

  58. ramireziblog 26 juli 2011 om 20:05

    Fascinerend – anders kan ik het niet omschrijven.. :D

  59. ramireziblog 26 juli 2011 om 20:06

    Fascinerend – anders kan ik het niet omschrijven.. :D

    (ook namens mijn vrouw…)

  60. Aad Verbaast 26 juli 2011 om 23:19

    @Ingrid: die worden alle kanten uitgeslingerd. En met al die herrie kunnen ze zomaar flaporen krijgen.

  61. Aad Verbaast 26 juli 2011 om 23:20

    @Ramirezi: zo leer je weer elke dag. Kende je deze niet?

  62. Apiedapie 27 juli 2011 om 01:33

    Ik heb het vorig jaar geprobeerd en zit nog altijd in het gips. http://apiedapie.wordpress.com/2010/11/08/swaffelpaniek-in-parijs-2/

  63. Aad Verbaast 27 juli 2011 om 09:28

    @Apiedapie: Kwam er ook geluid uit? Nog veel sterkte gewenst. Als het gips er af is, waag je dan nog een poging?

  64. Apiedapie 27 juli 2011 om 14:18

    Geen geluid. Dat zal wel voor gevorderden zijn. Mij niet meer gezien.

  65. Aad Verbaast 28 juli 2011 om 09:44

    @Apiedapie “er zit geen muziek meer in” krijgt dan wel een heel andere lading ;-)

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 158 andere volgers

