Aad Verbaast

te gek voor woorden eigenlijk

Breaking news. Eindelijk een reactie vanuit de persgroep over het VKblog

Gisterenavond ontving de ‘initiatiefgroep behoud VKblog’ dan toch echt een e-mail van dhr F. Campagne. In antwoord op de brief van 18 januari vanuit de groep. Hieronder de integrale mail. Daar weer onder onze reactie die we vanmiddag verzonden. Uiteraard hebben we gegevens (namen/mailadressen) die de privacy in gevaar zouden kunnen brengen weggelaten. 

De mail van F. Campagne

Onderwerp: re: herinnering Brief voortzetting VKblog
Datum: tue, 08 feb 2011 18:39:49 +0100
Van: FCR Campagne (mailadres weggelaten) 

Geachte heer … (echte naam weggelaten),

Excuus voor het zo lang uitblijven van een antwoord.

Op dit moment zijn wij in gesprek met een naar ons idee solide partij om de activiteiten van vkblog te doen voortzetten. De bedoeling is dat bloggers de gelegenheid krijgen hun blog(s) op eenvoudige wijze te transformeren naar de blog-omgeving van de andere partij.

Ik hoop uiteraard dat dit lukt. Hierover moet uiterlijk volgende week duidelijkheid komen.

U zult het waarschijnlijk niet bevredigend vinden, maar ik ga niet in op uw brief. U en uw mede-ondertekenaars hebben zich al een oordeel gevormd, en wel zodanig dat het mij de lust ontneemt u van repliek te dienen.

Met vriendelijke groet,

Frits Campagne 

Onze mail van vanmiddag 

Onderwerp: Voortzetting VKblog
Datum: 09 feb 2011 13:52
Aan: F. Campagne 

 Geachte heer Campagne,
 
Hartelijk dank voor uw e-mail van 8 februari in reactie op onze brief 18 januari j.l.
 
We zijn verheugd te lezen dat u in gesprek bent met een “solide partij” om de activiteiten van het VKblog in enigerlei vorm proberen te behouden, waaronder inbegrepen het overzetten van de blogs naar een ander platform. Dit biedt de gelegenheid het VKblog te continueren en de community grotendeels bijeen te houden; zaken waar VKbloggers zich grote zorgen over maakten dat dit door de voorgenomen stopzetting niet zou gebeuren.
 
Wij hebben in onze vorige brief namens de (meeste) VKbloggers een drietal speerpunten genoemd:
1.     Een functionele voorpagina (noodzakelijk voor de community)
2.     Overdracht van de blogs inclusief reacties (opt-in/opt-out?)
3.     Behoud van de archieffunctie en de bestaande VKblog links instandhouden (eventueel doorgelinkt)
 
In dit kader zien we een gezamenlijk belang voor zowel de Volkskrant, de “solide partij” als ook de VKbloggers.

Immers als deze speerpunten kunnen worden gerealiseerd kan verwacht worden dat een groot aantal bloggers zal meeverhuizen naar het beoogde platform en niet elders hun heil gaan zoeken. Pas dan kan er sprake zijn van een adequate overdracht en een doorstart met groeimogelijkheden voor de toekomst.
 
U geeft aan dat uiterlijk volgende week hierover duidelijkheid zal komen.
 
De mate waarin aan bovengenoemde punten tegemoet kan worden gekomen zal van grote invloed zijn op het advies dat we beloofd hebben te geven aan de VKbloggers - hetgeen ook gepland staat voor volgende week - welk alternatief te kiezen om door te bloggen en de community zo goed mogelijk te behouden.
 
We zouden het op prijs stellen alvast nu een toezegging van u te ontvangen deze drie punten mee te nemen in de onderhandelingen in een poging deze te waarborgen.
 
Rest ons u te danken voor uw inzet, en de Volkskrant, de mogelijke overname partij en de VKbloggers een goed resultaat toe te wensen.

Met vriendelijke groet,
Initiatiefgroep behoud VKblog

(echte naam weggelaten)
(blognaam Kokopelli, vraagbaak en aanspreekpunt voor technische storingen van het VKblog)

(echte naam weggelaten)
(blognaam Landheha)

(echte naam weggelaten)
(blognaam Aad Verbaast)
 
PS:
Uiteraard betreuren wij het dat u de VKbloggers gemeenschap niet als solide overnamepartij beschouwt. Dat is aan u. Wij verschillen daar van mening over en zijn te allen tijde bereid om daarover gesprekken met u te voeren.
 
PPS:
We verzoeken u vanaf heden als correspondentie adres het bovenstaande e-mailadres te gebruiken. De heer (echte naam weggelaten, Victor Onrust) maakt sinds vandaag om hem moverende redenen niet langer deel uit van de initiatief groep. 

Tot zover de mails. Verder nieuws:
Het zal de oplettende lezer zijn opgevallen dat de mail door drie mensen is ondertekend. Victor Onrust heeft vanmorgen om hem moverende redenen zijn deelname aan de initiatiefgroep beëindigd.
Bij deze bedanken we hem voor de grote inzet en stevige bijdrage aan de initiatiefgroep vanaf het begin.

15 Reacties op “Breaking news. Eindelijk een reactie vanuit de persgroep over het VKblog

  1. Maria Trepp 9 februari 2011 om 19:43

    Fantastisch. en dat die vreselijke Victor weg is maakt me nog blijer.
    Dank voor jullie inzet.

    Ik onthoud me verder van negatieve opmerkingen over de Persgroep en haar medewerkers.

  2. Aad Verbaast 9 februari 2011 om 19:53

    Dankjewel, laat ik me dan onthouden van andere mogelijke negatieve opmerkingen ;-)

  3. pacopaintersatire 10 februari 2011 om 09:16

    Is die “solide” andere pariij, Drasties.com?

  4. Motek from Space 10 februari 2011 om 10:32

    Dank jullie/je wel voor de info met een hopelijke proost voor de goede afloop!

  5. Aad Verbaast 10 februari 2011 om 11:37

    @Paco: is “drasties” solide?

    @Motek: geen dank, als aan alle ‘eisen’ wordt voldaan dan bouwen we een feestje.

  6. Aad Verbaast 10 februari 2011 om 13:42

    @Paco:
    ik heb het gezien. Grootse plannen!
    Jij hebt je draai daar al gevonden geloof ik.
    Wel een actief gebeuren daar van de bloggers.

  7. pacopaintersatire 10 februari 2011 om 14:49

    Ja, het is lachen daar.Zij het met een groot gehalte azijn

  8. Zelf Reflectie 10 februari 2011 om 15:02

    Je bent compleet verhuist zie ik. Ziet er goed uit en ook heb ik de indruk dat het “communitygevoel” ook hier aanwezig is. En voorzover niet, kan morgen zomaar aanwezig zijn al of niet geholpen door technische vondsten.

    Veel plezier en geluk op je nieuwe stek.

  9. Aad Verbaast 10 februari 2011 om 15:09

    @Paco: overal is wel wat. Maar het leeft wel ;-)

    @Zelfreflectie: nog niet helemaal. Ingepakte dozen vol blogs en reacties nog niet uitgepakt. Maar gaat wel lukken.
    En: ik begin me er al redelijk thuis te voelen. Nog niet zoveel aanloop maar dat gaat ook wel goedkomen ;-)

  10. Beukmans 12 februari 2011 om 10:10

    Denk dat de aanloop wel komt, punt is dat je momenteel veel over het VKblog schrijft en het dubbel plaatst. Ik lees dan op VK ook om de reacties, zelf reageer ik niet veel omdat het toch meer jullie ding is.

    Dank overigens voor je reactie, moest even het malen stoppen. Heb er maar een stukje boven gezet vanmorgen, overigens krijg ik geen negatieve reacties hoor, sommige dingen komen uit mijn fantasie, daar heb ik ook genoeg van in huis ;)

    Fijn weekend Aad, laat de VK ff liggen en maak er iets leuks van!

  11. Aad Verbaast 12 februari 2011 om 15:22

    Dank voor je reactie. Inderdaad houdt dit hele gedoe rond het Vkblog me aardig bezig en van de straat. Ik zal blij zal als alles achter de rug is, en weer bakken tijd over zijn om gewoon lekker te gaan bloggen. Blijft het leukste natuurlijk!

  12. Beukmans 12 februari 2011 om 16:36

    Je bent een goeie gast Aad en ik ben blij dat ik je heb leren kennen!

  13. pierraveneta 14 februari 2011 om 00:14

    Is er dan toch nog hoop? Ik heb nu juist mijn draai gevonden op WP…
    Wel een traag antwoord nu het VKblog al bijna leeggelopen is.

    De layout van je blog is erg mooi geworden. Ik had geen tijd om je te antwoorden maar de tagwolk blijft waarschijnlijk vanaf nu staan zoals hij is. Zo gaat dat met dit thema blijkbaar. De tags komen nu onder het bericht te staan. Mocht jij daar een oplossing voor vinden laat je me het dan weten?

  14. Aad Verbaast 14 februari 2011 om 00:40

    ==Hoop == Niet veel, ik vermoed zelf dat als er al wat uitkomt het een krakkemikkige oplossing zijn.
    Ik denk dat je met WP en OBA een goede keuze hebt gemaakt. Maar ja, wie ben ik. Ik heb dezelfde keuze gemaakt.
    In een week, anderhalve week weten we meer.
    En mocht er wat goeds uit komen dan kan je altijd nog weer gaan meedraaien daar.

    Tagwolk: net even gekeken. Is wel goed overgekomen, de tags stonden bij de oude er ook gewoon onder overigens. Ik zie wel wat er gebeurt. Bij jou veranderen ze niet?
    Ik zie overigens wel dat er bij dit thema ook een categorieën wolk bijgezet kan worden. Ook wel leuk.
    (als test even helemaal onderaan gezet, kijk maar even).

    Ik ben nu nog een beetje aan het uitproberen. Daarna schoon ik de boel wel weer op.

    Mooi thema, nogmaals dank. Met de vorige was ik toch niet helemaal tevreden. Deze is veel compacter en strakker. Spreekt me meer aan. Wel met zweet op het voorhoofd overschakelen. Ging gelukkiig goed ;-)

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 152 andere volgers

