Aad Verbaast

te gek voor woorden eigenlijk

Verzin een onderschrift

Links en rechts wordt nog wel eens geroepen dat bloggers geen burgerjournalisten zouden zijn. Niets is minder waar natuurlijk. Dagelijks flitsen de snedige koppen en vervolgens de warme inhoud op de diverse voorpagina’s van meerdere blogplatformen. Om je vingers bij af te likken. Hier weer een kans voor bloggers om een titel te verzinnen met een maximale reeting. Geef die ingeslapen journalisten het nakijken. Grijp je kans voor een coming out als warm en nieuwbakken titelgenerator. 

Hier alvast wat aan-, inzetjes en binnenkomertjes: 

Motto carrièrebeurs: “hollen of stilstaan” 

Slijmbeurs blijkt gat in de markt 

Instromers visiteren massaal achteruitgang  

Remarque doet kond over reorganisatie VK 

OBAh frisse wind in blogland 

BiBs zet poort wijd open voor nieuwe bloggers 

Lezing “de achterkant van mijn gelijk” groot succes 

klasjes kandidaat politici PVV druk bezocht 

Ik ben heel benieuwd naar jullie insteek! 

 

Noot: dit plaatje werd hier gevonden. Beetje (foto)shoppen en gaan met je banaan.
Inmiddels ook te lezen op: http://www.vkblog.nl/bericht/364990/Verzin_een_onderschrift
http://bloginblik.nl/blog/2028/2028/actueel_algemeen/

73 Reacties op “Verzin een onderschrift

  1. Pingback:Blog In Blik

  2. Aad Verbaast 15 januari 2011 om 19:37

    Peupelt om wat?
    Ergns heb ik zo’n bruin vermoeden wat er gaande is ;–)

  3. Aad Verbaast 15 januari 2011 om 19:38

    de stemmer vond er geen reet meer aan op zijn uiteinde.

  4. Mihai Martoiu Ticu 15 januari 2011 om 19:45

    Volkskrant denkt kontinu aan u.

  5. Aad Verbaast 15 januari 2011 om 19:52

    Volkkrant: opening over gespleten beleid

  6. Aad Verbaast 15 januari 2011 om 20:22

    Hartelijke groeten terug!
    Zag net 15+ automatische berichten van je in mijn mailbox?
    Waar ben je mee bezig?? ;-)

  7. Aad Verbaast 15 januari 2011 om 20:23

    Intensief, dat dan ook weer wel. Hou je ogen in het achterhoofd, anders verlies je het overzicht..

  8. Frans 15 januari 2011 om 20:33

    Riool pers in de file
    Shit happens
    Pas op slipgevaar
    Daar komt stront van
    NK korstjes klauteren
    NK poephappen
    Spreekuur VK ombudsman

  9. Aad Verbaast 15 januari 2011 om 20:37

    @Frans:
    Ik lig in een deuk. Dank!
    Mijn obstipatie is meteen genezen ;-)

  10. Frans 15 januari 2011 om 20:46

    Was ook een inkoppertje ;)
    Jammer dat je geen volgers linkje kan plaatsen hier.

    On topic:
    VK bloggers op belet bij Philippe Remarque

    Groet en fijn weekend!

  11. Aad Verbaast 15 januari 2011 om 20:52

    @Breukmans:
    wat bedoel met “volgers linkje”? En dat je die niet kan plaatsen?
    Voor mij ook nog even wennen hier op wordpress..

    Ook alvast een goed weekend. Was je er bij?

  12. svara 15 januari 2011 om 20:52

    wat betekent dat aad? 15+?
    ik weet van niks
    heb hier een reactie geplaatst
    je mag me ook mailen

  13. Frans 15 januari 2011 om 20:53

    Kon deze niet laten,

    Zoek Philippe de lintworm :)

  14. Frans 15 januari 2011 om 20:57

    Bij blogspot kun je je avatar plaatsen als volger, is makkelijk als ik ff wil kijken bij je, zie hier niet een mogelijkheid daartoe.
    Overigens volg ik een aantal VK-ers anoniem, krijg dan een berichtje wanneer er iets geplaatst wordt.

    Waar was ik bij?

  15. Aad Verbaast 15 januari 2011 om 21:00

    Ik snapte het ook niet.
    Inhoud mailtjes: (voorbeeld):
    Onafhankelijke Bloggers Associatie heeft een bericht geplaatst, ‘Eet jij nog
    steeds vlees?’

    Je kunt het bericht bekijken op

    http://sanneburger.blogspot.com/2011/01/eet-jij-nog-steeds-vlees.html

    Met vriendelijke groet,
    Sanne Burger

    ben je allemaal blogs aan het overhuizen??

  16. Aad Verbaast 15 januari 2011 om 21:02

    Kan hier ook.. rss feeds. Je kan ook abonneren (e-mail) maar dan moet ik de widget even aanpassen.. MIsschien doe ik dat nog wel binnenkort..

    “bij”, bij de goegemeente op de foto ;-)

  17. OBA/ Ina 15 januari 2011 om 21:05

    Dat was een foutje van mij, vergeten tijdens het invoeren de automatische notifiër uit te schakelen. Amateurisme van een amateur;-)

  18. Ina Dijstelberge 15 januari 2011 om 21:07

    Kruip in de reet van je baas.

  19. Aad Verbaast 15 januari 2011 om 21:19

    trend of gemeengoed? :-0

  20. Frans 15 januari 2011 om 21:19

    Helaas ken ik (nog) niet alle ins en outs, ben nog maar pas begonnen met bloggen.
    Blogspot vind ik wel prettig, lekker in de anonimiteit ;)

    Oh daarbij, nee want ik heb per 2 maart mijn abbo opgezegd en word dan automatisch niet meer uitgenodigd voor dit soort events ;)

    Wanneer je het hebt over professionele journalistiek of burgerbagger dan is voor mij de keuze gauw gemaakt, ik las al een hele tijd blogjes en persoonlijk spreekt die elite me meer aan.
    Daar heb ik geen afhankelijke ombudsman voor nodig om me daar op te attenderen.
    Tsja zijn reactie ligt exact in lijn met de mail van Philippe Remarque en dat is een lijn waar ik me totaal niet kan vinden.
    Los van het feit dat het VK blog niet echt mijn plek was.

    Met ca 15 jaar avondstudie achter de rug behoor je tot het pulp, het zij zo, voel me er prima thuis ;)

  21. Aad Verbaast 15 januari 2011 om 21:25

    het is allemaal eveen wennen voor ons.
    De delete knop is lekker snel, dus helemaal geen probleem ;-)

  22. Aad Verbaast 15 januari 2011 om 21:31

    Begrijp ik dat je wel het Vkbkog volgde maar er niet zelf blogde?
    Waarom was die plek niet je plek?

    Pulp versus burgerjournalistiek: ik hou wel van de afwisseling. Dat kan je denk ik wel zien in de blogs die ik schreef de afgelopen tijd. (eind 2007 tot nu).
    Links boven aan in deze blog geven een lijst in omgekeerde chronolgische volgorde van de laatste 100..

  23. Frans 15 januari 2011 om 21:49

    Klopt, ik volgde het wel en met veel plezier alhoewel ik een aantal bloggers oversloeg.
    Het gebrek aan respect van een aantal mensen die ook nog eens onder diverse namen bloggen stond me opeens tegen.
    Daar heb ik als lezer minder moeite mee dan als deelnemer.
    En dan ben ik wel eens te resoluut door er meteen de stekker uit te trekken. Het is niet echt mijn ding, opvoeden van volwassen mensen als je begrijpt wat ik bedoel.
    Ben ook op enkele fora en daar corrigeert men meestal elkaar mocht het uit de hand lopen, mocht dat niet lukken dan volgt er een permanente ban.

  24. Aad Verbaast 15 januari 2011 om 21:58

    @Frans: ook ik sleog veel bloggers over. Er waren er nog genoeg overdie me wel konden boeien.
    “Desillaat van de echte wereld” nooemde ik het wel.
    Jammer dat het wrs uit de lucht gaat.

    Bannen was zelden nodig. In vier jaar een stuk of vier misschien.
    Wisselwerking wellicht?

  25. Frans 15 januari 2011 om 22:04

    Als lezer had ik er echt geen moeite mee maar wilde er niet mee geassocieerd worden, meer mijn eigen gevoel.
    In mijn directe omgeving houd ik onbeschofte, onbetrouwbare en schreeuwerige types ook op een afstand.
    Helaas is mijn wereldje daardoor erg klein geworden want het lijkt een trend te zijn.

  26. Aad Verbaast 15 januari 2011 om 22:12

    Ik heb toch wel andere ervaringen. De schreeuwlelijkers leken ver in de minderheid. Waarom? Meerdere blogs er over geschreven.
    Kan de links nog wel geven. Heel wat.

  27. Frans 15 januari 2011 om 22:12

    Als trouw lezer van het VK blog voel ik me ook geschoffeerd want in de ogen van de afhankelijke ombudsman behoor ik ook tot de bagger. Eens te meer een reden om mijn abo op te zeggen en dat heb ik ook gedaan middels mijn gesprek met de afdeling abo beëindigen.
    Dom hoor van de VK om in dezelfde vijver als “wakker Nederland” te gaan vissen.

  28. Frans 15 januari 2011 om 22:16

    Misschien ben ik te gevoelig geworden door alles wat me is overkomen de afgelopen jaren, ik heb er gewoon geen zin meer in om er mee geconfronteerd te worden.
    Satire en cynisme kan ik tot op zekere hoogte wel waarderen maar vuilspuiterij stuit me al meer tegen de borst.

  29. Aad Verbaast 15 januari 2011 om 22:24

    @Frans:
    Ik geloof niet dat er ook maar iemand is die Thom Meens ook maar enigszins serieus neemt. Misschien is hij nog de laatste der Mohikanen. Aflopende zaak. Ook voor hem denk ik.

    De VK weet niet wat ze gaan missen. Wordt met het opheffen hiervan ook een me-too product.
    Maar ja, ook die wijsheid missen ze nog. Ze wijsheid wensen heb ik inmiddels opgegeven.
    Bagger en een bende!

  30. Frans 15 januari 2011 om 22:43

    Tsja dat een hoop mensen de weg kwijt zijn wordt met de dag duidelijker.
    En dat het er al maar meer worden geeft te denken, ik denk dat er een behoorlijke storm aan zit te komen, al dit soort kleine veranderingen zijn mi een voorbode van iets groters waar een hoop mensen uiteindelijk slachtoffer van zullen worden.
    Wat de mens onderscheid van het dier is het zelfbewustzijn, het trieste is dat de meesten er niets mee doen en dat herhaalt zich al eeuwen.
    Men is niet bereid om te leren van het verleden, dezelfde fouten worden keer op keer gemaakt, helaas.

  31. Aad Verbaast 15 januari 2011 om 23:40

    @Beukmans: je raakt aan een thema waar ik het regelmatig over heb in mijn blogs en het over heb met meerderen in de reactieruimte.
    De spijker op de kop.
    Merwaardig dat ik je nog noit ben tegengekomen daar, aangezien je aangeeft dat je het VKblog wel volgde.
    Of kwam ik je daar wel tegen onder een andere blognaam?

  32. Frans 16 januari 2011 om 00:17

    Met de ballen bak ben ik jou pas echt gaan volgen Aad om eerlijk te zijn.
    Met je archief moet ik nog beginnen, alhoewel ik al een aantal stukjes heb gelezen. Het archief van Klaver/view/etc.etc. vind ik ook geweldig om door te spitten, zulke blogs (ook de jouwe) zetten je aan om verder te gaan zoeken.

    Vorig jaar november heb ik het VK blog pas “ontdekt” en door alle totaal verschillende input had ik mijn weg nog niet echt gevonden.

    De afgelopen maanden heb ik me echt verbaasd over de inhoud en kwaliteit van een aantal blogs, nu ben ik niet echt iemand van de elite en voel ik me meer thuis bij de volkse goegemeente en dat zal dan ook wel de grondslag zijn ;)
    .
    Vanuit mijn zgn. “volkse” status kon ik me dan ook prima vermaken op het VK blog.
    Wanneer je serieus gaat kijken naar de omvang van de zgn. elite en dit tegenover het “gewone” volk zet dan denk ik dat een verhouding 1 : 50,000 wel een aardig beeld geeft van de werkelijkheid.
    Er ligt/lag dan ook een schone taak weggelegd voor de Volkskrant om het “gewone” volk van informatie (op een “volkse” manier) te (laten) voorzien.

    Met de overname is mij duidelijk geworden dat de Volkskrant geen krant meer is van/voor het volk, het opheffen van het VK blog is daar o.m. een voorbeeld van.
    Misschien een idee om de krant maar de Elite krant te gaan noemen?
    Tsjah, meerdere volkse stromingen hebben gekozen om de zgn. elite te volgen terwijl de macht uiteindelijk bij het volk ligt.
    Het “volk” verkeert daarom in verwarring en zweeft tussen de elite en het “volk” in als het ware.
    Je ziet waar het toe leid ;)

    On topic;
    Je bent me nog niet eerder tegengekomen omdat ik wel las maar niet reageerde.
    Beukmans was de enige naam die ik heb geregistreerd en waaronder ik reageerde behoudens een stuk of wat reacties op Paco en nr. 22.

    tot zover.

  33. Aad Verbaast 16 januari 2011 om 00:50

    @Beukmans.
    Ik vond dat je op het Vkblog juist van alles en nog wat kone tegenkomen en tegenkwam. Juist de charme er van. De grote verscheidenheid was uniek en een USP.
    Al die blogruimtes (en kranten) die proberen te schrijven voor een selct gezelschap gaan het daarmee niet redden denk ik.
    Klaverblad las ik ook eigenlijk altijd, zul je wel gemerkt hebben. Ik hal die productie bij lange na niet.
    Nu ongeveer 50 blogs per jaar. Van alles wat als je even door de lijst hiernaast kijkt.
    Ik vind dat nog een redelijk aantal trouwens. Mede omdat ik drie maanden per jaar niet blog. Dan heb ik mijn blogpauzes..

  34. Frans 16 januari 2011 om 01:04

    Sorry, misschien was ik niet duidelijk maar dat vind ik ook, geweldig vind ik de grote verscheidenheid en daarom ook zo interessant om te lezen.
    Of het nu “pulp” is of niet, het geeft een inzicht wat en waar we ons mee bezig houden en/of druk maken.
    Je hebt denk ik volkomen gelijk dat de zgn. “elite” te klein is om een krant draaiende te houden, een gemiste kans dus van de VK, de potentie ligt bij het “gewone” volk.
    Qua inhoud verschillen jullie, het is makkelijker (denk ik) om een historisch persoon uit te diepen dan om actuele stellingen uit te diepen en ter discussie te stellen.
    Het is niet voor niets hoor dat ik je wil blijven volgen ;)

    Overigens woon je in de mooiste (qua natuur en rust) provincie van Nederland, ben er een aantal maal op vakantie geweest en me altijd verbaast over de rust die in en over me kwam zodra ik uit de auto stapte.

    truste voor straks!

  35. Aad Verbaast 16 januari 2011 om 02:03

    @Frans:
    Hij diept niet alleen historische mensen uit, maar verschijnt ook nog eens in vele gedaanten. Maar die zul je ongetwijfeld kennen. Een ongelooflijke productie al met al. Heb ik wel bewondering voor. Zoveel uren in een dag kan ik niet vinden. Laat staan zo effectief invullen als hij.

    Ja, Drenthe is helemaal niet verkeerd. Ik woon er nog niet zo lang maar het bevalt me prima!

    Leuk je te ontmoeten hier.

  36. Frans 16 januari 2011 om 12:25

    Dat is waar ik wel een beetje moeite mee had/heb, de vele gedaantes en dan mn. in zijn reacties bij anderen. Nee ik ken ze niet allemaal want had/heb de moed opgegeven ;) Overigens, vlak jezelf niet uit hoor!

    Als ik het geld had dan zou ik ook die richting op willen, de atmosfeer voelt als een thuiskomen, een prima provincie om je energie level op peil te brengen/houden.

    Ik ben denk ik nu alle nieuwe blogplaatsen langs geweest maar vind blogspot het prettigst. Ook omdat je vanaf iemands hoofd pagina zo kunt doorlinken naar de blogs van volgers.
    Wanneer jij bv. al jouw volgers van het VK blog hier middels hun avatar zou plaatsen dan hoef ik ‘s ochtends alleen maar hier in te loggen om bloggers die ik interessant vind aan te klikken.
    Kan hier dacht ik niet maar wel op blogspot.

    Je lijkt me een oprecht mens en dan is het prettig toeven bij je ;)

    Fijne zondag gewenst!

    mvg

  37. Aad Verbaast 16 januari 2011 om 13:02

    == Overigens, vlak jezelf niet uit hoor! ==
    Ik heb maar één gedaante. En al genoeg moeite om die te leren kennen ;-)

    Blogspot: ook zitten twijfelen om daar mijn schaduwblog te gaan openen. Uiteindelijk is het kwartje hier gevallen. Dubbeltje op zijn kant.
    Elke plek heeft zijn voor- en nadelen.
    Hier liep ik meteen aan tegen de onmogelijkheid om verschillende leteertypen te gebruiken. Dat kan niet. Zit gebakken aan het thema wat je kiest. Eeen beperking. Het kan pas als je betaald wordpress account. Dan kan je een plugin installeren.

    Dit lettertype vond ik wel prettig, maar ja, wel weer met veel “wit” tussen de regels.. Altijd wat.
    Ook de reactieruimte van dit thema is nogal groots en daardoor onoverzichtelijker.
    Maar ja, eerst maar even zo. Ik zie nog wel wat de toekomst gaat brengen.

    == Je lijkt me een oprecht mens en dan is het prettig toeven bij je ==
    Dank, ik doe mijn best.

    Ook een mooie dag gewenst. Het is hier prachtig weer, dus vanmidddag maar eens even de bossen in, en de heide op! Genoeg keuze hier in de buurt :-)

  38. Frans 16 januari 2011 om 13:12

    Oei ik ben weer eens niet helemaal duidelijk, sorry.
    Ik doelde meer op jouw bijdrages……………….

    Tsjah als gerespecteerd blogger zul je meer weten over de (on)mogelijkheden van de diverse beschikbare blog mogelijkheden.

    Geniet lekker vandaag!

    Met gepaste jaloersheid ;)

  39. Aad Verbaast 16 januari 2011 om 13:38

    Sorry’s zijn niet zo nodig hoor, ook voor mij niet eenvoudig om alles precies te kunnen duiden wat er bedoeld wordt. Niet eenvoudig ook voor mij te moeten communiceren met slechts een zintuig tot mijn beschikking. Ik schreef daar ook al eens een blog over.. Kan die nog nazoeken, staat ook hier ergens.

    Jaloers: ook onnodig! Ga er voor, zolang je er zelf maar vrede mee kunt hebben. Veel meer kan je niet doen. En is altijd genoeg.

    Amuseer je vandaag!! Het is er een mooie dag voor.

  40. de stripman 17 januari 2011 om 10:08

    Het is een mooie foto, Aad. Maar ik waag me maar niet aan een onderschrift…;o)

  41. Aad Verbaast 17 januari 2011 om 11:06

    @stripman da’s nou jammer. We zijn er nog niet uit wat dit allemaal geweest kan zijn. Je laat niet het achterste van je tong zien? ;-)

  42. de stripman 17 januari 2011 om 11:20

    Ach, mijn hoofd loopt om, vandaag ! Zo eerst maar eens aan een nieuw stripje beginnen. Dat treurige hoofdje naast mijn reactie komt zeker door blue monday…;o)

    Heb je gezien dat er iemand aangeboden heeft om het VKblog over te zetten naar WordPress ? http://www.vkblog.nl/bericht/365154

  43. johanhvd 17 januari 2011 om 11:49

    Nondedieu Aad, je hebt hier toch wel een aardige ingewikkelde zijde van gemaakt! :-(

    Ik snap er geen ene reet van hoe je dit allemaal voor elkaar gekregen hebt…
    Maar ja, als digibeet heb ik maar een eenvoudig WP-onderkomen gemaakt.
    Het is allemaal vreemd en zeker ook wennen.

  44. Aad Verbaast 17 januari 2011 om 12:16

    Ja ik heb dat gezien.. Knutselsmurf komt ook nog met een verhaal vandaag.
    Maar helas geen oplossing voor ons eenvoudige bloggers.
    Dat werkt alleen als je een echt (betaald) domien hebt bij wordpress, met wordpress software. Anders worden pugins niet geaccepteerd.
    Maar we ploeteren voort ;-)

    Dat plaatje ‘van je': kan je veranderen. Maar dan moet je je aanmellden bij Gravatar..
    Ja er valt nog heel wat bij te klussen, ze weten je te vinden ;-)

    Kijk ook even bij OBA. Gaat er steeds beter uitzien. En inmiddels erg gemakkelijk om daar je blogs geplaatst te krijgen op de voorpagina. Gaat helemaal automatisch!!

    Mijn tip: (ook) aanmelden daar!

  45. de stripman 17 januari 2011 om 12:24

    @aad – Misschien een idee, die OBA, alleen een (deel) van het publiek daar ontloop ik liever…;o)

    Ik ga er eerdaags weer eens langs en zal zien of ik me over mijn tegenzin heen kan zetten…

  46. jacobhesseling 17 januari 2011 om 12:31

    Aad ,
    Alles even proberend:;)
    Volgens jou is het niet mogelijk via httrak blogs over te zetten, begreep ik.. Dat dacht ik tot voor kort ook, maar twijfel gelet op berichten hier,of ik niet iets verkeerd doe. Voor zover ik nu kan zien, linkt dit programma naar vkblog,maar maakt geen eigen kopie!
    Wat betreft archivering, verdere toekomst blog lijkt mij overleg tussen (aantal) bloggers gewenst. Lijkt mij goed om toch te proberen ook met de vkredactie contact te krijgen. Heb hierover Glaswerk-. Kokopelli ook benaderd. Hij is wat mij betreft leading.

    vr.gr. Jacob Hesseling

  47. Aad Verbaast 17 januari 2011 om 12:33

    @Jan: met dat publiek heb je daar niet veel van doen.
    De aankondiging daar klikt meteen naar je eigen blogplek.
    Inmiddels al veel aanmedingen er bij, dus dat publiek is inmiddels ook al flink aan het veranderen.

    Verder: op meerdere paarden wedden maakt meer kans op de hoofdprijs!

    Denk er nog maar eens over na.
    Eenmaal aangemeld, gaat alles vanzelf. Veel en veel makkelijker dan bij bijvoorbeld BiB.

  48. Aad Verbaast 17 januari 2011 om 12:37

    JohanhvD: dank! Leuk je hier te zien.
    Het is even wennen inderdaad dit wordpress gebeuren, maar dan heeft het wel wat moet ik zeggen.
    Eigenlijk makelijker dan de VK. OOk ik ben digibeet (nou ja, op de voorflap van bloggen voor dummies dan na)

    Inmiddels alles overgezet. Ik ben er klaar voor! ;-)

    P.S. ook dit is een standaar onderkomen trouwens bij wordpress. Theme: fusion..
    Met veel mogelijkheden. Ik ken ze nog niet eens alemaal..
    Ook nog aan het leren.

  49. Aad Verbaast 17 januari 2011 om 12:46

    @Jacob @50
    HHtrack heb ik geen ervaring mee. Ik heb wel de informatie er over gelezen.
    En begrijp dat het wel een oplossing zou kunnen zijn.
    Ik heb het er ook al wel met Koko over gehad. Nog geen positief geluid van hem gehad. Maar zal ook er ook wel mee te maken hebben dat hij er ook (nog) geen ervaring mee had.
    Zelf ben ik nogal huiverig gezien mijn digibetisme. Dus ik wacht nog even de ervaringen van anderen af daarmee.

    Zelf heb ik al mijn blogs (250 stuks) stuk voor stuk hier naar toe gekopieerd.
    Eeenmaal de swung te pakken, kost dat ongeveer 3-5 minuten per blog. Net te doen.
    In omgekeerde chronologische volgorde. Leek me beter, want dat bepaald dan ook weer de volgorde hier..

    Jammere natuurlijk is dat de reacties bij het VKblog dan allemaal verdwenen zijn.
    Dus als er een oplssing komt die dat oplost dan ben ik er voor in.
    Als dat goed loopt dan kan ik de eerder geplaatste blogs (dubbel dan) gewoon weer verwijderen.

    Nog een probleem: in mijn blogs (ook hier dus) zitten veel links naar oudere VKblogs.
    Als de archief functie niiet bewaard blijft (leesbaar blijven van de VKblogs) dan kan er wel op geklikt worden maar dan houdt het op (na 1 maart).. Krijg je slechts een foutmelding.

    En om al die links in al die blogs aan te gaan passen, dat is wel een hele grote klus!! Ik wacht daar nog maar even mee. Kan natuurlijk wel. Maar ja, hoe ver wil ik gaan?

    Op dit moment wed ik maar op meerdere paarden, om alle opties open te houden voor wat komen gaat.
    Nog een dikke maand de tijd. Lijkt veel maar is het niet natuurlijk..

    Ontwikkelingen bij OBA zien er goed uit! Zie ik wel zitten, mochten de andere oplossingen niet lukken.

  50. Frans 17 januari 2011 om 12:54

    Het OBA doet precies waar ik stiekem op hoopte dat zou gaan gebeuren en inmiddels bij mijn favorieten gezet.
    Nu maar hopen dat er veel aanmeldingen komen zodat ik ‘s ochtends weer een keuze kan maken zonder me suf te zoeken waar een ieder zich bevind.
    Nu maar hopen dat de archieven kunnen worden overgezet want het zou echt zonde zijn als dat verloren gaat.

    De VK ligt inmiddels al een aantal dagen vrijwel ongelezen op de hoop oud papier, ze interesseert me niet meer sinds ik mijn abo heb opgezegd.
    Pak het nieuws wel van het net want ik besef me zo langzamerhand dat er niet echt meer kranten zijn waar ik me bij thuis voel.

  51. Aad Verbaast 17 januari 2011 om 13:01

    @Frans: 12:54:
    OBA zier er inderdaad (sinds gisteren) heel goed uit.
    Ook het concept is sterk: bloggen waar je wilt, en je blog wordt automatisch opgepikt om op de voorpagina te komen. Ideaal. en maximaal flexibel.

    Ik verwacht een grote toestroom van deelnemers.

    Waarom meld jij je nog niet aan?

  52. Frans 17 januari 2011 om 13:14

    Ben het helemaal met je eens Aad, dit lijkt mij de allerbeste oplossing.
    Ieder onafhankelijk maar toch verbonden, imo een top oplossing.
    Het lijkt me ook dat de kosten beperkt kunnen blijven omdat de site alleen een doorlink functie heeft.

    Een aanmelding zie ik nog niet zitten, ik ken mijn beperkingen.
    Overigens denk ik niet dat ik veel te melden heb, gebruik mijn blog meer om te reflecteren en mijn oprispingen aangaande mijn verleden neer te zetten.
    Dit bij gebrek aan beter :(

  53. de stripman 17 januari 2011 om 13:43

    @aad en @frans – Het gekke is dat ik mijn abonnement op de Volkskrant (al ruim 30 jaar trouwe lezer) net had omgezet naar een zaterdag-abonnement (dus nog maar 1 keer in de week de papieren krant) toen het bericht over het sluiten van het VKblog binnen kwam. Zou ik het laatste zetje gegeven hebben…?

  54. Aad Verbaast 17 januari 2011 om 13:48

    @Frans:
    Kosten zijn miniem. Afgezien natuurlijk van het vele liefdewerk en oudpapier werk wat Ina er in gestoken heeft, met nog wat hulp van Jezzebel en Knutselsmurf. Maar het mag er zijn.
    Als het het gaat worden, dan ga ik sponsoren. Dat heb ik er graag voor over.

    == …. gebruik mijn blog meer om te reflecteren en mijn oprispingen aangaande mijn verleden neer te zetten. ==
    Je bent te bescheiden. Je past met die gevoelens bijzonder goed in het profiel van het overgrote merendeel van de bloggers!
    Dus stap over de drempel en ga er voor zou ik zeggen.

  55. Aad Verbaast 17 januari 2011 om 13:51

    @Jan:
    == Zou ik het laatste zetje gegeven hebben…? ==
    De aap komt uit de mouw! Schandalig natuurlijk.
    Bij deze 10 strafpunten voor jou. Bij een volle spaarkaart betekent dat wel dat je een zaterdag de kranten moet rondbrengen in alle bussen in een straal van 5 km rond je huis.
    Pas op dus! Je kan je niet veel meer veroorloven!

  56. Frans 17 januari 2011 om 13:54

    Zou best wel eens kunnen stripman, die paar tientjes minder omzet kan net de nekslag geweest zijn ;)
    Daarbij opgeteld de 30 tientjes van mij en ze zitten zomaar in het rood :)
    Zonder gekheid, net als in het electoraat zie je bij kranten hetzelfde gebeuren, wat vroeger links heette is opgeschoven naar het midden en soms verder wat mi. inhoud kiezen voor het geld/macht ipv voor kwaliteit.

    Overigens behoor jij als ik het mag zeggen tot de betere bloggers en daarom vind ik dat je zeker niet mag ontbreken bij OBA.

  57. Frans 17 januari 2011 om 14:08

    Ondanks dat ik niet vermogend ben zou ik het initiatief, mocht er genoeg respons zijn, wel met een kleine bijdrage willen sponsoren.
    Ik reken mezelf niet rijk maar hou nu toch elke maand een paar tientjes in de zak ;)

    Voor sommige mensen is het gewoon moeilijk om bepaalde dingen bloot te geven aan het grote publiek. Mi zou ik dat toch gaan doen wanneer ik mezelf zou adverteren middels bv. OBA.
    En ik ben eigenlijk nog niet eens begonnen met mijn pijn te spuien op mijn blog.
    Ondanks de illusie dat je anoniem bent kan ik me er nog niet toe zetten.
    Noem het van mij part laf maar daar heeft het niet veel mee te maken.
    Niet elke babyboomer heeft een leuk leven gehad zoals wel eens wordt gesuggereerd.

  58. Aad Verbaast 17 januari 2011 om 14:25

    @Frans (#59):
    Heeft niets met lafheid te maken denk ik.

    Het zijn eigen keuzen. Op het VKblog waren er ook meerdere blogs die zeer persoonlijk waren.
    Kan ook lezers helpen omdat het herkenning oproept. Of voor jezelf omdat het erkenning oproept.
    Dat kan weer een steun zijn.

    Maar ja, aan jou natuurlijk. Als het wel op het internet staat, is het toch ook voor iedereen leesbaar?

  59. de stripman 17 januari 2011 om 14:26

    @frans – Nog wat meer complimenten en ik ben om…;o)

    @aad – Goed dat ik nu een scootmobiel heb, dan gaat dat krantenbezorgen wel lukken…;o)

  60. Frans 17 januari 2011 om 14:37

    Nee het is meer schroom waar ik me (nog) niet overheen kan zetten.
    Het publiek maken van je gedachten is voor mij moeilijker dan ik dacht.
    Het heeft voornamelijk te maken met mijn jeugd, ik vluchtte als het me allemaal teveel werd in mijn hoofd waar ik onbereikbaar en onaantastbaar was. Om dat “veilige” wereldje op te geven kost me moeite, het is het enige onaantastbare dat je hebt.

  61. Frans 17 januari 2011 om 14:39

    Je bent gewoon prettig leesbaar en dat zou voldoende moeten zijn, toch?

  62. Aad Verbaast 17 januari 2011 om 14:45

    @allen ik ben flink aan het lobbyen merk ik. Leuk!

    @Frans: veel van mijn blogs vinden natuurlijk ook een achtergrond in persoonlijk ervaringen.
    Maar ik heb de keuze gemaakt ze wel te anoniemiseren. Of te veralgemeniseren anders gezegd.
    Mijn ervaring: gunstig. Ook voor het op een rijtje krijgen van het een en ander.
    Ik ben benieuwd hoe je verder gaat met bloggen. Aanrader vind ik persoonlijk!

    @Jan:
    == Nog wat meer complimenten en ik ben om…;o) ==
    Nou dan doe ik er nog maar eentje bij:
    als jj je bij OBA aansluit gaat de gemiddeld kwaliteit meteen met sprongen vooruit!

    == Goed dat ik nu een scootmobiel heb, dan gaat dat krantenbezorgen wel lukken ==
    Da’s gunstig natuurlijk. Maar met zoveel kranten, kan je er wel meteen een aanhangwagen bij gaan bestellen.
    Dus het blijft oppassen, je weet hoe lang zoiets kan duren om die te krijgen ;-)

  63. Frans 18 januari 2011 om 16:58

    Aad ik heb je advies maar opgevolgd, zal toch een keer in het diepe moeten ;)
    Heb meteen ook maar een bescheiden bijdrage overgemaakt want persoonlijk vind ik dit het allerbeste initiatief tegenover het VK blog.
    Om eerlijk te zijn denk ik dat OBA in deze vorm een succes gaat worden.

  64. Aad Verbaast 18 januari 2011 om 18:04

    @Frans: ik zag het net! Ook bij OBA aangemeld: prima!
    Gefeliciteerd met deze stap. Leuk!

    Wat ik even niet snap waarom je avatar boven in de reacties wel zichtbaar is, en nu (even?) niet?
    Maar komt vast wel goed..

  65. Frans 18 januari 2011 om 18:08

    Uiteindelijk komt alles goed Aad ;)

  66. Aad Verbaast 18 januari 2011 om 18:39

    @Frans:
    == Uiteindelijk komt alles goed ==
    1 van mijn lijfspreuken ;-)

  67. jan bouma 19 januari 2011 om 23:44

    Het moet voor mij ook nog allemaal wennen; een nieuw adres erbij. @Aad in ieder geval dank voor je bemiddeling dat ik er ook bijhoor.
    ps
    Ik heb in ieder geval mijn “geliefde criminelen” op mijn blog ook al hartelijk toegesproken en ze zullen zich verblijden… A.s. 25 januari (vonnis Rb Utrecht) weten we meer… Ook over je scootmobiel met toeters en bellen!

  68. Aad Verbaast 19 januari 2011 om 23:59

    @Jan:
    Strijden voor een goede zaak is natuurlijk gediend als er op meerdere fronten tegelijk kan worden gestreden. Je hebt er weer een plek bij. Goede zaak.
    Gefeliciteerd en succes!

  69. Pingback:Verzin een onderschrift « Aad Verbaast

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 156 andere volgers

